Postin kulkemisen vaikeus

Yleisesti postiin liittyen: olen jättänyt S-M -kokoiset paketit yleensä postiin siten, että olen ostanut S-paketin verkosta ja vienyt koodilla kassalle, jos ei ole mahtunut S-koon automaattiin. Toimiiko tämä isompienkin pakettien (L-XL) osalta?

Postin "Pikkupaketti", jaetaan suoraan postiluukkuun tai jätetään oven taakse mikäli ei mahdu. Tilasin saksan amazonista paketin, jonka tiedän olevan sen verran iso ettei postiluukusta mahdu, aiemmin aina tullut pakettiautomaattiin noudettavaksi, nyt tuli ilmoitus postilta et tulossa "pikkupakettina" ja jos ei mahdu postiluukusta jättävät oven taakse, kysymys kuuluu, kenen vastuulla on jos paketti varastetaan työpäivän aikana? Minä en ole pystynyt vaikuttamaan paketin toimitustapaan lainkaan. naapurissa säätiön asunto jossa yleensä laitapuolen kulkijoita asukkeina joten veikkaanpa ettei pakettia ole ovella odottamassa töistä tullessa.... argh...
1731999291898.png

Postin "Pikkupaketti", jaetaan suoraan postiluukkuun tai jätetään oven taakse mikäli ei mahdu. Tilasin saksan amazonista paketin, jonka tiedän olevan sen verran iso ettei postiluukusta mahdu, aiemmin aina tullut pakettiautomaattiin noudettavaksi, nyt tuli ilmoitus postilta et tulossa "pikkupakettina" ja jos ei mahdu postiluukusta jättävät oven taakse, kysymys kuuluu, kenen vastuulla on jos paketti varastetaan työpäivän aikana? Minä en ole pystynyt vaikuttamaan paketin toimitustapaan lainkaan. naapurissa säätiön asunto jossa yleensä laitapuolen kulkijoita asukkeina joten veikkaanpa ettei pakettia ole ovella odottamassa töistä tullessa.... argh...
1731999291898.png
Minua kiinnostaisi ihan sama asia. Jos en tilausvaiheessa pysty vaikuttamaan millaisena pakettina eli millaisella palvelulla joku lähetys tulee ja se päättää tulla pikkupakettina niin kuka vastaa jos se pöllitään rappukäytävästä? Ja voiko tuota jotenkin estää/kieltää jotenkin, että aina toimitettaisiin pakettiautomaattiin jos kukaan ei avaa ovea? Jollekin halvalle tavaralle ei ole niin väliä mutta joku satasen tuotekin alkaa jo vituttamaan jos joku random teini, nisti tai muu vastaava käy sen nappaamassa oven takaa.

Yhtäkkiä en ainakaan itse löytänyt tuosta oikein mitään tietoa, Postin sivuillakin oli lähinnä lähettämisestä tietoa ja ohjeita mutta en löytänyt mitään infoa tuollaisten pakettien vastaanottamisesta.

tulee mieleen pitääkö tässä alkaa itse rikkomaan lakia ja vaihtaa elektroninen ovisilmä (ei tallentava, vastaa siis normi ovisilmää) sellaiseen että tallentaa. esim joku kamerallinen ovikello yms, voi ainakin nähdä jos joku sen pöllii.

1731999291898.png
Joo, tuo oli kyllä kans vähän yllätys, kun OmaPostissa on laitettuna default pakettiautomaatti ja silti tuli väkisin suoraan kotiin ilman mitään mahdollisuutta säätää missään. Seuraava Amazonin paketti sitten taas kyseli mihin viedään/tuodaan, mutta oli kai sen verran isompi, että ei mennyt tuohon speksiin.

Paska systeemi kyllä.

Minua kiinnostaisi ihan sama asia. Jos en tilausvaiheessa pysty vaikuttamaan millaisena pakettina eli millaisella palvelulla joku lähetys tulee ja se päättää tulla pikkupakettina niin kuka vastaa jos se pöllitään rappukäytävästä? Ja voiko tuota jotenkin estää/kieltää jotenkin, että aina toimitettaisiin pakettiautomaattiin jos kukaan ei avaa ovea? Jollekin halvalle tavaralle ei ole niin väliä mutta joku satasen tuotekin alkaa jo vituttamaan jos joku random teini, nisti tai muu vastaava käy sen nappaamassa oven takaa.

Yhtäkkiä en ainakaan itse löytänyt tuosta oikein mitään tietoa, Postin sivuillakin oli lähinnä lähettämisestä tietoa ja ohjeita mutta en löytänyt mitään infoa tuollaisten pakettien vastaanottamisesta.
Sen OmaPostin "Oma noutopiste" asetuksen pitäisi kuvauksen perusteella hoitaa tuollaiset ts. sinne pitäisi mennä kaikki katuosoitteella tulevat jos puhelinnumero on tiedossa, mutta eipä näyttänyt toimivan.

Millähän tiedoilla sitä nyt taas pitäisi pari "IOSS lähetyksessä on puutteita" kirjettä tullata. Tilauksessa oli noin 10 tuotetta jotka lähtivät 5 eri kirjeenä ja pari näistä jäi nyt tilaan, että pitäisi itse tullata. Kirjeiden sisältöä ei lähettäjä eritellyt (lähtivät yhdellä lähetysilmoituksella ilman mitään koodia), lukevat kyllä kirjeiden päällä, mutta sitä ei vastaanottajana tietenkään näe ennenkö kirje on perillä.

Koko härdellissä on tämmöisiä pieniä ongelmakohtia joihin pystyisi vaikuttamaan kaikki muut tahot paitsi se, jonka vastuulle homma jätetään eli vastaanottaja.

Postin "Pikkupaketti", jaetaan suoraan postiluukkuun tai jätetään oven taakse mikäli ei mahdu ... ...kysymys kuuluu, kenen vastuulla on jos paketti varastetaan työpäivän aikana?
1731999291898.png

Tämä on kyllä p*ska muutos, itsekin tilasin Saksasta paketin (eBay) ja oletin että se menee entiseen tapaan Postista noudettavaksi kun en ole kotona. Postista sitten soittivat että jättivät paketin postilaatikkoon. Tuo on toki parempi kuin jättää oven eteen näkyville mutta silti huono kun kyseessä kuitenkin oli parin sadan euron tavara. eBayllehän tietenkin riittää että seuranta näyttää paketin olevan toimitettu ja jos sen joku varastaa niin eihän se tietenkään heidän ongelmansa ole.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom