Postin kulkemisen vaikeus

Minulle sanottiin Tullista, että virhe on tapahtunut Aliexpressin käyttämän huolintayhtiön tullatessa tavarat EU-alueelle. Ilmeisesti tuosta Cainiao:sta puhutaan (alin euroopan välivarasto). Silti kuitenkin myöhemmin tilattuja tavaroita olen vastaanottanut.

Tullin asiakaspalvelija pyysi selittämään myös asian Aliexpressille, koska heidän toimintatapansa on väärä ja ilman heidän korjausta toimintatapoihinsa. Tulee olemaan kasoittain takaisin lähteviä paketteja.

Mitä tuokin sitten tarkoittaa? Toistaiseksi uudistuksen jälkeen 100% lähetyksistä (tullut ulkomailta) pitänyt hakea tuolta. Kotimaasta tilaan joka tapauksessa pakettiautomaattiin tai jollain muulla kuljetuksella.
Käytännössä kaikki pienet ulkomailta tulevat lähetykset, joissa on seuranta (yleensä RR-alkuinen koodi). Posti käsittelee nuo kirjattuina kirjeinä ja vie tuonne toimipaikkaan noudettavaksi.

Mietinkin, että miksi ebay-tilaus on istunut Rahtitiellä 23.3 asti.

1.4 kirjautui Omapostin seurantaan, että muista maksaa tullit ja käsittelymaksut jotta paketti vapautuu. Mitään viestiä ei ole tullut että pitäisi jotain tehdä. Tulleja ei tule, koska on maksettu jo tilatessa, ja tuolla seurantanumerolla kun koittaa tulli.fi:ssä tehdä ilmoituksen, kertoo sivusto että tullit 0 euroa, paina tästä. Kun vien lomakkeen loppuun, tulee 'joku virhe' eikä paketti tullaudu. En kyllä ymmärrä nyt yhtään että mitä tässä pitäisi oikeasti tehdä.

Mietinkin, että miksi ebay-tilaus on istunut Rahtitiellä 23.3 asti.

1.4 kirjautui Omapostin seurantaan, että muista maksaa tullit ja käsittelymaksut jotta paketti vapautuu. Mitään viestiä ei ole tullut että pitäisi jotain tehdä. Tulleja ei tule, koska on maksettu jo tilatessa, ja tuolla seurantanumerolla kun koittaa tulli.fi:ssä tehdä ilmoituksen, kertoo sivusto että tullit 0 euroa, paina tästä. Kun vien lomakkeen loppuun, tulee 'joku virhe' eikä paketti tullaudu. En kyllä ymmärrä nyt yhtään että mitä tässä pitäisi oikeasti tehdä.
Itse soittaisin sinne Tullin asiakaspalveluun ja kysyisin. Ainakin silloin kun itse olen joskus sinne soitellut niin ovat olleet hyvin ystävällisiä ja neuvoneet hyvin ymmärrettävästi mitä pitää tehdä.

Oma kirjelähetys Yhdysvalloista seisonut tullissa kaksi viikkoa. Asiakaspalvelussa korjasivat yhteystiedot oikeaksi, mutta eipä tämä näyttänyt vaikuttavan lähetyksen käsittelyyn. "Odotellaan rauhassa.. juu joo jep". Ehkäpä ensi kerralla sitten DHL:llä tai vastaavalla..

Kuun vaihteessa EU:n turvatietovaatimus tuli voimaan maantie- ja junakuljetukseen. Ei välttämättä kuluttajien paketteihin vaikuta, kun tulevat usein lentorahtina.

Prkl.

Upsin akkua tässä odotellut. Edellinen tilaus batterydirectiltä dhl kautta, toimitusaika sovittiin Postin kanssa, tuli sovitusti.

Nonyt tämä toinen tilaus, sama toimitustapa.
Eilen näkyi Postin äpissä, kummastelin että nyt ei toimitusaikaa voi sopia, ajattelin että se ilmestyy kyllä tänään vaihtoehdoksi.
Ja vitut, nyt näkyi äpissä että yritetty toimittaa klo 0940.
No kaksi aikuista kotona, ja ei kyllä ole ovikello soinut saati ovea edes koputettu... ärrrr.

Mä just avauduin Postin chattiin, aikoi joku jamppa olla kuskiin yhteydessä ja SOITTAA mulle takaisin että miten homma hoidetaan...
Katotaan miten käy.

Tänä aamuna 0830 oli paketti ovella.
Tämä kuski kertoi eilisen kuskin sanoneen että ei ollut ovikelloa. Noh, oli ollut kodinhoitohuoneen ovella. Ja jos koputti, niin koputti kyllä hiljaa...

Niin ja Postin aspan tyyppi ei soittanut koskaan vaikka niin lupasi.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 541
Jäsenet
77 037
Uusin jäsen
arnvrk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom