Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Eipä ole täällä vielä tullut tuota vastaan. Vikendi tuntuu nyt päivityksen jälkeen pyörivän jo aika hyvin, ainakaan mitään isompia droppeja ei näkynyt ja fps:t ovat kyllä myös nousseet, muutkin kartat pyörii ihan kivasti.

Tuo flare gun on mielestäni vähän ristiriitainen, jos haluat tuon asedropin niin ensinnäkin flaren laukaisusta siihen, että tuo droppi on maassa kestää tosi pitkään ja kun tuo vielä näkyy kartassa kaikille niin kaikki jotka ovat jonkun 500m päässä tuosta ehtivät hyvin juosta siihen jolloin sen dropin ottaminen muuttuu hyvin vaaralliseksi.
Jos vaan ottaa sen uaz dropin niin se taas ei näy kartassa, ja solossa tuo auto on kyllä aika hyvä.
Pelissä voisi myös olla, ettei sitä flare gunia voi laukaista liian aikaisin, nyt tuntuu joka matsissa joku laukaisevan tuon liian aikaisin jolloin tietysti eivät saa mitään ja joutuvat sitten ihmettelemään mistä se johtui.
 
Ei toi Vikendi kyllä vieläkään hyvin pyöri, jatkuvia fps droppeja siellä on vieläkin ja jotain muuta ihmeellistä nykimistä. Yleiseti koko peli menee huonompaa suuntaa joka päivityksessä.
 
Kaatuilua ja ihmeellistä ruudun välkkymistä nykyisin, ei ollut vastaavaa ennen uusinta päivitystä.
 
Erangelin uusien rakennusten pitäisi oilla jo testiservulla:
Added compounds on Erangel on test server : PUBATTLEGROUNDS

https://i.imgur.com/Km1EUN8.jpg
Km1EUN8.jpg
 
Itsellä on kyllä ongelmat vähentyneet viime kuukausina merkittävästi pois lukien randomkaatuilu, joka on alkanut viimeisen pätsin jälkeen. Myöskään death camia (nvidia shadowplay) ei uskalla painaa, ennen kuin ruudulla tuleva hetken jumi on mennyt ohi. Muuten käytännössä aina jäätyy peli eikä sitä saa suljettua muuten kuin käynnistämällä koneen uudestaan. Shadowplay muutenkin toimii nykyään todella huonosti. Vain osa pätkistä tulee talteen, vaikka highligsteina pitäisi tulla tapot, knockoutit (omat+vihu), death (ja ehkä deathcamikin).
 
Jännä et toi warmode kaatuilee tosi usein antaen crash reportin. Itse normipeli ei kaadu ikinä.
 
Mulla on tainnu kaatua kerran betan jälkeen pubg.

Ei tuo nyt täydellisesti toimi, alussa välillä lagii vieläkin mutta vähemmän kuin aikoinaan.

Kaverilla taas meni nurin vähän väliä yhteen aikaan mutta ei oo enää sekään valitellu.

Taitaa melko paljon vaihdella kokoonpanojen mukaan kellä toimii kellä ei, joten sinänsä turha ihmetellä jos jollain toimii "smoothisti" ja toisilla nykii
 
Mulla on tainnu kaatua kerran betan jälkeen pubg.

Ei tuo nyt täydellisesti toimi, alussa välillä lagii vieläkin mutta vähemmän kuin aikoinaan.

Kaverilla taas meni nurin vähän väliä yhteen aikaan mutta ei oo enää sekään valitellu.

Taitaa melko paljon vaihdella kokoonpanojen mukaan kellä toimii kellä ei, joten sinänsä turha ihmetellä jos jollain toimii "smoothisti" ja toisilla nykii

Vaikea uskoa silti että kenelläkään smoothi ois.. Niiin monella eri kokoonpanolla kaikke a muuta. Oh well...

Ps. Erikoinen avatar valinta sulla. vielä tukijäsen?
 
Vaikea uskoa silti että kenelläkään smoothi ois.. Niiin monella eri kokoonpanolla kaikke a muuta. Oh well...

Ps. Erikoinen avatar valinta sulla. vielä tukijäsen?

Ot: Tukijäsenyyden saa ihan rahalla, ei liity avatareihin mitenkään.

Edit: Avatar liittyy erääseen hassuttelu-yritykseeni tuolla osioissa. Vaihdan pois kunhan kerkeän/jaksan taas.

Edit2: Avatar vaihdettu
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Huhhuh

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämä on harmittava tilanne erityisesti silloin kun alue ei ole suosiollinen ja joutuu rynnimään vihollisen kimppuun jolla on suojaa.
 
PUBG tickrate taitaa olla peräti se 60Hz suht stabiili nykyään?
Joka pelissä on tämä sama ongelma kuten videossakin todetaan, mutta PUBG:issa se on vaan melkosen raju. Taitaa yksinkertaisesti edelleen olla melkosen surkea "netcode", ja siinä ei enää korkea tickrate auta. Toki pelaajien pingit vaikuttaa.
 
Siis pubgissahan on mitatusti aika hyvä netcode verrattuna moneen muuhun BR:ään, mutta ei toki paras. Jos joku jaksaisi niin muistakin peleistä saisi luultavasti tehtyä vastaavia pätkiä. Mutta kyllähän kun lasketaan pingi ja netcoden lagi yhteen siitä tulee aika monta kuvanruutua pakostikin.
 
Itsellä kaatuu päivittäin laskuvarjoa irroittaessa, kun väh. pari tuntia pelaa.
 
Siis pubgissahan on mitatusti aika hyvä netcode verrattuna moneen muuhun BR:ään, mutta ei toki paras. Jos joku jaksaisi niin muistakin peleistä saisi luultavasti tehtyä vastaavia pätkiä. Mutta kyllähän kun lasketaan pingi ja netcoden lagi yhteen siitä tulee aika monta kuvanruutua pakostikin.
Tässä taitaa olla Battle(non)sense tuorein vertailu:

upload_2019-3-6_13-5-3.png


Huomioitavaa tuossa toki se, että tuossa ping 25ms. Ongelmahan on sitä suurempi mitä korkeampi pingi, ja Wacky taisi katsoa tuossa videolla 100ms pingillä tuota skenaariota? Puhumattakaan jos joku pelailee jollain 150ms+ pingillä.

Ehkä se isoin ongelma on kuitenkin sitten korkeat pingit, eikä niinkään enää netcode. Olettaen siis että pelaajien pingit kunnossa.
Huonot pingit korjaakin enää sitten lag compensation katto ja server-side hit reg. Joissain peleissä on tosin kai combo, eli client-side mutta serveri hyväksyy sen vielä lisäksi. Muistanko väärin mutta mm. kai Battlefield pelit.
 
"Peekers advance" on ollut aina olemassa ja se on läsnä jokaisessa internetin ylin pelattavassa pelissä, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Siksi on niin kummallista että jokaisen nettipelin kohdalla on sama valitus vielä vuonna 2019.

Mistä desync, korkea latenssi tai korkea "ping" syntyvät:
Ping = aika joka paketilla kuluu PC:n & serverin välillä tai peer-to-peer -yhdessä PC:n & PC:n välillä.

Pingin muodostavat kuvassa näkyvät "hypyt" (bridge, router, gateway), joista jokainen lisää vaihtelevasti latenssia 1ms tai jopa yli 1000ms. Testasin juuri ja Frankfurtin PUBG-serverille tarvitsin 18 hyppyä ja pingi oli lopulta 35ms. Nyrkkisääntönä kannattaa valita aina fyysisesti lähin serveri tai p2p-yhteydellä vastustaja. Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.
network-map-google2.png
 
Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.

Sen verran korjausta tuohon, että jos speedtestin tekee operaattorin omaa palvelinta vasten, niin silloin tuo ping on käytännössä minimi mitä voi ylipäätään saavuttaa.
 
Mitään mistään oikeasti ymmärtämättä, niin ei semmoinen piene desync haittaa, mutta jos tulee esim näitä kiinan veijareita jonku vpn:n yli pelaa ja pingi huitelee ties missä, niin sitten se etu alkaa olemaan välillä jo aika julmettu. Ne ahdistaa eniten.
 
Päivitin nvidian ajurit ku Devil May Cry 5 tulee perjantaina ja nyt sekoaa vähintään kerran joka pelissä. :D Välissä kaatuu myös Steam, on tämä hankalaa.
 
"Peekers advance" on ollut aina olemassa ja se on läsnä jokaisessa internetin ylin pelattavassa pelissä, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Siksi on niin kummallista että jokaisen nettipelin kohdalla on sama valitus vielä vuonna 2019.

Mistä desync, korkea latenssi tai korkea "ping" syntyvät:
Ping = aika joka paketilla kuluu PC:n & serverin välillä tai peer-to-peer -yhdessä PC:n & PC:n välillä.

Pingin muodostavat kuvassa näkyvät "hypyt" (bridge, router, gateway), joista jokainen lisää vaihtelevasti latenssia 1ms tai jopa yli 1000ms. Testasin juuri ja Frankfurtin PUBG-serverille tarvitsin 18 hyppyä ja pingi oli lopulta 35ms. Nyrkkisääntönä kannattaa valita aina fyysisesti lähin serveri tai p2p-yhteydellä vastustaja. Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.

Ehkä ongelma on siinä, että pubg:ssa tuo advance on huomattavasti suurempi kuin esimerkiksi cs:ssä. Kai katsoit tuon Wackyn videon?

Sorry OT:
Korjataanpas vähän: ping =/= latenssi (latenssi = paketin edestakaiseen matkaan kuluvaa aikaa lähettäjältä vastaanottajalle ja takaisin)
Eli puhutaan latenssista. Latenssia ei muodosta pelkästään kuvan hypyt eli reitittimet / palomuurit, vaan myös käytettävä media(ei se tiedostomuoto :D). Esimerkiksi seuraavassa tracessa näkyy selvä viiveen kasvu hyppyjen 8-9 välillä:
8 39 ms 39 ms 39 ms 213.248.82.41
9 182 ms 182 ms * 195.219.156.135

Tämä ei todennäköisesti johtu kummankaan operaattorin verkkolaitteesta, vaan yksinkertaisesti laitteiden välillä olevasta välimatkasta.

Toisekseen, kaistanleveys ei periaatteessa vaikuta pingiin. Se taas vaikuttaa pingiin, paljonko kaistasta on "käytössä".
 
Ehkä ongelma on siinä, että pubg:ssa tuo advance on huomattavasti suurempi kuin esimerkiksi cs:ssä. Kai katsoit tuon Wackyn videon?
On se PUBG:lla tosiaan pahempi kun Euroopassa servuja on vain Lontoossa, Irlannissa ja Frankfurtissa, eli pelaajien latenssi voi vaihdella aivan hillittömästi. CS taas tarvitsee vain 10 pelaajaa ja täysiä servuja löytyy heti läheltä. Pohjoismaalaiset voivat pelata keskenään erittäin pienellä latenssilla, mutta Amerikan 100ms pingin servuilla tilanne sama mikä Wackyjackyllä tuossa 100ms servulla. Häiritsi ihan pirusti että se oli nimenomaan liittynyt huonolle servulle, kyllähän se sanoi siitä mutta se varmasti menee monelta ohi. Tilanne ei ole oikeasti noin paha.

Sorry OT:
Korjataanpas vähän: ping =/= latenssi (latenssi = paketin edestakaiseen matkaan kuluvaa aikaa lähettäjältä vastaanottajalle ja takaisin)
Eli puhutaan latenssista. Latenssia ei muodosta pelkästään kuvan hypyt eli reitittimet / palomuurit, vaan myös käytettävä media(ei se tiedostomuoto :D). Esimerkiksi seuraavassa tracessa näkyy selvä viiveen kasvu hyppyjen 8-9 välillä:
8 39 ms 39 ms 39 ms 213.248.82.41
9 182 ms 182 ms * 195.219.156.135

Tämä ei todennäköisesti johtu kummankaan operaattorin verkkolaitteesta, vaan yksinkertaisesti laitteiden välillä olevasta välimatkasta.
Oon käsittäny että latenssi nimenomaan johtuu laitteista ja kuidussa tieto liikkuu maksimivauhtia fysiikan lakien mukaan. Tietty johdon pitkä välimatka vaikuttaa, mutta minimaalisesti. Ihan amatööri olen silti prokollien ja internetin suhteen, niin voin olla väärässäkin.

Toisekseen, kaistanleveys ei periaatteessa vaikuta pingiin. Se taas vaikuttaa pingiin, paljonko kaistasta on "käytössä".
Juu sanoin sen takia kun olen monesti lukenut esim. redditistä että "mulla 50/50 netti, eli ei pitäis pätkiä" tai "minun pingi on speedtestin mukaan 9ms."
 
Puolen vuoden tauon jälkeen voin edelleen todeta:

PUBG pähkinän kuoressa: Loottaa pistooli ja haulikko, juokse 25 minuuttia sinistä karkuun, kuole ennenkuin ehdit ampua laukaisuakaan.

Lisäksi tässä on edelleen rekyyli pikkaisen liioiteltua.

Älä hypi sinne reunojen kauimmaiselle mökille piiloon niin ehdit ehkä nähdä jonkun ennenkuin kuolet 4min jälkeen.
 
Tämä on kyllä yks iso huonosti johdettu yhtiö. Ensin heitetään yks kartta ihan päin per*että ihan yllärillä ja sitten, kun porukka sekoaa somessa, niin tiedotetaan jälkikäteen. Puhuvat "internal testingistä" ja silti testaus on test serverillä julkisena - ihan ilman mitään ennakkoilmoitusta. Jälkikäteen sitten tiedotteilla sammutetaan tulipaloja.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Puolen vuoden tauon jälkeen voin edelleen todeta:

PUBG pähkinän kuoressa: Loottaa pistooli ja haulikko, juokse 25 minuuttia sinistä karkuun, kuole ennenkuin ehdit ampua laukaisuakaan.

Lisäksi tässä on edelleen rekyyli pikkaisen liioiteltua.

Tai sitten kannattaa opetella pelaamaan peliä ja sen jälkeen miettiä asiaa uudestaan. Suosittelen loottaamaan ak/m4/scar ja kokeilemaan niillä uudelleen.
Autojakin riittää ihan reippaasti niin ei joudu juoksemaan, niitä spawnaa jopa ihan tiettyihin paikkoihin niin ei tarvitse lähteä randomilla etsimään. Voit kato ihan heti hypätä semmosen päälle alussa ja ajaa johonkin missä on vaikka 3-5 taloa lähekkäin niin eiköhän sieltäkin tartu mukaan muutakun pisla+shotguni, sit katot ympyrää kartalta ja ajat sinne ihan rohkeesti vaan. Ei ne sua autosta tiputa niin helposti, varsinkin jos ajat fiksusti (vältättelet tiettyjät choke-pointteja ja taloja jne).

Kato vaikka Twitchistä streamereitä, kyllä ne löytää aseita ja harva kuolee siniseen - teet vaan jotain väärin! Rekyyli liioiteltua, vedät hiirtä alaspäin ja se on siinä...siellä on jopa harjoittelukenttä, käyppä treenaamassa siellä 5 min per ase niin jo luulis helpottavan. Ja siellä ei ole sinistä joka pelottaa ja ahdistaa.
 
Puolen vuoden tauon jälkeen voin edelleen todeta:

PUBG pähkinän kuoressa: Loottaa pistooli ja haulikko, juokse 25 minuuttia sinistä karkuun, kuole ennenkuin ehdit ampua laukaisuakaan.

Lisäksi tässä on edelleen rekyyli pikkaisen liioiteltua.

Tämä aika hyvin summaa suurimman osan pelin arvostelijoista :sweatsmile:
 
Hyppää hotspottiin tai sen viereen, tapa kaikki. Kuule lauksia juokse kohti, tapa kaikki. Näe airdrop, juokse luo, tapa kaikki. 10 elossa, koita pysyä hengissä ja tapa fixusti, ota kana-ateria.
 
Autoja jne vois imo olla enemmänkin.. Ei se peliä liikaa muuttais. Joku kk:lla varustettu jeeppi ois hauska.. Ei vaan sais olla liian overkill. Enemmin jotain tollasta kun lisää rakennuksia..

Ps. Enemmän tässä ärsyttää ne selkään ampujat kun lootin tai actionin puute. :dead:
 
Aina hymyilyttää kun jengi ragee pubg sitä paskaa, pubg tätä paskaa, mikään ei toimi... aina pubg vika :)
 
Aina hymyilyttää kun jengi ragee pubg sitä paskaa, pubg tätä paskaa, mikään ei toimi... aina pubg vika :)

Saattaa johtua siitä, että se vika yleensä on pelissä. Lisäksi pelillä alkaa olla jo sen verran ikää, että luulisi, että bugit olisi saatu jo korjattua. Parempaan suuntaan on menty, mutta silti aika usein yhden asian korjaaminen rikkoo jotain muuta.
 
Saattaa johtua siitä, että se vika yleensä on pelissä. Lisäksi pelillä alkaa olla jo sen verran ikää, että luulisi, että bugit olisi saatu jo korjattua. Parempaan suuntaan on menty, mutta silti aika usein yhden asian korjaaminen rikkoo jotain muuta.

Noo tässä keississä tais itse steami kipata kaikilta. kasetit hajoilee aina kun kaikkien suosikkipeli pubg ei toimi.
 
Noo tässä keississä tais itse steami kipata kaikilta. kasetit hajoilee aina kun kaikkien suosikkipeli pubg ei toimi.

Tiedän. Mutta silti aika usein vika on pelissä, kun joku menee vikaan. Sitä kun riittävän pitkään taistelee näiden vaihtuvien ongelmien kanssa, niin perusoletus alkaa väkisinkin olemaan uusien ongelmien kohdalla peli.
 
Oli ilmeisesti joku pikku päivitys tullu eilen ja ajattelin mennä pelaamaan. No 3 kertaa kaatu peli peräkkäin ni päätin että korkeemmat voimat selkeesti yrittää kertoo jotain. Viimeaikoina kumminki ollu varmaan se pisin aika jolloin ko. peli ei o kaatuillu.
 
Yks kiva uudistus voisi olla tämmöinen tähän että kun pelaajia on serverillä se 90+ niin eikö tuo pelin alkamis aika voisi olla joku 10 sekunttia vaikka. Ärsyttää useasti odotella aina se 1min tuossa ennen kuin kone lähtee lentoon. Onko muut samaa mieltä?
 
Yks kiva uudistus voisi olla tämmöinen tähän että kun pelaajia on serverillä se 90+ niin eikö tuo pelin alkamis aika voisi olla joku 10 sekunttia vaikka. Ärsyttää useasti odotella aina se 1min tuossa ennen kuin kone lähtee lentoon. Onko muut samaa mieltä?

Ihan hyvä pointti. Jos kuvan saaminen kestää aika pitkään, vaikka äänet kuuluvat. En tiedä, onko siinä lukemassa mukana myös desktopilla olevat, joille prematch screen ei ole latautunut. Peliin pääseminenhän edellyttää, että olet laskurin aikaa oikeasti pelissä mukana, muuten et pääse koneeseen. Näin käy usein, jos joku on painanut readyä, mutta on desktopilla välissä. Saattaisi siis merkittävästi lisätä oikeasti peliin tulevien määrää tai ainakin afkien määrää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 394
Viestejä
4 929 263
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom