• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Sulavammin pyörii täälläkin joka mapissa fullhd:nä, pyöri jo testiservulla. Ei ole vasta kuin pari peliä takana, mutta Erangelin 3-kerroksissa kerrostaloissa on ollut hyvä luutti. Pikku compaundeilta on silti turha odottaa hyvää luuttia, eli vieläkin pitää hypätä isoihin paikkoihin ja isoihin taloihin.

PEL week 2 alkaa tänään ja veikkaus.fi:ssä voi näköjään veikata vain tämän viikon voittajaa. Tosin viime viikolla lisäsivät juuri paria tuntia ennen sulkemisaikaa niitä kumpi sijoittuu paremmin: FaZe vs. Liquid, toivottavasti tulee nytkin.
Pitkäveto - Kertoimet ja vedonlyönti
 
Viimeksi muokattu:
Ihan turha kommentoida et pyöri jo hyvin testiservuilla.. Joka kerran testiservut ollu ku voita ja sit kun isketään liveen.. Aika kaukana siitä :D toki näissäkin tuntuu olevan huomattava ero pelaako solo vai squad.
 
Varman päälle. :D
https://i.postimg.cc/28TtDPqD/kohtuudella.jpg
kohtuudella.jpg
 
Minkähän takia tuo hemmetin kilinä on pitänyt lisätä tähän? Juostessa siis kuuluu tuommoinen kilinä ja kolina.
 
Oliko tuosta ees patch noteissa mitään ilmotusta? Jos on ollut niin ohi mennyt kyllä täysin
 
Oliko tuosta ees patch noteissa mitään ilmotusta? Jos on ollut niin ohi mennyt kyllä täysin

Ihan omana kohtanahan se tuolla kokonaan on.

Movement Rustling Sound
  • Weapons
    • Separate rustle sounds now play when equipping weapons in your hands vs holstering on your back
    • Identical rustling sound will be played regardless of weapon type
    • Sidearms, melee weapons and throwables do not make rustling sounds
  • Sound level balance
    • Rustling sounds of backpacks, weapons are all identical in both volume and audible distance
      • Even though the audible range of clothes is same as bags/weapons etc, it may sound like they’re heard at a different range due to the volume being lower.
    • Audible distance and volume of the rustling sound changes dynamically based on the characters movement speed
      • The faster you move, the louder the noise, which can then be heard from further away
    • The audible range and the volume of the rustling sound is lower than footsteps
WackyJackykin taisi tuosta erikseen videossa mainita ja testailla.
 
Eikö Erangelin pitänyt tulla lisää taloja?

Bluehole ei oo sanonu ite ainakaan että Erangeliin tulis lisää taloja. Jokin aika sitten joku tosin kaiveli test serverin tiedostoista minimapin, jossa oli ylimääräsiä taloja ja jonka Bluehole nopeesti sitten poisti sieltä. Mutta siis tässä #27 pätsissä ei tullut mitään uusia taloja, ainoastaan lisää loottia sinne.
 
Sanosin että hyvä päivitys oli tämä. Erangelissa selkeesti paremmin loottia tarjolla. Toki jos hyppää jonnekkin mörön persiiseen ei välttämättä sitä AR & DMR/SR yhistelmää heti saa. Yasnassa parhaillaan samassa kerrostalossa M416, AK, Mini14 tähtäimiä ja lv.2 suojatkin. Aijemmin moista ei ole tapahtunut koskaan, vaan on saanut loottaa 3-4taloo ennen kuin on moiset kamat ollut.

Pelaajia ainakin riitti hyvim. Erangelia taisin 6 rundia pelaa ja joka kerta välittömästi peliin :)
 
Pitihän se Wild Card Pass mennä ostamaan nii on puuhailtavaa tehtävien parissa. :-) Hitto että palo hermot eilen Sanhokissa viimesissä ympyröissä ku on 4 elossa ja siinä jo taistelen jonkun kanssa niin siel on joku perkeleen käärme munat turpeessa aivan liikkumatta. Tollasista 5min paikallaan makaamisista täytyis alkaa saada jotain penaltyä kyllä kun pilaa vaan kaikkien muitten ilon ja harvemmin ne sit ikinä mitään voittaa kuitenkaan.
 
Pitihän se Wild Card Pass mennä ostamaan nii on puuhailtavaa tehtävien parissa. :) Hitto että palo hermot eilen Sanhokissa viimesissä ympyröissä ku on 4 elossa ja siinä jo taistelen jonkun kanssa niin siel on joku perkeleen käärme munat turpeessa aivan liikkumatta. Tollasista 5min paikallaan makaamisista täytyis alkaa saada jotain penaltyä kyllä kun pilaa vaan kaikkien muitten ilon ja harvemmin ne sit ikinä mitään voittaa kuitenkaan.

Mä olen usein se käärme jos vaan pääsen niin pitkälle kuolematta:) Ja olen kyllä voittanutkin tuolla taktiikalla. Käsittääkseni tässä pelissä on kaikki keinot sallittu, kunhan ei käytä huijausohjelmia. Jos loppurinkula päätyy metsikköön tai heinikkoon niin kyllä niitä käärmeitä sieltä useampia löytyy:)
 
Pitihän se Wild Card Pass mennä ostamaan nii on puuhailtavaa tehtävien parissa. :) Hitto että palo hermot eilen Sanhokissa viimesissä ympyröissä ku on 4 elossa ja siinä jo taistelen jonkun kanssa niin siel on joku perkeleen käärme munat turpeessa aivan liikkumatta. Tollasista 5min paikallaan makaamisista täytyis alkaa saada jotain penaltyä kyllä kun pilaa vaan kaikkien muitten ilon ja harvemmin ne sit ikinä mitään voittaa kuitenkaan.

Kyllä se maassa makaaminen on pelissä iso riski. Jossain sanhokissa ghilliepuvulla toimii hyvin mutta jos joku huomaa niin hengetön olet. Kyllä itseäkin ketuttaa välillä kuolla ties mihin, mutta mielestäni PUBGin suurin viehätys tulee sen antamasta adrenaliinista joka taas johtuu juuri siitä että ei KOSKAAN tiedä missä joku istuu ja kyttää ja vaanii. Missään et ole turvassa. Olit sitten se kyttääjä tai kytättävä.
 
Niihän se toki on mut on nuo vaan niin hermoja raastavia et turhauttaa. Huoh. :)

Ainahan voit yrittää korjata tilannetta menemällä itse sinne joukkoon makaamaan. Siis jos tuntuu, että saat käärmeiltä turpaan, niin ala käärmeeksi. ;)
 
Ei anna luonne periks moista campimista. :-D Arvostan enemmän kunnon 1vs1 tilanteita enkä mitään selkään ampumista. :-D

Onkohan sitten PUBG sinulle oikea peli:hmm: Käsittääkseni tämä on enemmän selviytymispeli kuin räiskintäpeli. Minä jään yleensä aina toiseksi 1 vs 1 tilanteissa. Joten paras keino tässä pelissä selviytyä on
camppiminen jos se on mahdollista tilanteesta riippuen. Miramarin punaniska pickupin kojetaulussakin on tarra jossa lukee "happy camper":)
 
Kyl se on. :-) En mä tiiä mitä viihdykettä siitä kukaan saa kun istut tai makaat munat turpeessa jossakin puskassa ja sit ammut ohi juoksevia selkään? Paljo mukavampia tilanteita syntyy kun oikeesti pelaat ja silmät auki tarkkailet ympäristöä arvaillen missä muut liikkuu. Mut joo kuten sanottu kun pelaa tyylillän.
 
Tosta tuli mieleen miten pelaajat on muuttunut parin vuoden aikana. Alkuaikoina saattoi hyvinkin nähdä top20 tienoilla vielä tyypin jolla oli tyyliin pistooli tms alkuluuttia kun istuttu kakat housussa kopissa. Nykyään ei. Casual pelaajia näkee vielä joskus soloissa mutta duo ja squad pelit on olleet jo pitkään helkutan kovatasoisia. Itse olen aika casual vaikka yli 900h oonkin hakannut, esim wigglailut jää usein pois yms.. kaipaan aina välillä sitä alkuaikojen puppelia...
 
Joku tuossa aiemmin sanoikin että kyse on selviytymisestä... itseä tässä pelissä kiehtoo juurikin se realismi. Pitää osata varautua kaikkeen, viimeinen kuula voi tulla mistä vaan. Paitsi jos osaat mahdollisimman pitkään välttää sen että sinua ei nähdä, mutta itse olet koko ajan tietoinen muiden liikkeistä. Miksi kukaan haluaa tehdä itsestään helpon maalin hyppiessään ja pomppiessaan pitkin metsikköä? Mieti tilanne oikeaan elämään, itsellä ainakin on aika varma käsitys siitä että yksittäisen taistelijan etenemistavoista juurikin se ryömiminen tuntuisi turvallisimmalta vaihtoehdolta.

Ei sillä että kukin pelaa tyylillään, pääasia että nauttii pelistä ja jos ei nauti, ainahan voi pelata fortnitea ja apexia joissa tyyli on hiukan toinen.
 
Toistan aikasempaa, vielä kun saatais kaikki health -jutut pois ja mahdollisesti osumakohtainen bleed mukaan niin oltaisiin todellisen jännäämisen äärellä. ;)

Tässä viime aikoina saanu Miramarin tykkääjänä pelata paljon yksin tiimejä vastaan ja niissä tämä omapuoleisesti hiukan toteutuu. Jos kiinnitätä huomiota, kuolet. Osatiimi voittoja tullut, mutta lopussa koko tiimin killi puuttuu vielä.
 
Tässä viime aikoina saanu Miramarin tykkääjänä pelata paljon yksin tiimejä vastaan ja niissä tämä omapuoleisesti hiukan toteutuu. Jos kiinnitätä huomiota, kuolet. Osatiimi voittoja tullut, mutta lopussa koko tiimin killi puuttuu vielä.

Lähiaikoina on päässyt paremmin Miramariin FPS SOLO pelejä pelaamaan. Mä kuulun kanssa Miramarin tykkääjiin:) Lähinnä siinä kiehtoo varsinkin solo peleissä seikkailun tuntu.
 
Minustaki Miramar on hyvä kartta soolossa ja squadissa, tulee usein valittua pelkästään se. Turnauksissa sitä kumminkin on ikävä katsoa. Juuri äsken oli PEL:ssä Miramar ja rinkulat oli siinä Power Gridin ylängöllä. Eihän siinä päässyt kukaan liikkumaan minnekään ja peli oli tylsää katsottavaa jossa paremmat tiimit kuolivat vain koska rinkula oli väärässä paikassa.

Peruspeleissähän tuo ei haittaa kun porukka ei osaa ampua niin hyvin eikä ole muutenkaan niin organisoitua, jokainen häärää vähän omiaan ja miettii mitähän pitäisi tehdä.
 
Ei anna luonne periks moista campimista. :-D Arvostan enemmän kunnon 1vs1 tilanteita enkä mitään selkään ampumista. :-D
PUBGin ensimmäinen sääntö ampumataidottomalle: älä koskaan tappele reilusti. Ammu selkään, kämppää odottamattomissa paikoissa, aja autolla päälle. Jos pääset yllättämään jonkun, avaa tuli vasta kun kohteesi on paikassa, josta hän ei pääse nopeasti suojaan. Käytä kaikkia kieroja kikkoja mitä keksit.

Ja jos joudut siihen 1v1 taisteluun, livahda karkuun ensi tilassa. Kannattaa pitää mieluummin henki kuin arvokkuus.
 
Joku tuossa aiemmin sanoikin että kyse on selviytymisestä... itseä tässä pelissä kiehtoo juurikin se realismi. Pitää osata varautua kaikkeen, viimeinen kuula voi tulla mistä vaan. Paitsi jos osaat mahdollisimman pitkään välttää sen että sinua ei nähdä, mutta itse olet koko ajan tietoinen muiden liikkeistä. Miksi kukaan haluaa tehdä itsestään helpon maalin hyppiessään ja pomppiessaan pitkin metsikköä? Mieti tilanne oikeaan elämään, itsellä ainakin on aika varma käsitys siitä että yksittäisen taistelijan etenemistavoista juurikin se ryömiminen tuntuisi turvallisimmalta vaihtoehdolta.

Ei sillä että kukin pelaa tyylillään, pääasia että nauttii pelistä ja jos ei nauti, ainahan voi pelata fortnitea ja apexia joissa tyyli on hiukan toinen.

Tää olis se mikä mua kiinnostais.
Mutta kun BR on 20 min rinkiä karkuun juoksemista.

Haluaisin BFV Firestormin sulavuuden (ja pakotetun fps:n) ja grafiikan, PUGBin ampumisen yhdistettynä tälläiseen ”lähde puukolla/nyrkillä liikkeelle” lootti pelimuotoon.
Mutta ilman pienenevää rinkiä.
Ois vaikka 50vs50, tai sit 4-5 hengen squadeja ja sit mappiin vaihtuvia tehtäviä, tavoitteita tms (en tiedä mitä, Vigorista vois ottaa joitain juttuja ja normi moninpeleistä).

Tiedän et BR idea on rinki, mutta mulla BR ei tuo mitään jännitystä eikä mua kiinnosta jos kuolen, ei oo mitään palkintoa mulle. Voitan tai en, tuntuu samalta.
Mutta loottiminen, Vigorin tyyppinen kehitys systeemi ja äärimmäisen realistinen ampumismalli kiinnostais todella lujaa.
Eli kämppiminen, rauhassa eteneminen jne kyllä kiinnostais. Mut esim konsoleille ei oo mitään tälläsiä tarjolla, en tiedä onko edes PC:lläkään.
Toistaiseksi lootin nälkään on pelattava PUGB/Firestorm, mutta ei ne pelillisesti tarjoa monesti kuin tylsyyttä ja ärsytystä rinkiin.
 
Tää olis se mikä mua kiinnostais.
Mutta kun BR on 20 min rinkiä karkuun juoksemista.
Ymmärrän hyvin mistä puhut, mutta rinki on näissä peleissä olosuhteiden pakosta. Rinki pakottaa matsit loppumaan jossain vaiheessa. Muutoin pelien pituus olisi järjetön, kun kaksi tai kolme viimeistä kämpperiä kykkii kartan vastakkaisilla laidoilla ilman mitään keinoa selvittää toisten olinpaikkaa tai edes ilmoittaa omasta olemassaolostaan.

Mikään pelifirma ei ole vielä keksinyt parempaa tapaa rajoittaa matsien kestoa, joten ne kopioivat ringin toisiltaan. Paras vaihtoehto lienee Rustin ja SCUMin tapaiset kiireettömät selviytymispelit, mutta ne eivät kai ole varsinaista Battle Royaleta.

Itselleni kyllä maistuisi tämä nykyinen konsepti, mutta hitaampana. Etananvauhtia etenevä rinki ja vaikka kolmeen tuntiin mitoitettu matsi toisi peliin ihan uutta elämystä, kun saisi oikeasti varoa kanssapelaajia enemmän kuin kintereillä posottavaa sähköaitaa. Tosin voin kuvitella ketutuksen kun snipun luoti nasahtaa kalloon kahden tunnin kohdalla.
 
Ymmärrän hyvin mistä puhut, mutta rinki on näissä peleissä olosuhteiden pakosta. Rinki pakottaa matsit loppumaan jossain vaiheessa. Muutoin pelien pituus olisi järjetön, kun kaksi tai kolme viimeistä kämpperiä kykkii kartan vastakkaisilla laidoilla ilman mitään keinoa selvittää toisten olinpaikkaa tai edes ilmoittaa omasta olemassaolostaan.

Mikään pelifirma ei ole vielä keksinyt parempaa tapaa rajoittaa matsien kestoa, joten ne kopioivat ringin toisiltaan. Paras vaihtoehto lienee Rustin ja SCUMin tapaiset kiireettömät selviytymispelit, mutta ne eivät kai ole varsinaista Battle Royaleta.

Itselleni kyllä maistuisi tämä nykyinen konsepti, mutta hitaampana. Etananvauhtia etenevä rinki ja vaikka kolmeen tuntiin mitoitettu matsi toisi peliin ihan uutta elämystä, kun saisi oikeasti varoa kanssapelaajia enemmän kuin kintereillä posottavaa sähköaitaa. Tosin voin kuvitella ketutuksen kun snipun luoti nasahtaa kalloon kahden tunnin kohdalla.

Juu ymmärrän miksi rinki on tässä pelimuodossa, mutta kehitettäisiin ringin sijasta jotain muuta sinne mappiin vaihtuviin sijainteihin, joka pakottaisi porukan sinne hyökkäämään. Ja vaikkapa niin, että Vigorin tyyliin aseita tms jäisi seuraaville roundeille ja lootit menettää kuolemalla tai jotain.
Tosiaan en itsekään tiedä mitä se olisi, eikä se olisi enää BR pelikään. Mutta toivon et joku jalostaa näitä BR hyviä puolia johonkin uuteen. Nyt menee copy pastella kaikki yrittäjät.
 
On muuten yllättävän hyvä tuo mp5 mitä tuossa parissa matsissa testannut. Rekyyliähän tuossa ei ole ollenkaan :D
 
Jep. Täysin nudena ei järin häävi mutta kun oli kaikki kilkkeet kiini niin tosi helppo kyllä ampua. Tosta uudesta umpista en tykännyt. Jotenkin tuntu tosi tehottomaltakin kun muutaman kerra testailin
 
Käyttääkö muuten porukka kuinka pitkälle peliä konepistooleja? Itsellä on usein tapana vaihtaa konepistooli rynnäkkökivääriin heti kuin löytyy. Etenkin jos on joku SR toisena aseena.... jos taas ei ole niin yleensä esim M4 toimii itsellä allrounderina, joku ump tms saattaa olla mukana mutta en sitä käytä ikinä.. AK compensaattorilla on itselle yleensä sellanen hyvä lähitaisteluase...
 
Aika harvoin käytän konepistooleja. Vaihtuu kyllä heti pois yleensä jos tulee Ak, m4 yms vastaan. Ak suosin itse eniten. Eli yleens pelaan AR ja DMR kombolla. Tai sitten pulttilukko dmr tilalla.
 
Käyttääkö muuten porukka kuinka pitkälle peliä konepistooleja? Itsellä on usein tapana vaihtaa konepistooli rynnäkkökivääriin heti kuin löytyy. Etenkin jos on joku SR toisena aseena.... jos taas ei ole niin yleensä esim M4 toimii itsellä allrounderina, joku ump tms saattaa olla mukana mutta en sitä käytä ikinä.. AK compensaattorilla on itselle yleensä sellanen hyvä lähitaisteluase...
UMP + comp + pystykahva + pitkälipas + 3X oli ihan jumalkombo. Ensin jäi vähän jalkoihin flareuudistuksen vuoksi, kun kaikilla oli loppumähinöissä kolmosen suojat, ja nyt toi uusi tuntuu vähän oudolta ja lutkulta :btooth:
 
Käyttääkö muuten porukka kuinka pitkälle peliä konepistooleja? Itsellä on usein tapana vaihtaa konepistooli rynnäkkökivääriin heti kuin löytyy. Etenkin jos on joku SR toisena aseena.... jos taas ei ole niin yleensä esim M4 toimii itsellä allrounderina, joku ump tms saattaa olla mukana mutta en sitä käytä ikinä.. AK compensaattorilla on itselle yleensä sellanen hyvä lähitaisteluase...

Itse käytän kyllä aika paljon Umpia tai mp5k:ta jos Vikendiä pelaan. Niillä pystyy aika tarkkaan johonkin 100+metriin asti vetämään full-autoa mikä ei välttämättä noin vaan onnistu AR:llä. Juoksevaan kohteeseen noilla pitää vaan ottaa aika paljon ennakkoa mikä on joskus hankala saada oikein. Toki välillä tarttuu joku rynkky mukaan jos sattuu löytämään sopivat lisäosat.
 
No nyt minäkin voitin kun veikkasin ENCE:ä! :D
Tilanne ennen viimeistä viikkoa: PUBG Europe League

40 matsin jälkeen PEL top-30 pelaajatilastot:
D3CH-JbW0AAawl3.png


Skuijke on vetänyt kyllä aivan käsittämättömän hyvin. Vielä viimeinen viikko jäljellä ja selviää mitkä neljä tiimiä pääsevät euroopasta Lontooseen.

Tässä muun maailman voittajatiimit jotka kohtaavat Face-it Global Summitissa Lontoossa 16-21.5.2019.
Recaps for teams participated in London, FACEIT Global Summit. : CompetitivePUBG
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli rahat Liquidille ja TSM. TSM näytti hyvältä 2 päivän jälkeen, sit en tiedä minkä aivohalvauksen saivat mutta unohtivat täysin miten tätä peliä pelataan :D
Ens vkonlopulle Liquidille taas, ne parantaa kokoajan!
 
Hohhoijaa. Kirpaiseva kolmossija selkeetä ESP-koodaria vastaan. Ihan OK statsit kaverilla.

IAi2K41.png
 
Aika tavalla lisääntyneet hakkerit vähälle aikaa. Pitkä tovi meni että eka tuli vastaan. Nyt joka 10.s peli joku.
 
Jiihaa. Eka voitto nyt päivityksen jälkeen solossa. Loppu meni niin hyvin oman käsikirjotuksen mukaan että piti oikein tehdä video. :-)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom