Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Miten paska tuuri voi olla: Juoksen metsässä kohti seuraavaa turva-aluetta ja päälle napsahtaa pommitusalue - olen millilleen sen keskellä! Juoksen kusi sukassa kohti lähintä mökkiä, jotta pääsen turvaan. Heti kun aukaisen mökin oven, tulee haulikosta naamaan :btooth:

P.S. Talokämppijät on mulkkuja.
 
Miten paska tuuri voi olla: Juoksen metsässä kohti seuraavaa turva-aluetta ja päälle napsahtaa pommitusalue - olen millilleen sen keskellä! Juoksen kusi sukassa kohti lähintä mökkiä, jotta pääsen turvaan. Heti kun aukaisen mökin oven, tulee haulikosta naamaan :btooth:

P.S. Talokämppijät on mulkkuja.
Eli jos sinä olisit ensin ehtinyt taloon turvaan pommialueelta, olisit talokämppijä? :speak:
 
Eli jos sinä olisit ensin ehtinyt taloon turvaan pommialueelta, olisit talokämppijä? :speak:

@Dargol Etkö just hehkuttanu pari sivua taaksepäin että nyylääminen on lempistrategiasi :D

Silloin kun minä asetun itsepuolustusasemiin mökkiin, on kyseessä erinomainen ja ylivertainen strategia. Jos joku toinen tekee niin ja minä kärsin siitä, on kyseessä kämppäävä mulkku :shifty:
 
Nyt on update #12 livessä.
Patch notes: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #12

Siellä oli tullut muutama lisäys vielä, boldilla huomio koska montaa tuntui kiinnostavan ja säätivät tuota test servulla:
  • Now when you adjust your reticle style in-game (using the PageUp/PageDown keys) your preferences will be remembered across play sessions
  • The reticle on the 3x scope has been updated
  • Vertical mouse sensitivity is now set to 0.7 by default. To make your vertical:horizontal mouse sensitivity 1:1, simply set both to 1.0 in the settings.
  • Fixed an issue causing punching to slow down movement while sprinting
  • Fixed an issue causing crash sounds to play when approaching vehicles
  • We’ve added better in-game descriptions for all of the new grips and attachments. See updated descriptions in the patch notes below
We’ve also added more information about limb shot modifiers in the “Weapon & Item Balance” section of the patch notes.​

Samalla myös uusi event mode, joka alkoi jo ja loppuu 7.5. kello 05:00.
Kyseessä 10x 5-man squadeilla ja respawnilla varustettu moodi. Samanlainen kuin edellinen "TDM", tosin mappi nyt Miramar ja ympyrä inasen isompi. Niin, ja spawnitaan care package aseilla sekä kolmosen varusteilla.....

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: New Event Mode - War Mode: Desert Knights
 
  • Vertical mouse sensitivity is now set to 0.7 by default. To make your vertical:horizontal mouse sensitivity 1:1, simply set both to 1.0 in the settings.

Niin se 0,7 on nyt ilmeisesti se mitä vertikaali on ollut tähänkin asti defaulttina mutta nyt on mahdollisuus säätää 1:1 menun kautta?
 
Niin se 0,7 on nyt ilmeisesti se mitä vertikaali on ollut tähänkin asti defaulttina mutta nyt on mahdollisuus säätää 1:1 menun kautta?
Juuri näin, eli test servulla oli vielä niin että se "1.0" oli sellainen kuten ennen. 1.4x (en muista nyt tarkalleen) oli sitten asetus että sais horizontal:vertical sen 1:1.
Nyt vain laittaa sen 1.0. :)
 
Juuri näin, eli test servulla oli vielä niin että se "1.0" oli sellainen kuten ennen. 1.4x (en muista nyt tarkalleen) oli sitten asetus että sais horizontal:vertical sen 1:1.
Nyt vain laittaa sen 1.0. :)

Joo niin muistaakseni vertical piti jostain inistä laittaa ~1.42 jos halus 1:1 herkkyyden
 
Nyt on update #12 livessä.
Patch notes: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #12

Siellä oli tullut muutama lisäys vielä, boldilla huomio koska montaa tuntui kiinnostavan ja säätivät tuota test servulla:
  • Now when you adjust your reticle style in-game (using the PageUp/PageDown keys) your preferences will be remembered across play sessions
  • The reticle on the 3x scope has been updated
  • Vertical mouse sensitivity is now set to 0.7 by default. To make your vertical:horizontal mouse sensitivity 1:1, simply set both to 1.0 in the settings.
  • Fixed an issue causing punching to slow down movement while sprinting
  • Fixed an issue causing crash sounds to play when approaching vehicles
  • We’ve added better in-game descriptions for all of the new grips and attachments. See updated descriptions in the patch notes below
We’ve also added more information about limb shot modifiers in the “Weapon & Item Balance” section of the patch notes.​

Samalla myös uusi event mode, joka alkoi jo ja loppuu 7.5. kello 05:00.
Kyseessä 10x 5-man squadeilla ja respawnilla varustettu moodi. Samanlainen kuin edellinen "TDM", tosin mappi nyt Miramar ja ympyrä inasen isompi. Niin, ja spawnitaan care package aseilla sekä kolmosen varusteilla.....

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: New Event Mode - War Mode: Desert Knights

Eli tuliko se pätsi jo vai ei?
 
Joo niin muistaakseni vertical piti jostain inistä laittaa ~1.42 jos halus 1:1 herkkyyden

Jahas, enpä ole moista tiennyt. Onkin ollut ongelmia tuon spray controlin kanssa.

E: Nyt sitten pitää vain opetella uudestaan ampumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ovatko nämä #10 patchissä tulleet zone-muutokset vielä voimassa? Jotainhan muuttivat takaisin, mutta koskivatko näihin?

f054cfb73fd55ba8d2bae676cafad4d3c42ecb1d.jpg
 
Ovatko nämä #10 patchissä tulleet zone-muutokset vielä voimassa? Jotainhan muuttivat takaisin, mutta koskivatko näihin?

f054cfb73fd55ba8d2bae676cafad4d3c42ecb1d.jpg
Jos nyt oikein muistan, zone muutokset vedettiin kokonaisuudessaan takaisin.
Eli takaisin suunnittelupöydälle. Eikä mun mielestä ole vielä tullut uutta versiota testiin, vaikka noihan kävi kai jopa livessä asti.

Ehkä nyt kun update #12 saatiin testiltä pois, sinne tulee noista seuraavaksi uusi kokeilu?

Kesti vähän löytää juttua tuosta, ei tuntunut löytyvän PUBG tai PUBG_help Twitteristä, mutta muualta löytyi:

Rolling Back Recent Blue Zone Changes • r/PUBATTLEGROUNDS

Rolling Back Recent Blue Zone Changes
 
Viimeksi muokattu:
Paluu pelikentille kuten Pate ja Rykä lauloi. Tulin tässä hankkineeksi uuden pelisetupin, edellisen kerran PC käynnistetty vuonna 2007 ja edelliset kokemukset moninpeleistä ovat aikakaudelta DoD/CS source.

Kavereiden suosituksesta sitten PUBG asennukseen ja tämä ketju luettu läpi. Kolme iltaa nyt tahkottu ja on kyllä omaan makuun todella tunnelmallinen ja mukavan haastava. En ollut aiemmin pelannut mitään voicejen kanssa niin sekin toi mukavan lisäelementin kun muutamat kierrokset DUO:na vedeltiin. Taktiikkana nyt solossa hypätä lähimpään kylään ja etsiä aktiivisesti rähinöitä jotta aimi kehittyisi. Hyville positioille olen päässyt useamminkin mutta kun ei osu niin ei osu. Tai jos osuu niin sitten jotenkin jäätyy yhden laakin jälkeen kun pitäisi naulata lisää perään. DUOssa sitten vähän varovaisemmalla setillä liikkeellä tai siten kuin kokeneempi pelikaveri liidaa.
 
Kokeilin tässä nyt ihan huvin vuoksi sitä, että tipun rähinän keskelle. Kolme tappoa ja oma kuolema ei vituttanut 10 minuutin pelin jälkeen läheskään yhtä paljoa kuin sniputetuksi tuleminen 20 minuutin loottauksen ja vaelluksen jälkeen. Saatan ehkä mahdollisesti potentiaalisesti luultavasti puntaroida joskus että voisin ehkä teoriassa harkita tällaista pelityyliä :vihellys:
 
Suosittelen lämpimästi.

Toki ite en jaksa alkulagien ja loottispawnin ongelmien takia ihan suoraan hotspotteihin hyppiä mutta kun katselee siitä liepeiltä sopivasti paikan mistä sen aseen liivit ja kypärän saa niin on mukavampi painaa sekaan..

Toki on myös paljon "semihotspotteja" johon tulee se 1-5 tyyppiä/duoa/squadia jossa pääsee silleen sopivasti tappelemaan alkuun.
 
SLR tuntuis olevan kova sniperi ilman kompuraakin. Videon lopussa näkyy ne todelliset ampumataidot. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin tuntuu ettei peli toimi taaskaan niin hyvin ennen kuin tätä patchia. Tuntuu jotenkin tahmealta. Vaikea selittää. Fps ei kyllä isoja eroja ainakaan ollut. Ja sitä samaa ääni ongelmaa oli itsellä tässä liven puolella nytten mitä testissä. Että äänet häviää välillä sekunnin ajaksi.
 
Lataa 10,6 gigan päivitystä. Onkohan tuo testi buildi ajettu nyt myös live puolelle?

ON!
 
Eipä uusimmassa pätsissä ole muuta vikaa kuin tuo attachmenttien muutos. Aivan täysin järjenvastaista ylibuffata DMRiä kun rynkkyjen kärkipalat ja lippaat käyvät melkein yks yhteen. Ehkä myös nuo pari uutta tähtäintä (3 ja 6) nosti tähtäinten nettomäärää niin, että nykyään kaikilla on kunnon kiikarit kannossa. Enemmän kannossa kiikareita kuin aseita johon ne sopisi. Ruuvattavat tähtäimet ovat osittain rikki. Jos nostat 6x tai 8x (varmaan myös 15x) naamalle ja rupeat kiikaroimaan niin pudottaa frameja hetkellisesti.

Karkkia ja muita pulttilukkoja pelkää nyt kokeneempikin, kun 3lvl potat ovat laatikoissa. Täytyy odottaa jonkun juutubettajan testiä gripeistä, että osaa valita kantoon sopivimmat. :vihellys:
 
Toi weapon balancing tais pitää sisällää kaikkien 5,56 AR:ien nerffin ja M4 ei enää olisi OP vaan ihan ok jos on täysin modattu.
 
Huippuja nämä päivitykset. Tuntuu että ottaa joka kerta takapakkia. Parissa matsissa ei varmasti rekisteröinyt hittejä. AR:llä 8 kertaa kaveria takaapäin ja varmasti kaksi niistä oli HS. Toisessa matsissa kuolin 1on1 tilanteessa, siten että ammunta äänet tulivat vasta sitten kun olin jo kuollut. GG.

:sclap:
 
Jos nyt oikein muistan, zone muutokset vedettiin kokonaisuudessaan takaisin.
Eli takaisin suunnittelupöydälle. Eikä mun mielestä ole vielä tullut uutta versiota testiin, vaikka noihan kävi kai jopa livessä asti.

Ehkä nyt kun update #12 saatiin testiltä pois, sinne tulee noista seuraavaksi uusi kokeilu?

Kesti vähän löytää juttua tuosta, ei tuntunut löytyvän PUBG tai PUBG_help Twitteristä, mutta muualta löytyi:

Rolling Back Recent Blue Zone Changes • r/PUBATTLEGROUNDS

Rolling Back Recent Blue Zone Changes

Toi oli helposti paras update pitkään aikaan. Loppu rinkuloissa taistelu jalan oli paljon mukavampaa, kun pystyi oikeasti taistelemaan takaisin, ilman että kun sininen raiskaa aivan täysin, koska pari vihua istuu talossa alueen rajalla.
 
Siis onko tuosta jotain etua sitten jollain toisella saralla? Henk. koht. en ole koskaan tykännyt näistä varusteista, jotka tekevät aseesta jollain saralla stockia heikomman. Silencer on ehkä ainoita missä ymmärtää jonkun pienen penaltin mutta esim. tuossa ei ole mitään järkeä, että gripillä ase potkii enemmän kuin ilman (vaikka antaisikin jonkun toisen edun)..
 
Siis onko tuosta jotain etua sitten jollain toisella saralla?
On toki, kertalaukauksia ampuessa se palauttaa tähtäimen lähes siihen missä se oli ammuttaessa. Eli taitaa olla paras yli 50 metriin ammuttaessa, koska sinne harvemmin ammutaan sarjoja vaan nakutetaan nopeita yksittäislaukauksia. Sen kummemmin testailematta (vain pari päivää kokemusta) sanoisin että pystygripit on kertalaukauksia varten (aina sniperiin, usein AR:ään) ja vinotgripit (usein AR:ään, aina SMG:hen) sarjatulta varten.

EDIT: TL;DR lightweight grip on paras :D
 
Äänet ainaki hyvin välillä pätkii ku ajaa eri ajoneuvoilla. Tulipahan eka kertaa kuoltua red zoneenkin ajaessa...
 
Hyviä uudistuksia noin muuten, mutta SLR miellän aika ylivoimaiseksi - lempiase siitä ainakin tuli yhden kokeilun perusteella. Tuntui ettei rekyyliä ole nimeksikään, ja tuli osuttua tuolla ihan huomattavan helposti - vaikka voitto jäikin haaveeksi. Tosin scopeja ja grippejä on nyt niin moneen lähtöön, ettei oikein tiedä mitä sitä aseeseen pistäisi.

...ja nuo äänet bugittavat 3/4 squadini pelaajista, jatkuvia puolen sekunnin / sekunnin stoppeja. Yhdellä pelaajalla alkoi lisäksi fps tippumaan kaikissa sisätiloissa, ihan puoliavonaisissa halleissakin.
 
Äänet pätki täälläkin, fps droppeja tai lagia ei esiintynyt (normaalia enempää).
 
Itse en huomannut suurempia ongelmia pelin kanssa. Scopeja on ehkä vähän liikaakiin minun makuuni ja noita grippejä nyt ainakin on liikaa. Menee hetki, että löytää noista "omansa".

Lagi oli minusta ehkä helpottanut hieman. Inventoryyn tavaroita pudotellessa ei tullut nyt ainakaan samanlaista pätkimistä. Mansionin vieressä metsässä fps toisaalta tippu normitasoista ehkä 30 - en ole aiemmin kyllä ajatellut, että onko tuo ympäristö niin raskas.

Äänien kanssa en huomannut ongelmia, kun pari rundia pelasin.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla taas enemmän sääntö ku poikkeus toi pätkiminen, liian monelta kuultua. Eipä yllätä. :darra:
 
Sellaisen huomion muuten tein pelatessa, että syringejä spawnaa nyt muuallekin kuin crateihin. En itse ainakaan ole moista infoa missään huomannut.

Muutamalla rundilla löytyi kolme syringeä.
 
Sellaisen huomion muuten tein pelatessa, että syringejä spawnaa nyt muuallekin kuin crateihin. En itse ainakaan ole moista infoa missään huomannut.

Muutamalla rundilla löytyi kolme syringeä.
Patch notessa lukee selvästi syringerit on lisätty normaali lootteihin.

Adrenaline syringes now spawn (rarely) alongside normal loot in the game world
 
Joo itsekkin tuli löydettyä niitä syringejä pari kun pelasin ihan normi taloista jne.
 
Uudessa pätsissä äänet pätkii, peli kaatuilee ja lagailee siten että ADS/scopea käytettäessä tähtäin tulee esim. takaisin näkyville kun yrität klikata sen pois. Samalla tyylillä pelihahmo myös warppailee välillä pieniä matkoja edestakaisin ikään kuin serveri ja clientti olisi vähän epäsynkassa.
 
Uudessa pätsissä äänet pätkii, peli kaatuilee ja lagailee siten että ADS/scopea käytettäessä tähtäin tulee esim. takaisin näkyville kun yrität klikata sen pois. Samalla tyylillä pelihahmo myös warppailee välillä pieniä matkoja edestakaisin ikään kuin serveri ja clientti olisi vähän epäsynkassa.

Edelleen hyhä ja toimiva peli siis :facepalm:
 
Itellä loppui se käynnistettäessä ja pelin loputtua kaatuminen ainakin toistaiseksi tän pätsin myötä joten olen erittäin tyytyväinen.. :) Pahimmillaan tartti käynnistää 10-15 kertaa peräkkäin ennen pääsi lobbyyn asti.
 
Kestääkö muilla matchmakingissä paljon pidempään kuin aiemmin? Aamulla ainakin saattoi 1-1,5 minuuttia latailla matchmaking-ruutua ja pelin täyttyminen kesti paljon pidempään.
 
Kestääkö muilla matchmakingissä paljon pidempään kuin aiemmin? Aamulla ainakin saattoi 1-1,5 minuuttia latailla matchmaking-ruutua ja pelin täyttyminen kesti paljon pidempään.
Tämä oli yksi syy miksi kesti saada map select. Luultavasti johtuu täysin tuosta.
Ei sillä etteikö matchmaking voi käydä muutenkin hitaalla.

Sehän suoriltaan pidentää yllättävän huomattavasti matchmaking aikaa. Miettii kuitenkin monta uutta vaihtoehtoa tulee kun lisäät yhtälöön miramar/erangel/kummatkin, aiemman squad size + tpp/fpp lisäksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom