Noin on helppo sanoa tasan niin kauan kun se tarinan puskema ideologia ei taistele omia uskomuksia vastaan. Jotenkin veikkaan että joku prolife tai MAGA-peli voisi ehkä aiheuttaa sinussakin näppylöitä. Niin se aiheuttaisi minussakin, vaikka ehkä en näkisi itse sanomassa mitään oman maailmankuvani vastaista.
Olen katsonut useita leffoja ja TV-sarjoja, kuunnellut paljon musiikkia ja lukenut muutaman kirjankin, joissa se tarinan puskema ideologia poikkeaa merkittävästi mun omista mielipiteistäni ja poliittisista näkemyksistä. Mutta en saa siitä mitään näppylöitä. Hyvä teos on hyvä riippumatta siitä poliittisesta viestistä minkä se sisältää (siis tiettyjen rajojen sisällä, joku puhdas natsipropaganda 40-luvulta tai The Birth of a Nation menee jo överiksi).
*edit*
Niin juu ja uusi suosikki on Youtuben punaniska asehullut. Tuskin olen mistään poliittisesta asiasta samaa mieltä noiden kanssa ja poliittisesti katsottuna tuo noiden puskema asekulttuuri on mielestäni aivan helvetin epäterve. Mutta hemmetin viihdyttäviä videoita ne silti tekee.
Miksi se olisi otttanut kantaa Trumpin presidenttiyteen kolme vuotta ennen kuin Trumpista tuli presidentti?Ottiko se kantaa esim. aborttiin tai siihen kuinka mainio presidentti Trump on? Olisiko ehkä pitänyt?
GTA V:n poliittinen satiiri kohdistui enemmänkin Jenkkien "War on Terror":iin ja siihen liittyviin asioihin. Toki myös lokaa heitettiin Piilaakson teknologiafirmojen niskaan ja reality-TV kulttuurinkin päälle.