- Liittynyt
- 02.04.2020
- Viestejä
- 286
Mää en ymmärrä logiikkaa, miksi Pikakirjeenä myytävässä tuotteessa, on ainoa sähköisen saapumisilmoituksen mahdollisuus tekstiviestinä. Ei sähköpostia edes tässä yhdessä tuotteessa, jonka vastaanottajista ylivoimaisella enemmistöllä en usko olevan käytössään julkista txt-numeroa.
Tai sitten jos se ei onnistu, niin paperinen saapumisilmoitus tullee normijakelussa, eli tässä tapauksessa (pikakirjeen postitus tiistaina ennen tyhjennystä, pikakirje perillä toisella puolen Suomea samana iltana, jakeluyritys seuraavana päivänä [tähän asti kaikki meni hyvin], epäonnistunut jakeluyritys, etanakirjeeksi muuttuneen "pikakirjeen" palautuminen postikonttoriin, vastaanottajalla ei ole käytössään dedikoitua t3Xt-phonea, kuten ei varmaan millään yhden hengen nyrkkipajaa suuremmalla yrityksellä, virastolla, tai yhteisöllä muuta kuin lankapuhelin ja sähköposti).
Nyt vastaanottaja saa tiedon koko "pikakirjeestä" ehkä jo perjantaina, koska normijakelua ei kait enää ole torstaisin (korjatkaa?), missä paperinen saapumisilmoitus tulisi. Laitoin toki itse sähköpostia perään, missä kerroin saapumisesta, mutta ja mutta.
Ymmärrän, että tekstiviesti-only saapumisilmoitus palvelee yksityisille suunnattua viestintää ihan hyvin. Ja että sinänsä tämän puljun oma vika, kun ei ilmeisesti respa ollut paikalla ottamassa perilletoimitusta vastaan. Mutta silti, tekstiviestikelpoisen numeron vaatiminen ja käyttäminen ainoana sähköisenä saapumisilmoituksen toimituksena selvästi ei-kuluttajille suunnattuun palveluun. On lievästi sanottuna outoa.
e: varsinkin kun tuo sähköpostinen saapumisilmoitus oli ainakin aiemmin käytössä, kuluttajapuolellakin. Joku aika sitten luopuivat siitä, luopuivat ilmeisesti koko tekniikasta, ja sitten meni lapsi pesuveden mukana tältä osin.
Tai sitten jos se ei onnistu, niin paperinen saapumisilmoitus tullee normijakelussa, eli tässä tapauksessa (pikakirjeen postitus tiistaina ennen tyhjennystä, pikakirje perillä toisella puolen Suomea samana iltana, jakeluyritys seuraavana päivänä [tähän asti kaikki meni hyvin], epäonnistunut jakeluyritys, etanakirjeeksi muuttuneen "pikakirjeen" palautuminen postikonttoriin, vastaanottajalla ei ole käytössään dedikoitua t3Xt-phonea, kuten ei varmaan millään yhden hengen nyrkkipajaa suuremmalla yrityksellä, virastolla, tai yhteisöllä muuta kuin lankapuhelin ja sähköposti).
Nyt vastaanottaja saa tiedon koko "pikakirjeestä" ehkä jo perjantaina, koska normijakelua ei kait enää ole torstaisin (korjatkaa?), missä paperinen saapumisilmoitus tulisi. Laitoin toki itse sähköpostia perään, missä kerroin saapumisesta, mutta ja mutta.
Ymmärrän, että tekstiviesti-only saapumisilmoitus palvelee yksityisille suunnattua viestintää ihan hyvin. Ja että sinänsä tämän puljun oma vika, kun ei ilmeisesti respa ollut paikalla ottamassa perilletoimitusta vastaan. Mutta silti, tekstiviestikelpoisen numeron vaatiminen ja käyttäminen ainoana sähköisenä saapumisilmoituksen toimituksena selvästi ei-kuluttajille suunnattuun palveluun. On lievästi sanottuna outoa.
e: varsinkin kun tuo sähköpostinen saapumisilmoitus oli ainakin aiemmin käytössä, kuluttajapuolellakin. Joku aika sitten luopuivat siitä, luopuivat ilmeisesti koko tekniikasta, ja sitten meni lapsi pesuveden mukana tältä osin.
Viimeksi muokattu: