Postin kulkemisen vaikeus

Joku syyhän taustalla on, että manualitullausta ei tarjottu, lienee lähinnä perusvertotilaajan kykenemättömyys valita oikeat Taric koodit yms. Tullin päätöshän tuo lieni, Postihan vain on manuaalisen siirtelyn suorittaja.
Näin se varmasti on. Jos henkilö ei osaa tullata, niin sitten oikea tapa olisi palauttaa lähetys vastaanottajalle. Toivottavasti jatkossa tulee kuitenkin mahdollisuus tullata, niille jotka sen osaavat tehdä. Nyt on varmasti puhunut raha, eli lähetetään varastokonteittain tavaraa takaisin
 
Joku syyhän taustalla on, että manualitullausta ei tarjottu, lienee lähinnä perusvertotilaajan kykenemättömyys valita oikeat Taric koodit yms. Tullin päätöshän tuo lieni, Postihan vain on manuaalisen siirtelyn suorittaja.
Kyllä mulle tuli kaikkiin neljään lähetykseen ohje, että tullaa lähetys itse käsin. Tämä itsetullaus ei vaan onnistunut mitenkään, vaikka asiaa selviteltiin tullin ja postin kanssa. Ja lähetys jo näkyi tullin järjestelmässä.
 
No onpa mielenkiintoista, täsmälleen saman tarinan sain tänään kun tiedustelin pakettini tilaa. Yli kuukausi maannut nyt Vantaalla, sama virsi että puutteelliset tullaustiedot (en usko tuohon kyllä kun paketti ei ole edes tulliin asti tullut), ei mitään mahdollisuuksia itsellä täydentää mitään, ja todennäköisesti tuo palautuu takaisin Japaniin (eBaystä ostettu osa) ilman että voin tehdä tuolle yhtään mitään :( Aikas kurja tilanne, vaikka pyytäisin osan uudelleen tänne niin mistä ihmeestä kukaan osaa tietää mitä niissä tiedoissa nyt muka oli puutteellista kun kukaan ei osaa / halua sitä sanoa?
 
Yli kuukausi maannut nyt Vantaalla, sama virsi että puutteelliset tullaustiedot (en usko tuohon kyllä kun paketti ei ole edes tulliin asti tullut)
Tullin varasto on Postin Vantaan logistiikkakeskuksessa ja Tulli operoi siellä myös.
Tehtävät on jaettu kahden toimijan kesken, yksinkertaisuudessaan Posti hoitaa bulkin ja Tulli sitten haastavammat hommat. 1.7.2021 tulleen ALV-muutoksen myötä jako oli pakko tai Tullin olisi pitänyt palkata liikaa porukkaa.

Lähetykset menevät Postin lajittelukoneen läpi ja jos on puutteita, ne eivät jatka matkaa.
 
Tulliin jämähtäneiden ja viimeksi läpi tulleiden Kiina lähetysten jälkeen uusimmat lähetykset ovat tehdeet matkaa noin kuukauden. Onko muilla toimitukset hidastuneet? Myöskään uusimmat lähetykset eivät ole tulleet näkyviin omapostiin. Tyrehtyykö Kiinan tilaukset kohta kokonaan?
 
Tulliin jämähtäneiden ja viimeksi läpi tulleiden Kiina lähetysten jälkeen uusimmat lähetykset ovat tehdeet matkaa noin kuukauden. Onko muilla toimitukset hidastuneet? Myöskään uusimmat lähetykset eivät ole tulleet näkyviin omapostiin. Tyrehtyykö Kiinan tilaukset kohta kokonaan?

Parissa viikossa on edelliset Alista tehdyt tilaukset tulleet perille. Nytkin pari pakettia olleet viikon matkalla ja viikon päästä oletettu toimitusaika. Eli ei hidastumisia ja näkyvät normaalisti Omapostissa.
 
Tulliin jämähtäneiden ja viimeksi läpi tulleiden Kiina lähetysten jälkeen uusimmat lähetykset ovat tehdeet matkaa noin kuukauden. Onko muilla toimitukset hidastuneet? Myöskään uusimmat lähetykset eivät ole tulleet näkyviin omapostiin. Tyrehtyykö Kiinan tilaukset kohta kokonaan?
Eipä ole ollut mitään eroa aiempaan. Juuri hain muutaman ja tänään tuli noudettavaksi viimeisin.

Eilen tuli Suomeen ja tänään noudettavissa.

IMG_0067.jpeg
 
Kokemuksia Postin ulkomaan pakettien korvauksista, jos paketti katoaa/vahingoittuu?
Olisi tarve lähettää vähän arvokkaampi paketti Alankomaihin. Postin Chätissä oli vähän epävarman oloinen asiakaspalvelija, jolta ei kovin suoria vastauksia saanut. Sen verran sain irti, että kuitin pitäisi riittää arvon todisteeksi. Vähän kuitenkin pelottaa, että jääkö

Noin lähtökohtaisesti ei postilla kannata lähettää yhtään mitään, minkä katoaminen harmittaisi, ei etenkään ulkomaille, eikä etenkään mitään arvokasta.
Esim UPSilla lähettäessä voi paketille ottaa lisäturvan ja se paketin arvo määritellään etukäteen. Paketin koosta riippuen lähetys todennäköisesti ei edes ole paljoakaan kalliimpi.
 
Tilasin Kärkkäiseltä pikkupaketin ovelle (5,90). Postilta tuli juuri ilmoitus:

Hei,

Pakettisi on valitettavasti liian suuri jaettavaksi Pikkupakettina ovelle. Viemme pakettisi Postiin noudettavaksi. Saat ilmoituksen, kun paketin voi noutaa.
Ovelle toimitettava Pikkupaketti voi olla kooltaan enintään 38 x 38 x 28 cm / 4 kg, jotta se pääsee mukaan postinjakajan kierrokselle.


Paketti näyttää olevan kooltaan 32,5 x 23 x 28 / 5,66 kg eli fyysiseltä kooltaan täyttää mitat mutta painoa 1,66kg liikaa, joten ei mahdu kyytiin :rofl:

Vika on tietenkin Kärkkäisen koska myyvät liian painavia paketteja kuljetettavaksi pikkupaketteina, mutta kyllä postikin voisi joustaa tällaisissa tapauksissa. Nyt joutuu lähtemään hakemaan pakettia 6km päästä..
 
Vika on tietenkin Kärkkäisen koska myyvät liian painavia paketteja kuljetettavaksi pikkupaketteina, mutta kyllä postikin voisi joustaa tällaisissa tapauksissa. Nyt joutuu lähtemään hakemaan pakettia 6km päästä..
Voiko kotiinkuljetuksen tilata jälkikäteen Postilta, tai vaatia Kärkkäistä vaihtamaan toimitustapaa? Kustannuksen voisi vaatia korvauksena Kärkkäiseltä.
 
Voiko kotiinkuljetuksen tilata jälkikäteen Postilta, tai vaatia Kärkkäistä vaihtamaan toimitustapaa? Kustannuksen voisi vaatia korvauksena Kärkkäiseltä.
Kysyin Kärkkäiseltä asiaa, ja eivät voi kuulemma vaihtaa enää toimitustapaa. Kehoittivat jatkossa tilaamaan aina normaalin kotiinkuljetuksen, niin tulee varmasti ovelle:redface:

Noutopisteelle menevälle paketille voi käsittääkseni tilata jälkikäteen kotiinkuljetuksen, mutta tuskin Kärkkäinen sitä alkaa maksamaan. Totesivat vain että jos et hae pakettia, se palautuu heille, ja palauttavat rahat.
 
Kysyin Kärkkäiseltä asiaa, ja eivät voi kuulemma vaihtaa enää toimitustapaa. Kehoittivat jatkossa tilaamaan aina normaalin kotiinkuljetuksen, niin tulee varmasti ovelle:redface:

Noutopisteelle menevälle paketille voi käsittääkseni tilata jälkikäteen kotiinkuljetuksen, mutta tuskin Kärkkäinen sitä alkaa maksamaan. Totesivat vain että jos et hae pakettia, se palautuu heille, ja palauttavat rahat.
Ihan periaatteen vuoksi tilaisin uuden ja antaisin tuon paketin palautua Kärkkäiselle.
 
Postilla on ollut joskus seurannassa vaihtoehto "en halua pakettia" jolloin sitä ei viedä edes noutopisteelle, vaan palautetaan samantien takaisin lähettäjälle. Tätä vaihtoehtoa olenkin muutaman kerran käyttänyt. Ei näytä ainakaan nyt olevan mahdollista. Liekö posti luopunut tästä vaihtoehdosta? Pitänee lähettää viesti postille ja kertoa etten tule hakemaan pakettia, joten sen voi palauttaa saman tien lähettäjälle, eikä tarvitse odottaa sitä viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Postilla on ollut joskus seurannassa vaihtoehto "en halua pakettia" jolloin sitä ei viedä edes noutopisteelle, vaan palautetaan samantien takaisin lähettäjälle. Tätä vaihtoehtoa olenkin muutaman kerran käyttänyt. Ei näytä ainakaan nyt olevan mahdollista. Liekö posti luopunut tästä vaihtoehdosta? Pitänee lähettää viesti postille ja kertoa etten tule hakemaan pakettia, joten sen voi palauttaa saman tien lähettäjälle, eikä tarvitse odottaa sitä viikkoa.
Ainakin paikallisessa postissa paketista kieltäytyminen ja takaisinlähettämisen pyytäminen ei auta. Paketti seisoo hyllyssä, kunnes lähtee vasta noutoajan päätyttyä takaisin
 
45 päivää maannut itsellä paketti Vantaalla. Ihan vähän ottaa päähän, näyttää että ei voi mitenkään vaikuttaa tilanteeseen.
N:nen kerran otin yhteyttä postin chattiin. Kun edellisella kerralla sanoivat, että tuo paketti lähtee huhtikuun alussa takaisin Japaniin (mikäli Posti ei saa tarvittavia tullaustietoja) eilen taas aspa sanoi ettei noita pistetä palautumaan jos käsittely on kesken. Ota tuostakin sitten selvää...mutta edelleen en ole keksinyt mitään tapaa millä saisi 1) tietää mikä hiton tieto sieltä muka puuttuu ja 2) miten sen tiedon saisi välitettyä Postille 3) todettua että pitäkää tunkkinne ja lähettäkää sitten se samantien takaisin lähettäjälle.
 
Ainakin paikallisessa postissa paketista kieltäytyminen ja takaisinlähettämisen pyytäminen ei auta. Paketti seisoo hyllyssä, kunnes lähtee vasta noutoajan päätyttyä takaisin
Näin se varmaan on omassa tapauksessanikin. Paketti on vasta matkalla postin toimipisteeseen, eikä sitä pysty estämään sinne menemästä jos ei seurannassa ole sitä "en halua pakettia" vaihtoehtoa. Ei auta kuin odotella se viikko, ja sitten se kaksi viikkoa kun saavat palautettua rahat tilille.

Edit: Nyt näyttää taas omaposti toimivan.
 
Viimeksi muokattu:
mutta kyllä postikin voisi joustaa tällaisissa tapauksissa.
Kysehän on automatiikasta, kun lähetys menee lajittelukoneen läpi, siitä otetaan mitat ja paino, jos on ylityksiä, lähetys ohjautuu aivan eri paikkaan, eli tässä tapauksessa semmoiseen luisuun missä on ko. postitoimipaikan rullakko tms.

Aivan kuin näitä joku kerkiäisi mittailemaan ja punnitsemaan ja sen jälleen tuumailelaan, että hei laitetaas tämä Nyymi Nyymisen lähetys tonne toiseen paikkaan kun se ehkä olisi hänelle kivempi.

Ihmisten tuuhea kykenemättömyys ajatella asioita muuten kuin oman navan kautta ja unohtaa volyymien tuoman pakon tehostaa automatiikalla mahdollisimman paljon. Tämmöiset jokainen lähetys on yksilö maailman asiat ja tavat jäivät 70- ja 80-luvuille.
 
Ilmeisesti Kärkkäisellä ollut joku bugi kun ehdotti pikkupakettia tilaukselleni. Nyt kun laittaa saman tilauksen sisään, niin pikkupaketti ei ole enää tarjolla.

Joo, ymmärrän kyllä että automatiikka elää omaa elämäänsä mutta harmittaa ettei posti voi enää joustaa tuon paketin kulussa esim. siirtämällä noutopaikkaa lähemmäksi, esim postin pakettiautomaatejakin olisi paljon lähempänä kuin tuo postin toimipiste. Tuo automatiikka ei ilmeisesti osaa lähettää mitat ylittäviä pikkupaketteja muualle kuin postin toimipisteeseen, oli se sitten kuinka kaukana tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
mutta harmittaa ettei posti voi enää joustaa tuon paketin kulussa esim. siirtämällä noutopaikkaa lähemmäksi, esim postin pakettiautomaatejakin olisi paljon lähempänä kuin tuo postin toimipiste. Tuo automatiikka ei ilmeisesti osaa lähettää mitat ylittäviä pikkupaketteja muualle kuin postin toimipisteeseen, oli se sitten kuinka kaukana tahansa.
Se vaatisi sen, että lähettäjä pyytäisi muutosta Postilta, jonka jälkeen lähetys menisi takaisin Vantaalle lajitteluun ja sitten vietäisiin minne on pyydetty.

Sitten arvauksia miten innoissaan Kärkkäinen ottaa lisäkuluja lähetyksestäsi (tai Posti). Tuommoinen pienlähetys kun on kuitenkin halvinta bulkkia, ei siihen ihmisen kädet voi koskea montaa sekuntia tai se on tappiollinen.
 
N:nen kerran otin yhteyttä postin chattiin. Kun edellisella kerralla sanoivat, että tuo paketti lähtee huhtikuun alussa takaisin Japaniin (mikäli Posti ei saa tarvittavia tullaustietoja) eilen taas aspa sanoi ettei noita pistetä palautumaan jos käsittely on kesken. Ota tuostakin sitten selvää...mutta edelleen en ole keksinyt mitään tapaa millä saisi 1) tietää mikä hiton tieto sieltä muka puuttuu ja 2) miten sen tiedon saisi välitettyä Postille 3) todettua että pitäkää tunkkinne ja lähettäkää sitten se samantien takaisin lähettäjälle.
Oma reilun 200€ kinkkilähetys olisi tullausta vailla, jota ei voi tehdä koska MRN-numero puuttuu -> myymärin ilmoitus paketin sisällöstä lähetystarrassa on ollut ilmeisen puutteellinen sujuvaa käsittelyä varten -> Posti "selvittää" -> lähetys palautuu selvitystä odotellessa tai sitten ei, itse voi asialle tehdä hyvin rajallisesti mitään
 
Noniin, päättivät viimein lakata pitämästä löyhässä hirressä ja pistivät paketin takaisin lähettäjälle 47 päivän jälkeen. Helvetin hienoa, mukava selittää ystävälle kuinka heidän lähettämä tullivapaa lahja ei pääse perille asti.
 
Noniin, päättivät viimein lakata pitämästä löyhässä hirressä ja pistivät paketin takaisin lähettäjälle 47 päivän jälkeen. Helvetin hienoa, mukava selittää ystävälle kuinka heidän lähettämä tullivapaa lahja ei pääse perille asti.
No onhan tää nyt ihan perseestä! Miten tää on mennyt tällaiseksi sekoiluksi?!
 
No onhan tää nyt ihan perseestä! Miten tää on mennyt tällaiseksi sekoiluksi?!
Huono ajoitus milloin lähetti, joutui EU uudistuksen jalkojen alle. En tiedä kehtaako edes pyytää lähettämään uudelleen, vaikka Royal Mail nyt tietää laittaa kaikki vaadittavat lähetys tiedot muutoksen jälkeen. Hiukan vaan huvittaa kun neljään päivään sain täältä paketin Britteihin tutun kätösiin, ja tännepäin ei onnistunut lainkaan ja kestää ikuisuuden tapahtua yhtään mitään.
 
Hohhoijaa. Posti hukkas mun hollannista tulevan pikkupaketin ihan pakettipisteen nurkilla. Paketilla kokoa 60 x 50 x 25 cm. Painoakin miltei 6 kg, että ihan huomaamaton se ei ole. Postin chatin henkilön mukaan pitäis ottaa yhteys lähettäjään, mutta sanoin, että ei taida lähettäjä pystyä nyt auttamaan, kun paketti on teillä. Ja paketin koko pitäis selvittää, mutta kun sekin lukee ihan postilla lähetystiedoissa. On se vaikeaa välillä.
 
Miten tuo tullaaminen nykyään toimii (jos toimii) kun verot on maksettu jo ostoksen yhteydessä, mutta kauppa ei käytä IOSS?

Tuttu kauppa joka ennen lähetti Euroopasta lähetti nyt 2 pakettia 3:sta Kiinasta. Yksi noista istuu jo tullissa, ei näy tosin oma postissa vielä eikä kai ole tullut vielä paperistakaan kirjettä. Yksi paketti saapui jo Euroopasta.

Ilmeisesti ihan normaalisti kun saan tiedon Tullilta/Postilta lähetyksestä menen tullaamaan ja siellä on joku valinta että verot on jo maksettu oston yhteydessä?

Olisi pitänyt tilata Aliexpressistä eikä suoraan valmistajalta kun he sentään käyttävät IOSS.
 
Miten tuo tullaaminen nykyään toimii (jos toimii) kun verot on maksettu jo ostoksen yhteydessä, mutta kauppa ei käytä IOSS?
Amazonilla on esimerkiksi oma huolintayhtiö, eikä asiakas tullaa mitään. Pitää selvittää lähettäjältä, miten on hoidettu.
 
Miten tuo tullaaminen nykyään toimii (jos toimii) kun verot on maksettu jo ostoksen yhteydessä, mutta kauppa ei käytä IOSS?

Tuttu kauppa joka ennen lähetti Euroopasta lähetti nyt 2 pakettia 3:sta Kiinasta. Yksi noista istuu jo tullissa, ei näy tosin oma postissa vielä eikä kai ole tullut vielä paperistakaan kirjettä. Yksi paketti saapui jo Euroopasta.

Ilmeisesti ihan normaalisti kun saan tiedon Tullilta/Postilta lähetyksestä menen tullaamaan ja siellä on joku valinta että verot on jo maksettu oston yhteydessä?

Olisi pitänyt tilata Aliexpressistä eikä suoraan valmistajalta kun he sentään käyttävät IOSS.
Ei onnistu tullata 0-hinnalla ilman IOSS. Sun pitää ottaa yhteyttä myyjään ja pyytää sieltä alv-hyvitys.
 
Posti päätti täällä siirtää kaikki noudot, mitkä pitää henkkareilla noutaa 10km:n päähän. Julkisilla paketin noutamiseen menee nykyään sitten mukavat 1,5 tuntia. Autolla selviää keikasta sentään kolmessa vartissa. Kiitos taas posti.
 
Posti päätti täällä siirtää kaikki noudot, mitkä pitää henkkareilla noutaa 10km:n päähän. Julkisilla paketin noutamiseen menee nykyään sitten mukavat 1,5 tuntia. Autolla selviää keikasta sentään kolmessa vartissa. Kiitos taas posti.

Huh, missä kunnassa tehtiin tuollainen siirto? Tuo on melkein sama kuin täältä Helsingin lähiöstä pitäisi hakea pakettinsa keskustan Postitalosta.
 
Huh, missä kunnassa tehtiin tuollainen siirto? Tuo on melkein sama kuin täältä Helsingin lähiöstä pitäisi hakea pakettinsa keskustan Postitalosta.
Vantaa
Edit. Ja tuolta postitalosta hakis ihan samassa ajassa.
 
Viimeksi muokattu:
Prkl.

Upsin akkua tässä odotellut. Edellinen tilaus batterydirectiltä dhl kautta, toimitusaika sovittiin Postin kanssa, tuli sovitusti.

Nonyt tämä toinen tilaus, sama toimitustapa.
Eilen näkyi Postin äpissä, kummastelin että nyt ei toimitusaikaa voi sopia, ajattelin että se ilmestyy kyllä tänään vaihtoehdoksi.
Ja vitut, nyt näkyi äpissä että yritetty toimittaa klo 0940.
No kaksi aikuista kotona, ja ei kyllä ole ovikello soinut saati ovea edes koputettu... ärrrr.
 
Mistäköhän tietäisi, onko tullausongelma jo korjattu? Oli tarkoitus tilata Aliexpressistä tarvikkeita.
Mulle on kyllä tullu alista monta tilausta ja niiden tullaus on hoitunut ilman sähellystä.

Yksi 45e tilaus Thaimaasta meni normaalin tulliprosessin kautta. Tosin 2 päivää kesti tulla lähetys Thaimaasta Suomeen ja sitten Suomen päässä sitä hillottiinkin huolella ja pari kertaa piti chatissa antaa tälle vähän lisävauhtia. Käsittelymaksua en saanut heti maksettua, se toi pari päivää lisää ja oli ihan itse aiheutettu. Tosin sen kirjaaminen seurantaan taas keski muutaman päivän.

1743581617770.png
 
Missäpäin Vantaata tämä?
Ja mistä tällainen tieto? Nimimerkillä 01390.
Edit. Kerrottakoon vielä paikkoja tuntemattomille, että kaiken lisäksi Tikkurila sijaitsee HSL:n C-vyöhykkeellä. Täällä asuvilla esim. keskustassa töissä käyvillä on yleensä AB-vyöhykkeiden lippu, jolla ei edes pääse pakettiaan Tikkurilasta noutamaan. Lisähintaa C-vyöhykkelle menosta tulee sellainen 3€.
 
Viimeksi muokattu:
Edit. Kerrottakoon vielä paikkoja tuntemattomille, että kaiken lisäksi Tikkurila sijaitsee HSL:n C-vyöhykkeellä. Täällä asuvilla esim. keskustassa töissä käyvillä on yleensä AB-vyöhykkeiden lippu, jolla ei edes pääse pakettiaan Tikkurilasta noutamaan. Lisähintaa C-vyöhykkelle menosta tulee sellainen 3€.

Toisaalta uudistuksen sivujen mukaan Tikkurilaan siirtyvät lähinnä allekirjoituksella kuitattavat kirjeet, osa ulkomaan lähetyksistä ja ne lähetykset, jotka pitää maksaa tiskillä.

Joka tapauksessa iso negatiivinen muutos, koska jokeribussilla 570 menee 37 minuuttia per suunta mennä Länsimäen K-marketista tuonne Tikkurilan K-markettiin. Eli menopaluuna tunnin reissu, samaan aikaan kun kävelen itse lähikauppaani ja takaisin 10 minuutissa, jossa voi vastaanottaa myös esimerkiksi kuitattavat kirjeet.

Itse siis kylmästi hakisin AB-lippulaisena pummilla tuolta Tiksistä nuo lähetykset, sillä 3,20€ tai 3,40€ BC-lipusta kyllä pännisi.
 
Toisaalta uudistuksen sivujen mukaan Tikkurilaan siirtyvät lähinnä allekirjoituksella kuitattavat kirjeet, osa ulkomaan lähetyksistä ja ne lähetykset, jotka pitää maksaa tiskillä.
Mitä tuokin sitten tarkoittaa? Toistaiseksi uudistuksen jälkeen 100% lähetyksistä (tullut ulkomailta) pitänyt hakea tuolta. Kotimaasta tilaan joka tapauksessa pakettiautomaattiin tai jollain muulla kuljetuksella.
 
Mistäköhän tietäisi, onko tullausongelma jo korjattu? Oli tarkoitus tilata Aliexpressistä tarvikkeita.
Kuten jo aiemminkin on mainittu, niin ihan hienosti AliExpress-paketit tuntuvat tulevan läpi. Itselläni ei ole ollut yhdenkään paketin kanssa ongelmia. En tiedä vaikuttaako se johonkin millä toimituksella tuolta tilaa, itse olen yleensä sillä Choice:lla ottanut ja se tulee seurattavana alusta loppuun asti. Ainakin niissä lähetyksissä on kuulemma (kavereiden juttujen perusteella) ollut ongelmia jotka ovat otettu sillä "free shipping" -tyylillä jotka tulevat postiluukkuun asti ilman täyttä seurantaa.
 
Mistäköhän tietäisi, onko tullausongelma jo korjattu? Oli tarkoitus tilata Aliexpressistä tarvikkeita.
Jaa-a, ite oon tilannu ihan normaalisti varmaan kolmattakymmenettä tilausta Alista tän vuoden puolella ja kaikki tullu tuttuun tapaan sukkana läpi ilman mitään säätöjä.

Edit. Itellä myös enimmäkseen "Choice"-tilauksia, mutta muutama muukin ja kaikki ilmasella toimituksella.
 
Kuten tuossa Postin häiriöilmoituksessa on mainittu:

"Viiveet johtuvat Euroopan Unionissa käytössä olevista turvatietovaatimuksista, jotka määrittävät sen, mitä tietoja paketissa on oltava sen saapuessa Suomeen. Jos paketin tiedot ovat puutteelliset, joudumme selvittämään ja täydentämään niitä Postissa. "

Jos sattuu arpa (lähettäjä) että nuo on vinossa, niin sittenpä odotellaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 351
Viestejä
4 714 381
Jäsenet
77 018
Uusin jäsen
Emppuu99

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom