Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Kestääkö muilla matchmakingissä paljon pidempään kuin aiemmin? Aamulla ainakin saattoi 1-1,5 minuuttia latailla matchmaking-ruutua ja pelin täyttyminen kesti paljon pidempään.

Tää tuli huomattua eilen illalla, tuntu että kestää ikuisuuden tuo pelin alku välillä. Olisko servuilla vähän ruuhkaa tms?
 
Tämä oli yksi syy miksi kesti saada map select. Luultavasti johtuu täysin tuosta.
Ei sillä etteikö matchmaking voi käydä muutenkin hitaalla.

Sehän suoriltaan pidentää yllättävän huomattavasti matchmaking aikaa. Miettii kuitenkin monta uutta vaihtoehtoa tulee kun lisäät yhtälöön miramar/erangel/kummatkin, aiemman squad size + tpp/fpp lisäksi.

Tää tuli huomattua eilen illalla, tuntu että kestää ikuisuuden tuo pelin alku välillä. Olisko servuilla vähän ruuhkaa tms?

Itse olisin kyllä pärjännyt ilmankin map selectionia, mutta kai tuo ihan hyvä optio on olla olemassa. Toivottavasti ei mene peliin pääseminen kovin hitaaksi. Tekee mieli alkaa pelaamaan (vielä enemmän) varman päälle suurin osa ajasta, jos peliin pääsy alkaa kestämään 5 minuuttia.
 
Joo matsien haku on kestänyt tänään kauan FPP EU-servuilla. En usko että se on map selectionin vika koska kummatkin on valittuna. Onneksi äänibugin pitäisi olla nyt korjattu.

EDIT:
PC players: To solve our server instability issues we are now taking our servers offline for a one hour emergency maintenance period. Thank you for your patience.
 
upload_2018-5-4_17-56-41.png

Huoh.....
 
Joo matsien haku on kestänyt tänään kauan FPP EU-servuilla. En usko että se on map selectionin vika koska kummatkin on valittuna.
Toki siinäkin tapauksessa putoaa iso osa pois sun matchmaking, koska se arpoo sulle kartan ja sitten valitsee niistä kellä joko vain se tai kummatkin.
Mut joo, on siellä näemmä muutenkin ongelmaa.
 
Onkos muilla tässä kyseisessä pelissä mitään häiriöitä äänissä??? Se on jännä juttu, et missään muussa pelissä mulla ei ole mitään häiriöitä, mut välillä kun pubgii paukuttaa, niin tulee tosi ärsyttävää taustakohinaa ja sit välillä rätinää yms
 
Sen verran tullut seurattua Hearthstonen ja Street Fighterin kilpaskenejä, että kannattaa totutella vähintään viikko ennen kuin vastaa tuohon kyselyyn. Ensivaikutelma on erittäin harvoin oikea ja tunnetut ammattilaisetkin ovat uusien juttujen suhteen väärässä, tai käyttävät niitä väärin aluksi.

Protip: Nyt päivityksen myötä asetuksista löytyy säätö hiiren vertikaaliakselille. Defaulttina se oli 70% ja suosittelen vääntämään sen ainakin 100%, ellei jopa 150%. Horisontaalitähtäys siitä ei kumminkaan pahasti kärsi eli teoriassa vihun saa tähtäimeen yhtä helposti mutta aseen rekyylin saa pidettyä paremmin hallinnassa.
 
Ehdottomasti kannattaa hyvä verran pelata uusilla asetuksilla kunnes tuohon vastaa.

Tuosta vertical senssistä, itse pidän sen 1.0 eli nykyään siis 1:1 horizontal kanssa.
Eli joka suuntaan senssi sama, en näe omalla kohdalla syytä miksi se poikkeaa yhteen suuntaan.
Jos joltain mennyt ohi, tähän asti PUBG vertical sensitivity ollut vain 0.7 horisontaalista. Eli eri senssi ollut vertical vs horizontal. Ihme päätös, koska ei näkökenttä (16:9 näyttö) vaikuta siihen paljon "pitäisi liikkua" suunnittain.
 
Oikean vertical senssin löytäminen oli pelin mullistava juttu! Kokeilin ensin reilusti liian isoa, mutta testien jälkeen totesin 1.10 hyväksi. En ole koskaan ennen ampunut sarjoja näin tarkasti, toivottavasti pari hyvää matsia (sarjaa) ei ollut vain tuuria. :D
 
Viimeksi muokattu:
Toki siinäkin tapauksessa putoaa iso osa pois sun matchmaking, koska se arpoo sulle kartan ja sitten valitsee niistä kellä joko vain se tai kummatkin.

Kuulostaa hankalalta arpoa taso ensin. Eikös helpompi olisi näitä "kumpi vain" täyttää vaan suoraan sinne servereille missä on muuten sopivaa joukkoa, karttaan katsomatta?

Toisaalta eipä minulla mitään oikeaa tietämystä ole kuinka syvällistä matchmaking logiikka oikeasti on, että tarvitseeko tuo karttapäätös välttämättä saada tehtyä ensin.
 
Kuulostaa hankalalta arpoa taso ensin. Eikös helpompi olisi näitä "kumpi vain" täyttää vaan suoraan sinne servereille missä on muuten sopivaa joukkoa, karttaan katsomatta?

Toisaalta eipä minulla mitään oikeaa tietämystä ole kuinka syvällistä matchmaking logiikka oikeasti on, että tarvitseeko tuo karttapäätös välttämättä saada tehtyä ensin.
No juu en mä tiedä miten se oikeasti menee.
Luulisi että jollain tavalla se matchmaking on pidempi prosessi kuin ennen.

Joka tapauksessa tuossahan oli ongelmia servereillä muutenkin.
Onko tuo nyt nopeutunut sen jälkeen kun ilmoittivat että ongelmia fiksattu?
 
melko tiuhaan päivittelee peliä, yleensä muutaman kymmenen ja parin sadan mekan välillä paketit.
mutta melko monesti, ehkä noin kerran viikkoon näyttää vetävän myös koko +10gigan paketin uusiksi.
onko normaalia käytöstä?
 
melko tiuhaan päivittelee peliä, yleensä muutaman kymmenen ja parin sadan mekan välillä paketit.
mutta melko monesti, ehkä noin kerran viikkoon näyttää vetävän myös koko +10gigan paketin uusiksi.
onko normaalia käytöstä?
On. Parin viikon välein tulee isompi patchi, mutta melkein joka päivä ja joskus monesti päivässä n. 26MB huijauksenestopäivitys.
 
Vihdoin pääsi testaamaan livellä tuota update #12.
Mulla ainakin kyllä pyörii erinomaisesti, eikä äänet bugaa. Hyvä tuuri tämän pelin kanssa siis jatkuu. :tup:
Matchmaking solo FFP pelkällä Erangelilla kesti ehkä n. 30 sekuntia.
 
Wacychackyn mukaan helf grip on silti huonoin?

Niin tapfirenä.

Half grip paras sarjalla, tosin vertical grip melko lähellä.



TL;DR: vertical grip tapfirelle, half grip sarjatulelle. Tosin vertical grip myös sarjalla aika lähellä half grip, eli onko vertical grip kuitenkin paras allround.
 
Alkaa olla liikaa noita aseen käytökseen vaikuttavia hilppeitä ja/tai ne vaikuttavat liian vähän IMO. Ei ole kiva aina jostain netistä tarkistella, että mitäs mikäkin palikka oikeasti teki (tyyliin Battlefield ja Symthic), kun ei paljaalla silmällä oikein osaa sanoa juuta eikä jaata jostain muutaman prosentin muutoksesta satunnaisessa rekyylikuviossa. Tai sitten se vaatisi samalla aseella samalla setupilla hinkkaamista tolkuttoman pitkään, josta taas seuraa omat ongelmansa.

Toki jos saisivat ne pelin sisäiset lisäosien kuvaukset linjaan sen kanssa, mikä oikeasti muuttuu, mutta tuntuu vaan olevan aina jotenkin hirveän hankalaa pelintekijöille tuo. Tai kertoisivat vaikka suoraan, että minkälaisessa tilanteessa mitäkin kannattaa käyttää.
 
Alkaa olla liikaa noita aseen käytökseen vaikuttavia hilppeitä ja/tai ne vaikuttavat liian vähän IMO. Ei ole kiva aina jostain netistä tarkistella, että mitäs mikäkin palikka oikeasti teki (tyyliin Battlefield ja Symthic), kun ei paljaalla silmällä oikein osaa sanoa juuta eikä jaata jostain muutaman prosentin muutoksesta satunnaisessa rekyylikuviossa. Tai sitten se vaatisi samalla aseella samalla setupilla hinkkaamista tolkuttoman pitkään, josta taas seuraa omat ongelmansa.

Toki jos saisivat ne pelin sisäiset lisäosien kuvaukset linjaan sen kanssa, mikä oikeasti muuttuu, mutta tuntuu vaan olevan aina jotenkin hirveän hankalaa pelintekijöille tuo. Tai kertoisivat vaikka suoraan, että minkälaisessa tilanteessa mitäkin kannattaa käyttää.

Joo, näin on. Etäisesti tulee bf4 mieleen jo näistä lisähilppeistä. Tosin tuossa pienen tutkiskelun (youtube videoiden / nettisherlockien datankeräämisen jälkeen) tein sen päätöksen että half grip ja vertical grip tulee otettua mukaan ja muut saa jäädä nurkkiin lojumaan. Ei kiinnosta jäädä tällaisessa pelissä minuutiksi jäädä arpomaan että mitä vittua sitä nyt sitten taas ottaisi käyttöön kun se saattaa muuttaa 4,5% asiaa xyz. Väitän että mun pelitaidoilla sillä ei tosipaikassa ole mitään merkitystä koska iso osa näistä vaikutuksista tuntuu muutenkin olevan aika pieniä (vrt. esim. ei grippiä lainkaan).

Ja sitten on joku duckbill haulikkoon (lainattu jostain bf4:stä). Käyttääkö sitä oikeasti joku?
 
Kaiken tämän voi tietysti välttää unohtamalla koko rekyylijutun. Nimimerkillä jääräpäisesti singleshoteilla pelaten ja sarja päällä vain parin metrin ampumisia varten. Edelleen odottelen no bandages eventtiä.

Toinen omiin silmiin foorumilla sattuva ilmiö on tämä harjoittelemalla paranee vakuuttelu. Huomioidaan, että kyseessä on kasvatuksellinen tapa, jälkikasvulle vakuutetaan yrittämisen tarpeellisuutta. Todellisuudessa pelin ampumismekaniikan saa lähes omaan parhaaseensa jokusessa viikossa, jonka jälkeen parempaan pystyminen hukkuu tuurin alle.

Sitten tuohon pelin toimivuteen. Osittain allekirjoitan juuri uuden koneen hankkineena, että varmaan aika vähän ongelmia ollut. Silti tämä uusin iso patch toi mukanaan nyt pari kertaa illassa Bad Module kaatumisen. Samoin inventory on lagaillut jo muutaman päivityksen ajan. Upean ja hauskan pelin kohdalla satuin konetta päivittämään, on tää hienoa.

Niin ja missä laskuvarjo on alussa, ei ainakaan selässä... :)
 
Niin ja missä laskuvarjo on alussa, ei ainakaan selässä... :)
Samaa mietin eilen.
Ensimmäisen kerran kun huomasin semisti mietin tuleeko nyt ukko vähän kovempaa tonttiin. :D

cxFI4Q8.png


EDIT: Nyt unohdin itse sen Imgur https asian.... fix'd.
 
Viimeksi muokattu:
Voiskohan noihin autoihin saada joskus vaikka käsijarrun, jonka voi pistää pysähtyessä päälle etteivät luisu alamäkeen.

Lisäksi kun katsoo vaikka näitä Shroudin videoita, niin saahan sitä pelissä kun pelissä helposti 10+ tappoa, kun puolet peleistä on täynnä "faneja" ja streamsnipaajia jotka juoksee suoraan kohti aseilla tai ilman huutelemassa jotain tyhmää. Varmaan tosi hauskaa pelata tuolla tavoin.
 
Niissä on käsijarru. Sen saa päälle välilyönnistä.

Oletan ettei se ole sellainen, joka pysyisi myös autosta poistuessa.

Pointtihan oli nimenomaan varmistaa, ettei auto karkaa alta esimerkiksi care package lootattaessa.

Ja jos vielä vähän vingutaan, niin kenen hyvä idea on ollut nuo pelaajan näköiset graffitit? Idea oli hauska ehkä CS 1.6 aikoihin hämätä spraymaalilla.
 
Oletan ettei se ole sellainen, joka pysyisi myös autosta poistuessa.

Pointtihan oli nimenomaan varmistaa, ettei auto karkaa alta esimerkiksi care package lootattaessa.
Se on nimenomaan sellainen. Oletko edes kokeillut? Viimeinen asia minkä teet ennen autosta poistumista, on välilyönnin junttaaminen pohjaan. Auto istuu jyrkässäkin mäessä kuin tatti.

xHL5Rm8.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sille on olemassa syy, miksi rallissa on kartanlukija erikseen :D Itsekin päätynyt tekemään puu- tai merijarrutuksen vähän liian monta kertaa naama kartassa ajaessa.
 
Mitä ajureita porukka käyttää? Tai millä teistä toimii pubgi parhaiten? Nvidian leiristä siis. Itsellä on nämä 391.01 mitkä on vissiin ne viralliset pubgin ajurit millä luvattiin se 7% parannus fps jne. Miettinyt vaan että onko järkeä päivitellä näitä uusimpiin. Tätä tulee enimmäkseen kumminkin pelattua.
 
Aina uusimmat ajurit olleet eikä yhdetkään ole häirinneet pelaamista suuntaan taikka toiseen. Tuon 7% väittäisin huomanneeni.
 
Rallia ei voiteta jos siellä pelätään.


Hyvä video. Vaikka replayt eivät olekaan kovin tarkkoja niin niistä saa komeaa materiaalia videoihin, vielä kun saisivat ajoneuvot ja muut fysiikkabugit korjattua.

Vinkkejä:
-Ctrl+U saa HUD:n piiloon
-Gamepadin analogisilla tateilla saa parempia kamera-ajoja kuin näppiksellä ja hiirellä, vaikka replayn gamepadtuki on vielä rampa
-Kamera-ajoja (esim. auton seuraus) voi tehdä hidastettuna ja sitten nopeuttaa editointisoftassa niin näppishiiren liikkeet näyttävät luonnollisemmilta ja kameran nopeuden saa lähelle auton nopeutta
 
On tämä lagi kyllä välillä melko kauheaa, erit. inventoryn kanssa. Lentävä kone nykii kartalla jatkuvasti ja välillä taivaallakin. Taisi tosiaan alkaa siitä #10 pätchistä. Vedän tänään windowsin uusiksi ja toivon, että siitä olisi jotain apua. Näytönohjaimesta ei varmastikaan ole kiinni ja prossukin on kellotettu 4,3GHz:iin eli koneessa ei liene vika.

Jossain vaiheessa peli pyöri kohtuudella ja tällöin FPS:t välillä 95-145.
 
On tämä lagi kyllä välillä melko kauheaa, erit. inventoryn kanssa. Lentävä kone nykii kartalla jatkuvasti ja välillä taivaallakin. Taisi tosiaan alkaa siitä #10 pätchistä. Vedän tänään windowsin uusiksi ja toivon, että siitä olisi jotain apua. Näytönohjaimesta ei varmastikaan ole kiinni ja prossukin on kellotettu 4,3GHz:iin eli koneessa ei liene vika.

Jossain vaiheessa peli pyöri kohtuudella ja tällöin FPS:t välillä 95-145.
Muistien nopeudesta varmaan joku kommentoi kohta. Siitä on ainakin puhuttu monesti, ja löytyy melko monia juttuja:
PUBG FPS FIX, game is heavily dependent on RAM Clock speed [Performance TIP] • r/PUBATTLEGROUNDS
Upgraded ddr3 ram from 1333 to 1866 • r/PUBATTLEGROUNDS
GTX 1070ti, i7 4770k and 16Gb DDR3@1600, playing 2560x1080, I can't keep 60fps • r/PUBATTLEGROUNDS

Eihän sen toki noin pitäisi mennä. Eroja joo ehkä tuoriempiin nopeisiin DDR4 verraten, mutta ei rajuja vaikutuksia luulisi olevan kuten ehkä nyt tuntuu käyvän PUBG:in kanssa.

Itsellä ei ongelmia tunnu esiintyvän tuon takia, mutta on mulle ainakin väitetty että quad channel paikkaa tuota. Eikä siten muistit "ikääntyisi" ihan samalla tavalla, tälläisissä erikoisemmissa tapauksissa.
 
Noniin. PUBG skene menee eteenpäin ja mukaan leikkiin on lähtenyt myös Yle FTW!

Yle FTW järjestää PUBG turnauksen jonka karsinnat pidetään TÄNÄÄN ja HUOMENNA klo 19 alken!

"Turnausta tulee juontamaan Yle FTW:n Aleksi "MrJallu101" Koli ja PUBG Finlandin Matti "copter" Korvenmaa. PUBG Finlandilta mukana on myös muuta taustahenkilöstöä, muun muassa adminien roolissa. Turnauksen analyytikkona ja finaalien toisena juontajana tullaan näkemään eurheilulegenda Joona "natu" Leppänen."


Yleisradio järjestää Playerunknown's Battlegrounds turnauksen - PUBGxFTW - eUrheilu.com

Karsinnat näytetään livenä Yle FTW YouTube kanavalla, josta niitä siis voidaan seurata tänään klo 19 alkaen.



Tervetuloa seuraamaan, itse suuntaan iltapäivällä Pasilan studiolle paikan päälle! :eek:
 
Ehkä viihdyttävin highlight pätkä mitä tullut vastaan tähän mennessä. :D

 
On tämä lagi kyllä välillä melko kauheaa, erit. inventoryn kanssa. Lentävä kone nykii kartalla jatkuvasti ja välillä taivaallakin. Taisi tosiaan alkaa siitä #10 pätchistä. Vedän tänään windowsin uusiksi ja toivon, että siitä olisi jotain apua. Näytönohjaimesta ei varmastikaan ole kiinni ja prossukin on kellotettu 4,3GHz:iin eli koneessa ei liene vika.

Jossain vaiheessa peli pyöri kohtuudella ja tällöin FPS:t välillä 95-145.

Oletko koittanut vakiokelloilla? Ihan vain testin vuoksi. Itsellä oli yhdessä vaiheessa sellaista nykimistä, että äijä juoksi ~10 metriä kerrallaan, pysähtyi ja alkoi taas nollasta juoksemaan. Hiukan oli rasittavaa. Pelkkä boottailu ja odottelu ei auttanut, laskin prosessorin kelloja ~50-100 mHz (ei muista enää) maksimikelloista niin loppui nykiminen.
 
Oletko koittanut vakiokelloilla? Ihan vain testin vuoksi. Itsellä oli yhdessä vaiheessa sellaista nykimistä, että äijä juoksi ~10 metriä kerrallaan, pysähtyi ja alkoi taas nollasta juoksemaan. Hiukan oli rasittavaa. Pelkkä boottailu ja odottelu ei auttanut, laskin prosessorin kelloja ~50-100 mHz (ei muista enää) maksimikelloista niin loppui nykiminen.

Tämä ongelma oli jo vakiokelloilla. Tämän takia oikeastaan aloin alunperin kellottamaan.

Pitääpä muisteja yrittää kellotella. Olisiko jossain ensikertalaiselle helpot ohjeet?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 789
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom