living_death
★ Still alive ™
- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 7 234
Tämä ei näytä tulevan ikinä perille
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.Mutta eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.
Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Paketti ulko-oven eteen
o Paketti kotiin sisälle asti
Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
Kävin saman keskustelun kuskin kanssa ja sanoi juurikin tuosta kotiinkannosta ja jättävänsä paketin alaovelle. Totesin, että" nyt haukkasit veli hopeeta. En asu rappukäytävässä, joten kuskaat sen kotiovelle. Sen oven taakse voit jättää, koska tarkoittaa teidän palvelukuvaus asiakkaan kotiovea, ei rappukäytävän ovea, joten tsupitsupi toimintaa" Eka kerta, kuin tuollaista käynyt. Aina ovat tuoneet kotiovelle kotiinkuljetuksena tilatut paketit.Postilla kesti ison verkkiksen kotiinkuljetuksella tilatun paketin toimittamisessa puolitoista viikkoa. Seurantasivu sanoi että olisi jo viime viikon keskiviikkona pitänyt olla perillä. Vaikka tuo aika ylittyi, arvio ei päivittynyt.
No lopulta se paketti sitten tuli. Jakelija soitti ja oli tuomassa pakettia rapun ovelle. Sanoin että kai tuo sen asunnon ovelle koska tilasin kotiinkuljetuksella. Alkoi urputtaan että ei ole tilattu erikseen "kotiinkantoa". Verkkiksen sivulta ei ainakaan edes pysty valitseen tuollaista palvelua. Jakelija kuitenkin lopulta auttoi paketin hissiin asti. Puolittain oli vedellyt pitkin soraa, tuota pakettia kun on hankala kantaa yksin.
Kyllä mulla on kaikki muut paketit tullu aina asunnon ovelle asti. Vain tämä yksi nyt ei ollut tulossa, varmaan koska niin iso. Mutta eihän sen asiakkaan ongelma tulisi olla.
Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?
EDIT: Verkkiksen sivuilta löytyi infoa:
"Vastaanottajan ovi". Mitä tarkoittaa? Minusta asunnon ovea. Ei rapun ovi. Ja eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
No siis eihän tuossa puhuttu missään asunnosta, mutta korjasin nyt tuohon listaani vielä selkeämmäksi.Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
Postin ehdot yritysasiakkaille ovat täällä:Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?
Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.Tämä ei näytä tulevan ikinä perille
En ole ollut yhteydessä kun ollut muuttohässäkkää ja remontointia.Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.
Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.
Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.
USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
Niin, jos asialla on oikeasti jotain merkitystä, niin kannattaa kyllä pistää kirjattuna kirjeenä.Tämä on totta. Useita kertoja vuodessa jää lasku matkalle ja vasta perintätoimistolta tulee kirje perille.
En siis oo selvästi ainoa, taitaa olla postilla taas "tehokkuus" huipussaan. Siis se, että työntekijöillä on jotain tekemistä ja kaikki on aliresurssoitua ja järjettömästi myöhässä. Ihan kuten Lidlin kassat AINA.Tämä ei näytä tulevan ikinä perille
Pakettia ei näkynyt postin seurannassa muutamaan päivään.
Tässä selitys.Ajavatko postin jakeluautot avoimin ovin,
että paketit putoilee teiden varsille.
Riippuu varmaan kauan tuo paketti ollut kuljetuksessa. Jos muutaman vuorokauden vasta, niin tuskin.Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.
Joskus parikymmentä vuotta sitten vanhempien postilaatikko siirrettiin tuollaiseen ryppääseen. Silloin ainakin vielä oli vaihtoehtoina tuolle myös maksaa extraa nykyiseen paikkaan jakamisesta tai jos olisi invalidi niin olisi saanut ilmaiseksi pitää postilaatikon paikallaan. Ja tosiaan jos ei ollut invalidi tai maksanut lisähintaa eikä siirtänyt laatikkoa niin pääsi hakemaan postit postin konttorilta parin kilsan päästä.Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun.
Palkitseminen - Posti
Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.
Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii.
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
Omapostiin tieto tulee puhelinnumeron perusteella, ja suuri osa verkkokaupoista ei välitä Postille sähköpostitietoa, joka ei ole pakollinen.Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
Eihän se nyt näin voi olla. Kyllä firman täytyy osata pitää kirjaa asiakkailta tulevista yli- ja virhesuorituksista ja etenkin niiden johtuessa firman omista(tai yhteistyökumppanin) paskoista järjestelmistä hyvin aktiivisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää rahat.Sanoi että pitää tehdä lomakkeen kautta rahojen palautuspyyntö
Eihän se nyt näin voi olla. Kyllä firman täytyy osata pitää kirjaa asiakkailta tulevista yli- ja virhesuorituksista ja etenkin niiden johtuessa firman omista(tai yhteistyökumppanin) paskoista järjestelmistä hyvin aktiivisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää rahat.
En minäkään voi yksityishenkilönä saati firmani lukuun vaan pitää tileille silloin tällöin aiheettomasti saapuneita rahoja. Käsittääkseni sellainen on kavallus aina jos se ei ole vahinko ja helposti joskus silloinkin kun se on oikeasti vahinko. Tavallisen kuolevaisen on hiljainen pakko hoitaa tällaisten asioiden oikaisu ihan itse, ellei joku muu taho ensin huomaa.
Siispä jollekin de facto virkakyöstille tuossa tapauksessa vastaisin vain, että virheen korjaaminen on hänen edustamansa yhtiön eikä minun tehtäväni ja olen ilmoittanut riittävät tiedot(mikäli näin on). Mikäli asiaa ei hoideta, rikosilmoitus.
Lähdin hakemaan "postista" pakettia, tarkistin vielä ennen lähtöä postin nettisivuilta, että en ole tätä kyseistä pakettia hakenut, koska melkein joka päivä postissa käyn hakemassa tai viemässä.
Postissa sanottiinkin, että tämähän on jo noudettu. Katsoin kotona uudestaan seurannasta, tässä siitä kuvakaappaus. Olisi näköjään pitänyt lukea alemmaksi ja tarkemmin, eikä pelkästään uskoa yläreunan isoa tekstiä "NOUDETTAVISSA", "LÄHETYKSEN VOI HAKEA"
Tähän asti siinä on kyllä lukenut noudon jälkeen "Lähetys on luovutettu"
Lähetys luovutettu 3. päivä, seuraavana päivänä puhelimella jtn yritetty tavoitella (puh. numero ei käytössä)
Onkohan luovutettu väärälle ja yritetty oikeaan vastaanottajaan saada yhteyttä?
Juuri näin...oli noutanut paketin muttei muistanut sitä, koska käy postissa lähes päivittäin. Nopeasti vilkaistu seuranta vain johti harhaan ja tuli turha reissu.
Aiemmin täällä Oulussakin paketit jaettii sekä automaatteihin ja asiamiesposteihin myös lauanataina vastaavissa tapaukisssa käytännössä aina. Nyt viimeisestä neljästä paketista jotka tullut tuohon tyyliin yksi jaettu automaattiin lauantaina. Eli eivät ole lopettaneet, mutta jotaki tapahtunut.Posti lopettanut pakettien lauantaijakelun? Kolmas lauantai putkeen kun lähetys on kuljetettu perjantaina pääkaupunkiseudulta Tampereelle eikä lähe jakeluun. Vielä alkuvuodesta tuli sukkana paketit lauantaisin jos vaan perjantaina lähti kohti Tamperetta.
Posti lopettanut pakettien lauantaijakelun? Kolmas lauantai putkeen kun lähetys on kuljetettu perjantaina pääkaupunkiseudulta Tampereelle eikä lähe jakeluun. Vielä alkuvuodesta tuli sukkana paketit lauantaisin jos vaan perjantaina lähti kohti Tamperetta.
Laita itellan chattiin viestiäTulipa tehtyä kämmi, muutin uudelle paikkakunnalle ja omapostista unohtui vaihtaa oma toimipiste uudelle paikkakunnalle.
Huomasin tämän vasta kun sovellukseen tuli ilmoitus paketista, joka on matkalla 450km päähän
Tuon huomattuani vaihdoin toimipisteen asetuksista ja seuraavat paketit ovat tulossa sinne minne pitääkin.
Mutta mitenkä mahtaa olla, onko tuolle yhdelle tilaukselle mitään tehtävissä?
Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.
Siis miten tuo on edes mahdollista, että paketti tulisi jotenkin eri toimipaikkaan kuin mihin se on tilattu? En ole koskaan ymmärtänyt tuon "oman toimipisteen" tarkoitusta. Paketithan tilataan verkosta osoitteeseen x (ja yleensä vielä automaattiin y) jonne ne toimitetaan riippumatta siitä missä itse asuu. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että joku yksityishenkilö on lähettänyt sulle paketin pelkän nimen ja osoitteen perusteella, etkä ollut tehnyt muuttoilmoitusta?Tulipa tehtyä kämmi, muutin uudelle paikkakunnalle ja omapostista unohtui vaihtaa oma toimipiste uudelle paikkakunnalle.
Huomasin tämän vasta kun sovellukseen tuli ilmoitus paketista, joka on matkalla 450km päähän
Tuon huomattuani vaihdoin toimipisteen asetuksista ja seuraavat paketit ovat tulossa sinne minne pitääkin.
Mutta mitenkä mahtaa olla, onko tuolle yhdelle tilaukselle mitään tehtävissä?
Omaposti -> Asetukset -> Oma noutopiste.Siis miten tuo on edes mahdollista, että paketti tulisi jotenkin eri toimipaikkaan kuin mihin se on tilattu? En ole koskaan ymmärtänyt tuon "oman toimipisteen" tarkoitusta. Paketithan tilataan verkosta osoitteeseen x (ja yleensä vielä automaattiin y) jonne ne toimitetaan riippumatta siitä missä itse asuu. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että joku yksityishenkilö on lähettänyt sulle paketin pelkän nimen ja osoitteen perusteella, etkä ollut tehnyt muuttoilmoitusta?
Mikä on noutopiste?
Valitsemalla oman noutopisteen, voit ohjata katuosoitteeseen tulevat paketit haluamaasi noutopisteeseen.
Katuosoitteen lisäksi paketin digitaalisissa lähetystiedoissa pitää olla myös puhelinnumerosi.
Paketti ei ohjaudu omaan noutopisteeseen, mikäli valitset verkkokaupassa toimituspaikaksi pakettiautomaatin.
Jos lähetystä ei voida jostain syystä toimittaa valitsemaasi noutopisteeseen, se ohjataan lähimpään noutopisteeseen.
Omaan noutopisteeseen voidaan toimittaa Postin kuljettamat paketit.