Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
4
Joo en tiedä onko ruuhkautunut vai johtuukohan suuresta paketti liikenteestä. Se on ärsyttävää kun odotat jtain pakettia kun kuuta nousevaa ja ei meinaa millään tulla perille.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 290
KYllä tällä hetkellä ainakin euroopasta tulevien pakettien toimitukset on täysin jumissa jossain ihan muualla kuin Postilla. Useampikin Saksasta lähtenyt paketti on nyt ollut 1,5 viikkoa matkalla kun vielä ennen joulua tulivat tuolta samasta paikasta kolmessa päivässä suomeen ja seuraavana päivänä sitten noudettavaksi tai kotiin.

Ainakin Saksan posti / DHL (ei express) on tällä hetkellä ainakin ihan jumijumi tilanteessa noiden kanssa.
Jep. Oma paketti oli juuri Saksassa 5 päivää jumissa "huonon sään" takia. Muuten kyllä liikku sutjakasti Euroopan läpi ja tänään taitaa tulla jopa perille
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Lähetys on matkalla kohdemaahan
30.1.2021 klo 05:07
Posti Logistiikkakeskus


Britteihin paketti menossa, Parcelforce taitaa loppupään kuskata ja siellä seuranta myös jumahtanut tuohon.
Alkaa 3 viikkoa olla jo mennyt... Tavaran ostajaakin vähän kyrpii jo.
 
Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
321
Jep. Oma paketti oli juuri Saksassa 5 päivää jumissa "huonon sään" takia. Muuten kyllä liikku sutjakasti Euroopan läpi ja tänään taitaa tulla jopa perille
Eipä luonnonvoimille mitään voi. Saapa nähdä kauanko kestää omien vermeiden tulo itsenäisestä Kuningaskunnasta. SKYNET taisi olla kuskina.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Lähetys on matkalla kohdemaahan
30.1.2021 klo 05:07
Posti Logistiikkakeskus


Britteihin paketti menossa, Parcelforce taitaa loppupään kuskata ja siellä seuranta myös jumahtanut tuohon.
Alkaa 3 viikkoa olla jo mennyt... Tavaran ostajaakin vähän kyrpii jo.
Shipit.fi:n UPS Standard olisi varmaan ollut Britteihin halvempi ja nopeampi kuin Postin paketit (ei kuitenkaan kirjeitä halvempi).
Kuukausi sitten näytti laskeneen vielä entisestään pari euroa hinnat Eurooppaan (ml. UK).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Shipit.fi:n UPS Standard olisi varmaan ollut Britteihin halvempi ja nopeampi kuin Postin paketit (ei kuitenkaan kirjeitä halvempi).
Kuukausi sitten näytti laskeneen vielä entisestään pari euroa hinnat Eurooppaan (ml. UK).
Aikalailla saman hintainen oli kun pikaiseen tsekkasin, tyhmyyksissäni Postin sitten otin kun UPSin pudotuspiste muka liian kaukana... Noh, tyhmästä päästä kärsii.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Aikalailla saman hintainen oli kun pikaiseen tsekkasin, tyhmyyksissäni Postin sitten otin kun UPSin pudotuspiste muka liian kaukana... Noh, tyhmästä päästä kärsii.
Aivan joo, en muistanut ollenkaan että UPS:n pisteet ovat harvemmassa. Itsellä kun sattuu oleen samassa liikkeessä kuin Postin toimipiste.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
340
Mitäköhän sieniä ne postissa syö. Maija postista oli lähettänyt vastauksen myyjän tiedusteluihin.
"We have tried to delivered the shipment on 16.02. but there has been an obstacle at the recipient’s. The ground floor door being locked is an example of such an obstacle. We cannot leave the shipment outside the building even if the recipient has requested that we hand over the item without signature."

Ja jatkanut vielä.
"If you would like to order a redelivery, we need your customer number or logistics contract number. "

Vastasin myyjälle että redeliveryä olen yrittänyt, mutta toi postin ehdotus on aikamoinen paradoksi. Miten ihmeessä ne voi pokkana tarjota redeliveryä jos juuri edellisessä lauseessa väittää, ettei toimitus ole mahdollista jonkun mielikuvitusesteen takia? :rofl:

Kovasti Maija yritti väittää että mun pitää mennä ostoskeskuksesta hakee mun paketit ja uhkasi vielä päivämäärällä millon lähtee takaisin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 604
Mä lähetin reilu pari viikkoa sitten pari suht isoa pakettia samana päivänä, samassa koko ja painoluokassa samasta postista molemmat saksaan. Toinen paketti meni lähettäjälle jossain 4 arkipäivässä ja toinen kyllä meni saksaan samassa ajassa, mutta jumittanut siitä asti eli nyt n. 10 päivää. Tämä tavaran vastaanottajaosapuoli oli tiedustellut asiaa omasta postistaan, mutta oli saanut lopulta ohjeet, että selvityspyyntö on lähettäjän vastuulla ja otti täte saamiensa ohjeistusten mukaan yhteyttä minuun.

Noh mä soitin postin aspaan sitten kysyäkseni, että mites tässä menetellään, niin ensimmäinen tokaisu aspatädiltä oli, että mitäs mä luulen että he voivat asialle tehdä. Vastasin sitten, että oon ostanut teiltä palvelun paketin kuskaamiseksi ja jos se ei mene perille, niin eikös se juurikin teidän asia ole laittaa se asia hoitoon. Aspatäti mumisi jotain kyrpiintyneellä äänellä ja alko sitten tivaamaan, että miksei asiaa hoideta sielä saksan päässä. Sanoin, että sieltä otettiin minuun yhteyttä, koska olen palvelun ostaja ja ei meinannut mennä millään jakeluun. Lopputulema oli, että se täti vaan käski mut pois puhelimesta etsimään heidän nettisivuiltaan jonkun lomakkeen, jonne voi sitten ilmoittaa, että paketti on hukassa. Asiakaspalvelulaatu oli kyllä taattua 0/5 laatua taas vaihteeksi postilta ja oikein vituttaa kuunnella tollasta asiakaspalvelua ja kyseenalaistamista. Ton aspatädin suhtautuminen asiaan oli jotenki sellanen oonko mä vitun tyhmä ku soitan sinne tyylinen. Ymmärrän kyllä et varmaan aika paljon sellasta paskaa joutuu noi aspat kokemaan, mutta jos mulla on paketti jumissa saksassa, niin luulis ettei tollasia puheluita ihan joka päivä sinne soiteta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Tuo on kyllä tympeää kun Postin aspassa on välillä mätiä omenoita joukossa. Yleensä ainakin itse olen saanut hyvää palvelua aspasta, kunhan sinne ensin jon jollakin ilveellä saanut yhteyden. Asiat ovat yleensä hoituneet hyvin ja nopeasti. Mutta sitten kun tulee tuollainen elämäänsä kyllästynyt aspa kohdalle niin sitten voi melkein katkaista puhelun välittömästi ja yrittää hetken päästä uudestaan, jotkut kun vaan tiuskivat ja koittavat vältellä vastuuta ja työtä.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
340
Mietin postin logiikkaa ja aino vaihtoehto mitä keksin on tämä.
Postille maksetaan kotiinkuljetuksesta. Posti lähettää paketin logistiikkakeskuksesta (itseä eikä asiakasta) lähimpään postinjakelupisteeseen, josta asiakasta pyydetään hakemaan paketti. Näin posti tienaa mahdollisemman paljon ja säästää mahdollisemman paljon. Ja kun asiakas ei hae pakettia, tulee vielä lisää rahaa kun myyjä joutuu maksamaan palautuksen. Näin on postin taloudellisessa mielessä kannattavampaa tehdä pakettien saamisesta asiakkaalle mahdollisemman vaikeata. Posti tienaa aina saman tai enemmän jos asiakas ei saa pakettiaan ja tämä on aivan järjetöntä. Olenko ihan kujalla vai kannattaako tässä miettiä rikosilmoitusta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Välillä kyllä tuntuu että postin kotiinkuljetuksessa ne ylitsepääsemättömät ongelmat on todellisuudessa pikkuasioita. Monta kertaa on tullut vaan seurantaan tieto että toimituksessa on ollut este, esimerkiksi kiinni oleva alaovi. Todellisuudessa ilmeisesti sen alaoven pitäisi olla sepposen selällään että postipate pääsee sisään koska noita ilmoituksia on mullekin tullut vaikka meillä on 6:00-21:00 välisenä aikana alaoven lukko auki eli senkun vaan kiskoo ovenkahvasta. Ovikellon toimivuudenkin olen jopa pari kertaa tarkastanut ihan varmuuden vuoksi. Reklamaatioita on jokusen saanut tässä vuosien varrella tehdä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
En jaksa uskoa, että mitään konsernitason suunnitelmaa on millään kotiintoimituksilla kusettamisesta... Yksinkertaisin selitys on liki aina oikea, kaikki resurssit on vain vedetty niin tiukalle, että ei ole posteljoonilla aikaa yrittää päästä lukitusta ovesta läpi ja osa ei viitsi edes yrittää aikaa säästääkseen. Vrt. täällä maalla palvelu on ensiluokkaista, posteljooni soittaa aamulla etukäteen että passaisko tuoda tänään pakettia ja samalla tuo kirjepostinkin kotiin, vaikka postilaatikot on 500m päässä. Kerran soitti vielä, että hän on valitettavasti 10 minuuttia myöhässä, että toivottavasti ei aiheuta ongelmaa. Pienempi kiire, parempi palvelu...
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Helpommalla pääsevät, kun kuljettajat kuittaavat lähetykset järjestelmään "toimituksessa on ollut este" tekosyyllä ja vievät lähetykset suoraan postitoimipaikkaan hyllytettäväksi ja asiakkaiden noudettavaksi.

Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.

Näiden kuljettajien työ on melko itsenäistä ja voivat siksi toimia kyseenalaisesti, kun ei ole koko ajan valvovaa silmää mukana ja varsinaiset palautteet työstä tulevat ainoastaan asiakkailta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Helpommalla pääsevät, kun kuljettajat kuittaavat lähetykset järjestelmään "toimituksessa on ollut este" tekosyyllä ja vievät lähetykset suoraan postitoimipaikkaan hyllytettäväksi ja asiakkaiden noudettavaksi.

Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.

Näiden kuljettajien työ on melko itsenäistä ja voivat siksi toimia kyseenalaisesti, kun ei ole koko ajan valvovaa silmää mukana ja varsinaiset palautteet työstä tulevat ainoastaan asiakkailta.
Just kävi näin paketille, väittivät että ovat käyneet oven takana kolistelemassa ja paketti toimitettu postiin haettavaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.
Ennen ei jaksanut noista aina valitella mutta nyt ainakin viimeisen vuoden aikana olen jokaisesta toimittamattomasta kotiinkuljetuksesta pistänyt valitusta, joskus olen kyllä hakenut paketin postin pisteestä jos on ollut kiirus saada paketti itselle mutta silti pistänyt noottia asiasta. Kaikki vaan valittamaan noista välistä jätetyistä kotiinkuljetuksista niin ehkäpä tuo meininki loppuu.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Helpommalla pääsevät, kun kuljettajat kuittaavat lähetykset järjestelmään "toimituksessa on ollut este" tekosyyllä ja vievät lähetykset suoraan postitoimipaikkaan hyllytettäväksi ja asiakkaiden noudettavaksi.

Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.

Näiden kuljettajien työ on melko itsenäistä ja voivat siksi toimia kyseenalaisesti, kun ei ole koko ajan valvovaa silmää mukana ja varsinaiset palautteet työstä tulevat ainoastaan asiakkailta.
Se on juuri näin. Itse 19 kesäsenä jaoin paketteja alihankkijalla ja välillä kamaa oli niin vitusti ettei kiinnostanut edes lähteä esim. ovikooditaloja jakamaan. Postilla on listat osotteista ja ovikoodeista jotka pitävät tai eivät pidä paikkansa joten, jos kuski ilmoittaa ettei koodi käy tai ei auennut ovi niin ei sitä kukaan kyseenalaistanut. Valitusta tuli ehkä 5 kertaa parin vuoden aikana. Tästä on jo monta vuotta aikaa. Pahoittelut silloisille asiakkaille :cool:
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
340
En jaksa uskoa, että mitään konsernitason suunnitelmaa on millään kotiintoimituksilla kusettamisesta... Yksinkertaisin selitys on liki aina oikea, kaikki resurssit on vain vedetty niin tiukalle, että ei ole posteljoonilla aikaa yrittää päästä lukitusta ovesta läpi ja osa ei viitsi edes yrittää aikaa säästääkseen.
Pakkohan niiden on kuitenkin tietää, että jos ei ole porukkaa tarpeeksi, niin myytyjä palveluita ei pystytä suorittamaan. Mutta mitä väliä, kun sillä maksetaan pomojen bonukset.
Uskomatonta olisi jos lähetti on sen oikean paketin kanssa oikeasti tullut siihen oven taakse ja toteaa että tässähän on ovi (eikä soita paketissa olevaan numeroon, tai miksi ihmeessä postin työntekijä ei tietäisi ovikoodeja, kun mainokset ja saapumisilmoitukset tulee ihan normaalisti?), se on nyt este, ja sitten ajaa johonkin toiselle postinumeroalueelle ja kirjaa paketin sinne noudattavaksi. Uskottavampi selitys on että kaikki paketit viedään suoraan noutopisteeseen tai sitten pakettiauto kiertelee hetken ja vie kaikki paketit noutopisteeseen. Lähetille sama palkka ja asiakkaat voivat tehdä sen työn. Tuskin ketään kiinnostaa suorittaa postin palkalla.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Pakkohan niiden on kuitenkin tietää, että jos ei ole porukkaa tarpeeksi, niin myytyjä palveluita ei pystytä suorittamaan. Mutta mitä väliä, kun sillä maksetaan pomojen bonukset.
Uskomatonta olisi jos lähetti on sen oikean paketin kanssa oikeasti tullut siihen oven taakse ja toteaa että tässähän on ovi (eikä soita paketissa olevaan numeroon, tai miksi ihmeessä postin työntekijä ei tietäisi ovikoodeja, kun mainokset ja saapumisilmoitukset tulee ihan normaalisti?), se on nyt este, ja sitten ajaa johonkin toiselle postinumeroalueelle ja kirjaa paketin sinne noudattavaksi. Uskottavampi selitys on että kaikki paketit viedään suoraan noutopisteeseen tai sitten pakettiauto kiertelee hetken ja vie kaikki paketit noutopisteeseen. Lähetille sama palkka ja asiakkaat voivat tehdä sen työn. Tuskin ketään kiinnostaa suorittaa postin palkalla.
Pakettiauto kiertää ne osoitteet jossa ei ole esteitä varmuudella ja firmat sun muut. Siellä se paketti pyörii mukana sitten lopulta sinne noutopisteelle. Puhelinnumeron voi tarvittaessa raaputtaa pois ja kysyttäessä sanoa sen olleen lukukelvoton.

Ja uskon menon olevan samanlaista edelleen.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
340
Pakettiauto kiertää ne osoitteet jossa ei ole esteitä varmuudella ja firmat sun muut. Siellä se paketti pyörii mukana sitten lopulta sinne noutopisteelle. Puhelinnumeron voi tarvittaessa raaputtaa pois ja kysyttäessä sanoa sen olleen lukukelvoton.
Pandemian aikana on vähän nihkeetä pyytää kotiinkuljetuksesta maksaneet eri postinumeroalueelle hakemaan paketteja ostoskeskuksiin. Asiakas ei voi muuta kuin odottaa määrätyn päivämäärän yli ja pyytää myyjää aloittamaan sama hässäkkä alusta. Tragikoomista touhua.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Pandemian aikana on vähän nihkeetä pyytää kotiinkuljetuksesta maksaneet eri postinumeroalueelle hakemaan paketteja ostoskeskuksiin. Asiakas ei voi muuta kuin odottaa määrätyn päivämäärän yli ja pyytää myyjää aloittamaan sama hässäkkä alusta. Tragikoomista touhua.
Miksei sitä pakettia muka voisi hakea näin koronan aikana? Paljon suuremmaksi ongelmaksi näen itse sen, että asiakas ei saa maksettua palvelua.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
340
Miksei sitä pakettia muka voisi hakea näin koronan aikana? Paljon suuremmaksi ongelmaksi näen itse sen, että asiakas ei saa maksettua palvelua.
Eikö koko postin idea ole säästää aikaa saamalla tuote asiakkaalle, eikä juoksuttaa asiakasta pitkin kyliä? Jos paketti on pakko jättää jonnekin, niin miksei asiakkaan paikalliseen postiin? Jos haluaisin matkakuluja ja tuhlata omaa aikaani, niin en maksaisi siitä postille.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Pandemian aikana on vähän nihkeetä pyytää kotiinkuljetuksesta maksaneet eri postinumeroalueelle hakemaan paketteja ostoskeskuksiin. Asiakas ei voi muuta kuin odottaa määrätyn päivämäärän yli ja pyytää myyjää aloittamaan sama hässäkkä alusta. Tragikoomista touhua.
Sitä en tiedä miksi paketit menisi eri postinumeroalueelle. Tosin 10 vuotta sitten oli oma postin pistekkin joka alueella.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Eikö koko postin idea ole säästää aikaa saamalla tuote asiakkaalle, eikä juoksuttaa asiakasta pitkin kyliä? Jos paketti on pakko jättää jonnekin, niin miksei asiakkaan paikalliseen postiin? Jos haluaisin matkakuluja ja tuhlata omaa aikaani, niin en maksaisi siitä postille.
No sehän, se mutta mitä tekemistä sillä koronalla tähän oli kun se tuntui edellisen viestin perusteella se suurin ongelma oleva? Kuten sanoin, niin itse näen sen juuri ongelmana, että et saa palvelua eli sitä kotiin kuljetusta, vaan joudut sen itse hakemaan.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
340
No sehän, se mutta mitä tekemistä sillä koronalla tähän oli kun se tuntui edellisen viestin perusteella se suurin ongelma oleva? Kuten sanoin, niin itse näen sen juuri ongelmana, että et saa palvelua eli sitä kotiin kuljetusta, vaan joudut sen itse hakemaan.
No vaikka päivän uutisesta poimittu "Kaikki lähikontaktit toisiin ihmisiin, jotka eivät ole välttämättömiä, on syytä jättää tässä tilanteessa pois, Aluehallintovirasto korostaa tiedotteessa." Meinasin että vähän moraalitonta ottaa rahaa palvelusta, jättää se tekemättä ja pyytää ihmisiä kokoontumaan pieniin tiloihin. Hammasta purren voisin normaalitilanteessa hakea lähipostista tämmöiset, en enää kauempaa pandemian kukkiessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Haiskahtaa vahvasti postin olevan ainoa firma Suomessa, kun ei harrasta omaa seurantaa. Esim. Jos jonkun kuljettajan jakeluongelmat ylittää muiden keskiarvot tai tunnettujen koodien taloihin ei pystytä jakelemaan. Ois varmaan tarvetta sisäiselletarkastukselle.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
No vaikka päivän uutisesta poimittu "Kaikki lähikontaktit toisiin ihmisiin, jotka eivät ole välttämättömiä, on syytä jättää tässä tilanteessa pois, Aluehallintovirasto korostaa tiedotteessa." Meinasin että vähän moraalitonta ottaa rahaa palvelusta, jättää se tekemättä ja pyytää ihmisiä kokoontumaan pieniin tiloihin. Hammasta purren voisin normaalitilanteessa hakea lähipostista tämmöiset, en enää kauempaa pandemian kukkiessa.
No mikä pakko sitä lähikontaktia on siellä postissa harrastaa? VIimeksi kun katsoin, niin sen määritelmä oli 15 minuuttia alle 2m etäisyydellä. Itse kun kävin eilen Postissa en tarvinnut olla virkailijan kanssa lähikontaktissa (eikä kyllä kenenkään muunkaan). Noutokoodin voi sanoa ihan hyvin yli 2m etäisyydeltä ja sitten paketti mukaan ja pois. Virkailija kuittaa paketin, joten sekään ei ole ongelma.

Se tosin on ongelma, ettei posti yritä edes toimittaa pakettia. Silloin maksat palvelusta jota et saanut, harva haluaa rahaa nyt ihan huvikseen antaa postille.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
340
Se että joudun menee sinne julkisilla ja jättimäisen kauppakeskuksen läpi ja odottaa arvaamaton aika pienessä nurkassa. Tai voihan aina kävellä, mutta oma aika on rahaakin arvokkaampaa.
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
108
Haiskahtaa vahvasti postin olevan ainoa firma Suomessa, kun ei harrasta omaa seurantaa. Esim. Jos jonkun kuljettajan jakeluongelmat ylittää muiden keskiarvot tai tunnettujen koodien taloihin ei pystytä jakelemaan. Ois varmaan tarvetta sisäiselletarkastukselle.
Jakajien luovutuksia seurataan, mutta ei laatua eli luovutus asiakkaalle tai toimitus noutopisteeseen on saman arvoisia ja jos jakaja leimaa oikeat merkinnät niin ne ei pomppaa edes mokalistoille.

Itse tein jakajana paljon sitä, että merkitsin soiton soittamatta ja vein paketit suoraan ovelle ja jätin sinne jos ei oltu paikalla. Kertaakaan ei tullut valitusta, enemmän kiitosta kun en turhaan soittele ja asiakkaiden ei tarvinnut hakea. Toki kerrostalojen kohdalla tuli soiteltua. Pienillä paikkakunnilla ja maaseudulla homma toimii paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Jakajien luovutuksia seurataan, mutta ei laatua eli luovutus asiakkaalle tai toimitus noutopisteeseen on saman arvoisia ja jos jakaja leimaa oikeat merkinnät niin ne ei pomppaa edes mokalistoille.

Itse tein jakajana paljon sitä, että merkitsin soiton soittamatta ja vein paketit suoraan ovelle ja jätin sinne jos ei oltu paikalla. Kertaakaan ei tullut valitusta, enemmän kiitosta kun en turhaan soittele ja asiakkaiden ei tarvinnut hakea. Toki kerrostalojen kohdalla tuli soiteltua. Pienillä paikkakunnilla ja maaseudulla homma toimii paremmin.
Tuohan on suoraan tarkastuksen mokailua, jos tietyt konstit tekemällä sen välttää eikä laatua valvota ollenkaan.
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
108
Tuohan on suoraan tarkastuksen mokailua, jos tietyt konstit tekemällä sen välttää eikä laatua valvota ollenkaan.
Niin on. Laadun mittarit on väärät. Esimerkiksi jätät soiton rekisteriröimättä, mutta viet paketin asiakkaalle niin siitä kysytään. Se tuntui olevan tärkeämpää, että merkinnät on oikein.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
No autottoman elämä varsinkin korona aikana on muutenkin melko ankeaa, jos meinasi suosituksia noudattaa. Otan osaa. Itse tilaan kotiinkuljetuksella vain isot / painavat tavat. Itse arvostan omaa aikaa sen verran paljon, että halua odottaa kotiinkuljetusta kun mitään tarkkaa aikaa ei ainakaan muilta kuriireilta saa. Muutoman kerran joutunut toisin muille kuriireille kun postille soittamaan, että missä se paketti on kun ei ole edes yritetty toimittaa. Paljon nopeampi omalla autolla vaan noutaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 488
Paketti seisoo toista viikkoa limbossa tullin ja postin välissä. Paketti tullattu mutta tieto ei ole kulkenut postille, joten mitään ei voi tehdä. Vikaa on kuulemma ollut, osa paketeista ilmeisesti jää lopullisesti välitilaan ja kukaan ei voi tehdä mitään. Vittu mitä paskaa taas, tästä ilosta maksoin postille pakollisen 2,90 käsittelymaksunkin. On kyllä perusteellisen hienosti käsitelty. Postin tuntien seuraavaksi tulee ilmoitus, että paketti on lähtenyt takaisin.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
4
Kaksi Englantiin lähetettyä pakettia jumissa Suomen päässä, toinen lähetetty 28.12. ja toinen 1.2. Voivottelevat aspassa vain, etteivät voi mitään koska Brexit.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Kaksi Englantiin lähetettyä pakettia jumissa Suomen päässä, toinen lähetetty 28.12. ja toinen 1.2. Voivottelevat aspassa vain, etteivät voi mitään koska Brexit.
Juu, täälläkin kaikki tammikuussa lähetetyt Postin Priority-kirjeet UK:hon vielä perille menemättä. Tosin noista nyt ei näe ovatko vielä Suomessa vai ei.

Mielenkiintoisesti kirjeet/paketit jotka lähetettiin Pakettikaupan (joka muuten Postin omistama nykyään) Asendia-palvelulla meni Ranskan postin kirjeinä ihan kohtuullisessa 2,5 viikon ajassa perille Suomesta UK:oon reittiä FI-SE-DE-UK (DE-UK-väli 2 arkipäivää). Eli selvästi ainakin joistain muista maista kirjeliikenne UK:oon toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Onko tulli järjestelmät solmussa vai mitä ihmettä siellä tapahtuu... Olen koko päivän yrittänyt tullata jenkkipakettia, mutta aina kosahtaa:

"An error was detected in the details provided. Please correct the details and try again."

Ihan kiva, mutta ei MITÄÄN käryä, että missäköhän tiedoissa muka on virhe. Kaiken piti olla ok. Jos lähettää saman tuonti-ilmoituksen uudestaan muuttamatta mitään, menee johonkin manuaalliseen prosessiin, joka ei ilmeisestikään toimi, koska koko päivän on paketti roikkunut siellä ja tunnista puhutaan....

Edit: Piti ihan soitella tulillle kun homma ei edennyt. Siellä on tullit lomakkeet solmussa, tietty kombinaatio checkboxeja (kun tuo elintarvikkeita jenkeistä, niin on aika natsikontrollit), joka ei mee läpi, vaan vetää koko systeemin jojoon. Tein tullimiehen ohjeistuksella oikean kombon ja läpi meni. Ei kyllä mielestäni ole checkboxit ns. "oikein", mutta ihan sama, sain ohjeet tullilta itseltään ja joka tapauksessa tuotteet on ihan ok tuoda maahan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
125
Yritin luoda palautustunnuksen netin kautta, mutta eihän postin sivut toimi. Kaikki toimii automaatin valintaan asti (hyväksyy lähetystunnuksen) , sitten pamahtaa ruutuun:

"Hupsista. Palvelumme kompastui, kun yritti ymmärtää, mitä oli tekemässä. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun. "

Lähinpään toimipisteeseen on yli 20km, joten mukava on lähteä sinne viemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Vittu noita mukahauskoja Postin virheilmoituksia... "Palvelumme kompastui" jne. Jotenkin antaa aika epäluotettavan kuvan koko puljusta mun mielestä. Valitettavasti vastaavia "Hupsis" -ilmoituksia alkaa nykyään olemaan yhä useammalla muullakin sivustolla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Juu, niinhän tuosta oli ja silloin jo ärsytti tuo mutta siinä vaiheessa kun tulee joku virheilmoitus niin mun mielestä pitäisi olla vähän asiallisempia ilmoituksia. Eräässä verkkokaupassa tuli ilmoitus "Hupsista, jokin taisi mennä pieleen. Klikkaappa tästä niin aloitetaan alusta." tai jotain vastaavaa, vieressä joku juopuneen näköinen piirretty pupujussi tai vastaava, ja koko ostoskori tyhjeni samalla. Ei naurattanut tai edes hymyilyttänyt. Ensimmäisenä teki mieli heittää koko kone seinään sen ilmoituksen takia.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
165
Omaposti sovellus aivan jumissa. Ei toimi PC:llä eikä iphonella, kellottaa vaan maailman tappiin asti kun yrittää kirjeitä avata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Onkohan mitään tehtävissä kun ostin FB-kirpparilta pelin tuossa pari viikkoa sitten ja kirje on edelleen jossain matkalla. Myyjä on ainaki "palautteen" mukaan mitä etsin kyllä hyvin säntillisesti hoitanu asiat ja laitto kuvan kuitista sekä kirjeestä. Eihän tuommosta kirjettä pysty mitenkään seuraamaan. Myyjä oli kyselly postista mistä postittanu ja pyysivät odotteleen vielä tämän viikon. Kirje tosiaan ollu nyt sen 2vko matkalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Onkohan mitään tehtävissä kun ostin FB-kirpparilta pelin tuossa pari viikkoa sitten ja kirje on edelleen jossain matkalla. Myyjä on ainaki "palautteen" mukaan mitä etsin kyllä hyvin säntillisesti hoitanu asiat ja laitto kuvan kuitista sekä kirjeestä. Eihän tuommosta kirjettä pysty mitenkään seuraamaan. Myyjä oli kyselly postista mistä postittanu ja pyysivät odotteleen vielä tämän viikon. Kirje tosiaan ollu nyt sen 2vko matkalla.
Ei kai tuossa paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin että lähettäjä tekee postiin selvityspyynnön. Löytyy jos löytyy. Posti kyllä on uskomattoman hyvä välillä hävittämään asioita, duunikaverillakin oli pimennysverhot kateissa kuukauden kunnes ne löytyivät keskeltä lajittelukeskuksen lattiaa kun duunikaveri kävi ihan työkeikalla huoltohommissa postikeskuksessa ja sattumalta näki verhonsa lattialla paketissa.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
895
Omapostin uusin versio puhelimella on kyllä aivan paska, sen lisäksi että ei toimi, niin myös näyttää rumalta ja sekavalta. Miksihän tuotakin piti mennä muuttamaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Ei kai tuossa paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin että lähettäjä tekee postiin selvityspyynnön. Löytyy jos löytyy. Posti kyllä on uskomattoman hyvä välillä hävittämään asioita, duunikaverillakin oli pimennysverhot kateissa kuukauden kunnes ne löytyivät keskeltä lajittelukeskuksen lattiaa kun duunikaveri kävi ihan työkeikalla huoltohommissa postikeskuksessa ja sattumalta näki verhonsa lattialla paketissa.
Jos on ollu seuraamaton kirje niin eivät ne asialle mitään voi tehä. Korkeintaa pahottelevat asiaa... :)
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Paketti smartpostissa mutta Postin puhelintsydeemit ei toimi niin en saa sieltä avauskoodia tekstiviestillä...

Yrittää tehdä omapostiin tunnukset niin puhelinnumeron vahvistuksessa tulee taas sama ongelma vastaan.

Voi vittu sanon minä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Mitäs ihmettä Posti nyt sekoaa? Mulle tuli just ilmoitus OmaPostiin että mulle on tulossa kiinasta "paketti", ei ole vielä saapunut Postille. Pitäisi kuitenkin olla sellainen lähetys jossa ei ole mitään seurantaa täällä päässä eikä vastaavista aiemmin ole mitään ennakkotiedotusta tullut, pitäisi siis olla sellainen pieni musta muovipussukka tai pieni kuplamuovikirje mitä AliExpressistä yleensäkin tulee. Ei kai tuo tarkoita sitä että ne kaappaavat sen "tullattavaksi" vaikka paketin arvo postikuluineen on jotain alle 2e luokkaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 773
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom