Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerta ollaan kokkauskuvat-osiossa niin aktivoidut ja otat sen lettupannun käyttöön ja teet vaikka pinaattilettuja. Kuva tietysti tänne . Mulla on 4 pikkuletun valurautupannu jossa emaloitu sininen kahva, sillä on tullut välillä pinaatti- ja porkkanalettuja tehtyä.Painaviahan nämä ovat, ja reuna monen käyttöön liian matala. Lisäksi kahva pyöreänä kettumainen kun paistaessa tietysti kahvalle roiskeita niin se on ihan älyttömän liukas. Tuosta kun jauhoja kippaa kattilaan niin ei meinaa välillä pannu kääntyä kun veivaa kahvaa ...täytyy muista paperilla sipaista ennenkuin tarttuu pannuun. Vaimo ei noin painavaa suostu käyttämään, eikä kyllä teräspannuakaan, että pannuja on sitten aina minimissään kolme käytössä. Nyt neljä kun on korkeareunainenkin tefloni pastojenpyörittelyjä varten. Ja laatikossa ne, joita ei juuri käytetä. Kuten valurautainen pikkulettupannu, valurautainen parilapannu, ja valurautaiset annospannut, 4kpl. ;-)
Ite tykkään eniten burgerissa less is more ajattelusta. Laadukas liha on se tärkein, sämpylä toisiksi tärkein ja soosit ja mahdolliset muut lisukkeet vasta sitten. Ja se on voitava syödä käsin, ei mitään järkeä tunkea ylitäyteen ja sitten pursuilee joka suuntaan.Burgeri on vähän samanlainen keksintö kuin olut janojuomaksi: ei koskaan lähde jano. Burgerin pikaruokatapauksessa: hidas ja monimutkainen tehtävä, ja hankala syötävä. ;-)
Näyttää hyvältä, olisiko jonkin sortin teko- ja paisto-ohjetta?
Hmmm...noh, possun sisäfile halki, nuijitaan tasaiseksi. Täytetään vaikka(mun versio) dijonilla, kinkulla, juustoraasteella,homejuustolla,chiligoudalla, mausteilla, hot bourbon-kastikkeella. Kääritään rullalle. Sidotaan pekonisiivuilla, eli ampekoni puoliksi ja latoo tasaisesti läpi. Päälle Garlic-kastiketta. Kamadoon savustukseen. Lämpö n 100-110. Kunnes sisälämpö 68 jolloin folioon hetkeksi vetäytymään. Jos haluaa pinnan rapeaksi niin suoralle tulelle vielä lopussa hetkeksi... Ei tän kummempaa. Bon apetit!Näyttää hyvältä, olisiko jonkin sortin teko- ja paisto-ohjetta?
Grillailin perulaista kanavartaat ja kaveriksi perulaisia paahdettuja perunoita.
Jaa-a. Eikös peruna ole Perusta kotoisin?Mikä näistä teki perulaisia? Tekisi mieli kokeilla itsekin.
Oli kyllä hyvännäköistä settiä noi @SweeneyTodd sapuskat. Perunoista kysymys: teitkö siis valurauta "tasolla" nuo grillissä vai miten? Itse teen lähinnä perunanyyttejä (joissa voi käyttää mielikuvitusta mitä sinne foliopakettiin laittaa perunoiden kaveriksi) mut en ole varsinaisesti grillannut/paahtanut.
.......
Sit tungin lihat vartaisiin, pyyhin pinnat, kuumalla grillialustalla 2-3min puoleltaan
Joo,siis noinhan se menee ja mulla tuossa väärä termi tuo "taso" tarkoitin siis grilli "ritilää" vai mikä se on en käytä tasoa oikeastaan ollenkaan, mun grillissä puolet ritilää ja puolet tasoa. Taso on oikeastaan aika epäkäytännöllinen koska aina likainen (siitä ei voi polttaa juttuja pois) ja kaikki rasva yms jää siihen.Ite olen tykännyt vartaat sun muutkin grillata ihan ritilällä hiilloksen päällä, tulee sitä grillauksen makua ja aromaa ruokaan. Potut esikeittää ja puoliraakoina heittää ritilälle, vartaissa tai ilman, öljyä pintaan.
Jos tekee jollain "tasolla", niin sehän on melkein sama sitten paistaa keittiössä paistinpannulla (kärjistys). Uutisissa oli taannoin juttua Lontoon barbecue-messuilta. Avotulella lihakönttien valmistus on nykyään kuuminta hottia!
Kiitos. Perunat tuli tällä kertaa tehtyä tylsästi uunissa. Eli pyörittelin perunat öljy-mausteseoksessa ja viskasin pellillä uuniin. Sopivasti siinä grillailun aikana kypsyi maukkaiksi. Viimeiset ehkä 5 min. oli kiertoilmalla ja grilli asetuksella, niin sai vähän rapeaa pintaa.Oli kyllä hyvännäköistä settiä noi @SweeneyTodd sapuskat. Perunoista kysymys: teitkö siis valurauta "tasolla" nuo grillissä vai miten?
Ainakin valurautatason saat puhtaaksi, kun kuumennat sen ja kippaat siihen vettä pienen kerroksen ja annat kiehua. Lastalla siinä samalla vetelet pinnasta kiinni jääneet palat ja karstat pois. Kun vesi on kiehunut pois, niin keräät irronneet roskat pois ja pyyhit vielä levyn paperilla. Tarvittaessa sitten öljyä pintaan tai rasvapoltto. En sitten tiedä miten hyvin toimii, jos on jotain muuta materiaalia, mutta kokeile.Taso on oikeastaan aika epäkäytännöllinen koska aina likainen (siitä ei voi polttaa juttuja pois) ja kaikki rasva yms jää siihen.
Tämä on niin totta. Itse olen käyttänyt paljon hanhenrasvaa, joka on vähintään yhtä hyvää jos ei parempaakin. Deli Delistä ostin joskus aikanaan. Listalla on vieläkin samanlainen 3,7 kg tölkki 23,90€, mutta tilapäisesti loppu. Tuossa rasvassa on avaamattomana pitkä parasta ennen -päiväys. Avaamisen jälkeen purkitin pienempiin purkkeihin ja pakastin osan. Tuolla hinnalla rasvaa voi käyttää jopa uppopaistamiseen. Kokeilun perusteella ei rajoitu pelkästään perunoihin, uppopaistamalla tuli esim. hyvät jättikatkaravut ja turskapallerot.Perunoista: maailman parhaat paistetut perunat syntyy ankanrasvassa paistamalla. Kannattaa kokeilla. Myydäänköhän jossain suomessa ankanrasvaa tölkeissä? Lidlin ankasta ei irronnut niin kauheasti rasvaa mutta kyllä siitäkin pienen määrän paistaa.
No juuri näin Burgerimies Suomessa -ohjelmassa sellasen monen litran pöntön ankanrasvaa Alkoi tekemään mieli hommata sellanen. Se maku on aivan jäätävän hieno!Tämä on niin totta. Itse olen käyttänyt paljon hanhenrasvaa, joka on vähintään yhtä hyvää jos ei parempaakin. Deli Delistä ostin joskus aikanaan. Nyt on listalla sama 3,7 kg tölkki 23,90€, mutta tilapäisesti loppu. Tuossa rasvassa on avaamattomana pitkä parasta ennen -päiväys. Avaamisen jälkeen purkitin pienempiin purkkeihin ja pakastin. Tuolla hinnalla rasvaa voi käyttää jopa uppopaistamiseen. Kokeilun perusteella ei rajoitu pelkästään perunoihin, uppopaistamalla tuli esim. hyvät jättikatkaravut ja turskapallerot.
Perunoista: maailman parhaat paistetut perunat syntyy ankanrasvassa paistamalla. Kannattaa kokeilla. Myydäänköhän jossain suomessa ankanrasvaa tölkeissä? Lidlin ankasta ei irronnut niin kauheasti rasvaa mutta kyllä siitäkin pienen määrän paistaa.
Tuolta samasta kaupasta saa myös pienemmässä tölkissä molempia, ankan- sekä hanhenrasvaa. Saa mielestäni jostain muualtakin, mutta ei nyt tule mieleen missä on tullut vastaan.No juuri näin Burgerimies Suomessa -ohjelmassa sellasen monen litran pöntön ankanrasvaa Alkoi tekemään mieli hommata sellanen. Se maku on aivan jäätävän hieno!
Kaikissa oli saatavuushäiriö.. Vinkatakaa jos löytyy jostain muualta niin laitan tilaukseen. Hanhenrasvassa paistetut makkaraperunat on pakko saada testaukseenTuolta samasta kaupasta saa myös pienemmässä tölkissä molempia, ankan- sekä hanhenrasvaa. Saa mielestäni jostain muualtakin, mutta ei nyt tule mieleen missä on tullut vastaan.
Kengänpohjakin maistuu varmaan hyvältä uppopaistamalla. Siksi en osta rasvakeitintä. Paisuisi maha entisestään.Tuolla hinnalla rasvaa voi käyttää jopa uppopaistamiseen. Kokeilun perusteella ei rajoitu pelkästään perunoihin, uppopaistamalla tuli esim. hyvät jättikatkaravut ja turskapallerot.
Ai että! Molemmat on hyviä ja varmasti hyvä kokonaisuus! Itsellä ei tahdo risotot onnistua...en tiedä mikä siinä on. Viimeksi taas seurailin jotain ohjetta ja siitä tuli "ihan ok" mut en tiedä miksei se kovin hyvää kuitenkaan ole. Toki oma näppituntuma on huonohko,ei siis hirveän useasti ole tullut tehtyä.Viikonloppuna tuli kokkailtua siikaa ja herkkusienirisottoa
Ai että! Molemmat on hyviä ja varmasti hyvä kokonaisuus! Itsellä ei tahdo risotot onnistua...en tiedä mikä siinä on. Viimeksi taas seurailin jotain ohjetta ja siitä tuli "ihan ok" mut en tiedä miksei se kovin hyvää kuitenkaan ole. Toki oma näppituntuma on huonohko,ei siis hirveän useasti ole tullut tehtyä.
Jos on hyviä tipsejä tai linkkejä hyviin resepteihin niin saa jakaa.