Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuston teko on kivaa ja opettavaistaTehny mieli kokeilla leipäjuuston tekemistä, mutta ei ole oikein tarpeeksi isoa kattilaa ja viitseliäisyyttä
...Roguefortii- homeen olen tehnyt kuivatusta ja jauhetusta laadukkaasta sinihomejuustosta.
kiitos mutta ihan käsikopelolla mennnään yoistaiseksi.Oletko harkinnut siirtyväsi kokopäivätyöhön elintarvikealalle? Viimeisessä kuvassa on ihan helvetin ammattimaisen näköinen sinihomejuustosiivu.
Mitä riisiä käytät sushissa? Itse olen käyttänyt basmatia tai puuroriisiä koska paikallisen kaupan valikoima on mitä on.Tuli tehtyä melkoisen onnistunut annos. Ostin pullon Ponzua ja marinoin sillä, inkiväärillä, valkosipulilla ja hunajalla lohta. Pistin lohet grillivastuksen alle ja keittelin kaveriksi sushiriisiä ja paistoin lehtikaalia.
Sushi Dailyn riisiä tuli käytettyäMitä riisiä käytät sushissa? Itse olen käyttänyt basmatia tai puuroriisiä koska paikallisen kaupan valikoima on mitä on.
Kuusenkerkkäsiirapin sesonki alkaa olla jo ohi, mutta tässä muutama kuva. Osaan laitoin minttuöljyä ja Fernet Brancaa. Toimii hyvin yskänlääkkeenä
Oletko tehnyt tavallisella sokerilla tai hyytelösokerilla? Itse olen laittanut half/half hyytelö- ja fariinisokeria.Pari kiloa tuli kans kerkkiä kerättyä.
Osasta tein mehua (Ohje) ja loput pakastin jos tulis siirappi myöhemmin tehtyä.
Mehusta tuli omasta mielestä todella hyvää. Tai mehutiiviste siitä tuli. Siitäkin osan pakastin kun ei kuulemma pariaviikkoa pitempää säily jääkaapissa.
Ihan tavallisella sokerilla oon tehnyt. Vois kylllä tuota fariinisokeriakin testata minkälaisen maun se siihen antais.Oletko tehnyt tavallisella sokerilla tai hyytelösokerilla? Itse olen laittanut half/half hyytelö- ja fariinisokeria.
Kannattaa kokeilla fariinisokeria, antaa mukavan "palaneen" vivahteen. Hyytelösokeria olen käyttänyt ihan halutun konsistenssin vuoksi. Ja yskänlääkettä suosittelen lämpimästiIhan tavallisella sokerilla oon tehnyt. Vois kylllä tuota fariinisokeriakin testata minkälaisen maun se siihen antais.
Oon ihan perusohjeella tätä muutamana vuotena tehnyt. Joka vuosi tulee tehtyä enemmän
20 dl kuusenkerkkiä
20 dl vettä
1000 g sokeria
Keitellyt kerkkiä noin tunnin ja siivilöinyt kerkät pois.
Sitten sokeri sekaan ja hiljakseen keitellyt n. 108 asteiseksi. Tuolla lämmöllä jää vielä mun mielestä sopivan juoksevaksi kun jäähtyy.
Sen verran jäi kerkkää vielä pakkaseen, että tulee kyllä testattua tuo fariinisokeri ja etenkin yskänlääkeKannattaa kokeilla fariinisokeria, antaa mukavan "palaneen" vivahteen. Hyytelösokeria olen käyttänyt ihan halutun konsistenssin vuoksi. Ja yskänlääkettä suosittelen lämpimästi
Mitäs tälle vonkaleelle on tehty, kun vesi herahti kielelle?
Olisiko käväissyt uunissa...jossain sanottiin että lohi kannattaa jättää hieman "alikypsäksi" niin on mehevää.Mitäs tälle vonkaleelle on tehty, kun vesi herahti kielelle?
Katsoin edellistä riisiä ja kanaa kuvaasi ennen uunia, että mitä vittua tässä on, mutta lopputulos on molemmissa helvetin hyvän näköistä. Sopivan mehukasta kanaa ja ennen kaikkea rapea pintaRiisiä ja kanaa
Kannattaa kokeilla. Helppo valmistaa tämä "riisipeti" ja kanastakin tulee oikein mehukasta Toistaiseksi tässä en ole epäonnistunut ja en tiedä onko se edes mahdollista jollei nyt sentään polta noita kanoja ja riisejäKatsoin edellistä riisiä ja kanaa kuvaasi ennen uunia, että mitä vittua tässä on, mutta lopputulos on molemmissa helvetin hyvän näköistä. Sopivan mehukasta kanaa ja ennen kaikkea rapea pinta
Jakaisitko reseptiä hieman tarkemmin? Käytätkö nesteenä kana/kasvislientä ja mitä mausteita?Kannattaa kokeilla. Helppo valmistaa tämä "riisipeti" ja kanastakin tulee oikein mehukasta Toistaiseksi tässä en ole epäonnistunut ja en tiedä onko se edes mahdollista jollei nyt sentään polta noita kanoja ja riisejä
Jakaisitko reseptiä hieman tarkemmin? Käytätkö nesteenä kana/kasvislientä ja mitä mausteita?
Jakaisitko reseptiä hieman tarkemmin? Käytätkö nesteenä kana/kasvislientä ja mitä mausteita?
Kuten sanottu niin kanasta tulee tarvittavat mausteet. Lisä rasvaa kyllä käytän ja marinoitua kanaa tietysti.En nyt mitään tarkkaa reseptiä osaa sanoa mutta koko homma idea tossa on se että kanasta irtoava rasva maustaa riisin. Vaatii toki jotain nestettä mutta maku tulee kanasta
"kanaa riisipedillä" on se taikasana millä google kertoo helvetinmonta tapaa tehdä tämä
Ehdottomasti lempipalani kuollutta lehmää. Halvempaakin yleensä kuin sisäfile.
Eka pelkkä Petite Tender ja valkosipuli-timjami-voisula
Toinen lisukkeineen eli salaatti ja juustotäytettyjä herkkusieniä pekonissa...Ai että oli hyvää! Eka kerta kokeilussa se Petite Tender. Loistavan mureaa!
Oli kyllä vielä omatekoista valkosipulisulatejuustoa pihvin päälle kruunaamassa muttei päässyt kuviin asti....
Se on hyvä naudan osa. Sisäfileen mureus ja 19,90e! Lisäksi sinkulle sopivan kokoisia.Eka kerta kokeilussa se Petite Tender. Loistavan mureaa!
Ehdottomasti lempipalani kuollutta lehmää. Halvempaakin yleensä kuin sisäfile.
Itse olen alkanut arvostaa haukea enemmän kun siinä on vaikkapa siikaan tai kuhaan verrattuna selkeä kalan maku ja liha on kestävää. Toki en pane pahakseni yhtään, jos saalina tulee myös siikaa ja kuhaa .Haukiburgerille 5/5. Pitäisi itsekin koittaa tehdä kalaburgeri, kun mistään ei saa kunnollista.
Tortilla päivä
Varmasti nuokin maistuu kelle maistuu. Itselle veikkaan että on liian tulinen ainakin tuo verde. Sen takia tuota kuvassa olevaa on tullut syötyä. Hyvän makuista eikä liian tulista.En halua kritisoida mitenkään, mutta K-ryhmän kaupoista saa ainakin täällä niitä meksikossa tehtyjä salsoja, joista ainakin Salsa Verde on todella hyvää. Niinkuin tuo:
Ei ole tarkoitus aloittaa sotaa, mutta tuolla sain itse ainakin parempia tortilloja. Myös Salsa Chipotle ja Salsa Mexicana samasta sarjasta Ota nämä vaan parannusehdotuksina -kyllä minulle kuvan tortillakin maistuisi
Rahasta viis, itse vertaan itsetekemistä pikemmin saatavuuteen. Vaan en olisi arvannut että homejuustoakin uskaltaa tehdä itse, olkoonkin home peräisin valmisjuustosta.Rahallisesti ei kannata mutta harrastuksena ihan kivaa.
Varmasti nuokin maistuu kelle maistuu. Itselle veikkaan että on liian tulinen ainakin tuo verde. Sen takia tuota kuvassa olevaa on tullut syötyä. Hyvän makuista eikä liian tulista.
Lähes kaiken voi tehdä itse. Asun vanhalla kalastajatorpalla Korppoon saaristossa ja täälä olen oppinut tekemään kaiken itse. Ei siksi, että pitäisi, vaan siksi, että on mahdollisuus. Teen itse juustot, makkarat, kala- ja lihasäilykkeet ja omenasiiderin. Internet on täynä ohjeita ja neuvoja. Jos epä onnistu niin se ei maksa paljon.Rahasta viis, itse vertaan itsetekemistä pikemmin saatavuuteen. Vaan en olisi arvannut että homejuustoakin uskaltaa tehdä itse, olkoonkin home peräisin valmisjuustosta.
Jäähty pikkaisen, niin uunissakin kehtaa jotain tehdä.
Mietin meniskö tämä enempi pizza ketjuun, mutta laitetaan tänne, kun enempi "piirakka" tämä kait on.
Flammkuchen, "liekkipiiras/kakku". Pohja on vehnäjauhoja, öljyä, vettä ja suolaa, sekotettu ja pikasesti vaivattu. Kastikkeena käytin ranskankermaa (maustoin valkosipulijauheella, suolalla, valkopippurilla), täytteenä kuulotettua nippusipulia ja palviläskiä, ruohosipulia päälle lopuksi.
Kivan nopsa oli tehdä, jos verrataan pizzaan. Yhtälailla pisti masun täyteen, kun puolet syöny. Halvemmaksi kävi kyllä ainesosat ainaski