Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Miksei ne voisi olla? Enemmän vaihtelua on parempi kuin vähemmän.

En tarkoita, että niiden pitäisi olla identtisiä, mutta tällä hetkellä M4 on käytännössä parempi aina kuin AKM tai M16.

Sitä vaan, että pelissä on melko turha olla eri aseita, jos loppupeleissä on sama minkä nostaa. Tällä hetkellä aseissa on sopivasti vaihtelua (tosin saisi ehkä olla vielä enemmänkin) ja niitä joutuu käyttämään hieman erilailla.

Ei se taisteluja pääsääntöisesti ratkaise, onko sulla kädessä m4 vai akm (jos osaat niitä käyttää) vaan täysin muut asiat.
 
Menikös kellään muulla rikki peli pätsissä?
Ei meinaa lähteä käyntiin, tulee vaan joku crash report hommat ja sitten kun saa käyntiin pelaa pelin kuolee ja koittaa mennä lobbyyn niin taas kaatuu... Kaikki perus kikat on koitettu paitsi pelin uudelleen asennus. Se ei tällä netillä hirveesti kiinnostele vielä...
 
Se on muutenkin aika mahdoton saada täydellistä balanssia aseille. Ei M416 nyt ole millään tasolla niin OP ettei M16:lla tai AK:lla voisi voittaa taistelua sellaista pelaajaa vastaan jolla on M416. Läheltä M16 burst ja AK sarja on todella tehokkaita. Tosin itsekin aika otan M416 jos on tilaisuus. Rekyyli on kyllä suhteessa muihin rynkkyihin aika suhteettoman pieni.

Jännä nähdä miten se tuleva FAL/STG 58 tasapainotetaan. Periaatteessa sen pitäisi tehdä enemmän lämää kuin AK:n tai ainakin luodin pitäisi olla nopeampi (oikeasti 823 m/s), koska käyttää samaa NATO 7.62 patruunaa kuin M24. Sitten jos/kun on vielä sarjatuli niin rekyylin pitää olla kyllä sarjalla melkoinen ettei tuo ole liian OP. Toinen vaihtoehto on myös rajoittaa kiikareita, teaserissä oli ainakin normaali kisko eli sen perusteella kiikarit menis kiinni mutta onko se sitten rajattu max 4x:ään, luulisin näin. Ainakin toivoin että tuo ei ole crate ase.
 
Eikä mun mielestä todellakaan pidä olla täydellistä balanssia aseille, toki "loottaa tämä ja voita kaikki" tason eroja ei tarttisi olla.

Itellä riippuu ihan täysin omista / squadin aseistuksesta mitä tulee noukittua. Jos mulla on esim sks/kar98, niin silloin nousee m416. Jos mulla on mini, sillon nousee akm. Jos mulla ei ole matkalle asetta vaan esim. Vector silulla jne, nousee m16. Jos koko squadi käyttää 5.56, nousee itellä akm/sks/kar ihan siksi ettei tule ammuspulaa
 
Jos ei ole kiire minnekään niin minä vaihdan M4 -> Scar-L jos tulee tilaisuus. Scar-L:ssä rekyyli tuntuu olevan "reilusti" pienempi kuin M4:ssa ja sillä tuntuu saavan ne pari ratkaisevaa kutia osumaan jotka menisivät ohi M4:lla. Näin siis sarjalla alle 50m ampuessa. Tulee tehtyä tuota "paniikkinappulasarjaa" vieläkin vaikka neuvon muille että nopeita kertalaukauksia kannattaisi ampua.

Scar-L > M4 :D
Miramar > Erangel :D
 
Minunkin suosikkiaseeni on M4. Hyvä vain että aseissa on eroa ja sattumaltahan ne löytääkin. M4:llä olen saanut kummatkin solo voittoni. Sillä on hyvä sprayata, auttaa varsinkin kun olen huono ampumaan. Toimii myös singlellä hyvin 4x:n kanssa. Hyvä moneen käyttöön mutta kaipaa kyllä täyttä upgradea jotka tosin on helppo löytää.
 
M4:n teho vs. rekyyli (varsinkin täysin "pimpattuna") vie sen kirkkaasti kärkeen melkein tilanteessa kuin tilanteessa.

Eikös näin kuuluisi ollakin, kun M4 saa aseen käyttäytymiseen 3 vaikuttavaa attachmenttia (piippu, grip, stock) ja M16 vain tuon yhden eli piipun. Kai aseen johon menee (= johon tarvitsee eniten) lisäosia kuuluisi täyteen kerättynä ollakin paras, eihän siinä muuten olisi varsinaisesti järkeä. (Enkä tiedä onko tuo muutenkaan absoluuttisesti paras, monipuolisin kylläkin.) Kyllähän tässä pelissä muutenkin on tietynlainen hierarkia aseiden suhteen ja tuurikin vaikuttaa paljon --> hyvällä tuurilla saat hyviä aseita ja apuvälineitä --> näillä pärjää pidemmälle. Mikään assault rifleistä ei kuitenkaan ole niin heikko, ettäkö se estäisi pärjäämästä.

M16 taitaa muuten olla burstilla lähitaistelussa kaikista tehokkain AR. Siinä mielessä hullunkurista, kun yleensä M16 mieltäisi nimenomaan hyväksi pidemmälle etäisyydelle ja M4:n lähietäisyydelle. Nythän M16 ei saa enää edes 8x scopea, jolla se oli ennen käytännössä Minin korvike.

AK:sta voisi kuitenkin höllätä tuota screen shakea. En nyt toki ole hetkeen käyttänyt sitä mutta ainakin ennen tuota oli ihan älyttömästi oikeasti korkean rekyylin lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä pelaaja voi voittaa vaikka pistoolilla ilman armoria :D Saattaa vaatia myös tuuria



Joka tapauksessa jos on mikä tahansa rynkky, level 2 armorit ja optiikkaa ja healeja niin ei voi syyttää juuri vehkeitä jos häviää. Alue saattaa toki laittaa kuivana kakkoseen mutta sille taas ei voi minkään. Skilli (ja/tai tuuri) vie sitten aterialle asti
 
EVzbbBYh.jpg

Nähtävästi vähän päivitelleet sisätiloja.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin jo eilen, että aavikolle on lisätty palmuja. Tiedä sitten mitä kaikkea muuta on tullut.
 
Eikös näin kuuluisi ollakin, kun M4 saa aseen käyttäytymiseen 3 vaikuttavaa attachmenttia (piippu, grip, stock) ja M16 vain tuon yhden eli piipun. Kai aseen johon menee (= johon tarvitsee eniten) lisäosia kuuluisi täyteen kerättynä ollakin paras, eihän siinä muuten olisi varsinaisesti järkeä. (Enkä tiedä onko tuo muutenkaan absoluuttisesti paras, monipuolisin kylläkin.) Kyllähän tässä pelissä muutenkin on tietynlainen hierarkia aseiden suhteen ja tuurikin vaikuttaa paljon --> hyvällä tuurilla saat hyviä aseita ja apuvälineitä --> näillä pärjää pidemmälle. Mikään assault rifleistä ei kuitenkaan ole niin heikko, ettäkö se estäisi pärjäämästä.

M16 taitaa muuten olla burstilla lähitaistelussa kaikista tehokkain AR. Siinä mielessä hullunkurista, kun yleensä M16 mieltäisi nimenomaan hyväksi pidemmälle etäisyydelle ja M4:n lähietäisyydelle. Nythän M16 ei saa enää edes 8x scopea, jolla se oli ennen käytännössä Minin korvike.

AK:sta voisi kuitenkin höllätä tuota screen shakea. En nyt toki ole hetkeen käyttänyt sitä mutta ainakin ennen tuota oli ihan älyttömästi oikeasti korkean rekyylin lisäksi.

Jos mulla on M16 ja M416 aseina niin käytän nimenomaan M16 lähitaisteluaseena koska M416 on niin paljon parempi kauas ammuttaessa koska vertical gripillä ei ole juuri mitään pystyrekyyliä eli voi kertatulella käytännössä ampua niin nopeasti kuin sormesta lähtee aika kauaskin. Sitten taas M16 on läheltä burstilla semmoinen peto ettei mitään järkeä ja kohtuu kauas red dotilla kertatulellakin.
 
Kanapäivällistä heti toisesta duo-matsista. Onpas helppo peli. :cool:

Pitkään tuli lykättyä tämän testaamista, mutta kun sukulaispoika pelailee niin lähdin sitten kaveriksi. Ihan hauskaa mähinää ja äänimaailma tuntui hyvältä, syke nousi varmaan 100 lyöntiä kun tuli eka vihupari vastaan mikä saatiin alas.
 
Nyt on pelitunteja takana 20 tuntia, ja chicken dinner oli eilen käsinkosketeltavissa. Tulin toiseksi. Viimeinen taistelu käytiin pellon keskellä todella pienellä pläntillä. Sieltä heinien seasta on todella vaikea nähdä mitään ja ketään. Osuin pari laukausta, mutta vihollinen oli nopeampi ja parempi. Eiköhän tämä tästä.
 
Ennen käytin M16 burstilla jatkuvasti mutta kun tickraten tai jonkun muun takia peli ei rekisteröi kaikkia osumia siitä läheskään aina tai jopa harvoin niin M4 on parempi läheltäkin ja varsinkin kauaksi.
 
Olenkohan väärässä vai en, mutta tuntuu, että n. 1600-1700 ratingin tienoilla alkaa tulemaan kova nousu haastavuudessa! Nyt tuossa haarukassa ja tuntuu, että ”kaikki” tiputtelee liikkeessä tai suojassa olevaa meikäläistä 150+ metristä hetkessä tai onnistuu pelaamaan fiksusti pussiin ja kanat jää haaveeksi. 12 aiempaa kanaa sekaisin eri FPP muodoista, n. 15 pelituntia per kana-ateria tahdilla (toki ensimmäisen kanan kohdalla oli yli 40h pelikellossa, nyt 180h)
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä keskusteltu xbox versiosta, vai pitäiskö sille olla oma ketju kun on aikalailla eri buildi?
 
Onko täällä keskusteltu xbox versiosta, vai pitäiskö sille olla oma ketju kun on aikalailla eri buildi?

Eipä juuri ole ollut keskustelua kun suurin osa täällä varmaan PC:llä veivaa kuitenkin. Eiköhän ne keskustelut mahdu tähän samaan.
 
Milloinhan rankingit nollattiin viimeksi? Mullekin on tullut tuon päivityksen jälkeen pari todella helppoa matsia, joissa oon voittanut tulitaisteluita lähinnä siksi ettei vastapuoli osannut ampua. Tuntui kuin olisin pelannut täysiä aloittelijoita vastaan.

Uudet tähtäimet on ihan kivoja, eipä noissa isoja muutoksia ole. 2x on todella seksikkään näköinen. Jostain käsittämättömästä syystä tykkään kuitenkin eniten käyttää M416:sta ilman tähtäintä. Pelkillä raudoilla on paljon mukavampi röpötellä menemään ja oon saanut sillä reilusti enemmän tappoja kuin holoa tai punapistettä käyttäessä.
 
Milloinhan rankingit nollattiin viimeksi? Mullekin on tullut tuon päivityksen jälkeen pari todella helppoa matsia, joissa oon voittanut tulitaisteluita lähinnä siksi ettei vastapuoli osannut ampua. Tuntui kuin olisin pelannut täysiä aloittelijoita vastaan.
Taisi olla 28.2.



Onko toi yleensä kuukauden välein, tietääkö joku? Eli joka kuukausi nollasta.
Jotain tälläistä muistelen.
Ainakin PUBG Trackerissa seasonit pelaajaprofiileissa merkattu 2018-02, 2018-03, jne.
 
Havainnointikykysi on erinomainen.

Kiitos. Pointtini oli kuitenkin se, että käsite "sniputtelu" ei ainakaan omassa päässäni vastaa ihan tuota.

E: Eli siis sitä, että vapautetaan yli 30 metrin matkalla koko konekiväärin lippaallinen vihollisen suurpiirteiseen suuntaan tietynlaisella "toivotaan että osuu" meiningillä. Ei siinä, hyvä tappo (eikä sillä väliä miten se tappo tulee) ja kyllähän tuon DP:n pitäisi bipodilta tuollaisella matkalla vielä helpostikin pystyä tappoihin. Suurin heikkoushan tuossa on siinä, että bipodilla makoilevan LMG-kaverin pää on aika helppo kohde oikealle tarkkuuskiväärille. (Jos vastassa on osaava kaveri tarkkuuskiväärillä niin se hakeutuu äkkiä suojaan ja vetää takaisin ampuessa yhdestä kumoon.)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos. Pointtini oli kuitenkin se, että käsite "sniputtelu" ei ainakaan omassa päässäni vastaa ihan tuota.

E: Eli siis sitä, että vapautetaan yli 30 metrin matkalla koko konekiväärin lippaallinen vihollisen suurpiirteiseen suuntaan tietynlaisella "toivotaan että osuu" meiningillä. Ei siinä, hyvä tappo (eikä sillä väliä miten se tappo tulee) ja kyllähän tuon DP:n pitäisi bipodilta tuollaisella matkalla vielä helpostikin pystyä tappoihin. Suurin heikkoushan tuossa on siinä, että bipodilla makoilevan LMG-kaverin pää on aika helppo kohde oikealle tarkkuuskiväärille. (Jos vastassa on osaava kaveri tarkkuuskiväärillä niin se hakeutuu äkkiä suojaan ja vetää takaisin ampuessa yhdestä kumoon.)

Ei tuo mitenkään erityisen hyvä tappo ollut, taitavammat tekee tuon nopeammin ja tosiaan vähemmillä kudeilla SKS:llä. Mut hauskuus ja helppous 5/5. Harmi kun toi m249 on käyttökelvoton tähän hassutteluun epätarkkuudensa takia.
 
Kyllä taas parin päivän takaiseen vert. osu enää mihinkään ja kaverit pistää heti nassuun..kyllä osaa vttaa..huoh!

Ekat tapot helposti mutta heti kun parempaa asetta niin vaikka miten pääset ampumaan niin kaveri vaan heilahtaa ja kaikki kaverin kudit kyllä osuu heti, kerkeä kissaa sanoa ja itte jäät ihmettelemään että miten vitussa ei kuollut..prkl huoh. Ja joo tod.näk olen ohi ampunut.
 
Joo-o, nyt uuden päivityksen myötä kolme kertaa "invalid module info" erroriin kaatunut peli lataamisessa, ja kerran jäänyt latausruutuun muuten jumiin. Nämä ovatkin minulle ensimmäisiä kertoja, kun alan kärsimään ongelmista.
 
Joo, itselläkin kaatuu ladatessa peliä, menussa ja heti pelin jälkeen. Onneks ei sentään itse matsin aikana. Muuten ihan jees päivitys; äänimailma ja kiikarit paremmat sekä ihan kuin yleinen lagitus olisi vähentynyt.
 
Täällä oli samaa kaatuilua, kunnes otin kellotukset pois, nyt on pelannut normaalisti taasen. Pitää tutkia vielä tarkemmin, mikä tuon aiheutti. Ja tarkennuksena ongelmat alkoivat tässä uudessa päivityksessä, ennen sitä toimi hienosti.
 
Täällä oli puhetta tuon M16 tehokkuudesta lähikantamalla, ja voi pojat mikä hirviö se onkaan. Burstilla saa kunnon tuhoa aikaan. Sain sillä 5 tappoa ja pääsin taas toiseksi. Voitto on pirullisen lähellä.
 
En ole pc:llä pubg:a koskaan pelannut, mutta mainittakoon, että mainio mobiili konversio on olemassa.
Olen pelannut kiinalaisella iOS versiolla, mutta tänään tuli tarjolle englanninkielinen versio androidille: PUBG Mobile – Android-sovellukset Google Playssa
vpn kanadaan niin saa ladattua.
"Tätä nimikettä ei voi asentaa laitteesi rekisteröintimaassa".

VPN:llä luuri ja kone Torontossa eli mun käsittääkseni Kanadassa. :think:
 
Luulisi että pelin suosion takia toi tulee vielä ihan Eurooppaan myös. Ei välttämättä, mutta kai se ihan mahdollista on. Saakos ne tuosta pelistä rahaa jotenkin? Crates?
 
Heh, saapahan yövuoroihin vähän puuhailtavaa pubg mobilen myötä :D. Rikkoiko muilla uusin pubgin päivitys nvidia highlightsit? Mulla se tallentaa vain lumisadetta ja muuta häröilyä. Lisäksi pelin jäätymiset lisääntynyt huomattavasti.
 
Heh, saapahan yövuoroihin vähän puuhailtavaa pubg mobilen myötä :D. Rikkoiko muilla uusin pubgin päivitys nvidia highlightsit? Mulla se tallentaa vain lumisadetta ja muuta häröilyä. Lisäksi pelin jäätymiset lisääntynyt huomattavasti.
Minulla ei rikkonut mutta kun käväisin ShadowPlayn forumeilla siellä oli porukalla tuota ongelmaa. Minulla ongelmana on että ShadowPlay lopettaa nykyään tallentamisen sillä sekunnilla kun esim. kana-ateria on tullut, eli ruutuun ei kerkeä tulla edes tuloksia. Ennenhän se nauhoitti 5-10s ylimääräistä mutta tämä korjataan ymmärtääkseni seuraavaan pätsiin.
 
Joka kerta kun pistän PUBGin kiinni se haluaisi nyt lähettää crash reportia menemään... :facepalm: Lisäksi replayta ees taas veivasin kuvatakseni pikkuvideon, niin kaatui kahdesti sen aikana työpöydälle.
 
En omista kunnon videoeditoria joten liimasin vaan kaksi nvidian recordin avulla kuvattua pätkää peräkkäin VLC:llä. Oli nimittäin parista millistä kiinni eka squad kana. Eihän toi mun kranaatin alkuperäinen kohde ollut lähelläkään oikeaa, mutta tuurilla kimposi puusta ihan viereen.



Tämän jälkeen hävisin, kuinkas muutenkaan. Ja tuo eka kranaattikin meinasi yhden tappaa.
 
En omista kunnon videoeditoria joten liimasin vaan kaksi nvidian recordin avulla kuvattua pätkää peräkkäin VLC:llä. Oli nimittäin parista millistä kiinni eka squad kana. Eihän toi mun kranaatin alkuperäinen kohde ollut lähelläkään oikeaa, mutta tuurilla kimposi puusta ihan viereen.



Tämän jälkeen hävisin, kuinkas muutenkaan. Ja tuo eka kranaattikin meinasi yhden tappaa.


Oliko 1 mansquadi kyseessä? Aika lähellähän toi jo oli (:
 
Oliko 1 mansquadi kyseessä? Aika lähellähän toi jo oli :)

Ihan 4-man squadilla mentiin, mutta sooloilin viimeiset 10min itsekseni. Piti ylittää silta Military Baselle päin. Kaksi venettä löytyi alta, joten ne piti ottaa. Itse olin vähän etumatkaa, joten otin oman ja ajoin vastarannalle. Juuri kun ajoin vastarannalla oman veneeni ronskisti maihin, niin tiimikaverit kiroilivat kuulokkeista koska olivat onnistuneet oman veneensä ajaa karille heti liikkeelle lähdettyään. Autoa ei missään, ei kovin yllättäen kuolivat siltaa jalan ylittäessä kun en ehtinyt selustasta apuun.

Spottausapua siis oli, en tosin tiedä oliko siitä enempi apua vai stressaavaa kun 3 muuta silmäparia seuraa minun kehnoa pelityyliäni. Minun olisi kyllä pitänyt kuolla jo kahdesti ennen tuota loppua, mutta selviydyin täysin tuurilla. Lopussa istuin varmaan pari minuuttia videossakin näkyvässä puskassa seuraten ympärilläni 3vs2 taistelua, kunnes lähdin alueen pienentyessä tuon ampumani perään.

Lopun jätin tyynesti kuvaamatta, kun kuolin ~20s tuon kranaatin jälkeen koska oletin vihollisen olevan ihan eri paikassa kuin se oli, ja kävelin täysin näkyville helpoksi saaliiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom