Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Juu, tuo mainitsemasi makuulta on hidas nousta on hyvä perustelu, joka kertookin paljon missä vähäisissä tilanteissa pronea voi käyttää.

Kaikki pelaa peliä asetuksilla jossa ruohot piirtyy mahdollisimman lyhyen matkan. 100m päässä oleva kaveri luulee olevansa ruohossa (ja omalla ruudullaan onkin), mutta vihu näkee vain paljaan maaston.
 
Kaikki pelaa peliä asetuksilla jossa ruohot piirtyy mahdollisimman lyhyen matkan. 100m päässä oleva kaveri luulee olevansa ruohossa (ja omalla ruudullaan onkin), mutta vihu näkee vain paljaan maaston.

Onko olemassa joku asetus, mikä vaikuttaa nimenomaan ruohon piirtoetäisyyteen? Mielestäni ollut built-in since day one.
 
Tässä pitäs olla bolt on -asetuksia justiin nää tietyt jutut mitkä ois kaikille sama riippumatta omista säädöistä. Ruohikot yms muut haitakkeet. Itse vasta pelaamaan alkaneena kuvittelin keskellä heinäpeltoa makaamalla olevani täydellisesti näkymätön, ja mikä pettymys kun tulee kuula keskelle nenää. Killkamihan sen sitten kertoi, minä makoilemassa kaljulla rinteellä.
 
Kaikki pelaa peliä asetuksilla jossa ruohot piirtyy mahdollisimman lyhyen matkan. 100m päässä oleva kaveri luulee olevansa ruohossa (ja omalla ruudullaan onkin), mutta vihu näkee vain paljaan maaston.
Juu on tiedossa ja nähty sys0pin streameissä.
Upin videon juutuupiiin.

No nyt
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tos näkyy ku mötköttelen puun edessä ja hemmo ei huomaa, tosin en huomaa minäkään ku sydän jyskyttää ku just ennen tota tapoin seläntakaa tulevan.
Koitan hiirellä näyttää missä pötkötin.
Olihan niitä puita näköjään, muistin väärin.
Tuosta ei voi kun parantaa, ois pitäny pitää pää viileempänä pitempään.
:D
ja ainahan on helppoa jälkeenpäin viisastella
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä itsellä ruoho piirtyy kauemmas kuin 100m. Ainakin siis Sanhokissa.100m on todella lyhyt matka.

Piirtyyko teillä ruoho vain näin lyhyelle matkaa? Vaikuttaako joku asetus tuohon ruohon piirtymiseen? Itsellä View distance on ultralla.

kvmtb06gcn801.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On pronelle käyttönsä niinku tuossa just selitit. Alkuperäisestä viestistä varmaan muutkin sai käsityksen että siinä on tehty se sama virhe minkä jokainen tekee alussa, eli luulee olevansa suojassa kun makaa. Oikeasti tilanteet joissa kannattaa olla pronena on vähissä.
Ja joo, näin minäkin oletin.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Sattuiko missään silmään jotkut patch notesit liittyen noihin?
Vai onko videot vaan valunut aiemmin pihalle. :D

EDIT: Ei kyllä taida vielä missään olla moisia.
Uusimmat on vaan sitten Xbox hommia.
 
Sattuiko missään silmään jotkut patch notesit liittyen noihin?
Vai onko videot vaan valunut aiemmin pihalle. :D

EDIT: Ei kyllä taida vielä missään olla moisia.
Uusimmat on vaan sitten Xbox hommia.
Enpä löytänyt vielä muuta kuin nuo videot.
 
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #21


PC 1.0 Update #21
5 September - Hawkinz
097cadc38a4c4a3829b9234036716b12476caea6.jpg

Hey everyone,

We’ve got a big update for you all today! Alongside additional FIX PUBG progress, we’re releasing the heavily requested Training Mode, the brand new MK47 Mutant, the already fan-favorite Tukshai vehicle for Sanhok, and the new Laser Sight attachment. On top of that, we’re introducing a brand new rewards system just for playing PUBG and completing missions, the reintroduction of an updated marker system, on-screen network information, and much more. Read on for everything coming in Update 21!

FIX PUBG Update
QOL
  • MIC TEST UI/UX: Added the ability to test your MIC input within the game
Bug Fixes
  • UI/UX #02: Fixed the issue where, after connecting the XBOX controller to the PC, the drop-down menu would not appear to select the reason for reporting on the results screen.
  • CHARACTER POSITION #01: Fixed the issue where the position of the character who boarded a car is fixed at a very strange spot
  • CHARACTER POSITION #02: Fixed the issue of the character being shown in a different location.
  • CLONING: Fixed the issue when a character is moving by vehicle, the character is created in a unspecific location
  • WEAPON RENDERING #01: Fixed the issue where the weapon is shown in a different position than where the character is holding it
  • WEAPON RENDERING #02: Fixed issue where the weapon of the person being spectated is not rendered, causing a problem when this weapon goes into ADS mode.
  • CAMERA #02: Fixed the issue where the camera zooms in when approaching a corpse while lying down
  • CAMERA #03: Fixed the issue where the camera temporarily zooms in and out when approaching a window with glass and throwing a throwable.
  • SANHOK FIX #04: Fixed the issue where, on the Sanhok map, the character occasionally falls from the sky when situated at the very end of the sea.
  • BLUEZONE UI: Fixed the issue where the Bluezone timer UI occasionally decreased by 2 seconds
  • UNDERWATER ANIMATION: Fixed the issue where the character is shown choppy from top to bottom when underwater and unable to move to dry land because of the terrain.
  • UAZ DAMAGE TAKEN: Fixed the issue where you sometimes received more damage comparatively to other vehicles when driving a UAZ and colliding with a landmark.

New Feature: Training Mode
1.jpg

YouTube™ Video: PUBG - New Feature - Training Mode
Views: 142,657
This is more than just a shooting range. It's a 2x2km map to practice your parachuting, master parkour obstacle courses, and more. Welcome to PUBG's Training Mode.

6185bc5c4abbddaff156d8ecb909c50ce7b6d094.png

  • Added a Training Mode where you can practice all aspects of PUBG gameplay
  • The Training Mode map is 2x2 in size
  • You can join through matchmaking by clicking on the “Training Mode” button in the lobby.
    • When there are more than 5 players in the matchmaking queue, the session will start immediately. Players will continue to join open sessions for up to 5 minutes after they start. (Up to 20 per session)
    • If there are less than 5 players in the matchmaking queue, matchmaking will continue for 5 minutes
    • If there are still less than 5 players after 5 minutes, the session will start with the original number of players present and other players cannot join the session.
    • Total play time is 30 minutes (e.g. in case of number 2, where you immediately enter a session, you have 5 minutes where other players can join the session + regular training mode playing time of 25 minutes)
    • Players cannot drop below 1hp in Training mode
New Weapon: MK47 Mutant
1.jpg

YouTube™ Video: PUBG - New Weapon - Mk47 Mutant
Views: 45,283
A new 7.62mm Assault Rifle, the Mutant may be just what you've been looking for in a dependable mid-range weapon. Try out the new Mk47 Mutant, available on Test Servers with PC Patch #21.

f9b4d0f3cb0d90ae2c4a40444c783f0268296a0d.jpg

  • Added a new AR weapon: the MK47 Mutant
  • MK47 Mutant can be acquired on all maps (Erangel, Miramar, Sanhok) through world spawn
  • MK47 Mutant is an AR weapon using 7.62mm bullets and has a 20 round capacity, which can be upgraded to 30 rounds with an extended magazine.
  • The Mutant has 2 firing modes: single shot and 2-round burst
  • Almost all types of attachments can be used with the MK47, but it has no stock slot
New Sanhok Exclusive Vehicle: Tukshai
f5861991f93789e89e62a61249a31e3ffcd87ccf.jpg

  • Added a new vehicle that will be exclusive to the Sanhok map
  • The Tukshai is a 3 person vehicle that substitutes the UAZ, Dacia and Minibus
  • The Tukshai is slower compared to the previous vehicles, but fits perfectly with Sahnok’s environment
Supply System
2840253625ea4038366a57bbb2d2abfe1b4a8015.png


  • Added the supply system which grants you a reward based on completed missions and play time
  • You can level up and get rewards when you fill the Survival gauge with survival XP
  • Missions will be refreshed daily and weekly.
  • You earn a reward every time you gain a survival level
Restructuring of the BP System
  • Previously, we offered BP rewards based only on your ranking. Now, we’ve restructured the system to take into account both play time and ranking.
  • Rewards have been restructured to equalize the differences in BP efficiency based on playing time for each Map and Mode.
  • We’ve changed team rewards to be shared
    • You will no longer receive 4 times the BP because you were playing alone in a squad game
Gameplay
1.jpg

YouTube™ Video: PUBG - New Attachment - Laser Sight
Views: 79,623
The Laser Sight attaches to the lower rail of most SMGs, ARs, and DMRs, but works particularly well with pistols in early-game. The Laser Sight will arrive with PC Patch #21!

  • Added a new attachment: the Laser Sight
    • Bullet spread is reduced when hip firing and soft-aiming
    • The Laser Sight fits on weapons with a lower rail slot available, taking up the grip slot.
    • Currently, there is a known issue that the laser effect is not displayed in the death cam or replay. This issue will be resolved soon.
4c5a70023dd89d48e046206ea7d98f0daf5635e9.png

  • Added the improved Marker/Ping System first introduced for testing on the 8/1 test server update
    • Using ALT + Mouse wheel click, you can create a marker where you are aiming on the compass at the top of the screen (not visible in the world)
      • You may change the key bindings freely in options
  • All team members can see this marker on the compass
  • After setting the marker, there is a 2 second cooldown before you can mark again
  • The marker on the compass will automatically disappear after 5 seconds
  • When the ping markers overlap, the closest located marker will be shown on top.
  • Improved the visuals for blue zone effects
    • Bluezone effects are now shown more clearly.
      While the Bluezone is closing in, it will be easier to see from a longer distance than before
    • Bluezone effects looked differently depending on the map and weather. We’ve improved this so that the Bluezone effect is visually similar in all conditions.
3c086bf966a649ad479be18d0fe1f0020dc9264e.jpg

Erangel

519512d6026ff3bbd16195a6e8bceb6764340377.jpg

Miramar

UI / UX
  • Added an option to check state of Voice Chat input in settings
    • You can check it at: Settings > Sound > Voice Chat category
    35967c6567424aa49b42ceee8f78df8a33268edd.png

  • Added a Network Information function that can display Ping, connection speed, packets, and packet loss.
    3efd8b388793faec3c4686b794e54abc200b9f40.jpg
    • This will be located in the top left of the screen.
    • You can change the settings to On/Off at Settings > Gameplay > UI > Network debug statistics
  • Improved the UI menu for Appearance > Wardrobe, Weapons, Gear
    d4e8757af6af7d0af3a4d8eaabce98b82945a5fa.png
    • Improvements made to make various items more visible.
    • Added a filter function at the left of screen, so that you can filter by certain categories
    • Added a colored rarity background in order to recognize item rarities better

  • UI menu for the Store has been improved
    2c183bb0ed5de091be4be24c2820ffdace4e336c.png
    • You can now see more items by categories and tags in the main page
    • Added a preview page for each item
      • You can access it by clicking the question icon
    • You can check current promotional item details in “Featured” page
Performance
  • Improved performance by optimizing client memory use
  • Improved performance by adjusting on-hit effects for various materials
  • Improved shadow rendering performance
  • Partially improved the frame hitch that is caused by texture streaming when moving on the map
  • Improved the rendering performance of burning vehicles
Replay
  • Improved control methods for the Camera (Free Camera / Follow Camera)
  • Made improvements to enable separation of click and drag when the replay UI appears on the screen.
  • When a click is maintained under 0.3 seconds this will be perceived as a “click”, if it is held longer then the click is perceived as a “drag”.
  • Replay version has been updated, replays from previous updates are no longer playable.
Custom Match
  • Added 4 types of presets for Custom Matches.
    • Normal mode
      • 45ACP Mode (Forty-Fivers)
      • Crossbow Mode (Ghillie Crossing)
    • War mode
      • OverpowerKit (Desert Knights)
      • SniperKit (One Shot One Kill)
  • In the standard settings, adjusted the standard value to “movable” for moving the player location in the waiting room
  • Added a function to save/call in the preset settings for match options
    • Can call or save 10 presets at maximum.
  • Added functionality to set passwords for match spectating.
  • Added the option of setting the scale for combat (team combat/platoon combat) in Regular mode and War mode in Settings
  • Improved the usability of the Flaregun
    • When obtaining the Flaregun, the number of care packages left will be displayed in the HUD - on top of the minimap.
    • When using the Flaregun, the UI displays whether it is possible to successfully fire the Flaregun
    • Adjusted the display indicating the scope of area for the Flaregun drop
  • Removed “War Royale” option in War mode - blue zone option
    • We’ll improve upon this option and bring it back soon.

Bug Fixes
  • Fixed the issue where, after connecting the XBOX controller to the PC, the drop-down menu would not appear to select the reason for reporting on the results screen.
  • Fixed the issue where a character on board a vehicle would sometimes be shown as immobile in a very different location.
  • Fixed the issue where a character is sometimes shown in a different location
  • Fixed the issue where a character who is driving in a vehicle is created in an unspecified location.
  • Fixed the issue where weapons are sometimes shown in locations different from where the character is holding them.
  • Fixed the issue where the gun of the person you are spectating is sometimes not rendered, causing problems when the gun goes into ADS mode.
  • Fixed the issue where approaching a corpse while lying down could sometimes cause the camera to zoom in.
  • Fixed the issue where approaching a window with glass and throwing a throwable could sometimes cause the camera to temporarily zoom in and out.
  • Fixed the issue where sometimes a character standing at the very edge of the sea would be shown as falling out of the sky.
  • Fixed the issue where the Bluezone UI timer occasionally decreases by 2 seconds.
  • Fixed the issue where an underwater character is unable to move to land because the terrain is shown as stuttering.
  • Fixed the issue where colliding with an object while driving in a UAZ deals comparatively more damage than other vehicles.
  • Fixed the issue where the firing mode of a gun that has been dropped and picked up again is reset to default settings.
  • Fixed the issue where the AR compensator on the SLR was not reducing the horizontal recoil.
  • Fixed the issue where a character cannot peek while over a gas can.
  • Fixed the issue where frame drop occured when the weather was rainy and the character was swimming in the water when the perspective changed from under to above water.
  • Fixed the issue where the suppressed AKM and Beryl M762 sounded the same.
  • Fixed the issue where characters could pass through a wooden door while riding the scooter.
  • Fixed the issue where players sometimes couldn’t loot items when the item was dropped on stairs or a slope.
  • Fixed the issue where the vaulting action was not working properly with certain building windows in Sanhok.
  • Fixed the issue where the HP gauge was displayed red in certain conditions.
  • Fixed the issue where an afterimage sometimes remains on other players' screen when repeatedly arming/unarming.
 
Opettele pelamaan ja sitten vasta alat miettimään värejä. Ymmärrän myös sen että jollei peli kulje niin vikaa etsitää muualta kuin itsestä. Perkele kun olisin muuten pärjännyt mutta oli väärän värinen paita päällä.

Hienoa, olisin toivonut niitä perusteluita jo aikaisempaan kommenttiisi,
kun "värillä ei ole pasakan väliä."-kommentti ilman perusteluita kuulostaa täydelliseltä nolla postaukselta pelaajalle joka on vähän peliä pelannut.

Kiitoksia myös henkilökohtaisuuksiin menevästä kommentistasi, tottahan se on että vaatetuksen värin vaikutus vastaan tulevaan vihollisen spottaamis kykyyn on olemattoman pieni, kun päälle laitettavien kamojen väreihin ei alussa voi vaikuttaa. Ja että vika löytyy itsestä. Tuokin opettele kuuntelemaan luotien tulosuunnat on hyvä neuvo.

Ehkä ekapostaus olisi pitänyt olla että kannattaa tehdä mieluinen hahmo sillä ennen pisteiden saantia ei voikkaan noita valittavia kuteita vaihtaa (luulin että niitä voisi vaihtaa), en itse ainakaan nykyisessä versiossa mielestäni pystynyt.
Edit: nyt pystyn vaihtaa vaatteita wtf:

Niin kuin aikaisemmin jo sanoin Tottakai kuuntelen jos on hyvät perustelut ja että parantamisen varaa on paljon.
 
Viimeksi muokattu:

No nyt on taas luettavaa. :D
Tosiaan tuossa ei mielestäni (?) tule ilmi että toi on testin puolella vasta.

Nopeasti selaten mielenkiintoinen kohta on aiemmin kohun aiheuttaneen markerin uusi yritys:

4c5a70023dd89d48e046206ea7d98f0daf5635e9.png


  • Added the improved Marker/Ping System first introduced for testing on the 8/1 test server update
    • Using ALT + Mouse wheel click, you can create a marker where you are aiming on the compass at the top of the screen (not visible in the world)
      • You may change the key bindings freely in options
  • All team members can see this marker on the compass
  • After setting the marker, there is a 2 second cooldown before you can mark again
  • The marker on the compass will automatically disappear after 5 seconds
  • When the ping markers overlap, the closest located marker will be shown on top.
Oletettavasti muiden ruuduilla marker on tietenkin niiden sijaintiin nähden.

Toinen mielenkiintoinen asia, onko toi "Supply System" tosiaan täysin veloitukseton progressio, vs maksullinen event pass aiemmin? ....vai vain noin test servuilla.
 
Kahteen kertaan toiseks tänä iltana. Molemmilla kerroilla vielä harvinaisesti tarkkuuskiväärin päästä taistelut, ensin aloin hätäilemään enkä osunut poimitulla awikalla ja toisessa sain ampua 4-5 kertaa ohi ennen kun vihu otti olisko toisella laukauksella hedarin... Kun ei osaa. :)
 
Ihan kiva tuo training mode kartta. Itsekin ajattelin aluksi, että tuota olisi hyvä vetää yksin offlinena tjsp, mutta paremmin tuo toimii kun voi maalitaulujen lisäksi räiskiä muita kun ei siinä voi kuitenkaan kuolla. Nopeammin liikkuvia maalitauluja siinä vaan saisi olla, en ainakaan vielä nähnyt sellaisia siinä.
 
Ihan kiva tuo training mode kartta. Itsekin ajattelin aluksi, että tuota olisi hyvä vetää yksin offlinena tjsp, mutta paremmin tuo toimii kun voi maalitaulujen lisäksi räiskiä muita kun ei siinä voi kuitenkaan kuolla. Nopeammin liikkuvia maalitauluja siinä vaan saisi olla, en ainakaan vielä nähnyt sellaisia siinä.
lisäks tuntuu et ne maalitaulut on 3x isompia ku oikee pelaaja :/
 
Ihan kiva tuo training mode kartta. Itsekin ajattelin aluksi, että tuota olisi hyvä vetää yksin offlinena tjsp, mutta paremmin tuo toimii kun voi maalitaulujen lisäksi räiskiä muita kun ei siinä voi kuitenkaan kuolla. Nopeammin liikkuvia maalitauluja siinä vaan saisi olla, en ainakaan vielä nähnyt sellaisia siinä.

Miksei mulla näy tuota training modea? En löydä sitä mistään valikoista.
 
Todennäköisesti ensi viikon torstaina aikaisin aamusta on tuo pätsi livessä.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Löytyykös tältä foorumilta pelaajat Makkimakupala ja Isoantero? :D Jos löytyy ni päädyitte videolle!
 
Tuosta noin vielä yks lisää

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
PUBG ärsyttävästi heittää välillä win10:n oman kursorin keskelle ruutua, ja peli "jämähtää" siihen, ennenkuin kursorilla klikkaa pelin ikään kuin aktiiviseksi ikkunaksi. Toisinaan kesken pelin peli heittää winukan työpöydälle. Olisko jollain ratkaisua ongelmaan, googlen avulla en löytänyt.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Vähemmän shroudimaista, enemmän perusmeininkiä! :P Illan hässinkiä tarjolla.
 
Mikähän tässä on, kun fps:ät aiemmin huiteli 130-160 ja viimeisimmät päivityksen jälkeen 60-80?
 
Datamined new snow map : PUBATTLEGROUNDS

Tiedostot sanoo että koko olisi 8x8km.
Loppuvuodesta pitäisi tulla testiin, kuten on jokusen kertaa puhuttu.

Jos se tosiaan on 8x8km, niin tulee olemaan kyllä vähän rasittavaa ilman vapaata map selectiä.........

QzQ26oj.jpg


iZiWOPM.jpg
 
Datamined new snow map : PUBATTLEGROUNDS

Tiedostot sanoo että koko olisi 8x8km.
Loppuvuodesta pitäisi tulla testiin, kuten on jokusen kertaa puhuttu.

Jos se tosiaan on 8x8km, niin tulee olemaan kyllä vähän rasittavaa ilman vapaata map selectiä.........

QzQ26oj.jpg


iZiWOPM.jpg
Saaren kokohan on tuon alemman kuvan perusteella noin 6x6km?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Saaren kokohan on tuon alemman kuvan perusteella noin 6x6km?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Joo, mutta mappi meri mukaanluettuna olisi se 8x8 eli aikalailla samoissa kuin Erangel, joskin erangelissa merialuetta mapin reunoilla on hieman vähemmän. Kuitenkin lähempänä Erangelin kokoluokkaa kuin vaikkapa Sanhokin.

Mappivalinnassa isot mapit ja sanhok, jolloin näistä isommista mapeista tulee arvalla 1/3 -> jos haluaa pelata jotain tiettyä niin menee hankalaksi.
 
Tosiaan tuon kartan koon pläräsin vaan tuolta Reddit linkissä, eli ilmeisesti itse tiedostoissa on merkattu kooksi se 8x8km.
Tosiaan vettähän tuossa enemmän on, mutta silti selvästi isompi kuin Sanhok kuten jonesky jo sanoi.

Erangel ja tuo päällekkäin:

upload_2018-9-10_11-23-42.png
 
Tohon mappiin sopis joku sellanen, että uiminen kostautuis kylmästä johtuvalla hitaalla jatkuvalla damagella ennen kuin vaihtais vaatteet (vaatelootti pitäis palauttaa).
 
Eikö sinun mielestä uiminen rankaise jo nyt tarpeeksi kovalla prosentilla?
Eihän uiminen rankase nyt mitään? Se on oma valinta meneekö jostain yli uiden, autolla siltaa pitkin vai veneellä. Tulis vähän mielenkiintoa tohon mappiin, kun uimisen jälkeen ottais hidasta damagea (esim ekaan siniseen alueeseen verrattavaa) ellei saa kuivaa päälle. Vai meinaat, että on jotenkin todenmukaista uida vaatteet päällä lumisella säällä ja sen jälkeen ei oo mitään ongelmaa kylmyyden kanssa?

Tossa mapissa pitäis olla myös toi kylmäelementti niin, että pitäs olla takki päällä (inventoryyn kaikille joku perustakki) ja hanskat kädessä, hattu päässä jne.
 
Eihän uiminen rankase nyt mitään? Se on oma valinta meneekö jostain yli uiden, autolla siltaa pitkin vai veneellä. Tulis vähän mielenkiintoa tohon mappiin, kun uimisen jälkeen ottais hidasta damagea (esim ekaan siniseen alueeseen verrattavaa) ellei saa kuivaa päälle. Vai meinaat, että on jotenkin todenmukaista uida vaatteet päällä lumisella säällä ja sen jälkeen ei oo mitään ongelmaa kylmyyden kanssa?

Tossa mapissa pitäis olla myös toi kylmäelementti niin, että pitäs olla takki päällä (inventoryyn kaikille joku perustakki) ja hanskat kädessä, hattu päässä jne.

Realistisuuden nimissä en itse lähtisi koskaan uimaan kaksi asetta selässä ja reppu täynnä ammuksia. Pelissä on myös monta muuta asiaa mihin voisi realistisuuden nimissä kommentoida, mutta koska kyse on pelistä niin realistisuudesta täytyy jossain myös karsia pelattavuuden takia. Simulaattorit on sitten erikseen.

Omasta mielestä uiminen rankaisee jo sillä tavalla tarpeeksi, että se on älyttömän hidas tapa edetä, mahdoton puolustaa itseä, mahdoton suojautua varsinkin kun sukeltamismuutos tuli ja rng:stä johtuen aina ei vain ole sitä mahdollisuutta mennä sillä autolla tai veneellä vaikka kuinka haluaisi. Henkilökohtaisesti minun mielestä ei siis ole mitään tarvetta enää hankaloittaa uimalla etenemistä.

Kaiken lisäksi tuohon viimeiseen kommentoituna ei mitään järkeä niin kauan kun mappia ei voi itse valita.
 
Realistisuuden nimissä en itse lähtisi koskaan uimaan kaksi asetta selässä ja reppu täynnä ammuksia. Pelissä on myös monta muuta asiaa mihin voisi realistisuuden nimissä kommentoida, mutta koska kyse on pelistä niin realistisuudesta täytyy jossain myös karsia pelattavuuden takia. Simulaattorit on sitten erikseen.

Omasta mielestä uiminen rankaisee jo sillä tavalla tarpeeksi, että se on älyttömän hidas tapa edetä, mahdoton puolustaa itseä, mahdoton suojautua varsinkin kun sukeltamismuutos tuli ja rng:stä johtuen aina ei vain ole sitä mahdollisuutta mennä sillä autolla tai veneellä vaikka kuinka haluaisi. Henkilökohtaisesti minun mielestä ei siis ole mitään tarvetta enää hankaloittaa uimalla etenemistä.
No jos tuo tavaran paino jätetään huomiotta, on tuo uiminen nopeudeltaan ja sukellusaikaisen hengityksenpidättämiskyvyiltään jo suht realistista. Tohon talvimappiin voisi tuon kylmän kelin tuoda elementtinä mukaan niin, että talvivarustus pitää olla ja jos ui niin pitää käydä loottaamassa kuivaa päälle. Esim uimisessa vois olla joku sellanen, että on 5min aikaa käydä vaihtamassa kuivat ennen kuin alkaa kylmä sakottamaan -> voi hoidella veden jälkeiset viholliset ja mennä sit loottaamaan.
 
No jos tuo tavaran paino jätetään huomiotta, on tuo uiminen nopeudeltaan ja sukellusaikaisen hengityksenpidättämiskyvyiltään jo suht realistista. Tohon talvimappiin voisi tuon kylmän kelin tuoda elementtinä mukaan niin, että talvivarustus pitää olla ja jos ui niin pitää käydä loottaamassa kuivaa päälle. Esim uimisessa vois olla joku sellanen, että on 5min aikaa käydä vaihtamassa kuivat ennen kuin alkaa kylmä sakottamaan -> voi hoidella veden jälkeiset viholliset ja mennä sit loottaamaan.

Miksi uiminen ja talvimappi olisi ainoita asioita mistä pitää tehdä realistisia?
 
Miksi uiminen ja talvimappi olisi ainoita asioita mistä pitää tehdä realistisia?
No toi talvimappi ois yksinkertasesti hyvä mahdollisuus tuoda peliin jotain säätilaan liittyviä ominaispiirteitä, tässä tapauksessa esim kylmyys. Eihän sitä (toivottavasti) oo pakko pelata jos ei kiinnosta tollanen. Tossa pelissä nyt aika moni asia on kuitenkin pyritty tekemään realistiseksi jo nykyisellään vaikka toki esim jerrykannun tunkeminen reppuun ja moni muu vastaava asia tuossa ei täysin realistista olekaan. Uskoisin, että tuo kylmyys elementtinä voitaisiin tuoda kuitenkin ihan pelillisesti järkevästi messiin.
 
Huomautus - jätetään henkilökohtaisuudet pois
No jos tuo tavaran paino jätetään huomiotta, on tuo uiminen nopeudeltaan ja sukellusaikaisen hengityksenpidättämiskyvyiltään jo suht realistista. Tohon talvimappiin voisi tuon kylmän kelin tuoda elementtinä mukaan niin, että talvivarustus pitää olla ja jos ui niin pitää käydä loottaamassa kuivaa päälle. Esim uimisessa vois olla joku sellanen, että on 5min aikaa käydä vaihtamassa kuivat ennen kuin alkaa kylmä sakottamaan -> voi hoidella veden jälkeiset viholliset ja mennä sit loottaamaan.
Ymmärrätköhän nyt lainkaan, miksi tuota aikaa pidättää hengitystä veden alla edes rajoitettiin entisestään? Uidessa et pysty ampumaan ja veden alla pystyt olemaan vain rajoitetun ajan kerrallaan. Sulla on taas näitä hyviä ideoita, jotka voisit pitää itselläsi.
e: Jaa joneskyllä meni tunteisiin kun pitää käyttää report nappia.
 
Viimeksi muokattu:
Tossa pelissä nyt aika moni asia on kuitenkin pyritty tekemään realistiseksi jo nykyisellään

Tästä olen erittäin paljon eri mieltä. Käy pelaamassa vaikka vähän aikaa armaa ja tule sitten vertaamaan realistisuutta. En jaksa edes kaikkea luetella.

Ps. Arma ei ole eSports peli, tämä on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 433
Viestejä
4 928 761
Jäsenet
79 366
Uusin jäsen
Vili7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom