Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Hyvä kyllä tuo lightweight grip :rofl:

KqFu9o2.png
Jahas. Hetki sitten tuli päivitetty video...
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Siis onko tuosta jotain etua sitten jollain toisella saralla?
On toki, kertalaukauksia ampuessa se palauttaa tähtäimen lähes siihen missä se oli ammuttaessa. Eli taitaa olla paras yli 50 metriin ammuttaessa, koska sinne harvemmin ammutaan sarjoja vaan nakutetaan nopeita yksittäislaukauksia. Sen kummemmin testailematta (vain pari päivää kokemusta) sanoisin että pystygripit on kertalaukauksia varten (aina sniperiin, usein AR:ään) ja vinotgripit (usein AR:ään, aina SMG:hen) sarjatulta varten.

EDIT: TL;DR lightweight grip on paras :D
 
Äänet ainaki hyvin välillä pätkii ku ajaa eri ajoneuvoilla. Tulipahan eka kertaa kuoltua red zoneenkin ajaessa...
 
Hyviä uudistuksia noin muuten, mutta SLR miellän aika ylivoimaiseksi - lempiase siitä ainakin tuli yhden kokeilun perusteella. Tuntui ettei rekyyliä ole nimeksikään, ja tuli osuttua tuolla ihan huomattavan helposti - vaikka voitto jäikin haaveeksi. Tosin scopeja ja grippejä on nyt niin moneen lähtöön, ettei oikein tiedä mitä sitä aseeseen pistäisi.

...ja nuo äänet bugittavat 3/4 squadini pelaajista, jatkuvia puolen sekunnin / sekunnin stoppeja. Yhdellä pelaajalla alkoi lisäksi fps tippumaan kaikissa sisätiloissa, ihan puoliavonaisissa halleissakin.
 
Äänet pätki täälläkin, fps droppeja tai lagia ei esiintynyt (normaalia enempää).
 
Itse en huomannut suurempia ongelmia pelin kanssa. Scopeja on ehkä vähän liikaakiin minun makuuni ja noita grippejä nyt ainakin on liikaa. Menee hetki, että löytää noista "omansa".

Lagi oli minusta ehkä helpottanut hieman. Inventoryyn tavaroita pudotellessa ei tullut nyt ainakaan samanlaista pätkimistä. Mansionin vieressä metsässä fps toisaalta tippu normitasoista ehkä 30 - en ole aiemmin kyllä ajatellut, että onko tuo ympäristö niin raskas.

Äänien kanssa en huomannut ongelmia, kun pari rundia pelasin.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla taas enemmän sääntö ku poikkeus toi pätkiminen, liian monelta kuultua. Eipä yllätä. :darra:
 
Sellaisen huomion muuten tein pelatessa, että syringejä spawnaa nyt muuallekin kuin crateihin. En itse ainakaan ole moista infoa missään huomannut.

Muutamalla rundilla löytyi kolme syringeä.
 
Sellaisen huomion muuten tein pelatessa, että syringejä spawnaa nyt muuallekin kuin crateihin. En itse ainakaan ole moista infoa missään huomannut.

Muutamalla rundilla löytyi kolme syringeä.
Patch notessa lukee selvästi syringerit on lisätty normaali lootteihin.

Adrenaline syringes now spawn (rarely) alongside normal loot in the game world
 
Joo itsekkin tuli löydettyä niitä syringejä pari kun pelasin ihan normi taloista jne.
 
Uudessa pätsissä äänet pätkii, peli kaatuilee ja lagailee siten että ADS/scopea käytettäessä tähtäin tulee esim. takaisin näkyville kun yrität klikata sen pois. Samalla tyylillä pelihahmo myös warppailee välillä pieniä matkoja edestakaisin ikään kuin serveri ja clientti olisi vähän epäsynkassa.
 
Uudessa pätsissä äänet pätkii, peli kaatuilee ja lagailee siten että ADS/scopea käytettäessä tähtäin tulee esim. takaisin näkyville kun yrität klikata sen pois. Samalla tyylillä pelihahmo myös warppailee välillä pieniä matkoja edestakaisin ikään kuin serveri ja clientti olisi vähän epäsynkassa.

Edelleen hyhä ja toimiva peli siis :facepalm:
 
Itellä loppui se käynnistettäessä ja pelin loputtua kaatuminen ainakin toistaiseksi tän pätsin myötä joten olen erittäin tyytyväinen.. :) Pahimmillaan tartti käynnistää 10-15 kertaa peräkkäin ennen pääsi lobbyyn asti.
 
Kestääkö muilla matchmakingissä paljon pidempään kuin aiemmin? Aamulla ainakin saattoi 1-1,5 minuuttia latailla matchmaking-ruutua ja pelin täyttyminen kesti paljon pidempään.
 
Kestääkö muilla matchmakingissä paljon pidempään kuin aiemmin? Aamulla ainakin saattoi 1-1,5 minuuttia latailla matchmaking-ruutua ja pelin täyttyminen kesti paljon pidempään.
Tämä oli yksi syy miksi kesti saada map select. Luultavasti johtuu täysin tuosta.
Ei sillä etteikö matchmaking voi käydä muutenkin hitaalla.

Sehän suoriltaan pidentää yllättävän huomattavasti matchmaking aikaa. Miettii kuitenkin monta uutta vaihtoehtoa tulee kun lisäät yhtälöön miramar/erangel/kummatkin, aiemman squad size + tpp/fpp lisäksi.
 
Kestääkö muilla matchmakingissä paljon pidempään kuin aiemmin? Aamulla ainakin saattoi 1-1,5 minuuttia latailla matchmaking-ruutua ja pelin täyttyminen kesti paljon pidempään.

Tää tuli huomattua eilen illalla, tuntu että kestää ikuisuuden tuo pelin alku välillä. Olisko servuilla vähän ruuhkaa tms?
 
Tämä oli yksi syy miksi kesti saada map select. Luultavasti johtuu täysin tuosta.
Ei sillä etteikö matchmaking voi käydä muutenkin hitaalla.

Sehän suoriltaan pidentää yllättävän huomattavasti matchmaking aikaa. Miettii kuitenkin monta uutta vaihtoehtoa tulee kun lisäät yhtälöön miramar/erangel/kummatkin, aiemman squad size + tpp/fpp lisäksi.

Tää tuli huomattua eilen illalla, tuntu että kestää ikuisuuden tuo pelin alku välillä. Olisko servuilla vähän ruuhkaa tms?

Itse olisin kyllä pärjännyt ilmankin map selectionia, mutta kai tuo ihan hyvä optio on olla olemassa. Toivottavasti ei mene peliin pääseminen kovin hitaaksi. Tekee mieli alkaa pelaamaan (vielä enemmän) varman päälle suurin osa ajasta, jos peliin pääsy alkaa kestämään 5 minuuttia.
 
Joo matsien haku on kestänyt tänään kauan FPP EU-servuilla. En usko että se on map selectionin vika koska kummatkin on valittuna. Onneksi äänibugin pitäisi olla nyt korjattu.

EDIT:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

PC players: To solve our server instability issues we are now taking our servers offline for a one hour emergency maintenance period. Thank you for your patience.
 
Joo matsien haku on kestänyt tänään kauan FPP EU-servuilla. En usko että se on map selectionin vika koska kummatkin on valittuna.
Toki siinäkin tapauksessa putoaa iso osa pois sun matchmaking, koska se arpoo sulle kartan ja sitten valitsee niistä kellä joko vain se tai kummatkin.
Mut joo, on siellä näemmä muutenkin ongelmaa.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Onkos muilla tässä kyseisessä pelissä mitään häiriöitä äänissä??? Se on jännä juttu, et missään muussa pelissä mulla ei ole mitään häiriöitä, mut välillä kun pubgii paukuttaa, niin tulee tosi ärsyttävää taustakohinaa ja sit välillä rätinää yms
 
Sen verran tullut seurattua Hearthstonen ja Street Fighterin kilpaskenejä, että kannattaa totutella vähintään viikko ennen kuin vastaa tuohon kyselyyn. Ensivaikutelma on erittäin harvoin oikea ja tunnetut ammattilaisetkin ovat uusien juttujen suhteen väärässä, tai käyttävät niitä väärin aluksi.

Protip: Nyt päivityksen myötä asetuksista löytyy säätö hiiren vertikaaliakselille. Defaulttina se oli 70% ja suosittelen vääntämään sen ainakin 100%, ellei jopa 150%. Horisontaalitähtäys siitä ei kumminkaan pahasti kärsi eli teoriassa vihun saa tähtäimeen yhtä helposti mutta aseen rekyylin saa pidettyä paremmin hallinnassa.
 
Ehdottomasti kannattaa hyvä verran pelata uusilla asetuksilla kunnes tuohon vastaa.

Tuosta vertical senssistä, itse pidän sen 1.0 eli nykyään siis 1:1 horizontal kanssa.
Eli joka suuntaan senssi sama, en näe omalla kohdalla syytä miksi se poikkeaa yhteen suuntaan.
Jos joltain mennyt ohi, tähän asti PUBG vertical sensitivity ollut vain 0.7 horisontaalista. Eli eri senssi ollut vertical vs horizontal. Ihme päätös, koska ei näkökenttä (16:9 näyttö) vaikuta siihen paljon "pitäisi liikkua" suunnittain.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


2 erää ehdin ottaa :rage:

No, kaipa tuo tulee takaisin vielä jossain vaiheessa. Aika nopeasti tuossa otti damagea knockattuna, ellei toinen tiimikaveri ollut ihan vieressä niin ei mitään mahdollisuutta ehtiä nostamaan, toisaalta ei siitä saanut pisteitä.
 
Oikean vertical senssin löytäminen oli pelin mullistava juttu! Kokeilin ensin reilusti liian isoa, mutta testien jälkeen totesin 1.10 hyväksi. En ole koskaan ennen ampunut sarjoja näin tarkasti, toivottavasti pari hyvää matsia (sarjaa) ei ollut vain tuuria. :D
 
Viimeksi muokattu:
Toki siinäkin tapauksessa putoaa iso osa pois sun matchmaking, koska se arpoo sulle kartan ja sitten valitsee niistä kellä joko vain se tai kummatkin.

Kuulostaa hankalalta arpoa taso ensin. Eikös helpompi olisi näitä "kumpi vain" täyttää vaan suoraan sinne servereille missä on muuten sopivaa joukkoa, karttaan katsomatta?

Toisaalta eipä minulla mitään oikeaa tietämystä ole kuinka syvällistä matchmaking logiikka oikeasti on, että tarvitseeko tuo karttapäätös välttämättä saada tehtyä ensin.
 
Kuulostaa hankalalta arpoa taso ensin. Eikös helpompi olisi näitä "kumpi vain" täyttää vaan suoraan sinne servereille missä on muuten sopivaa joukkoa, karttaan katsomatta?

Toisaalta eipä minulla mitään oikeaa tietämystä ole kuinka syvällistä matchmaking logiikka oikeasti on, että tarvitseeko tuo karttapäätös välttämättä saada tehtyä ensin.
No juu en mä tiedä miten se oikeasti menee.
Luulisi että jollain tavalla se matchmaking on pidempi prosessi kuin ennen.

Joka tapauksessa tuossahan oli ongelmia servereillä muutenkin.
Onko tuo nyt nopeutunut sen jälkeen kun ilmoittivat että ongelmia fiksattu?
 
melko tiuhaan päivittelee peliä, yleensä muutaman kymmenen ja parin sadan mekan välillä paketit.
mutta melko monesti, ehkä noin kerran viikkoon näyttää vetävän myös koko +10gigan paketin uusiksi.
onko normaalia käytöstä?
 
melko tiuhaan päivittelee peliä, yleensä muutaman kymmenen ja parin sadan mekan välillä paketit.
mutta melko monesti, ehkä noin kerran viikkoon näyttää vetävän myös koko +10gigan paketin uusiksi.
onko normaalia käytöstä?
On. Parin viikon välein tulee isompi patchi, mutta melkein joka päivä ja joskus monesti päivässä n. 26MB huijauksenestopäivitys.
 
Vihdoin pääsi testaamaan livellä tuota update #12.
Mulla ainakin kyllä pyörii erinomaisesti, eikä äänet bugaa. Hyvä tuuri tämän pelin kanssa siis jatkuu. :tup:
Matchmaking solo FFP pelkällä Erangelilla kesti ehkä n. 30 sekuntia.
 
Wacychackyn mukaan helf grip on silti huonoin?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Wacychackyn mukaan helf grip on silti huonoin?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Niin tapfirenä.

Half grip paras sarjalla, tosin vertical grip melko lähellä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


TL;DR: vertical grip tapfirelle, half grip sarjatulelle. Tosin vertical grip myös sarjalla aika lähellä half grip, eli onko vertical grip kuitenkin paras allround.
 
Alkaa olla liikaa noita aseen käytökseen vaikuttavia hilppeitä ja/tai ne vaikuttavat liian vähän IMO. Ei ole kiva aina jostain netistä tarkistella, että mitäs mikäkin palikka oikeasti teki (tyyliin Battlefield ja Symthic), kun ei paljaalla silmällä oikein osaa sanoa juuta eikä jaata jostain muutaman prosentin muutoksesta satunnaisessa rekyylikuviossa. Tai sitten se vaatisi samalla aseella samalla setupilla hinkkaamista tolkuttoman pitkään, josta taas seuraa omat ongelmansa.

Toki jos saisivat ne pelin sisäiset lisäosien kuvaukset linjaan sen kanssa, mikä oikeasti muuttuu, mutta tuntuu vaan olevan aina jotenkin hirveän hankalaa pelintekijöille tuo. Tai kertoisivat vaikka suoraan, että minkälaisessa tilanteessa mitäkin kannattaa käyttää.
 
Alkaa olla liikaa noita aseen käytökseen vaikuttavia hilppeitä ja/tai ne vaikuttavat liian vähän IMO. Ei ole kiva aina jostain netistä tarkistella, että mitäs mikäkin palikka oikeasti teki (tyyliin Battlefield ja Symthic), kun ei paljaalla silmällä oikein osaa sanoa juuta eikä jaata jostain muutaman prosentin muutoksesta satunnaisessa rekyylikuviossa. Tai sitten se vaatisi samalla aseella samalla setupilla hinkkaamista tolkuttoman pitkään, josta taas seuraa omat ongelmansa.

Toki jos saisivat ne pelin sisäiset lisäosien kuvaukset linjaan sen kanssa, mikä oikeasti muuttuu, mutta tuntuu vaan olevan aina jotenkin hirveän hankalaa pelintekijöille tuo. Tai kertoisivat vaikka suoraan, että minkälaisessa tilanteessa mitäkin kannattaa käyttää.

Joo, näin on. Etäisesti tulee bf4 mieleen jo näistä lisähilppeistä. Tosin tuossa pienen tutkiskelun (youtube videoiden / nettisherlockien datankeräämisen jälkeen) tein sen päätöksen että half grip ja vertical grip tulee otettua mukaan ja muut saa jäädä nurkkiin lojumaan. Ei kiinnosta jäädä tällaisessa pelissä minuutiksi jäädä arpomaan että mitä vittua sitä nyt sitten taas ottaisi käyttöön kun se saattaa muuttaa 4,5% asiaa xyz. Väitän että mun pelitaidoilla sillä ei tosipaikassa ole mitään merkitystä koska iso osa näistä vaikutuksista tuntuu muutenkin olevan aika pieniä (vrt. esim. ei grippiä lainkaan).

Ja sitten on joku duckbill haulikkoon (lainattu jostain bf4:stä). Käyttääkö sitä oikeasti joku?
 
Kaiken tämän voi tietysti välttää unohtamalla koko rekyylijutun. Nimimerkillä jääräpäisesti singleshoteilla pelaten ja sarja päällä vain parin metrin ampumisia varten. Edelleen odottelen no bandages eventtiä.

Toinen omiin silmiin foorumilla sattuva ilmiö on tämä harjoittelemalla paranee vakuuttelu. Huomioidaan, että kyseessä on kasvatuksellinen tapa, jälkikasvulle vakuutetaan yrittämisen tarpeellisuutta. Todellisuudessa pelin ampumismekaniikan saa lähes omaan parhaaseensa jokusessa viikossa, jonka jälkeen parempaan pystyminen hukkuu tuurin alle.

Sitten tuohon pelin toimivuteen. Osittain allekirjoitan juuri uuden koneen hankkineena, että varmaan aika vähän ongelmia ollut. Silti tämä uusin iso patch toi mukanaan nyt pari kertaa illassa Bad Module kaatumisen. Samoin inventory on lagaillut jo muutaman päivityksen ajan. Upean ja hauskan pelin kohdalla satuin konetta päivittämään, on tää hienoa.

Niin ja missä laskuvarjo on alussa, ei ainakaan selässä... :)
 
Niin ja missä laskuvarjo on alussa, ei ainakaan selässä... :)
Samaa mietin eilen.
Ensimmäisen kerran kun huomasin semisti mietin tuleeko nyt ukko vähän kovempaa tonttiin. :D

cxFI4Q8.png


EDIT: Nyt unohdin itse sen Imgur https asian.... fix'd.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 957
Viestejä
5 057 808
Jäsenet
81 009
Uusin jäsen
Huossi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom