Postin kulkemisen vaikeus

18.03. tullasin ja maksoin lähetyksen käsittelymaksun ennakkoon, ennen kuin oli saapunut Suomeen ja nyt lähetys ei tunnu liikkuvan kunnolla mihinkään.

lähetyksen-vaiheet.JPG
 
Minulla ainakin on tiistaina VPD pelikauppa paketin lähettänyt ja piti olla torstaina perillä posti seurannan mukaan mutta kahtena päivänä seurannassa ilmoitetaan ,että on kuljetuksessa.Ehkä maanantaina saapuu perille :confused2:
 
Onko kokemusta tai tuskin on mitän merkitystä, kun varmaan samassa autossa kulkevat, mutta kuitenkin.

Paketti tulossa ”pääpostiin”, joka on suuren ruokakaupan infossa. Kannattaako vaihtaa pakettiautomaattiin nopeuden takia?

edit: tarkoittamani pakettiautomaatti samalla paikkakunnalla, kuin tuo ”pääposti”
 
Viimeksi muokattu:
Jos se on jo matkalla, niin en hämmästyisi mikäli vaihtamisesta tulisi päivä pari lisäviivettä.
 
Matkalla DHL:n kyydissä, mutta ei vielä suomessa.
Teenpä siis testin. Toiseen vaihdettu noutopaikka ja toinen menkööt defaulttiinsa.
 
Ärsyttää kyllä taas suunnattomasti tää postin toiminta ja totaalinen logiikan puute. Eilen piti paketti tulla lähikaupan automaattiin ja vähemmän yllättäen automaatissa ei ollut tilaa, mutta tästä se erikoisuus vasta alkaakin. Samassa kaupassa on kuitenkin 10m päässä postin toimipiste johon paketin olisi voinut jättää, tai tien toisella puolella toisessa liikkeessä toinen rivi automaatteja,. Nähtävästi postipaten mielestä kuitenkin parempi kiikuttaa paketti uudestaan lajitteluun 150km päähän ja taas alkuviikosta uusi yritys? :facepalm:

Yleensä ovat sentään olleet sen verran järkeviä että jättäneet lähimpään automaattiin/toimipisteeseen josta tilaa löytynyt. Mutta nyt ollut kyllä joku penaalin terävin kynä automaatteja täyttämässä :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Nojoo opastus siellä on mitä on noitten kanssa mihin kuskataan mitäkin, itsellä yksi paketti vastikään meni kaupungin postille vaikka kylällä on omansa ja itsekkin kun niitä hommia alkuun tein niin vein vahingossa kaupungille asti.
 
Ei saatana tätä Postin pelleilyä. 2 kertaa jo yrittänyt saada pakettiani Citymarkerin automaatista mutta ei luukku aukea. Kerran jo koodin vaihtoivat mutta ei aukea. Sama lokero vieläkin. Seurantakoodilla kun katsoo niin taas lukee että "lähetys on luovutettu vastaanottajalle".

En tilaa noihin vammaisiin automaatteihin joissa joka luukussa tuo numeronäppämistö enää ikinä. Niin vitun paskoja. Miksi niitä vanhoja kosketusnäytöllisiä automaatteja piti korvata noilla vammaisilla numeronäppäimistö automaateilla?
 
Ei saatana tätä Postin pelleilyä. 2 kertaa jo yrittänyt saada pakettiani Citymarkerin automaatista mutta ei luukku aukea. Kerran jo koodin vaihtoivat mutta ei aukea. Sama lokero vieläkin. Seurantakoodilla kun katsoo niin taas lukee että "lähetys on luovutettu vastaanottajalle".

En tilaa noihin vammaisiin automaatteihin joissa joka luukussa tuo numeronäppämistö enää ikinä. Niin vitun paskoja. Miksi niitä vanhoja kosketusnäytöllisiä automaatteja piti korvata noilla vammaisilla numeronäppäimistö automaateilla?
Ite sain postin aspan luvalla hakata sitä luukkua ihan huolella, jotta paketti menee vähän oven edestä kauemmas. Muistaakseni aspa anto uuden koodin ja sillä sitten aukes.
 
En tilaa noihin vammaisiin automaatteihin joissa joka luukussa tuo numeronäppämistö enää ikinä. Niin vitun paskoja. Miksi niitä vanhoja kosketusnäytöllisiä automaatteja piti korvata noilla vammaisilla numeronäppäimistö automaateilla?

Ei todellakaan ole herkkua sen kosketusnäytönkään kanssa. Aina on suunnaton lagi ennen kuin monitori herää lepotilasta, (jos ei sitä joku juuri ole käyttänyt), usein on myös kosketusnäyttö jumissa, vaikka kuinka sitä tökkii, niin tulee vain satunnaisia rekisteröintejä painalluksesta. Kosketusnäytössä on kyllä se hyvä puoli, että se on yleensä paremmalla korkeudella taistella, ei tarvitse ährätä siellä alhaalla kyykyssä jossa näppäimistö on siellä luukun ovessa. On tullut myös vastaan automaatteja, joissa aurinko pääsee paistamaan suoraan siihen ruutuun, niin että siitä ei näe yhtään mitään. Voi kun joku osaisi rakentaa sellaisen toimivan automaatin, missä on keskellä pieni monitori ja sen alapuolella oikea fyysinen näppäimistö joka toimii myös vaikka kuivilla sormilla tai hanskat kädessä. Vielä parempi jos ei ole näyttöäkään, vaan pelkkä led numeronäyttö tms osittamassa toimintoja. Tuollaisen laitteen pitäisi olla enemmän "työkalumainen", funktionaalisuus ennen kaikkea muuta.
 
Ei todellakaan ole herkkua sen kosketusnäytönkään kanssa. Aina on suunnaton lagi ennen kuin monitori herää lepotilasta, (jos ei sitä joku juuri ole käyttänyt), usein on myös kosketusnäyttö jumissa, vaikka kuinka sitä tökkii, niin tulee vain satunnaisia rekisteröintejä painalluksesta. Kosketusnäytössä on kyllä se hyvä puoli, että se on yleensä paremmalla korkeudella taistella, ei tarvitse ährätä siellä alhaalla kyykyssä jossa näppäimistö on siellä luukun ovessa. On tullut myös vastaan automaatteja, joissa aurinko pääsee paistamaan suoraan siihen ruutuun, niin että siitä ei näe yhtään mitään. Voi kun joku osaisi rakentaa sellaisen toimivan automaatin, missä on keskellä pieni monitori ja sen alapuolella oikea fyysinen näppäimistö joka toimii myös vaikka kuivilla sormilla tai hanskat kädessä. Vielä parempi jos ei ole näyttöäkään, vaan pelkkä led numeronäyttö tms osittamassa toimintoja. Tuollaisen laitteen pitäisi olla enemmän "työkalumainen", funktionaalisuus ennen kaikkea muuta.
Juu, nuo kosketusnäytöllisetkin on kyllä ihan hanurista, melkeinpä itse tykkään enemmän noista luukuista joissa on oma numeronäppis joka luukussa. Tosin, kosketusnäyttömallissa on se hyvä puoli että jos kosketusnäyttö ei toimi niin voi soittaa siihen automaatisa olevaan numeroon niin avaavat luukun etänä (jos vaan yhteys toimii), vissiin 3 kertaa on tullut soitettua.
 
Kaikkein paras ois, että lisäisivät ominaisuuden nykyiseen että sais OmaPosti apista klikattua "Avaa luukku" ja sen jälkeen aukeisi (koodin lisäksi siis)
 
Automaattien kanssa on ollut parin vuoden aikana liikaa ongelmia ja nykyisin noudan paketit mieluummin toimipisteestä. Laitoin useamman palauteviestin aiheesta postille ja vastaukset olivat tyyliin "Voi voi, ehkä me voitaisiin uudistaa automaatteja joskus". :mad:

Lisäksi Omapostissa olevalla noutopisteellä ei näytä olevan mitään virkaa. Paketit eivät mene koskaan sinne, vaan kaukana olevaan toimipisteeseen.
 
Kaikkein paras ois, että lisäisivät ominaisuuden nykyiseen että sais OmaPosti apista klikattua "Avaa luukku" ja sen jälkeen aukeisi (koodin lisäksi siis)

Äkkisilteen ajatellen tuohan olisi toimiva systeemi, kehitysideaa postille vaan.

Nyt sitten @Matkatavara paljasti postin mielenkiinnon mihinkään uudistuksiin joten se siitä sitten.

Ja niin, niin mullehan tuli perintäfirman kirje laskusta mitä en oo ikinä saanutkaan, eli käsittääkseni maksumuistutus on jossain kohtaa hävinnyt. E-laskuna näistä syistä tavalliset laskut ja muut systeemit omapostissa.

Mitähän jos tekisi rikosilmoituksen siitä että kirjeitä katoilee postin toimesta? Lukittu laatikko kuitenkin niin ei niitä kukaan sieltä pölli ainakaan. Tässä nyt ollut kaikenlaista harmia ja ylimääräisiä kuluja.
 
Joo suomessa pitäisi lainsäädäntö saada ajan tasalle. Nykyinen lainsäädäntö lähtee esim. juuri laskujen suhteen siitä, että jos lasku on laitettu postiin, niin se menee perille ja näinhän ei yhä useammin ole.
 
Kyllä nyt on taas legendaarinen vauhti:
Kuljetuksessa
19.04.2022 13:42
Lähetys on lajiteltu.
Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta.
No ehkä se joskus tulee, ehkä ei. Mut en tiedä pitäskö itkeä vai nauraa. Aika uskomaton suoritus, että Vantaalta Helsinkiin vähän kestää.
 
Joo suomessa pitäisi lainsäädäntö saada ajan tasalle. Nykyinen lainsäädäntö lähtee esim. juuri laskujen suhteen siitä, että jos lasku on laitettu postiin, niin se menee perille ja näinhän ei yhä useammin ole.

Tämä on totta. Useita kertoja vuodessa jää lasku matkalle ja vasta perintätoimistolta tulee kirje perille. Ulkomaan lähetykset vasta huonosti perille meneekin, yli 40% lähettämistäni ulkomaankirjeistä katoaa matkalla, kaikki kadonneet tosin ei välttämättä mene suomen postin piikkiin, mutta ne kirjeet missä on ollut seuranta, on kaikki kadonneet suomessa ja on syytä kyllä olettaa että sama trendi on niissä seuraamattomissakin.
 
Pakettia ei näkynyt postin seurannassa muutamaan päivään.
Tässä selitys.Ajavatko postin jakeluautot avoimin ovin,
että paketit putoilee teiden varsille. :darra::interested:

posti.PNG
 
Kyselin torstaina peketin perään ja samoin perjantaina ja launtaina sain postilta spostia
Mutta ei ole taas maanantaina liikkunut mihinkään

Moikka,

seurantaan on tullut tänään klo 23.4 merkintä Vantaan logistiikkakeskuksen lajittelusta ja sen toimitus on alkuviikosta.

Pahoittelut pitkästä viivästymisestä ja mukavaa päivää!
 

Liitteet

  • Screenshot_20220425-191418.jpg
    Screenshot_20220425-191418.jpg
    136,5 KB · Luettu: 111
Pitkästä aikaa tuli taas englannista tilattua autonosia ja viikossa tuli englannista suomeen, tullaus meni automaagilla mutta sen jälkeen meni 3- viikkoa ennen kuin paketti oli täällä. Vaihteli tilaansa lajittelussa, kuljetuksessa, lajittelussa kunnes päivitykset loppuivat kokonaan, kunnes yhtä äkkiä laatikossa.
 
Postilla kesti ison verkkiksen kotiinkuljetuksella tilatun paketin toimittamisessa puolitoista viikkoa. Seurantasivu sanoi että olisi jo viime viikon keskiviikkona pitänyt olla perillä. Vaikka tuo aika ylittyi, arvio ei päivittynyt.

No lopulta se paketti sitten tuli. Jakelija soitti ja oli tuomassa pakettia rapun ovelle. Sanoin että kai tuo sen asunnon ovelle koska tilasin kotiinkuljetuksella. Alkoi urputtaan että ei ole tilattu erikseen "kotiinkantoa". Verkkiksen sivulta ei ainakaan edes pysty valitseen tuollaista palvelua. Jakelija kuitenkin lopulta auttoi paketin hissiin asti. Puolittain oli vedellyt pitkin soraa, tuota pakettia kun on hankala kantaa yksin.

Kyllä mulla on kaikki muut paketit tullu aina asunnon ovelle asti. Vain tämä yksi nyt ei ollut tulossa, varmaan koska niin iso. Mutta eihän sen asiakkaan ongelma tulisi olla.

Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?

EDIT: Verkkiksen sivuilta löytyi infoa:

Poikkeustilanteen aikana tuotteiden jakelu tapahtuu vastaanottajan ovelle, ei huoneistoon asti.

"Vastaanottajan ovi". Mitä tarkoittaa? Minusta asunnon ovea. Ei rapun ovi. Ja eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
 
Viimeksi muokattu:
Mutta eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.

Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Rakennuksen ulko-oven eteen tai lähimpään paikkaan johon pystyy ajamaan kuorma-autolla.
o Kotiin sisälle asti

Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.

Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Paketti ulko-oven eteen
o Paketti kotiin sisälle asti

Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
 
Postilla kesti ison verkkiksen kotiinkuljetuksella tilatun paketin toimittamisessa puolitoista viikkoa. Seurantasivu sanoi että olisi jo viime viikon keskiviikkona pitänyt olla perillä. Vaikka tuo aika ylittyi, arvio ei päivittynyt.

No lopulta se paketti sitten tuli. Jakelija soitti ja oli tuomassa pakettia rapun ovelle. Sanoin että kai tuo sen asunnon ovelle koska tilasin kotiinkuljetuksella. Alkoi urputtaan että ei ole tilattu erikseen "kotiinkantoa". Verkkiksen sivulta ei ainakaan edes pysty valitseen tuollaista palvelua. Jakelija kuitenkin lopulta auttoi paketin hissiin asti. Puolittain oli vedellyt pitkin soraa, tuota pakettia kun on hankala kantaa yksin.

Kyllä mulla on kaikki muut paketit tullu aina asunnon ovelle asti. Vain tämä yksi nyt ei ollut tulossa, varmaan koska niin iso. Mutta eihän sen asiakkaan ongelma tulisi olla.

Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?

EDIT: Verkkiksen sivuilta löytyi infoa:



"Vastaanottajan ovi". Mitä tarkoittaa? Minusta asunnon ovea. Ei rapun ovi. Ja eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Kävin saman keskustelun kuskin kanssa ja sanoi juurikin tuosta kotiinkannosta ja jättävänsä paketin alaovelle. Totesin, että" nyt haukkasit veli hopeeta. En asu rappukäytävässä, joten kuskaat sen kotiovelle. Sen oven taakse voit jättää, koska tarkoittaa teidän palvelukuvaus asiakkaan kotiovea, ei rappukäytävän ovea, joten tsupitsupi toimintaa" Eka kerta, kuin tuollaista käynyt. Aina ovat tuoneet kotiovelle kotiinkuljetuksena tilatut paketit.
 
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
No siis eihän tuossa puhuttu missään asunnosta, mutta korjasin nyt tuohon listaani vielä selkeämmäksi.

Ihan kaikkea tavaraa en välttämättä edes haluaisi yritettävän tuoda rakennuksen sisälle.
 
Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?
Postin ehdot yritysasiakkaille ovat täällä:

- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/2...n-tuote-ehdot-sopimusasiakkaille-20220401.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...posti-lisapalvelujen-tuote-ehdot-20220401.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...eb20b152/posti-rahti-tuote-ehdot-20211101.pdf
- https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/3...luiden-tuote-ehdot-rahtipalvelut-20211101.pdf

tl;dr on, jos tulkitsin oikein:
- Kotipaketti: Toimitetaan kotiovelle jos yksi henkilö pystyy sen nokkakärryllä tekemään, muutoin toimitus Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen.
- Express-paketti: Toimitetaan kotiovelle. Täsmäpaikkajakelu-lisäpalvelulla suoraan määrättyyn huoneeseen.
- Express-rahti: Ajoneuvon välittömään läheisyyteen. Sisäänkanto-lisäpalvelulla ovelle/sisälle.

Sanoit paketin olevan "iso", joten kyseessä oli mahdollisesti tuo Express-rahti, ilmeisesti ilman Sisäänkanto-lisäpalvelua.

Ja mielestäni myyjän pitäisi kyllä mainita jos kotiintoimitus ei olekaan kotiovelle asti, eli myyjän pitäisi tilata sisäänkanto ellei ole erikseen sanottu ettei ole sisäänkantoa.

Sopimuksesi on myyjän kanssa, joten ensisijaisesti kannattaa valittaa sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis itse kuuluttaisin sitä että verkkokauppa kertoisi kuluttajalle selkeästi, mitä mikäkin kuljetusvaihtoehto tarkoittaa. Eli esim. jos verkkokauppa tietää että tavara vaatii rahtikuljetuksen, niin tulisi esimerkiksi nuo pari viestiä ylempänä listaamani toimitusvaihtoehdot. Ei ole kaupan asiakkaan asia selvittää, mitä esim. "Express-rahti" tarkoittaa. Kuitenkin monissa verkkokaupoissa kerrotaan vaan rahdinkuljettajan tuotenimillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei näytä tulevan ikinä perille :(

posti.JPG
Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.

Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.

Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.

USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
 
Kotiovelle toimitus on tietysti kotiovelle (tai asunnon ovelle) toimitus, mutta rakennuksen "ulko-oven eteen" tai lähimpään paikkaan johon pystyy ajamaan kuorma-autolla tarkoittaa tietenkin juuri sitä mitä siinä lukee.
Yleensä tällaisessa tapauksessa kun kuorma-autosta puhutaan, kyllä yleensä ostaja itsekin tietää tilaavansa jotakin erittäin isoa tavaraa, jolloin on syytä ostajankin olla hereillä ja jo etukäteen selvittää mihin se tavara oikein tulee.
Kyllä se on ihan turha kuljettajalle kiukutella, jos se kuormalavallinen välisenäharkkoja ei tulekaan itsestään sinne neljänteen kerrokseen.
Olisihan se toki hyvä jos verkkokauppa aina tekisi rautalankaselityksen valmiiksi. Ulkomailta tilatessa taas on asia aivan toinen kun ei etukäteen useinkaan pysty selvittämään kuka sen viimekädessä sitten perille asti tuo.
 
Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.

Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.

Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.

USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
En ole ollut yhteydessä kun ollut muuttohässäkkää ja remontointia.

Pitää kysellä tällä viikolla chatista joka vituttaa jo etukäteen, kun ei sieltä mitään apua saa.
 
Tämä ei näytä tulevan ikinä perille :(
En siis oo selvästi ainoa, taitaa olla postilla taas "tehokkuus" huipussaan. Siis se, että työntekijöillä on jotain tekemistä ja kaikki on aliresurssoitua ja järjettömästi myöhässä. Ihan kuten Lidlin kassat AINA.
 
Pakettia ei näkynyt postin seurannassa muutamaan päivään.
Tässä selitys.Ajavatko postin jakeluautot avoimin ovin,
että paketit putoilee teiden varsille. :darra::interested:

posti.PNG

Alkaa hehkumaan vitutuskäyrä punaisella.
Taas on tunarit asialla,ensin tippuu paketti kyydistä,
sitten on tulossa,nyt onkin vasta lajittelussa,sitten taas kadoksissa.
Tiedoissa lukee matkalla saapuminen tänään 19 mennessä.
Kävin kaupan postissa,ei mitään tietoa,varmaankin on jossakin logistiikassa pyörimässä.
Postin chatissakin oikein pahoiteltiin viivästymistä.
VI#¤%&/)@¤¤%%TTU mitä toimintaa.

@ Tänään tuli vihdoin ja viimein. :kippis:
Paketti alunperin lähetetty 22.4.2022 <--> Tuli perille vastaanottajalle.2.5.2022
 
Viimeksi muokattu:
Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.

1651486220724.png
 
Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.

1651486220724.png
Riippuu varmaan kauan tuo paketti ollut kuljetuksessa. Jos muutaman vuorokauden vasta, niin tuskin.
Parin viikon kuljetusajan lähestyessä varmaan alkaa olla jo asiallista kysellä.
 
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
 
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.
 
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.

Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
 
Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
Joskus parikymmentä vuotta sitten vanhempien postilaatikko siirrettiin tuollaiseen ryppääseen. Silloin ainakin vielä oli vaihtoehtoina tuolle myös maksaa extraa nykyiseen paikkaan jakamisesta tai jos olisi invalidi niin olisi saanut ilmaiseksi pitää postilaatikon paikallaan. Ja tosiaan jos ei ollut invalidi tai maksanut lisähintaa eikä siirtänyt laatikkoa niin pääsi hakemaan postit postin konttorilta parin kilsan päästä.
 
Noin 30 vuotta sitten posti vaati (puhelimitse) vanhempieni asuinpaikassa laatikon siirtoa naapurin kanssa samaan ryppääseen. Isäni keksi että olivat naapureiden kanssa mahdottoman huonoissa väleissä, ja esitti että postilta voisivat kyllä naapurilta kysyä mikäli laatikko olisi mahdollista sinne siirtää, mutta hän itse ei sitä tulisi naapurille ehdottamaan. Puhelun jälkeen pikainen soitto naapurille, ja muistutti että ovat huonoissa väleissä mikäli postilta tulee soitto.

Postilta tuli soitto myös naapurille ja tiedustelu laatikon siirtämisestä. Laatikko on tänäkin päivänä niillä sijoillaan missä se 30 vuotta sitten oli, ja postit ovat tämän ajan perille kyllä saapuneet. Kannattaa olla naapureiden kanssa "huonoissa" väleissä.
 
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun. :rage:
Näyttökuva (14).png
Palkitseminen - Posti

Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€ :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun. :rage:
Näyttökuva (14).png
Palkitseminen - Posti

Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€ :vihellys:

Itselle kävi juuri sama, 10 minuutin odottelun jälkeen sain asiakaspalvelun puhelimella kiinni. Sanoi että pitää tehdä lomakkeen kautta rahojen palautuspyyntö. Eli mitään ei voinut tehdä siellä päässä:lol:

Kuulosti hieman vittuuntuneelta, tainnut useampi tänään kertoa mielipiteitä postin toiminnasta :rofl:


Tuossa vielä linkki mistä saa tehtyä pyynnön.
 
Itse sain nyt ostettua paketin postin sivuilta. Latasi kyllä kauan ja jumitti noin minuutin per sivulataus maksuvaiheessa.
 
Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.

Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii. :thumbsup:
 
Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.

Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii. :thumbsup:
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.
 
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.

Vaan kun ei tällä kertaa tullut - sen enempää mailia kuin omapostiinkaan ilmoitusta. Edes kirjelähetys ei syystä tahi toisesta toiminut vaikka osoite olikin oikein.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Viestejä
4 867 758
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom