PlayStation 5 tilausseuranta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Tuokaan ilmoituksen kauan esillä olo ei ole niin yksiselitteistä. Tiedän ainakin yhden tyypin joka noita haalii kasoittain ja pitää käsittääkseni ilmoitusta niin kauan esillä että varastot on tyhjänä.

Juu ei noista oikein perillä pysy. Monet tuntuvat tekevän myös sitä, että poistavat ilmoituksen ja tekevät uudestaan, jotta pääsevät taas listojen kärkeen. Tämä näkyy sitten niin, että olisi tullut taas uusi PS5 myyntiin, vaikka se on se sama vanha, mutta vaan uudelleen laitettuna.

On tuo laitteiden määrä kieltämättä nousuun taas kääntynyt, 350 kappaletta alkaa olla nyt jo kaupan. Eipä sillä, ei voi olla oikeastaan närkästynyt mistään muusta kuin puhtaasta boteilla ostamisesta jälleenmyyntiin. Jos joku ns. tavallinen tallaaja saa ostettua yhden tai kaksi konetta myytäväksi niin mitäpä siitä. Paheksuttavaa, mutta laillista toimintaa.

Ei se auta olla siellä tuntia aiemmin, tietenkään. Melkein voisi sanoa, että tuntia _myöhemmin_ voi onnistaa paremmin. Sieltä ostoskoreista vapautuu niitä koneita hiljalleen, jonkun verran. Tuo Verkkokaupan ja myös Powerin systeemi - ja Elisan - ilmoittaa etukäteen noi myyntiajat on minusta ihan emämunaus. Verkkokauppa.comista sai muistaakseni viime keskiviikkona PS5 ilman ennakkovaroitusta myös ja silloin sai helpommin (?) ostettua. Sitten taas viime viikolla Prisma ja DNA kun myi niin sai ihan ilman mitään kiirettä ostoskoriin ja ostettua (en minä mutta työkaverini). Toivotaan, että tämä ennakkoilmoitushomma ei jää pysyväksi.

Tuo PS5suomessa on minun tekemäni juttu, joten palautteet tänne päin sitten, risut ja ruusut. Siinä oli itse asiassa Verkkokaupan osalta kiusallinen ongelma viime viikon puolivälistä lähtien, eikä myyntejä tunnistettu ollenkaan sieltä. Tuo on nyt korjattu, joten pitäisi tunnistaa ne myynnit ja mailitkin lähteä.

Mut lohdutukseksi vielä yhteenvetona, että kaikista vaikeinta ostaminen on Verkkokaupan ja Powerin ennakkoon ilmoitetuista myynneistä. Niin ja Elisan verkkokauppa oli niin surkea, että se ei toiminut kuin hyvällä tuurilla.
Omasta puolesta iso kiitos !
Ilman tätä palvelua tuskin olisin nyt PS5:sen omistaja. Ja tosiaan omanikin sain muutaman tunnin päästä varsinaisen myynnin alettua, kun niitä palautui uudestaan myyntiin.

Tänään tuli VPDeeltä viesti / sähköposti että PS5 tilaus olisi tulossa tännepäin. : o
Jouluihme etten sanois : D (oli viime kesästä ennakkovarauksessa)

VPD ja muistaakseni myös Puolenkuun Pelit on vähän outolintuja sikäli, että ovat koko ajan pitäneet ennakkotilausmahdollisuuden päällä. Ties miten pitkä jono siellä on (ok, se tietoo taitaa kyllä löytyä kummankin kaupan sivuilta).

VPD ja muistaakseni myös Puolenkuun Pelit on vähän outolintuja sikäli, että ovat koko ajan pitäneet ennakkotilausmahdollisuuden päällä. Ties miten pitkä jono siellä on (ok, se tietoo taitaa kyllä löytyä kummankin kaupan sivuilta).
Juu siellä oli Sonyn mukaan vasta ens kesäkuussa toimitusaika mutta se varmaa oli että niitä tulee lisää silloin?

Asiakaspalveluun olin yhteydessä ja sanoivat, että juuri menossa pakettiin ja viesti tulee kohta. Tämä siis TO klo 14:01 tilaukselle, utelut tänään kymmenen aikoihin. Ei oo viestiä näkyny eikä kuulunu ja näyttää edelleen käsittelyssä olevan. Tuskanhiki alkaa puskemaan...
Tuli tänään postiin, joten joulu pelastettu :). Pitkään tätä on yritetty saada ja viimein tärppäsi.

Missäs vaiheessa muiden verkkokauppa.com la erän tilaukset on
Tilaus käsitelty 19. joulukuuta 2021 klo 10.50 ja
Lähetys ei ole vielä saapunut Postille :(

Unohtu päivittää. Pleikka tuli viimein 21. päivä, 389 päivän odottelun jälkeen. Toimii kuin unelma ja tuli tammialesta ostettua jenkkitilillä vino pino pelejä ja nyt onkin tullut pelattua lähes non-stop! Hyvää kannattaa odottaa! Lycka till muille odottelijoille, on se sen väärti!

...pakettipalvelut toimivat kyllä ihan normaalisti ma-pe, näin joulun aikaan pakettiautomaatteja täytetään myös lauantaisin ja sunnuntaisinkin tietyillä seuduilla... :thumbsup:

Joo siis toimii se oikeasti, usein vain on itellä perjantaina jäänyt seisomaan logistiikkakeskukseen ja so far en ole vielä pakettia maanantaina perille saanut - mutta oli siis piruilua tuo kommentti :'D

Saiko joku tilattua Powerin 16 päivän erästä pleikka 5? Mielenkiinnosta kyselisin onko muilla tilaus millä mallilla? Itellä näkyy vaan että ruottista lähetetty 20pv muttei mitään muuta oo päivittyny

Onkohan verkkokaupalla ollut levyasemmallista ps5:sta myynnissä lähiviikkoina ? Onko joku paremmin seurannut huomannu ?

Sieltä tuotesivulta näkee. Esim tänään myyty viimeksi klo 13.55
Kiitos.

Mitenkähän ne voi myydä tuota levyasemallista ps5 muille vaikka olen yli vuoden ollut jonossa ja rahat maksoin silloin tilauksen yhteydessä...Kuulin kanssa että tuota malli olis ollu myynnissä ja epäilin vähän asiaa kun minä en ole omaani saanu ja yli vuoden jonossa ootellu rauhassa vain, mutta nyt oli pakko tulla tänne oiken varmistamaan miten tuo asia on. Vielä kun verkkokauppa viitsis vastata mun kyselyyn jonka laitoin jo ennen joulua tästä samasta asiasta.

Joo tiedän että en ole ainoa konetta haikaileva asiakas, mutta luulis että vähän nopeampaa sais vastauksen vai ignooraako ne mut ja Rahat kelpas :D No kaippa ne sieltä vastailee jotain joskus voihan tässä toisenki vuoden vielä ootella :D

Edit: Toki näyttää siltä että ovat tilaukseni hukanneet vain jonnekkin ja saan näköjään odotella extra aikaa, sattuuhan sitä ei siinä mitään.
No niinhän tuolla sivulla selvästi lukee kun osas etsiä vain että tänään 13:55 myyty viimeksi. Joopajoo.

Edit2, Chätti osas vastata etteivät vastaa yksittäisiin kyselyhin tilauksia koskien ja linkki tuonne perus sivulle. Ihan kiva, odotellaan sähköpostivastausta sitten kun viitsivät ja jaksavat.

Viimeksi muokattu:
Kiitos.

Mitenkähän ne voi myydä tuota levyasemallista ps5 muille vaikka olen yli vuoden ollut jonossa ja rahat maksoin silloin tilauksen yhteydessä...Kuulin kanssa että tuota malli olis ollu myynnissä ja epäilin vähän asiaa kun minä en ole omaani saanu ja yli vuoden jonossa ootellu rauhassa vain, mutta nyt oli pakko tulla tänne oiken varmistamaan miten tuo asia on. Vielä kun verkkokauppa viitsis vastata mun kyselyyn jonka laitoin jo ennen joulua tästä samasta asiasta.

Joo tiedän että en ole ainoa konetta haikaileva asiakas, mutta luulis että vähän nopeampaa sais vastauksen vai ignooraako ne mut ja Rahat kelpas :D No kaippa ne sieltä vastailee jotain joskus voihan tässä toisenki vuoden vielä ootella :D

Edit: Toki näyttää siltä että ovat tilaukseni hukanneet vain jonnekkin ja saan näköjään odotella extra aikaa, sattuuhan sitä ei siinä mitään.
No niinhän tuolla sivulla selvästi lukee kun osas etsiä vain että tänään 13:55 myyty viimeksi. Joopajoo.

Edit2, Chätti osas vastata etteivät vastaa yksittäisiin kyselyhin tilauksia koskien ja linkki tuonne perus sivulle. Ihan kiva, odotellaan sähköpostivastausta sitten kun viitsivät ja jaksavat.

Verkkokauppa.com on myynyt levyasemallista kaikelle kansalle jo lokakuun alusta lähtien. Jos sinä et ole vielä saanut omaasi, on jossain tapahtunut virhe, eli sinun tilauksesi on hukkunut jonnekin.

Verkkis on ollut yksi ahkerimmista myyjistä tänä talvena. Täältä löytyy lista myyntipäivistä: Tietoa PS5:stä kiinnostuneille Suomessa - Saatavuus (ps5suomessa.com) (kohdasta "Aiemmat myyntipäivät").

Niitä Verkkiksen tuotesivun "Viimeksi myyty" -tietoja kannattaa katsoa sitten pienellä varauksella. Se, että siellä lukee, että "tänään myyty 1 kpl tähän aikaan" ei tarkoita sitä, että sieltä tuotesivulta olisi voinut mitään ostaa. Siellä näkyi niitä "viimeksi myyty" -tietoja koko ajan silloinkin, kun ne vielä purki sitä ennakkotilausjonoaan.

Verkkokauppa.com on myynyt levyasemallista kaikelle kansalle jo lokakuun alusta lähtien. Jos sinä et ole vielä saanut omaasi, on jossain tapahtunut virhe, eli sinun tilauksesi on hukkunut jonnekin.

Verkkis on ollut yksi ahkerimmista myyjistä tänä talvena. Täältä löytyy lista myyntipäivistä: Tietoa PS5:stä kiinnostuneille Suomessa - Saatavuus (ps5suomessa.com) (kohdasta "Aiemmat myyntipäivät").

Niitä Verkkiksen tuotesivun "Viimeksi myyty" -tietoja kannattaa katsoa sitten pienellä varauksella. Se, että siellä lukee, että "tänään myyty 1 kpl tähän aikaan" ei tarkoita sitä, että sieltä tuotesivulta olisi voinut mitään ostaa. Siellä näkyi niitä "viimeksi myyty" -tietoja koko ajan silloinkin, kun ne vielä purki sitä ennakkotilausjonoaan.
No täytyy olla niin että ovat tilaukseni johonkin kadottaneet joo. Ei siinä mitään ihmisiä nekin siellä on, onneksi nyt ymmärsin alkaa kyselemään perään muuten tässä sais odotella vielä ties kuinka monta kk ja ihmetellä kun ei konsolia näy :)

Edit: Pahimmassa tapauksessahan ne on lähettäny mun maksaman konsolin jollekkin muulle :D No tuskinpa...

No täytyy olla niin että ovat tilaukseni johonkin kadottaneet joo. Ei siinä mitään ihmisiä nekin siellä on, onneksi nyt ymmärsin alkaa kyselemään perään muuten tässä sais odotella vielä ties kuinka monta kk ja ihmetellä kun ei konsolia näy :)

Edit: Pahimmassa tapauksessahan ne on lähettäny mun maksaman konsolin jollekkin muulle :D No tuskinpa...

Ootko saanut asiaan selvyyttä ?

Tänään ps5suomessa lähetti Prismasta sähköpostit sekä digimallista että levyasemallisesta. Olisi mukava tietää, oliko tuo digimallin saatavuus fake news vai oliko oikeasti jotain siellä. Levyasemallista kaikesta päätellen kyllä oli. Tuo digimallin saatavuus olisi taas yksi virstanpylväs lisää tässä saagassa (Prisma ei ole myynyt sitä vielä aiemmin, jos en ihan väärin muista).

Tässä kuussa muuten 115000 emailia lähetetty (sisältää aktivointimailit ja saatavuusilmoitukset ja sisältää myös xboxsuomessa.comin). Nyt kun mentiin 100k yli niin maksan 0.00075 euroa per email. Onneksi kuukausi on kohta ohi :D

Tänään ps5suomessa lähetti Prismasta sähköpostit sekä digimallista että levyasemallisesta. Olisi mukava tietää, oliko tuo digimallin saatavuus fake news vai oliko oikeasti jotain siellä. Levyasemallista kaikesta päätellen kyllä oli. Tuo digimallin saatavuus olisi taas yksi virstanpylväs lisää tässä saagassa (Prisma ei ole myynyt sitä vielä aiemmin, jos en ihan väärin muista).

Digikonsoleita möivät ensin, hetkeä myöhemmin levyasemallista. Määristä en tiedä.

Tässä kuussa muuten 115000 emailia lähetetty (sisältää aktivointimailit ja saatavuusilmoitukset ja sisältää myös xboxsuomessa.comin). Nyt kun mentiin 100k yli niin maksan 0.00075 euroa per email. Onneksi kuukausi on kohta ohi :D
Meneekö maksu kaikista vai vain yli menevistä? Kohta pitää toivoa että saatavuus pysyy huonona, tai se tulee sinulle kalliiksi jos tulee monta erää kuukaudessa saataville. :lol:

Meneekö maksu kaikista vai vain yli menevistä? Kohta pitää toivoa että saatavuus pysyy huonona, tai se tulee sinulle kalliiksi jos tulee monta erää kuukaudessa saataville. :lol:

100k emailia on 30 USD, siitä ylimenevät on sitten tuo 0.00075 USD (sanoin väärin äsken että euroja). Joulukuu on ollut kaikkien aikojen kiivain myyntikuukausi, ja siitä syystä noita mailejakin on lähtenyt ihan älyttömästi. Ja noita listalla olijoita on edelleen noin 7000, eli sen verran maileja lähtee joka kerta. Tulee 50-100 uutta listoille per päivä, pahimmillaan tai parhaimmillaan.

Levyasemallisen saatavuusilmoitus tuli minulle itselleni vasta 10:11, digiversion jo 9:56. Oisko se levyasemallinenkin ollut siinä suurin piirtein samoilla näppäimillä ostettavissa, mutta paikka meni tukkoon kävijöistä. Palveluni kauppatarkistus on saattanut tökkiä siinä kohtaa ja siksi levyasemallisen ilmoitukset on lähteneet turhan myöhään.

Levyasemallisen saatavuusilmoitus tuli minulle itselleni vasta 10:11, digiversion jo 9:56. Oisko se levyasemallinenkin ollut siinä suurin piirtein samoilla näppäimillä ostettavissa, mutta paikka meni tukkoon kävijöistä. Palveluni kauppatarkistus on saattanut tökkiä siinä kohtaa ja siksi levyasemallisen ilmoitukset on lähteneet turhan myöhään.
tuli tuolloin 10min myöhemmin, kun tuli päiviteltyä sivua digiversioiden loputtua.

Ootko saanut asiaan selvyyttä ?
Valitettavasti en, laitoin toisenkin kyselyn nyt tänään sähköpostilla kun eivät tahdo vastata ensimmäiseenkään joka lähti jo pari pv ennen joulua muistaakseni. Posti kyllä kiikuttaa kaikkea muuta kotia mutta ei konsolia :(

E: Tää asia tulee venymään vielä pitkään, seuraavaksi täytyy varmaan kaivaa tiliotteita että sen konsolin olen jo maksanu jne ennenkuin alkavat etsiä mitä mun konsolille on tapahtunu tai missä koko tilaus on. Jos ens jouluna sais kun sähköpostiin vastaaminenkin on näin vaikeaa.

^^Tilannut ilman rekisteröitymistä/kirjautumista? Kai silti pitäisi sähköpostissa olla vähintään tilausvahvistus.

Eilen aamulla onnistui napata ps5 levyasemalla Prisman verkkokaupasta, on jo postissa tulossa. Menee emännälle, itse pelailen PC:llä:comp2:

^^Tilannut ilman rekisteröitymistä/kirjautumista? Kai silti pitäisi sähköpostissa olla vähintään tilausvahvistus.
Argh, homma muuttui nyt juuri täysin päälaelle. Ps5 saapui kotia juuri NYT. Jos kehtaan, kerron ehkä myöhemmin stoorin.

Edit, Joo elikkäs. Verkkis oli eilen vastannu kyllä. Hommaa piti hetki selvitellä, ja selvis että verkkis ei ollut koskaan saanutkaan rahoja. Tilausvahvistukset ym tuli kyllä, ja rahat oli lähteny tililtä normaalisti mutta jääny johonkin matkan varrelle rahat roikkumaan. Verkkis ei siis ollu rahojani saanu. Kaiken lisäksi minä olen vain 1 ylimääräinen muuttuja tässä sopassa kun se ps5 tilattiin minulle yllätyslahjaksi vuosi sitten. En ollu ihan kaikesta tietoinen itse kun se tosiaan oli lahja. Joskus näin. Ei verkkokauppa ollut missään nimessä pimittänyt mitään eikä muutakaan erikoista muutakuin että rahat ei vain koskaan löytäny perille.

Ei muuta, tsemppiä niille jotka vielä odottavat konsolia syystä tai toisesta, taisin kyllä varmaan olla viimeisiä jonottajia toivottavasti ainakin muut halukkaat jo omistavat oman konsolinsa. Mutta hienoja pelihetkiä vain kaikille !

Viimeksi muokattu:
Onhan tätä hintojen nousua ennakoitu esim Prismassa ja konsoleita muutenkin myyty bundleina.

Viimeksi muokattu:

Näköjään myös gigantti nostanut hintaa. Toivottavasti ei ole tarttuvaa. Tiedä sitten kun tulee saataville mikä lopullinen hinta jos huomaavat ihmisten maksavan mukisematta korkeampaa hintaa.

Näköjään melko tempun teki, tänään erä ilmeisesti gigantilla oli, missä bundlena oli kuulokkeet mukana.

Kyl. Näin sähköpostin vartti sen saapumisen jälkeen ja näytti kaikki menneen. Usein näitä kyllä tulee tipoittain lisää myyntiin hetken päästä, katsotaan miten käy nyt.

Mutta eiköhän näitä vielä tässä kuussa saa useammastakin kaupasta, veikkaisin.

Gigantin koneet tuli myyntiin vasta nyt. Ei kyllä mikään järisyttävän hyvä diili…

Kieltämättä tolla paketilla alkaa olla jo hintaa. Minulta löytyy langalliset laadukkaat kuulokkeet omasta takaa, eikä ole käynyt mielessäkään, että pitäisi olla Pulset.

Gigantin koneet tuli myyntiin vasta nyt. Ei kyllä mikään järisyttävän hyvä diili…

Ei oo ei. Kuulokkeiden käyttöarvo on varmaan jonkun 50€ paikkeilla niin se on 600€ kone. Toinen ohjainkin on imho järkevämpi kuin kuulottimet.

Näyttäis olevan vieläkin 100+ varastossa Gigantissa noita. Veikkaan, että jos ois pelkkä konsoli ilman kuulokkeita niin oisivat saattaneet jo mennä kaikki.

Nimenomaan. Näitä on jo paljon myynnissä ja ehkä tulee vielä lisää myyntiin, kun porukka ostaa tuota bundlea ja laittaa kuulokkeet samantien kiertoon. Toki moni ottaa tuonkin bundlen ihan kiitollisena vastaan, kun laitetta on niin vaikea saada.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 675
Jäsenet
78 685
Uusin jäsen
Niksujee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom