living_death
★ Still alive ™
- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 7 700
18.03. tullasin ja maksoin lähetyksen käsittelymaksun ennakkoon, ennen kuin oli saapunut Suomeen ja nyt lähetys ei tunnu liikkuvan kunnolla mihinkään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
onks tää liikkunu sulla jo? itellä samanlaisessa tilanteessa jumissa.18.03. tullasin ja maksoin lähetyksen käsittelymaksun ennakkoon, ennen kuin oli saapunut Suomeen ja nyt lähetys ei tunnu liikkuvan kunnolla mihinkään.
![]()
Ite sain postin aspan luvalla hakata sitä luukkua ihan huolella, jotta paketti menee vähän oven edestä kauemmas. Muistaakseni aspa anto uuden koodin ja sillä sitten aukes.Ei saatana tätä Postin pelleilyä. 2 kertaa jo yrittänyt saada pakettiani Citymarkerin automaatista mutta ei luukku aukea. Kerran jo koodin vaihtoivat mutta ei aukea. Sama lokero vieläkin. Seurantakoodilla kun katsoo niin taas lukee että "lähetys on luovutettu vastaanottajalle".
En tilaa noihin vammaisiin automaatteihin joissa joka luukussa tuo numeronäppämistö enää ikinä. Niin vitun paskoja. Miksi niitä vanhoja kosketusnäytöllisiä automaatteja piti korvata noilla vammaisilla numeronäppäimistö automaateilla?
En tilaa noihin vammaisiin automaatteihin joissa joka luukussa tuo numeronäppämistö enää ikinä. Niin vitun paskoja. Miksi niitä vanhoja kosketusnäytöllisiä automaatteja piti korvata noilla vammaisilla numeronäppäimistö automaateilla?
Juu, nuo kosketusnäytöllisetkin on kyllä ihan hanurista, melkeinpä itse tykkään enemmän noista luukuista joissa on oma numeronäppis joka luukussa. Tosin, kosketusnäyttömallissa on se hyvä puoli että jos kosketusnäyttö ei toimi niin voi soittaa siihen automaatisa olevaan numeroon niin avaavat luukun etänä (jos vaan yhteys toimii), vissiin 3 kertaa on tullut soitettua.Ei todellakaan ole herkkua sen kosketusnäytönkään kanssa. Aina on suunnaton lagi ennen kuin monitori herää lepotilasta, (jos ei sitä joku juuri ole käyttänyt), usein on myös kosketusnäyttö jumissa, vaikka kuinka sitä tökkii, niin tulee vain satunnaisia rekisteröintejä painalluksesta. Kosketusnäytössä on kyllä se hyvä puoli, että se on yleensä paremmalla korkeudella taistella, ei tarvitse ährätä siellä alhaalla kyykyssä jossa näppäimistö on siellä luukun ovessa. On tullut myös vastaan automaatteja, joissa aurinko pääsee paistamaan suoraan siihen ruutuun, niin että siitä ei näe yhtään mitään. Voi kun joku osaisi rakentaa sellaisen toimivan automaatin, missä on keskellä pieni monitori ja sen alapuolella oikea fyysinen näppäimistö joka toimii myös vaikka kuivilla sormilla tai hanskat kädessä. Vielä parempi jos ei ole näyttöäkään, vaan pelkkä led numeronäyttö tms osittamassa toimintoja. Tuollaisen laitteen pitäisi olla enemmän "työkalumainen", funktionaalisuus ennen kaikkea muuta.
Kaikkein paras ois, että lisäisivät ominaisuuden nykyiseen että sais OmaPosti apista klikattua "Avaa luukku" ja sen jälkeen aukeisi (koodin lisäksi siis)
No ehkä se joskus tulee, ehkä ei. Mut en tiedä pitäskö itkeä vai nauraa. Aika uskomaton suoritus, että Vantaalta Helsinkiin vähän kestää.Kuljetuksessa
19.04.2022 13:42
Lähetys on lajiteltu.
Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta.
Joo suomessa pitäisi lainsäädäntö saada ajan tasalle. Nykyinen lainsäädäntö lähtee esim. juuri laskujen suhteen siitä, että jos lasku on laitettu postiin, niin se menee perille ja näinhän ei yhä useammin ole.
Poikkeustilanteen aikana tuotteiden jakelu tapahtuu vastaanottajan ovelle, ei huoneistoon asti.
Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.Mutta eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.Kannattaa varmaan kysellä verkkikselte että kauanko toi "poikkeustilanne" kestää.
Jossain verkkokaupassa (en valitettavasti nyt muista missä) oli fiksusti toimitustapavalinnat kerrottu selkeästi tyyliin
o Toimitus valittuun postitoimipaikkaan tai pakettiautomattiin (jos pakettiautomaatti on täynnä, saattaa paketti siirtyä toiseen noutopisteeseen)
o Paketti ulko-oven eteen
o Paketti kotiin sisälle asti
Kaikilla kaupoilla soisi olevan yhtä selkeät.
Kävin saman keskustelun kuskin kanssa ja sanoi juurikin tuosta kotiinkannosta ja jättävänsä paketin alaovelle. Totesin, että" nyt haukkasit veli hopeeta. En asu rappukäytävässä, joten kuskaat sen kotiovelle. Sen oven taakse voit jättää, koska tarkoittaa teidän palvelukuvaus asiakkaan kotiovea, ei rappukäytävän ovea, joten tsupitsupi toimintaa" Eka kerta, kuin tuollaista käynyt. Aina ovat tuoneet kotiovelle kotiinkuljetuksena tilatut paketit.Postilla kesti ison verkkiksen kotiinkuljetuksella tilatun paketin toimittamisessa puolitoista viikkoa. Seurantasivu sanoi että olisi jo viime viikon keskiviikkona pitänyt olla perillä. Vaikka tuo aika ylittyi, arvio ei päivittynyt.
No lopulta se paketti sitten tuli. Jakelija soitti ja oli tuomassa pakettia rapun ovelle. Sanoin että kai tuo sen asunnon ovelle koska tilasin kotiinkuljetuksella. Alkoi urputtaan että ei ole tilattu erikseen "kotiinkantoa". Verkkiksen sivulta ei ainakaan edes pysty valitseen tuollaista palvelua. Jakelija kuitenkin lopulta auttoi paketin hissiin asti. Puolittain oli vedellyt pitkin soraa, tuota pakettia kun on hankala kantaa yksin.
Kyllä mulla on kaikki muut paketit tullu aina asunnon ovelle asti. Vain tämä yksi nyt ei ollut tulossa, varmaan koska niin iso. Mutta eihän sen asiakkaan ongelma tulisi olla.
Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?
EDIT: Verkkiksen sivuilta löytyi infoa:
"Vastaanottajan ovi". Mitä tarkoittaa? Minusta asunnon ovea. Ei rapun ovi. Ja eikö koronan poikkeustilanteet pitäisi olla aika lailla ohi? Maskisuositustakaan ei enää ole. Eikä ollut lähetilläkään. Ja miksi sitten niitä pienempiä paketteja ei jätetty rapun ovelle?
No siis eihän tuossa puhuttu missään asunnosta, mutta korjasin nyt tuohon listaani vielä selkeämmäksi.Ei tuokaan ole minusta selkeä. Minusta minun asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi on asunnon ovi. Ei käy järkeen että ne jättäis paketin tuonne pihalle rapun ovelle.
Postin ehdot yritysasiakkaille ovat täällä:Onko tästä jotain faktaa kirjoitettu jonnekin miten asia oikeasti tulisi olla? Koitin googlettaa ja Postin sivuja lukea. Siellä lukee "kuljetettuna kotiovelle". Onko se sitten tulkintakysymys mikä on "kotiovi"?
Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.Tämä ei näytä tulevan ikinä perille
![]()
En ole ollut yhteydessä kun ollut muuttohässäkkää ja remontointia.Olet toivottavasti ollut yhteydessä postiin.
Itselläni oli paketti jumissa samassa kohdassa kuin sinulla, tullauksen jälkeen jumitti Vantaalla lajiteltuna kolmisen viikkoa.
Olin postiin yhteydessä 4 kertaa tuona aikana, ja helvetin vihainen lopuksi. Lopulta paketti liikahti kotiin.
USKOMATON KASA MÄTÄPASKAA tuo postin toiminta.
Niin, jos asialla on oikeasti jotain merkitystä, niin kannattaa kyllä pistää kirjattuna kirjeenä.Tämä on totta. Useita kertoja vuodessa jää lasku matkalle ja vasta perintätoimistolta tulee kirje perille.
En siis oo selvästi ainoa, taitaa olla postilla taas "tehokkuus" huipussaan. Siis se, että työntekijöillä on jotain tekemistä ja kaikki on aliresurssoitua ja järjettömästi myöhässä. Ihan kuten Lidlin kassat AINA.Tämä ei näytä tulevan ikinä perille![]()
Pakettia ei näkynyt postin seurannassa muutamaan päivään.
Tässä selitys.Ajavatko postin jakeluautot avoimin ovin,
että paketit putoilee teiden varsille.
![]()
Riippuu varmaan kauan tuo paketti ollut kuljetuksessa. Jos muutaman vuorokauden vasta, niin tuskin.Olisikohan jo aika mennä chattiin ulisemaan? Kuvakaappaus siis otettu tänään.
![]()
Postilta tuli postilaatikon siirtopyyntö, koska nähtävästi liki 20 vuotta paikallaan ollut laatikko on nyt huonossa paikassa, omakotitalon sisäänajoväylän vieressä. Kirjeessä kohteliaasti: "Pyydämme, että siirtäisitte olemassa olevan postilaatikkonne lähimpään laatikkoryhmään kahden viikon kuluessa tämän tiedotteen päiväyksestä". Seurauksista ei ole mainintaa jos jättää siirtämättä, joten uskaltaako tämän nyt jättää huomiotta?
Nähtävästi laki sanoo: "Kohtuullinen etäisyys pientalossa asuvan postinsaajan osoitepaikan kulkuliittymästä postilaatikolle on taajama-alueella enintään 50 metriä". Google mapsista mittaillen linnuntietä etäisyys tuohon Postin toivomaan paikkaan olisi 45m, ja kävelyteitä pitkin 55m, olettaen että mittaan oikeasta kohtaa, eli pienestä se on kiinni.
Luultavasti jättävät jakamatta jos et siirrä postilaatikkoa määräajassa ja joudutte hakemaan ne postista.
Joskus parikymmentä vuotta sitten vanhempien postilaatikko siirrettiin tuollaiseen ryppääseen. Silloin ainakin vielä oli vaihtoehtoina tuolle myös maksaa extraa nykyiseen paikkaan jakamisesta tai jos olisi invalidi niin olisi saanut ilmaiseksi pitää postilaatikon paikallaan. Ja tosiaan jos ei ollut invalidi tai maksanut lisähintaa eikä siirtänyt laatikkoa niin pääsi hakemaan postit postin konttorilta parin kilsan päästä.Juu niin siinä käy eli joudut sitten jossain vaiheessa itse hakemaan postisi jostain postin toimipaikasta. Niin kävi isoisälleni aikanaan kun ei suostunut periaatteesta siirtämään laatikkoaan muutamaa metriä samaan ryppääseen muiden kanssa. Joten haki postinsa pitkään oliko jopa yli vuoden postista ennen kuin suostui siihen postilaatikon siirtoon. Tästä on kyllä aikaa jo toistakymmentä vuotta.
Yritin lähettää pakettia postin verkkokaupasta ja kaikki meni hyvin siihen asti kunnes palasin nettipankista postin sivulle.
Maksu lähti mutta postin sivut herjaa että jotain ihmeellistä tapahtui ja koko tapahtuma hävisi kun tuhka tuuleen.
Ei näy edes ostohistoriassa tuota paketin lähtetyksen ostoa.
Mistään ei saa postin asiakaspalveluun yhteyttä, chatti ei toimi ja puhelinpalvelussa sen verran ruuhkaa että ei pääse sinnekkään läpi.
Pitääkö tässä ottaa yhteyttä pankkiin ja kertoa että paskaposti otti rahat mutta jätti palvelun tuottamatta?
Tosiaan nuo postin sivut niin vitun jumissa että ei toivokaan enään päästä mihinkään asiakaspalveluun.
Palkitseminen - Posti
Postin pääjohtajan palkka on muuten 45 000€ kuukaudessa... + lisät..
Toimitusjohtajan kokonaispalkitseminen vuonna 2021 (EUR)
Kokonaispalkka sisältäen luontaisedut
Yhteensä 910 993€![]()
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.Ehdin jopa tutkia tänään että missä yksi paketti viipyy ja totesin että automaatissa on mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Kun Postin sovelluksessakaan ei ollut mitään niin eikun chattia auki. Syyksi paljastui typotettu puhelinnumero verkkokaupassa ja virhe piti luonnollisesti korjata myyjän päästä käsin.
Propsit kaupalle (Bikester) joka hoiti homman kotiin reilussa tunnissa. Nyt pääsee noutamaan paketin automaatista kunhan ehtii.![]()
Ilmoitushan tulee aina myös mailiin ja omapostiin, eibioe vain puh.numerosta kiinni (eikä puh ole kaikissa verkkokaupoissa edes pakollinen tieto.