Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Viimeisimmän patchin jälkeen kaatuillut usein. Kaverilla tehnyt myös sitä, että ei pysty hyppäämään koneesta ja äänet lagaa alussa.

Näppiksen toimimattomuuteen ja äänien lagaamiseen vaikuttaa todennäköisesti jokin videon toisto softa/Youtube. Jos sattuu chromella olemaan esimerkiksi youtubella aktiivinen ruutu auki vaikka pausella niin saattaa näppis ja äänet lopettaa pelissä toimintansa. Kannattaa siis tuossa tapauksessa sulkea muut ylimääräiset ohjelmat taustalta.
 
Näppiksen toimimattomuuteen ja äänien lagaamiseen vaikuttaa todennäköisesti jokin videon toisto softa/Youtube. Jos sattuu chromella olemaan esimerkiksi youtubella aktiivinen ruutu auki vaikka pausella niin saattaa näppis ja äänet lopettaa pelissä toimintansa. Kannattaa siis tuossa tapauksessa sulkea muut ylimääräiset ohjelmat taustalta.

Ok. Itse huomannut, että kontrollit menee välillä rikki kun käy winukassa. On korjaantunut kun alt tabaa uudestaan.
 
Ok. Itse huomannut, että kontrollit menee välillä rikki kun käy winukassa. On korjaantunut kun alt tabaa uudestaan.
Eilen lakkas näppäimet itsellä toimimasta, kerran klikkasi rmb ja taas toimi.
Hyvin on peli toiminut ilman mitään nykimisä sun muita, ainoa kun eilen ensimmäistä solo chicken dinner replayta kelaili niin siinä peli kaatui.
 
Vähän erikoisempi pelaaja :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mikä noita nadeja vaivaa? Välillä nakkaa viereen niin ei kuole, mutta välillä hyvä että edes samaan karttaruutuun, niin silti lähtee täysistä hipareista... :confused:
 
Mikä noita nadeja vaivaa? Välillä nakkaa viereen niin ei kuole, mutta välillä hyvä että edes samaan karttaruutuun, niin silti lähtee täysistä hipareista... :confused:
Sillä kranaatilla pitää olla suora linja sun ukon torsoon, niin kuolee, jos siinä on jotakin välissä, niin ei kuole.
Esim, makaat auton takana kranaatti lentää maitoauton alle -> kuolet, jos nouset seisomaan siellä maitoauton takana, kun kranaatti räjähtää sen alla -> et kuole
 
Vissiin kolme peliä tälle illalle, ja voi taas todeta, että sniperit pilaa pelin. :D
Ammut 50m:stä jotain vaimennetulla rynkyllä naamaan, jonka jälkeen naamaan ammuttu lataa M24 takaisin ja kuolet. Onko se niin vaikeeta tehdä snipuista ylivertaisia JOS makaat liikkumattomana jossain, eikä niin, että juokset ja hypit kaupungissa M24 kanssa tappaen kaikki. :facepalm:

Jossakin vaiheessa EA:ta oli noin 7 peliä 10:stä missä loppurinki oli pelkkää killed with kar98k headshot.
 
Vissiin kolme peliä tälle illalle, ja voi taas todeta, että sniperit pilaa pelin. :D
Ammut 50m:stä jotain vaimennetulla rynkyllä naamaan, jonka jälkeen naamaan ammuttu lataa M24 takaisin ja kuolet. Onko se niin vaikeeta tehdä snipuista ylivertaisia JOS makaat liikkumattomana jossain, eikä niin, että juokset ja hypit kaupungissa M24 kanssa tappaen kaikki. :facepalm:

Jossakin vaiheessa EA:ta oli noin 7 peliä 10:stä missä loppurinki oli pelkkää killed with kar98k headshot.

:vihellys: aika harvassa ainakin itellä ollut matsit joissa joku "juoksee ja hyppii kaupungissa M24 kanssa tappaen kaikki"...Ei oo liian hyviä sniput tässä pelissä, enkä muutenkaan ymmärrä miks niin monessa FPS pelissä näistä valitetaan.
 
Mää varmaan pelaan jotenkin väärin, kun aika harvoin tulen oneshotatuksi snipuilla. Yleisemmin osuu kehoon ja tulee rynkyllä viimeistely :D

Toki jos seisoo ite paikoillaan ja ampuu ohi, niin helposti se toinen hakee sen pään snipulla.

Toki jos pääset 50m päästä ampumaan jotakuta "naamaan" rynkyllä ja et saa sitä tapettua ennenkuin se pyörähtää ja ampuu sua päähän, niin melkein sanoisin että vika ei ole asebalansissa.
 
Mää varmaan pelaan jotenkin väärin, kun aika harvoin tulen oneshotatuksi snipuilla. Yleisemmin osuu kehoon ja tulee rynkyllä viimeistely :D

Toki jos seisoo ite paikoillaan ja ampuu ohi, niin helposti se toinen hakee sen pään snipulla.

Toki jos pääset 50m päästä ampumaan jotakuta "naamaan" rynkyllä ja et saa sitä tapettua ennenkuin se pyörähtää ja ampuu sua päähän, niin melkein sanoisin että vika ei ole asebalansissa.
Kyllä naamaan ammuttaessa katsellaan jo toisia silmiin.
Kieltämättä utopistisia kuvitelmia, että saisi yhdellä vaimennetulla, tähdätyllä laukauksella pudotettua pyöräilykypärään pukeutuneen miehen.
 
Kyllä naamaan ammuttaessa katsellaan jo toisia silmiin.
Kieltämättä utopistisia kuvitelmia, että saisi yhdellä vaimennetulla, tähdätyllä laukauksella pudotettua pyöräilykypärään pukeutuneen miehen.

No, ammu toinen perään ja liiku vähän, niin kaveri ei ammu päähän.

Realismi ja pelattavuus on monasti eri asioita. On varmaan joku jossain tehnyt senkin pelin jossa henki lähtee heti kun pistoolilla kohti.
 
Jotenkin vaan harmittaa, kun aseita ei muka voi tasapainottaa keskenään mitenkään muuten kuin luotien käyttäytymisen perusteella (käytännössä lähtönopeus ja damage).
Jo pelkästään pidentämällä aikaa mikä menee kiikarin nostamiseen piippulinjalta silmälle, saisi vähän nakerrettua tota kiikari silmässä juoksemista, kun taas punapisteen kanssa aikaa voisi helposti lyhentää merkittävästi. Osaavissa käsissä noi tehokkaat sniput on kyllä vähän turhan murhaavia vehkeitä omaan makuun, suhteessa muihin pyssyihin.

Lähinnä siis pitäisin mielekkäämpänä, että painoarvo varsinaisesta damagesta siirtyisi ehkä enemmänkin siihen oikean aseen valintaan oikeaan tilanteeseen. Sehän on erittäin hieno asia, että esim. umpilla osuu suht hyvin lonkalta nostaen sen osakkeita rakennuksissa sotimisessa esim rynkkyä verrattuna, kun voit juosta ja silti osua muutenkin kuin tuurilla, lonkalta.

Ja siis tuohon damagen ja realismin suhteeseen voisin lisätä vielä sen verran, että jos rynkyillä tappaisi vaikka alle 100m kerrasta päähän 2 levelin pottaan ampuessa, snipuilla voisi ihan hyvin kuolla jo kerrasta rintaan, ei siinä mitään. Ja vaikka aavistuksen pudottaa tulinopeutta, esim lisäämällä rekyyliä. Pesäeroa rynkkyihin saisi vaikka sallimalla 8x ja ylöspäin vain dmr/sr osastolle. Joku CS alkaa vaikuttaa poliisi-simulaattorilta tähän verrattuna, mikä on melko huono asia.

Lähinnä ihmettelen sitä, miten paljon vaivaa on nähty realismiin ballistiikan ja muiden osalta, mutta vauriomallinnus on jotenkin vedetty kuin eri pelistä ja balanssi täysin mielikuvituksetonta. Ykkösen liivit ja pyöräilykypärän pudottaminen pois helpottaisi jo kummasti keskinäisten voimasuhteiden värkkäämistä. Nykyisestä kakkosesta tulisi ns. normitaso, kolmonen saisi olla ihan kunnon robocop-moodi kuin nytkin, helposti sen 150% ero kakkoseen, ja liivitön/kypärätön saisi olla tykinruokaa. Jo pelkästään tuo, että kakkosen kypärässä olisi heikko kohta kasvoissa, nostaisi lähitaistelussa jälleen sen konepislan osakkeita. Paitsi kun vastassa olisikin se kolmosen potta.

Arman BR:ssä ilmeisesti ei enää ole edes servuja, mutta tämän saavuttaneen suosion ansiosta väistämättä joku tuleva kilpailija kyllä onnistuu löytämään sen jalkaväkisimulaattorin ja tämän välimallin. Nyt on vaan vähän nihkeästi vaihtoehtoja battle royaleen. Ei tarvis välttämättä olla bäfää kummempaa.
Tässä lähivuosina ei ole kyllä tullut oikein pelailtua muuta kuin arma3 BR, insurgencya (erittäin jees), ja ennen sitä vähän bf2-3-4, ja tosiaan ihan sitä alkuperäistä kynäriä. Niin en nyt sitten tiedä edustaako tämä sitten time to killinsä perusteella jotain aikansa muotisuuntausta vai mikä homma. Toki kaikesta huolimatta tätä saanut vuodessa hakattua 300h, mikä on kyllä omalla mittapuulla ihan kiitettävästi. Ja hauskaahan tämä on, ei siinä mitään. Varsinkin porukalla.
Voisi vaan olla aika paljon parempikin vielä.
 
Mä en taas ymmärrä miksi aseiden pitäisi olla balanssissa?
Silloinhan ei olisi mitään järkeä koko battle royale pelimuodossa, kun loottaaminen menettäisi merkityksensä?
Nythän on just hienoa, kun tulee se "vau" efekti kun löytää karin tai m4 ja jonku scopen.

Eikä noi sniput todellakaan ole mitenkää op jos yhtään osaa pelata.
M4 kaikilla herkuilla ja 4x taas on aika op.
Onetabilla saa vihun ammuttua yhtä kauas mitä snipulla. Ainut vaan, että M4 pystyy myös ampumaan liikkuvaa kohdetta.
Tosin AR compensatori tuntuu olevan aika harvinainen nykyään, että pari vihua pitää tappaa ennenkö täysin varustellun M4 saa.
 
Ei kyllä missään nimessä mitään aseiden yhtenäistämistä. Normaali balansointi sitten erikseen. Rozor sen tuossa jo sanoi, loottaaminen menettäisi merkitystään paljon.
Enkä kyllä edelleen koe että sniput olisivat suuri ongelma.
Mielestäni pelissä on varsin kiva variaatio nyt aseissa. Onhan se myös hieno tunne kun voitat pelin surkeilla looteilla.

Ehkä modien (ehkä joskus tulossa), tai vapaasti vuokrattavien custom servujen myötä on sitten tuollaisia pelimuotoja missä loottaaminen vähemmällä merkityksellä.

Tosin AR compensatori tuntuu olevan aika harvinainen nykyään, että pari vihua pitää tappaa ennenkö täysin varustellun M4 saa.
Silu vai compensator?
 
Onko ideoita mistä voisi johtua, että pelin äänet ei kuulu bluetooth kuulokkeilla (AKG Y50BT) n. ensimmäisen minuutin aikana? Tai siis lobbyssa saattaa kuulua askeleiden äänet noin 2 sec, mutta sen jälkeen hiljaisuutta suunilleen siihen asti että hyppää koneesta ulos. Ja sama juttu jos peli crashaa -> Käynnistät uudelleen ja liityt vielä samaan peliin -> Kestää about minuutti että äänet alkavat toimia uudelleen... Kokeilin ilman kuulokkeita ja äänet toimii ihan normaalisti koko ajan.
 
Hmm, toki jos aseiden damaan ei koskettaisi (koska jos henki rupeaa lähtemään joka luodista, se tekee oikeasti sniput täysin turhiksi ja pelistä tulee käytännössä hippaa, se joka näkee ensin voittaa vielä useammin kuin nykyään) ja tehtäs yleisesti kaikkiin ja kaikissa aseissa 4x+ scopeihin pieni viive silmälle nostamiseen, niin se voisi toimia. Paino sanalla voisi.

Ehkä itse (jos jostain syystä pakko olisi, nykytilanne on mielestäni ihan ok) painottaisin noita snipuja ihan tolla pikku viivellä kaikkiin scopeihin ja laittasin 4x+ scopet harvinaisemmiksi. Tällöin myös ar + 4x/8x nerffautuisi mukana ja sniput säilyisi silti käyttökelpoisena vaihtoehtona koska kaikilla ei ole m4+8x käsissä.
 
Mukava lopetus duo pelille jossa 7 tappoa alla :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Taustamusiikiksi vahva suositus, ei jaksanu editoida
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Aseista ei ole oikein muuta valittamista kuin haulikkojen satunnaisuus. En ole käyttänyt niitä tammikuun jälkeen kun pääsin ampumaan pumppuhaulikolla 3 kertaa liikkumatonta vihua selkään 5 metrin päästä ja kuolin AKM:n sarjaan. Aikaa tuohon kolmeen laukaukseen meni alle 5 sekuntia ja sehän on erittäin pitkä aika tuolta etäisyydeltä. Kill camin mukaan ensimmäinen laukaus teki 10% damagea, toinen 50% ja viimeinen 20%! Olisin tarvinnut 4 laukausta pumppuhaulikolla vieressä istuvaan viholliseen! Ei näin isosta RNG:stä voi mitenkään pitää. Harmi että olin niin raivoissani etten ottanut kuolemaan videolle, sillä todellakin osuin jokaisella laukauksella ja tähtäin oli liikkumattoman vihun päällä.
 
Aseista ei ole oikein muuta valittamista kuin haulikkojen satunnaisuus. En ole käyttänyt niitä tammikuun jälkeen kun pääsin ampumaan pumppuhaulikolla 3 kertaa liikkumatonta vihua selkään 5 metrin päästä ja kuolin AKM:n sarjaan. Aikaa tuohon kolmeen laukaukseen meni alle 5 sekuntia ja sehän on erittäin pitkä aika tuolta etäisyydeltä. Kill camin mukaan ensimmäinen laukaus teki 10% damagea, toinen 50% ja viimeinen 20%! Olisin tarvinnut 4 laukausta pumppuhaulikolla vieressä istuvaan viholliseen! Ei näin isosta RNG:stä voi mitenkään pitää. Harmi että olin niin raivoissani etten ottanut kuolemaan videolle, sillä todellakin osuin jokaisella laukauksella ja tähtäin oli liikkumattoman vihun päällä.

Juuh itsekin tullut ammuttua pumppuhaulikolla 2 metrin päästä päähän niin että veri lentää ja vihulla ei mitään kypärää mutta silti pysyy pystyssä. Kaksipiippuinen sitten onkin täysin eri asia, todella kova pyssy varsinkin alkurähinöissä.
 
Haulikoita käytettäessä tärkeintä on muistaa, ettei haulikoita käytetä. Pelin ylivoimaisesti epäluotettavin ase.
 
Joo haulikko käteen lähinnä alussa jos pakko on. Microuzi tai vectori paljon parempia tollasiin spray and pray setteihin metrin päästä :dead:
 
Haulikolla pitäisi tähdätä, niin kudit menisi sinne mihin tähtää. Ainut vaan, että haulikolla tähtääminen lagaa aika pahasti vrt muut aseet, eikä sitä alussa kerkeä edes oikein tähtäilemään.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Meinas tulla kiire alueelle, onneks tieltä löytyi toinen pakoauto. Pitää alkaa suhtautuun pienellä varauksella näihin buggyihin jatkossa. :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Noniin, nyt se ensimmäinen voitto tuli duossa! 28 pelituntia takana. Kun saa vielä voiton soolossa, voikin lopettaa koko pelin, kun ei ole mitään saavutettavaa.
 
Noniin, nyt se ensimmäinen voitto tuli duossa! 28 pelituntia takana. Kun saa vielä voiton soolossa, voikin lopettaa koko pelin, kun ei ole mitään saavutettavaa.

Miten niin, siitähän se vasta alkaa ;) Sitten vielä 10 tapon soolo dinner, 20 tapon soolo dinneri, solo squad dinneri ja vaikka mitä
 
Ei ole saavutettavaa? :D
Avaa kaikki achievementit ;)

Turhia juttujahan nämä achievementit on, mutta tämä napostelisi enemmän, jos kyseessä olisi pleikkarin trophyt.

Kuinka paikkaansapitäviä nuo leaderboardsit ja ratingsit ym. on, nimittäin olisin niiden mukaan FPP Solo EU:ssa Top 0.39% joukossa?
 
Kuinka paikkaansapitäviä nuo leaderboardsit ja ratingsit ym. on, nimittäin olisin niiden mukaan FPP Solo EU:ssa Top 0.39% joukossa?

Ihan paikkaansapitäviä nuo on, ei vaan heti matsin jälkeen päivity. Miettii että viimekuussa peliä myyty (yhteensä) 30 miljoonaa kipaletta, jos oot 0.39% niin oot öbaut 117 000.
Tuo taas ei oo niin vaikee saavuttaa siinä ratingissa, kun se tuntuu nousevan enemmän sijoituksen mukaan (?) kuin minkään muun. Ja sijoitusta on taas tosi helppo saada juuri mainitsemallasi pasifistityylillä.

Tästä tuli mieleeni, miksei voida enää mainita ihan numeroissa kuinka mones on listoilla? Ihan aluks se oli niin että oot esim #93993, sit ne vaihto sen tähän %, sit taas tuo eka nyt ollaan taas näissä prosenteissa? Ei sillä rankingilla mitään kovin suurta merkitystä oo, mut on se ihan hauska välil kattoo et miten se laskee parin huonon squadipelin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Joo muistaakseni TOP10 pääseminen nollalla tapolla nostaa enemmän ratingiä kuin tyyliin koululta 10 tappoa mutta kuolee sitten alkuun. Alkuun pelasin itsekin pelkkää sijoitusta mutta nykyään varsinkin soolossa pelaan aika aggressiivisesti ja hypin johonkin mähinäpaikkaan. Vaikkaa pääsis vaan neljäsosassa peleistä hengissä alun yli niin se on silti hauskempaa kuin se 20 minuutin nyylääminen jossain peräkylässä ja jos sattuu pääsemään TOP20 niin voi alkaa vähän jo miettimään sitä sijoitustakin :D
 
Ihan paikkaansapitäviä nuo on, ei vaan heti matsin jälkeen päivity. Miettii että viimekuussa peliä myyty 30 miljoonaa kipaletta, jos oot 0.39% niin oot öbaut 117 000.
Tuo taas ei oo niin vaikee saavuttaa siinä ratingissa, kun se tuntuu nousevan enemmän sijoituksen mukaan (?) kuin minkään muun. Ja sijoitusta on taas tosi helppo saada juuri mainitsemallasi pasifistityylillä.

Tuo prosenttiosuus näyttää kyllä hienommalta kuin sija 117000. Tämänhän voi laittaa jo CV:hen.
 
Hieman sivuten, achievementit tuntuvat olevan useimmiten tapa tekohengittää pelaajia pelaamaan, ketä ei enää itse peli kiinnosta. Ehkä hieman sama asia @Kaatis22 kanssa, peli ei erityisemmin kiinnosta enää?
 
Mulla kans samat fiilikset, alkaa vituttaa aina yhä enemmän ja enemmän kaikki ongelmat mitä tässä on vielä vuodenkin jälkeen...
Muutenkin ihmetyttää, miten tätä voi olla muka niin saatanan vaikee tehdä paremmaks? Just jos laskee päässään nopeesti ton 30 miljoonaa peliä myyty. Jos laskis että jokainen pelaaja ostanut sen tolla 30€ (mitä ei tietenkään ole), ois peli tehnyt pelkästään noissa jo 900 000 000€. Jos kaikki olis ostanut 20€ mitä useimmat sivut nykyään tota myy, niin peli tehnyt jo 600 000 000€.

Fortnite ottaa, tai on tainnut jo vähän ottaa ainakin Twitchin puolella, vallan näistä peleistä. Ja ihan oikeutetusti kun meno on tämmöstä. Viimeisin hyvä uudistus oli tuo scope, ja sitä ennen en edes muista millon viimeks tuli oikeesti jotain hyvää. Joskus 9 kuukautta sitten tuli videota esille takedown-animaatioista, ja että ne tulee "very soon". No ei vieläkään oo näkynyt? Puhutaan vaan kuinka koitetaan saada peliä paremmin pyörimään samalla kun valitellaan 8 kertaa viikossa Twitterissä että servut ei nyt toimi ihan kympillä... :D
 
Varmasti osalla alkaa puuduttamaan jo. Omistajia onneksi niin roimasti, että pelin pelaajamäärät yleisesti ei ole juuri muuttuneet jos sivuutetaan ne 1.0 julkaisun reilun 3 miljoonaan lukemat. Siitä on tasaannuttu n. 2.5M concurrent users.

Sanoisin että jos peliin on upottanut jo toista sataa tuntia, niin ihan hyvin se on huomioiden että pitkään oli vain yksi kartta. Onhan kahdellakin kartalla melkosen kapea pelin sisältö. :D Toista sataa tuntia tuntuu olevan vielä se alapää ainakin tämän ketjun lukijoiden keskuudessa.
Nyt on toki kaksi karttaa, ja kaksi lisää on tulossa. Sitten toki uudet pelimoodit myös suunnitelmissa.

Sillä vaan että ei se väärin ole jos alkaa meno jo puuduttaa. Breikkiä kehiin ja tulee katsomaan muutaman kuukauden päästä mikä meno. Oletettavasti ainakin yksi kartta lisää, ja toivottavasti muutenkin viilattu. :tup:
 
Noh kolmas kartta tulossa. Siinä missä Fortnite panostaa päivittäisiin edes jonkinlaiseen progressioon ja limited time modeihin niin PUBGissa pukkaa lisää karttoja.

Molempi toki parempi ja olisi hienoa jos PUBGiinkin tulisi erilaisia limited time spesiaaleja.
 
Kiinnostus PUBGiin menee kausittain. Aluksi kun syksyllä pelin ostin tuli sitä tahkottua hullunlailla kun itselleni ihan uusi pelimuoto tämä battle royal. Sitten alkoi pugit vituttaa niin, että menin ajelemaan simuja pitemmäksi aikaa. Taas hetki tuli alkuvuodesta pelattua mutta pelin jatkuva tökkiminen ja microstutterointi vei CS:GOn sulavaan meininkiin pariksi kuukaudeksi. Nyt tuli taas mitta täyteen ryssiä (vaikka on prime yms.) ja PUBGikin toimii kivuttomasti. Dinnereitä haettu soolosta, duosta ja squadista ja hyvältä tuntuu taas.

Nykyisin on oikein mukavaa välillä pelata rauhassa sooloja kun muuten tulee porukalla niin paljon pelailtua. On omaa rauhaa suunnitella sneakkaamisia tai räyhätä alusta asti eikä tartte miettiä toisten haluja sijoituksen suhteen. Lisäksi on kiva tappaa porukkaa suoraan sen ainiaisen knockaamisen sijaan.

Aika paljon tullut huomattua miten huonosti osa pelaajista käyttää ääniä apunaan tai on vain huonot kuulokkeet/asetukset. Todella usein varsinkin sooloissa saan ilmaisia tappoja kun kuulen porukan tulevan tai juoksevan vaikka itsekin olisi liikkeessä. Toinen on katsella ja etsiä mihin lähelle laskeutuneet menee ja mennä venailemaan niitä rakennuksien ulkopuolelle kun väki vaan loottaa kikkeli ojossa eikä katsele paljoa ympärilleen.

Eniten sooloaterioita on tullut peleissä missä pelaan agressiivisesti tappojen perässä ja ajelen autolla välittämättä tietääkö porukka missä menen. Tainnut tulla vain yksi 2 tapon voitto ja muut olleet siinä 5-10 välissä.
 
Eikös se näytä sijoituksen kun pääsee Top 999 joukkoon? Oma paras sijoitus ollut eu fpp soolo joku 840 ja sillon näky sija eikä prosentit.
 
Kertokaas muuten joku, kun ed. sivulla oli noista äänistä, että mikä mun setupilla olisi se asetus, jossa surroundit toimisivat oikein: Pöytäkoneessa ei erillistä äänikorttia, mutta HyperX Cloud -headsetti sen omalla USB-liittimellä kiinni (eli "kortti" lienee tuo pieni palikka johdossa, jossa on napit). Johdon palikassa äänenvoimakkuuden säätö ja mikin mykistys + virtuaalisen 7.1-kanavaisen äänen toggle käytössä/pois käytöstä.

Mun järjellä tässä on kaksi (tai kolme) mahdollisuutta, mutta en tiedä kumpi on tosi:
  1. PUBG lähettää valmiiksi virtuaalista surroundia stereolähtönä, joten kuulokkeiden surround off -asento tuottaa halutun äänimaiseman. Surroundin aktivointi sekoittaa sen.
  2. PUBG saa äänilaitteelta tiedon onko käytössä stereo vai surround, ja antaa sen perusteella jompaa kumpaa. Surround käytössä kuulokkeissa tuo spatiaalisen äänen, pois käytöstä stereon ilman suuntia.
(Ja 3. PUBG ei tajua kuulokkeita monikanavaiseksi millään ilveellä, ja tuottaa aina normistereon ilman suuntia -> analogisena kuulokkeet kiinni äänikorttiin ja äänikortilta muunto surroundiksi/tieto PUBGiin. TAI tuottaa aina virtuaalisen surroundin, mutta kuulokkeet saattavat sekoittaa sen.)

Headsetin 7.1-asetuksen aktivointi muuttaa ääniä aina vähän, vaikka soittaisi stereona olevaa musiikkia. Aiemmilla kuulokkeilla ja muissa peleissä olen mielestäni tuon spatiaalisen äänen kokenut ihan selvästikin, mutta jostain syystä PUBGissa en ole vielä pystynyt varmaksi sanomaan mikä asetus tuottaa parhaan lopputuloksen (en ole kuullut selvää eroa), enkä ole analogisena kokeillutkaan, koska ei ole tähän hätään adapteria nelinapaisesta kahdeksi kolmenapaiseksi (kuulokkeet/mikki) stereoplugiksi.
 
No niin, 72h peliä takana (~ekat 30h pelkkää soloa), nyt lähti ensimmäinen chicken dinneri squadin muodossa. Vielä hienosti kaikki 4 pelaajaa selvisi, lopuksi oli jo aika varma fiilis voitosta kun 5 elossa ja tiesit että siellä on 1vs4. Vielä lopussa ajoin aika riskisti sivuun kavereista, mutta tämä olikin nimenomaan hyvä vaihtoehto, koska sain sooloyllätyksenä sivusta hoitaa 2 viimeistä pelaajaa. Tuntuihan se hyvältä, vaikkei enää edes pistänyt top kympissä sydän pamppaamaan. Solona varmaan vieläkin alkaisi kauhea tykytys. Saman sydämen pamppailun saanut tähän asti aikaiseksi vain Nuclear Throne, kun ensimmäistä kertoja siinä pääsi "läpi".

Seuraavaksi kelpaisi duo-kana. Yksin en ehkä enää jaksa, aika raivostuttava peli itsekseen pelattuna. :P Muut pelaajat on ihan huomattavasti uhmakkaampia ja riskejä ottavampia tiimipeleissä, ja loottiminenkaan ei käy vanhaksi kun kavereille samalla höpöttää.
 
Duo on kyllä varmaan oma lemppari pelimuoto. Pystyy menemään isommalla riskillä kuin squadissa tai soolossa kun ei tule neljää äijää yleensä vastaan eikä peli toisaalta ole poikki heti kun voi knockaantua. Kaks vihollista on viel suht helppo tappaa itsekin mutta neljä on jo vähän vaikeempi :D
 
Kertokaas muuten joku, kun ed. sivulla oli noista äänistä, että mikä mun setupilla olisi se asetus, jossa surroundit toimisivat oikein: Pöytäkoneessa ei erillistä äänikorttia, mutta HyperX Cloud -headsetti sen omalla USB-liittimellä kiinni (eli "kortti" lienee tuo pieni palikka johdossa, jossa on napit). Johdon palikassa äänenvoimakkuuden säätö ja mikin mykistys + virtuaalisen 7.1-kanavaisen äänen toggle käytössä/pois käytöstä.

Mun järjellä tässä on kaksi (tai kolme) mahdollisuutta, mutta en tiedä kumpi on tosi:
  1. PUBG lähettää valmiiksi virtuaalista surroundia stereolähtönä, joten kuulokkeiden surround off -asento tuottaa halutun äänimaiseman. Surroundin aktivointi sekoittaa sen.
  2. PUBG saa äänilaitteelta tiedon onko käytössä stereo vai surround, ja antaa sen perusteella jompaa kumpaa. Surround käytössä kuulokkeissa tuo spatiaalisen äänen, pois käytöstä stereon ilman suuntia.
(Ja 3. PUBG ei tajua kuulokkeita monikanavaiseksi millään ilveellä, ja tuottaa aina normistereon ilman suuntia -> analogisena kuulokkeet kiinni äänikorttiin ja äänikortilta muunto surroundiksi/tieto PUBGiin. TAI tuottaa aina virtuaalisen surroundin, mutta kuulokkeet saattavat sekoittaa sen.)

Headsetin 7.1-asetuksen aktivointi muuttaa ääniä aina vähän, vaikka soittaisi stereona olevaa musiikkia. Aiemmilla kuulokkeilla ja muissa peleissä olen mielestäni tuon spatiaalisen äänen kokenut ihan selvästikin, mutta jostain syystä PUBGissa en ole vielä pystynyt varmaksi sanomaan mikä asetus tuottaa parhaan lopputuloksen (en ole kuullut selvää eroa), enkä ole analogisena kokeillutkaan, koska ei ole tähän hätään adapteria nelinapaisesta kahdeksi kolmenapaiseksi (kuulokkeet/mikki) stereoplugiksi.

3. PUBG suoltaa pelkkää stereoääntä.
 
3. PUBG suoltaa pelkkää stereoääntä.

Eli tuosta tulkitsen niin, ettei headsetin oma virtuaalisurroundi ainakaan paranna elämystä, korkeintaan sekoittaa sen vähänkin. Pitää kai saada vain lisää tunteja alle, niin alkaa ne suunnat hahmottua selkeämmin.
 
Tää on ihan hyvä video aiheesta ja voi ainakin joten kuten testata miten oma headsetti toimii
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 277
Viestejä
4 925 810
Jäsenet
79 339
Uusin jäsen
saveltaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom