Mä lähetin reilu pari viikkoa sitten pari suht isoa pakettia samana päivänä, samassa koko ja painoluokassa samasta postista molemmat saksaan. Toinen paketti meni lähettäjälle jossain 4 arkipäivässä ja toinen kyllä meni saksaan samassa ajassa, mutta jumittanut siitä asti eli nyt n. 10 päivää. Tämä tavaran vastaanottajaosapuoli oli tiedustellut asiaa omasta postistaan, mutta oli saanut lopulta ohjeet, että selvityspyyntö on lähettäjän vastuulla ja otti täte saamiensa ohjeistusten mukaan yhteyttä minuun.
Noh mä soitin postin aspaan sitten kysyäkseni, että mites tässä menetellään, niin ensimmäinen tokaisu aspatädiltä oli, että mitäs mä luulen että he voivat asialle tehdä. Vastasin sitten, että oon ostanut teiltä palvelun paketin kuskaamiseksi ja jos se ei mene perille, niin eikös se juurikin teidän asia ole laittaa se asia hoitoon. Aspatäti mumisi jotain kyrpiintyneellä äänellä ja alko sitten tivaamaan, että miksei asiaa hoideta sielä saksan päässä. Sanoin, että sieltä otettiin minuun yhteyttä, koska olen palvelun ostaja ja ei meinannut mennä millään jakeluun. Lopputulema oli, että se täti vaan käski mut pois puhelimesta etsimään heidän nettisivuiltaan jonkun lomakkeen, jonne voi sitten ilmoittaa, että paketti on hukassa. Asiakaspalvelulaatu oli kyllä taattua 0/5 laatua taas vaihteeksi postilta ja oikein vituttaa kuunnella tollasta asiakaspalvelua ja kyseenalaistamista. Ton aspatädin suhtautuminen asiaan oli jotenki sellanen oonko mä vitun tyhmä ku soitan sinne tyylinen. Ymmärrän kyllä et varmaan aika paljon sellasta paskaa joutuu noi aspat kokemaan, mutta jos mulla on paketti jumissa saksassa, niin luulis ettei tollasia puheluita ihan joka päivä sinne soiteta.