Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli ihan normaalia, itsellänikin on välillä kotimaan paketit kulkeneet 200km päästä lähipostiin liki pari viikkoa. Ja siis paketti on ollut Postin hallussa tuon 2vk ajan eikä viivästys ole johtunut siitä ettei lähettäjä olisi saanut sitä postitettua. Sitten kun tuohon vielä lisätään se, että osa kotimaisista verkkokaupoistakin ilmeisesti tuntuu postittavan pakettejaan suunnilleen kerran viikossa (tai sanoo että tavaraa on varastossa mutta todellisuudessa tavara on tukkurin varastossa tai ulkomailla keskusvarastossa) niin alkaa vähän kestämään.Tuossa videon tapauksessa jopa onnistuessaan tuo toimitus olisi ollut todella hidas 1.6. keskiviikkoaamu - 8.6. keskiviikkopäivä. Matkaa on kuitenkin vain ~400km ja valtio pysyy samana koko matkan.
Kohta pitää laittaa toimittajalle hyvityspyyntö, kun tavarat ei saavu määräajassa.Kuljetuksessa
01.06.2022 12:26
Lähetys on lajiteltu.
Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta.
Eli ihan normaalia, itsellänikin on välillä kotimaan paketit kulkeneet 200km päästä lähipostiin liki pari viikkoa. Ja siis paketti on ollut Postin hallussa tuon 2vk ajan eikä viivästys ole johtunut siitä ettei lähettäjä olisi saanut sitä postitettua. Sitten kun tuohon vielä lisätään se, että osa kotimaisista verkkokaupoistakin ilmeisesti tuntuu postittavan pakettejaan suunnilleen kerran viikossa (tai sanoo että tavaraa on varastossa mutta todellisuudessa tavara on tukkurin varastossa tai ulkomailla keskusvarastossa) niin alkaa vähän kestämään.
Ihan Uudellamaalla asustelen. Suurin osa paketeista kyllä kotimaan sisällä kulkee vikkelästi päivässä-parissa mutta aina välillä jostain syystä esim juuri Turun suunnalta tai muuten lännestä tulevat paketit saattavat joutua herkemmin johonkin ihme limboon että jumittavat jossain lajittelukeskuksessa tai kiertävät jostain syystä koko maan ympäri. Noistakin siis vain pieni osa jumittaa mutta sitten kun jumittaa niin kanssa jumittaa. Yhtenä yhdistävänä tekijänä olen huomannut osaan jumittavista paketeista että seurannassa näkyy Lieto, siellä paketit tykkäävät nukkua välillä useita päiviä.Asutko landella? Meinaan, että parhaina vuosina vastaanotan pk-seudulla noin 200 lähetystä per vuosi, vähimmillään noin 50kpl/v. ja näitä vuosia on tosi niukasti jolloin kaksinumeroinen lukumäärä. Perille himaan tuotavista alle 5% on tehty ns perinteiset, eli yritetty jakaa ja en muka ole ollut paikalla. Itse lähetysten liikkuminen Suomessa on ottanut 1-2 lisäpäivää Postin takia reilusti alle 10 kertaa yhteensä, muuten järjestään seuraavana päivänä jako siitä kun ovat lähetyksen saaneet. Etenkin palveluvarastofirmojen kamat (esim Telia ja Verkkis) tulevat alle vuorokaudessa. Esim tilasin juuri uuden AppleTV4k 2nd Gen 7.6. Tilaus noin klo 20, lajittelu 23.43 ja 8.6. Klo 15.17 noutolokerossa.
Nopein oli aikanaan verkkiksen tilaus pe iltana noin klo 23 ja sai hakea lähikaupan asiamiestiskiltä lauantaina klo 09.30
Eli joko mulla on tilastollisesti järjetön tuuri näiden lähetysten kanssa ollut viimeiset 15 vuotta mitä niitä on tarkemmin seurannut, tai sitten ainakin lähetykset kulkevat nätisti Espooseen
Ikävä kyllä tuuri ei ulotu UPSlle asti, sanoisin että 8-9/10 yritetään jakaa ja saa noutaa kun on este tai en ole ollut paikalla![]()
Koska tuo puhelu ei virallisesti kuulu palveluun, ellei kyseessä ole Kotipaketin toimitusajan sopimispuhelu tai Express-paketin maksullinen Soitto ennen jakelua -lisäpalvelu.Mikä h****tin takia kysyvät posti apissa viedäänkö paketti takas postiin vai voiko jättää ovelle kun juuri joka kerta soittaa "XY postilta moi, olis sulle pakettia, oletko kotona?"
Mikä h****tin takia kysyvät posti apissa viedäänkö paketti takas postiin vai voiko jättää ovelle kun juuri joka kerta soittaa "XY postilta moi, olis sulle pakettia, oletko kotona?"
Koska tuo puhelu ei virallisesti kuulu palveluun
Tänään kun kävin hakemassa eilisen mainokset laatikosta. Olihan siellä vakuutusyhtiön kirjekin jostain ilmestynyt, joku naapuri tuonnut.
Tai sitten se mainostenjakaja toi sen kirjeen. Katso, löytyykö kuoresta joku näistä lyhenteistä:
![]()
Sivua ei löydy
www.posti.com
Juu, tuo että joku menee pieleen niin kaikki tiedot tyhjentyy on ollut jo pitkään mutta jos ne nyt ovat vielä rikkoneet lisääkin niin...Jaahas, Posti on uudistanut sivujaan. Vähemmän yllättäen homma mennyt aivan päin helvettiä. Yritin siis ostaa kuljetusta paketille, maksuvalinnassa valitsin maksun Nordean verkkopankilla, mutta sivu vei minut OP:n verkkopankkiin. Yritin palata takaisin ja koko paska meni solmuun, jolloin todella rasittavasti kaikki jo syötetyt tiedot katosivat. Ensimmäisellä kerralla luulin siis valinneeni OP:n verkkopankin vahingossa, mutta toisella kerralla katsoin tarkasti ja totesin ettei vika ole minussa, vaan Postissa. Kerrassaan upeaa suorittamista.
![]()
Jaahas, Posti on uudistanut sivujaan.
Todenäköisesti nettiposti viturallaan ja rahat kyllä menneet tililtä.Jaahas, Posti on uudistanut sivujaan. Vähemmän yllättäen homma mennyt aivan päin helvettiä. Yritin siis ostaa kuljetusta paketille, maksuvalinnassa valitsin maksun Nordean verkkopankilla, mutta sivu vei minut OP:n verkkopankkiin. Yritin palata takaisin ja koko paska meni solmuun, jolloin todella rasittavasti kaikki jo syötetyt tiedot katosivat. Ensimmäisellä kerralla luulin siis valinneeni OP:n verkkopankin vahingossa, mutta toisella kerralla katsoin tarkasti ja totesin ettei vika ole minussa, vaan Postissa. Kerrassaan upeaa suorittamista.
![]()
Todenäköisesti nettiposti viturallaan ja rahat kyllä menneet tililtä.
Sama kävi itselle muutama viikko sitten.
Soitin aspaan niin kertoivat että heillä on huoltokatko jonka takia kävi noin..
Kysyin että eikös tälläisistä "huoltokatkoista" olisi hyvä laittaa jotain tietoa, vaikka tuonne sivuille jos ei ostot kerran onnistu.
Jopa laittaa tuo nettikauppa vaikkapa ihan tauolle asti, kunnes saavat "huoltokatkon" selvitettyä.
3 puhelua, 3 sähköpostia ja viikko odottelua niin sain vihdoin rahat takaisin.
Homma edistyy. Aamulla paketti rekisteröityny ja lajiteltu Vantaalla. Missä lie viikon seilannu.La 11.6. lähetetty asiakaspalautus on ollut nyt Postin kuljetuksessa viikon verran, hohhoj. Helsinki-Joensuu väli. Vastaanottajan mukaan Helposti-koodeilla lähetetyissä paketeissa on esiintynyt outoa viivettä. Eli kai tässä toivoa vielä on. Laiskana tietenkin hoidin palautuksen lähimmän pakettiautomaatin kautta, niin ei ole kuittiakaan palautuksesta, lupasivat nimittäin ensi viikolla käsitellä palautukseni kuitin perusteella, jos ei muutosta tapahdu.
Homma edistyy. Aamulla paketti rekisteröityny ja lajiteltu Vantaalla. Missä lie viikon seilannu.
Siis miten tuossa vaiheessa voisi vielä rahaa liikkua mihinkään kun maksupalveluun ei ole syötetty yhtään mitään saatika valtuutettu mitään maksuaTodenäköisesti nettiposti viturallaan ja rahat kyllä menneet tililtä.
Siis miten tuossa vaiheessa voisi vielä rahaa liikkua mihinkään kun maksupalveluun ei ole syötetty yhtään mitään saatika valtuutettu mitään maksua![]()
Itse pääsin syöttämään maksutiedot, ja kun yritin palata postin sivuille niin tuo virheilmoitus pamahti ruutuun.Siis miten tuossa vaiheessa voisi vielä rahaa liikkua mihinkään kun maksupalveluun ei ole syötetty yhtään mitään saatika valtuutettu mitään maksua![]()
Kävipä taas vanhanaikaiset, olen vanhempien luona ja tilasin heidän nimellään työkaluja tänne heidän asuinpaikkakunnalleen ja laitoin ajattelemattomuuttani oman puhelinnumeron lähetyksen tietoihin.
Nyt paketti on tietysti menossa oman kodin pakettiautomaattiin vaikka vastaanottajana ihan eri henkilö ja toimitusosoite toisessa päässä suomea mutta eihän niillä ole nykypäivänä mitään merkitystä.
Sama tilailla jatkossa lähetykset vaikkapa lemmikin nimellä ja laittaa osoitteeksi narnia tai pikkukakkosen posti, riittää että puhelinnumero menee oikein.
Viimeviikolla tuli saapumisilmoitus postista, että ulkomaan pikalähetys on noudettavissa postista 16.6. jälkeen. Tänään yritin noutaa, mutta ei kuulemma ole paketti vielä kun vasta helsingissä asti. Pitää näköjään alkaa jokainen saapumisilmoituskin tarkistamaan itse erikseen, aikaisemmin tämän kaltaiset tilanteet oli harvinaisia, nyt on jo käynyt liian monta kertaa sama juttu lähiaikoina.
Ei vieläkään ole liikkunut tämä paketti mihinkään. Postilla oli ennen (ei edes kovian kauan aikaa sitten) lomake tätä varten, "pakettini ei saapunut perille" tms, nyt se on poistettu. On sekin yksi tapa kaunistaa tilastoja, kun ei kadonneesta/ongelmallisesta paketista voi ilmoittaa kovin helposti.
Paitsi että Posti ei esim viimeisimmästä emännän paketista lähettänyt sähköpostiakaan, tuli ilmoitus vain Omaposti-appiin.Postillahan alkoi nyt tämä, että jos on Omaposti niin ei enää lähetetä tekstiviestillä noutoilmoitusta. Tänään opin, mitä tuo oikeasti tarkoittaa. Pakettini tuli eilen, mutta koska se uudelleenohjautui autottomalle hyvin epäkäytännölliseen pakettiautomaattiin, saa se odottaa siellä sen aikaa, että minulle on käytännöllistä se hakea. Tänä aamuna klo 9 minulle paukahti tekstiviestimuistutus, että pakettisi on noudettavissa. Koin tämän melko huvittavaksi, koska en todellakaan eilisestä ollut unohtanut pakettia.
Silloin uutisessa sanottiin "Saapumisilmoitus lähetetään yhä myös sähköpostitse. Lisäksi kaikki vastaanottajat saavat muistutuksen, jos lähetystä ei ole noudettu kolmen päivän aikana. " Tietysti Posti säästää tällä tekstiviestin lähettämisen ihmisille, jotka hakevat paketin jo samana päivänä, mutta jos paketti on noudettavissa klo 16 tiistaina, onko muistutus oikeasti järkevintä lähettää klo 9 keskiviikkona?![]()
Juu, ja emäntä kiroili Postin palvelujen kanssa jonkun verran ennen huoltokatkoa. Mietittiinkin että jos ne tuossa katkossa korjaisivat edes jonkun asian kuntoon.Eilen oli joku huoltokatko josta näkyi ennakkoon ilmoitus apissa, katkon aikana ei appi sitten edes käynnistynyt ainakaan itsellä kun olin jo unohtanut sen.
Postin chatin kautta sain paketin ohjattua sille tarkoitettuun osoitteeseen, mutta eipä tuo lähetys ole viikon aikana sieltä pakettiautomaatista mihinkään edennyt.
Bokseja on myös erikokoisia, jos on isompi lähetys ja ei yhtään isompaa boksia vapaana, paha sitä on väkivalloin tunkea sisälle? Sen takia niitä muistutetekstareita tulee, että uunot hakee lähetyksensä mahd. nopeasti. Omasta puolesta voisivat lyhentää ilmaista noutoaikaa vaikka kolmeen arkipäivään niin useampi saa lähetyksensä siitä halutusta automaatista.
Tuollainen iso kaappi jossa oli vain yksi luukku ja kun noutokoodin näpytteli niin kuului hetken aikaa kaikenlaista surinaa ja kolinaa ja paketti putkahti luukkuun oli hetken aikaa tuossa omassa lähikaupassani mutta aika nopeasti se vaihtui perinteisiin lokeroihin. Tuossa automaatissa oli siis Postin, Matkahuollon, PostNordin, DB Schenkerin ja ties minkä firmojen noutopiste samassa. Ideana oli mielestäni loistava, kaikkien puljujen paketit tulivat yhteen automaattiin ja yhdelle luukulle mutta olihan tuo vähän hidas kun kävi jostain uumenistaan kaivelemassa paketin ja kuljetti sen liukuhihnoilla lokeron kohdalle. Missään muualla en ole tuollaista nähnyt eikä se tuossakaan ihan hirveän kauaa ollut, olikohan vuottakaan.Ei, vaan haluaisin parantaa sitä palvelua ihmisille jotka hoitavat asiansa. Toki lokerikkoja voi lisätä mutta käytännössä niille on varmaan monin paikoin jo tullut ns. maksimit täyteen. toki vilkkaimmilla alueilla jo kauan sitten ehdottamani dynaaminen noutopiste olisi hyvä lisä palveluun missä voisi tehokkaasti rakentaa ns. takahuoneen josta aina se halittu lähetys tulee noutoluukulle automatiikan avulla, näin automaatin täyttyminen olisi harvinaisempaa. Toki tämä olisi myös staattisia bokseja kalliimpi ratkaisu. Amazon käyttää tämmöisiä Jenkeissä.
Kyseessä on myös halvin lähetysmuoto joten kuluja ei kannattane kauheasti lisätä ettei kuluja jouduta repimään muualta? Älä jatkossa rakentele olkihimmeleitä.
Juu, joku SmartMile tuo taisi olla jos en väärin muista. Olisi kyllä ollut loistava keksintö.Joo, luin tuosta kokeilusta jostain ja hyvä idea. Voi tosin olla kivinen tie Postilla saada maksajia järjestelmälle muista logistiikkayrityksistä kun volyymeissa on niin suuret erot.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.