Postin kulkemisen vaikeus

Tämä ei näytä tulevan ikinä perille :(

posti.JPG
 
Mutta eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.

Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Rakennuksen ulko-oven eteen tai lähimpään paikkaan johon pystyy ajamaan kuorma-autolla.
o Kotiin sisälle asti

Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.

Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Paketti ulko-oven eteen
o Paketti kotiin sisälle asti

Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
 
Postilla kesti ison verkkiksen kotiinkuljetuksella tilatun paketin toimittamisessa puolitoista viikkoa. Seurantasivu sanoi että olisi jo viime viikon keskiviikkona pitänyt olla perillä. Vaikka tuo aika ylittyi, arvio ei päivittynyt.

No lopulta se paketti sitten tuli. Jakelija soitti ja oli tuomassa pakettia rapun ovelle. Sanoin että kai tuo sen asunnon ovelle koska tilasin kotiinkuljetuksella. Alkoi urputtaan että ei ole tilattu erikseen "kotiinkantoa". Verkkiksen sivulta ei ainakaan edes pysty valitseen tuollaista palvelua. Jakelija kuitenkin lopulta auttoi paketin hissiin asti. Puolittain oli vedellyt pitkin soraa, tuota pakettia kun on hankala kantaa yksin.

Kyllä mulla on kaikki muut paketit tullu aina asunnon ovelle asti. Vain tämä yksi nyt ei ollut tulossa, varmaan koska niin iso. Mutta eihän sen asiakkaan ongelma tulisi olla.

Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?

EDIT: Verkkiksen sivuilta löytyi infoa:



"Vastaanottajan ovi". Mitä tarkoittaa? Minusta asunnon ovea. Ei rapun ovi. Ja eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Kävin saman keskustelun kuskin kanssa ja sanoi juurikin tuosta kotiinkannosta ja jättävänsä paketin alaovelle. Totesin, että" nyt haukkasit veli hopeeta. En asu rappukäytävässä, joten kuskaat sen kotiovelle. Sen oven taakse voit jättää, koska tarkoittaa teidän palvelukuvaus asiakkaan kotiovea, ei rappukäytävän ovea, joten tsupitsupi toimintaa" Eka kerta, kuin tuollaista käynyt. Aina ovat tuoneet kotiovelle kotiinkuljetuksena tilatut paketit.
 
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
No siis eihän tuossa puhuttu missään asunnosta, mutta korjasin nyt tuohon listaani vielä selkeämmäksi.

Ihan kaikkea tavaraa en välttämättä edes haluaisi yritettävän tuoda rakennuksen sisälle.
 
Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?
Postin ehdot yritysasiakkaille ovat täällä:

- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/2...n-tuote-ehdot-sopimusasiakkaille-20220401.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...posti-lisapalvelujen-tuote-ehdot-20220401.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...eb20b152/posti-rahti-tuote-ehdot-20211101.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/3...luiden-tuote-ehdot-rahtipalvelut-20211101.pdf

tl;dr on, jos tulkitsin oikein:
- Kotipaketti: Toimitetaan kotiovelle jos yksi henkilö pystyy sen nokkakärryllä tekemään, muutoin toimitus Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen.
- Express-paketti: Toimitetaan kotiovelle. Täsmäpaikkajakelu-lisäpalvelulla suoraan määrättyyn huoneeseen.
- Express-rahti: Ajoneuvon välittömään läheisyyteen. Sisäänkanto-lisäpalvelulla ovelle/sisälle.

Sanoit paketin olevan "iso", joten kyseessä oli mahdollisesti tuo Express-rahti, ilmeisesti ilman Sisäänkanto-lisäpalvelua.

Ja mielestäni myyjän pitäisi kyllä mainita jos kotiintoimitus ei olekaan kotiovelle asti, eli myyjän pitäisi tilata sisäänkanto ellei ole erikseen sanottu ettei ole sisäänkantoa.

Sopimuksesi on myyjän kanssa, joten ensisijaisesti kannattaa valittaa sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis itse kuuluttaisin sitä että verkkokauppa kertoisi kuluttajalle selkeästi, mitä mikäkin kuljetusvaihtoehto tarkoittaa. Eli esim. jos verkkokauppa tietää että tavara vaatii rahtikuljetuksen, niin tulisi esimerkiksi nuo pari viestiä ylempänä listaamani toimitusvaihtoehdot. Ei ole kaupan asiakkaan asia selvittää, mitä esim. "Express-rahti" tarkoittaa. Kuitenkin monissa verkkokaupoissa kerrotaan vaan rahdinkuljettajan tuotenimillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei näytä tulevan ikinä perille :(

posti.JPG
Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.

Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.

Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.

USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
 
Kotiovelle toimitus on tietysti kotiovelle (tai asunnon ovelle) toimitus, mutta rakennuksen "ulko-oven eteen" tai lähimpään paikkaan johon pystyy ajamaan kuorma-autolla tarkoittaa tietenkin juuri sitä mitä siinä lukee.
Yleensä tällaisessa tapauksessa kun kuorma-autosta puhutaan, kyllä yleensä ostaja itsekin tietää tilaavansa jotakin erittäin isoa tavaraa, jolloin on syytä ostajankin olla hereillä ja jo etukäteen selvittää mihin se tavara oikein tulee.
Kyllä se on ihan turha kuljettajalle kiukutella, jos se kuormalavallinen välisenäharkkoja ei tulekaan itsestään sinne neljänteen kerrokseen.
Olisihan se toki hyvä jos verkkokauppa aina tekisi rautalankaselityksen valmiiksi. Ulkomailta tilatessa taas on asia aivan toinen kun ei etukäteen useinkaan pysty selvittämään kuka sen viimekädessä sitten perille asti tuo.
 
Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.

Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.

Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.

USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
En ole ollut yhteydessä kun ollut muuttohässäkkää ja remontointia.

Pitää kysellä tällä viikolla chatista joka vituttaa jo etukäteen, kun ei sieltä mitään apua saa.
 
Tämä ei näytä tulevan ikinä perille :(
En siis oo selvästi ainoa, taitaa olla postilla taas "tehokkuus" huipussaan. Siis se, että työntekijöillä on jotain tekemistä ja kaikki on aliresurssoitua ja järjettömästi myöhässä. Ihan kuten Lidlin kassat AINA.
 
Pakettia ei näkynyt postin seurannassa muutamaan päivään.
Tässä selitys.Ajavatko postin jakeluautot avoimin ovin,
että paketit putoilee teiden varsille. :darra::interested:

posti.PNG

Alkaa hehkumaan vitutuskäyrä punaisella.
Taas on tunarit asialla,ensin tippuu paketti kyydistä,
sitten on tulossa,nyt onkin vasta lajittelussa,sitten taas kadoksissa.
Tiedoissa lukee matkalla saapuminen tänään 19 mennessä.
Kävin kaupan postissa,ei mitään tietoa,varmaankin on jossakin logistiikassa pyörimässä.
Postin chatissakin oikein pahoiteltiin viivästymistä.
VI#¤%&/)@¤¤%%TTU mitä toimintaa.

@ Tänään tuli vihdoin ja viimein. :kippis:
Paketti alunperin lähetetty 22.4.2022 <--> Tuli perille vastaanottajalle.2.5.2022
 
Viimeksi muokattu:
Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.

1651486220724.png
 
Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.

1651486220724.png
Riippuu varmaan kauan tuo paketti ollut kuljetuksessa. Jos muutaman vuorokauden vasta, niin tuskin.
Parin viikon kuljetusajan lähestyessä varmaan alkaa olla jo asiallista kysellä.
 
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
 
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.
 
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.

Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
 
Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
Joskus parikymmentä vuotta sitten vanhempien postilaatikko siirrettiin tuollaiseen ryppääseen. Silloin ainakin vielä oli vaihtoehtoina tuolle myös maksaa extraa nykyiseen paikkaan jakamisesta tai jos olisi invalidi niin olisi saanut ilmaiseksi pitää postilaatikon paikallaan. Ja tosiaan jos ei ollut invalidi tai maksanut lisähintaa eikä siirtänyt laatikkoa niin pääsi hakemaan postit postin konttorilta parin kilsan päästä.
 
Noin 30 vuotta sitten posti vaati (puhelimitse) vanhempieni asuinpaikassa laatikon siirtoa naapurin kanssa samaan ryppääseen. Isäni keksi että olivat naapureiden kanssa mahdottoman huonoissa väleissä, ja esitti että postilta voisivat kyllä naapurilta kysyä mikäli laatikko olisi mahdollista sinne siirtää, mutta hän itse ei sitä tulisi naapurille ehdottamaan. Puhelun jälkeen pikainen soitto naapurille, ja muistutti että ovat huonoissa väleissä mikäli postilta tulee soitto.

Postilta tuli soitto myös naapurille ja tiedustelu laatikon siirtämisestä. Laatikko on tänäkin päivänä niillä sijoillaan missä se 30 vuotta sitten oli, ja postit ovat tämän ajan perille kyllä saapuneet. Kannattaa olla naapureiden kanssa "huonoissa" väleissä.
 
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun. :rage:
Näyttökuva (14).png
Palkitseminen - Posti

Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€ :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun. :rage:
Näyttökuva (14).png
Palkitseminen - Posti

Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€ :vihellys:

Itselle kävi juuri sama, 10 minuutin odottelun jälkeen sain asiakaspalvelun puhelimella kiinni. Sanoi että pitää tehdä lomakkeen kautta rahojen palautuspyyntö. Eli mitään ei voinut tehdä siellä päässä:lol:

Kuulosti hieman vittuuntuneelta, tainnut useampi tänään kertoa mielipiteitä postin toiminnasta :rofl:


Tuossa vielä linkki mistä saa tehtyä pyynnön.
 
Itse sain nyt ostettua paketin postin sivuilta. Latasi kyllä kauan ja jumitti noin minuutin per sivulataus maksuvaiheessa.
 
Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.

Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii. :thumbsup:
 
Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.

Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii. :thumbsup:
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
 
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.

Vaan kun ei tällä kertaa tullut - sen enempää mailia kuin omapostiinkaan ilmoitusta. Edes kirjelähetys ei syystä tahi toisesta toiminut vaikka osoite olikin oikein.
 
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
Omapostiin tieto tulee puhelinnumeron perusteella, ja suuri osa verkkokaupoista ei välitä Postille sähköpostitietoa, joka ei ole pakollinen.
 
Tuossa viime kuun lopussa OmaPostiin ilmestyi ao. mysteerilähetys, mistä ei ole pienintäkään käsitystä mikä se voisi olla. Se merkkautui sitten toimitetuksi ilman, että minä näin tai kuulin paketista sovellusta lukuun ottamatta mitenkään. Pitäiskö tästä olla huolissaan? :D -Esim. tehdä Postille selvityspyyntö?

Screenshot_20220505-173111_OmaPosti.jpg

Mitään lähetyksiä en tuona aikana odottanut. Muutamia Torin kautta myytyjä tavaroita lähetellyt viime aikoina, mutten tiedä miksi ne näkyisivät tuon näköisinä OmaPostissani DHL Freight -nimellä. Mielestäni nuo seurantatiedot erosi selvästi muista tavallisista lähettämistäni paketeista.

muoks: Tämä selvisi Postin chatista. Alla aspan vastaus:

"Lähetys on ollut menossa yritysvastaanottajalle. Lähetyksen tietoihin on ilmeisesti merkattu väärä puhelinnumero, joka oli sattumalta sinun numerosi. Tämän vuoksi Omaposti on luullut, että lähetys on ollut tulossa sinulle."
 
Viimeksi muokattu:
Sanoi että pitää tehdä lomakkeen kautta rahojen palautuspyyntö
Eihän se nyt näin voi olla. Kyllä firman täytyy osata pitää kirjaa asiakkailta tulevista yli- ja virhesuorituksista ja etenkin niiden johtuessa firman omista(tai yhteistyökumppanin) paskoista järjestelmistä hyvin aktiivisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää rahat.

En minäkään voi yksityishenkilönä saati firmani lukuun vaan pitää tileille silloin tällöin aiheettomasti saapuneita rahoja. Käsittääkseni sellainen on kavallus aina jos se ei ole vahinko ja helposti joskus silloinkin kun se on oikeasti vahinko. Tavallisen kuolevaisen on hiljainen pakko hoitaa tällaisten asioiden oikaisu ihan itse, ellei joku muu taho ensin huomaa.

Siispä jollekin de facto virkakyöstille tuossa tapauksessa vastaisin vain, että virheen korjaaminen on hänen edustamansa yhtiön eikä minun tehtäväni ja olen ilmoittanut riittävät tiedot(mikäli näin on). Mikäli asiaa ei hoideta, rikosilmoitus.
 
Kerrotaan nyt, että E-Villestä tein tilauksen tiistai-iltana ja se tuli torstaina noin klo 14 perille R-kioskille. Matkahuolto kuljetti sitä Mäntsälä-Vantaa-Hämeenlinna-X, joka ei ollut ollenkaan lyhin reitti. Olen tyytyväinen kerrankin "postin" kulkuun.

Off toipc: Pakettia avatessa meinasin pudottaa koko homman lattialle, jolloin se olisi mennyt varmaankin rikki. Sain jotenkin jalalla kuoletettua kovimman kolahduksen ja vempele on edelleen ehjä.
 
Eihän se nyt näin voi olla. Kyllä firman täytyy osata pitää kirjaa asiakkailta tulevista yli- ja virhesuorituksista ja etenkin niiden johtuessa firman omista(tai yhteistyökumppanin) paskoista järjestelmistä hyvin aktiivisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää rahat.

En minäkään voi yksityishenkilönä saati firmani lukuun vaan pitää tileille silloin tällöin aiheettomasti saapuneita rahoja. Käsittääkseni sellainen on kavallus aina jos se ei ole vahinko ja helposti joskus silloinkin kun se on oikeasti vahinko. Tavallisen kuolevaisen on hiljainen pakko hoitaa tällaisten asioiden oikaisu ihan itse, ellei joku muu taho ensin huomaa.

Siispä jollekin de facto virkakyöstille tuossa tapauksessa vastaisin vain, että virheen korjaaminen on hänen edustamansa yhtiön eikä minun tehtäväni ja olen ilmoittanut riittävät tiedot(mikäli näin on). Mikäli asiaa ei hoideta, rikosilmoitus.

Tarina jatkuu postin säätämisellä. Täytin siis lomakkeen heti asiakaspalvelusta ohjeen saatuani. Reilu vuorokausi meni ja otettiin yhteyttä ja pyydettiin tilinumeroa rahojen palautusta varten.
Ilmaisin tässä ihmetykseni koska ei ole mihinkään muuhun yritykseen tarvinnut tilinumeroa toimittaa korttimaksun peruutuksessa, laitoin kuitenkin tilinumeron kun ajattelin ettei tarvitse enää sen jälkeen käyttää asiaan aikaa. Tämän jälkeen pyydettiin kortin 4 viimeistä numeroa koska ei löydä tilausta nimellä?, löytää myöhemmin illalla tehdyn tilauksen kyllä.
Tässä vaiheessa aloin olemaan jo hieman ärtynyt, ilmoitin heillä olevan jo tarvittavat tiedot asian selvittämiseksi ja käyttäneeni jo ihan riittävästi omaa aikaani veloituksetta. Katsotaan nyt alkuviikkoon jos onnistuisivat palauttamaan rahan.

Rikosilmoitus nyt varmaankin aika turha kapine tälläisen asian hoitoon, hoitaisikohan kkv?
 
Lähdin hakemaan "postista" pakettia, tarkistin vielä ennen lähtöä postin nettisivuilta, että en ole tätä kyseistä pakettia hakenut, koska melkein joka päivä postissa käyn hakemassa tai viemässä.
Postissa sanottiinkin, että tämähän on jo noudettu. Katsoin kotona uudestaan seurannasta, tässä siitä kuvakaappaus. Olisi näköjään pitänyt lukea alemmaksi ja tarkemmin, eikä pelkästään uskoa yläreunan isoa tekstiä "NOUDETTAVISSA", "LÄHETYKSEN VOI HAKEA"
Tähän asti siinä on kyllä lukenut noudon jälkeen "Lähetys on luovutettu"
 

Liitteet

  • noudettupakettiwtf.jpg
    noudettupakettiwtf.jpg
    114,5 KB · Luettu: 251
Lähdin hakemaan "postista" pakettia, tarkistin vielä ennen lähtöä postin nettisivuilta, että en ole tätä kyseistä pakettia hakenut, koska melkein joka päivä postissa käyn hakemassa tai viemässä.
Postissa sanottiinkin, että tämähän on jo noudettu. Katsoin kotona uudestaan seurannasta, tässä siitä kuvakaappaus. Olisi näköjään pitänyt lukea alemmaksi ja tarkemmin, eikä pelkästään uskoa yläreunan isoa tekstiä "NOUDETTAVISSA", "LÄHETYKSEN VOI HAKEA"
Tähän asti siinä on kyllä lukenut noudon jälkeen "Lähetys on luovutettu"

Lähetys luovutettu 3. päivä, seuraavana päivänä puhelimella jtn yritetty tavoitella (puh. numero ei käytössä) :hmm:

Onkohan luovutettu väärälle ja yritetty oikeaan vastaanottajaan saada yhteyttä?
 
Pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa?
 

Liitteet

  • 0619CF23-1F33-41AC-AB96-1C1B12083B06.jpeg
    0619CF23-1F33-41AC-AB96-1C1B12083B06.jpeg
    46,7 KB · Luettu: 296
Lähetys luovutettu 3. päivä, seuraavana päivänä puhelimella jtn yritetty tavoitella (puh. numero ei käytössä) :hmm:

Onkohan luovutettu väärälle ja yritetty oikeaan vastaanottajaan saada yhteyttä?

Kertomuksen perusteella kyse oli kyllä siitä, että asentaja1 oli noutanut paketin muttei muistanut sitä, koska käy postissa lähes päivittäin. Nopeasti vilkaistu seuranta vain johti harhaan ja tuli turha reissu.
 
Posti lopettanut pakettien lauantaijakelun? Kolmas lauantai putkeen kun lähetys on kuljetettu perjantaina pääkaupunkiseudulta Tampereelle eikä lähe jakeluun. Vielä alkuvuodesta tuli sukkana paketit lauantaisin jos vaan perjantaina lähti kohti Tamperetta.
 
Posti lopettanut pakettien lauantaijakelun? Kolmas lauantai putkeen kun lähetys on kuljetettu perjantaina pääkaupunkiseudulta Tampereelle eikä lähe jakeluun. Vielä alkuvuodesta tuli sukkana paketit lauantaisin jos vaan perjantaina lähti kohti Tamperetta.
Aiemmin täällä Oulussakin paketit jaettii sekä automaatteihin ja asiamiesposteihin myös lauanataina vastaavissa tapaukisssa käytännössä aina. Nyt viimeisestä neljästä paketista jotka tullut tuohon tyyliin yksi jaettu automaattiin lauantaina. Eli eivät ole lopettaneet, mutta jotaki tapahtunut.
 
Varmaan sen verran koronan takia poissaoloja että normi postitkin tulee vähän miten sattuu.
 
Posti lopettanut pakettien lauantaijakelun? Kolmas lauantai putkeen kun lähetys on kuljetettu perjantaina pääkaupunkiseudulta Tampereelle eikä lähe jakeluun. Vielä alkuvuodesta tuli sukkana paketit lauantaisin jos vaan perjantaina lähti kohti Tamperetta.

Se on käytössä vain ruuhka-aikoina ilmeisesti (joita ei tietysti missään ole ilmoitettu). Eli jos maanantaille ei ennusteta hirveätä pakettimäärää niin varmaan skipataan lauantain toimitukset automaatteihin/asiamiehill. La 19.2. tullut Turussa viimeksi todistetuksi omalla kohdalla kun sattunut paketti sopivasti.
 
Taas posti osaa,paketti lähetetty perjantaina 6.5.22.
Ei ole vieläkään tullu vastaanottajalle.
Tiedoissa lukee vaan kuljetuksessa / matkalla,mutta missä??
Kävin jo chatissakin vinkumassa,siellä taas vaihteeksi pahoiteltiin asiaa.
Sanottiin,että lähipäivinä pitäis tulla.
Onkohan taas pudonnut autonkyydistä,kuten edellinen paketti.:poop:

@ Tuli tänään 17.5.22 Kävin äsken noutamassa.
Missähän oli taas paketti seikkaillut.
Kuseeko siellä kuljetus,lajittelu vai mikä. :darra: :wtf:
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tehtyä kämmi, muutin uudelle paikkakunnalle ja omapostista unohtui vaihtaa oma toimipiste uudelle paikkakunnalle.

Huomasin tämän vasta kun sovellukseen tuli ilmoitus paketista, joka on matkalla 450km päähän :cigarbeye:
Tuon huomattuani vaihdoin toimipisteen asetuksista ja seuraavat paketit ovat tulossa sinne minne pitääkin.

Mutta mitenkä mahtaa olla, onko tuolle yhdelle tilaukselle mitään tehtävissä?
 
Tulipa tehtyä kämmi, muutin uudelle paikkakunnalle ja omapostista unohtui vaihtaa oma toimipiste uudelle paikkakunnalle.

Huomasin tämän vasta kun sovellukseen tuli ilmoitus paketista, joka on matkalla 450km päähän :cigarbeye:
Tuon huomattuani vaihdoin toimipisteen asetuksista ja seuraavat paketit ovat tulossa sinne minne pitääkin.

Mutta mitenkä mahtaa olla, onko tuolle yhdelle tilaukselle mitään tehtävissä?
Laita itellan chattiin viestiä
 
Chatistähän tuo selvisi :tup:

Pitäisi tehdä palvelunmuutos, hinta 15,08€+alv/muutos :cigarbeye:

En ole tekemässä, kun kympin kikkareesta kyse.
 
Tulipa tehtyä kämmi, muutin uudelle paikkakunnalle ja omapostista unohtui vaihtaa oma toimipiste uudelle paikkakunnalle.

Huomasin tämän vasta kun sovellukseen tuli ilmoitus paketista, joka on matkalla 450km päähän :cigarbeye:
Tuon huomattuani vaihdoin toimipisteen asetuksista ja seuraavat paketit ovat tulossa sinne minne pitääkin.

Mutta mitenkä mahtaa olla, onko tuolle yhdelle tilaukselle mitään tehtävissä?
Siis miten tuo on edes mahdollista, että paketti tulisi jotenkin eri toimipaikkaan kuin mihin se on tilattu? En ole koskaan ymmärtänyt tuon "oman toimipisteen" tarkoitusta. Paketithan tilataan verkosta osoitteeseen x (ja yleensä vielä automaattiin y) jonne ne toimitetaan riippumatta siitä missä itse asuu. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että joku yksityishenkilö on lähettänyt sulle paketin pelkän nimen ja osoitteen perusteella, etkä ollut tehnyt muuttoilmoitusta?
 
Siis miten tuo on edes mahdollista, että paketti tulisi jotenkin eri toimipaikkaan kuin mihin se on tilattu? En ole koskaan ymmärtänyt tuon "oman toimipisteen" tarkoitusta. Paketithan tilataan verkosta osoitteeseen x (ja yleensä vielä automaattiin y) jonne ne toimitetaan riippumatta siitä missä itse asuu. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että joku yksityishenkilö on lähettänyt sulle paketin pelkän nimen ja osoitteen perusteella, etkä ollut tehnyt muuttoilmoitusta?
Omaposti -> Asetukset -> Oma noutopiste.

Jos oma noutopiste ei ole käytössä, silloin paketit ohjautuvat postiosoitteen mukaan.


Mikä on noutopiste?

Valitsemalla oman noutopisteen, voit ohjata katuosoitteeseen tulevat paketit haluamaasi noutopisteeseen.

Katuosoitteen lisäksi paketin digitaalisissa lähetystiedoissa pitää olla myös puhelinnumerosi.

Paketti ei ohjaudu omaan noutopisteeseen, mikäli valitset verkkokaupassa toimituspaikaksi pakettiautomaatin.

Jos lähetystä ei voida jostain syystä toimittaa valitsemaasi noutopisteeseen, se ohjataan lähimpään noutopisteeseen.

Omaan noutopisteeseen voidaan toimittaa Postin kuljettamat paketit.
 
OK, no eipä tuolla ole ollut itselle merkitystä, koska kaikki tulee poikkeuksetta automaattiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 361
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom