Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Ite tykkäilen hinaa kyllä ihan ulkosalla, juosta rajaa pitkin koko aika. Siellähän rajalla nimenomaan selkä sinistä vasten kärmekset makoilevat ruohikossa, hipit halailevat puita ja jotkut kaivertavat kiviä.

Taloista liikkeelle lähtö on aika useinkin kuolemaksi. Sille puolen afkaamaan maastoon johon alue vie, kun hermannit tulevat buusteripäissään talosta ulos juoksemaan, alueen hiillostaessa niskaan.
Oon kyllä nyt pidemmmän pelittelyn jälkeen tullut juuri tähän lopputulokseen, mieluiten ringin rajoilla ulkona. Suojana sitten puut, kivet, ja kuopat yms.

Talot tuntuu oikeastaan melkoisilta death trapeilta, kuten myös sivusit.
Etenkin loppurinkuloissa siinä on kyllä altavastaajana jos talossa olet. Ehkä ainoa poikkeus se että rinki kiristyy itse taloon. Kerran itsellä meni niin että se rinkula katosi siis kokonaan pois (muuttuikos tämä jo, ei katoa kokonaan?) talon sisälle rappusiin, ja siinä sisällä olevat kyllä vei voiton.

Added a separate EU server option on the Test Server
Noni, hienoa.
Tosin mielenkiinnolla odotan kauan se vielä test servuilla on.
 
No niin, eu servut kelpaa kyllä :)
Kyllä sen huomas NA:ssa kun pingit melkein kahtasataa :darra:
 
Joo nyt meni viimenenki syy pelata normi servuilla ennenkö laittavat pätsin liveen :).
 
No niin, eu servut kelpaa kyllä :)
Kyllä sen huomas NA:ssa kun pingit melkein kahtasataa :darra:
Joo, kelpaa kyllä.
Onhan noissa aika rajua ero, pyöristettynä 3-5x vs EU.
Tosin kai se valitsee meille noi east coast....? On toi 3x jo kyllä paha.

upload_2018-4-30_16-31-7.png


Oletettavasti ihan tarpeeksi paikkansa pitävä tämän sivuston ping test: PUBG Servers Ping
 
Onko tällaisia jatkuvia pikkupäivityksiä tullut aiemmin jatkuvasti? Tänään pelannut ehkä 2 h ja sinä aikana kaksi ilmoitusta, että peli pitää päivittää. Toinen oli joku reilu 20 ja toinen reilu 60 megaa.
Parin viime viikon sisään nuita on tullut useita joskus monta päivässä, vissiin jotain anti-cheat juttuja. Äsken esim. käynnistin Steamin ja sieltä valui koneelle beta servupäivitys ja normi PUBG:n 25.6MB päivitys, 5 minuutin päästä tuli taas uusi 25.6MB päivitys. :D FPP:ssä ei ole kyllä huijareita näkynyt aikoihin.
 
Ehkä ainoa poikkeus se että rinki kiristyy itse taloon. Kerran itsellä meni niin että se rinkula katosi siis kokonaan pois (muuttuikos tämä jo, ei katoa kokonaan?) talon sisälle rappusiin, ja siinä sisällä olevat kyllä vei voiton.

Kyllä tuo rinkulan kiristyminen oli vielä männä viikolla tuollainen. Miramarissa viimeinen rinkula oli siten että sen sisään mahtui kaksi pienehköä taloa vierekkäin (joku iso kaupunki, en muista mikä). Kumpikaan ei lähtenyt hakemaan vaan se oli sitten jotain kikkailua vaan, kunnes kartta ilmoitti pisteen johon alue pienenee ja häviää kokonaan. Tästä oli sitten kummankin pakko lähteä liikkeelle ja onnekseni siitä tuli kana napattua.

Kun (luullusti) viimeinen ympyrä sulkeutui niin mikään aikalaskuri ei ollut käynnissä, ennen kuin peli ilmoittu mihin alue tulee katoamaan. Ainakin tuo viimeisen alueen aika tuntui erittäin pitkältä, mutta toisaalta tuollaisessa tilanteessa 30-60 sekuntiakin tuntuu pitkältä, varsinkin jos aikalaskuria ei näe.
 
Tuossa hetken päästä klo 20 on sitten PUBG Finland "VAPPU SPECIAL" custom peli-ilta, pelataan tänään War Modea ainakin näin alkuun. 8-man squadeja 4 kpl, eli 32 mahtuu pelaamaan samaan aikaan. Pelit selostetaan PUBG Finland Twitch kanavalle:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Peleihin pääsee mukaan PUBG Finland Discordin kautta kanavalta #yhteisopelit.

Linkki Discord -palvelimelle:
https://discord.gg/jt8jdax

Niin joo, minä teen castin ja hostaan pelit! :D
 
Mättääkö tässä välillä oikeasti näin pahasti tämä osuminen: ammuin vihollista UMP:llä viiden metrin päästä KAHTEEN otteeseen sarjalla ja vihollinen otti molemmilla kerroilla useita osumia, muttei kuole. Sitten tämä vihollinen ampuu minua kerran SCARilla ja kuolen saman tien vaikka on kypärät ja liivit!
 
Mättääkö tässä välillä oikeasti näin pahasti tämä osuminen: ammuin vihollista UMP:llä viiden metrin päästä KAHTEEN otteeseen sarjalla ja vihollinen otti molemmilla kerroilla useita osumia, muttei kuole. Sitten tämä vihollinen ampuu minua kerran SCARilla ja kuolen saman tien vaikka on kypärät ja liivit!

Hyvinkin mahdollista, että vihollinen omalla ruudullaan ampui sinuun useamman laukauksen, mutta sulla kuului/näkyi vain yksi. Näitä sattuu välillä. Itsellä on sama käynyt ainakin kerran uzin kanssa kolme sarjaa ukkoon ja veri lentää mutta ei kuole ja replaysta katoin niin kaverille jäi vielä 1/4 terveydestä jäljelle. Varmaan tuli jotain ihme raaja osumia vain tai jotain... Yleensä uzi tuosta parista metristä on aika tappava :).
 
Saako noista loot bokseista koskaan mitään arvokasta? Lähinnä niistä on tullut vain jotain alle 10 sentin tusinaryysyjä.
 
Mättääkö tässä välillä oikeasti näin pahasti tämä osuminen: ammuin vihollista UMP:llä viiden metrin päästä KAHTEEN otteeseen sarjalla ja vihollinen otti molemmilla kerroilla useita osumia, muttei kuole. Sitten tämä vihollinen ampuu minua kerran SCARilla ja kuolen saman tien vaikka on kypärät ja liivit!

Eilen tuli otettua 2 kertaa kuokkaan 1vs1 tilanteessa tuon takia, itelle näytti ettei vihu kerennyt edes alottaa ampumaan kun olin jo osunut 3 kertaa (3 veri roisketta lähti) silti ite kuolin??! Pikkasen meenas mennä järki noiden takia.
 
Niin kyllä teen tästä lähtien. Mutta entä jos sieltä kuitenki tulisi jotain arvokasta... :nb:

Siksipä ite availenkin lootat vaikka eupä sieltä juuri ikään mitään tule... noh silti olen varmaan 200e edestä myynyt jo rojua steamissa, mutta toisaalta ainakin 150e oon myös ostellu laatikoita ja avaimia :D.. ihan hauskaa ajan vietettä niin kauan kun ei tuu oikeeta rahaa liikaa laitettua peliin
 
Kannattaa tosiaan myydä laatikot avaamatta ja ostaa niillä rahoilla sitten jotain. Minä olen tienannut nyt n. 45€ pelkästään laatikoita myymällä. Susirumat aseskinit ei kiinnosta pätkän vertaa mutta ostin viime viikolla kympillä avaimia talteen. Kunhan uudet maksulliset laatikot (aseskinit) tulevat odotan kymmenkertaista tuottoa ensimmäiseltä päivältä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Miten paska tuuri voi olla: Juoksen metsässä kohti seuraavaa turva-aluetta ja päälle napsahtaa pommitusalue - olen millilleen sen keskellä! Juoksen kusi sukassa kohti lähintä mökkiä, jotta pääsen turvaan. Heti kun aukaisen mökin oven, tulee haulikosta naamaan :btooth:

P.S. Talokämppijät on mulkkuja.
 
Miten paska tuuri voi olla: Juoksen metsässä kohti seuraavaa turva-aluetta ja päälle napsahtaa pommitusalue - olen millilleen sen keskellä! Juoksen kusi sukassa kohti lähintä mökkiä, jotta pääsen turvaan. Heti kun aukaisen mökin oven, tulee haulikosta naamaan :btooth:

P.S. Talokämppijät on mulkkuja.
Eli jos sinä olisit ensin ehtinyt taloon turvaan pommialueelta, olisit talokämppijä? :speak:
 
Eli jos sinä olisit ensin ehtinyt taloon turvaan pommialueelta, olisit talokämppijä? :speak:

@Dargol Etkö just hehkuttanu pari sivua taaksepäin että nyylääminen on lempistrategiasi :D

Silloin kun minä asetun itsepuolustusasemiin mökkiin, on kyseessä erinomainen ja ylivertainen strategia. Jos joku toinen tekee niin ja minä kärsin siitä, on kyseessä kämppäävä mulkku :shifty:
 
Nyt on update #12 livessä.
Patch notes: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #12

Siellä oli tullut muutama lisäys vielä, boldilla huomio koska montaa tuntui kiinnostavan ja säätivät tuota test servulla:
  • Now when you adjust your reticle style in-game (using the PageUp/PageDown keys) your preferences will be remembered across play sessions
  • The reticle on the 3x scope has been updated
  • Vertical mouse sensitivity is now set to 0.7 by default. To make your vertical:horizontal mouse sensitivity 1:1, simply set both to 1.0 in the settings.
  • Fixed an issue causing punching to slow down movement while sprinting
  • Fixed an issue causing crash sounds to play when approaching vehicles
  • We’ve added better in-game descriptions for all of the new grips and attachments. See updated descriptions in the patch notes below
We’ve also added more information about limb shot modifiers in the “Weapon & Item Balance” section of the patch notes.​

Samalla myös uusi event mode, joka alkoi jo ja loppuu 7.5. kello 05:00.
Kyseessä 10x 5-man squadeilla ja respawnilla varustettu moodi. Samanlainen kuin edellinen "TDM", tosin mappi nyt Miramar ja ympyrä inasen isompi. Niin, ja spawnitaan care package aseilla sekä kolmosen varusteilla.....

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: New Event Mode - War Mode: Desert Knights
 
  • Vertical mouse sensitivity is now set to 0.7 by default. To make your vertical:horizontal mouse sensitivity 1:1, simply set both to 1.0 in the settings.

Niin se 0,7 on nyt ilmeisesti se mitä vertikaali on ollut tähänkin asti defaulttina mutta nyt on mahdollisuus säätää 1:1 menun kautta?
 
Niin se 0,7 on nyt ilmeisesti se mitä vertikaali on ollut tähänkin asti defaulttina mutta nyt on mahdollisuus säätää 1:1 menun kautta?
Juuri näin, eli test servulla oli vielä niin että se "1.0" oli sellainen kuten ennen. 1.4x (en muista nyt tarkalleen) oli sitten asetus että sais horizontal:vertical sen 1:1.
Nyt vain laittaa sen 1.0. :)
 
Juuri näin, eli test servulla oli vielä niin että se "1.0" oli sellainen kuten ennen. 1.4x (en muista nyt tarkalleen) oli sitten asetus että sais horizontal:vertical sen 1:1.
Nyt vain laittaa sen 1.0. :)

Joo niin muistaakseni vertical piti jostain inistä laittaa ~1.42 jos halus 1:1 herkkyyden
 
Nyt on update #12 livessä.
Patch notes: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #12

Siellä oli tullut muutama lisäys vielä, boldilla huomio koska montaa tuntui kiinnostavan ja säätivät tuota test servulla:
  • Now when you adjust your reticle style in-game (using the PageUp/PageDown keys) your preferences will be remembered across play sessions
  • The reticle on the 3x scope has been updated
  • Vertical mouse sensitivity is now set to 0.7 by default. To make your vertical:horizontal mouse sensitivity 1:1, simply set both to 1.0 in the settings.
  • Fixed an issue causing punching to slow down movement while sprinting
  • Fixed an issue causing crash sounds to play when approaching vehicles
  • We’ve added better in-game descriptions for all of the new grips and attachments. See updated descriptions in the patch notes below
We’ve also added more information about limb shot modifiers in the “Weapon & Item Balance” section of the patch notes.​

Samalla myös uusi event mode, joka alkoi jo ja loppuu 7.5. kello 05:00.
Kyseessä 10x 5-man squadeilla ja respawnilla varustettu moodi. Samanlainen kuin edellinen "TDM", tosin mappi nyt Miramar ja ympyrä inasen isompi. Niin, ja spawnitaan care package aseilla sekä kolmosen varusteilla.....

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: New Event Mode - War Mode: Desert Knights

Eli tuliko se pätsi jo vai ei?
 
Joo niin muistaakseni vertical piti jostain inistä laittaa ~1.42 jos halus 1:1 herkkyyden

Jahas, enpä ole moista tiennyt. Onkin ollut ongelmia tuon spray controlin kanssa.

E: Nyt sitten pitää vain opetella uudestaan ampumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ovatko nämä #10 patchissä tulleet zone-muutokset vielä voimassa? Jotainhan muuttivat takaisin, mutta koskivatko näihin?

f054cfb73fd55ba8d2bae676cafad4d3c42ecb1d.jpg
 
Ovatko nämä #10 patchissä tulleet zone-muutokset vielä voimassa? Jotainhan muuttivat takaisin, mutta koskivatko näihin?

f054cfb73fd55ba8d2bae676cafad4d3c42ecb1d.jpg
Jos nyt oikein muistan, zone muutokset vedettiin kokonaisuudessaan takaisin.
Eli takaisin suunnittelupöydälle. Eikä mun mielestä ole vielä tullut uutta versiota testiin, vaikka noihan kävi kai jopa livessä asti.

Ehkä nyt kun update #12 saatiin testiltä pois, sinne tulee noista seuraavaksi uusi kokeilu?

Kesti vähän löytää juttua tuosta, ei tuntunut löytyvän PUBG tai PUBG_help Twitteristä, mutta muualta löytyi:

Rolling Back Recent Blue Zone Changes • r/PUBATTLEGROUNDS

Rolling Back Recent Blue Zone Changes
 
Viimeksi muokattu:
Paluu pelikentille kuten Pate ja Rykä lauloi. Tulin tässä hankkineeksi uuden pelisetupin, edellisen kerran PC käynnistetty vuonna 2007 ja edelliset kokemukset moninpeleistä ovat aikakaudelta DoD/CS source.

Kavereiden suosituksesta sitten PUBG asennukseen ja tämä ketju luettu läpi. Kolme iltaa nyt tahkottu ja on kyllä omaan makuun todella tunnelmallinen ja mukavan haastava. En ollut aiemmin pelannut mitään voicejen kanssa niin sekin toi mukavan lisäelementin kun muutamat kierrokset DUO:na vedeltiin. Taktiikkana nyt solossa hypätä lähimpään kylään ja etsiä aktiivisesti rähinöitä jotta aimi kehittyisi. Hyville positioille olen päässyt useamminkin mutta kun ei osu niin ei osu. Tai jos osuu niin sitten jotenkin jäätyy yhden laakin jälkeen kun pitäisi naulata lisää perään. DUOssa sitten vähän varovaisemmalla setillä liikkeellä tai siten kuin kokeneempi pelikaveri liidaa.
 
Kokeilin tässä nyt ihan huvin vuoksi sitä, että tipun rähinän keskelle. Kolme tappoa ja oma kuolema ei vituttanut 10 minuutin pelin jälkeen läheskään yhtä paljoa kuin sniputetuksi tuleminen 20 minuutin loottauksen ja vaelluksen jälkeen. Saatan ehkä mahdollisesti potentiaalisesti luultavasti puntaroida joskus että voisin ehkä teoriassa harkita tällaista pelityyliä :vihellys:
 
Suosittelen lämpimästi.

Toki ite en jaksa alkulagien ja loottispawnin ongelmien takia ihan suoraan hotspotteihin hyppiä mutta kun katselee siitä liepeiltä sopivasti paikan mistä sen aseen liivit ja kypärän saa niin on mukavampi painaa sekaan..

Toki on myös paljon "semihotspotteja" johon tulee se 1-5 tyyppiä/duoa/squadia jossa pääsee silleen sopivasti tappelemaan alkuun.
 
SLR tuntuis olevan kova sniperi ilman kompuraakin. Videon lopussa näkyy ne todelliset ampumataidot. :D
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin tuntuu ettei peli toimi taaskaan niin hyvin ennen kuin tätä patchia. Tuntuu jotenkin tahmealta. Vaikea selittää. Fps ei kyllä isoja eroja ainakaan ollut. Ja sitä samaa ääni ongelmaa oli itsellä tässä liven puolella nytten mitä testissä. Että äänet häviää välillä sekunnin ajaksi.
 
Lataa 10,6 gigan päivitystä. Onkohan tuo testi buildi ajettu nyt myös live puolelle?

ON!
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Eipä uusimmassa pätsissä ole muuta vikaa kuin tuo attachmenttien muutos. Aivan täysin järjenvastaista ylibuffata DMRiä kun rynkkyjen kärkipalat ja lippaat käyvät melkein yks yhteen. Ehkä myös nuo pari uutta tähtäintä (3 ja 6) nosti tähtäinten nettomäärää niin, että nykyään kaikilla on kunnon kiikarit kannossa. Enemmän kannossa kiikareita kuin aseita johon ne sopisi. Ruuvattavat tähtäimet ovat osittain rikki. Jos nostat 6x tai 8x (varmaan myös 15x) naamalle ja rupeat kiikaroimaan niin pudottaa frameja hetkellisesti.

Karkkia ja muita pulttilukkoja pelkää nyt kokeneempikin, kun 3lvl potat ovat laatikoissa. Täytyy odottaa jonkun juutubettajan testiä gripeistä, että osaa valita kantoon sopivimmat. :vihellys:
 
Huippuja nämä päivitykset. Tuntuu että ottaa joka kerta takapakkia. Parissa matsissa ei varmasti rekisteröinyt hittejä. AR:llä 8 kertaa kaveria takaapäin ja varmasti kaksi niistä oli HS. Toisessa matsissa kuolin 1on1 tilanteessa, siten että ammunta äänet tulivat vasta sitten kun olin jo kuollut. GG.

:sclap:
 
Jos nyt oikein muistan, zone muutokset vedettiin kokonaisuudessaan takaisin.
Eli takaisin suunnittelupöydälle. Eikä mun mielestä ole vielä tullut uutta versiota testiin, vaikka noihan kävi kai jopa livessä asti.

Ehkä nyt kun update #12 saatiin testiltä pois, sinne tulee noista seuraavaksi uusi kokeilu?

Kesti vähän löytää juttua tuosta, ei tuntunut löytyvän PUBG tai PUBG_help Twitteristä, mutta muualta löytyi:

Rolling Back Recent Blue Zone Changes • r/PUBATTLEGROUNDS

Rolling Back Recent Blue Zone Changes

Toi oli helposti paras update pitkään aikaan. Loppu rinkuloissa taistelu jalan oli paljon mukavampaa, kun pystyi oikeasti taistelemaan takaisin, ilman että kun sininen raiskaa aivan täysin, koska pari vihua istuu talossa alueen rajalla.
 
Siis onko tuosta jotain etua sitten jollain toisella saralla? Henk. koht. en ole koskaan tykännyt näistä varusteista, jotka tekevät aseesta jollain saralla stockia heikomman. Silencer on ehkä ainoita missä ymmärtää jonkun pienen penaltin mutta esim. tuossa ei ole mitään järkeä, että gripillä ase potkii enemmän kuin ilman (vaikka antaisikin jonkun toisen edun)..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 947
Viestejä
5 057 590
Jäsenet
81 008
Uusin jäsen
karvaranne

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom