Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tällaisessa voisi kuvitella, että aiempi kirjaus oli erehdys, ja sitä vastaava noutokoodi mitätöitiin. Myöhempi olisi voimassa.
Myyjä voi pyytää paketin siirrettäväksi toiseen paikkaan.Onkohan mitään tapaa hoitaa asia järkevästi postin kanssa kun myyjä lähetti paketin 50km päähän lokerikkoon?
Jos myyjä on lähettänyt paketin toiseen paikkaan kuin mihin se on tilattu ja posti on toiminut sinänsä oikein, reklamoi myyjää.Onkohan mitään tapaa hoitaa asia järkevästi postin kanssa kun myyjä lähetti paketin 50km päähän lokerikkoon?
Lähetykseni on toimitettu väärään kaupunkiin tai yksityiseen pakettiautomaattiin, jonne minulla ei ole pääsyä. Mitä teen?
Nyt kuulostaa virhetilanteelta – olemme pahoillamme! Ota meihin yhteyttä OmaPostin chatissa tai soittamalla. Näin voimme parhaiten selvittää, miksi pakettisi päätyi väärään paikkaan ja miten saamme sen lähemmäksi sinua.
Juuri näin kävi tuollekin, ensin jumitti tullissa, sitten jumitti Helsinki-Vantaalla, sitten jumitti matkalla ja yhtäkkiä oli aivan eri paikassa kuin aluksi sanoivat. On tuo Postin sekoilu ihmeellistä.Itsellä luki myös noin viimeisimmässä paketissa. Todennäköisesti Posti on lähetyksen EDI-tietojen perusteella päätellyt, että koon puolesta lähetyksen voisi jakaa perille asti, mutta koska paketti ei ole vielä lajittelussa, ei ole vielä huomattu, ettei siinä ole vastaanottajan kotiosoitetta. Oman paketin tila muuttui Suomessa lajittelun jälkeen "siirretään noutopisteeseen" ja se vietiin satunnaiseen Postin palvelupisteeseen, joka ei ollut se, johon se oli alunperin matkalla eikä myöskään alueen pääposti. Paketista tuli normaalisti noutoilmoitus OmaPostiin.
Oliko tässä käytössä se Postin palvelu, jossa haja-asutusalueella otetaan lähtevä kirje lähettäjän omasta postilaatikosta jakelun yhteydessä mukaan?asun maalla. nyt ei oo näköjään enään ku keskiviikko jakelupäivänä. maanantaina lähetin kaverille kirjeen tampereelle ja ei tullu perille
Ensimmäisenä tuli mieleen että olethan laittanut OmaPostiin "oma noutopiste" -määrityksen? Eli sinulle tulevat paketit yritetään kiikuttaa valitsemaasi noutopaikkaan. Tosin, kun kävin juuri OmaPostin sivuilla niin siellä olikin seuraavanlainen ilmoitus:Kukakohan noi postin palvelupisteet maalaa pensselillä karttaan? En tajua vieläkään miksi omani on yli kilometrin pitemmällä kahdesta lähimmästä vaihtoehdostani.
Taas tuli lappu postiluukusta että pitää lähteä hakemaan postia lähes 3km päästä koska haista vittu vitun idiootti, miksi me toimitettaisiin, kun sä ite tuut hakee omilla rahoillasi itse maksamasi lähetyksen?
Vituttaa maksaa sporasta että pääsee hakemaan paketin keskellä Helsinkiä.
Tämä mainitaan mulle täällä joka kerta kun tulen haukkumaan postin. Olen valinnut ja ei toimi, yhtäkään kertaa ei ole mikään mennyt "omaan noutopisteeseen". Kaikki, ja tarkoitan siis ihan kaikki, postilta tilattavat vaihtoehtoiset palvelut päätyvät oman osoitteeni määrittämään postin palvelupisteeseen. Joskus kun olen vähän hermostunut vaikka siitä, että kotiin tilattu paketti on päätynyt tonne ja pyytänyt uudelleenohjausta osoitteeseeni tai lähimpään pakettipisteeseen, on asiakaspalvelija iloisesti vakuuttanut että tehdään näin. Sitten kuski käy hakemassa paketin, ajaa päivän ja jättää paketin illalla sinne mistä oli sen poiminutkin. Tai näin näyttää ainakin seurantatiedoissa. Tuskin se paketti sieltä koskaan mihinkään liikkuu (paitsi takas lähettäjälle). Mitä tässä sitten voi enää tehdä kun valituksia ja korjauksia on lähettänyt kymmeniä kertoja ja poliisille rikosilmoituksia petoksesta tehty melkein saman verran.Ensimmäisenä tuli mieleen että olethan laittanut OmaPostiin "oma noutopiste" -määrityksen? Eli sinulle tulevat paketit yritetään kiikuttaa valitsemaasi noutopaikkaan. Tosin, kun kävin juuri OmaPostin sivuilla niin siellä olikin seuraavanlainen ilmoitus:
Eli Oma Noutopiste -toiminto poistuu 20.5.
Seuraava kysymys onkin että onhan lähetyksen tiedoissa puhelinnumerosi? Käsittääkseni tuo omaposti-ohjaus toimii nimenomaan puhelinnumerolla ja jos sitä ei paketin SÄHKÖISISSÄ tiedoissa ole niin Posti arpoo sille mielestään lähimmän vapaan noutopaikan. Tai sitten sulla on vaan niin paska tuuri että lähemmät noutopisteet ovat aina täynnä.Tämä mainitaan mulle täällä joka kerta kun tulen haukkumaan postin. Olen valinnut ja ei toimi, yhtäkään kertaa ei ole mikään mennyt "omaan noutopisteeseen". Kaikki, ja tarkoitan siis ihan kaikki, postilta tilattavat vaihtoehtoiset palvelut päätyvät oman osoitteeni määrittämään postin palvelupisteeseen. Joskus kun olen vähän hermostunut vaikka siitä, että kotiin tilattu paketti on päätynyt tonne ja pyytänyt uudelleenohjausta osoitteeseeni tai lähimpään pakettipisteeseen, on asiakaspalvelija iloisesti vakuuttanut että tehdään näin. Sitten kuski käy hakemassa paketin, ajaa päivän ja jättää paketin illalla sinne mistä oli sen poiminutkin. Tai näin näyttää ainakin seurantatiedoissa. Tuskin se paketti sieltä koskaan mihinkään liikkuu (paitsi takas lähettäjälle). Mitä tässä sitten voi enää tehdä kun valituksia ja korjauksia on lähettänyt kymmeniä kertoja ja poliisille rikosilmoituksia petoksesta tehty melkein saman verran.
Puhelinnumero pitäisi aina olla, koskaan en ole tilannut mitään ilman. Mistä tietää onko sitä lisätty paketin sähköisiin tietoihin? Paketin tarroissa aina näkyy numero. Aika paskaa tuuria tässä on ollut jo yli puoli vuosikymmentä.Seuraava kysymys onkin että onhan lähetyksen tiedoissa puhelinnumerosi? Käsittääkseni tuo omaposti-ohjaus toimii nimenomaan puhelinnumerolla ja jos sitä ei paketin SÄHKÖISISSÄ tiedoissa ole niin Posti arpoo sille mielestään lähimmän vapaan noutopaikan. Tai sitten sulla on vaan niin paska tuuri että lähemmät noutopisteet ovat aina täynnä.
Tosin, tuon 20.5. tulevan muutoksen jälkeen en tiedä kuinka sekaisin nuo toimitukset ovat, tuossa kun mainitaan että voi valita halutun noutopaikan verkkokaupassa mutta aika monessa verkkokaupassa ei vieläkään voi valita noutopaikkaa vaan se arvotaan ilmeisesti osoitteen ja/tai puhelinnumeron mukaan.
Olettaisin, että jos paketti ilmestyy automaattisesti OmaPostin saapuvien lähetysten listalle, sähköiset tiedot pitäisi olla kunnossa. Ilman puhelinnumeroa tulevista tulee paperinen saapumisilmoitus kotiin / pitää käsin lisätä seurantakoodi OmaPostiin.Puhelinnumero pitäisi aina olla, koskaan en ole tilannut mitään ilman. Mistä tietää onko sitä lisätty paketin sähköisiin tietoihin? Paketin tarroissa aina näkyy numero. Aika paskaa tuuria tässä on ollut jo yli puoli vuosikymmentä.
Olet oikeassa. Hiukan outoa että muut tilaukset (samasta paikasta) näkyvät OmaPostissa, mutta tämä yksi on tullut ilman puhelinnumeroa (lähetetty ehkä erillisestä varastosta). Nyt pitää sitten odottaa että kaikki paketit on samassa paikassa, ennen kun lähtee hakemaan.Olettaisin, että jos paketti ilmestyy automaattisesti OmaPostin saapuvien lähetysten listalle, sähköiset tiedot pitäisi olla kunnossa. Ilman puhelinnumeroa tulevista tulee paperinen saapumisilmoitus kotiin / pitää käsin lisätä seurantakoodi OmaPostiin.