Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Niihän se toki on mut on nuo vaan niin hermoja raastavia et turhauttaa. Huoh. :)

Ainahan voit yrittää korjata tilannetta menemällä itse sinne joukkoon makaamaan. Siis jos tuntuu, että saat käärmeiltä turpaan, niin ala käärmeeksi. ;)
 
Ei anna luonne periks moista campimista. :-D Arvostan enemmän kunnon 1vs1 tilanteita enkä mitään selkään ampumista. :-D

Onkohan sitten PUBG sinulle oikea peli:hmm: Käsittääkseni tämä on enemmän selviytymispeli kuin räiskintäpeli. Minä jään yleensä aina toiseksi 1 vs 1 tilanteissa. Joten paras keino tässä pelissä selviytyä on
camppiminen jos se on mahdollista tilanteesta riippuen. Miramarin punaniska pickupin kojetaulussakin on tarra jossa lukee "happy camper":)
 
Kyl se on. :-) En mä tiiä mitä viihdykettä siitä kukaan saa kun istut tai makaat munat turpeessa jossakin puskassa ja sit ammut ohi juoksevia selkään? Paljo mukavampia tilanteita syntyy kun oikeesti pelaat ja silmät auki tarkkailet ympäristöä arvaillen missä muut liikkuu. Mut joo kuten sanottu kun pelaa tyylillän.
 
Tosta tuli mieleen miten pelaajat on muuttunut parin vuoden aikana. Alkuaikoina saattoi hyvinkin nähdä top20 tienoilla vielä tyypin jolla oli tyyliin pistooli tms alkuluuttia kun istuttu kakat housussa kopissa. Nykyään ei. Casual pelaajia näkee vielä joskus soloissa mutta duo ja squad pelit on olleet jo pitkään helkutan kovatasoisia. Itse olen aika casual vaikka yli 900h oonkin hakannut, esim wigglailut jää usein pois yms.. kaipaan aina välillä sitä alkuaikojen puppelia...
 
Joku tuossa aiemmin sanoikin että kyse on selviytymisestä... itseä tässä pelissä kiehtoo juurikin se realismi. Pitää osata varautua kaikkeen, viimeinen kuula voi tulla mistä vaan. Paitsi jos osaat mahdollisimman pitkään välttää sen että sinua ei nähdä, mutta itse olet koko ajan tietoinen muiden liikkeistä. Miksi kukaan haluaa tehdä itsestään helpon maalin hyppiessään ja pomppiessaan pitkin metsikköä? Mieti tilanne oikeaan elämään, itsellä ainakin on aika varma käsitys siitä että yksittäisen taistelijan etenemistavoista juurikin se ryömiminen tuntuisi turvallisimmalta vaihtoehdolta.

Ei sillä että kukin pelaa tyylillään, pääasia että nauttii pelistä ja jos ei nauti, ainahan voi pelata fortnitea ja apexia joissa tyyli on hiukan toinen.
 
Toistan aikasempaa, vielä kun saatais kaikki health -jutut pois ja mahdollisesti osumakohtainen bleed mukaan niin oltaisiin todellisen jännäämisen äärellä. ;)

Tässä viime aikoina saanu Miramarin tykkääjänä pelata paljon yksin tiimejä vastaan ja niissä tämä omapuoleisesti hiukan toteutuu. Jos kiinnitätä huomiota, kuolet. Osatiimi voittoja tullut, mutta lopussa koko tiimin killi puuttuu vielä.
 
Tässä viime aikoina saanu Miramarin tykkääjänä pelata paljon yksin tiimejä vastaan ja niissä tämä omapuoleisesti hiukan toteutuu. Jos kiinnitätä huomiota, kuolet. Osatiimi voittoja tullut, mutta lopussa koko tiimin killi puuttuu vielä.

Lähiaikoina on päässyt paremmin Miramariin FPS SOLO pelejä pelaamaan. Mä kuulun kanssa Miramarin tykkääjiin:) Lähinnä siinä kiehtoo varsinkin solo peleissä seikkailun tuntu.
 
Minustaki Miramar on hyvä kartta soolossa ja squadissa, tulee usein valittua pelkästään se. Turnauksissa sitä kumminkin on ikävä katsoa. Juuri äsken oli PEL:ssä Miramar ja rinkulat oli siinä Power Gridin ylängöllä. Eihän siinä päässyt kukaan liikkumaan minnekään ja peli oli tylsää katsottavaa jossa paremmat tiimit kuolivat vain koska rinkula oli väärässä paikassa.

Peruspeleissähän tuo ei haittaa kun porukka ei osaa ampua niin hyvin eikä ole muutenkaan niin organisoitua, jokainen häärää vähän omiaan ja miettii mitähän pitäisi tehdä.
 
Hmmm.... :think::think::think::think:


mp5k.jpg
 
Ei anna luonne periks moista campimista. :-D Arvostan enemmän kunnon 1vs1 tilanteita enkä mitään selkään ampumista. :-D
PUBGin ensimmäinen sääntö ampumataidottomalle: älä koskaan tappele reilusti. Ammu selkään, kämppää odottamattomissa paikoissa, aja autolla päälle. Jos pääset yllättämään jonkun, avaa tuli vasta kun kohteesi on paikassa, josta hän ei pääse nopeasti suojaan. Käytä kaikkia kieroja kikkoja mitä keksit.

Ja jos joudut siihen 1v1 taisteluun, livahda karkuun ensi tilassa. Kannattaa pitää mieluummin henki kuin arvokkuus.
 
Joku tuossa aiemmin sanoikin että kyse on selviytymisestä... itseä tässä pelissä kiehtoo juurikin se realismi. Pitää osata varautua kaikkeen, viimeinen kuula voi tulla mistä vaan. Paitsi jos osaat mahdollisimman pitkään välttää sen että sinua ei nähdä, mutta itse olet koko ajan tietoinen muiden liikkeistä. Miksi kukaan haluaa tehdä itsestään helpon maalin hyppiessään ja pomppiessaan pitkin metsikköä? Mieti tilanne oikeaan elämään, itsellä ainakin on aika varma käsitys siitä että yksittäisen taistelijan etenemistavoista juurikin se ryömiminen tuntuisi turvallisimmalta vaihtoehdolta.

Ei sillä että kukin pelaa tyylillään, pääasia että nauttii pelistä ja jos ei nauti, ainahan voi pelata fortnitea ja apexia joissa tyyli on hiukan toinen.

Tää olis se mikä mua kiinnostais.
Mutta kun BR on 20 min rinkiä karkuun juoksemista.

Haluaisin BFV Firestormin sulavuuden (ja pakotetun fps:n) ja grafiikan, PUGBin ampumisen yhdistettynä tälläiseen ”lähde puukolla/nyrkillä liikkeelle” lootti pelimuotoon.
Mutta ilman pienenevää rinkiä.
Ois vaikka 50vs50, tai sit 4-5 hengen squadeja ja sit mappiin vaihtuvia tehtäviä, tavoitteita tms (en tiedä mitä, Vigorista vois ottaa joitain juttuja ja normi moninpeleistä).

Tiedän et BR idea on rinki, mutta mulla BR ei tuo mitään jännitystä eikä mua kiinnosta jos kuolen, ei oo mitään palkintoa mulle. Voitan tai en, tuntuu samalta.
Mutta loottiminen, Vigorin tyyppinen kehitys systeemi ja äärimmäisen realistinen ampumismalli kiinnostais todella lujaa.
Eli kämppiminen, rauhassa eteneminen jne kyllä kiinnostais. Mut esim konsoleille ei oo mitään tälläsiä tarjolla, en tiedä onko edes PC:lläkään.
Toistaiseksi lootin nälkään on pelattava PUGB/Firestorm, mutta ei ne pelillisesti tarjoa monesti kuin tylsyyttä ja ärsytystä rinkiin.
 
Tää olis se mikä mua kiinnostais.
Mutta kun BR on 20 min rinkiä karkuun juoksemista.
Ymmärrän hyvin mistä puhut, mutta rinki on näissä peleissä olosuhteiden pakosta. Rinki pakottaa matsit loppumaan jossain vaiheessa. Muutoin pelien pituus olisi järjetön, kun kaksi tai kolme viimeistä kämpperiä kykkii kartan vastakkaisilla laidoilla ilman mitään keinoa selvittää toisten olinpaikkaa tai edes ilmoittaa omasta olemassaolostaan.

Mikään pelifirma ei ole vielä keksinyt parempaa tapaa rajoittaa matsien kestoa, joten ne kopioivat ringin toisiltaan. Paras vaihtoehto lienee Rustin ja SCUMin tapaiset kiireettömät selviytymispelit, mutta ne eivät kai ole varsinaista Battle Royaleta.

Itselleni kyllä maistuisi tämä nykyinen konsepti, mutta hitaampana. Etananvauhtia etenevä rinki ja vaikka kolmeen tuntiin mitoitettu matsi toisi peliin ihan uutta elämystä, kun saisi oikeasti varoa kanssapelaajia enemmän kuin kintereillä posottavaa sähköaitaa. Tosin voin kuvitella ketutuksen kun snipun luoti nasahtaa kalloon kahden tunnin kohdalla.
 
Ymmärrän hyvin mistä puhut, mutta rinki on näissä peleissä olosuhteiden pakosta. Rinki pakottaa matsit loppumaan jossain vaiheessa. Muutoin pelien pituus olisi järjetön, kun kaksi tai kolme viimeistä kämpperiä kykkii kartan vastakkaisilla laidoilla ilman mitään keinoa selvittää toisten olinpaikkaa tai edes ilmoittaa omasta olemassaolostaan.

Mikään pelifirma ei ole vielä keksinyt parempaa tapaa rajoittaa matsien kestoa, joten ne kopioivat ringin toisiltaan. Paras vaihtoehto lienee Rustin ja SCUMin tapaiset kiireettömät selviytymispelit, mutta ne eivät kai ole varsinaista Battle Royaleta.

Itselleni kyllä maistuisi tämä nykyinen konsepti, mutta hitaampana. Etananvauhtia etenevä rinki ja vaikka kolmeen tuntiin mitoitettu matsi toisi peliin ihan uutta elämystä, kun saisi oikeasti varoa kanssapelaajia enemmän kuin kintereillä posottavaa sähköaitaa. Tosin voin kuvitella ketutuksen kun snipun luoti nasahtaa kalloon kahden tunnin kohdalla.

Juu ymmärrän miksi rinki on tässä pelimuodossa, mutta kehitettäisiin ringin sijasta jotain muuta sinne mappiin vaihtuviin sijainteihin, joka pakottaisi porukan sinne hyökkäämään. Ja vaikkapa niin, että Vigorin tyyliin aseita tms jäisi seuraaville roundeille ja lootit menettää kuolemalla tai jotain.
Tosiaan en itsekään tiedä mitä se olisi, eikä se olisi enää BR pelikään. Mutta toivon et joku jalostaa näitä BR hyviä puolia johonkin uuteen. Nyt menee copy pastella kaikki yrittäjät.
 
On muuten yllättävän hyvä tuo mp5 mitä tuossa parissa matsissa testannut. Rekyyliähän tuossa ei ole ollenkaan :D
 
Jep. Täysin nudena ei järin häävi mutta kun oli kaikki kilkkeet kiini niin tosi helppo kyllä ampua. Tosta uudesta umpista en tykännyt. Jotenkin tuntu tosi tehottomaltakin kun muutaman kerra testailin
 
Käyttääkö muuten porukka kuinka pitkälle peliä konepistooleja? Itsellä on usein tapana vaihtaa konepistooli rynnäkkökivääriin heti kuin löytyy. Etenkin jos on joku SR toisena aseena.... jos taas ei ole niin yleensä esim M4 toimii itsellä allrounderina, joku ump tms saattaa olla mukana mutta en sitä käytä ikinä.. AK compensaattorilla on itselle yleensä sellanen hyvä lähitaisteluase...
 
Aika harvoin käytän konepistooleja. Vaihtuu kyllä heti pois yleensä jos tulee Ak, m4 yms vastaan. Ak suosin itse eniten. Eli yleens pelaan AR ja DMR kombolla. Tai sitten pulttilukko dmr tilalla.
 
Käyttääkö muuten porukka kuinka pitkälle peliä konepistooleja? Itsellä on usein tapana vaihtaa konepistooli rynnäkkökivääriin heti kuin löytyy. Etenkin jos on joku SR toisena aseena.... jos taas ei ole niin yleensä esim M4 toimii itsellä allrounderina, joku ump tms saattaa olla mukana mutta en sitä käytä ikinä.. AK compensaattorilla on itselle yleensä sellanen hyvä lähitaisteluase...
UMP + comp + pystykahva + pitkälipas + 3X oli ihan jumalkombo. Ensin jäi vähän jalkoihin flareuudistuksen vuoksi, kun kaikilla oli loppumähinöissä kolmosen suojat, ja nyt toi uusi tuntuu vähän oudolta ja lutkulta :btooth:
 
Käyttääkö muuten porukka kuinka pitkälle peliä konepistooleja? Itsellä on usein tapana vaihtaa konepistooli rynnäkkökivääriin heti kuin löytyy. Etenkin jos on joku SR toisena aseena.... jos taas ei ole niin yleensä esim M4 toimii itsellä allrounderina, joku ump tms saattaa olla mukana mutta en sitä käytä ikinä.. AK compensaattorilla on itselle yleensä sellanen hyvä lähitaisteluase...

Itse käytän kyllä aika paljon Umpia tai mp5k:ta jos Vikendiä pelaan. Niillä pystyy aika tarkkaan johonkin 100+metriin asti vetämään full-autoa mikä ei välttämättä noin vaan onnistu AR:llä. Juoksevaan kohteeseen noilla pitää vaan ottaa aika paljon ennakkoa mikä on joskus hankala saada oikein. Toki välillä tarttuu joku rynkky mukaan jos sattuu löytämään sopivat lisäosat.
 
Pelkässä vikendissä
jep.
Key characteristics of the MP5K:

  • High rate of fire at 900 RPM with reasonably easy to control recoil
  • Accommodates all attachment slots to allow for a tactical stock, different types of magazines, muzzles attachments, grips, the laser sight and of course scopes
  • Base damage value of 33
  • Exclusive to Vikendi
 
  • Tykkää
Reactions: aPm
No nyt minäkin voitin kun veikkasin ENCE:ä! :D
Tilanne ennen viimeistä viikkoa: PUBG Europe League

40 matsin jälkeen PEL top-30 pelaajatilastot:
D3CH-JbW0AAawl3.png


Skuijke on vetänyt kyllä aivan käsittämättömän hyvin. Vielä viimeinen viikko jäljellä ja selviää mitkä neljä tiimiä pääsevät euroopasta Lontooseen.

Tässä muun maailman voittajatiimit jotka kohtaavat Face-it Global Summitissa Lontoossa 16-21.5.2019.
Recaps for teams participated in London, FACEIT Global Summit. : CompetitivePUBG
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli rahat Liquidille ja TSM. TSM näytti hyvältä 2 päivän jälkeen, sit en tiedä minkä aivohalvauksen saivat mutta unohtivat täysin miten tätä peliä pelataan :D
Ens vkonlopulle Liquidille taas, ne parantaa kokoajan!
 
Hohhoijaa. Kirpaiseva kolmossija selkeetä ESP-koodaria vastaan. Ihan OK statsit kaverilla.

IAi2K41.png
 
Aika tavalla lisääntyneet hakkerit vähälle aikaa. Pitkä tovi meni että eka tuli vastaan. Nyt joka 10.s peli joku.
 
Jiihaa. Eka voitto nyt päivityksen jälkeen solossa. Loppu meni niin hyvin oman käsikirjotuksen mukaan että piti oikein tehdä video. :-)
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jatkuvat kakkossijat yleenaä viittaa liian nyyläävään pelityyliin ja siihen että kunnon tatsi ampumiseen 1v1 tilanteessa puuttuu

Joo siihen asti voi ottaa ns rauhallisemmin kun on vielä 3 pelaajaa elossa. Jos oot onnekkaassa asemassa ja ne kaks muuta taistelee keskenään niin että toinen tippuu on sit se lähtölaukaus kun täytyy painaa täysillä päälle eikä antaa hetken rauhaa. :-) Toki aina järki mukana sen oman sijottautumisen jne pelialueen suhteen.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Joo siihen asti voi ottaa ns rauhallisemmin kun on vielä 3 pelaajaa elossa. Jos oot onnekkaassa asemassa ja ne kaks muuta taistelee keskenään niin että toinen tippuu on sit se lähtölaukaus kun täytyy painaa täysillä päälle eikä antaa hetken rauhaa. :) Toki aina järki mukana sen oman sijottautumisen jne pelialueen suhteen.
Paljos tulee tappoja yleensä matsissa?
 
Jatkuvat kakkossijat yleenaä viittaa liian nyyläävään pelityyliin ja siihen että kunnon tatsi ampumiseen 1v1 tilanteessa puuttuu
Tai liian vähään nyyläämiseen. 3 alive -tilanteessahan maataan munat turpeessa ja rukoillaan että vikat vihut ampuu toisensa ja paljastaa viimeisen olinpaikan. Itellä noita kakkossijoja tulee yleensä, kun ahneuksissani rupean tulittamaan sitä toisiksi viimeistä vastustajaa, ja sillä välin se kolmas nyylääjä hiippailee apajille odottelemaan ratkaisua :lol:
 
Jos joku muukin yhä tuskailee ainaisen stutteroinnin kanssa, tämä tuntuu mulla poistaneen ongelman kokonaan:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Aika lailla kaikki muut keinot kokeilin ilman tulosta. Ton jälkeen on nykäissyt korkeintaan pari kertaa ennen matsin alkua, ja sen jälkeen ei mitään.
 
Jos joku muukin yhä tuskailee ainaisen stutteroinnin kanssa, tämä tuntuu mulla poistaneen ongelman kokonaan:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Aika lailla kaikki muut keinot kokeilin ilman tulosta. Ton jälkeen on nykäissyt korkeintaan pari kertaa ennen matsin alkua, ja sen jälkeen ei mitään.

Tuossa kannattaa huomioida että tuo liittyy windowsin bugiin jossa tuo cache ei toimi oikein.
Kyllä normaalisti siellä cachessa pitääkin olla rammia varattuna, ja windows osaa kyllä oikein toimiessaan sitä vapauttaa sieltä.
 
Tuossa kannattaa huomioida että tuo liittyy windowsin bugiin jossa tuo cache ei toimi oikein.
Kyllä normaalisti siellä cachessa pitääkin olla rammia varattuna, ja windows osaa kyllä oikein toimiessaan sitä vapauttaa sieltä.

Vaikuttaakohan negatiivisesti windowsin toimintaan muuten, jos tuota yrittää?
 
Vaikuttaakohan negatiivisesti windowsin toimintaan muuten, jos tuota yrittää?
En tiedä tuosta bugista niin paljoa että osaisin sanoa, mutta ainakaan mitään automaattista 5min välein cachen tyhjentävää viritystä en laittaisi (niinkuin yo. videolla tehtiin). Sehän ei koskaan varaa sinne ramiin sitten mitään (joka on se nopein muisti koko koneessa).
Tuosta on olemassa manuaalinen .exe jolla voit ihan itse tyhjentää sen cachen klikkaamalla, joten sitä kokeilisin jos testata haluaisi.
 
En tiedä tuosta bugista niin paljoa että osaisin sanoa, mutta ainakaan mitään automaattista 5min välein cachen tyhjentävää viritystä en laittaisi (niinkuin yo. videolla tehtiin). Sehän ei koskaan varaa sinne ramiin sitten mitään (joka on se nopein muisti koko koneessa).
Tuosta on olemassa manuaalinen .exe jolla voit ihan itse tyhjentää sen cachen klikkaamalla, joten sitä kokeilisin jos testata haluaisi.
Joo, tolla manuaalisella softanpätkällähän se tossakin hoidetaan, ajastetaan vaan ajamaan se viiden minuutin välein.

Mulla on nyt ollut pari viikkoa toi käytössä, enkä ainakaan vielä ole huomannut mitään negatiivista vaikutusta normaaliin toimintaan. Pumpumien ja perus nettikäytön lisäksi tolla koneella touhuilen lähinnä Netbeansilla, Visual Studiolla ja Reaperilla, ja pyöritän Plex-serveriä.
 
En nyt muista mistä tän löysin mut liittyen tuohon samaan ongelmaan oon käyttäny itte tätä.
Intelligent standby list cleaner v1.0.1.0 Released

Tuolla ohjelmalla siis saa määriteltyä rajat koska standby list tyhjennellään. Esim ittellä taitaa olla niin et jos vapaata muistia on alle 1Gt vapaana ja cachessa 3Gt tai yli tavaraa. Ellen nyt väärin muista niin eilen illalla kun mulkasin oli se 34 vai 35 kertaa sen tyhjentäny ja uptime lienee jotain viikon luokkaa en kyllä muista varmaks.
 
Aja satunnaista internetistä ladattua, windowsin cachea sörkkivää exeä admin-oikeuksilla...

What could go wrong. :kahvi:
 
Onkohan tuo edes syy stutteriin, jos muistia on 32GB eikä kaikki ole käytössä? Eli onko tuo kikkailu turhaa, jos muistia on riittävästi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 316
Viestejä
4 926 523
Jäsenet
79 342
Uusin jäsen
Oskari Karhu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom