Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Ei todellakaan ole herkkua sen kosketusnäytönkään kanssa. Aina on suunnaton lagi ennen kuin monitori herää lepotilasta, (jos ei sitä joku juuri ole käyttänyt), usein on myös kosketusnäyttö jumissa, vaikka kuinka sitä tökkii, niin tulee vain satunnaisia rekisteröintejä painalluksesta. Kosketusnäytössä on kyllä se hyvä puoli, että se on yleensä paremmalla korkeudella taistella, ei tarvitse ährätä siellä alhaalla kyykyssä jossa näppäimistö on siellä luukun ovessa. On tullut myös vastaan automaatteja, joissa aurinko pääsee paistamaan suoraan siihen ruutuun, niin että siitä ei näe yhtään mitään. Voi kun joku osaisi rakentaa sellaisen toimivan automaatin, missä on keskellä pieni monitori ja sen alapuolella oikea fyysinen näppäimistö joka toimii myös vaikka kuivilla sormilla tai hanskat kädessä. Vielä parempi jos ei ole näyttöäkään, vaan pelkkä led numeronäyttö tms osittamassa toimintoja. Tuollaisen laitteen pitäisi olla enemmän "työkalumainen", funktionaalisuus ennen kaikkea muuta.
Juu, nuo kosketusnäytöllisetkin on kyllä ihan hanurista, melkeinpä itse tykkään enemmän noista luukuista joissa on oma numeronäppis joka luukussa. Tosin, kosketusnäyttömallissa on se hyvä puoli että jos kosketusnäyttö ei toimi niin voi soittaa siihen automaatisa olevaan numeroon niin avaavat luukun etänä (jos vaan yhteys toimii), vissiin 3 kertaa on tullut soitettua.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
645
Kaikkein paras ois, että lisäisivät ominaisuuden nykyiseen että sais OmaPosti apista klikattua "Avaa luukku" ja sen jälkeen aukeisi (koodin lisäksi siis)
 
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
17
Automaattien kanssa on ollut parin vuoden aikana liikaa ongelmia ja nykyisin noudan paketit mieluummin toimipisteestä. Laitoin useamman palauteviestin aiheesta postille ja vastaukset olivat tyyliin "Voi voi, ehkä me voitaisiin uudistaa automaatteja joskus". :mad:

Lisäksi Omapostissa olevalla noutopisteellä ei näytä olevan mitään virkaa. Paketit eivät mene koskaan sinne, vaan kaukana olevaan toimipisteeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Kaikkein paras ois, että lisäisivät ominaisuuden nykyiseen että sais OmaPosti apista klikattua "Avaa luukku" ja sen jälkeen aukeisi (koodin lisäksi siis)
Äkkisilteen ajatellen tuohan olisi toimiva systeemi, kehitysideaa postille vaan.

Nyt sitten @Matkatavara paljasti postin mielenkiinnon mihinkään uudistuksiin joten se siitä sitten.

Ja niin, niin mullehan tuli perintäfirman kirje laskusta mitä en oo ikinä saanutkaan, eli käsittääkseni maksumuistutus on jossain kohtaa hävinnyt. E-laskuna näistä syistä tavalliset laskut ja muut systeemit omapostissa.

Mitähän jos tekisi rikosilmoituksen siitä että kirjeitä katoilee postin toimesta? Lukittu laatikko kuitenkin niin ei niitä kukaan sieltä pölli ainakaan. Tässä nyt ollut kaikenlaista harmia ja ylimääräisiä kuluja.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Joo suomessa pitäisi lainsäädäntö saada ajan tasalle. Nykyinen lainsäädäntö lähtee esim. juuri laskujen suhteen siitä, että jos lasku on laitettu postiin, niin se menee perille ja näinhän ei yhä useammin ole.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 395
Kyllä nyt on taas legendaarinen vauhti:
Kuljetuksessa
19.04.2022 13:42
Lähetys on lajiteltu.
Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta.
No ehkä se joskus tulee, ehkä ei. Mut en tiedä pitäskö itkeä vai nauraa. Aika uskomaton suoritus, että Vantaalta Helsinkiin vähän kestää.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 200
Joo suomessa pitäisi lainsäädäntö saada ajan tasalle. Nykyinen lainsäädäntö lähtee esim. juuri laskujen suhteen siitä, että jos lasku on laitettu postiin, niin se menee perille ja näinhän ei yhä useammin ole.
Tämä on totta. Useita kertoja vuodessa jää lasku matkalle ja vasta perintätoimistolta tulee kirje perille. Ulkomaan lähetykset vasta huonosti perille meneekin, yli 40% lähettämistäni ulkomaankirjeistä katoaa matkalla, kaikki kadonneet tosin ei välttämättä mene suomen postin piikkiin, mutta ne kirjeet missä on ollut seuranta, on kaikki kadonneet suomessa ja on syytä kyllä olettaa että sama trendi on niissä seuraamattomissakin.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Pakettia ei näkynyt postin seurannassa muutamaan päivään.
Tässä selitys.Ajavatko postin jakeluautot avoimin ovin,
että paketit putoilee teiden varsille. :darra::interested:

posti.PNG
 
Liittynyt
05.11.2018
Viestejä
16
Kyselin torstaina peketin perään ja samoin perjantaina ja launtaina sain postilta spostia
Mutta ei ole taas maanantaina liikkunut mihinkään

Moikka,

seurantaan on tullut tänään klo 23.4 merkintä Vantaan logistiikkakeskuksen lajittelusta ja sen toimitus on alkuviikosta.

Pahoittelut pitkästä viivästymisestä ja mukavaa päivää!
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
57
Pitkästä aikaa tuli taas englannista tilattua autonosia ja viikossa tuli englannista suomeen, tullaus meni automaagilla mutta sen jälkeen meni 3- viikkoa ennen kuin paketti oli täällä. Vaihteli tilaansa lajittelussa, kuljetuksessa, lajittelussa kunnes päivitykset loppuivat kokonaan, kunnes yhtä äkkiä laatikossa.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 049
Postilla kesti ison verkkiksen kotiinkuljetuksella tilatun paketin toimittamisessa puolitoista viikkoa. Seurantasivu sanoi että olisi jo viime viikon keskiviikkona pitänyt olla perillä. Vaikka tuo aika ylittyi, arvio ei päivittynyt.

No lopulta se paketti sitten tuli. Jakelija soitti ja oli tuomassa pakettia rapun ovelle. Sanoin että kai tuo sen asunnon ovelle koska tilasin kotiinkuljetuksella. Alkoi urputtaan että ei ole tilattu erikseen "kotiinkantoa". Verkkiksen sivulta ei ainakaan edes pysty valitseen tuollaista palvelua. Jakelija kuitenkin lopulta auttoi paketin hissiin asti. Puolittain oli vedellyt pitkin soraa, tuota pakettia kun on hankala kantaa yksin.

Kyllä mulla on kaikki muut paketit tullu aina asunnon ovelle asti. Vain tämä yksi nyt ei ollut tulossa, varmaan koska niin iso. Mutta eihän sen asiakkaan ongelma tulisi olla.

Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?

EDIT: Verkkiksen sivuilta löytyi infoa:

Poikkeustilanteen aikana tuotteiden jakelu tapahtuu vastaanottajan ovelle, ei huoneistoon asti.
"Vastaanottajan ovi". Mitä tarkoittaa? Minusta asunnon ovea. Ei rapun ovi. Ja eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Mutta eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.

Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Rakennuksen ulko-oven eteen tai lähimpään paikkaan johon pystyy ajamaan kuorma-autolla.
o Kotiin sisälle asti

Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 049
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.

Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Paketti ulko-oven eteen
o Paketti kotiin sisälle asti

Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 655
Postilla kesti ison verkkiksen kotiinkuljetuksella tilatun paketin toimittamisessa puolitoista viikkoa. Seurantasivu sanoi että olisi jo viime viikon keskiviikkona pitänyt olla perillä. Vaikka tuo aika ylittyi, arvio ei päivittynyt.

No lopulta se paketti sitten tuli. Jakelija soitti ja oli tuomassa pakettia rapun ovelle. Sanoin että kai tuo sen asunnon ovelle koska tilasin kotiinkuljetuksella. Alkoi urputtaan että ei ole tilattu erikseen "kotiinkantoa". Verkkiksen sivulta ei ainakaan edes pysty valitseen tuollaista palvelua. Jakelija kuitenkin lopulta auttoi paketin hissiin asti. Puolittain oli vedellyt pitkin soraa, tuota pakettia kun on hankala kantaa yksin.

Kyllä mulla on kaikki muut paketit tullu aina asunnon ovelle asti. Vain tämä yksi nyt ei ollut tulossa, varmaan koska niin iso. Mutta eihän sen asiakkaan ongelma tulisi olla.

Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?

EDIT: Verkkiksen sivuilta löytyi infoa:



"Vastaanottajan ovi". Mitä tarkoittaa? Minusta asunnon ovea. Ei rapun ovi. Ja eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Kävin saman keskustelun kuskin kanssa ja sanoi juurikin tuosta kotiinkannosta ja jättävänsä paketin alaovelle. Totesin, että" nyt haukkasit veli hopeeta. En asu rappukäytävässä, joten kuskaat sen kotiovelle. Sen oven taakse voit jättää, koska tarkoittaa teidän palvelukuvaus asiakkaan kotiovea, ei rappukäytävän ovea, joten tsupitsupi toimintaa" Eka kerta, kuin tuollaista käynyt. Aina ovat tuoneet kotiovelle kotiinkuljetuksena tilatut paketit.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
No siis eihän tuossa puhuttu missään asunnosta, mutta korjasin nyt tuohon listaani vielä selkeämmäksi.

Ihan kaikkea tavaraa en välttämättä edes haluaisi yritettävän tuoda rakennuksen sisälle.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?
Postin ehdot yritysasiakkaille ovat täällä:

- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/2...n-tuote-ehdot-sopimusasiakkaille-20220401.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...posti-lisapalvelujen-tuote-ehdot-20220401.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...eb20b152/posti-rahti-tuote-ehdot-20211101.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/3...luiden-tuote-ehdot-rahtipalvelut-20211101.pdf

tl;dr on, jos tulkitsin oikein:
- Kotipaketti: Toimitetaan kotiovelle jos yksi henkilö pystyy sen nokkakärryllä tekemään, muutoin toimitus Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen.
- Express-paketti: Toimitetaan kotiovelle. Täsmäpaikkajakelu-lisäpalvelulla suoraan määrättyyn huoneeseen.
- Express-rahti: Ajoneuvon välittömään läheisyyteen. Sisäänkanto-lisäpalvelulla ovelle/sisälle.

Sanoit paketin olevan "iso", joten kyseessä oli mahdollisesti tuo Express-rahti, ilmeisesti ilman Sisäänkanto-lisäpalvelua.

Ja mielestäni myyjän pitäisi kyllä mainita jos kotiintoimitus ei olekaan kotiovelle asti, eli myyjän pitäisi tilata sisäänkanto ellei ole erikseen sanottu ettei ole sisäänkantoa.

Sopimuksesi on myyjän kanssa, joten ensisijaisesti kannattaa valittaa sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 373
Niin siis itse kuuluttaisin sitä että verkkokauppa kertoisi kuluttajalle selkeästi, mitä mikäkin kuljetusvaihtoehto tarkoittaa. Eli esim. jos verkkokauppa tietää että tavara vaatii rahtikuljetuksen, niin tulisi esimerkiksi nuo pari viestiä ylempänä listaamani toimitusvaihtoehdot. Ei ole kaupan asiakkaan asia selvittää, mitä esim. "Express-rahti" tarkoittaa. Kuitenkin monissa verkkokaupoissa kerrotaan vaan rahdinkuljettajan tuotenimillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Tämä ei näytä tulevan ikinä perille :(

Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.

Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.

Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.

USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 200
Kotiovelle toimitus on tietysti kotiovelle (tai asunnon ovelle) toimitus, mutta rakennuksen "ulko-oven eteen" tai lähimpään paikkaan johon pystyy ajamaan kuorma-autolla tarkoittaa tietenkin juuri sitä mitä siinä lukee.
Yleensä tällaisessa tapauksessa kun kuorma-autosta puhutaan, kyllä yleensä ostaja itsekin tietää tilaavansa jotakin erittäin isoa tavaraa, jolloin on syytä ostajankin olla hereillä ja jo etukäteen selvittää mihin se tavara oikein tulee.
Kyllä se on ihan turha kuljettajalle kiukutella, jos se kuormalavallinen välisenäharkkoja ei tulekaan itsestään sinne neljänteen kerrokseen.
Olisihan se toki hyvä jos verkkokauppa aina tekisi rautalankaselityksen valmiiksi. Ulkomailta tilatessa taas on asia aivan toinen kun ei etukäteen useinkaan pysty selvittämään kuka sen viimekädessä sitten perille asti tuo.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.

Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.

Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.

USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
En ole ollut yhteydessä kun ollut muuttohässäkkää ja remontointia.

Pitää kysellä tällä viikolla chatista joka vituttaa jo etukäteen, kun ei sieltä mitään apua saa.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 395
Tämä ei näytä tulevan ikinä perille :(
En siis oo selvästi ainoa, taitaa olla postilla taas "tehokkuus" huipussaan. Siis se, että työntekijöillä on jotain tekemistä ja kaikki on aliresurssoitua ja järjettömästi myöhässä. Ihan kuten Lidlin kassat AINA.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Pakettia ei näkynyt postin seurannassa muutamaan päivään.
Tässä selitys.Ajavatko postin jakeluautot avoimin ovin,
että paketit putoilee teiden varsille. :darra::interested:

Alkaa hehkumaan vitutuskäyrä punaisella.
Taas on tunarit asialla,ensin tippuu paketti kyydistä,
sitten on tulossa,nyt onkin vasta lajittelussa,sitten taas kadoksissa.
Tiedoissa lukee matkalla saapuminen tänään 19 mennessä.
Kävin kaupan postissa,ei mitään tietoa,varmaankin on jossakin logistiikassa pyörimässä.
Postin chatissakin oikein pahoiteltiin viivästymistä.
VI#¤%&/)@¤¤%%TTU mitä toimintaa.

@ Tänään tuli vihdoin ja viimein. :kippis:
Paketti alunperin lähetetty 22.4.2022 <--> Tuli perille vastaanottajalle.2.5.2022
 
Viimeksi muokattu:

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
595
Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.

1651486220724.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
273
Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.

Riippuu varmaan kauan tuo paketti ollut kuljetuksessa. Jos muutaman vuorokauden vasta, niin tuskin.
Parin viikon kuljetusajan lähestyessä varmaan alkaa olla jo asiallista kysellä.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
99
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.
Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
Joskus parikymmentä vuotta sitten vanhempien postilaatikko siirrettiin tuollaiseen ryppääseen. Silloin ainakin vielä oli vaihtoehtoina tuolle myös maksaa extraa nykyiseen paikkaan jakamisesta tai jos olisi invalidi niin olisi saanut ilmaiseksi pitää postilaatikon paikallaan. Ja tosiaan jos ei ollut invalidi tai maksanut lisähintaa eikä siirtänyt laatikkoa niin pääsi hakemaan postit postin konttorilta parin kilsan päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Noin 30 vuotta sitten posti vaati (puhelimitse) vanhempieni asuinpaikassa laatikon siirtoa naapurin kanssa samaan ryppääseen. Isäni keksi että olivat naapureiden kanssa mahdottoman huonoissa väleissä, ja esitti että postilta voisivat kyllä naapurilta kysyä mikäli laatikko olisi mahdollista sinne siirtää, mutta hän itse ei sitä tulisi naapurille ehdottamaan. Puhelun jälkeen pikainen soitto naapurille, ja muistutti että ovat huonoissa väleissä mikäli postilta tulee soitto.

Postilta tuli soitto myös naapurille ja tiedustelu laatikon siirtämisestä. Laatikko on tänäkin päivänä niillä sijoillaan missä se 30 vuotta sitten oli, ja postit ovat tämän ajan perille kyllä saapuneet. Kannattaa olla naapureiden kanssa "huonoissa" väleissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
546
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun. :rage:
Näyttökuva (14).png
Palkitseminen - Posti

Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€ :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun. :rage:

Palkitseminen - Posti

Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€ :vihellys:
Itselle kävi juuri sama, 10 minuutin odottelun jälkeen sain asiakaspalvelun puhelimella kiinni. Sanoi että pitää tehdä lomakkeen kautta rahojen palautuspyyntö. Eli mitään ei voinut tehdä siellä päässä:lol:

Kuulosti hieman vittuuntuneelta, tainnut useampi tänään kertoa mielipiteitä postin toiminnasta :rofl:


Tuossa vielä linkki mistä saa tehtyä pyynnön.
 

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Itse sain nyt ostettua paketin postin sivuilta. Latasi kyllä kauan ja jumitti noin minuutin per sivulataus maksuvaiheessa.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.

Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii. :thumbsup:
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.

Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii. :thumbsup:
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
Vaan kun ei tällä kertaa tullut - sen enempää mailia kuin omapostiinkaan ilmoitusta. Edes kirjelähetys ei syystä tahi toisesta toiminut vaikka osoite olikin oikein.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
Omapostiin tieto tulee puhelinnumeron perusteella, ja suuri osa verkkokaupoista ei välitä Postille sähköpostitietoa, joka ei ole pakollinen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Tuossa viime kuun lopussa OmaPostiin ilmestyi ao. mysteerilähetys, mistä ei ole pienintäkään käsitystä mikä se voisi olla. Se merkkautui sitten toimitetuksi ilman, että minä näin tai kuulin paketista sovellusta lukuun ottamatta mitenkään. Pitäiskö tästä olla huolissaan? :D -Esim. tehdä Postille selvityspyyntö?

Screenshot_20220505-173111_OmaPosti.jpg

Mitään lähetyksiä en tuona aikana odottanut. Muutamia Torin kautta myytyjä tavaroita lähetellyt viime aikoina, mutten tiedä miksi ne näkyisivät tuon näköisinä OmaPostissani DHL Freight -nimellä. Mielestäni nuo seurantatiedot erosi selvästi muista tavallisista lähettämistäni paketeista.

muoks: Tämä selvisi Postin chatista. Alla aspan vastaus:

"Lähetys on ollut menossa yritysvastaanottajalle. Lähetyksen tietoihin on ilmeisesti merkattu väärä puhelinnumero, joka oli sattumalta sinun numerosi. Tämän vuoksi Omaposti on luullut, että lähetys on ollut tulossa sinulle."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Sanoi että pitää tehdä lomakkeen kautta rahojen palautuspyyntö
Eihän se nyt näin voi olla. Kyllä firman täytyy osata pitää kirjaa asiakkailta tulevista yli- ja virhesuorituksista ja etenkin niiden johtuessa firman omista(tai yhteistyökumppanin) paskoista järjestelmistä hyvin aktiivisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää rahat.

En minäkään voi yksityishenkilönä saati firmani lukuun vaan pitää tileille silloin tällöin aiheettomasti saapuneita rahoja. Käsittääkseni sellainen on kavallus aina jos se ei ole vahinko ja helposti joskus silloinkin kun se on oikeasti vahinko. Tavallisen kuolevaisen on hiljainen pakko hoitaa tällaisten asioiden oikaisu ihan itse, ellei joku muu taho ensin huomaa.

Siispä jollekin de facto virkakyöstille tuossa tapauksessa vastaisin vain, että virheen korjaaminen on hänen edustamansa yhtiön eikä minun tehtäväni ja olen ilmoittanut riittävät tiedot(mikäli näin on). Mikäli asiaa ei hoideta, rikosilmoitus.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Kerrotaan nyt, että E-Villestä tein tilauksen tiistai-iltana ja se tuli torstaina noin klo 14 perille R-kioskille. Matkahuolto kuljetti sitä Mäntsälä-Vantaa-Hämeenlinna-X, joka ei ollut ollenkaan lyhin reitti. Olen tyytyväinen kerrankin "postin" kulkuun.

Off toipc: Pakettia avatessa meinasin pudottaa koko homman lattialle, jolloin se olisi mennyt varmaankin rikki. Sain jotenkin jalalla kuoletettua kovimman kolahduksen ja vempele on edelleen ehjä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Eihän se nyt näin voi olla. Kyllä firman täytyy osata pitää kirjaa asiakkailta tulevista yli- ja virhesuorituksista ja etenkin niiden johtuessa firman omista(tai yhteistyökumppanin) paskoista järjestelmistä hyvin aktiivisesti ja oma-aloitteisesti hyvittää rahat.

En minäkään voi yksityishenkilönä saati firmani lukuun vaan pitää tileille silloin tällöin aiheettomasti saapuneita rahoja. Käsittääkseni sellainen on kavallus aina jos se ei ole vahinko ja helposti joskus silloinkin kun se on oikeasti vahinko. Tavallisen kuolevaisen on hiljainen pakko hoitaa tällaisten asioiden oikaisu ihan itse, ellei joku muu taho ensin huomaa.

Siispä jollekin de facto virkakyöstille tuossa tapauksessa vastaisin vain, että virheen korjaaminen on hänen edustamansa yhtiön eikä minun tehtäväni ja olen ilmoittanut riittävät tiedot(mikäli näin on). Mikäli asiaa ei hoideta, rikosilmoitus.
Tarina jatkuu postin säätämisellä. Täytin siis lomakkeen heti asiakaspalvelusta ohjeen saatuani. Reilu vuorokausi meni ja otettiin yhteyttä ja pyydettiin tilinumeroa rahojen palautusta varten.
Ilmaisin tässä ihmetykseni koska ei ole mihinkään muuhun yritykseen tarvinnut tilinumeroa toimittaa korttimaksun peruutuksessa, laitoin kuitenkin tilinumeron kun ajattelin ettei tarvitse enää sen jälkeen käyttää asiaan aikaa. Tämän jälkeen pyydettiin kortin 4 viimeistä numeroa koska ei löydä tilausta nimellä?, löytää myöhemmin illalla tehdyn tilauksen kyllä.
Tässä vaiheessa aloin olemaan jo hieman ärtynyt, ilmoitin heillä olevan jo tarvittavat tiedot asian selvittämiseksi ja käyttäneeni jo ihan riittävästi omaa aikaani veloituksetta. Katsotaan nyt alkuviikkoon jos onnistuisivat palauttamaan rahan.

Rikosilmoitus nyt varmaankin aika turha kapine tälläisen asian hoitoon, hoitaisikohan kkv?
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 200
Lähdin hakemaan "postista" pakettia, tarkistin vielä ennen lähtöä postin nettisivuilta, että en ole tätä kyseistä pakettia hakenut, koska melkein joka päivä postissa käyn hakemassa tai viemässä.
Postissa sanottiinkin, että tämähän on jo noudettu. Katsoin kotona uudestaan seurannasta, tässä siitä kuvakaappaus. Olisi näköjään pitänyt lukea alemmaksi ja tarkemmin, eikä pelkästään uskoa yläreunan isoa tekstiä "NOUDETTAVISSA", "LÄHETYKSEN VOI HAKEA"
Tähän asti siinä on kyllä lukenut noudon jälkeen "Lähetys on luovutettu"
 

Liitteet

Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Lähdin hakemaan "postista" pakettia, tarkistin vielä ennen lähtöä postin nettisivuilta, että en ole tätä kyseistä pakettia hakenut, koska melkein joka päivä postissa käyn hakemassa tai viemässä.
Postissa sanottiinkin, että tämähän on jo noudettu. Katsoin kotona uudestaan seurannasta, tässä siitä kuvakaappaus. Olisi näköjään pitänyt lukea alemmaksi ja tarkemmin, eikä pelkästään uskoa yläreunan isoa tekstiä "NOUDETTAVISSA", "LÄHETYKSEN VOI HAKEA"
Tähän asti siinä on kyllä lukenut noudon jälkeen "Lähetys on luovutettu"
Lähetys luovutettu 3. päivä, seuraavana päivänä puhelimella jtn yritetty tavoitella (puh. numero ei käytössä) :hmm:

Onkohan luovutettu väärälle ja yritetty oikeaan vastaanottajaan saada yhteyttä?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Lähetys luovutettu 3. päivä, seuraavana päivänä puhelimella jtn yritetty tavoitella (puh. numero ei käytössä) :hmm:

Onkohan luovutettu väärälle ja yritetty oikeaan vastaanottajaan saada yhteyttä?
Kertomuksen perusteella kyse oli kyllä siitä, että asentaja1 oli noutanut paketin muttei muistanut sitä, koska käy postissa lähes päivittäin. Nopeasti vilkaistu seuranta vain johti harhaan ja tuli turha reissu.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Posti lopettanut pakettien lauantaijakelun? Kolmas lauantai putkeen kun lähetys on kuljetettu perjantaina pääkaupunkiseudulta Tampereelle eikä lähe jakeluun. Vielä alkuvuodesta tuli sukkana paketit lauantaisin jos vaan perjantaina lähti kohti Tamperetta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 441
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom