Tuo paketti saapui 4.5, en tiedä mikä kesti mutta ei ilmeisesti hävinnyt.Sama ongelma mulla tällä hetkellä. Milloin tuli vai onko tullut vieläkään?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo paketti saapui 4.5, en tiedä mikä kesti mutta ei ilmeisesti hävinnyt.Sama ongelma mulla tällä hetkellä. Milloin tuli vai onko tullut vieläkään?
Hieman kyllä hämmästelin itsekkin asiaa, koska pari ulkomailta tilattua pakettia on tulleet perille ihan normaalisti postin lähitoimipisteeseen. Kotimaasta tämä oli ensimmäinen tilaus uudessa osoitteessa.Siis miten tuo on edes mahdollista, että paketti tulisi jotenkin eri toimipaikkaan kuin mihin se on tilattu? En ole koskaan ymmärtänyt tuon "oman toimipisteen" tarkoitusta. Paketithan tilataan verkosta osoitteeseen x (ja yleensä vielä automaattiin y) jonne ne toimitetaan riippumatta siitä missä itse asuu. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että joku yksityishenkilö on lähettänyt sulle paketin pelkän nimen ja osoitteen perusteella, etkä ollut tehnyt muuttoilmoitusta?
Tilasin isäni autoon pari pikkuosaa Skruvatilta. Merkitsin toimitusosoitteeksi hänen osoitteensa mutta jätin oman puhelinnumeroni, kun 79v ei oikein lue tekstiviestejä tai vastaile outoihin numeroihin.
No, tänään tuli ilmoitus että lähetys on noudettavissa. Minun lähipostistani. Ei siis tuolta 90km päästä missä se merkitty toimitusosoite on
Varmasti. Tuo vain on ihan uskomattoman typerää toimintaa, että paketti ei mene siihen osoitteeseen mikä on merkitty toimitusosoitteeksi, vaan pelkän puhelinnumeron perusteella ihan muualle.olisiko syynä tämä?
Varmasti. Tuo vain on ihan uskomattoman typerää toimintaa, että paketti ei mene siihen osoitteeseen mikä on merkitty toimitusosoitteeksi, vaan pelkän puhelinnumeron perusteella ihan muualle.
Varmasti. Tuo vain on ihan uskomattoman typerää toimintaa, että paketti ei mene siihen osoitteeseen mikä on merkitty toimitusosoitteeksi, vaan pelkän puhelinnumeron perusteella ihan muualle.
Jep.Oliko siis vastaanottajana sun isäsi?
Noin yleisesti ottaen se kyllä on kohtuullisen fiksu. Mulle tulee sinne mm. sellaiset laskut, joita ei syystä tai toisesta saa e-laskuina verkkopankkiin. Ne pystyy myös maksamaan OmaPostin kautta.Mitä parempaa saisin omapostin kautta?
Hieman provoava kysymys, mutta mikä järki tai hyöty on ylipäätänsä tuossa koko omaposti apissa? Yksi turha appi pyörimässä taustalla (olen toki muutenkin sitä vastaan, että "joka" asialla pitäisi olla oma appinsa). Jos on paketti tulossa, minulle tulee nyt txt-viesti kun sen voin hakea. Mitä parempaa saisin omapostin kautta? Lukemani perusteella ei ainakaan sekoilujen määrä vähene sillä.
Juu, itsekin kyllä muuten tykkään tuosta omaposti-sovelluksesta, juurikin sen takia että kaikki paketit tulevat sinne automaattisesti ja about kaikki kirjeposti mikä muuten tulisi paperisena tulee sinne pdf-muodossa. Ei nykypäivänä juurikaan postiluukusta tule mitään muuta kuin satunnaisia karvakäsipizzerioiden mainoksia kun eivät osaa lukea "Ei mainoksia" -lappua. No, jotain virallista virkapostia tulee vielä paperisena mutta reilusti yli 90% tulee nykyään vain omapostiin digitaalisena.Noin yleisesti ottaen se kyllä on kohtuullisen fiksu. Mulle tulee sinne mm. sellaiset laskut, joita ei syystä tai toisesta saa e-laskuina verkkopankkiin. Ne pystyy myös maksamaan OmaPostin kautta.
On paperipostin määrä vähentynyt muutamaa kertaluokkaa pienemmäksi.
Mutta kyllä mun mielestä lähtökohtana pitäisi olla se, että paketti menee siihen merkittyyn toimitusosoitteeseen tai sitä lähimpänä olevaan noutopisteeseen.
Hieman provoava kysymys, mutta mikä järki tai hyöty on ylipäätänsä tuossa koko omaposti apissa? Yksi turha appi pyörimässä taustalla (olen toki muutenkin sitä vastaan, että "joka" asialla pitäisi olla oma appinsa). Jos on paketti tulossa, minulle tulee nyt txt-viesti kun sen voin hakea. Mitä parempaa saisin omapostin kautta? Lukemani perusteella ei ainakaan sekoilujen määrä vähene sillä.
Njoo. Tarkoitin, että näissä tapauksissa, joissa vastaanottajaksi on merkitty eri henkilö ja toimitusosoite on täysin eri kaupungissa. Vähän huonommalla tuurilla olisin joutunut raahaamaan isäni paikalle vajaan sadan kilsan päästä kuittaamaan paketin ulos, tai vähintäänkin sähläämään valtakirjojen kanssa. Nythän tässä kävi niin, että sain Postista ulos paketin joka ei ollut sinne tullut minun nimelläni ja osoitteellani.Silloinhan koko oma noutopaikka asetuksella ja palvelulla ei ole merkitystä?
Ennen noita paketteja noutaessa sentään oltiin vähän tarkempia, nykyään paikallisesta asiamiespostista hakiessa noin 90% paketeista saa ihan vaan OmaPosti-sovelluksen viivakoodia näyttämällä, ei kysytä nimeä, henkkareita tai mitään muutakaan. Ja tosiaan se OmaPosti-sovellus ei sovellu tunnistautumiseen kun siihen voi kuka tahansa lisätä minkä tahansa seurantakoodin ja se näkyy ihan kuin olisi suoraan sovellukseen automaattisesti tullut.Njoo. Tarkoitin, että näissä tapauksissa, joissa vastaanottajaksi on merkitty eri henkilö ja toimitusosoite on täysin eri kaupungissa. Vähän huonommalla tuurilla olisin joutunut raahaamaan isäni paikalle vajaan sadan kilsan päästä kuittaamaan paketin ulos, tai vähintäänkin sähläämään valtakirjojen kanssa. Nythän tässä kävi niin, että sain Postista ulos paketin joka ei ollut sinne tullut minun nimelläni ja osoitteellani.
Ei sekään ihan oikein ole.
Kuulostaa paikalliselta erolta. Itse en ole huomannut 10 vuoden aikana mitään muutosta näissä. Esim. jos on kyseessä Postipaketti, kysytään aina henkkarit, jos kirjaamaton kirjelähetys (esim. M-, L- tai U-alkuinen seurantatunnus) niin ei kysytä. Näin sen myös pitäisikin Postin ohjeiden mukaan toimia.Ennen noita paketteja noutaessa sentään oltiin vähän tarkempia, nykyään paikallisesta asiamiespostista hakiessa noin 90% paketeista saa ihan vaan OmaPosti-sovelluksen viivakoodia näyttämällä, ei kysytä nimeä, henkkareita tai mitään muutakaan. Ja tosiaan se OmaPosti-sovellus ei sovellu tunnistautumiseen kun siihen voi kuka tahansa lisätä minkä tahansa seurantakoodin ja se näkyy ihan kuin olisi suoraan sovellukseen automaattisesti tullut.
Ennen koronaa tosiaan kun emännän paketteja joskus hain niin kysyttiin henkkarit ja kysyivät kenen nimellä paketti on, nykyään kun näyttää QR-koodia niin ei kysellä yleensä yhtään mitään.
Juuri näin. Mikään ei ole muuttunut. Kysytäänkö henkkarit vai ei, riippuu postituotteesta.Kuulostaa paikalliselta erolta. Itse en ole huomannut 10 vuoden aikana mitään muutosta näissä. Esim. jos on kyseessä Postipaketti, kysytään aina henkkarit, jos kirjaamaton kirjelähetys (esim. M-, L- tai U-alkuinen seurantatunnus) niin ei kysytä. Näin sen myös pitäisikin Postin ohjeiden mukaan toimia.
Tuskin siitä paljon on iloa muutaman paketin osalta. Itse pidän että kaikki in samassa apissa. Vuosittain 100-200 lähetystä vastaanotetuissa. Voihan sillä lisäksi sopia päivän ja aikahaarukan toimitukselle + seurata vaikka kartalta jamalin ajelua ja eksymistä.Hieman provoava kysymys, mutta mikä järki tai hyöty on ylipäätänsä tuossa koko omaposti apissa? Yksi turha appi pyörimässä taustalla (olen toki muutenkin sitä vastaan, että "joka" asialla pitäisi olla oma appinsa). Jos on paketti tulossa, minulle tulee nyt txt-viesti kun sen voin hakea. Mitä parempaa saisin omapostin kautta? Lukemani perusteella ei ainakaan sekoilujen määrä vähene sillä.
Pitäisi kyllä näkyä DHL:n seurannassa, mutta jos ei näy niin katso myös Deutsche Postin seuranta.Onko kellään kokemusta Expres-kirjeistä ulkomaille? Saksaan olisi matkalla suht tärkeä dokumentti, lähtenyt maasta 20.5. ja ei oo vielä kuulunut mitään. Seuranta päättyy Suomeen, niin ei mitään hajua missä menee vai meneekö.
Kannattaisko suoraan maksaa DHL:lle seuraavaksi, jos toi katoaa? Hankala hommata uutta kopiota dokumentista.
140e siitä että lähettää fyysisiä papereita pallon toiselle puolelle v. 2022 Eikö sielläpäin olla kuultu sähköpostista?Kuriirilähetys on aina kuriirilähetys, just lähetin thaikkuihin tärkeitä papereita jotka olivat jo maksaneetkin pari sataa yhteensä laillistamisineen yms., nopeaahan se oli, perjantaina kello 14 DHL:n nettisivulla tilaus kuntoon, kuski haki vartin päästä lähetyksen, sunnuntaina Thaimaassa ja maanantaina jako vastaanottajalle. Hinta rapeat 140e (sisälsi tosiaan noudon himasta + vakuutuksen (400e jos häviää). Postilta olisi saanut EMS -lähetyksen noin. 40 eurolla mutta sillä on niin monta random tahoa käsittelemässä lähetystä ulkomailla+ vajaa seuranta joten ei kiitos.
140e siitä että lähettää fyysisiä papereita pallon toiselle puolelle v. 2022 Eikö sielläpäin olla kuultu sähköpostista?
140e siitä että lähettää fyysisiä papereita pallon toiselle puolelle v. 2022 Eikö sielläpäin olla kuultu sähköpostista?
Saman huomannut. Olen tilannut pariin otteeseen Cmsnl:tä moottoripyörän moottorinosia ja kestänyt tolkuttoman kauan tulla. Tänään tuli aamulla sähköposti jossa luvattiin toimitus kuudeksi, nyt iltapäivällä sähköposti jossa ilmoitettiin: delayed. Vielä pitäisi kolmas paketti tilata (ostellut sitä mukaa kun ollut varaa...). Suunnitelmissa oli saada pyörä kasaan ennen lomia ja ajella euroopassa. Ei taida onnistua, ellei sitten hollantilaiset suostu vaihtaan dhl:n. Vituttaa...Fedexillä jotain merkittävää menossa kun tuntuu että mikään ei toimi? Työpaikalla kaikki fedexin lähetykset jumissa ja nyt myös yksi oma paketti jumittaa. Pariin kertaan mennyt belgia-vantaa-belgia väliä, taas on Belgiassa.
Tullin sivulla kun yrittää lähetystä tullata niin kehuu että ei saa yhteyttä fedexin palvelimeen....
Melko mairittelevia asiakaskokemuksia:
FedEx sai maininnan "Huono" arvosanalla 1,2 / 5 Trustpilotissa
Oletko samaa mieltä yrityksen FedEx TrustScoresta? Kerro mielipiteesi tänään ja katso, mitä 39 581 muuta asiakasta ovat jo sanoneet.fi.trustpilot.com
Sähkösposti on keino välittää se asiakirja perille siinä missä etanapostikin. En edelleenkään näe mitään ongelmaa siinä, miksei sitä leimattua, allekirjoitettua aanelosta voi vaan skannata ja mailata osoiteeseen X. Sekunneissa perillä ja ympäristökin kiittää.sähköposti ei ole yhtä kuin asiakirja. Postauksessani oli myös maininta laillistettu, eli käytännössä Ulkoministeriön leimat, että kyseessä olivat oikeat dokumentit laillisilta tahoilta. Lopullinen kohde ei myöskään ollut Thaimaa vaan siitä vielä pidemmälle, joka on vielä kauempana digilisaatiosta. Hyvä osa maailman maista luottaa enemmän leimoihin ja allekirjoituksiin, kuin sertifikaatteihin. Näinpä kuriirilähetykselle oli paikkansa.
Vaan asian voi tajuta tai olla tajuamatta, sehän on aivan yksi ja sama jos et näe ongelmaa sähköpostissa jos se ei vastaanottavalle viranomaistaholle käy. Tässä tapauksessa muu kuin laillistettu orkkis UM: n leimalla ei edes pääse byrokratian rattaisiin koska paikallinen viranomaistaho ei hyväksy kuin tuossa muodossa papereita. Aivdn sama mitä mieltä itse tai joku muu on aiheesta Suomessa. Tottakai minäkin olisin mielelläni lähettänyt sähköisenä jos se vain olisi mahdollista.Sähkösposti on keino välittää se asiakirja perille siinä missä etanapostikin. En edelleenkään näe mitään ongelmaa siinä, miksei sitä leimattua, allekirjoitettua aanelosta voi vaan skannata ja mailata osoiteeseen X. Sekunneissa perillä ja ympäristökin kiittää.
Postilta olisi saanut EMS -lähetyksen noin. 40 eurolla mutta sillä on niin monta random tahoa käsittelemässä lähetystä ulkomailla+ vajaa seuranta joten ei kiitos.
Kolme Priority-pakettia (eli ei EMS) on tullut lähetettyä Thaimaaseen viimeisen 2 vuoden aikana ja kaikki ovat menneet 4-5 arkipäivässä perille, eli sinnepäin tuntuu pelaavan postiyhteys ainakin pakettien osalta hyvin verrattuna moniin muihin maihin. Naapurimaista ei kokemusta.EMS kulki yllättävän luotettavasti Suomen ja erään Thaimaan naapurimaan välillä 10-20 vuotta sitten kun siellä päin asuin. Monet kerrat kulki juurikin kaikenlaisia leimoilla varustettuja papereita ja passeja yms. molempiin suuntiin, eikä koskaan hukkunut mitään. Toimitusaika oli 1-2 viikkoa. Tuoreita kokemuksia ei kyllä ole.
Päädyin tuolloin EMS:in käyttäjäksi, koska asuinpaikallani ei ollut varsinaista osoitetta, se ei ollut useimpien kansainvälisten kuriirifirmojen jakelualueella, enkä ollut siellä välttämättä paikalla. Niinpä vuokrasin paikallisesta postitoimistosta postilokeron, jonne toimittaminen vaati joka tapauksessa sen, että kuljetuksen hoitaa paikallinen postilaitos. Joten EMS oli looginen ratkaisu. Tavaralähetyksistä paikallisen postitoimiston päällikölle piti antaa aina pieni "teeraha" lähetysten turvaamiseksi, mutta EMS-asiakirjalähetyksiin liittyen eivät kaivanneet edes lahjuksia.
Esim Suomen Digi ja väestörekisterikeskus (ent.maistraatti) ei hyväksy virallisia asiakirjoja muuta kuin alkuperäisinä, laillistettuina, notaarin hyväksyminä sekä apostilleina, kun ne lähetetään vaikka thaikuista suomeen. Viestin tulevasta asiakirjasta ottavat vastaan vaikka s-postina, mutta eivät ala toimenpiteisiin ennenkuin alkuperäiset Viralliset asiakirjat ovat perillä.
Näin juuri ja sama maailmalla kun viet suomalaisia papereita kun haluat tehdä jotain virallisempaa oli se sitten hakemus kansalaisuuteen, yrityksen ostoon, adoptioon, avioliiton virallistamiseen tms. Sitä ei suomalainen helpolla edes usko mitä kaikkea paperia pitää 2022 hankkia paperimuodossa. Itsellä on mm ollut todistus että ei ole hiviä, elefanttitautia, ruttoa, olen hengissä, olen syntynyt, vanhempien papereita, verotus- ja tulotietoja esim pankin tilikoosteet puolen vuoden ajalta jokainen lippu pankin leimaamina. Asiat eivät etene laisinkaan ilman orkkispapereits ja ne leimat… tuo 140e:n lähetys sisälsi papereita jotka olivat jo maksaneet muutaman satasen + noin 20h duunia niiden hankkimiseksi.
Vähän taas ketjun aihetta liipaten, en ollut yllättynyt, että UPS kusi toimituksen tälle päivälle. Saas nähdä huomenna mikä on meriselitys, ehkä en ollut kotona tms jotta voivat viedä johonkin persläpeen noudettavaksi. Tuntuu että ainostaan paskimmat etniset kioskit kelpaavat heille toimijoiksi. Tällä viikolla Posti sen sijaan sai neljä lähetystä sovittuna hetkenä kotiovelle tuotua
Minulle tuli UPS:lla tässä toissa viikolla neljä lähetystä ja todellakin soitin aspaan ensimmäisen jälkeen kun muka ei oltu kotona. Alkuvuodesta väittivät samaa niin paloi hihat asian kanssa ja mainitsin puhelussa tästäkin. Vähemmän yllättäen loput kolme pakettia tulivat perille kotiin.Mä oon alkanut Postin kohdalla tehdä sitä, että jos yrittävät kusettaa että "yritettiin toimittaa" kun oon ollut himassa etätöissä, niin soitan niiden aspaan ja laitan ne toimittamaan sen paketin uudelleen vaikka ovat sen jo vieneet jonnekin noudettavaksi. Jos pakettituotteeseen kuuluu yksi toimitusyritys, niin sitten jumaliste yritetään eikä koiteta kusettaa etten ollut muka kotona. Jotenkin tuntuu että se on saattanut jopa tehota. UPS:n kohdalla oon jo vähän luovuttanut, pitäisi varmaan tehdä samaa, mutta ei onneksi oo hetkeen heidän kauttaan tullutkaan mitään.
Joo tuo DHL:n seuranta antaa saman minkä Posti. 20.5. lähtenyt maasta, sen jälkeen ei mitään. Menee kyllä aivan vitun hankalaksi nyt ruveta hankkimaan uutta kopiota tosta paperista.Pitäisi kyllä näkyä DHL:n seurannassa, mutta jos ei näy niin katso myös Deutsche Postin seuranta.
Menee kyllä tavallisesti perille Saksaan viikossa tai alle, mutta tavallisten ulkomaan kirjeiden tavoin voi joskus olla viikkojakin myöhässä (ei ole kyllä itselle Saksan kohdalla osunut koskaan noin pitkää viivettä).
Itse olen käyttäny Suomesta ja Suomeen kiireellisissä asiakirjalähetyksissä UPS Express Saver Docsia shipit.fi:n kautta, se on yleensä merkittävästi halvempi kuin esim. DHL Express ja yhtä nopea. Esim. tuo mainittu Etelä-Afrikka => Suomi -väli on vain 31,86 €.Kun puhutaan varmoista ja nopeista toimituksista tärkeistä virallisista laillistetuista dokumenteista, niin dhl express (ei siis normi dhl) vaan express..Etelä-afrikasta, Johannesburg kautta Kapkaupunki, notaarin vahvistamat asiakirjat Suomeen lähetys ma, lähetti toi asiakirjat käteen to. aamupäivällä, samana päivänä itse toimitus maistraattiin..asia ok pe. iltapäivänä...Makso kylläkin rahaa, mutta alle 150€.
Ei tarvinnut odottaa kahta viikkoa. Tämä kokemus siis minulla.
Joo, äkkiä katoin että ois kuitenkin vain n.50e maksanut lähettää tuo Expressinä. Toisaalta toi Postin haistapaska-kirje maksoi sekin 20e, joten eipä tossa juuri mitään säästänyt. Helvetinmoinen päänvaiva vaan tästäkin tuli.Kun puhutaan varmoista ja nopeista toimituksista tärkeistä virallisista laillistetuista dokumenteista, niin dhl express (ei siis normi dhl) vaan express..Etelä-afrikasta, Johannesburg kautta Kapkaupunki, notaarin vahvistamat asiakirjat Suomeen lähetys ma, lähetti toi asiakirjat käteen to. aamupäivällä, samana päivänä itse toimitus maistraattiin..asia ok pe. iltapäivänä...Makso kylläkin rahaa, mutta alle 150€.
Ei tarvinnut odottaa kahta viikkoa. Tämä kokemus siis minulla.
Tästä paketista tuli juuri noutoilmoitus, joten lienee löytynyt kumminkin oletettavasti sieltä Postista, kun eivät sunnuntaisin ruukaa mitään kuljetella. Onneksi ei ollut mitään niin kiireellistä ja neuvo odotella tässä oli ihan pätevä. Huomenna varmaan tosin olisin alkanut soittelemaan aspaan tästä.Tänään taas pääsee ihmettelemään, missä on pakettini. Tilasin ruotsalaisesta kynäkaupasta pari kynää ja kirjoitusalustan. Ne lähetettiin Bringillä jota siis Suomen päässä jakaa Posti. Paketti lähti kahdessa osassa, jotka tulivat kiltisti seurannassa melko yhtä matkaa siihen asti, että ne olivat kuljetuksessa kait noutopisteeseen. Isommasta osasta tuli eilen noutoilmoitus, mutta pienemmässä viimeinen seurannan merkintä on tuo kevytkuljetus. Kävin tänään hakemassa toisen ja eivät tienneet pienemmästä mitään ja eivät voi kuulemma sitä sieltä etsiäkään, kun paketteja on niin paljon. Arveli, että se voi olla menossa automaattiin, mitä kyllä vahvasti epäilen, koska Bringin paketit eivät ole sinne koskaan menneet. Kuulemma ei auta kuin odotella, toivottavasti se jostain putkahtaisi ihmisten ilmoille.
Eli käytännössä seuranta voi sanoa, että paketti on kuljetuksessa, vaikka se ei ole kuljetuksessa? Mielenkiintoista. Tässä tapauksessa paketin piti tulla keskiviikkona, joten jos se on torstain ja perjantain vain odotellut siellä niin ei sekään kovin hyvältä toiminnalta vaikuta. Itselle tulee aika paljon paketteja ja koskaan ei ole Postiin mennessä käynyt niin, että sitä ei olisi hyllytetty samana päivänä tosin aika vaihtelee sen mukaan, miten on ruuhkaista. En kuitenkaan usko, että olisi yli päivää Postissa odotellut tarkoituksella. Joskus paketit on myöhästynyt päivällä, kun ei ole oletettavasti mahtunut, mutta silloin myös seurannassa ollut kuljetuksessa vasta seuraavana päivänä, joten ei kyllä tällainen vaihtoehto tullut mieleenkään, mutta kaikki on mahdollista!^tai sitten ei ikinä ollut edes hävinnyt , ehkä yksinkertaisesti vain rullakko tullut täyteen pakatessa ja toinen lähetyksistä mennyt seuraavaan rullakkoon ja se toimitettiin eri aikaan noutopisteeseen esim eilen lauantaina ja kerkesivät tänään sen vasta hyllyttämään jolloin tulee päivitys järjestelmään? Laittaisin itse fyrkat tälle vaihtoehdolle.