Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Ok, missä aseissa iso rekyyli?

Beryl, Groza, Mk14, AKM, M249.. noissa nyt ainakin eikä välttämättä ihan aloittelijan käteen sopivia aseita, gripeillä toki saa rekyyliä vähän hallintaan, mutta esim. M4 sopii aloittelevalle paremmin. MP5 on helppo pyssy ampua mutta smg:llä jää äkkiä altavastajaksi jos vastustajalla on vaikka lvl3 kamppeet päällä.
 
Ja noita aseitten rekyyleitä on hyvä käyä testaan training mapissa. Ammuskelee seinään niin saa jotain kuvaa miten se rekyyli toimii. Samoin eri scopeja on hyvä siellä testata rauhassa, ainaki itellä auttanu, pääsin todella paskasta pelaajasta peruspaskaksi tuolla lailla.
 
Mutta tärkeimpänä, älä lannistu, taitaa pelissä olla nykyään kohtuukova taso. Mutta voitosta saa kyllä kicksit edelleen, 1000+ tuntia itellä takana ja huono pelaaja edelleen, mutta harva peli on näin paljon hauskaa tarjonnut. Ja voitto kun osuu kohalle niin tuuletukset kyllä kuuluu naapuriinki =)

edit: mitä kickseihin tulee niin ehkä AvP2 oli edellinen missä tämmösiä fiiliksiä on saanu. Pelasin sitä pienessä mökissä syyspimmeellä ukkosmyrskyn aikaan ja paskat housuissa =)
 
Beryl, Groza, Mk14, AKM, M249.. noissa nyt ainakin eikä välttämättä ihan aloittelijan käteen sopivia aseita, gripeillä toki saa rekyyliä vähän hallintaan, mutta esim. M4 sopii aloittelevalle paremmin. MP5 on helppo pyssy ampua mutta smg:llä jää äkkiä altavastajaksi jos vastustajalla on vaikka lvl3 kamppeet päällä.
Ei pidä paikkaansa, smg limb damage multiplier pitää huolen että mp5/vectorilla voi sulatella lvl3 vihut ilman pääosumaa aika helposti.
Moi, kertokaa jotain vinkkejä miten oppisi pelaamaan pubgia. Itse olen pelannut ja yrittänyt oppia mutta ei onnistu...
Pelaamalla lisää, peli ei tällä hetkellä ole kovin aloittelijaystävällinen johtuen pelaajien kovasta tasosta. Training mapissa tai Arcade moden TDM osiossa pääsee helposti räiskimään suoraan.
Joo, matsit menee aina päin vittua kun ei edes tiedä mistä suunnasta vihut ampuu:D

Siihen menee aikaa että oppii tietämään mistä laukaukset tulevat, tosin viimeistään toisen luodin kohdalla, mielellään ensimmäisen luodin jälkeen pitää tietää mistä suunnasta laukaukset tulevat jos meinaa selvitä hengissä.
 
Ohi asian, mutta tuo SMG limb damage oli yksi pahimmista aivopieruista, mitä olen ikinä nähnyt peleissä.
 
SMG:llä on nykyään jo aika kova tuo ttk, ainoa huono puoli on oikeastaan hidas luoti. Silti harvemmin tulee smg-pelaajia vastaan eli ei ne kaiketi liian hyviä ole.

Mitä ääniin tulee niin ihan alussa luotien osumien äänet saattaa vaikeuttaa suuntien hahmottamista, mutta kyllä tuotakin sitten melko nopeasti oppii. Eikä kannata kaiuttimilla pelata ;)
 
Luulisi joo, että tuollainen pelaaja aiheuttaisi jotain toimenpiteitä pubgin päässä. Tuskin on hirveä määrä pelaajia joilla on noin suuri määrä pelejä ja 20+k/d, esim. seuraisivat manuaalisesti tyyppiä muutamassa pelissä.
Aika harvoin tulee itselle tuollaisia huijareita vastaan onneksi, ihan selviä teaming-huijareita tosin tuli vastaan muutama päivä sitten solo pelissä, mutta ei niitä bannattu vaikka oli täysin selvä tapaus.
 
Niin että niillä ei taida hirveästi vaikutusta olla, kun pelaaminen jatkuu huijareilla banneista huolimatta. Ei hirveästi tarvitse ketjua selata taaksepäin kun joku tämän juuri totesi. Itsekin sain hankittua jollekin permanent bannit mutta niin vain näytti pelaavan jo samalla viikolla uudestaan.
 
Joissakin tapauksissa on mahdollista saada permbanni kumottua jos tili on esim. hakkeroitu, näitä tapauksia on varmasti hyvin paljon. Sitten joissakin tapauksissa huijari saa ilmeisesti ostettua halvalla uuden tilin jolla jatkaa pelaamista jolloin bannin hyöty on vähän kyseenalainen.
 
Onko nykyään ihan perusjuttu että erässä kuin erässä, oli soolona tai miten vaan, kaksi pelaajaa tai tiimiä toimivat yhteistyössä? Tällaista tuli ainakin kerran vastaan kännykkäversiossakin, ainakin luulen niin. Nyt PC:llä oli tilanne ilmiselvä ja taisi olla vielä samassa erässä kaksi tällaista tapausta, kun delaamisen jälkeen seurailin pelaajakameroita. Surullisinta on että toinen tapauksista kenen kameraa seurasin oli vielä suht hyvä ampuja, siis reaktiot kohdillaan ja tietää suurin piirtein mitä tekee, niin silti hällä apuri kiven takana tähtäilemässä, kummatkin näkivät hyvin toisensa ja katsoivatkin toisiaan. Aika säälittävää touhua minusta, miksi pelata tällaisia pelejä jos ei kantti kestä muuten kuin huijaamalla? Pelejä on kuitenkin maailma täynnä mistä valita.
 
Onko nykyään ihan perusjuttu että erässä kuin erässä, oli soolona tai miten vaan, kaksi pelaajaa tai tiimiä toimivat yhteistyössä? Tällaista tuli ainakin kerran vastaan kännykkäversiossakin, ainakin luulen niin. Nyt PC:llä oli tilanne ilmiselvä ja taisi olla vielä samassa erässä kaksi tällaista tapausta, kun delaamisen jälkeen seurailin pelaajakameroita. Surullisinta on että toinen tapauksista kenen kameraa seurasin oli vielä suht hyvä ampuja, siis reaktiot kohdillaan ja tietää suurin piirtein mitä tekee, niin silti hällä apuri kiven takana tähtäilemässä, kummatkin näkivät hyvin toisensa ja katsoivatkin toisiaan. Aika säälittävää touhua minusta, miksi pelata tällaisia pelejä jos ei kantti kestä muuten kuin huijaamalla? Pelejä on kuitenkin maailma täynnä mistä valita.

Kaverilla oli ainakin soolossa tullut vastaavia eteen vastikään. Itse en ole sooloa hetkeen pelannut, koska koodaajien määrä on lisääntynyt niin paljon, että ei sipuli kestäisi niitä, kun soolo on muutenkin niin stressaava (jännittävä) pelimuoto.
 
FaceItissä on solo matseissa aika paljon teamingiä, luultavasti myös siis normi sooloissa vaikka en niitä ole viime aikoina paljon pelannutkaan.
 
Velipojan kanssa tulee aika usein pelattua samassa pelissä, tosin vastakkain - aika paljon mielenkiintoisempaa :thumbsup:
 
Onhan tämä uusi Vikendi (testiservolla, livessä 22.4) aivan loistava. Junarata tuo oman mausteensa peliin ja nyt ei enää pääse sitä tapahtumaan etteikö olisi mahdollisuuksia keretä alueelle kartan toisesta päästä saakka. Tosin, voi olla että junasta löytyy muita "kavereita" tai viimeistään asemilla...
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Että tämmöistä. Oli melua, olin aivan hiljaa paikoillaan ja odotin aulassa että jahvetti tulee...
 
Onhan tämä uusi Vikendi (testiservolla, livessä 22.4) aivan loistava. Junarata tuo oman mausteensa peliin ja nyt ei enää pääse sitä tapahtumaan etteikö olisi mahdollisuuksia keretä alueelle kartan toisesta päästä saakka. Tosin, voi olla että junasta löytyy muita "kavereita" tai viimeistään asemilla...
Ympyrät jotka olivat käytössä viimeisimmässä live servuilla olleessa Vikendissä tätä ongelmaa ei ollut.
 
Täällä minulle jo väitettiin että aina löytyy peli ajankohdasta huolimatta, mutta todellisuushan on se että soolona et voi pelailla kuin Erangelia, Karakinia ja ruuhkaisimpina aikoina Sanhokia. Miramar on täysin poissa kuvioista, ellei neljällä pelaajalla joskus sitä pysty? Olen asiaa nyt hieman itselleni valottanut ja tullut tulokseen että tämä peli on pahoissa ongelmissa; joko servut prakaavat todella pahasti tai sitten oikeasti ne pelaajat mitä löytyy ovat lähes kaikki Kiinasta. Voiko tässä enää toiveilla mitään pelin uudesta noususta vai voisiko joku ammentaa perusteellista tietoa siitä mistä johtuu ettei voi pelata soolona, niin FPP:nä kuin TPP:nä, kuin Erangelia? Karakin on niin turhake että sen voi jättää suoraan pois laskuista, vai sielläkö ne kaikki pelaajat sitten massoin suurin räiskivät?
 
Tpp:nä saa soolona illalla mitä tahansa mappia, toki jonotusajat ovat aika pitkiä. Fpp puolella soolot kuolevat selvästi aikaisemmin jostain syystä. Uudistettu Vikendi voi hetken taas lisätä pelaajamääriä, mutta toisaalta Vikendi ei ollut suosittu ennen poistamistaan eikä nuo muutokset mielestäni oikein ole tarpeeksi isoja joten luultavasti senkin jonot tulevat kuolemaan jossain parissa viikossa viimeistään sooloissa ainakin. Tämä on toki lähinnä soolojen ongelma, illalla saa kyllä duossa/squadissa mitä tahansa mappia. Jos seuraa noita pelaajamääriä niin Kiinassa taitaa tosiaan valtaosa olla, pohjoisamerikka rupeaa olemaan aika kuollut. Saisivat kyllä euroopassa sooloissa siirtyä random mappiin, ei tule pelaajamäärät mitenkään riittämään 5:lle mapille.
 
Tpp:nä saa soolona illalla mitä tahansa mappia, toki jonotusajat ovat aika pitkiä. Fpp puolella soolot kuolevat selvästi aikaisemmin jostain syystä. Uudistettu Vikendi voi hetken taas lisätä pelaajamääriä, mutta toisaalta Vikendi ei ollut suosittu ennen poistamistaan eikä nuo muutokset mielestäni oikein ole tarpeeksi isoja joten luultavasti senkin jonot tulevat kuolemaan jossain parissa viikossa viimeistään sooloissa ainakin. Tämä on toki lähinnä soolojen ongelma, illalla saa kyllä duossa/squadissa mitä tahansa mappia. Jos seuraa noita pelaajamääriä niin Kiinassa taitaa tosiaan valtaosa olla, pohjoisamerikka rupeaa olemaan aika kuollut. Saisivat kyllä euroopassa sooloissa siirtyä random mappiin, ei tule pelaajamäärät mitenkään riittämään 5:lle mapille.

Saisivat minun mielestäni poistaa tuon TPP:n kokonaan, samoin Karakinin. Täysin turha mappi. TPP:n pelaajat käyttäkööt vaikka kännykkäänsä pelaamiseen. Viiteen eri mappiin tuossa ei kyllä pelaajat tule riittämään, se on ihan varma.
 
Koko pelaajamäärästä noin 80% pelaa TPP moodia eli jos jompikumpi pelimuoto poistettaisiin se olisi varmaankin FPP.
Nyt jonot jakautuvat TPP ja FPP joissa on sitten paljon eri jonoja. FPP,5 mappia kun Vikendi tulee takaisin ja kussakin on solo, duo ja squad eli 5 x 3 = 15 jonoa koko ajan. Sitten on vielä TDM ja mahdollinen Fantasy BR tai vastaavat eventit.
 
Koko pelaajamäärästä noin 80% pelaa TPP moodia eli jos jompikumpi pelimuoto poistettaisiin se olisi varmaankin FPP.

Ei kai nyt sentään? Suomalaisista ainakin 9/10 pelaa FPP:llä, vielä kun tietäisin edes yhden TPP-pelaajan.

Jossain tilastoa?
 
Ei kai nyt sentään? Suomalaisista ainakin 9/10 pelaa FPP:llä, vielä kun tietäisin edes yhden TPP-pelaajan.

Jossain tilastoa?

No joo suomessa pelaa ehkä mitä muutama tuhat? Aasiassa pelaa suurin osa kaikista ja taitaavat suosia hyvinkin pitkälti TPP modea
 
Onhan tuo nyt ihan yleistietoa että aasiassa pelataan TPP ja siellä on vähän isommat pelaajamäärät.
 
Ensi puraisu uudesta Vikendistä, lootti on aivan karmeaa kuraa. Siellä ollut taas kunnon aivoriihi kun alettu sotkemaan loot tableja.
 
Eli? Pelkkää haulikkoa ja uzia pukkaa?
Ei, snipereita en löytänyt kovin helpolla tai dmr, liivejä ja kypäriä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Compoundiin dropatessa voi unohtaa haaveet vanhasta Vikendi lootista missä voi luottaa siihen että saa ihan ok kamat 2-3 talon compoundista.
 
Ei, snipereita en löytänyt kovin helpolla tai dmr, liivejä ja kypäriä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Compoundiin dropatessa voi unohtaa haaveet vanhasta Vikendi lootista missä voi luottaa siihen että saa ihan ok kamat 2-3 talon compoundista.

Ok, viimeksi se snipujen ja dmr:n määrä oli ainakin lievästi överi kun niitä oli likimain joka talossa. Vieläkö siinä on lvl3 kypärää saatavilla vai onko drop only?
 
Ok, viimeksi se snipujen ja dmr:n määrä oli ainakin lievästi överi kun niitä oli likimain joka talossa. Vieläkö siinä on lvl3 kypärää saatavilla vai onko drop only?
lvl 3 helmet on world spawn. DMR oli ok viimeksi mutta snipujen määrä oli overkill, siitä olen samaa mieltä.
 
Ei, snipereita en löytänyt kovin helpolla tai dmr, liivejä ja kypäriä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Compoundiin dropatessa voi unohtaa haaveet vanhasta Vikendi lootista missä voi luottaa siihen että saa ihan ok kamat 2-3 talon compoundista.

Aiemmin Vikendin lootti olikin ihan persiistä, kun mapissa kuului pelkkää pulttilukkojen napsetta. Lopussa suoritettiin ympyräarvonta ja häviävän compundin porukka sai juosta aukealle pulttilukkoteuraaksi. Hyvä vain, jos 2-3 compundeilta ei saa tällaisia "ok kamoja". Ei siinä karkkien ja M24:en määrässä ollut mitään järkeä.
 
Kuten sanoin, snipujen määrä oli overkill mutta muuten mapin lootti oli todella jees. Jos myös sniput pelottaa enemmän kuin dmr en tiedä mitä sanoa + joka matsin lopussa suoritetaan aina ympyräarvonta aivan jokaisessa mapissa. Ja tällä hetkellä en ole saanut compoundeilta mitään järkevää tavaraa esim liivejä joka on mielestäni ongelma.
 
Typerintä oli tehdä kolmosen potasta normilootti ja tästä syystä Vikendi jäi alunperinkin hyvin pitkälti pelaamatta.
 
Kuten sanoin, snipujen määrä oli overkill mutta muuten mapin lootti oli todella jees. Jos myös sniput pelottaa enemmän kuin dmr en tiedä mitä sanoa + joka matsin lopussa suoritetaan aina ympyräarvonta aivan jokaisessa mapissa. Ja tällä hetkellä en ole saanut compoundeilta mitään järkevää tavaraa esim liivejä joka on mielestäni ongelma.

Ongelma on aika hyvin korjaantunut jo edellisessä vikendi-päivityksessä, kun karttaan lisättiin paljon maastonmuotoja. Nyt vaikutti todella hyvältä enkä kaipaa lunta ollenkaan.
 
Muutama tunti tuli pelattua uutta vikendiä squadissa enkä kyllä allekirjoita että lootti olisi mitenkään paskaa. Tavaraa löytyi ihan hyvin, kolmosen kypärää ei osunut kohdalle kuin pari kertaa kuudessa matsissa, kolmosen vestejä löytyi jokusia. Snipuja oli selvästi vähennetty, mutta edelleen niitä oli ihan riittävästi saatavilla. Lunta ei hirveästi kaivannut, junat tuntui jokseenkin turhilta.
 
Kyllä Vikendi sai nyt tuntuvan parannuksen mukaan lukien kamat. Näyttääkin paremmalta ja vaikuttaisi suojaa sun muuta löytyvän silloin kun sitä tarvitsee, ettei tosiaan ole loputonta lumivalkean ylittämistä sniipereiden säestämänä. Plussaa siis tuosta, mutta harmillisesti ei ole mihinkään muuttunut tilanne Miramarin kanssa. FPP/soolona et pääse pelaamaan, joten taitaa olla vahvistettu ettei pelaajat yksinkertaisesti riitä kyseiselle kartalle? Olisi tosi hyvä nyt lähteä siitä että karttoihin liitytään sattumanvaraisesti, Karakin pois ja mahdollisesti jopa kolmen hengen peli pois jos pakko. Ei minua tuo Karakinin olemassa olo haittaa jos sitä tykätään pelata, mutta onhan se sääli että Miramar toinen isoimmista kartoista ja suurella vaivalla tehty on ulottumattomissa. Minusta Miramar on paras kartta, ei nyt millään suurella erolla, mutta hienosti pitää käyttää maastoa suojanaan ja vuorilla huidella että selviää, siis selviytymisen tunne korostuu hienosti.

MUOK. Jos satunnaisvalinta on ongelma Kiinassa, minne muuten pitäisi saada uusi palvelin, niin pitäisi herätä tämänkin pelin kohdalla siihen että eri alueille voi tarvita muunnellun version pelistä. Kiinassa jos pelaajia riittää, niin miksi heitä tuollaisella vaivaamaan, mutta täällä kyseinen muutos eheyttäisi peliä kummasti. Vielä ei yleisesti ottaen tajuta sitä että tällaiset järjestelyt ovat usein paikallaan, vaan koitetaan kaikille päivittää peli samaan aikaan ja tietysti samanlaisena. Tarkoitus ei ole tietenkään eristää kiinalaisia pelaajia omaksi ryhmäkseen, vaan kun kyse on ammuskelupelistä, eihän siinä ole mitään järkeä että pelataan toisia vastaan, ellei toinen asu Länsi-Kiinassa ja toinen Itä-Euroopassa, mutta tuolloinkin taitaa jopa valokuidulla viive olla siinä siedettävän rajoilla, en nyt ihan varma ole. Muunlaiset pelit sitten erikseen, mutta PUBG:n kanssa kannattaisi soveltaa näin.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma on aika hyvin korjaantunut jo edellisessä vikendi-päivityksessä, kun karttaan lisättiin paljon maastonmuotoja. Nyt vaikutti todella hyvältä enkä kaipaa lunta ollenkaan.
Kartta vaikutti pyörivän ihan hyvin itselläni ja mukavalta pelata, ainut ongelma oli tosiaan tuo lootin nerffaus verrattuna Vikendin edelliseen versioon enkä puhu nyt snipujen määrän vähentämisestä.
 
-- mahdollisesti jopa kolmen hengen peli pois jos pakko --

...mutta noihan vaan menee osaksi Squad-matseja? Ei kai tällä ole mitään vaikutusta, paitsi ehkä yksinäinen squadiin-hakeva päätyy helpommin pelaamaan randomiksi tuollaiseen kolmen squadiin.

Vai haettiinko tässä takaa Third personia?

Jos satunnaisvalinta on ongelma Kiinassa, minne muuten pitäisi saada uusi palvelin, niin pitäisi herätä tämänkin pelin kohdalla siihen että eri alueille voi tarvita muunnellun version pelistä. Kiinassa jos pelaajia riittää, niin miksi heitä tuollaisella vaivaamaan,

Pelihakuhan on jo nykyisellään rajattu random karttaan Amerikassa/Oseaniassa, joten eri alueilla on jo olemassa eri pelihakutavat. Euroopassa on ilmeisesti tähän asti vielä riittänyt sen verran pelaajia, ettei ole koettu tarpeelliseksi.

----

Eihän tämä PUBGin ekosysteemi ole millään tasolla kestävä, kun porukka pelaa väärän mantereen palvelimilla, huijaajille ei tehdä mitään konkreettista, pelihaut hajoitetaan 30+ eri lobbyyyn (5 karttaa x 2 kuvakulmaa x 3 tiimikokoa + eventit/deathmatch), ja sitten vielä patchi toisensa jälkeen suorituskykyongelmat tuntuvat lisääntyvän vähän joka pelaajalla.

...ja sitten on toki vielä konsoliversiot, mobiili ja lite erikseen, jokaisella oma pelaajakuntansa. Huh.
 
Viimeksi muokattu:
@arcane Okei, en tiennytkään ihan tarkasti miten toimivat nuo ryhmämuodostelmat ja että ovatkin jo noin edistyneitä eri versioiden suhteen, mutta sen tiedän että puhelinversiosta vastaa kait kiinalainen lafka joten siitä he eivät huolehdi ja huijareita laitetaan kyllä tosissaan kuriin tälläkin hetkellä. Muutenhan parannettavaa kyllä on ja ovat hurjan onnekkaita että vielä on pelaajia näinkin paljon siihen nähden miten ovat jo kolmatta vuotta vitkastelleet.
 
Seasonin tappo enkat
 

Liitteet

  • IMG_6564.jpg
    IMG_6564.jpg
    2 MB · Luettu: 212
Pelailin tossa parit pelit tätä uutta seasonia ja hävisin voiton tälläselle sankarille. Vaikuttaa aika pro pelurilta noin statsejen valossa. :-D
1589062751579.png
 
Harvinaista herkkua, itsekin kerran tai kaksi sattunut omalle kohdalle, joskus olen sitten ampunut varmat pois tuossa 1v1 vaikka kystilanne mahdollinen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 711
Viestejä
4 964 955
Jäsenet
79 669
Uusin jäsen
Vilho17

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom