Postin kulkemisen vaikeus

Saisivat lyhentää tuota aikaa kauan pitävät pakettia niin ehkä ihmiset oppis hakemaan sen paketin nopeammin.
 
Saisivat lyhentää tuota aikaa kauan pitävät pakettia niin ehkä ihmiset oppis hakemaan sen paketin nopeammin.

Sitä on jo lyhennetty 14pv->7pv, ei tuota nyt enää paljoa voi lyhentää. Posti kun hajasijoittaa niitä paketteja mihin sattuu, niin pitää siinä nyt jonkun verran olla aikaa hakemiseen. Jokapäivä ei välttämättä ole aikaa ajella yhden paketin perässä ties minne sitä noutamaan.
 
Sitä on jo lyhennetty 14pv->7pv, ei tuota nyt enää paljoa voi lyhentää. Posti kun hajasijoittaa niitä paketteja mihin sattuu, niin pitää siinä nyt jonkun verran olla aikaa hakemiseen. Jokapäivä ei välttämättä ole aikaa ajella yhden paketin perässä ties minne sitä noutamaan.
Ei tarvisi ajella sen paketin perässä jos ne haettaisiin ajoissa, niin paketit saattaisi jopa mennä sinne mihin ne on tilannutkin.
 
Ei tarvisi ajella sen paketin perässä jos ne haettaisiin ajoissa, niin paketit saattaisi jopa mennä sinne mihin ne on tilannutkin.

Niin tai sitten posti vaikka hoitaisi hommansa kuten kuuluu? Ei se nyt asiakkaan vika ole, jos postilla ei homma toimi. Minkälaista noutoaikaa meinasit yksi päivä? Ei tuo 7pv nyt liian pitkä ole.
 
Niin tai sitten posti vaikka hoitaisi hommansa kuten kuuluu? Ei se nyt asiakkaan vika ole, jos postilla ei homma toimi. Minkälaista noutoaikaa meinasit yksi päivä? Ei tuo 7pv nyt liian pitkä ole.
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
 
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.

Verkkokauppa kasvaa jatkuvasti, joten ainut ratkaisu on tähän se, että posti hoitaa homman kuntoon. Eli lisää automaatteihin luukkuja tai sitten hankkivat isommat tilat paketeille asiamiesposteista. Noutoajan lyhentäminen ei tule tätä ongelmaa korjaamaan, ehkä hetkellisesti saattaa vähän helpottaa. Posti itse on usein seisottanut useita päiviä minun paketteja automaatissa odottamassa noutoa, pisimmillään on seisonut viikon. Kun ne tilat ei riitä edes näin sesongin ulkopuolella, niin sitten kun se sesonki on päällä (joulu, blackfriday ym.), niin tilanne vaan menee entistä huonommaksi. Kyllä pitäisi näin sesongin ulkopuolella kapasiteettia olla riittävästi. Kun ei ole vika on ainoastaan postissa.
 
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.

Eihän sitä välttämättä joka päivä tai joka viikkokaan olla kotona. Hae siinä sitten paketti automaatista kun olet toisella puolen Suomea tai mannerta vaikka lyhyellä työmatkalla.
 
Niin tai sitten posti vaikka hoitaisi hommansa kuten kuuluu? Ei se nyt asiakkaan vika ole, jos postilla ei homma toimi. Minkälaista noutoaikaa meinasit yksi päivä? Ei tuo 7pv nyt liian pitkä ole.
Postin tapojen mukaisesti tietenkin siten, että paketti kulkeutuu asiamiespostiin, se kirjataan muutaman päivän päästä ja päivitetään seuranta kello 19.54 saatesanoin, että noutoaikaa on tähän päivään kello 22 asti. Huomenna ei enää onnistu.
 
Hyvä omassa tapauksessa, kun ihan lähiaikoina ilmestynyt lähi s-markettiin postin automaatti (samassa paikassa myös ihan vieressä se automaatti johon tulee matkahuollon, postnord yms paketit), mutta sitten taas vastapainoksi lähi matkahuollon piste josta voi käydä paketteja, hävisi lähi k kaupasta (eli jos tilaa mitään isompaa matkahuollon kautta, niin lähin hakupiste n.10km päässä)
 
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
Lähi Prismassakin olisi tilaa triplata nykyisten pakettiautomaattiluukkujen määrä. Luulisi, että olisi Prismankin etu, että mahdollisimman moni hakisi pakettinsa sieltä eikä mene esimerkiksi naapurin Citymarkettiin hakemaan pakettiansa. Moni käy kuitenkin samalla kaupassa.
 
Saisivat vain omaposti sovelluksessa lisättyä sen 2. vaihtoehdon, mihin pakettien noudon voi asettaa (puhuivat, että olisi tulossa tänä vuonna, kevään kesän aikana mahdollisesti?)
 
Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
Monta kertaa käynyt niin että toimitusennuste ollut esim. tiistaille tai keskiviikolle, tavaraa ei näy ja perjantaina lähtö reissuun ja paketti ilmestyy haettavaksi perjantaina joskus 20:50. Ei siinä paljoa naurattaisi olla 400km päässä jos pitäisi parin päivän sisään haku järjestää tai kama lähtee takaisin vinkuintiaan. Jos noissa Postin toimitusajoissa olisi jotain järkeä ja ennustettavuutta, niin ehkä sitten olisikin helpompi miettiä hakupäivä etukäteen.
 
Lähi Prismassakin olisi tilaa triplata nykyisten pakettiautomaattiluukkujen määrä. Luulisi, että olisi Prismankin etu, että mahdollisimman moni hakisi pakettinsa sieltä eikä mene esimerkiksi naapurin Citymarkettiin hakemaan pakettiansa. Moni käy kuitenkin samalla kaupassa.
Sama vika täällä lähimmässä Prismassa, käytävällä metritolkulla "hukkatilaa" johon voisi laittaa pari samanlaista pakettiautomaattia viereen mitä siinä nytkin on. Citymarketilla sentään ennen joulua varmaan triplasivat lokerot mutta silti ovat koko ajan täynnä. Saman laajennuksen voisi tehdä pariin muuhunkin paikkaan kun hukkatilaa kuitenkin noissa kaupoissa ja kauppakeskuksissa on eikä pakettimäärä varmaankaan tulevaisuudessa kovin paljoa vähene vaikka tämä korona joskus ehkä loppuukin.

Tuota 7 päivän noutoaikaa ei paljoa enää voi lyhentää, juurikin tuon takia että vaikka kuinka lupaillaan toimitusta tietylle päivälle niin toteutus heittää yleensä päivän-pari jompaan kumpaan suuntaan ja varsinkin kun paketit menevät minne sattuu noudettavaksi.
 
Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
Jos Posti osaisi toimittaa paketit valittuun automaattiin niin vannon kautta kiven ja kannon että jokainen nouto tapahtuisi 24h sisään. Mutta kun yli puolet paketeista päätyy lopulta sellaiseen paikkaan joka on päivittäisten kulkureittien ulkopuolella, niin nouto menee aina pakosti lauantaihin.

Kyllä pitäisi pystyä toimittamaan paketti valittuun noutopisteeseen.
 
Jos Posti osaisi toimittaa paketit valittuun automaattiin niin vannon kautta kiven ja kannon että jokainen nouto tapahtuisi 24h sisään. Mutta kun yli puolet paketeista päätyy lopulta sellaiseen paikkaan joka on päivittäisten kulkureittien ulkopuolella, niin nouto menee aina pakosti lauantaihin.
Juu, jos paketit tulisivat sinne mihin ne on alunperin halunnutkin tulevan niin itsellänikin yli 90% paketeista tulisi haettua alle vuorokaudessa. Nyt kun niitä menee paljon tuonne naapurikunnan puolelle niin ei hirveästi huvita lähteä pelkästään yhden paketin takia ajelemaan vaan sieltä tulee haettua noin kerran viikossa kun sattuu siellä suunnalla muutenkin liikkumaan. Jos ei olisi etätöissä niin tulisi varmaan melkein päivittäin haettua kun melkein vierestä kuitenkin ajaisi firmalle ja takaisin.
 
Jos Posti osaisi toimittaa paketit valittuun automaattiin niin vannon kautta kiven ja kannon että jokainen nouto tapahtuisi 24h sisään. Mutta kun yli puolet paketeista päätyy lopulta sellaiseen paikkaan joka on päivittäisten kulkureittien ulkopuolella, niin nouto menee aina pakosti lauantaihin.

Kyllä pitäisi pystyä toimittamaan paketti valittuun noutopisteeseen.

No ei todellakaan tapahdu. Jengi venyttää noita noutoja aivan helvetisti viimeiseen päivään saakka tai jättää noutamatta. Ihan siis puhutaan prosentuaalisesti erittäin isosta joukosta. Sillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa mihin ne paketit on sijoitettu. Se että jotkut nörtit käy hakemassa ne Jimms ja kiinapakettinsa heti kun mahdollista on hyvin pieni osa siihen h&m ja zalandopakettiin joita jengi tilailee sumeilematta ja makuuttaa niitä lokeroissa. Se on se probleema, ei se että sun paketti viedään parin kilsan päähän.
 
No, onneksi jotkut nettikaupat ovat ruvenneet jo rankaisemaan tuosta noutamattajättämisestä tai ylettömästä palauttamisesta. Ehkä nuo jotka jättävät noutamatta alkavat vähitellen oppia kun rupeaa noutamaton paketti maksamaan ekstraa ja palauttaminen alkaa maksamaan. Itsekin valitettavasti tiedän noita jotka tilaavat saman tuotteen 10 eri liikkeestä, ottavat ekan saapuneen ja jättävät loput noutamatta/palauttavat saman tien.
 
No ei todellakaan tapahdu.
Ilmaisin asian ehkä vähän epäselvästi, ITSE noutaisin paketin aina välittömästi jos se toimitettaisiin johonkin niistä kolmesta työmatkan (kävely) varrella olevasta automaatista. Mutta nykyisin puolet paketeista menee tuonne viereisen lähiön kauppakeskuksen asiamiespostiin (R-Kioski) ja siitä tulisi ~4 kilometrin koukkaus joten ne noudot siirtyvät aina viikonloppuun.
 
Ilmaisin asian ehkä vähän epäselvästi, ITSE noutaisin paketin aina välittömästi jos se toimitettaisiin johonkin niistä kolmesta työmatkan (kävely) varrella olevasta automaatista. Mutta nykyisin puolet paketeista menee tuonne viereisen lähiön kauppakeskuksen asiamiespostiin (R-Kioski) ja siitä tulisi ~4 kilometrin koukkaus joten ne noudot siirtyvät aina viikonloppuun.

Täysin sama juttu itsellä, jos ei ole mikään "kriittinen" paketti en todellakaan lähde epäedulliseen sijaintiin hakemaan pakettia vaan yhdistän sen tarpeen mukaan johonkin muuhun reissuun tai vloppuna on kun enemmän aikaa.

Jossain vaiheessa oman vakio Smartpostin täyttö myös myöhästettiin niin, että paketit saapuivat sinne vasta 1730-18 aikoihin. Nyt muutettu niin, että ainakin 2 kertaa päivässä täytetään - kerran aamulla 8-9 maissa ja toisen kerran vielä 14-15 aikaan. Varmaan huomasivat, että ihmiset hakevat illalla saapuneet paketit aikaisintaan seuraavana päivänä eikä esim. työpäivän / kauppareissun jälkeen.

Harmi, että itselle varsinainen asiamiesposti ja tämän kyljessä sijaitseva automaatti on lähestulkoon huonoin vaihtoehto kulkemisen puolesta (n. 3km matka ruuhkaisen kaupunki-alueen läpi) - muuten tulisi tänne ohjattua kaikki niin menisi varmaan hieman paremmin maaliin.
 
Itse uudelleenohjaan kaikki tuohon asiamiespostiin. Uudelleenohjaus ei vaan valitettavasti toimi niissä, joissa lähettäjä on valinnut sen automaatin. Automaattien käyttöä pyrin välttämään, kun homma on mitä on. Tuonne asiamiespostiin tulee paketit noudettavaksi yleensä 16-20 välillä ja aina mahtuvat, sieltä ei ole koskaan pompannut paketti jonnekkin muualle. Nykyisin painottunut enemmän tuohon 18-20 välille. Seurannasta kun päättelee paketin tulevan tänään, niin käy samalla reissulla kaupassa. Matkaa 3km, mutta omalla autolla ihan sama.
 
Mitenköhän dhl express paketti ulkomailta on kääntynyt postin parcel connect lähetykseksi suomessa, ja tuleekohan tuo paketti kotiinkuljetuksella?
 
Mitenköhän dhl express paketti ulkomailta on kääntynyt postin parcel connect lähetykseksi suomessa, ja tuleekohan tuo paketti kotiinkuljetuksella?

Joskus kaverille joka asuin Helsingin laidalla oli dhl ilmoittanut ettei jaa haja-asutusalueille ollenkaan ja tästä syystä olivat siirtäneet paketin postille.
 
Mitenköhän dhl express paketti ulkomailta on kääntynyt postin parcel connect lähetykseksi suomessa, ja tuleekohan tuo paketti kotiinkuljetuksella?

Lähettäjä kitsastellut ja lähettänyt DHL:n Parcel -vaihtoehdolla? Parcel Connect pitäisi tulla toimipaikkaan/automaattiin.
 
Älä odottele vaan ilmoita amazonille saman tien niin lähettävät tavarat uudelleen. Ei asiat odottamalla korjaannu etenkään kun kyse on postista.
Postilla alkaa asiat kiinnostamaan vasta kun maksava asiakas eli kauppa kyselee että miksi tavara ei löydä perille tilaajalle.

Neljännellä yhteydenottokerralla ilmoittivat että tavara olisi kadonnut... Kyseessä on vielä "oversize" lisäpalvelulla paketti eikä mikään pieni laatikko. Miten helvetissä tuo on mahdollista, heidänhän pitäisi nähdä helposti kuka tavaraa on koittanut kotiovelle viedä, eivätkö voisi häneltä kysyä että mihin veit paketin sen jälkeen kun kotiintoimitus ei onnistunutkaan. Voikohan tälläinen case oikeasti olla vahinko vai onkohan kotiinkuljetusta yrittänyt henkilö ottanut paketin omaan taskuun...

Anyway, nyt laitettu Amazonille viestiä että Posti ilmoitti tavaran kadonneeksi ja voisivatko lähettää uudelleen. Kyseessä ~200€ tavara...
 
Onkos postin toiminta taas tässä lähiviikkojen aikana hidastunut merkittävästi vai is it just me?

Pari pakettia ”Kuljetuksessa” ja sijainti Postin logistiikkakeskus.Päivitetty viimeksi 2.2.2021. Joko kannattaa lähteä kyselemään että mitähän v*ttua.
 
Onkos postin toiminta taas tässä lähiviikkojen aikana hidastunut merkittävästi vai is it just me?

Pari pakettia ”Kuljetuksessa” ja sijainti Postin logistiikkakeskus.Päivitetty viimeksi 2.2.2021. Joko kannattaa lähteä kyselemään että mitähän v*ttua.
Ihan normaalia :smoke:
Parisen viikkoa taisi itsellä lojua sielä viime paketti.
 
Ihmeellistä, miten osalla paketit seisoo vai onko nämä vaan ulkomailta tulevien ongelmia?

Itselle lähti eilen Verkkokaupasta paketti, seuranta rekisteröi vastaanoton klo 20 ja nyt tuli noutoilmoitus sitten klo 13.30, eli n. 18 tuntia meni paketti tulla Jyväskylään.
Myöskin toinen paketti eri firmasta lähti eilen samoihin aikoihin ja tuli noudettavaksi tuossa hetki sitten, eli siinä meni semmoset 20 tuntia.

Ensimmäinen lajittelu tapahtunut molemmissa VANTAA 01530 eilen illalla.
 
Ihmeellistä, miten osalla paketit seisoo vai onko nämä vaan ulkomailta tulevien ongelmia?

Itselle lähti eilen Verkkokaupasta paketti, seuranta rekisteröi vastaanoton klo 20 ja nyt tuli noutoilmoitus sitten klo 13.30, eli n. 18 tuntia meni paketti tulla Jyväskylään.
Myöskin toinen paketti eri firmasta lähti eilen samoihin aikoihin ja tuli noudettavaksi tuossa hetki sitten, eli siinä meni semmoset 20 tuntia.

Ensimmäinen lajittelu tapahtunut molemmissa VANTAA 01530 eilen illalla.
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
 
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
Ei se ulkomaisillekaan sanottua ole, itsellä ei ole mikään n. 10 ulkomaisesta paketista jäänyt tänä vuonna seisomaan minnekään vaan maahan tulosta seuraavana päivänä noudettavissa. Mutta kaikki riippuu kaikesta - esim. nämä minun paketit eivät olleet mitään kiinapaketteja.
 
Niin viimeksi tilannut kiinasta 2019 loppuvuodesta, eli en tiedä näistä lisämaksuista yms tai kuinka hyvää / huonoon suuntaan noiden ulkomaapakettien toimituksien tilanne nykyään on, mutta 2019 oli kyllä niin paljon omia paketteja jotka istuivat suomen puolella aina sen 4 arkipäivää ennen kuin lähtivät eteenpäin.

EU:n puolelta kyllä 2020 tilannut, suht nopeasti ja nouhevasti.
 
Pakettiautomaattien oleminen voisi alkaa helpottaa kun Posti maksaisi vaikka 50 senttiä rahaa per vrk joka päivältä vastaanottajalle kun ne haetaan ennen viimeistä noutopäivää.

Suomalaiset on sellaista kansaa tyypillisesti, että sitähän ajetaan vaikka erikseen 50 kilometriä autolla jos sitä vastaan saa vaikka ilmaisen yhden ämpärin tai "ilmaista rahaa" 2 euroa paketin pikaisesta lunastamisesta.
 
Pakettiautomaattien oleminen voisi alkaa helpottaa kun Posti maksaisi vaikka 50 senttiä rahaa per vrk joka päivältä vastaanottajalle kun ne haetaan ennen viimeistä noutopäivää.

Suomalaiset on sellaista kansaa tyypillisesti, että sitähän ajetaan vaikka erikseen 50 kilometriä autolla jos sitä vastaan saa vaikka ilmaisen yhden ämpärin tai "ilmaista rahaa" 2 euroa paketin pikaisesta lunastamisesta.

Suomessa ei palkita vaan rangaistaan. Eli säilytysaika tiputetaan yhteen vuorokauteen ja toisesta vuorokaudesta lähtien jokainen vuorokausi maksaa enemmän ja enemmän, ensin 50 senttiä, toinen vuorokausi euron, kolmas pari euroa. Tämän edullisuutta voi sitten posti puolustella vaikkapa vertaamalla tätä maksua parkkihallimaksuihin jotka ovat huomattavasti korkeammat, posti tarjoaa nyt vastaavaa palvelua huomattavan edullisesti ja tämä palvelu(maksu) on muutenkin alunperin lähtöisin asiakkaiden toiveista.

Ja tietenkin maksun suorittaminen pitää tehdä vaikeaksi eikä sitä voi mitenkään tehdä samalla kun noudat paketin vaan se pitää tehdä etukäteen jonkun ihmeellisen palvelun kautta. Tämän jälkeen voi mennä joitakin tunteja (tai vuorokausia) ennenkuin maksu on hyväksytty ja lokeron voi edes aukaista. Maksusta ei myöskään aina tule ilmoitusta asiakkaalle asti ja jos yrität hakea lokerosta pakettia jonka lisämaksua ei ole maksettu, antaa automaatti virheilmoituksen josta ei mitenkään käy ilmi mikä ongelma on kyseessä, mutta suositellaan ottamaan yhteyttä postin maksulliseen asiakaspalveluun joka palvelee arkisin ja vain siihen aikaan kun ihmiset ovat töissä.

No ei siinä, viime aikoina on posti kyllä toiminut ihan hyvin. Mutta kuten täälläkin on kirjoiteltu niin hyvä toimivuus johtuu lähinnä/erityisesti tuosta Jyväskylän keskustan postista jonne ohjaan kaikki paketit ja homma toimii. Ei tässä varmaan kauaa mene kun tuokin posti suljetaan, kolme noita postin ihan omia pisteitä taitaa olla jäljellä Suomessa?
 
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
Eipä mulla oo kotimaan paketit paria päivää enempää jumittanut ellei ne joudu Liedon lajittelukeskuksen mustaanaukkoon. Sillon ne voi kestää viisikin päivää ilman mitään rekisteröintiä.
 
Itsellenikin tuli tänään kiinanpaketti perille. Viime sunnuntaina tuli tieto että on saapunut Hki-Vantaa ulkomaanterminaaliin ja seuraava merkintä olikin sitten että toimitettu vastaanottajalle. Kumma että tuossa välissä ei tullut mitään tilapäivityksiä. Kerrankin kiinapaketti tuli jopa nopeammin kuin luvattiin, lupaus oli 18-29 päivää ja saapui 13 vai 14 päivässä. Kerrankin positiivinen yllätys. Tosin, yksi kiinalähetys on vieläkin matkalla ja se on tilattu jo joulukuun alkupuolella mutta siinä lupauskin oli noin 2kk.
 
Ihmeellistä, miten osalla paketit seisoo vai onko nämä vaan ulkomailta tulevien ongelmia?

Itselle lähti eilen Verkkokaupasta paketti, seuranta rekisteröi vastaanoton klo 20 ja nyt tuli noutoilmoitus sitten klo 13.30, eli n. 18 tuntia meni paketti tulla Jyväskylään.
Myöskin toinen paketti eri firmasta lähti eilen samoihin aikoihin ja tuli noudettavaksi tuossa hetki sitten, eli siinä meni semmoset 20 tuntia.

Ensimmäinen lajittelu tapahtunut molemmissa VANTAA 01530 eilen illalla.
Se vaikuttaa olevan uusi tapa, muissakin maissa on valiteltu että tavarat seisoo tullissa pitkään.

Suomessa ei palkita vaan rangaistaan. Eli säilytysaika tiputetaan yhteen vuorokauteen ja toisesta vuorokaudesta lähtien jokainen vuorokausi maksaa enemmän ja enemmän, ensin 50 senttiä, toinen vuorokausi euron, kolmas pari euroa. Tämän edullisuutta voi sitten posti puolustella vaikkapa vertaamalla tätä maksua parkkihallimaksuihin jotka ovat huomattavasti korkeammat, posti tarjoaa nyt vastaavaa palvelua huomattavan edullisesti ja tämä palvelu(maksu) on muutenkin alunperin lähtöisin asiakkaiden toiveista.

Ja tietenkin maksun suorittaminen pitää tehdä vaikeaksi eikä sitä voi mitenkään tehdä samalla kun noudat paketin vaan se pitää tehdä etukäteen jonkun ihmeellisen palvelun kautta. Tämän jälkeen voi mennä joitakin tunteja (tai vuorokausia) ennenkuin maksu on hyväksytty ja lokeron voi edes aukaista. Maksusta ei myöskään aina tule ilmoitusta asiakkaalle asti ja jos yrität hakea lokerosta pakettia jonka lisämaksua ei ole maksettu, antaa automaatti virheilmoituksen josta ei mitenkään käy ilmi mikä ongelma on kyseessä, mutta suositellaan ottamaan yhteyttä postin maksulliseen asiakaspalveluun joka palvelee arkisin ja vain siihen aikaan kun ihmiset ovat töissä.

No ei siinä, viime aikoina on posti kyllä toiminut ihan hyvin. Mutta kuten täälläkin on kirjoiteltu niin hyvä toimivuus johtuu lähinnä/erityisesti tuosta Jyväskylän keskustan postista jonne ohjaan kaikki paketit ja homma toimii. Ei tässä varmaan kauaa mene kun tuokin posti suljetaan, kolme noita postin ihan omia pisteitä taitaa olla jäljellä Suomessa?

Onhan siitä jo vuosia ollu juttua että postin vastaanottaminen pitäisi tehdä postin kannalta maksulliseksi. Odotellaan muutama vuosi.
 
Onhan siitä jo vuosia ollu juttua että postin vastaanottaminen pitäisi tehdä postin kannalta maksulliseksi. Odotellaan muutama vuosi.
Tuo 2,90e maksu on esimakua tulevasta, eli ensin aletaan ottamaan ulkomailta tulevista paketeista vähän ylimääräistä, niin sitten laitetaan Suomen sisään parit "rajat", joiden ylityksestä tulee lisäkustannuksia. Eiköhän nuo jotain keksi, muttei tietenkään lisätä kapasiteettia, jotta toimitukset toimisi paremmin/nopeammin.
 
Niin ja heinäkuussa se tullimaksuuudistus kaikkiin EU:n ulkopuolelta tuleviin paketteihin, ruotsissa oli ainakin alkuun aika paljon vastustusta ja jätettiin paketteja tarkoituksella noutamatta ja aiheutettiin näin lisäpainetta tullin / postin toimintaan ruotsissa, kun sitten se pakettimassa piti palauttaa lähetysmaihin, nyt tietysti jo noista ajoista rauhoittunut.

Suomessa kun tulee niin lähes varmasti samat ongelmat ja sitten ihmetellään jonkin aikaa missä ongelma ja sitten korjauksia korjausten perään.
 
Postnord oli käynyt pakettia päivällä jakelemassa, kun en ollut kotona ja oli kuski jostain syystä jättänyt ilmoituksen ovenrakoon :zoom: Meinasi jäädä tuo huomaamatta, kun hämärissä kotiin tulin ja sattumalta huomasin, että jotain tippui oven raosta. Lapussa luki, että toisesta toimituksesta sovittava ja pakettia säilytetään 7 päivää ja ilmeisesti ei toista kertaa olisi edes koitettu tuoda, jos tuon lapun olisi tuuli mennessään vienyt.

Ovat joskus ennenkin toimineet samoin. Mahtaako olla joku yleinenkin käytäntö kyseisessä firmassa?
 
Postnord oli käynyt pakettia päivällä jakelemassa, kun en ollut kotona ja oli kuski jostain syystä jättänyt ilmoituksen ovenrakoon :zoom: Meinasi jäädä tuo huomaamatta, kun hämärissä kotiin tulin ja sattumalta huomasin, että jotain tippui oven raosta. Lapussa luki, että toisesta toimituksesta sovittava ja pakettia säilytetään 7 päivää ja ilmeisesti ei toista kertaa olisi edes koitettu tuoda, jos tuon lapun olisi tuuli mennessään vienyt.

Ovat joskus ennenkin toimineet samoin. Mahtaako olla joku yleinenkin käytäntö kyseisessä firmassa?

Ei kuulu kyllä postnord tähän keskusteluun (löytyy toinen topic kuriireille), mutta täytyy todeta, että ihan paska firma. Vältän aina kun mahdollista.
 
Ennen sai yksityiskohtaiset seurantatiedot menemällä postin sijaan itellan sivuille eli yritysasiakkaat-sivulle. Vieläkö vastaava toimii jotenkin?

Yksinkertainen

Yrityksille - Posti

ei toiminut.
 
Mikä siinä on että kotiin tilattu paketti jossa on selkeästi pyydetty jättämään paketti ovelle, päätyy aina eri postinumeroalueen ostoskeskukseen pandemian aikana. Alkaa vituttaa tää kuva.
paskaposti.jpg
 
Mikä siinä on että kotiin tilattu paketti jossa on selkeästi pyydetty jättämään paketti ovelle, päätyy aina eri postinumeroalueen ostoskeskukseen pandemian aikana. Alkaa vituttaa tää kuva.
paskaposti.jpg
Ite oon aina alkanut reklamoimaan myyjälle ja pyytämään palauttamaan kotiinkuljetusmaksun, jos pakettia ei tosiassa kotiin tuoda.
 
Aina halu heikentää postinkulkua entisestään, mutta toimitusjohtajan ja johtoryhmän palkat, palkkiot sekä kannustinjärjestelmät säilyvät ennallaan.

Tuleva postilaki saa ryöpytystä lausunnoissa: Erityisryhmät huolissaan postin saamisesta, lehtitalo pelkää toiminnan muuttuvan mahdottomaksi
Ehkä keskeisin asia ehdotuksessa on jakelu- ja keräilypäivien supistaminen. Vaikka kirjepostin määrän väheneminen on tosiasia, eivät supistukset ole silti monen lausunnonantajan mielestä mikään itsestäänselvyys.

Muun muassa Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU muistuttaa lausunnossaan EU:n postia koskevista säännöksistä. PAU:n mukaan postidirektiivin vaatimus lähtee edelleen viiden päivän keräily- ja jakeluvelvoitteesta.

– Arviomuistiossa on nostettu esille maita, jotka ovat lähteneet poikkeamaan direktiivin mukaisesta jakeluvelvoitteesta, mutta samalla on hyvä muistaa, että Euroopassa 19 maassa jaetaan posti direktiivin mukaisesti viitenä päivänä viikossa ja viidessä maassa noudatetaan direktiiviä parempaa laatutasoa eli jakelu tapahtuu kuutena päivänä viikossa, PAU toteaa.
 
Kiikutin Zekkeihin osoitetun alle 50 g Priority Mail kirjeen Ass-marketin postiin ja hinnan piti olla 2,65 e Postin hinnastojen mukaan. Tytöt mittasivat kirjeen painon (38 g) ja sanoivat että yxi 1. lk merkki riittää (1,75 e) Ajattelin ääneen että "katsoin sitten varmaan 100 g kirjeen hinnan." Nyt varmistin ja kyllä se on 2,65 e 50 g kirjeelle. Kysymys kuuluu: Meneekö tuo kirje nyt perille vai jääkö johonkin lajittelukeskuxeen kiinni ja jakamatta tai sitten lisämaxujen kera vastaanottajalle kannetaan? Vielä ehtii käydä asian korjaamassa kyseisessä marketissa mikäli jälkimmäinen vaihtoehto.

Edit: ja oikea maxu alle 20 g kirjeellekin eurooppaan on 1,85 e.. eli tytsyt nyt sähläs sitte kunnolla.
 
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
KYllä tällä hetkellä ainakin euroopasta tulevien pakettien toimitukset on täysin jumissa jossain ihan muualla kuin Postilla. Useampikin Saksasta lähtenyt paketti on nyt ollut 1,5 viikkoa matkalla kun vielä ennen joulua tulivat tuolta samasta paikasta kolmessa päivässä suomeen ja seuraavana päivänä sitten noudettavaksi tai kotiin.

Ainakin Saksan posti / DHL (ei express) on tällä hetkellä ainakin ihan jumijumi tilanteessa noiden kanssa.
 
Kiikutin Zekkeihin osoitetun alle 50 g Priority Mail kirjeen Ass-marketin postiin ja hinnan piti olla 2,65 e Postin hinnastojen mukaan. Tytöt mittasivat kirjeen painon (38 g) ja sanoivat että yxi 1. lk merkki riittää (1,75 e) Ajattelin ääneen että "katsoin sitten varmaan 100 g kirjeen hinnan." Nyt varmistin ja kyllä se on 2,65 e 50 g kirjeelle. Kysymys kuuluu: Meneekö tuo kirje nyt perille vai jääkö johonkin lajittelukeskuxeen kiinni ja jakamatta tai sitten lisämaxujen kera vastaanottajalle kannetaan? Vielä ehtii käydä asian korjaamassa kyseisessä marketissa mikäli jälkimmäinen vaihtoehto.

Edit: ja oikea maxu alle 20 g kirjeellekin eurooppaan on 1,85 e.. eli tytsyt nyt sähläs sitte kunnolla.
Oman käsittykseni mukaan: Menee perille tai sitten menee takaisin lähettäjälle, riippuen huomaako Posti virheen vai ei. Lisämaksuja ei tulle kummallekaan osapuolelle. Ja jos kirje lähtee Suomesta eteenpäin niin siinä vaiheessa ei enää ole väliä paljonko siitä oli Postille maksettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom