Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Kokeilin juuri äsken löytyykö soolopeliä ja ei löydy vissiin muualle kuin Karankiin. Onko PUBG:n tarina nyt tässä vai vieläkö noustaan pinnalle? Pelaajia pitäisi olla nyt 188 000, mutta eipä pääse pelaamaan haluamaansa muotoa eikä karttaa. Olisikohan järkevä tiputtaa jo TPP-näkymä pois ettei jakautuisi pelaajat?

Kyllä erangeliin ainakin on päässyt soolona ihan koska vaan.
 
Ei tuolla mitään permanent banneja saa, huijarit porskuttaa menemään ilman seuraamuksia.

Ne tosi harvat todella selvät huijarit mitä itse olen reportannut ovat saaneet permbannit. Se olisi tosi ihan hienoa jos ne pubgilla seuraisi vähän noita tyyppejä joilla on epäilyttäviä statseja kun kai ne pystyy mitä tahansa pelejä seuraamaan ja siitä sitten jakaisi banneja. Ei tosin taida resurssit riittää tuohon, mutta tuolla tavalla saisi varmaan kaikki huijarit kiinni.
 
Ne tosi harvat todella selvät huijarit mitä itse olen reportannut ovat saaneet permbannit. Se olisi tosi ihan hienoa jos ne pubgilla seuraisi vähän noita tyyppejä joilla on epäilyttäviä statseja kun kai ne pystyy mitä tahansa pelejä seuraamaan ja siitä sitten jakaisi banneja. Ei tosin taida resurssit riittää tuohon, mutta tuolla tavalla saisi varmaan kaikki huijarit kiinni.

Aika vähän saa pelata, että selkeitä huijareita näkee vähän. Squadipeleissä nykyään about joka 3.-5. peli tulee koodareita vastaan.
 
Parhaat matsit joissa olen itse ollut.

1. Erangelissa kaveri veti 87 killiä 3 minuutissa ja otti kanan jo ekasta ympyrästä. Temp ban, mutta ei permabänniä. Eli tappoi minutkin puhtaasti taidolla rakennuksen läpi 2 kilometrin päästä yhdellä headshotilla.

2. SKS-sankari veti maan alta bunkkerista 38 killiä Karakinissä. Ei bänniä.

3. Tiimikaveri veti 17 killiä ja sai temp bännin. 100% puhdas ammattipelaaja. Vitun hienoa! Ihme ku ei antanu perm bänniä.
 
Kokeilin juuri äsken löytyykö soolopeliä ja ei löydy vissiin muualle kuin Karankiin. Onko PUBG:n tarina nyt tässä vai vieläkö noustaan pinnalle? Pelaajia pitäisi olla nyt 188 000, mutta eipä pääse pelaamaan haluamaansa muotoa eikä karttaa. Olisikohan järkevä tiputtaa jo TPP-näkymä pois ettei jakautuisi pelaajat?
Jos jokin putoaa niin FPP, TPP on ylivoimaisesti suositumpi pelimuoto. 188k pelaajaan sisältyy myös aasialaiset ja TPP pelaajat joten ei ole mikään itsestäänselvyys että pelaajia löytyy.
 
Moi, kertokaa jotain vinkkejä miten oppisi pelaamaan pubgia. Itse olen pelannut ja yrittänyt oppia mutta ei onnistu...
 
Moi, kertokaa jotain vinkkejä miten oppisi pelaamaan pubgia. Itse olen pelannut ja yrittänyt oppia mutta ei onnistu...

Pelitunnit kartuttaa kokemusta ja siinä samalla taitoa. Toiset oppii nopeammin kuin toiset. Äänet tässä pelissä on suht selkeät ja vihut kuulee kyllä hyvin mistä suunnasta ampuu,kävelee yms. Kengät kannattaa ottaa ukolta pois jalasta, pitää vähemmän meteliä liikkuessa, samoin jos vihuja lähellä kannattaa liikkua välillä control pohjassa niin oma liikeääni vaimenee hiukan. Toki tilanteesta riippuen voi nopea reagointi ja ampuminen olla vaihtoehto. Ja se ettei aina kannata välttämättä ampua jos näkee jonkun, ei ainakaan jos ei ole itsellä mahdollisuutta tappaa sitä vihua tai et ole hyvässä suojassa. Ja älä pelaa aseilla, joissa helkkarin iso rekyyli jos olet alkutaipaleella.
 
Pelitunnit kartuttaa kokemusta ja siinä samalla taitoa. Toiset oppii nopeammin kuin toiset. Äänet tässä pelissä on suht selkeät ja vihut kuulee kyllä hyvin mistä suunnasta ampuu,kävelee yms. Kengät kannattaa ottaa ukolta pois jalasta, pitää vähemmän meteliä liikkuessa, samoin jos vihuja lähellä kannattaa liikkua välillä control pohjassa niin oma liikeääni vaimenee hiukan. Toki tilanteesta riippuen voi nopea reagointi ja ampuminen olla vaihtoehto. Ja se ettei aina kannata välttämättä ampua jos näkee jonkun, ei ainakaan jos ei ole itsellä mahdollisuutta tappaa sitä vihua tai et ole hyvässä suojassa. Ja älä pelaa aseilla, joissa helkkarin iso rekyyli jos olet alkutaipaleella.
Ok, missä aseissa iso rekyyli?
 
Ok, missä aseissa iso rekyyli?

Beryl, Groza, Mk14, AKM, M249.. noissa nyt ainakin eikä välttämättä ihan aloittelijan käteen sopivia aseita, gripeillä toki saa rekyyliä vähän hallintaan, mutta esim. M4 sopii aloittelevalle paremmin. MP5 on helppo pyssy ampua mutta smg:llä jää äkkiä altavastajaksi jos vastustajalla on vaikka lvl3 kamppeet päällä.
 
Ja noita aseitten rekyyleitä on hyvä käyä testaan training mapissa. Ammuskelee seinään niin saa jotain kuvaa miten se rekyyli toimii. Samoin eri scopeja on hyvä siellä testata rauhassa, ainaki itellä auttanu, pääsin todella paskasta pelaajasta peruspaskaksi tuolla lailla.
 
Mutta tärkeimpänä, älä lannistu, taitaa pelissä olla nykyään kohtuukova taso. Mutta voitosta saa kyllä kicksit edelleen, 1000+ tuntia itellä takana ja huono pelaaja edelleen, mutta harva peli on näin paljon hauskaa tarjonnut. Ja voitto kun osuu kohalle niin tuuletukset kyllä kuuluu naapuriinki =)

edit: mitä kickseihin tulee niin ehkä AvP2 oli edellinen missä tämmösiä fiiliksiä on saanu. Pelasin sitä pienessä mökissä syyspimmeellä ukkosmyrskyn aikaan ja paskat housuissa =)
 
Beryl, Groza, Mk14, AKM, M249.. noissa nyt ainakin eikä välttämättä ihan aloittelijan käteen sopivia aseita, gripeillä toki saa rekyyliä vähän hallintaan, mutta esim. M4 sopii aloittelevalle paremmin. MP5 on helppo pyssy ampua mutta smg:llä jää äkkiä altavastajaksi jos vastustajalla on vaikka lvl3 kamppeet päällä.
Ei pidä paikkaansa, smg limb damage multiplier pitää huolen että mp5/vectorilla voi sulatella lvl3 vihut ilman pääosumaa aika helposti.
Moi, kertokaa jotain vinkkejä miten oppisi pelaamaan pubgia. Itse olen pelannut ja yrittänyt oppia mutta ei onnistu...
Pelaamalla lisää, peli ei tällä hetkellä ole kovin aloittelijaystävällinen johtuen pelaajien kovasta tasosta. Training mapissa tai Arcade moden TDM osiossa pääsee helposti räiskimään suoraan.
Joo, matsit menee aina päin vittua kun ei edes tiedä mistä suunnasta vihut ampuu:D

Siihen menee aikaa että oppii tietämään mistä laukaukset tulevat, tosin viimeistään toisen luodin kohdalla, mielellään ensimmäisen luodin jälkeen pitää tietää mistä suunnasta laukaukset tulevat jos meinaa selvitä hengissä.
 
Ohi asian, mutta tuo SMG limb damage oli yksi pahimmista aivopieruista, mitä olen ikinä nähnyt peleissä.
 
SMG:llä on nykyään jo aika kova tuo ttk, ainoa huono puoli on oikeastaan hidas luoti. Silti harvemmin tulee smg-pelaajia vastaan eli ei ne kaiketi liian hyviä ole.

Mitä ääniin tulee niin ihan alussa luotien osumien äänet saattaa vaikeuttaa suuntien hahmottamista, mutta kyllä tuotakin sitten melko nopeasti oppii. Eikä kannata kaiuttimilla pelata ;)
 
Luulisi joo, että tuollainen pelaaja aiheuttaisi jotain toimenpiteitä pubgin päässä. Tuskin on hirveä määrä pelaajia joilla on noin suuri määrä pelejä ja 20+k/d, esim. seuraisivat manuaalisesti tyyppiä muutamassa pelissä.
Aika harvoin tulee itselle tuollaisia huijareita vastaan onneksi, ihan selviä teaming-huijareita tosin tuli vastaan muutama päivä sitten solo pelissä, mutta ei niitä bannattu vaikka oli täysin selvä tapaus.
 
Niin että niillä ei taida hirveästi vaikutusta olla, kun pelaaminen jatkuu huijareilla banneista huolimatta. Ei hirveästi tarvitse ketjua selata taaksepäin kun joku tämän juuri totesi. Itsekin sain hankittua jollekin permanent bannit mutta niin vain näytti pelaavan jo samalla viikolla uudestaan.
 
Joissakin tapauksissa on mahdollista saada permbanni kumottua jos tili on esim. hakkeroitu, näitä tapauksia on varmasti hyvin paljon. Sitten joissakin tapauksissa huijari saa ilmeisesti ostettua halvalla uuden tilin jolla jatkaa pelaamista jolloin bannin hyöty on vähän kyseenalainen.
 
Onko nykyään ihan perusjuttu että erässä kuin erässä, oli soolona tai miten vaan, kaksi pelaajaa tai tiimiä toimivat yhteistyössä? Tällaista tuli ainakin kerran vastaan kännykkäversiossakin, ainakin luulen niin. Nyt PC:llä oli tilanne ilmiselvä ja taisi olla vielä samassa erässä kaksi tällaista tapausta, kun delaamisen jälkeen seurailin pelaajakameroita. Surullisinta on että toinen tapauksista kenen kameraa seurasin oli vielä suht hyvä ampuja, siis reaktiot kohdillaan ja tietää suurin piirtein mitä tekee, niin silti hällä apuri kiven takana tähtäilemässä, kummatkin näkivät hyvin toisensa ja katsoivatkin toisiaan. Aika säälittävää touhua minusta, miksi pelata tällaisia pelejä jos ei kantti kestä muuten kuin huijaamalla? Pelejä on kuitenkin maailma täynnä mistä valita.
 
Onko nykyään ihan perusjuttu että erässä kuin erässä, oli soolona tai miten vaan, kaksi pelaajaa tai tiimiä toimivat yhteistyössä? Tällaista tuli ainakin kerran vastaan kännykkäversiossakin, ainakin luulen niin. Nyt PC:llä oli tilanne ilmiselvä ja taisi olla vielä samassa erässä kaksi tällaista tapausta, kun delaamisen jälkeen seurailin pelaajakameroita. Surullisinta on että toinen tapauksista kenen kameraa seurasin oli vielä suht hyvä ampuja, siis reaktiot kohdillaan ja tietää suurin piirtein mitä tekee, niin silti hällä apuri kiven takana tähtäilemässä, kummatkin näkivät hyvin toisensa ja katsoivatkin toisiaan. Aika säälittävää touhua minusta, miksi pelata tällaisia pelejä jos ei kantti kestä muuten kuin huijaamalla? Pelejä on kuitenkin maailma täynnä mistä valita.

Kaverilla oli ainakin soolossa tullut vastaavia eteen vastikään. Itse en ole sooloa hetkeen pelannut, koska koodaajien määrä on lisääntynyt niin paljon, että ei sipuli kestäisi niitä, kun soolo on muutenkin niin stressaava (jännittävä) pelimuoto.
 
FaceItissä on solo matseissa aika paljon teamingiä, luultavasti myös siis normi sooloissa vaikka en niitä ole viime aikoina paljon pelannutkaan.
 
Velipojan kanssa tulee aika usein pelattua samassa pelissä, tosin vastakkain - aika paljon mielenkiintoisempaa :thumbsup:
 
Onhan tämä uusi Vikendi (testiservolla, livessä 22.4) aivan loistava. Junarata tuo oman mausteensa peliin ja nyt ei enää pääse sitä tapahtumaan etteikö olisi mahdollisuuksia keretä alueelle kartan toisesta päästä saakka. Tosin, voi olla että junasta löytyy muita "kavereita" tai viimeistään asemilla...
 


Että tämmöistä. Oli melua, olin aivan hiljaa paikoillaan ja odotin aulassa että jahvetti tulee...
 
Onhan tämä uusi Vikendi (testiservolla, livessä 22.4) aivan loistava. Junarata tuo oman mausteensa peliin ja nyt ei enää pääse sitä tapahtumaan etteikö olisi mahdollisuuksia keretä alueelle kartan toisesta päästä saakka. Tosin, voi olla että junasta löytyy muita "kavereita" tai viimeistään asemilla...
Ympyrät jotka olivat käytössä viimeisimmässä live servuilla olleessa Vikendissä tätä ongelmaa ei ollut.
 
Täällä minulle jo väitettiin että aina löytyy peli ajankohdasta huolimatta, mutta todellisuushan on se että soolona et voi pelailla kuin Erangelia, Karakinia ja ruuhkaisimpina aikoina Sanhokia. Miramar on täysin poissa kuvioista, ellei neljällä pelaajalla joskus sitä pysty? Olen asiaa nyt hieman itselleni valottanut ja tullut tulokseen että tämä peli on pahoissa ongelmissa; joko servut prakaavat todella pahasti tai sitten oikeasti ne pelaajat mitä löytyy ovat lähes kaikki Kiinasta. Voiko tässä enää toiveilla mitään pelin uudesta noususta vai voisiko joku ammentaa perusteellista tietoa siitä mistä johtuu ettei voi pelata soolona, niin FPP:nä kuin TPP:nä, kuin Erangelia? Karakin on niin turhake että sen voi jättää suoraan pois laskuista, vai sielläkö ne kaikki pelaajat sitten massoin suurin räiskivät?
 
Tpp:nä saa soolona illalla mitä tahansa mappia, toki jonotusajat ovat aika pitkiä. Fpp puolella soolot kuolevat selvästi aikaisemmin jostain syystä. Uudistettu Vikendi voi hetken taas lisätä pelaajamääriä, mutta toisaalta Vikendi ei ollut suosittu ennen poistamistaan eikä nuo muutokset mielestäni oikein ole tarpeeksi isoja joten luultavasti senkin jonot tulevat kuolemaan jossain parissa viikossa viimeistään sooloissa ainakin. Tämä on toki lähinnä soolojen ongelma, illalla saa kyllä duossa/squadissa mitä tahansa mappia. Jos seuraa noita pelaajamääriä niin Kiinassa taitaa tosiaan valtaosa olla, pohjoisamerikka rupeaa olemaan aika kuollut. Saisivat kyllä euroopassa sooloissa siirtyä random mappiin, ei tule pelaajamäärät mitenkään riittämään 5:lle mapille.
 
Tpp:nä saa soolona illalla mitä tahansa mappia, toki jonotusajat ovat aika pitkiä. Fpp puolella soolot kuolevat selvästi aikaisemmin jostain syystä. Uudistettu Vikendi voi hetken taas lisätä pelaajamääriä, mutta toisaalta Vikendi ei ollut suosittu ennen poistamistaan eikä nuo muutokset mielestäni oikein ole tarpeeksi isoja joten luultavasti senkin jonot tulevat kuolemaan jossain parissa viikossa viimeistään sooloissa ainakin. Tämä on toki lähinnä soolojen ongelma, illalla saa kyllä duossa/squadissa mitä tahansa mappia. Jos seuraa noita pelaajamääriä niin Kiinassa taitaa tosiaan valtaosa olla, pohjoisamerikka rupeaa olemaan aika kuollut. Saisivat kyllä euroopassa sooloissa siirtyä random mappiin, ei tule pelaajamäärät mitenkään riittämään 5:lle mapille.

Saisivat minun mielestäni poistaa tuon TPP:n kokonaan, samoin Karakinin. Täysin turha mappi. TPP:n pelaajat käyttäkööt vaikka kännykkäänsä pelaamiseen. Viiteen eri mappiin tuossa ei kyllä pelaajat tule riittämään, se on ihan varma.
 
Koko pelaajamäärästä noin 80% pelaa TPP moodia eli jos jompikumpi pelimuoto poistettaisiin se olisi varmaankin FPP.
Nyt jonot jakautuvat TPP ja FPP joissa on sitten paljon eri jonoja. FPP,5 mappia kun Vikendi tulee takaisin ja kussakin on solo, duo ja squad eli 5 x 3 = 15 jonoa koko ajan. Sitten on vielä TDM ja mahdollinen Fantasy BR tai vastaavat eventit.
 
Koko pelaajamäärästä noin 80% pelaa TPP moodia eli jos jompikumpi pelimuoto poistettaisiin se olisi varmaankin FPP.

Ei kai nyt sentään? Suomalaisista ainakin 9/10 pelaa FPP:llä, vielä kun tietäisin edes yhden TPP-pelaajan.

Jossain tilastoa?
 
Ei kai nyt sentään? Suomalaisista ainakin 9/10 pelaa FPP:llä, vielä kun tietäisin edes yhden TPP-pelaajan.

Jossain tilastoa?

No joo suomessa pelaa ehkä mitä muutama tuhat? Aasiassa pelaa suurin osa kaikista ja taitaavat suosia hyvinkin pitkälti TPP modea
 
Onhan tuo nyt ihan yleistietoa että aasiassa pelataan TPP ja siellä on vähän isommat pelaajamäärät.
 
Ensi puraisu uudesta Vikendistä, lootti on aivan karmeaa kuraa. Siellä ollut taas kunnon aivoriihi kun alettu sotkemaan loot tableja.
 
Eli? Pelkkää haulikkoa ja uzia pukkaa?
Ei, snipereita en löytänyt kovin helpolla tai dmr, liivejä ja kypäriä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Compoundiin dropatessa voi unohtaa haaveet vanhasta Vikendi lootista missä voi luottaa siihen että saa ihan ok kamat 2-3 talon compoundista.
 
Ei, snipereita en löytänyt kovin helpolla tai dmr, liivejä ja kypäriä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Compoundiin dropatessa voi unohtaa haaveet vanhasta Vikendi lootista missä voi luottaa siihen että saa ihan ok kamat 2-3 talon compoundista.

Ok, viimeksi se snipujen ja dmr:n määrä oli ainakin lievästi överi kun niitä oli likimain joka talossa. Vieläkö siinä on lvl3 kypärää saatavilla vai onko drop only?
 
Ok, viimeksi se snipujen ja dmr:n määrä oli ainakin lievästi överi kun niitä oli likimain joka talossa. Vieläkö siinä on lvl3 kypärää saatavilla vai onko drop only?
lvl 3 helmet on world spawn. DMR oli ok viimeksi mutta snipujen määrä oli overkill, siitä olen samaa mieltä.
 
Ei, snipereita en löytänyt kovin helpolla tai dmr, liivejä ja kypäriä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Compoundiin dropatessa voi unohtaa haaveet vanhasta Vikendi lootista missä voi luottaa siihen että saa ihan ok kamat 2-3 talon compoundista.

Aiemmin Vikendin lootti olikin ihan persiistä, kun mapissa kuului pelkkää pulttilukkojen napsetta. Lopussa suoritettiin ympyräarvonta ja häviävän compundin porukka sai juosta aukealle pulttilukkoteuraaksi. Hyvä vain, jos 2-3 compundeilta ei saa tällaisia "ok kamoja". Ei siinä karkkien ja M24:en määrässä ollut mitään järkeä.
 
Kuten sanoin, snipujen määrä oli overkill mutta muuten mapin lootti oli todella jees. Jos myös sniput pelottaa enemmän kuin dmr en tiedä mitä sanoa + joka matsin lopussa suoritetaan aina ympyräarvonta aivan jokaisessa mapissa. Ja tällä hetkellä en ole saanut compoundeilta mitään järkevää tavaraa esim liivejä joka on mielestäni ongelma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom