Postin kulkemisen vaikeus

Enemmän tuo näyttää siltä, että tuota turvailmoitusta ei lentoyhtiö tee tai se on virheellinen.
Jos ongelma oikeasti johtuisi EU:sta ja lentoyhtiöistä, niin eiköhän näitä ongelmia olis kaikissa EU-maissa, mutta itse en ainakaan ole nähnyt tästä mitään viitteitä.

Edit. Eikä taida MH:lla olla samoja ongelmia, vaikka ihan samalla tavalla niidenkin kautta esim. Alista kamaa tänne tulee.
 
Postillehan nuo ovat simppeliä logistiikkaa, kamat lajittelukoneeseen ja sieltä eteenpäin. Nyt nuo turvasanomat yms ovat estäneet tavaran läpäisyn tms. Halutessaan Posti pystyisi ne kyllä manuaalisesti hoitamaan koneen läpi, mutta siihen ei liene lupaa tms. Eihän noita kukaan halua lattiapinta-alaa täyttämään, joten vain halusta tuo ei ole kiinni.

Ikinä ei onneksi ole tullut MH:n kautta lähetys niin en osaa sanoa miten heillä toimii tai ei toimi. Yleensä mikään ei siellä toimi.

Suomi on yleensä innokas mallioppilas, paha sanoa muiden maiden tilanteesta mutta siinä voi olla eroja miten virkaintoisesti missäkin toimitaan, samat vaateet on joka EU-maassa ulkopuolisen tuonnin ja viennin suhteen.

Mielestäni etenkin Kiinaa vastaan on hyvä ollakin tiukkana ja vaikeuttaa mahdollisimman paljon krääsän liikehdintää.

Tämän vuoden 14 EU:n ulkopuolisesta lähetyksestä kaikki ovat tulleet sukkana läpi ihan normaalisti. Yleensä lajittelu maahantulopäivänä tai viimeistään seuraavana päivänä, noudettavissa lajittelupäivänä tai viimeistään seuraavana päivänä.
 
Itse kyselin asiaa perjantaina chatista, kun oma paketti on maannut Suomessa 23.3 asti ja siellä kaveri totesi vähän rivien välistä että kyllä kannattaa nyt asennoitua niin että näistä paketeista 95% lähtee takaisin. Lopuilla käy joku uskomaton tuuri ja paketti ehditään käsittelemään.

Eivät he pidä paketteja mitään ekstra-aikaa, tällä vaan siirretään hetkeä kun kansalaiset suuttuvat. Saan pari viestiä viikottain että mene tullaamaan lähetys. Tullista tulee vain virhe, joten mitään ei ole tehtävissä.
 
Ja näinhän tässä kävi, melkein 2kk maassa, ja vaikka minulle vakuutettiin ettei käsittelyssä olevaa lähetystä palauteta niin sinnehän se silti meni (ja syykoodi aika asiakasta syyllistävä, ihan kun olisi minun vika):

1744039684998.png
 
Oletan nyt siis, että mitään uuttakaan ei kannata tilata, mikään ei tule läpi? Onko jotain tietoa jääkö jonkinlaiset tietyt paketit kiinni, vai kaikki kiinatavara?
 
Osa noista tilatiedoista on kyllä nykyään välillä hieman harhaanjohtavia. Muutenkin nuo Postin OmaPosti-äpin ilmoitukset ovat nykyään jotenkin muuttuneet geneerisemmäksi, esimerkiksi ennen kun paketti ilmaantui seurantaan niin tuli ilmoitus tyyliin "Teille on tulossa lähetys" tms tai kun kävi noutamassa paketin niin tuli jotain "Lähetys on noudettu" mutta nykyään tulee vain geneerinen "Lähetyksen tila on muuttunut". Varmaan jos on vain yksittäisiä paketteja sillointällöin niin tuo on vielä ok, mutta jos on useampia paketteja samaan aikaan tuloillaan niin vanha, vähän tarkempi notifikaatio oli mielestäni selkeämpi.
Oletan nyt siis, että mitään uuttakaan ei kannata tilata, mikään ei tule läpi? Onko jotain tietoa jääkö jonkinlaiset tietyt paketit kiinni, vai kaikki kiinatavara?
Itselleni on kaikki AliExpress-paketit tulleet tänä vuonna ihan kivuttomasti läpi mutta jotkut valittelevat kovasti että kaikki jää jumiin tai palautuvat. Joku ero noissa tilauksissa on koska osalla tulee kaikki sukkana läpi ja toisilla taas tuntuu suunnilleen kaikki jäävän matkalle.
 
Ja näinhän tässä kävi, melkein 2kk maassa, ja vaikka minulle vakuutettiin ettei käsittelyssä olevaa lähetystä palauteta niin sinnehän se silti meni (ja syykoodi aika asiakasta syyllistävä, ihan kun olisi minun vika):

1744039684998.png
Tuo kyllä minusta pitäisi korjata. Johan jo lähettäjä voi periä korvausta, kun et halenut pakettia.
 
Oletan nyt siis, että mitään uuttakaan ei kannata tilata, mikään ei tule läpi? Onko jotain tietoa jääkö jonkinlaiset tietyt paketit kiinni, vai kaikki kiinatavara?
Viimeksi tänään Postin seurannassa merkattu 3 Alilta tilattua pakettia tullatuiksi, joista 2 vapautettu matkaan ilman mitään ylimääräisiä toimenpiteitä. :thumbsup: Kolmas tullattu vasta iltapäivästä, niin varmaan menee huomiselle sen matkan jatkuminen. Itellä ei oo jääny yksikään tilaus jumiin, vaikka useamman kymmentä tilausta olen tänkin vuoden puolella jo kerennyt sieltä tekemään. Suurin osa ollut Alin "Choice" ilmasilla posteilla, mutta muutkin tullu ongelmitta läpi niin Postilla, kuin MH:llakin.
 
Täällä tilattu 3 aliexpress pakettia. Kaikki on ollut Ali Choice tuotteita. 1. ja 3. paketti on jumissa tullissa. 2. paketti tuli ihan ongelmia. Mitään muuta yhteistä ei ole 1. ja 3. paketeissa kuin puhelimen takalasi eri myyjiltä. Luultavasti ei siitä johdu, vaan joku ei vaan halua mun puhelin projektia päätökseen.
 
Itselläkin tullut Alista paketit ongelmitta. Muistelen, että noissa olisi aina lukenut noutopaikasta, mutta tässä viimeisimmässä on "Toimitus postilaatikkoosi" ja osoite läheinen kauppa, tuleeko tuo nyt normaalisti noudettavaksi, ovatko sekoilleet jotain vai muistanko väärin?
 
Itselläkin tullut Alista paketit ongelmitta. Muistelen, että noissa olisi aina lukenut noutopaikasta, mutta tässä viimeisimmässä on "Toimitus postilaatikkoosi" ja osoite läheinen kauppa, tuleeko tuo nyt normaalisti noudettavaksi, ovatko sekoilleet jotain vai muistanko väärin?
Itsellä luki myös noin viimeisimmässä paketissa. Todennäköisesti Posti on lähetyksen EDI-tietojen perusteella päätellyt, että koon puolesta lähetyksen voisi jakaa perille asti, mutta koska paketti ei ole vielä lajittelussa, ei ole vielä huomattu, ettei siinä ole vastaanottajan kotiosoitetta. Oman paketin tila muuttui Suomessa lajittelun jälkeen "siirretään noutopisteeseen" ja se vietiin satunnaiseen Postin palvelupisteeseen, joka ei ollut se, johon se oli alunperin matkalla eikä myöskään alueen pääposti. Paketista tuli normaalisti noutoilmoitus OmaPostiin.
 
Haiskahtaa erittäin vahvasti siltä, ettei jumitusten todellisena syynä ole puutteet lähetysten turvatietovaatimuksissa. Osa täysin samoilla tiedoilla olevista lähetyksistä, tulee tullin läpi ongelmitta ja osa jää jumiin. Myös jo tullatut ja postin käsittelymaksusta suoriutuneet lähetykset, eivät välttämättä vapaudu tullivarastosta eteenpäin kuljetettavaksi.

Kuvassa yksi omista Postin tullaamista paketeistani, jota ei tullaamisesta huolimatta ole vapautettu kuljetettavaksi.
Screenshot_20250408-115406.jpg
 
Osa täysin samoilla tiedoilla olevista lähetyksistä, tulee tullin läpi ongelmitta ja osa jää jumiin.
Mistä pääset lukemaan tuota turvatietoilmoitusta, että voit vertailla niitä keskenään? Eli tuo ’täysin samat tiedot on lähinnä arvausta

Posti tarvitsee sähköisen EDI-tiedon + sisältö ja arvo yms. missä on sille tarpeelliset tiedot, lisäksi on tuo turvatietoilmoitus vaaditaan Tullille.
 
Haiskahtaa erittäin vahvasti siltä, ettei jumitusten todellisena syynä ole puutteet lähetysten turvatietovaatimuksissa. Osa täysin samoilla tiedoilla olevista lähetyksistä, tulee tullin läpi ongelmitta ja osa jää jumiin. Myös jo tullatut ja postin käsittelymaksusta suoriutuneet lähetykset, eivät välttämättä vapaudu tullivarastosta eteenpäin kuljetettavaksi.

Kuvassa yksi omista Postin tullaamista paketeistani, jota ei tullaamisesta huolimatta ole vapautettu kuljetettavaksi.
Screenshot_20250408-115406.jpg
Ei noilla merkinnöillä olevia paketteja ole palautettu yhtäkään. Ne mitkä on palautuneet niin ei niissä ole suoritettua tullausta ja käsittelymaksua sen takia ne juurikin palautuivat, kun niistä ei tullausta voinut tehdä puuttuvien tietojen takia. On mullakin 2 pakettia missä jostain syystä kestää ja toinen on vapautettu merkinnällä eikä sen jälkeen ole tullut uusia merkintöjä ja toinen on samalla päiväyksellä, kun tuo kuvassa oleva missä tullaus suoritettu ja käsittelymaksu. Nyt on varmaan joku muu jumi postilla.
 
Mistä pääset lukemaan tuota turvatietoilmoitusta, että voit vertailla niitä keskenään? Eli tuo ’täysin samat tiedot on lähinnä arvausta

Jep, pelkkää arvailuahan tämä tosiaan on. Arvailuni perustuu samaan lähettäjään ja samaan kuljetettavaan tavaraan.
 
Haiskahtaa erittäin vahvasti siltä, ettei jumitusten todellisena syynä ole puutteet lähetysten turvatietovaatimuksissa. Osa täysin samoilla tiedoilla olevista lähetyksistä, tulee tullin läpi ongelmitta ja osa jää jumiin. Myös jo tullatut ja postin käsittelymaksusta suoriutuneet lähetykset, eivät välttämättä vapaudu tullivarastosta eteenpäin kuljetettavaksi.

Kuvassa yksi omista Postin tullaamista paketeistani, jota ei tullaamisesta huolimatta ole vapautettu kuljetettavaksi.

Mulle näyttää tällaista. Vähän tahmeaa on lähetyksen eteneminen. Ei ole vielä ennättänyt kertymään tapahtumia seurannassa tullausvelvoitteiden jälkeen...
1744115504779.png
 
Jep, pelkkää arvailuahan tämä tosiaan on. Arvailuni perustuu samaan lähettäjään ja samaan kuljetettavaan tavaraan.
Toisella kerralla osasi antaa oikeat tiedot huolintafirmalle?

Jos en nyt ole väärin vetänyt mutkia suoraksi, palautuksista moni lienee ollut jotain elektroniikkarompetta? Tosiaan omat Cainiaot ovat tulleet sukkana läpi, että ainakin heidän sanomaliikenne toimii.
 
Onhan tää Postin touhu nyt surkuhupaisaa räpellystä.

Seurannassa ollut paketti yhtäkkiä seurannan mukaan pysähtyi, kunnes eilen postilaatikkoon tipahti saapumisilmoitus. Paketti oli noudettavissa noutopisteestä. Kyseinen noutopiste ei tietenkään ollut se lähin, vaan noin 10km päässä. Asun siis pääkaupunkiseudulla, enkä missään Juubajoella, jossa kaikki palvelut ovat ties missä, jos edes sielläkään.

Syynä paketin toimittamiseen muualle kuin omaan noutopisteeseeni oli: "Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei saatu." Haettuani paketin, huomasin heti osoitetarrassa komeilevan puhelinnumeroni.

Omapostissa tätä pakettia koskevasta suorituksesta ei voinut edes jättää palautetta, kuten aina ennen on voinut 😅 Joten jätin palautteen muita kanavia pitkin.

En tiedä itekäkö vai nauraa.
 
Onhan tää Postin touhu nyt surkuhupaisaa räpellystä.

Seurannassa ollut paketti yhtäkkiä seurannan mukaan pysähtyi, kunnes eilen postilaatikkoon tipahti saapumisilmoitus. Paketti oli noudettavissa noutopisteestä. Kyseinen noutopiste ei tietenkään ollut se lähin, vaan noin 10km päässä. Asun siis pääkaupunkiseudulla, enkä missään Juubajoella, jossa kaikki palvelut ovat ties missä, jos edes sielläkään.

Syynä paketin toimittamiseen muualle kuin omaan noutopisteeseeni oli: "Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei saatu." Haettuani paketin, huomasin heti osoitetarrassa komeilevan puhelinnumeroni.

Omapostissa tätä pakettia koskevasta suorituksesta ei voinut edes jättää palautetta, kuten aina ennen on voinut 😅 Joten jätin palautteen muita kanavia pitkin.

En tiedä itekäkö vai nauraa.
Tuo ilmoitus tarkoittaa sitä, että puhelinnumeroa ei ollut paketin sähköisissä tiedoissa, joten automatiikka ei olisi voinut lähettää sähköistä saapumisilmoitusta.
 
Tuo ilmoitus tarkoittaa sitä, että puhelinnumeroa ei ollut paketin sähköisissä tiedoissa, joten automatiikka ei olisi voinut lähettää sähköistä saapumisilmoitusta.
Eli ihan sama mitä siinä osoitetarrassa lukee ja sillä ainoastaan mennään mitä sähköisissä tiedoissa sanotaan.
 
Itellä myös 7. ja 8. päivä vapautetut paketit jumissa, mutta jännästi vapauttamaton paketti, joka tulliin oli merkattu 7. päivä tuli noudettavaksi eilen.. :rolleyes: Kaikki siis samaa Cainiaota Alista.

Kyllä ne siellä Postissa nyt on sekasin kuin seinäkello, ihan sama mitä jotkut täälläkin yrittää selittää/muita syytellä. :D
 
Jos ongelma oikeasti johtuisi EU:sta ja lentoyhtiöistä, niin eiköhän näitä ongelmia olis kaikissa EU-maissa, mutta itse en ainakaan ole nähnyt tästä mitään viitteitä.

Edit. Eikä taida MH:lla olla samoja ongelmia, vaikka ihan samalla tavalla niidenkin kautta esim. Alista kamaa tänne tulee.

Yleensä ongelma tällaisissa on se, että lentoyhtiö ei ole toimittanut sitä dataa kuten pitäisi, mutta n. 96%ssa EU-maista tätä katsotaan läpi sormien, eikä piitata sen datan puuttumisesta. Sitten on se yksi EUn mallioppilasmaa joka toteaa, että nyt kaikkea dataa ei ole toimitettu kaikkein määräysten mukaisesti, kieltäydymme käsittelemättä asiaa ilman kaikkea virallista dataa.

Ja niissä 96%issa EU-maista ei kellekään tule mieleenkään tehdä mitään asian korjaamiseksi koska heidän elämäänsä se ei vaikuta millään tavalla koska kukaan ei piittaa siitä pykälästä.
 
Itellä myös 7. ja 8. päivä vapautetut paketit jumissa, mutta jännästi vapauttamaton paketti, joka tulliin oli merkattu 7. päivä tuli noudettavaksi eilen.. :rolleyes: Kaikki siis samaa Cainiaota Alista.

Kyllä ne siellä Postissa nyt on sekasin kuin seinäkello, ihan sama mitä jotkut täälläkin yrittää selittää/muita syytellä. :D
Onhan postilla ihan tiedoite tuosta asiasta olemassa, mutta se ongelma sotkee myös ne missä tiedot on kunnossa Viiveet EU:n ulkopuolelta tulevissa lähetyksissä jatkuvat
 
Ja edelleen jakavat virheellistä tietoa, eivät kyllä pidennä mitään säilytysaikoja, paketit muuttuvat kyllä bumerangeiksi kun aika umpeutuu.
 
Muutkin Vantaan lajittelukeskuksen läpi menevät kotimaisten verkkokauppojen toimitukset tapahtuvat hitaammin. Alkupäivän lajittelun jälkeen meni kaksi arkipäivää ennen kuin paketti lähti kuljetukseen. Eikä se kuljetuskaan todellisuudessa lähtenyt kuin kahden päivän jälkeen. Samaan aikaan Oulusta tilaamani lähetys tuli seuraavana päivänä kuten ennen pääkaupunkiseudulta tulleet lähetyksetkin.
 
Kiinan paketista tuli ilmoitus että noudettavissa koodilla, seuraavana päivänä tuli sama ilmoitus eri koodilla. Postin sovelluksessa näkyy että toimitettu kaksi kertaa... sain sentään paketin, toinen koodi toimi, toinen ei.

Screenshot_2025-04-10-19-17-38-94.jpg
 
Kiinan paketista tuli ilmoitus että noudettavissa koodilla, seuraavana päivänä tuli sama ilmoitus eri koodilla. Postin sovelluksessa näkyy että toimitettu kaksi kertaa... sain sentään paketin, toinen koodi toimi, toinen ei.

Screenshot_2025-04-10-19-17-38-94.jpg
Tällaisessa voisi kuvitella, että aiempi kirjaus oli erehdys, ja sitä vastaava noutokoodi mitätöitiin. Myöhempi olisi voimassa.
 
Oma IOSS-lähetys Yhdysvalloista tuli ainakin läpi ihan nätisti viime viikolla, vaikka samalta lähettäjältä vuoden vaihteessa ensin jumittuikin.
 
Onkohan mitään tapaa hoitaa asia järkevästi postin kanssa kun myyjä lähetti paketin 50km päähän lokerikkoon?
 
Onkohan mitään tapaa hoitaa asia järkevästi postin kanssa kun myyjä lähetti paketin 50km päähän lokerikkoon?
Jos myyjä on lähettänyt paketin toiseen paikkaan kuin mihin se on tilattu ja posti on toiminut sinänsä oikein, reklamoi myyjää.

Jos posti taas on vienyt lähetyksen naapurikuntaan:
Lähetykseni on toimitettu väärään kaupunkiin tai yksityiseen pakettiautomaattiin, jonne minulla ei ole pääsyä. Mitä teen?

Nyt kuulostaa virhetilanteelta – olemme pahoillamme! Ota meihin yhteyttä OmaPostin chatissa tai soittamalla. Näin voimme parhaiten selvittää, miksi pakettisi päätyi väärään paikkaan ja miten saamme sen lähemmäksi sinua.
 
Itsellä luki myös noin viimeisimmässä paketissa. Todennäköisesti Posti on lähetyksen EDI-tietojen perusteella päätellyt, että koon puolesta lähetyksen voisi jakaa perille asti, mutta koska paketti ei ole vielä lajittelussa, ei ole vielä huomattu, ettei siinä ole vastaanottajan kotiosoitetta. Oman paketin tila muuttui Suomessa lajittelun jälkeen "siirretään noutopisteeseen" ja se vietiin satunnaiseen Postin palvelupisteeseen, joka ei ollut se, johon se oli alunperin matkalla eikä myöskään alueen pääposti. Paketista tuli normaalisti noutoilmoitus OmaPostiin.
Juuri näin kävi tuollekin, ensin jumitti tullissa, sitten jumitti Helsinki-Vantaalla, sitten jumitti matkalla ja yhtäkkiä oli aivan eri paikassa kuin aluksi sanoivat. On tuo Postin sekoilu ihmeellistä.
 
asun maalla. nyt ei oo näköjään enään ku keskiviikko jakelupäivänä. maanantaina lähetin kaverille kirjeen tampereelle ja ei tullu perille
Oliko tässä käytössä se Postin palvelu, jossa haja-asutusalueella otetaan lähtevä kirje lähettäjän omasta postilaatikosta jakelun yhteydessä mukaan?

Postin mukaan kirje jaetaan "yleensä 4 arkipäivässä", joten keskiviikkona eteenpäin lähetenyt kirje pitäisi tulla perille ensi viikolla. Jos veit kirjeen maanantaina ennen tyhjennysaikaa Postiin tai kirjelaatikkoon, sen olisi pitänyt tulla perille perjantaihin mennessä. Tyhjennysajan jälkeen lähetetty kirje on lähtenyt eteenpäin tiistaina, jolloin neljäs arkipäivä on vasta ensi viikon maanantai.
 
no nyt tuli yks paketti ja kaks kirjettä. oliha tuo ikävää ku viikonloppu välissä, mutta ei mitään väliä loppujaan. kiinan paketit ja kirjeet oli tosin aika pitkää helsinki-vantaalla jumissa. helpottaskoha tällä viikolla ongelmat?
 
Kukakohan noi postin palvelupisteet maalaa pensselillä karttaan? En tajua vieläkään miksi omani on yli kilometrin pitemmällä kahdesta lähimmästä vaihtoehdostani.
Taas tuli lappu postiluukusta että pitää lähteä hakemaan postia lähes 3km päästä koska haista vittu vitun idiootti, miksi me toimitettaisiin, kun sä ite tuut hakee omilla rahoillasi itse maksamasi lähetyksen?
Vituttaa maksaa sporasta että pääsee hakemaan paketin keskellä Helsinkiä.
 
Kukakohan noi postin palvelupisteet maalaa pensselillä karttaan? En tajua vieläkään miksi omani on yli kilometrin pitemmällä kahdesta lähimmästä vaihtoehdostani.
Taas tuli lappu postiluukusta että pitää lähteä hakemaan postia lähes 3km päästä koska haista vittu vitun idiootti, miksi me toimitettaisiin, kun sä ite tuut hakee omilla rahoillasi itse maksamasi lähetyksen?
Vituttaa maksaa sporasta että pääsee hakemaan paketin keskellä Helsinkiä.
Ensimmäisenä tuli mieleen että olethan laittanut OmaPostiin "oma noutopiste" -määrityksen? Eli sinulle tulevat paketit yritetään kiikuttaa valitsemaasi noutopaikkaan. Tosin, kun kävin juuri OmaPostin sivuilla niin siellä olikin seuraavanlainen ilmoitus:
1744645165181.png

Eli Oma Noutopiste -toiminto poistuu 20.5.
 
Ensimmäisenä tuli mieleen että olethan laittanut OmaPostiin "oma noutopiste" -määrityksen? Eli sinulle tulevat paketit yritetään kiikuttaa valitsemaasi noutopaikkaan. Tosin, kun kävin juuri OmaPostin sivuilla niin siellä olikin seuraavanlainen ilmoitus:
Eli Oma Noutopiste -toiminto poistuu 20.5.
Tämä mainitaan mulle täällä joka kerta kun tulen haukkumaan postin. Olen valinnut ja ei toimi, yhtäkään kertaa ei ole mikään mennyt "omaan noutopisteeseen". Kaikki, ja tarkoitan siis ihan kaikki, postilta tilattavat vaihtoehtoiset palvelut päätyvät oman osoitteeni määrittämään postin palvelupisteeseen. Joskus kun olen vähän hermostunut vaikka siitä, että kotiin tilattu paketti on päätynyt tonne ja pyytänyt uudelleenohjausta osoitteeseeni tai lähimpään pakettipisteeseen, on asiakaspalvelija iloisesti vakuuttanut että tehdään näin. Sitten kuski käy hakemassa paketin, ajaa päivän ja jättää paketin illalla sinne mistä oli sen poiminutkin. Tai näin näyttää ainakin seurantatiedoissa. Tuskin se paketti sieltä koskaan mihinkään liikkuu (paitsi takas lähettäjälle). Mitä tässä sitten voi enää tehdä kun valituksia ja korjauksia on lähettänyt kymmeniä kertoja ja poliisille rikosilmoituksia petoksesta tehty melkein saman verran.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä mainitaan mulle täällä joka kerta kun tulen haukkumaan postin. Olen valinnut ja ei toimi, yhtäkään kertaa ei ole mikään mennyt "omaan noutopisteeseen". Kaikki, ja tarkoitan siis ihan kaikki, postilta tilattavat vaihtoehtoiset palvelut päätyvät oman osoitteeni määrittämään postin palvelupisteeseen. Joskus kun olen vähän hermostunut vaikka siitä, että kotiin tilattu paketti on päätynyt tonne ja pyytänyt uudelleenohjausta osoitteeseeni tai lähimpään pakettipisteeseen, on asiakaspalvelija iloisesti vakuuttanut että tehdään näin. Sitten kuski käy hakemassa paketin, ajaa päivän ja jättää paketin illalla sinne mistä oli sen poiminutkin. Tai näin näyttää ainakin seurantatiedoissa. Tuskin se paketti sieltä koskaan mihinkään liikkuu (paitsi takas lähettäjälle). Mitä tässä sitten voi enää tehdä kun valituksia ja korjauksia on lähettänyt kymmeniä kertoja ja poliisille rikosilmoituksia petoksesta tehty melkein saman verran.
Seuraava kysymys onkin että onhan lähetyksen tiedoissa puhelinnumerosi? Käsittääkseni tuo omaposti-ohjaus toimii nimenomaan puhelinnumerolla ja jos sitä ei paketin SÄHKÖISISSÄ tiedoissa ole niin Posti arpoo sille mielestään lähimmän vapaan noutopaikan. Tai sitten sulla on vaan niin paska tuuri että lähemmät noutopisteet ovat aina täynnä.

Tosin, tuon 20.5. tulevan muutoksen jälkeen en tiedä kuinka sekaisin nuo toimitukset ovat, tuossa kun mainitaan että voi valita halutun noutopaikan verkkokaupassa mutta aika monessa verkkokaupassa ei vieläkään voi valita noutopaikkaa vaan se arvotaan ilmeisesti osoitteen ja/tai puhelinnumeron mukaan.
 
Seuraava kysymys onkin että onhan lähetyksen tiedoissa puhelinnumerosi? Käsittääkseni tuo omaposti-ohjaus toimii nimenomaan puhelinnumerolla ja jos sitä ei paketin SÄHKÖISISSÄ tiedoissa ole niin Posti arpoo sille mielestään lähimmän vapaan noutopaikan. Tai sitten sulla on vaan niin paska tuuri että lähemmät noutopisteet ovat aina täynnä.

Tosin, tuon 20.5. tulevan muutoksen jälkeen en tiedä kuinka sekaisin nuo toimitukset ovat, tuossa kun mainitaan että voi valita halutun noutopaikan verkkokaupassa mutta aika monessa verkkokaupassa ei vieläkään voi valita noutopaikkaa vaan se arvotaan ilmeisesti osoitteen ja/tai puhelinnumeron mukaan.
Puhelinnumero pitäisi aina olla, koskaan en ole tilannut mitään ilman. Mistä tietää onko sitä lisätty paketin sähköisiin tietoihin? Paketin tarroissa aina näkyy numero. Aika paskaa tuuria tässä on ollut jo yli puoli vuosikymmentä.
 
Puhelinnumero pitäisi aina olla, koskaan en ole tilannut mitään ilman. Mistä tietää onko sitä lisätty paketin sähköisiin tietoihin? Paketin tarroissa aina näkyy numero. Aika paskaa tuuria tässä on ollut jo yli puoli vuosikymmentä.
Olettaisin, että jos paketti ilmestyy automaattisesti OmaPostin saapuvien lähetysten listalle, sähköiset tiedot pitäisi olla kunnossa. Ilman puhelinnumeroa tulevista tulee paperinen saapumisilmoitus kotiin / pitää käsin lisätä seurantakoodi OmaPostiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 833
Viestejä
4 879 766
Jäsenet
78 692
Uusin jäsen
josasim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom