Postin kulkemisen vaikeus

Samaa käynyt vielä 2019, 2020.2021. Riippuen vähän näemmä alueesta, ja jakelukeskuksesta, osa häviää. keksin onneksi keinon kiertää moisen ongelman, asioimalla lähempää lajittelukeskusta. ovat menneet perille, ja tulleet, ts. postilokero asiakirjoille toiseen postiin.

Kannattaisikohan tutustua mahdollisuuteen vastaanottaa verottajan posti sähköisesti. Lisätietoja esim. seuraavasta artikkelista: Vain 14 prosenttia suomalaisista saa veropostinsa sähköisesti - Suomi pitää jumbosijaa Pohjoismaissa
 
Jos lähetys on rekisteröity niin tarkoittaa se että on toimituksessa? Nyt ei ole pariin päivään tullut mitään muita päivityksiä postin seurantaan. Mahdollisesti xxs paketti, vaikuttaako asiaan?
 
Viimeksi muokattu:
Jos lähetys on rekisteröity niin tarkoittaa se että on toimituksessa? Nyt ei ole pariin päivään tullut mitään muita päivityksiä postin seurantaan. Mahdollisesti xxs paketti, vaikuttaako asiaan?
Xs paketit tietääkseni kirjeitä eli ei seurantaa rekisteröinnin jälkeen.
 
Joo, äkkiä katoin että ois kuitenkin vain n.50e maksanut lähettää tuo Expressinä. Toisaalta toi Postin haistapaska-kirje maksoi sekin 20e, joten eipä tossa juuri mitään säästänyt. Helvetinmoinen päänvaiva vaan tästäkin tuli.
Noh kerrankin Postin aspasta jotain hyötyä. Frankfurtin lentokentällä lojunut kolme viikkoa liikkumatta mihinkään. Yrittää tuntomerkeillä sitä ettiä, mutta oletan, että toi on vaan muodollisuus, eikä sieltä mitään kirjettä löydy. Seuraava lähtee sitten DHL:llä.
 
Tilasin Ikeasta postipakettina tavaraa. Valitsin noutopisteeksi paikallisen postin. Vähän mietin, että aika iso paketti tulee, koska siinä oli myös yksi perustuoli, mutta aika isoja paketteja olen nähnyt ihmisten hakevan. Ainoat mitat, mitä seuranta antaa on paino 13,6 kg. Nyt seuranta sanoo, että "Lähestys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska se on liian suuri valittuun automaattiin." Tätä ei siis mihinkään automaattiin ole alun alkaenkaan tilattu, mutta nyt odottelen mielenkiinnolla, että mihin se päätyy. Joka tapauksessa on päivää ennen tulossa kuin Ikean arvio, että sinällään hyvin toiminut prosessi toistaiseksi.
 
Tilasin Ikeasta postipakettina tavaraa. Valitsin noutopisteeksi paikallisen postin. Vähän mietin, että aika iso paketti tulee, koska siinä oli myös yksi perustuoli, mutta aika isoja paketteja olen nähnyt ihmisten hakevan. Ainoat mitat, mitä seuranta antaa on paino 13,6 kg. Nyt seuranta sanoo, että "Lähestys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska se on liian suuri valittuun automaattiin." Tätä ei siis mihinkään automaattiin ole alun alkaenkaan tilattu, mutta nyt odottelen mielenkiinnolla, että mihin se päätyy. Joka tapauksessa on päivää ennen tulossa kuin Ikean arvio, että sinällään hyvin toiminut prosessi toistaiseksi.
Sama juttu oli meillä, oli jo tilaushetkellä tiedossa että ei voi mitenkään mahtua automaattiin kun oli yksi pidempi esine mukana eli tilattiin asiamiespostiin, silti yrittivät pakettiautomaattiin ensin toimittaa ja sieltä sitten käänsivät asiamiespostiin seuraavaksi päiväksi.

Tuo postin toiminta on kyllä sekavaa, välillä nuo paketit vaan menevät ihan muualle minne haluaisi vaikka kuinka koittaa kaikin tavoin kertoa lähettäjälle ja postille että "haluan paketin x paikkaan y". Ihan sama mitä tilaukseen laittaa toimituspaikaksi ja oli minkälaiset omapostiohjaukset hyvänsä niin aina nuo menevät minne sattuu.
 
Sama juttu oli meillä, oli jo tilaushetkellä tiedossa että ei voi mitenkään mahtua automaattiin kun oli yksi pidempi esine mukana eli tilattiin asiamiespostiin, silti yrittivät pakettiautomaattiin ensin toimittaa ja sieltä sitten käänsivät asiamiespostiin seuraavaksi päiväksi.
Itsellä meni nyt sillä viisiin hyvin, että tuli äsken juuri siihen noutopisteeseen, mihin tilattukin, noista mielenkiintoisista seurantamerkinnöistä huolimatta tai ehkä niistä johtuen.
 
Kävipä taas vanhanaikaiset, olen vanhempien luona ja tilasin heidän nimellään työkaluja tänne heidän asuinpaikkakunnalleen ja laitoin ajattelemattomuuttani oman puhelinnumeron lähetyksen tietoihin.
Nyt paketti on tietysti menossa oman kodin pakettiautomaattiin vaikka vastaanottajana ihan eri henkilö ja toimitusosoite toisessa päässä suomea mutta eihän niillä ole nykypäivänä mitään merkitystä.

Sama tilailla jatkossa lähetykset vaikkapa lemmikin nimellä ja laittaa osoitteeksi narnia tai pikkukakkosen posti, riittää että puhelinnumero menee oikein.
 
Lähetyksestä tullut tieto kuljetusfirmalle Kiinassa 8.6. klo 10:07.
Paketti skannattu saapuneeksi Suomeen 11.6. klo 10:36.
8000 kilometriä melko tarkkaan kolmessa päivässä.

Nyt se on sitten kolme ja puoli vuorokautta maannut jossain vantaalaisessa terminaalissa. Saa nähdä koska suvaitsevat laittaa sen liikkeelle kohti noutopistettä.
 
Tilasin sunnuntaina lähimpään pakettiautomaattiin tavaraa kun olen parhaillaan koronassa ja ajattelin, että tuota sen saa vaikka 9-vuotias muksu haettua.
Lähetys ohjataan asiamiehelle, koska automaatti on täynnä :bored:
 
Kannattaa muuten huomioida, että postin kotiinkuljetus on ilmeisesti hitaampi vaihtoehto, kuin että hakisi paketin postin toimipisteestä. Tänä aamuna luki pakettini seurantatiedoissa näin:

15.06.2022 07:06
Lähetys on rekisteröity.
Lue lisää
Posti Logistiikkakeskus

Kun tuli valinta kotiinkuljetuksen toimitusajoille, antoi huomisesta (16.6) alkaen valita ajankohtia. Jos olisin tilannut toimipisteeseen, luulen että paketti olisi ollut jo tänään noudettavissa..
 
Tottakai se kotiinvienti joissain tilanteissa tuo viivettä. Eri asia jos lajittelu olisikin tehty jo aikaisin edellisenä iltana jolloin asiakas olisi saanut valita aikoja tälle päivälle. Olisi loogista kuvitella kyseessä olevan kaksi eri jakeluorganisaatiota pienten lähetysten osalta, toinen hoitaa joka päivä samoihin aikoihin viennit ja tuonnit toimipaikkoihin, toinen sukkuloi ihmisten kotien ja yritysten parissa. Sitten on vielä kolmas taho joka kuljettaa isompaa ja painavampaa romua yritys ja kuluttaja-asiakkaille. Rahtipuoli sitten vielä erikseen raskaammalla kalustolla.

Esim eilen tilaamani 65” verkkiksen ale -tv tulllee pk-seudulla kahden kaverin voimin himaan ja jakeluorganisaationa eri kuin pikkupaketteja kotiin tuovat pakukuskit. Siinä on vielä yksi hidaste tuon takia toimituksessa. Lajittelu ja käsittely Postin logistiikkakeskuksessa normaalisti. Sitten raskaampi puoli tekee omat juttunsa (hakee/saa lähetyksen kevytpuolelta) ja toimittaa. Tilattu riisinkeitin samasta kaupasta tulee kevyt pakettien virrassa pakukuskin toimesta himaan ja tv eri jamppojen kantamana.
 
Edellinen paketti ulkomailta piti olla kotiintoimituksena, kuriiri oli ajanut 300 metrin päästä soittamatta, ja vei paketin suoraan 2km päähän automaattiin. Nämä menee ihan minne sattuu nykyään. Viime viikolla
tilasin Telialta puhelimen, ja laitoin noutopaikaksi lähimmän automaatin mitä Telian kauppa antoi. Paketti tuli lopulta kauemmas toisen kaupan noutopisteeseen, ei edes automaattiin siellä.

Sinänsä nopeaa toimintaa, perjantaina illalla tilattu paketti oli maanantaina iltapäivällä noudettavissa. Postin seurannassa oli heti aluksi jotain kahdeksan ilmoitusta "paketin toimitus voi viivästyä päivällä puuttuvan tai epäselvän seurantakoodin vuoksi, selvittelemme asiaa" tms. Ja paketin päällä oli ihan normaali Telian tulostama pakettikoodi. Ehkä tuolla saadaan lisäaikaa toimitukseen, kun heti aluksi ilmoitetaan mahdollisista viivästyksistä...

Nyt olisi tulossa yksittäinen pientavara DHL:n kotiinkuljetuksena, ja jo kaksi tekstiviestiä on tullut missä ehdotetaan noutopaikan valintaa jos en satukaan olemaan kotona. Nyt on kyllä pakko vaatia toimitus sopimuksen mukaan, kympin laturi ilmaisella kotiinkuljetuksella.
 
Minulle on (uudellamaalla) tulleet kyllä kotiintoimitukset ihan moitteettomasti aina perille tähän asti. Välillä pakettitoimitukset automaateista ovat menneet jopa 30km päähän toimipaikkaan, mutta se lienee ihan normaalia nykyään.
 
Minulle on (uudellamaalla) tulleet kyllä kotiintoimitukset ihan moitteettomasti aina perille tähän asti. Välillä pakettitoimitukset automaateista ovat menneet jopa 30km päähän toimipaikkaan, mutta se lienee ihan normaalia nykyään.
Miten tämä on mahdollista? Ainakaan Oulussa ei ole vielä kertaakaan mennyt paketti läheskään noin kauas, korkeintaan parin kilometrin päähän, ja luulisi noita automaatteja ja noutopisteitä olevan pääkaupunkiseudulla huomattavasti enemmän.
 
Sinänsä nopeaa toimintaa, perjantaina illalla tilattu paketti oli maanantaina iltapäivällä noudettavissa. Postin seurannassa oli heti aluksi jotain kahdeksan ilmoitusta "paketin toimitus voi viivästyä päivällä puuttuvan tai epäselvän seurantakoodin vuoksi, selvittelemme asiaa" tms. Ja paketin päällä oli ihan normaali Telian tulostama pakettikoodi. Ehkä tuolla saadaan lisäaikaa toimitukseen, kun heti aluksi ilmoitetaan mahdollisista viivästyksistä...

Mistä tiedät, että Telian tulostama osoitekortti? Todennäköisimmin Telian palveluvarastolla tulostettu osoitekortti oli virheellinen ( viivakoodit lukukelvottomia, lappu lähtenyt irti/repeytynyt) tms. ja siihen on pitänyt tulostaa uusi osoitekortti jos siellä on tapahtumia selvityksestä seurannassa.

Kappaleen loppuosa oli logiikan osalta aivan järjetön. Aivan kuin yksikään logistiikkafirma haluaisi lisäaikaa ja näin ollen kasvattaisi tarvetta välivarastoinnille ja lisätoimille. Kyllä se jatkuvassa liikkeessä oleva logistiikkavirta on halvin ja helpoin ratkaisu tuottajalle.
 
Itse eilen todistin DHL:n lähetin esimerkillistä toimintaa.

Meidän taloyhtiössä on portit lukittuna, joten ei pääse soittamaan asuntojen ovikelloja. DHL kuski seisoskeli portin takana, soitti selkeästi asiakkaalle.
DHL kuski odotti n. 30 sekuntia ja lähti menemään. Hetkisen päästä (n.4min) siihen tuli joku ihmettelemään ja alkoi minulta kysymään, että onko DHL kuskia näkynyt.
 
Miten tämä on mahdollista? Ainakaan Oulussa ei ole vielä kertaakaan mennyt paketti läheskään noin kauas, korkeintaan parin kilometrin päähän, ja luulisi noita automaatteja ja noutopisteitä olevan pääkaupunkiseudulla huomattavasti enemmän.

Johtunee siitä, että en asu aivan PK-seudulla. Uusimaa on suhteellisen iso alue.
 
Paketti on matkalla ilmeisesti, mutta rekisteröintejä ei ole tullut. Tuote on pieni joten se xxs paketti lähetys on mahdollista, mutta eikö siitä pitäisi tulla selkeästi seurantatiedot missä paketti menee. Vielä en ole ollut lähettäjään yhteydessä. Pitääkö olla jo huolissaan?


1655363200717.png
 

Liitteet

  • 1655362970815.png
    1655362970815.png
    32,6 KB · Luettu: 21

"Jos katsoo tarkkaan, huomaa, että Postin ilmoitus ”lähetystä on yritetty toimittaa” on saapunut klo 12.14.
Valvontakameravideolla näkyvä Postin pakettiauto ajaa talosta ohitse klo 12.15."
 

"Jos katsoo tarkkaan, huomaa, että Postin ilmoitus ”lähetystä on yritetty toimittaa” on saapunut klo 12.14.
Valvontakameravideolla näkyvä Postin pakettiauto ajaa talosta ohitse klo 12.15."

Hyvä todiste miten posti taas toimii ja ei toimi.

Miten muuten toi kuvaaminen, jos itse kääntäisin kameran näyttämään postilaatikoa, niin siinä näkyisi kaikki mahdollinen liikenne ja kamera piipaisi koko ajan. Tuosta kameroista on vissiin joku topic jossain kun muistaisi missä, kun siis ihan kaikkea ei saa kuvata. Sikäli itseä ei kiinnosta vittuakaan mikä on laillista tai ei jos siitä ei koidu itselle pahempaa harmia kun katselee joka tallenteen.
Ainakin tiedän koska roskakuski käy ja onlile nähnyt jotain myyjiä ovella koputtamassa, en avannut ovea vaan katoin että lähtee pois.
 
Sama tilailla jatkossa lähetykset vaikkapa lemmikin nimellä ja laittaa osoitteeksi narnia tai pikkukakkosen posti, riittää että puhelinnumero menee oikein.
Mä olen tätä miettinyt, kun ennen sanottiin että "posti jaetaan aina osoitteen mukaan, ei nimen tms tiedon", ja nykyään paketit menee ihan mihin sattuu. Postilakikin ( 54 § ) sanoo, että "Postiyrityksellä on velvollisuus toimittaa kirjelähetys tai postipaketti lähetykseen merkittyyn osoitteeseen.", eikä arpoa jotain toista osoitetta toimitukselle. Olis kiva tietää, että katsooko ne puhelinnumeron laittamisen omapostiin olevan samalla "sopimus uudelleenlähettämisestä" tai jotain muuta roskaa.
 
Olis kiva tietää, että katsooko ne puhelinnumeron laittamisen omapostiin olevan samalla "sopimus uudelleenlähettämisestä" tai jotain muuta roskaa.

Eivät katso. OmaPosti apista voi halutessaan valita oman noutopisteen, jolloin ei-postiennakolliset 16-lähetykset ohjautuu valittuun noutopisteeseen/automaattiin jos puhelinnumero on lähetyksen sähköisessä tiedossa.

Lienee työkalutkin menneet oma noutopisteen mukaisesti valittuun noutopisteeseen koska tilaukseen annettu toispaikkakuntalainen osoite eikä valittu tilauksessa automaattia sieltä toiselta paikkakunnalta. Olen itse ennen pitänyt tuota oma noutopiste toimintoa päällä koska Tapiolan postikonttorin aukioloajat sopivat huonosti itselle ja vitutti ne dinosaurusmummot jotka siellä olivat duunissa, laitoin siirron Haukilahden Shellille. Eli jos tilauksen yhteydessä valitsee minkä hyvänsä automaatin, se ajaa yli tuon oman noutopisteen. Olen hakenut kymmeniä lähetyksiä esim duunimatkan, kuntosalin tms varrelta ongelmitta.

82262B28-8175-4076-B8B0-FB3CD9B58F22.jpeg
 

"Jos katsoo tarkkaan, huomaa, että Postin ilmoitus ”lähetystä on yritetty toimittaa” on saapunut klo 12.14.
Valvontakameravideolla näkyvä Postin pakettiauto ajaa talosta ohitse klo 12.15."
Itselläni tuli kahden kotiin toimitettavan paketin kanssa tällainen saaga, että seuranta sanoo olevan este, vaikka olin kotona koko päivän. Muistaakseni kirjoitin siitä silloin tähän lankaan. Postihan kyllä heti aspaan soitettua lupasi, että totta kai ne toimitetaan kotiin, kun kerran sellainen palvelu on ostettu ja ei tarvitse hakea. Toki tämä myöhästyttää paketin tulemista päivällä, mutta sellaista se on. Omalla kohdalla osoittautui, että yksi kuski, joka paketin sitten lopulta toi, oli jossain väärässä paikassa, kun katunumerointi on täällä hieman mielenkiintoista. Vaikka toimitukseen ei kuulu tietääkseni soitto, soitti hän kuitenkin sitten onneksi, kun tiesi, että minun pitäisi olla kotona ja sain paketin.

Ainakin kaksi viimeistä kotiinkuljetuspakettia on mennyt ihan hyvin. Lupaan yleensä apissa jättää ovelle, jos ei juuri silloin ole paikalla. Yhden paketin sain normaalisti, kun kuski soitti kelloa. Toisessa paketissa veikkaan olleen hirveä kiire, kun se tuli huomattavasti normaalia myöhemmin. Kuski oli suoraan nakannut sen postilaatikkoon, kun hyvin mahtui ja seurannasta hoksasin, että se on saapunut ja kävin noutamassa sieltä. Tänään on taas tulossa yksi tai kaksi pakettia, toivottavasti tulevat sujuvasti.
 
Tuossa videon tapauksessa jopa onnistuessaan tuo toimitus olisi ollut todella hidas 1.6. keskiviikkoaamu - 8.6. keskiviikkopäivä. Matkaa on kuitenkin vain ~400km ja valtio pysyy samana koko matkan.
 
Tuossa videon tapauksessa jopa onnistuessaan tuo toimitus olisi ollut todella hidas 1.6. keskiviikkoaamu - 8.6. keskiviikkopäivä. Matkaa on kuitenkin vain ~400km ja valtio pysyy samana koko matkan.
Eli ihan normaalia, itsellänikin on välillä kotimaan paketit kulkeneet 200km päästä lähipostiin liki pari viikkoa. Ja siis paketti on ollut Postin hallussa tuon 2vk ajan eikä viivästys ole johtunut siitä ettei lähettäjä olisi saanut sitä postitettua. Sitten kun tuohon vielä lisätään se, että osa kotimaisista verkkokaupoistakin ilmeisesti tuntuu postittavan pakettejaan suunnilleen kerran viikossa (tai sanoo että tavaraa on varastossa mutta todellisuudessa tavara on tukkurin varastossa tai ulkomailla keskusvarastossa) niin alkaa vähän kestämään.
 
Etanakin olisi jo ryömien hakenut tämän lähetyksen:
Kuljetuksessa
01.06.2022 12:26
Lähetys on lajiteltu.

Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta.
Kohta pitää laittaa toimittajalle hyvityspyyntö, kun tavarat ei saavu määräajassa.
 
Eli ihan normaalia, itsellänikin on välillä kotimaan paketit kulkeneet 200km päästä lähipostiin liki pari viikkoa. Ja siis paketti on ollut Postin hallussa tuon 2vk ajan eikä viivästys ole johtunut siitä ettei lähettäjä olisi saanut sitä postitettua. Sitten kun tuohon vielä lisätään se, että osa kotimaisista verkkokaupoistakin ilmeisesti tuntuu postittavan pakettejaan suunnilleen kerran viikossa (tai sanoo että tavaraa on varastossa mutta todellisuudessa tavara on tukkurin varastossa tai ulkomailla keskusvarastossa) niin alkaa vähän kestämään.

Asutko landella? Meinaan, että parhaina vuosina vastaanotan pk-seudulla noin 200 lähetystä per vuosi, vähimmillään noin 50kpl/v. ja näitä vuosia on tosi niukasti jolloin kaksinumeroinen lukumäärä. Perille himaan tuotavista alle 5% on tehty ns perinteiset, eli yritetty jakaa ja en muka ole ollut paikalla. Itse lähetysten liikkuminen Suomessa on ottanut 1-2 lisäpäivää Postin takia reilusti alle 10 kertaa yhteensä, muuten järjestään seuraavana päivänä jako siitä kun ovat lähetyksen saaneet. Etenkin palveluvarastofirmojen kamat (esim Telia ja Verkkis) tulevat alle vuorokaudessa. Esim tilasin juuri uuden AppleTV4k 2nd Gen 7.6. Tilaus noin klo 20, lajittelu 23.43 ja 8.6. Klo 15.17 noutolokerossa.

Nopein oli aikanaan verkkiksen tilaus pe iltana noin klo 23 ja sai hakea lähikaupan asiamiestiskiltä lauantaina klo 09.30

Eli joko mulla on tilastollisesti järjetön tuuri näiden lähetysten kanssa ollut viimeiset 15 vuotta mitä niitä on tarkemmin seurannut, tai sitten ainakin lähetykset kulkevat nätisti Espooseen :)

Ikävä kyllä tuuri ei ulotu UPSlle asti, sanoisin että 8-9/10 yritetään jakaa ja saa noutaa kun on este tai en ole ollut paikalla :D
 
Asutko landella? Meinaan, että parhaina vuosina vastaanotan pk-seudulla noin 200 lähetystä per vuosi, vähimmillään noin 50kpl/v. ja näitä vuosia on tosi niukasti jolloin kaksinumeroinen lukumäärä. Perille himaan tuotavista alle 5% on tehty ns perinteiset, eli yritetty jakaa ja en muka ole ollut paikalla. Itse lähetysten liikkuminen Suomessa on ottanut 1-2 lisäpäivää Postin takia reilusti alle 10 kertaa yhteensä, muuten järjestään seuraavana päivänä jako siitä kun ovat lähetyksen saaneet. Etenkin palveluvarastofirmojen kamat (esim Telia ja Verkkis) tulevat alle vuorokaudessa. Esim tilasin juuri uuden AppleTV4k 2nd Gen 7.6. Tilaus noin klo 20, lajittelu 23.43 ja 8.6. Klo 15.17 noutolokerossa.

Nopein oli aikanaan verkkiksen tilaus pe iltana noin klo 23 ja sai hakea lähikaupan asiamiestiskiltä lauantaina klo 09.30

Eli joko mulla on tilastollisesti järjetön tuuri näiden lähetysten kanssa ollut viimeiset 15 vuotta mitä niitä on tarkemmin seurannut, tai sitten ainakin lähetykset kulkevat nätisti Espooseen :)

Ikävä kyllä tuuri ei ulotu UPSlle asti, sanoisin että 8-9/10 yritetään jakaa ja saa noutaa kun on este tai en ole ollut paikalla :D
Ihan Uudellamaalla asustelen. Suurin osa paketeista kyllä kotimaan sisällä kulkee vikkelästi päivässä-parissa mutta aina välillä jostain syystä esim juuri Turun suunnalta tai muuten lännestä tulevat paketit saattavat joutua herkemmin johonkin ihme limboon että jumittavat jossain lajittelukeskuksessa tai kiertävät jostain syystä koko maan ympäri. Noistakin siis vain pieni osa jumittaa mutta sitten kun jumittaa niin kanssa jumittaa. Yhtenä yhdistävänä tekijänä olen huomannut osaan jumittavista paketeista että seurannassa näkyy Lieto, siellä paketit tykkäävät nukkua välillä useita päiviä.

Tosin, itselleni tulee varmaan enemmän paketteja ulkomailta kuin kotimaasta ja ulkomaan paketit kun nyt jumittelevat välillä vaikka mistä syystä niin ehkä herkemmin kiinnittää huomiota noihin poikkeuksellisiin suomi-paketteihin. Nopeimmin paketit tulevat kyllä ehdottomasti esim puhelinoperaattoreilta (ainakin Elisa) tilatessa, niillä on tainnut aina olla paketti perillä seuraavana päivänä ellei viikonloppu ole sotkenut hommaa, poikkeuksena tietty yksi tilaus jossa heillä oli varastosaldoissa virhe ja tuotetta ei ollutkaan heti varastossa lähetettäväksi mutta senkin hoitivat kyllä kunnialla maaliin.
 
Tuo Lieto tosiaan jumittaa joskus, ei hajuakaan miksi. Yleensä Bringin kamat loogisesti ajetaan siellä ensin jollain hyvin harvalla kammalla ja sieltä Vantaalle tai esim Tampereelle, missä vastaanottaja nyt onkaan. Seurannassa kun ennen näkyi nuo runkovuorotkin Liedosta Vantaalle niin niitä kyllä oli useampi per vuorokausi, jostain luin että Liedosta tehtiin heti uudesta alkaen liian pieni tavaramäärään nähden, tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
 
Yhdessä UK:sta tulevassa lähetyksessä ei ollut laitettu minun puhelinnumeroa, mutta näin seurannasta, että se oli saapunut ja että siitä tulee paperinen saapumisilmoitus. Hain sen heti samana päivänä. Tänään kun katsoin postit, huomasin, että oli tullut kaksi saapumisilmoitusta. Lähetystunnuksesta heti selvisi, että ovat tästä samasta paketista. Yksi niistä näytti käsin näpytellyltä, kun siitä puuttui lähettäjä ja nimi oli kirjoitettu ilman isoa kirjainta. Lisäksi lähetyksen tyypiksi oli valittu sellainen vapaasti kirjoitettava kohta, johon ei kuitenkaan ollut laitettu mitään. Viimeiseksi säilytyspäiväksi on merkattu 27.6. Toinen saapumisilmoitus saapui kirjekuoressa ja oli hirveän virallisen näköinen. Osoite oli laitettu niinkuin paketissa (paikkakunta oli kahdesti) ja lähettäjän nimi näkyi. Viimeiseksi noutopäiväksi on merkattu 29.6. Harvoin enää nykyään törmää näihin paperisiin ilmoituksiin, kun yleensä kaikissa on puhelinnumero tiedossa, mutta parempi kai kaksi ilmoitusta kuin ei yhtään.
 
Mikä h****tin takia kysyvät posti apissa viedäänkö paketti takas postiin vai voiko jättää ovelle kun juuri joka kerta soittaa "XY postilta moi, olis sulle pakettia, oletko kotona?"
 
Mikä h****tin takia kysyvät posti apissa viedäänkö paketti takas postiin vai voiko jättää ovelle kun juuri joka kerta soittaa "XY postilta moi, olis sulle pakettia, oletko kotona?"
Koska tuo puhelu ei virallisesti kuulu palveluun, ellei kyseessä ole Kotipaketin toimitusajan sopimispuhelu tai Express-paketin maksullinen Soitto ennen jakelua -lisäpalvelu.
 
Mikä h****tin takia kysyvät posti apissa viedäänkö paketti takas postiin vai voiko jättää ovelle kun juuri joka kerta soittaa "XY postilta moi, olis sulle pakettia, oletko kotona?"

Koska tuo puhelu ei virallisesti kuulu palveluun

Ja vaikka kuuluisi, niin varmaan ne haluaisi silti tietää mitä tehdä, mikäli vastaanottaja ei vastaa puhelimeen.
 
Tänään kun kävin hakemassa eilisen mainokset laatikosta. Olihan siellä vakuutusyhtiön kirjekin jostain ilmestynyt, joku naapuri tuonnut.
Torstaina ei roskapostia ihmeempää, perjantaina ei tietenkään mitään. Kun lauantaina aamupäivällä vilkaisin niin tyhjä laatikko. No eipä sentään kadonnut kokonaan tuo kirje tällä kertaa.
 
Tai sitten se mainostenjakaja toi sen kirjeen. Katso, löytyykö kuoresta joku näistä lyhenteistä:

Ei ollut mikään noista. Mainostenjakajat kestää viikon tai pari kun tajuavat ettei siitä työmäärästä saa mitään lähimainkaan vastaavaa palkkaa, joten posti jakaa - kunnes löytyy taas joku yritteliäs hetkeksi.
Pari jotain koodia oli kuoressa, edessä ja takana. Google ei löytänyt mitään niistä. Vien toki itsekin samalla kadulla väärin jaetut oikeaan osoitteeseen, muihin kirjoitan kynällä kuoreen "väärin jaettu" ja postilaatikoon ihmetelväksi jos löytäisi perille. Montaa metriä en liiku kun ei posti noista mulle maksa palkkaa.
 
Viimeviikolla tuli saapumisilmoitus postista, että ulkomaan pikalähetys on noudettavissa postista 16.6. jälkeen. Tänään yritin noutaa, mutta ei kuulemma ole paketti vielä kun vasta helsingissä asti. Pitää näköjään alkaa jokainen saapumisilmoituskin tarkistamaan itse erikseen, aikaisemmin tämän kaltaiset tilanteet oli harvinaisia, nyt on jo käynyt liian monta kertaa sama juttu lähiaikoina.
 
La 11.6. lähetetty asiakaspalautus on ollut nyt Postin kuljetuksessa viikon verran, hohhoj. Helsinki-Joensuu väli. Vastaanottajan mukaan Helposti-koodeilla lähetetyissä paketeissa on esiintynyt outoa viivettä. Eli kai tässä toivoa vielä on. Laiskana tietenkin hoidin palautuksen lähimmän pakettiautomaatin kautta, niin ei ole kuittiakaan palautuksesta, lupasivat nimittäin ensi viikolla käsitellä palautukseni kuitin perusteella, jos ei muutosta tapahdu.
 
Jaahas, Posti on uudistanut sivujaan. Vähemmän yllättäen homma mennyt aivan päin helvettiä. Yritin siis ostaa kuljetusta paketille, maksuvalinnassa valitsin maksun Nordean verkkopankilla, mutta sivu vei minut OP:n verkkopankkiin. Yritin palata takaisin ja koko paska meni solmuun, jolloin todella rasittavasti kaikki jo syötetyt tiedot katosivat. Ensimmäisellä kerralla luulin siis valinneeni OP:n verkkopankin vahingossa, mutta toisella kerralla katsoin tarkasti ja totesin ettei vika ole minussa, vaan Postissa. Kerrassaan upeaa suorittamista.
1655840065095.png
 
Jaahas, Posti on uudistanut sivujaan. Vähemmän yllättäen homma mennyt aivan päin helvettiä. Yritin siis ostaa kuljetusta paketille, maksuvalinnassa valitsin maksun Nordean verkkopankilla, mutta sivu vei minut OP:n verkkopankkiin. Yritin palata takaisin ja koko paska meni solmuun, jolloin todella rasittavasti kaikki jo syötetyt tiedot katosivat. Ensimmäisellä kerralla luulin siis valinneeni OP:n verkkopankin vahingossa, mutta toisella kerralla katsoin tarkasti ja totesin ettei vika ole minussa, vaan Postissa. Kerrassaan upeaa suorittamista.
1655840065095.png
Juu, tuo että joku menee pieleen niin kaikki tiedot tyhjentyy on ollut jo pitkään mutta jos ne nyt ovat vielä rikkoneet lisääkin niin...

Heh, tuosta kuvan rinkulasta kurkkivasta ukkelista tuli jotenkin ensimmäisenä mieleen apina, vasta toisella vilkaisulla tajusin ettei se taida apina ollakaan :D
 
Jaahas, Posti on uudistanut sivujaan.

Siellä on tehty uusia sopimuksia ja kaikkien(?) pankkien maksut kulkevat nyt OP:n maksupalvelun kautta. Maanantaina maksoin Dansken tililtä tuon virityksen kautta, todennäköisesti OP sai samalla jotain eteenpäin myytävää tietoa mutta minkäs teet. Lisäksi sivut olivat (ovat) ihan rikki. Ekalla kerralla odoteltiin pari minuuttia pyörivän spinnerin kanssa kun yritin päästä maksamaan ja tuli tuo sama paska geneerinen virhe. Toisella kerralla pääsin maksun hyväksymisen jälkeiseen vaiheeseen, sivusto mietti pari minuuttia ja taas sama hyödyllinen virheilmoitus. Tällä kertaa maksu lähti tililtä ja onneksi tuli myös sähköpostissa tiedot jolla sai lähetettyä paketin. Myös pakettiautomaatin hakua sai yrittää 3-4 kertaa kun homma heitti virhettä tasaisesti.

Jotenkin tuntuu että tässä kunnossa ei olisi muutoksia pitänyt puskea tuotantoon asti näinkin kriittisen palvelun kanssa.
 
Katsokaahan sitten tililtä ettei nuo maksuyritykset ole menneet tililtä. Viimeksi kun temppusi tuolla lailla, maksu kyllä lähti mutta paketille ei saanut koodia ja muistaakseni sama homma toistui. Postin aspa kyllä selvitti asian mallikelpoisesti mutta säätöä siinä kyllä riitti.
 
Jaahas, Posti on uudistanut sivujaan. Vähemmän yllättäen homma mennyt aivan päin helvettiä. Yritin siis ostaa kuljetusta paketille, maksuvalinnassa valitsin maksun Nordean verkkopankilla, mutta sivu vei minut OP:n verkkopankkiin. Yritin palata takaisin ja koko paska meni solmuun, jolloin todella rasittavasti kaikki jo syötetyt tiedot katosivat. Ensimmäisellä kerralla luulin siis valinneeni OP:n verkkopankin vahingossa, mutta toisella kerralla katsoin tarkasti ja totesin ettei vika ole minussa, vaan Postissa. Kerrassaan upeaa suorittamista.
1655840065095.png
Todenäköisesti nettiposti viturallaan ja rahat kyllä menneet tililtä.
Sama kävi itselle muutama viikko sitten.
Soitin aspaan niin kertoivat että heillä on huoltokatko jonka takia kävi noin.. :hmm:
Kysyin että eikös tälläisistä "huoltokatkoista" olisi hyvä laittaa jotain tietoa, vaikka tuonne sivuille jos ei ostot kerran onnistu.
Jopa laittaa tuo nettikauppa vaikkapa ihan tauolle asti, kunnes saavat "huoltokatkon" selvitettyä.
3 puhelua, 3 sähköpostia ja viikko odottelua niin sain vihdoin rahat takaisin.
 
Kukas se Postille it-palveluja tuottaakaan? Ettei olisi ollut laadun tae, eli Tieto :D
 
Todenäköisesti nettiposti viturallaan ja rahat kyllä menneet tililtä.
Sama kävi itselle muutama viikko sitten.
Soitin aspaan niin kertoivat että heillä on huoltokatko jonka takia kävi noin.. :hmm:
Kysyin että eikös tälläisistä "huoltokatkoista" olisi hyvä laittaa jotain tietoa, vaikka tuonne sivuille jos ei ostot kerran onnistu.
Jopa laittaa tuo nettikauppa vaikkapa ihan tauolle asti, kunnes saavat "huoltokatkon" selvitettyä.
3 puhelua, 3 sähköpostia ja viikko odottelua niin sain vihdoin rahat takaisin.

Muista laittaa myös vaatimus puhelinkuluista, itsellä meni lähes kolme viikkoa saada postilta rahat takaisin samassa tilanteessa.
 
La 11.6. lähetetty asiakaspalautus on ollut nyt Postin kuljetuksessa viikon verran, hohhoj. Helsinki-Joensuu väli. Vastaanottajan mukaan Helposti-koodeilla lähetetyissä paketeissa on esiintynyt outoa viivettä. Eli kai tässä toivoa vielä on. Laiskana tietenkin hoidin palautuksen lähimmän pakettiautomaatin kautta, niin ei ole kuittiakaan palautuksesta, lupasivat nimittäin ensi viikolla käsitellä palautukseni kuitin perusteella, jos ei muutosta tapahdu.
Homma edistyy. Aamulla paketti rekisteröityny ja lajiteltu Vantaalla. Missä lie viikon seilannu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 753
Viestejä
4 556 609
Jäsenet
75 052
Uusin jäsen
akaboele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom