Postin kulkemisen vaikeus

Ihmeellistä, miten osalla paketit seisoo vai onko nämä vaan ulkomailta tulevien ongelmia?

Itselle lähti eilen Verkkokaupasta paketti, seuranta rekisteröi vastaanoton klo 20 ja nyt tuli noutoilmoitus sitten klo 13.30, eli n. 18 tuntia meni paketti tulla Jyväskylään.
Myöskin toinen paketti eri firmasta lähti eilen samoihin aikoihin ja tuli noudettavaksi tuossa hetki sitten, eli siinä meni semmoset 20 tuntia.

Ensimmäinen lajittelu tapahtunut molemmissa VANTAA 01530 eilen illalla.
 
Ihmeellistä, miten osalla paketit seisoo vai onko nämä vaan ulkomailta tulevien ongelmia?

Itselle lähti eilen Verkkokaupasta paketti, seuranta rekisteröi vastaanoton klo 20 ja nyt tuli noutoilmoitus sitten klo 13.30, eli n. 18 tuntia meni paketti tulla Jyväskylään.
Myöskin toinen paketti eri firmasta lähti eilen samoihin aikoihin ja tuli noudettavaksi tuossa hetki sitten, eli siinä meni semmoset 20 tuntia.

Ensimmäinen lajittelu tapahtunut molemmissa VANTAA 01530 eilen illalla.
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
 
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
Ei se ulkomaisillekaan sanottua ole, itsellä ei ole mikään n. 10 ulkomaisesta paketista jäänyt tänä vuonna seisomaan minnekään vaan maahan tulosta seuraavana päivänä noudettavissa. Mutta kaikki riippuu kaikesta - esim. nämä minun paketit eivät olleet mitään kiinapaketteja.
 
Niin viimeksi tilannut kiinasta 2019 loppuvuodesta, eli en tiedä näistä lisämaksuista yms tai kuinka hyvää / huonoon suuntaan noiden ulkomaapakettien toimituksien tilanne nykyään on, mutta 2019 oli kyllä niin paljon omia paketteja jotka istuivat suomen puolella aina sen 4 arkipäivää ennen kuin lähtivät eteenpäin.

EU:n puolelta kyllä 2020 tilannut, suht nopeasti ja nouhevasti.
 
Pakettiautomaattien oleminen voisi alkaa helpottaa kun Posti maksaisi vaikka 50 senttiä rahaa per vrk joka päivältä vastaanottajalle kun ne haetaan ennen viimeistä noutopäivää.

Suomalaiset on sellaista kansaa tyypillisesti, että sitähän ajetaan vaikka erikseen 50 kilometriä autolla jos sitä vastaan saa vaikka ilmaisen yhden ämpärin tai "ilmaista rahaa" 2 euroa paketin pikaisesta lunastamisesta.
 
Pakettiautomaattien oleminen voisi alkaa helpottaa kun Posti maksaisi vaikka 50 senttiä rahaa per vrk joka päivältä vastaanottajalle kun ne haetaan ennen viimeistä noutopäivää.

Suomalaiset on sellaista kansaa tyypillisesti, että sitähän ajetaan vaikka erikseen 50 kilometriä autolla jos sitä vastaan saa vaikka ilmaisen yhden ämpärin tai "ilmaista rahaa" 2 euroa paketin pikaisesta lunastamisesta.

Suomessa ei palkita vaan rangaistaan. Eli säilytysaika tiputetaan yhteen vuorokauteen ja toisesta vuorokaudesta lähtien jokainen vuorokausi maksaa enemmän ja enemmän, ensin 50 senttiä, toinen vuorokausi euron, kolmas pari euroa. Tämän edullisuutta voi sitten posti puolustella vaikkapa vertaamalla tätä maksua parkkihallimaksuihin jotka ovat huomattavasti korkeammat, posti tarjoaa nyt vastaavaa palvelua huomattavan edullisesti ja tämä palvelu(maksu) on muutenkin alunperin lähtöisin asiakkaiden toiveista.

Ja tietenkin maksun suorittaminen pitää tehdä vaikeaksi eikä sitä voi mitenkään tehdä samalla kun noudat paketin vaan se pitää tehdä etukäteen jonkun ihmeellisen palvelun kautta. Tämän jälkeen voi mennä joitakin tunteja (tai vuorokausia) ennenkuin maksu on hyväksytty ja lokeron voi edes aukaista. Maksusta ei myöskään aina tule ilmoitusta asiakkaalle asti ja jos yrität hakea lokerosta pakettia jonka lisämaksua ei ole maksettu, antaa automaatti virheilmoituksen josta ei mitenkään käy ilmi mikä ongelma on kyseessä, mutta suositellaan ottamaan yhteyttä postin maksulliseen asiakaspalveluun joka palvelee arkisin ja vain siihen aikaan kun ihmiset ovat töissä.

No ei siinä, viime aikoina on posti kyllä toiminut ihan hyvin. Mutta kuten täälläkin on kirjoiteltu niin hyvä toimivuus johtuu lähinnä/erityisesti tuosta Jyväskylän keskustan postista jonne ohjaan kaikki paketit ja homma toimii. Ei tässä varmaan kauaa mene kun tuokin posti suljetaan, kolme noita postin ihan omia pisteitä taitaa olla jäljellä Suomessa?
 
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
Eipä mulla oo kotimaan paketit paria päivää enempää jumittanut ellei ne joudu Liedon lajittelukeskuksen mustaanaukkoon. Sillon ne voi kestää viisikin päivää ilman mitään rekisteröintiä.
 
Itsellenikin tuli tänään kiinanpaketti perille. Viime sunnuntaina tuli tieto että on saapunut Hki-Vantaa ulkomaanterminaaliin ja seuraava merkintä olikin sitten että toimitettu vastaanottajalle. Kumma että tuossa välissä ei tullut mitään tilapäivityksiä. Kerrankin kiinapaketti tuli jopa nopeammin kuin luvattiin, lupaus oli 18-29 päivää ja saapui 13 vai 14 päivässä. Kerrankin positiivinen yllätys. Tosin, yksi kiinalähetys on vieläkin matkalla ja se on tilattu jo joulukuun alkupuolella mutta siinä lupauskin oli noin 2kk.
 
Ihmeellistä, miten osalla paketit seisoo vai onko nämä vaan ulkomailta tulevien ongelmia?

Itselle lähti eilen Verkkokaupasta paketti, seuranta rekisteröi vastaanoton klo 20 ja nyt tuli noutoilmoitus sitten klo 13.30, eli n. 18 tuntia meni paketti tulla Jyväskylään.
Myöskin toinen paketti eri firmasta lähti eilen samoihin aikoihin ja tuli noudettavaksi tuossa hetki sitten, eli siinä meni semmoset 20 tuntia.

Ensimmäinen lajittelu tapahtunut molemmissa VANTAA 01530 eilen illalla.
Se vaikuttaa olevan uusi tapa, muissakin maissa on valiteltu että tavarat seisoo tullissa pitkään.

Suomessa ei palkita vaan rangaistaan. Eli säilytysaika tiputetaan yhteen vuorokauteen ja toisesta vuorokaudesta lähtien jokainen vuorokausi maksaa enemmän ja enemmän, ensin 50 senttiä, toinen vuorokausi euron, kolmas pari euroa. Tämän edullisuutta voi sitten posti puolustella vaikkapa vertaamalla tätä maksua parkkihallimaksuihin jotka ovat huomattavasti korkeammat, posti tarjoaa nyt vastaavaa palvelua huomattavan edullisesti ja tämä palvelu(maksu) on muutenkin alunperin lähtöisin asiakkaiden toiveista.

Ja tietenkin maksun suorittaminen pitää tehdä vaikeaksi eikä sitä voi mitenkään tehdä samalla kun noudat paketin vaan se pitää tehdä etukäteen jonkun ihmeellisen palvelun kautta. Tämän jälkeen voi mennä joitakin tunteja (tai vuorokausia) ennenkuin maksu on hyväksytty ja lokeron voi edes aukaista. Maksusta ei myöskään aina tule ilmoitusta asiakkaalle asti ja jos yrität hakea lokerosta pakettia jonka lisämaksua ei ole maksettu, antaa automaatti virheilmoituksen josta ei mitenkään käy ilmi mikä ongelma on kyseessä, mutta suositellaan ottamaan yhteyttä postin maksulliseen asiakaspalveluun joka palvelee arkisin ja vain siihen aikaan kun ihmiset ovat töissä.

No ei siinä, viime aikoina on posti kyllä toiminut ihan hyvin. Mutta kuten täälläkin on kirjoiteltu niin hyvä toimivuus johtuu lähinnä/erityisesti tuosta Jyväskylän keskustan postista jonne ohjaan kaikki paketit ja homma toimii. Ei tässä varmaan kauaa mene kun tuokin posti suljetaan, kolme noita postin ihan omia pisteitä taitaa olla jäljellä Suomessa?

Onhan siitä jo vuosia ollu juttua että postin vastaanottaminen pitäisi tehdä postin kannalta maksulliseksi. Odotellaan muutama vuosi.
 
Onhan siitä jo vuosia ollu juttua että postin vastaanottaminen pitäisi tehdä postin kannalta maksulliseksi. Odotellaan muutama vuosi.
Tuo 2,90e maksu on esimakua tulevasta, eli ensin aletaan ottamaan ulkomailta tulevista paketeista vähän ylimääräistä, niin sitten laitetaan Suomen sisään parit "rajat", joiden ylityksestä tulee lisäkustannuksia. Eiköhän nuo jotain keksi, muttei tietenkään lisätä kapasiteettia, jotta toimitukset toimisi paremmin/nopeammin.
 
Niin ja heinäkuussa se tullimaksuuudistus kaikkiin EU:n ulkopuolelta tuleviin paketteihin, ruotsissa oli ainakin alkuun aika paljon vastustusta ja jätettiin paketteja tarkoituksella noutamatta ja aiheutettiin näin lisäpainetta tullin / postin toimintaan ruotsissa, kun sitten se pakettimassa piti palauttaa lähetysmaihin, nyt tietysti jo noista ajoista rauhoittunut.

Suomessa kun tulee niin lähes varmasti samat ongelmat ja sitten ihmetellään jonkin aikaa missä ongelma ja sitten korjauksia korjausten perään.
 
Postnord oli käynyt pakettia päivällä jakelemassa, kun en ollut kotona ja oli kuski jostain syystä jättänyt ilmoituksen ovenrakoon :zoom: Meinasi jäädä tuo huomaamatta, kun hämärissä kotiin tulin ja sattumalta huomasin, että jotain tippui oven raosta. Lapussa luki, että toisesta toimituksesta sovittava ja pakettia säilytetään 7 päivää ja ilmeisesti ei toista kertaa olisi edes koitettu tuoda, jos tuon lapun olisi tuuli mennessään vienyt.

Ovat joskus ennenkin toimineet samoin. Mahtaako olla joku yleinenkin käytäntö kyseisessä firmassa?
 
Postnord oli käynyt pakettia päivällä jakelemassa, kun en ollut kotona ja oli kuski jostain syystä jättänyt ilmoituksen ovenrakoon :zoom: Meinasi jäädä tuo huomaamatta, kun hämärissä kotiin tulin ja sattumalta huomasin, että jotain tippui oven raosta. Lapussa luki, että toisesta toimituksesta sovittava ja pakettia säilytetään 7 päivää ja ilmeisesti ei toista kertaa olisi edes koitettu tuoda, jos tuon lapun olisi tuuli mennessään vienyt.

Ovat joskus ennenkin toimineet samoin. Mahtaako olla joku yleinenkin käytäntö kyseisessä firmassa?

Ei kuulu kyllä postnord tähän keskusteluun (löytyy toinen topic kuriireille), mutta täytyy todeta, että ihan paska firma. Vältän aina kun mahdollista.
 
Ennen sai yksityiskohtaiset seurantatiedot menemällä postin sijaan itellan sivuille eli yritysasiakkaat-sivulle. Vieläkö vastaava toimii jotenkin?

Yksinkertainen

Yrityksille - Posti

ei toiminut.
 
Mikä siinä on että kotiin tilattu paketti jossa on selkeästi pyydetty jättämään paketti ovelle, päätyy aina eri postinumeroalueen ostoskeskukseen pandemian aikana. Alkaa vituttaa tää kuva.
paskaposti.jpg
 
Mikä siinä on että kotiin tilattu paketti jossa on selkeästi pyydetty jättämään paketti ovelle, päätyy aina eri postinumeroalueen ostoskeskukseen pandemian aikana. Alkaa vituttaa tää kuva.
paskaposti.jpg
Ite oon aina alkanut reklamoimaan myyjälle ja pyytämään palauttamaan kotiinkuljetusmaksun, jos pakettia ei tosiassa kotiin tuoda.
 
Aina halu heikentää postinkulkua entisestään, mutta toimitusjohtajan ja johtoryhmän palkat, palkkiot sekä kannustinjärjestelmät säilyvät ennallaan.

Tuleva postilaki saa ryöpytystä lausunnoissa: Erityisryhmät huolissaan postin saamisesta, lehtitalo pelkää toiminnan muuttuvan mahdottomaksi
Ehkä keskeisin asia ehdotuksessa on jakelu- ja keräilypäivien supistaminen. Vaikka kirjepostin määrän väheneminen on tosiasia, eivät supistukset ole silti monen lausunnonantajan mielestä mikään itsestäänselvyys.

Muun muassa Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU muistuttaa lausunnossaan EU:n postia koskevista säännöksistä. PAU:n mukaan postidirektiivin vaatimus lähtee edelleen viiden päivän keräily- ja jakeluvelvoitteesta.

– Arviomuistiossa on nostettu esille maita, jotka ovat lähteneet poikkeamaan direktiivin mukaisesta jakeluvelvoitteesta, mutta samalla on hyvä muistaa, että Euroopassa 19 maassa jaetaan posti direktiivin mukaisesti viitenä päivänä viikossa ja viidessä maassa noudatetaan direktiiviä parempaa laatutasoa eli jakelu tapahtuu kuutena päivänä viikossa, PAU toteaa.
 
Kiikutin Zekkeihin osoitetun alle 50 g Priority Mail kirjeen Ass-marketin postiin ja hinnan piti olla 2,65 e Postin hinnastojen mukaan. Tytöt mittasivat kirjeen painon (38 g) ja sanoivat että yxi 1. lk merkki riittää (1,75 e) Ajattelin ääneen että "katsoin sitten varmaan 100 g kirjeen hinnan." Nyt varmistin ja kyllä se on 2,65 e 50 g kirjeelle. Kysymys kuuluu: Meneekö tuo kirje nyt perille vai jääkö johonkin lajittelukeskuxeen kiinni ja jakamatta tai sitten lisämaxujen kera vastaanottajalle kannetaan? Vielä ehtii käydä asian korjaamassa kyseisessä marketissa mikäli jälkimmäinen vaihtoehto.

Edit: ja oikea maxu alle 20 g kirjeellekin eurooppaan on 1,85 e.. eli tytsyt nyt sähläs sitte kunnolla.
 
Voi se kotimaisillakin seistä joskus paketit odottelemassa / tukossa, mutta lähes varmasti aina kun ulkomailta tulee paketti, niin vaikka muuten tulisi nouhevasti niin suomen puolella seisoo ties kuinka kauan, ennen noutamista.
KYllä tällä hetkellä ainakin euroopasta tulevien pakettien toimitukset on täysin jumissa jossain ihan muualla kuin Postilla. Useampikin Saksasta lähtenyt paketti on nyt ollut 1,5 viikkoa matkalla kun vielä ennen joulua tulivat tuolta samasta paikasta kolmessa päivässä suomeen ja seuraavana päivänä sitten noudettavaksi tai kotiin.

Ainakin Saksan posti / DHL (ei express) on tällä hetkellä ainakin ihan jumijumi tilanteessa noiden kanssa.
 
Kiikutin Zekkeihin osoitetun alle 50 g Priority Mail kirjeen Ass-marketin postiin ja hinnan piti olla 2,65 e Postin hinnastojen mukaan. Tytöt mittasivat kirjeen painon (38 g) ja sanoivat että yxi 1. lk merkki riittää (1,75 e) Ajattelin ääneen että "katsoin sitten varmaan 100 g kirjeen hinnan." Nyt varmistin ja kyllä se on 2,65 e 50 g kirjeelle. Kysymys kuuluu: Meneekö tuo kirje nyt perille vai jääkö johonkin lajittelukeskuxeen kiinni ja jakamatta tai sitten lisämaxujen kera vastaanottajalle kannetaan? Vielä ehtii käydä asian korjaamassa kyseisessä marketissa mikäli jälkimmäinen vaihtoehto.

Edit: ja oikea maxu alle 20 g kirjeellekin eurooppaan on 1,85 e.. eli tytsyt nyt sähläs sitte kunnolla.
Oman käsittykseni mukaan: Menee perille tai sitten menee takaisin lähettäjälle, riippuen huomaako Posti virheen vai ei. Lisämaksuja ei tulle kummallekaan osapuolelle. Ja jos kirje lähtee Suomesta eteenpäin niin siinä vaiheessa ei enää ole väliä paljonko siitä oli Postille maksettu.
 
Joo en tiedä onko ruuhkautunut vai johtuukohan suuresta paketti liikenteestä. Se on ärsyttävää kun odotat jtain pakettia kun kuuta nousevaa ja ei meinaa millään tulla perille.
 
KYllä tällä hetkellä ainakin euroopasta tulevien pakettien toimitukset on täysin jumissa jossain ihan muualla kuin Postilla. Useampikin Saksasta lähtenyt paketti on nyt ollut 1,5 viikkoa matkalla kun vielä ennen joulua tulivat tuolta samasta paikasta kolmessa päivässä suomeen ja seuraavana päivänä sitten noudettavaksi tai kotiin.

Ainakin Saksan posti / DHL (ei express) on tällä hetkellä ainakin ihan jumijumi tilanteessa noiden kanssa.
Jep. Oma paketti oli juuri Saksassa 5 päivää jumissa "huonon sään" takia. Muuten kyllä liikku sutjakasti Euroopan läpi ja tänään taitaa tulla jopa perille
 
Lähetys on matkalla kohdemaahan
30.1.2021 klo 05:07
Posti Logistiikkakeskus


Britteihin paketti menossa, Parcelforce taitaa loppupään kuskata ja siellä seuranta myös jumahtanut tuohon.
Alkaa 3 viikkoa olla jo mennyt... Tavaran ostajaakin vähän kyrpii jo.
 
Jep. Oma paketti oli juuri Saksassa 5 päivää jumissa "huonon sään" takia. Muuten kyllä liikku sutjakasti Euroopan läpi ja tänään taitaa tulla jopa perille

Eipä luonnonvoimille mitään voi. Saapa nähdä kauanko kestää omien vermeiden tulo itsenäisestä Kuningaskunnasta. SKYNET taisi olla kuskina.
 
Lähetys on matkalla kohdemaahan
30.1.2021 klo 05:07
Posti Logistiikkakeskus


Britteihin paketti menossa, Parcelforce taitaa loppupään kuskata ja siellä seuranta myös jumahtanut tuohon.
Alkaa 3 viikkoa olla jo mennyt... Tavaran ostajaakin vähän kyrpii jo.
Shipit.fi:n UPS Standard olisi varmaan ollut Britteihin halvempi ja nopeampi kuin Postin paketit (ei kuitenkaan kirjeitä halvempi).
Kuukausi sitten näytti laskeneen vielä entisestään pari euroa hinnat Eurooppaan (ml. UK).
 
Shipit.fi:n UPS Standard olisi varmaan ollut Britteihin halvempi ja nopeampi kuin Postin paketit (ei kuitenkaan kirjeitä halvempi).
Kuukausi sitten näytti laskeneen vielä entisestään pari euroa hinnat Eurooppaan (ml. UK).

Aikalailla saman hintainen oli kun pikaiseen tsekkasin, tyhmyyksissäni Postin sitten otin kun UPSin pudotuspiste muka liian kaukana... Noh, tyhmästä päästä kärsii.
 
Aikalailla saman hintainen oli kun pikaiseen tsekkasin, tyhmyyksissäni Postin sitten otin kun UPSin pudotuspiste muka liian kaukana... Noh, tyhmästä päästä kärsii.
Aivan joo, en muistanut ollenkaan että UPS:n pisteet ovat harvemmassa. Itsellä kun sattuu oleen samassa liikkeessä kuin Postin toimipiste.
 
Mitäköhän sieniä ne postissa syö. Maija postista oli lähettänyt vastauksen myyjän tiedusteluihin.
"We have tried to delivered the shipment on 16.02. but there has been an obstacle at the recipient’s. The ground floor door being locked is an example of such an obstacle. We cannot leave the shipment outside the building even if the recipient has requested that we hand over the item without signature."

Ja jatkanut vielä.
"If you would like to order a redelivery, we need your customer number or logistics contract number. "

Vastasin myyjälle että redeliveryä olen yrittänyt, mutta toi postin ehdotus on aikamoinen paradoksi. Miten ihmeessä ne voi pokkana tarjota redeliveryä jos juuri edellisessä lauseessa väittää, ettei toimitus ole mahdollista jonkun mielikuvitusesteen takia? :rofl:

Kovasti Maija yritti väittää että mun pitää mennä ostoskeskuksesta hakee mun paketit ja uhkasi vielä päivämäärällä millon lähtee takaisin.
 
Mä lähetin reilu pari viikkoa sitten pari suht isoa pakettia samana päivänä, samassa koko ja painoluokassa samasta postista molemmat saksaan. Toinen paketti meni lähettäjälle jossain 4 arkipäivässä ja toinen kyllä meni saksaan samassa ajassa, mutta jumittanut siitä asti eli nyt n. 10 päivää. Tämä tavaran vastaanottajaosapuoli oli tiedustellut asiaa omasta postistaan, mutta oli saanut lopulta ohjeet, että selvityspyyntö on lähettäjän vastuulla ja otti täte saamiensa ohjeistusten mukaan yhteyttä minuun.

Noh mä soitin postin aspaan sitten kysyäkseni, että mites tässä menetellään, niin ensimmäinen tokaisu aspatädiltä oli, että mitäs mä luulen että he voivat asialle tehdä. Vastasin sitten, että oon ostanut teiltä palvelun paketin kuskaamiseksi ja jos se ei mene perille, niin eikös se juurikin teidän asia ole laittaa se asia hoitoon. Aspatäti mumisi jotain kyrpiintyneellä äänellä ja alko sitten tivaamaan, että miksei asiaa hoideta sielä saksan päässä. Sanoin, että sieltä otettiin minuun yhteyttä, koska olen palvelun ostaja ja ei meinannut mennä millään jakeluun. Lopputulema oli, että se täti vaan käski mut pois puhelimesta etsimään heidän nettisivuiltaan jonkun lomakkeen, jonne voi sitten ilmoittaa, että paketti on hukassa. Asiakaspalvelulaatu oli kyllä taattua 0/5 laatua taas vaihteeksi postilta ja oikein vituttaa kuunnella tollasta asiakaspalvelua ja kyseenalaistamista. Ton aspatädin suhtautuminen asiaan oli jotenki sellanen oonko mä vitun tyhmä ku soitan sinne tyylinen. Ymmärrän kyllä et varmaan aika paljon sellasta paskaa joutuu noi aspat kokemaan, mutta jos mulla on paketti jumissa saksassa, niin luulis ettei tollasia puheluita ihan joka päivä sinne soiteta.
 
Tuo on kyllä tympeää kun Postin aspassa on välillä mätiä omenoita joukossa. Yleensä ainakin itse olen saanut hyvää palvelua aspasta, kunhan sinne ensin jon jollakin ilveellä saanut yhteyden. Asiat ovat yleensä hoituneet hyvin ja nopeasti. Mutta sitten kun tulee tuollainen elämäänsä kyllästynyt aspa kohdalle niin sitten voi melkein katkaista puhelun välittömästi ja yrittää hetken päästä uudestaan, jotkut kun vaan tiuskivat ja koittavat vältellä vastuuta ja työtä.
 
Mietin postin logiikkaa ja aino vaihtoehto mitä keksin on tämä.
Postille maksetaan kotiinkuljetuksesta. Posti lähettää paketin logistiikkakeskuksesta (itseä eikä asiakasta) lähimpään postinjakelupisteeseen, josta asiakasta pyydetään hakemaan paketti. Näin posti tienaa mahdollisemman paljon ja säästää mahdollisemman paljon. Ja kun asiakas ei hae pakettia, tulee vielä lisää rahaa kun myyjä joutuu maksamaan palautuksen. Näin on postin taloudellisessa mielessä kannattavampaa tehdä pakettien saamisesta asiakkaalle mahdollisemman vaikeata. Posti tienaa aina saman tai enemmän jos asiakas ei saa pakettiaan ja tämä on aivan järjetöntä. Olenko ihan kujalla vai kannattaako tässä miettiä rikosilmoitusta?
 
Viimeksi muokattu:
Välillä kyllä tuntuu että postin kotiinkuljetuksessa ne ylitsepääsemättömät ongelmat on todellisuudessa pikkuasioita. Monta kertaa on tullut vaan seurantaan tieto että toimituksessa on ollut este, esimerkiksi kiinni oleva alaovi. Todellisuudessa ilmeisesti sen alaoven pitäisi olla sepposen selällään että postipate pääsee sisään koska noita ilmoituksia on mullekin tullut vaikka meillä on 6:00-21:00 välisenä aikana alaoven lukko auki eli senkun vaan kiskoo ovenkahvasta. Ovikellon toimivuudenkin olen jopa pari kertaa tarkastanut ihan varmuuden vuoksi. Reklamaatioita on jokusen saanut tässä vuosien varrella tehdä.
 
En jaksa uskoa, että mitään konsernitason suunnitelmaa on millään kotiintoimituksilla kusettamisesta... Yksinkertaisin selitys on liki aina oikea, kaikki resurssit on vain vedetty niin tiukalle, että ei ole posteljoonilla aikaa yrittää päästä lukitusta ovesta läpi ja osa ei viitsi edes yrittää aikaa säästääkseen. Vrt. täällä maalla palvelu on ensiluokkaista, posteljooni soittaa aamulla etukäteen että passaisko tuoda tänään pakettia ja samalla tuo kirjepostinkin kotiin, vaikka postilaatikot on 500m päässä. Kerran soitti vielä, että hän on valitettavasti 10 minuuttia myöhässä, että toivottavasti ei aiheuta ongelmaa. Pienempi kiire, parempi palvelu...
 
Helpommalla pääsevät, kun kuljettajat kuittaavat lähetykset järjestelmään "toimituksessa on ollut este" tekosyyllä ja vievät lähetykset suoraan postitoimipaikkaan hyllytettäväksi ja asiakkaiden noudettavaksi.

Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.

Näiden kuljettajien työ on melko itsenäistä ja voivat siksi toimia kyseenalaisesti, kun ei ole koko ajan valvovaa silmää mukana ja varsinaiset palautteet työstä tulevat ainoastaan asiakkailta.
 
Helpommalla pääsevät, kun kuljettajat kuittaavat lähetykset järjestelmään "toimituksessa on ollut este" tekosyyllä ja vievät lähetykset suoraan postitoimipaikkaan hyllytettäväksi ja asiakkaiden noudettavaksi.

Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.

Näiden kuljettajien työ on melko itsenäistä ja voivat siksi toimia kyseenalaisesti, kun ei ole koko ajan valvovaa silmää mukana ja varsinaiset palautteet työstä tulevat ainoastaan asiakkailta.

Just kävi näin paketille, väittivät että ovat käyneet oven takana kolistelemassa ja paketti toimitettu postiin haettavaksi.
 
Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.
Ennen ei jaksanut noista aina valitella mutta nyt ainakin viimeisen vuoden aikana olen jokaisesta toimittamattomasta kotiinkuljetuksesta pistänyt valitusta, joskus olen kyllä hakenut paketin postin pisteestä jos on ollut kiirus saada paketti itselle mutta silti pistänyt noottia asiasta. Kaikki vaan valittamaan noista välistä jätetyistä kotiinkuljetuksista niin ehkäpä tuo meininki loppuu.
 
Helpommalla pääsevät, kun kuljettajat kuittaavat lähetykset järjestelmään "toimituksessa on ollut este" tekosyyllä ja vievät lähetykset suoraan postitoimipaikkaan hyllytettäväksi ja asiakkaiden noudettavaksi.

Näistä pitäisi vaan valittaa järjestelmällisesti, että postin kuljettajien esimiehet ottaisivat asian puheeksi kyseisen lusmun kanssa.

Näiden kuljettajien työ on melko itsenäistä ja voivat siksi toimia kyseenalaisesti, kun ei ole koko ajan valvovaa silmää mukana ja varsinaiset palautteet työstä tulevat ainoastaan asiakkailta.

Se on juuri näin. Itse 19 kesäsenä jaoin paketteja alihankkijalla ja välillä kamaa oli niin vitusti ettei kiinnostanut edes lähteä esim. ovikooditaloja jakamaan. Postilla on listat osotteista ja ovikoodeista jotka pitävät tai eivät pidä paikkansa joten, jos kuski ilmoittaa ettei koodi käy tai ei auennut ovi niin ei sitä kukaan kyseenalaistanut. Valitusta tuli ehkä 5 kertaa parin vuoden aikana. Tästä on jo monta vuotta aikaa. Pahoittelut silloisille asiakkaille :cool:
 
En jaksa uskoa, että mitään konsernitason suunnitelmaa on millään kotiintoimituksilla kusettamisesta... Yksinkertaisin selitys on liki aina oikea, kaikki resurssit on vain vedetty niin tiukalle, että ei ole posteljoonilla aikaa yrittää päästä lukitusta ovesta läpi ja osa ei viitsi edes yrittää aikaa säästääkseen.
Pakkohan niiden on kuitenkin tietää, että jos ei ole porukkaa tarpeeksi, niin myytyjä palveluita ei pystytä suorittamaan. Mutta mitä väliä, kun sillä maksetaan pomojen bonukset.
Uskomatonta olisi jos lähetti on sen oikean paketin kanssa oikeasti tullut siihen oven taakse ja toteaa että tässähän on ovi (eikä soita paketissa olevaan numeroon, tai miksi ihmeessä postin työntekijä ei tietäisi ovikoodeja, kun mainokset ja saapumisilmoitukset tulee ihan normaalisti?), se on nyt este, ja sitten ajaa johonkin toiselle postinumeroalueelle ja kirjaa paketin sinne noudattavaksi. Uskottavampi selitys on että kaikki paketit viedään suoraan noutopisteeseen tai sitten pakettiauto kiertelee hetken ja vie kaikki paketit noutopisteeseen. Lähetille sama palkka ja asiakkaat voivat tehdä sen työn. Tuskin ketään kiinnostaa suorittaa postin palkalla.
 
Pakkohan niiden on kuitenkin tietää, että jos ei ole porukkaa tarpeeksi, niin myytyjä palveluita ei pystytä suorittamaan. Mutta mitä väliä, kun sillä maksetaan pomojen bonukset.
Uskomatonta olisi jos lähetti on sen oikean paketin kanssa oikeasti tullut siihen oven taakse ja toteaa että tässähän on ovi (eikä soita paketissa olevaan numeroon, tai miksi ihmeessä postin työntekijä ei tietäisi ovikoodeja, kun mainokset ja saapumisilmoitukset tulee ihan normaalisti?), se on nyt este, ja sitten ajaa johonkin toiselle postinumeroalueelle ja kirjaa paketin sinne noudattavaksi. Uskottavampi selitys on että kaikki paketit viedään suoraan noutopisteeseen tai sitten pakettiauto kiertelee hetken ja vie kaikki paketit noutopisteeseen. Lähetille sama palkka ja asiakkaat voivat tehdä sen työn. Tuskin ketään kiinnostaa suorittaa postin palkalla.

Pakettiauto kiertää ne osoitteet jossa ei ole esteitä varmuudella ja firmat sun muut. Siellä se paketti pyörii mukana sitten lopulta sinne noutopisteelle. Puhelinnumeron voi tarvittaessa raaputtaa pois ja kysyttäessä sanoa sen olleen lukukelvoton.

Ja uskon menon olevan samanlaista edelleen.
 
Pakettiauto kiertää ne osoitteet jossa ei ole esteitä varmuudella ja firmat sun muut. Siellä se paketti pyörii mukana sitten lopulta sinne noutopisteelle. Puhelinnumeron voi tarvittaessa raaputtaa pois ja kysyttäessä sanoa sen olleen lukukelvoton.
Pandemian aikana on vähän nihkeetä pyytää kotiinkuljetuksesta maksaneet eri postinumeroalueelle hakemaan paketteja ostoskeskuksiin. Asiakas ei voi muuta kuin odottaa määrätyn päivämäärän yli ja pyytää myyjää aloittamaan sama hässäkkä alusta. Tragikoomista touhua.
 
Pandemian aikana on vähän nihkeetä pyytää kotiinkuljetuksesta maksaneet eri postinumeroalueelle hakemaan paketteja ostoskeskuksiin. Asiakas ei voi muuta kuin odottaa määrätyn päivämäärän yli ja pyytää myyjää aloittamaan sama hässäkkä alusta. Tragikoomista touhua.

Miksei sitä pakettia muka voisi hakea näin koronan aikana? Paljon suuremmaksi ongelmaksi näen itse sen, että asiakas ei saa maksettua palvelua.
 
Miksei sitä pakettia muka voisi hakea näin koronan aikana? Paljon suuremmaksi ongelmaksi näen itse sen, että asiakas ei saa maksettua palvelua.
Eikö koko postin idea ole säästää aikaa saamalla tuote asiakkaalle, eikä juoksuttaa asiakasta pitkin kyliä? Jos paketti on pakko jättää jonnekin, niin miksei asiakkaan paikalliseen postiin? Jos haluaisin matkakuluja ja tuhlata omaa aikaani, niin en maksaisi siitä postille.
 
Pandemian aikana on vähän nihkeetä pyytää kotiinkuljetuksesta maksaneet eri postinumeroalueelle hakemaan paketteja ostoskeskuksiin. Asiakas ei voi muuta kuin odottaa määrätyn päivämäärän yli ja pyytää myyjää aloittamaan sama hässäkkä alusta. Tragikoomista touhua.

Sitä en tiedä miksi paketit menisi eri postinumeroalueelle. Tosin 10 vuotta sitten oli oma postin pistekkin joka alueella.
 
Eikö koko postin idea ole säästää aikaa saamalla tuote asiakkaalle, eikä juoksuttaa asiakasta pitkin kyliä? Jos paketti on pakko jättää jonnekin, niin miksei asiakkaan paikalliseen postiin? Jos haluaisin matkakuluja ja tuhlata omaa aikaani, niin en maksaisi siitä postille.

No sehän, se mutta mitä tekemistä sillä koronalla tähän oli kun se tuntui edellisen viestin perusteella se suurin ongelma oleva? Kuten sanoin, niin itse näen sen juuri ongelmana, että et saa palvelua eli sitä kotiin kuljetusta, vaan joudut sen itse hakemaan.
 
No sehän, se mutta mitä tekemistä sillä koronalla tähän oli kun se tuntui edellisen viestin perusteella se suurin ongelma oleva? Kuten sanoin, niin itse näen sen juuri ongelmana, että et saa palvelua eli sitä kotiin kuljetusta, vaan joudut sen itse hakemaan.
No vaikka päivän uutisesta poimittu "Kaikki lähikontaktit toisiin ihmisiin, jotka eivät ole välttämättömiä, on syytä jättää tässä tilanteessa pois, Aluehallintovirasto korostaa tiedotteessa." Meinasin että vähän moraalitonta ottaa rahaa palvelusta, jättää se tekemättä ja pyytää ihmisiä kokoontumaan pieniin tiloihin. Hammasta purren voisin normaalitilanteessa hakea lähipostista tämmöiset, en enää kauempaa pandemian kukkiessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 139
Viestejä
4 862 110
Jäsenet
78 610
Uusin jäsen
Anomnom

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom