Postin kulkemisen vaikeus

Haiskahtaa vahvasti postin olevan ainoa firma Suomessa, kun ei harrasta omaa seurantaa. Esim. Jos jonkun kuljettajan jakeluongelmat ylittää muiden keskiarvot tai tunnettujen koodien taloihin ei pystytä jakelemaan. Ois varmaan tarvetta sisäiselletarkastukselle.
 
No vaikka päivän uutisesta poimittu "Kaikki lähikontaktit toisiin ihmisiin, jotka eivät ole välttämättömiä, on syytä jättää tässä tilanteessa pois, Aluehallintovirasto korostaa tiedotteessa." Meinasin että vähän moraalitonta ottaa rahaa palvelusta, jättää se tekemättä ja pyytää ihmisiä kokoontumaan pieniin tiloihin. Hammasta purren voisin normaalitilanteessa hakea lähipostista tämmöiset, en enää kauempaa pandemian kukkiessa.

No mikä pakko sitä lähikontaktia on siellä postissa harrastaa? VIimeksi kun katsoin, niin sen määritelmä oli 15 minuuttia alle 2m etäisyydellä. Itse kun kävin eilen Postissa en tarvinnut olla virkailijan kanssa lähikontaktissa (eikä kyllä kenenkään muunkaan). Noutokoodin voi sanoa ihan hyvin yli 2m etäisyydeltä ja sitten paketti mukaan ja pois. Virkailija kuittaa paketin, joten sekään ei ole ongelma.

Se tosin on ongelma, ettei posti yritä edes toimittaa pakettia. Silloin maksat palvelusta jota et saanut, harva haluaa rahaa nyt ihan huvikseen antaa postille.
 
Se että joudun menee sinne julkisilla ja jättimäisen kauppakeskuksen läpi ja odottaa arvaamaton aika pienessä nurkassa. Tai voihan aina kävellä, mutta oma aika on rahaakin arvokkaampaa.
 
Haiskahtaa vahvasti postin olevan ainoa firma Suomessa, kun ei harrasta omaa seurantaa. Esim. Jos jonkun kuljettajan jakeluongelmat ylittää muiden keskiarvot tai tunnettujen koodien taloihin ei pystytä jakelemaan. Ois varmaan tarvetta sisäiselletarkastukselle.

Jakajien luovutuksia seurataan, mutta ei laatua eli luovutus asiakkaalle tai toimitus noutopisteeseen on saman arvoisia ja jos jakaja leimaa oikeat merkinnät niin ne ei pomppaa edes mokalistoille.

Itse tein jakajana paljon sitä, että merkitsin soiton soittamatta ja vein paketit suoraan ovelle ja jätin sinne jos ei oltu paikalla. Kertaakaan ei tullut valitusta, enemmän kiitosta kun en turhaan soittele ja asiakkaiden ei tarvinnut hakea. Toki kerrostalojen kohdalla tuli soiteltua. Pienillä paikkakunnilla ja maaseudulla homma toimii paremmin.
 
Jakajien luovutuksia seurataan, mutta ei laatua eli luovutus asiakkaalle tai toimitus noutopisteeseen on saman arvoisia ja jos jakaja leimaa oikeat merkinnät niin ne ei pomppaa edes mokalistoille.

Itse tein jakajana paljon sitä, että merkitsin soiton soittamatta ja vein paketit suoraan ovelle ja jätin sinne jos ei oltu paikalla. Kertaakaan ei tullut valitusta, enemmän kiitosta kun en turhaan soittele ja asiakkaiden ei tarvinnut hakea. Toki kerrostalojen kohdalla tuli soiteltua. Pienillä paikkakunnilla ja maaseudulla homma toimii paremmin.
Tuohan on suoraan tarkastuksen mokailua, jos tietyt konstit tekemällä sen välttää eikä laatua valvota ollenkaan.
 
Tuohan on suoraan tarkastuksen mokailua, jos tietyt konstit tekemällä sen välttää eikä laatua valvota ollenkaan.

Niin on. Laadun mittarit on väärät. Esimerkiksi jätät soiton rekisteriröimättä, mutta viet paketin asiakkaalle niin siitä kysytään. Se tuntui olevan tärkeämpää, että merkinnät on oikein.
 
No autottoman elämä varsinkin korona aikana on muutenkin melko ankeaa, jos meinasi suosituksia noudattaa. Otan osaa. Itse tilaan kotiinkuljetuksella vain isot / painavat tavat. Itse arvostan omaa aikaa sen verran paljon, että halua odottaa kotiinkuljetusta kun mitään tarkkaa aikaa ei ainakaan muilta kuriireilta saa. Muutoman kerran joutunut toisin muille kuriireille kun postille soittamaan, että missä se paketti on kun ei ole edes yritetty toimittaa. Paljon nopeampi omalla autolla vaan noutaa.
 
Paketti seisoo toista viikkoa limbossa tullin ja postin välissä. Paketti tullattu mutta tieto ei ole kulkenut postille, joten mitään ei voi tehdä. Vikaa on kuulemma ollut, osa paketeista ilmeisesti jää lopullisesti välitilaan ja kukaan ei voi tehdä mitään. Vittu mitä paskaa taas, tästä ilosta maksoin postille pakollisen 2,90 käsittelymaksunkin. On kyllä perusteellisen hienosti käsitelty. Postin tuntien seuraavaksi tulee ilmoitus, että paketti on lähtenyt takaisin.
 
Kaksi Englantiin lähetettyä pakettia jumissa Suomen päässä, toinen lähetetty 28.12. ja toinen 1.2. Voivottelevat aspassa vain, etteivät voi mitään koska Brexit.
 
Kaksi Englantiin lähetettyä pakettia jumissa Suomen päässä, toinen lähetetty 28.12. ja toinen 1.2. Voivottelevat aspassa vain, etteivät voi mitään koska Brexit.
Juu, täälläkin kaikki tammikuussa lähetetyt Postin Priority-kirjeet UK:hon vielä perille menemättä. Tosin noista nyt ei näe ovatko vielä Suomessa vai ei.

Mielenkiintoisesti kirjeet/paketit jotka lähetettiin Pakettikaupan (joka muuten Postin omistama nykyään) Asendia-palvelulla meni Ranskan postin kirjeinä ihan kohtuullisessa 2,5 viikon ajassa perille Suomesta UK:oon reittiä FI-SE-DE-UK (DE-UK-väli 2 arkipäivää). Eli selvästi ainakin joistain muista maista kirjeliikenne UK:oon toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tulli järjestelmät solmussa vai mitä ihmettä siellä tapahtuu... Olen koko päivän yrittänyt tullata jenkkipakettia, mutta aina kosahtaa:

"An error was detected in the details provided. Please correct the details and try again."

Ihan kiva, mutta ei MITÄÄN käryä, että missäköhän tiedoissa muka on virhe. Kaiken piti olla ok. Jos lähettää saman tuonti-ilmoituksen uudestaan muuttamatta mitään, menee johonkin manuaalliseen prosessiin, joka ei ilmeisestikään toimi, koska koko päivän on paketti roikkunut siellä ja tunnista puhutaan....

Edit: Piti ihan soitella tulillle kun homma ei edennyt. Siellä on tullit lomakkeet solmussa, tietty kombinaatio checkboxeja (kun tuo elintarvikkeita jenkeistä, niin on aika natsikontrollit), joka ei mee läpi, vaan vetää koko systeemin jojoon. Tein tullimiehen ohjeistuksella oikean kombon ja läpi meni. Ei kyllä mielestäni ole checkboxit ns. "oikein", mutta ihan sama, sain ohjeet tullilta itseltään ja joka tapauksessa tuotteet on ihan ok tuoda maahan.
 
Viimeksi muokattu:
Yritin luoda palautustunnuksen netin kautta, mutta eihän postin sivut toimi. Kaikki toimii automaatin valintaan asti (hyväksyy lähetystunnuksen) , sitten pamahtaa ruutuun:

"Hupsista. Palvelumme kompastui, kun yritti ymmärtää, mitä oli tekemässä. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun. "

Lähinpään toimipisteeseen on yli 20km, joten mukava on lähteä sinne viemään.
 
Vittu noita mukahauskoja Postin virheilmoituksia... "Palvelumme kompastui" jne. Jotenkin antaa aika epäluotettavan kuvan koko puljusta mun mielestä. Valitettavasti vastaavia "Hupsis" -ilmoituksia alkaa nykyään olemaan yhä useammalla muullakin sivustolla.
 
Juu, niinhän tuosta oli ja silloin jo ärsytti tuo mutta siinä vaiheessa kun tulee joku virheilmoitus niin mun mielestä pitäisi olla vähän asiallisempia ilmoituksia. Eräässä verkkokaupassa tuli ilmoitus "Hupsista, jokin taisi mennä pieleen. Klikkaappa tästä niin aloitetaan alusta." tai jotain vastaavaa, vieressä joku juopuneen näköinen piirretty pupujussi tai vastaava, ja koko ostoskori tyhjeni samalla. Ei naurattanut tai edes hymyilyttänyt. Ensimmäisenä teki mieli heittää koko kone seinään sen ilmoituksen takia.
 
Omaposti sovellus aivan jumissa. Ei toimi PC:llä eikä iphonella, kellottaa vaan maailman tappiin asti kun yrittää kirjeitä avata.
 
Onkohan mitään tehtävissä kun ostin FB-kirpparilta pelin tuossa pari viikkoa sitten ja kirje on edelleen jossain matkalla. Myyjä on ainaki "palautteen" mukaan mitä etsin kyllä hyvin säntillisesti hoitanu asiat ja laitto kuvan kuitista sekä kirjeestä. Eihän tuommosta kirjettä pysty mitenkään seuraamaan. Myyjä oli kyselly postista mistä postittanu ja pyysivät odotteleen vielä tämän viikon. Kirje tosiaan ollu nyt sen 2vko matkalla.
 
Onkohan mitään tehtävissä kun ostin FB-kirpparilta pelin tuossa pari viikkoa sitten ja kirje on edelleen jossain matkalla. Myyjä on ainaki "palautteen" mukaan mitä etsin kyllä hyvin säntillisesti hoitanu asiat ja laitto kuvan kuitista sekä kirjeestä. Eihän tuommosta kirjettä pysty mitenkään seuraamaan. Myyjä oli kyselly postista mistä postittanu ja pyysivät odotteleen vielä tämän viikon. Kirje tosiaan ollu nyt sen 2vko matkalla.
Ei kai tuossa paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin että lähettäjä tekee postiin selvityspyynnön. Löytyy jos löytyy. Posti kyllä on uskomattoman hyvä välillä hävittämään asioita, duunikaverillakin oli pimennysverhot kateissa kuukauden kunnes ne löytyivät keskeltä lajittelukeskuksen lattiaa kun duunikaveri kävi ihan työkeikalla huoltohommissa postikeskuksessa ja sattumalta näki verhonsa lattialla paketissa.
 
Omapostin uusin versio puhelimella on kyllä aivan paska, sen lisäksi että ei toimi, niin myös näyttää rumalta ja sekavalta. Miksihän tuotakin piti mennä muuttamaan?
 
Ei kai tuossa paljon muuta vaihtoehtoa ole kuin että lähettäjä tekee postiin selvityspyynnön. Löytyy jos löytyy. Posti kyllä on uskomattoman hyvä välillä hävittämään asioita, duunikaverillakin oli pimennysverhot kateissa kuukauden kunnes ne löytyivät keskeltä lajittelukeskuksen lattiaa kun duunikaveri kävi ihan työkeikalla huoltohommissa postikeskuksessa ja sattumalta näki verhonsa lattialla paketissa.
Jos on ollu seuraamaton kirje niin eivät ne asialle mitään voi tehä. Korkeintaa pahottelevat asiaa... :)
 
Paketti smartpostissa mutta Postin puhelintsydeemit ei toimi niin en saa sieltä avauskoodia tekstiviestillä...

Yrittää tehdä omapostiin tunnukset niin puhelinnumeron vahvistuksessa tulee taas sama ongelma vastaan.

Voi vittu sanon minä
 
Mitäs ihmettä Posti nyt sekoaa? Mulle tuli just ilmoitus OmaPostiin että mulle on tulossa kiinasta "paketti", ei ole vielä saapunut Postille. Pitäisi kuitenkin olla sellainen lähetys jossa ei ole mitään seurantaa täällä päässä eikä vastaavista aiemmin ole mitään ennakkotiedotusta tullut, pitäisi siis olla sellainen pieni musta muovipussukka tai pieni kuplamuovikirje mitä AliExpressistä yleensäkin tulee. Ei kai tuo tarkoita sitä että ne kaappaavat sen "tullattavaksi" vaikka paketin arvo postikuluineen on jotain alle 2e luokkaa?
 
Mitäs ihmettä Posti nyt sekoaa? Mulle tuli just ilmoitus OmaPostiin että mulle on tulossa kiinasta "paketti", ei ole vielä saapunut Postille. Pitäisi kuitenkin olla sellainen lähetys jossa ei ole mitään seurantaa täällä päässä eikä vastaavista aiemmin ole mitään ennakkotiedotusta tullut, pitäisi siis olla sellainen pieni musta muovipussukka tai pieni kuplamuovikirje mitä AliExpressistä yleensäkin tulee. Ei kai tuo tarkoita sitä että ne kaappaavat sen "tullattavaksi" vaikka paketin arvo postikuluineen on jotain alle 2e luokkaa?
Kyllä sinne niitä halpojen lähetysten tietoja myös voi tulla ennakkotietona jos ne tulee tiettyinä oikeina lähetyksinä, mutta täydellistä seurantaa niille ei tule. Eikä tuolla minkään tullin kanssa ole mitään tekemistä.
 
Kyllä sinne niitä halpojen lähetysten tietoja myös voi tulla ennakkotietona jos ne tulee tiettyinä oikeina lähetyksinä, mutta täydellistä seurantaa niille ei tule. Eikä tuolla minkään tullin kanssa ole mitään tekemistä.
Juu, ihmettelin vaan kun ei ole ikinä ennen tuollaisesta paketista tullut ennakkoilmoitusta jossa ei mitään seurantaa ole, kuitenkin noita vastaavia pussukoita on vuosien varrella kohtalaisen monta tullut. No, onhan se tietty kiva jos Postilta tulee jossain vaiheessa edes ilmoitus että paketti on selviytynyt suomeen, yleensä kun nuo vaan mystisesti teleporttautuvat sieltä kiinasta viimeisen lähetyspään seurannan jälkeen muutaman viikon päästä postiluukkuun.
 
Juu, ihmettelin vaan kun ei ole ikinä ennen tuollaisesta paketista tullut ennakkoilmoitusta jossa ei mitään seurantaa ole, kuitenkin noita vastaavia pussukoita on vuosien varrella kohtalaisen monta tullut. No, onhan se tietty kiva jos Postilta tulee jossain vaiheessa edes ilmoitus että paketti on selviytynyt suomeen, yleensä kun nuo vaan mystisesti teleporttautuvat sieltä kiinasta viimeisen lähetyspään seurannan jälkeen muutaman viikon päästä postiluukkuun.
Uw-alkuiset ja cn-loppuiset china post ainakin tulee näkyviin, mutta yleensä ennakkotietoa enempää niistä ei tule näkyville vaan ne yleensä katoavat itsestään pois postin ohjelmasta jonkun ajan päästä.
 
Uw-alkuiset ja cn-loppuiset china post ainakin tulee näkyviin, mutta yleensä ennakkotietoa enempää niistä ei tule näkyville vaan ne yleensä katoavat itsestään pois postin ohjelmasta jonkun ajan päästä.
Jaa... Tuo oli lähtiessä ollut joku LPxxxxxxxxxxxxxxxxx -koodillinen mutta eilen oli vaihtunut UJxxxxxxxxxxCN -koodiksi jolloin tuo ilmoitus oli tullut.
 
Jaa... Tuo oli lähtiessä ollut joku LPxxxxxxxxxxxxxxxxx -koodillinen mutta eilen oli vaihtunut UJxxxxxxxxxxCN -koodiksi jolloin tuo ilmoitus oli tullut.
Joo monesti ne cn-päätteiset ei kirjatut lähetykset tupsahtelee seurantaan vaikka niissä ei pitäisi mitään seurantaa olla, mutta se ennakkotieto ainakin niistä usein tulee.
 
Posti sitten lähetti paketit takaisin myyjälle, vaikka myyjä on kaksi kertaa sanonut, että ovat pyytäneet postista uudelleenlähetystä. Nyt myyjä on menettänyt aikaa ja rahaa, minä olen menettänyt aikaa ja posti on ainoa joka on saanut hyötyä, vaikka ei toimita paketteja edes perille.
 
Kyllä meni taas kasetti Postin kanssa. Kävivät sitten luovuttamassa kirjatun kirjeen naapurikaupungissa jollekin, vaikka postin seurannassakin kohdepostinumero ja kaupunki ovat oikein.
 
Kyllä meni taas kasetti Postin kanssa. Kävivät sitten luovuttamassa kirjatun kirjeen naapurikaupungissa jollekin, vaikka postin seurannassakin kohdepostinumero ja kaupunki ovat oikein.
Tai sitten käy niin jännästi, että se kirje tulee postilaatikkoon. Kirjatut toimitetaan sinne jos mahtuvat koon puolesta ja posti kuittaa ne.
 
Tai sitten käy niin jännästi, että se kirje tulee postilaatikkoon. Kirjatut toimitetaan sinne jos mahtuvat koon puolesta ja posti kuittaa ne.
Kai se olisi jo tullut, jos se kerta on kuitattu luovutetuksi? Ja vieläpä väärässä kaupungissa. Olin kyllä koko päivän kotona etäilemässä, joten tänne sitä ei varmuudella ainakaan toimitettu.
 
Kai se olisi jo tullut, jos se kerta on kuitattu luovutetuksi? Ja vieläpä väärässä kaupungissa. Olin kyllä koko päivän kotona etäilemässä, joten tänne sitä ei varmuudella ainakaan toimitettu.
Joskus tulevat vasta seuraavana päivänä kuittauksesta ja se kuittaus tulee juurikin postin lajittelun sijaintipaikan mukaan monesti jos noin on käynyt.
 
Joskus tulevat vasta seuraavana päivänä kuittauksesta ja se kuittaus tulee juurikin postin lajittelun sijaintipaikan mukaan monesti jos noin on käynyt.
Eipä ollut tästäkään kyse, koska muu posti taas tuli. Eikä ole kyllä itselläni koskaan tuon kyseisen kaupungin kautta kirjatut kirjeet kiertäneet.
 
Eikös ollutkin niin, että postin pakettiautomaattiin toimitettua pakettia, ei saa edes rahalla vaihdettua vaikka kotiin kuljetukseen tms?
 
Täytyypi antaa postille hieman kiitostakin. Gigantin paketti ( pöytätietokone ) Ruotsista selvityi todella ripeästi perille.
Tämä oli posti premium paketti ( 6,90 EUR ), normaali paketti taisi olla 4,90 EUR.
Kun posti sai Ruotsistä lähetetyn paketin käsiinsä, niin 14 tunnin kuluttua se oli perillä !!!

paketti.jpg
 
Jos. edellä oli minulle, että miksi valitsin pakettiautomaatin, niin koska sen piti tulla näppärästi lähikaupan automaattiin. Ei ollut tilaa, ja meni jonnekin hevonv. Ja kun tässä tuli vedettyä vielä liukkaalla jäällä lipat, niin olisi ollut halu ohjata paketti kotiin lisämaksusta. Vaan kylläpä tuo järjestyy.
 
Jos. edellä oli minulle, että miksi valitsin pakettiautomaatin, niin koska sen piti tulla näppärästi lähikaupan automaattiin. Ei ollut tilaa, ja meni jonnekin hevonv. Ja kun tässä tuli vedettyä vielä liukkaalla jäällä lipat, niin olisi ollut halu ohjata paketti kotiin lisämaksusta. Vaan kylläpä tuo järjestyy.

Ei vaan kritiikkiä ihan Postin järjestelmiä tai niiden puutteita kohtaan. Olisi 100x helpompaa ja turvallisempaa kun sen kotiinkuljetuksen voisi tilata ja maksaa luottokortilla tilaussivun kautta kuin se että kuskien pitää raahata maksupäätteitä mukana ja rahastella asiakkaita ovella. Järjenköyhyyttä nykytilanteessa.
 
Ei vaan kritiikkiä ihan Postin järjestelmiä tai niiden puutteita kohtaan. Olisi 100x helpompaa ja turvallisempaa kun sen kotiinkuljetuksen voisi tilata ja maksaa luottokortilla tilaussivun kautta kuin se että kuskien pitää raahata maksupäätteitä mukana ja rahastella asiakkaita ovella. Järjenköyhyyttä nykytilanteessa.
Juu, miksi tuota ei voisi maksaa luottokortilla tai vaikka verkkopankkimaksulla tilaussivulta? Ei pienintäkään järkeä tuon maksupäätteen raahaamisessa.
 
Omaan tilanteeseen, vaikka Oma posti -palvelu ei antanut mahdollisuutta valita kotiinkuljetusta, oli mahdollista tilata postin asiakaspalvelun kautta paketti muihin automaatteihin tai postiin. Luonnollisesti ei juuri kiinnosta enää siirrätellä pakettia johonkin automaattiin, jossa ei kenties sitten olekaan tilaa (tosin, voihan olla, posti olisi nähnyt kulloisenkin tilanteen?). Joten olisin siis voinut esim. tilata paketin omaan postiin ja sieltä kotiin kuljetuksen (11 €), eli niitä kyllä hoidetaan edelleen, ainakin tällaisissa jo maksetuissa tapauksissa (tämän mukaan ei vain oteta kuittausta asiakkaalta, kts. kohta "Saako lähetyksen kotiin myös korona-aikana?").

Mutta omassa tapauksessa riitti jo se, että sain lisäaikaa hakuun, jolloin pääsen hakemaan sen paketin sieltä missä nyt onkin. Alkuperäiseen aikaan se ei olisi onnistunut.

Palvelu puhelimessa oli todella ystävällistä ja vaihtoehtoja hoitaa homma oli useita. 5/5 :)

PS. Miksi en soittanut jo alun perin postiin suoraan? No, muistan lukeneeni jotain kauhutarinoita huonosta asiakaspalvelusta, ajattelin kysäistä täältä. Aina ensin Techbbs:stä ;)
 
Taas Postilta hienoa toimintaa. Miksi sitä kuljetusta ei makseta etukäteen ja kusti vain pudottaa paketin kuistille?
Varmaan kun jos asiakas ei olisikaan kotona niin maksupalautus rumba ja jos jätettäisiin pihalle, tappelu kadonneista paketeista.
Mutta tuntuu että miksi päätteisiin ei ole tuotu lähimaksua. Maksu tuskin kovin montaa kertaa ylittää 50€
 
Ranskasta lähtenyt kaksi pakettia 16.2.2021 ja 22.2.2021.
Seuranta näyttää 22.2.2021 lähteneen paketin olevan suomessa, mutta 16.2.2021 lähtenyt paketti ei ole vieläkään.
Screenshot_2021-02-27 MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA 17TRACK.png
 
Viimeksi muokattu:
Ebaysta ostettu, Kiinasta matkaan lähtenyt kirje/pieni paketti. 4.1.2021 Kiinasta lähtenyt liikkelle, Ebayn seurannan viimeisin päivitys 15.1.2021 "Finland, Arrived at destination country airport", sen jälkeen ei mitään.

Postin aspasta kyselin voivatko he auttaa, niin sanoivat vaan ettei ole vielä saapunut postille ja ota yhteys tuotteen myyjään. Ebayn kautta en pysty myyjään ottamaan yhteyttä, koska koronan takia toimituksissa voi olla viivettä jaada jaada.

Kyseessä noin 5e arvoinen SD2SP2 adapteri Nintendo Gamecubelle, eli ei mitään arvokasta mutta olisi se ihan kiva kotiin asti saada.
Mihin tahoon pitäisi olla yhteydessä?
 
Ebaysta ostettu, Kiinasta matkaan lähtenyt kirje/pieni paketti. 4.1.2021 Kiinasta lähtenyt liikkelle, Ebayn seurannan viimeisin päivitys 15.1.2021 "Finland, Arrived at destination country airport", sen jälkeen ei mitään.

Postin aspasta kyselin voivatko he auttaa, niin sanoivat vaan ettei ole vielä saapunut postille ja ota yhteys tuotteen myyjään. Ebayn kautta en pysty myyjään ottamaan yhteyttä, koska koronan takia toimituksissa voi olla viivettä jaada jaada.

Kyseessä noin 5e arvoinen SD2SP2 adapteri Nintendo Gamecubelle, eli ei mitään arvokasta mutta olisi se ihan kiva kotiin asti saada.
Mihin tahoon pitäisi olla yhteydessä?

Ei mihinkään tahoon. Ebayn sivuilla näkyy estimated delivery päivämäärä. Kun sen yli menee, niin pääset ottamaan lähettäjään yhteyttä ja pyytämään uutta tuotetta tai rahoja takaisin. Nyt vain odottelet.

Ebayn ja muiden pingpong seurantojen "Finland, Arrived at destination country airport" tarkoittaa että pakettisi on saapunut Mongoliaan/Kazastaniin/Turkkiin tai johonkin vastaavaan maahan. Se ei ole Suomessa, joten Postilla ei ole siitä tietoa. Ainut validi seuranta on Postin oma seuranta ja jos lähetystunnuksella ei löydy sieltä lähetystä, niin Posti ei voi mitenkään auttaa.
 
Onkos kellään briteistä tuleva paketti liikkunut vielä tullistä eteen päin.
Ollut jo 2 viikkoa tullissa.
 
Onkos kellään briteistä tuleva paketti liikkunut vielä tullistä eteen päin.
Ollut jo 2 viikkoa tullissa.

Oletko tulliselvityksen tehnyt ja maksanut tullit? Samoten sen Postin 2,90e ihmemaksun pitää olla maksettuna ennenkuin liikkuu.

Mulla jo yli kuukauden maannut britteihin lähtevä paketti lentoasemalla...
Yksi tilaus briteistä taasen tuli about kolmessa viikossa, tullin kautta.
 
Tänään piti tulla vuodesohva Postin kuljetuksena. Kuski soitti ettei kehtaa tuoda perille asti kun on niin pahasti vaurioitunut Postin käsittelyssä, lähti takaisin ennen kuin saapui.
 
Viime viikolla tuli Amazon.de paketti, Postin täti soitti kysyi oonko himassa ja toimitti paketin OK.

Tänään piti tulla samasta paikasta toinen paketti, nyt oli sitten "vastaanottajan luona este", ei ole soiteltu eikä koputeltu.

Käsittämätöntä miten tää on näin arpapeliä. Joku soittaa toinen ei.

Omaposti seurannassa lukee lisäksi tuosta muutaman minuutin päässä että "lähetys luovutettu vastaanottajalle", ilmeisesti jonnekin postin toimipaikkaan ja nyt odotellaan ilmoitusta minne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 512
Viestejä
4 863 120
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Sisunissila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom