Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Viimeinen patchi tosiaan rikkoi pelin taas vaihteeksi. Lobbyssä istuessa tausta-animaatiot pätkii ja pelissä vähän väliä tulee vajaan sekunnin jumi. Pidempään pelatessa alkoi koko hahmo pysähtyä viideksi sekunniksi ja sitten teleportautui eteenpäin.
Joo ihmettelin sama tuota lobbyn vaihtelevaa fps:ssää. Peli tuntui toimivan yhtä hyvin/huonosti kuin ennen, mitä nyt muutama squodilainen valitteli äkkillisiä droppeja.

Jännästi taas kaatumisia joinaamisen aikana tai bad moduleita ei ole tullut vastaan nyt muutamaan viikkoon.
 
Eilen aamulla tuli tälläinen, olisiko siitä noi mystiset FPS dropit joillain?
Vai tuliko jotain muutakin?

 
Äsken kun laitoin koneen päälle niin latasi kone jonkun vajaan 30megan päivityksen. Kävin äsken kokeilemassa yhden pelin niin toimi ainakin minulla normaalisti.

Edit: Eipä toimikkaan normisti. Peli oli windowed moodissa niin siksi toimi suht normisti. Heti kun laitto takaisin fullscreenin niin pyöri huonommin.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman häiriitynyttä että windowed toimii paremmin, useimmiten peleissä se on vice versa. :D
Olettanut näin tässäkin, ja siksi fullscreen.
Mites toi windowed, tekeekö se saman typeryyden että jos olet alt+tab Windowsissa kun matchmaking löytää pelin niin peli ei lataa kunnes meet peliin takaisin? Fullscreenissä ainakin näin. Jos et mee siis peliin takaisin lentokoneen aikana, niin et pääse edes peliin. Ihmeellinen ratkaisu mun mielestä, onko jokin esto AFK pelaamiselle? Tässä tapauksessa varmaan pätee myös windowediin sitten.
 
Itsellä ei kyllä eilen ollut mitään ongelmia. Pelasin normaalissa Fullscreen modessa vaikka olikin hieman heikompi FPS kuin Windowed Fullscreen modessa (kuten eilen kirjoittelin). Kuitenkin sessio venyi 6 tunnin mittaiseksi eikä peli kaatunut kertaakaan, joten sinällään ei valittamista.

Itse peleistä ei sitten pahemmin jäänytkään mitään hyvää kerrottavaa, yksi kana sitten tippui onneksi ja pääsi hyvin mielin nukkumaan kiitos kantavan tiimin. :)
 
Onko tästä olemassa demoa tai vastaavaa millä pääsee kokeilemaan ennen ostoa?

Eipä taida olla mutta Steamissahan on 2h testausmahdollisuus. Eli kunhan pelaat alle 2h niin voit refundata pelin. Ilmeisesti tuo saattaa onnistua vaikka aikaraja ylittyisikin mutta siitä ei voi antaa takeita. Tässä pelissä voisi loppupeleissä aika helposti vedota jo teknisiin ongelmiin. On siis vielä aikalailla täynnä ongelmia ja melko "keskeneräinen" vaikka sai jo täyden julkaisunsa.

Steam-hyvitykset
"Voit pyytää hyvitystä miltei kaikille Steamin ostoksille -- mistä tahansa syystä. Ehkäpä tietokoneesi ei täytä laitevaatimuksia, tai ostit väärän pelin vahingossa. Tai pelasit peliä tunnin eikä se ollutkaan viihdyttävä.

Syyllä ei ole väliä. Pyytäessäsi hyvitystä sivuston help.steampowered.com kautta Valve hyvittää valitsemasi ostoksen, kunhan hyvityspyyntö on lähetetty 14 päivän sisällä ostopäivämäärästä ja peliä on pelattu alle kaksi tuntia. Jos hyvityspyyntösi kohde ei täysin vastaa näitä vaatimuksia, voit silti pyytää hyvitystä -- katsomme pyynnön läpi. Lue lisätietoja hyvityksistä alta."


Pakko muuten sanoa, että rehellisesti itse aloin ymmärtämään tämän päälle ja pitämään tästä vasta joskus 10h+ pelituntien jälkeen. En ole ennen battle royal tyyppisiä pelejä pelannut niin ekat 2h meni jo miettiessä, että mitäs hittoa ja miten kukaan jaksaa pelata näin tylsää peliä. Nyt on tunteja kertynyt 230 ja kaveriporukallahan (DUO tai 4hlö squad) tämä on parhaimmillaan kun joutuu kommunikoimaan ja voi naureskella asioille. Yksin paikoitellen aika tylsää kykkimistä, kun ei ole edes ketään kenelle hiljaisempana hetkenä höpötellä.
 
Viimeksi muokattu:
Noissa Steam hyvityksissä vain taitaa sitten olla se, että euroissa sitä rahaa ei saa takaisin vaan se jää sinne Steam wallettiin.
 
Steam hyvityksissä saa mielestäni valita, tuleeko se Steam tilille vai takaisin ihan rahatilillesi. Jälkimmäinen kestää oletettavasti kauemmin, Steam-tilillekin rahojen palautuminen kestää vähintään 24h.

Toinen tapa demota peliä on kokeilla Fortnite Battle Royale. Onhan se täysin eri peli, mutta pelimekaniikat ovat edes osittain samat ja siten voi miettiä, pitäisikö samasta hommasta mutta realistisemmalla lähestymistavalla. Itse tein juuri niin. Fortnitesta en koskaan oppinut pitämään, mutta se mitä siitä irti sain antoi minulle enemmän syitä innostua PUBGista, jonka päädyin sitten ostamaan ~23 euron hintaan. Vaikka pubgissa on paljon kaikkia teknisiä ongelmia eikä pelikään ole ihan viilattu, niin Steamin arvostelut on kyllä aikalaisen rujot ja selvästi vääristyneet vain jonkinlaisen kansanliikkeen vuoksi. Ja komppaan sitä, etä jos PUBGista ei pidä yksinpelinä, niin sitten kannattaa vielä haalia mukaan vähintään se toinen pelaaja urpoilemaan - aika eri peli tulee pelkästään tiimikokoa muuttamalla.
 
Ostin tän pojalle, kun niin pum pummeista välitä itse ja niitä oikein osaa pelatakkaan ja nyt sitten huomaamatta mennyt 10h :eek:

Pelannut joskus Hidden and dangerous/ Operation flashpoint ja jotenkin tässä se sama valinnan vapaus miten vääntää niin voi päästä pitkälle vaikka paistinpannulla. (tiedä onko tällä mielle yhtymällä mitään tekoa tällä mut kuitenkin)

Sain tossa tänään ekan tapon 9,5h pelaamisen jälkeen ja oli muuten aika nannaa kun normisti edes osu ladon seinään tai sitten kun on hollilla ja vetää liipaisimesta "KLICK" :facepalm:

Joo himpun verran kädetöntä ja jalatonta tämä mutta pirun kivaa.
 
On tää kyllä lupsakkaa. Täällä kans yks onnekas, jonka peli ei käynnisty perjantain patchin jälkeen...
 
Joo kyllähän tuon päivityksen jälkee on alkanu ihme lagia ja repeilyä sun muuta paskaa tulemaan. Hienosti hoidettu taas. Ohjeet on että sammuttakaa muut ohjelmat taustalta, ei pyhä helvetti sentään Blueballs :facepalm:
 
Taidan olla onnekkaassa asemassa kun en ole huomannut yhtään mitään poikkeavaa päivityksen jälkeen vaan peli käynnistyy ja toimii niinkuin aina ennenkin ilman mitään lisättyjä bugeja tai synttärisettejä.

Kaverilla kävi niin että peli "ei käynnistynyt" päivityksen jälkeen. Korjaus: peli päälle ja 5 min venttailun jälkeen käynnistyi ja sen jälkeen on käynnistynyt ja toiminut normaalisti.
 
Täällä kans toiminu ku junan vessa, oikeastaan ikinä ei ole ollu ongelmia. No, pari kertaa kaatunu lobbyssä kun olen ollu kusi/kaljanhaku tauolla.
 
Tuo on hyvä tietää, olen ajatellut että Steam jättää ne aina sinne omaan tiliin vain, että ei koskaan oikeasti palaudu. Tosin ei ole tullut koskaan mitään myöskään refundattua.
 


Xiitterit mellastaa vapaana, mutta ainakin pelin saa taas käyntiin...


Niin sulla ei sillä vanhalla kivellä lähtenyt käyntiin mitä Discordista katsoin, mutta oliko tuossa nyt sitten jotain muuta ongelmaa? Ymmärsin että virustorjunnan kanssa oli jotain jumppaa tietyillä käyttäjillä, mutta oliko jotain muuta sellaista joka esti pelaamisen? Tai jotain kikkoja mitä piti tehdä että toimi?
 
Kikkojahan oli foorumit pullollaan. Tiedä sitten mikä auttoi mihin. Vahvasti vaikutti kuitenkin siltä, että koittivat taas puskea pakolla SSE4.1-soopaansa. Tarinoiden mukaan yksikään vanha AMD ei startannut millään kikalla.
 
Pari kiinalaista teameria löytyi heti. Sitä voi olla vaikea anti-cheatilla estää, kun joskus oikeastikin on parin metrin päässä toisesta samassa talossa, mutta kumpikaan ei uskalla tehdä aloitetta.

Noh onneksi nykyään replaysta on helppo laittaa reporttia molemmista.
 
Taidan olla onnekkaassa asemassa kun en ole huomannut yhtään mitään poikkeavaa päivityksen jälkeen vaan peli käynnistyy ja toimii niinkuin aina ennenkin ilman mitään lisättyjä bugeja tai synttärisettejä.

Kaverilla kävi niin että peli "ei käynnistynyt" päivityksen jälkeen. Korjaus: peli päälle ja 5 min venttailun jälkeen käynnistyi ja sen jälkeen on käynnistynyt ja toiminut normaalisti.
Sama. Ei uusia vikoja ja ekalla kerralla pelin käynnistyminen tosiaan kesti normaalia kauemmin, ainakin 30-60 sekuntia. Luulin jo ettei peli toimi ja ehdin käynnistämään toisen steam pelin jonka jälkeens PUBG käynnistyi samaan aikaa taustalle. Peli varmaan tekee ensimmäisellä kerralla jonkun tiedostojen skannauksen tai asennuksen kun se kestää niin kauan.
 
Itsekin juuri eilen rupesin kaverille peliä näyttämään, pitkään kesti että lähti edes käyntiin ja aika järkyttäviä lagipiikkejä oli vähän väliä. Ennen ei toiminnassa ongelmia. Mutta äkkiähän tuo korjaantui lopulta.

Vielä on kyllä opettelua 70 tuntia takana ja vieläkin unohtaa kiimoissaan asetta latailla tai polvelle heittää. Samoin monta tilannetta tulee pelattua niin typerästi että heti kun kuollut pitää nyrkkiä heristää miksi noin tuli tilanne pelattua..pikku hiljaa..useampi top 5 takana kuitenkin.. josko se kohta :cigar2:

Pitää pelille kiitostakin antaa..on meinaan eka peli mitä vaimokin tulee asiakseen ihmettelemään ja istuskelemaan viereen bongaamaan vihuja ja kannustamaan..:tup:
 
Viimeksi muokattu:
Innolla odotan uutta, pienempää mappia.
Näin perheellisen näkökulmasta yksi suurimmista "ongelmista" on ollut se, että tämä peli syö älyttömästi aikaa.
Tunnissa kerkeät pelata 2-4 matsia, ja saattaa käydä vielä siten että et edes pääse ampumaan.
Jos tuossa pienemmässä mapissa erä kestää 15-20 min, niin sitähän kerkeää tunnissa pelaamaan jo monta erää.
Voittaminen ei varmaankaan tunnu yhtä nautinnolliselta kuin 30min tappelun jälkeen, mutta jos on vain tunnin parin rako pelailla niin pikkumappi tuntuu mukavalta vaihtoehdolta.
 
Voittaminen ei varmaankaan tunnu yhtä nautinnolliselta kuin 30min tappelun jälkeen, mutta jos on vain tunnin parin rako pelailla niin pikkumappi tuntuu mukavalta vaihtoehdolta.

Itse näkisin tän just päinvastasena, kun nykyään monesti etenkin Miramamarissa tuntuu ettei nää ketään. Hyppää jonnekkin, kukaan muu ei tule, etsi autoa, ei löydy, juokse aavikolla, eikä ees kuulu ketään. Sit juokset lähimpään kylään, ammut pari kertaa ilmaan jos joku tulis esiin mut ei. Kolmanneks viimeinen alue, 22 hengissä ja sit sua aletaan ampumaan kolmesta eri suunnasta.
Tapahtuu aivan liian usein itelle tossa mapissa... :D

Nytkun mappi pienenee noin paljon, jos ne sais lagin kuriin (mitä epäilen), luulis ton olevan paljon nautinnollisempaa voittaa kun on oikeesti selvinnyt jostain muustakin kun tappavan tylsästä juoksemisesta.
 
Itse näkisin tän just päinvastasena, kun nykyään monesti etenkin Miramamarissa tuntuu ettei nää ketään. Hyppää jonnekkin, kukaan muu ei tule, etsi autoa, ei löydy, juokse aavikolla, eikä ees kuulu ketään. Sit juokset lähimpään kylään, ammut pari kertaa ilmaan jos joku tulis esiin mut ei. Kolmanneks viimeinen alue, 22 hengissä ja sit sua aletaan ampumaan kolmesta eri suunnasta.
Tapahtuu aivan liian usein itelle tossa mapissa... :D

Nytkun mappi pienenee noin paljon, jos ne sais lagin kuriin (mitä epäilen), luulis ton olevan paljon nautinnollisempaa voittaa kun on oikeesti selvinnyt jostain muustakin kun tappavan tylsästä juoksemisesta.

Tätä hain takaa, että saatat tunnin pelata saamatta yhtäkään reilua 1v1 tappelua. Ihan perus, että lootit 20min ihan rauhassa hyvät kamat ja alueelle ajaessasi joku ampuu sinut autoon.

Mutta itsellä ehkä 1/5 kanapelistä on ollut jatkuvaa taistelua ja varpailla olemista. Se on hieno fiilis voittaa peli, kun sinulla/tiimillä on 5-25 tappoa.
 
Ostin tämän viikko sitten ja n. 15h on tullut pelattua. Ennätykseni on tähän mennessä neljäs sija soolona, ja olen useasti päässyt top 10:een. Outo peli sinänsä, että pahimmillaan tämä on helvetin kämäinen juoksemis- ja piiloutumissimulaattori, jossa lopulta joku ehtii ampua sut yllättäen sadan metrin päästä. Tuntuu, että tässä pelissä menestymiseen vaikuttaa yhtä paljon niin puhdas onni kuin taito. Parhaimmillaan peli on kuitenkin helvetin hauska ja jännittävä. Etenkin porukalla pelattuna.
 
Uutta pätkää taas vaihteeksi.
Hyvä video. Ensi sekunneilla pisti silmään kameran nykiminen joka taisi johtua näppis+hiiri yhdistelmästä. Luin jostain että PUBG-elokuvien tekijät käyttävät gamepadin analogitikkuja tuollaisiin "helikopterista" kuvattuihin kohtiin, ja sillä saa muutenkin tehtyä sulavampaa jälkeä jos replaysta nauhoittaa.
 
Ostin tämän viikko sitten ja n. 15h on tullut pelattua. Ennätykseni on tähän mennessä neljäs sija soolona, ja olen useasti päässyt top 10:een. Outo peli sinänsä, että pahimmillaan tämä on helvetin kämäinen juoksemis- ja piiloutumissimulaattori, jossa lopulta joku ehtii ampua sut yllättäen sadan metrin päästä. Tuntuu, että tässä pelissä menestymiseen vaikuttaa yhtä paljon niin puhdas onni kuin taito. Parhaimmillaan peli on kuitenkin helvetin hauska ja jännittävä. Etenkin porukalla pelattuna.

Sysopin striimuleita kun katsoo, niin pelkällä tuurilla pärjää paremmin kuin taidolla :rofl:

Siksi itse tykkäänki enemmän pelata duo/squadia, kun saa enempi taisteluita eikä niin helposti tule joku selkään ja tapa koko squadia vs solo.
 
Juu, SSD on on tälle pelille jotenkin erikoisen tärkeä.
Toki kuulostaa se inasen häiriityneeltä että kontrollit olisi sekaisin HDD:n takia. :D Toisaalta ehkä myös napit rekisteröityy viiveellä, ja siitä moinen efekti.
Oletettavasti tuollainen poistuu ajan X myötä kun vaan odottaa, mutta ootko näin pitkälle edes päässyt?
 
Tuskin kontrolli vika siitä johtuu että peli on HDD:llä. Tai aika vaikee olisi uskoa että siinä olisi syy tuohon ongelmaan. Itselläni oli joskus peli HDD:llä asennettuna niin ainakin teki sitä että tekstuurit latautu todella hitaasti,esim jos laskeuduit johonkin paikkaan ja menit taloon sisälle niin ei huonekalut sun muut asiat latautunut kun viiveellä.
 
Kontrollit menee välillä sekaisin alt+tabin kanssa leikkiessä edes takaisin. Kannattaa siis koittaa ettei ole siitä kiinni.
 
Pienempi mappi toivon mukaan vähentää sitä "midgame lullia", joka varmasti on jokaiselle pelaajalle tuttu. Yleisin pelihän menee siten, että alkupelissä tulee kohtaaminen tai pari jos et hyppää johonkin ihan hevon kuuseen. Sen jälkeen on pitkä 10-15 min pätkä jolloin et todennäköisesti törmää kehenkään ja loppupelissä sitten tapahtuu taas koko ajan.

Jotkut tykkäävät tästä rytmityksestä, mutta varmasti olisi kysyntää tiiviimmälle pelikokemukselle, josta tuo midgame lull puuttuu tai se on ainakin tuntuvasti lyhyempi.
 
Aluksi olin epäileväinen, mutta pikku hiljaa minäkin alan olla innoissani tuosta tulevasta pienestä kartasta. Ehkäpä vihaamani vesistön ylitys tuleekin olemaan tärkeä taktinen osa matsia johon oma pelaaminen pitää yrittää sopeuttaa. Toivottavasti ei käy niin että parempi tuurisen saaren asukit saavat ilmaisia tappoja kun toiset uivat epätoivoisesti minuutin verran vastarannalle.
 
Uutta pätkää taas vaihteeksi.



Toinen 20 tapon ylitys NA-servulta ja 1 mansquadista

Steam Community :: Screenshot :: 1 man squad, NA


Tähän videoon kiteytyy hyvin se, minkä takia PUBG > Fortnite, näin siis oma mielipide. Yksinkertaisesti fragaaminen on niin paljon tyydyttävämpää PUBG:ssa kuin Fortnitessa, jossa damageluvut vain pomppivat ruudulla. Ei siis sillä, Fortnite on hyvä peli ja monessa asioissa PUBG:ta edellä, mutta se tärkein elementti, eli toisen pelaajan ampuminen ei tunnu lähellekään yhtä hyvältä!

Hyvä video btw :)
 
Aluksi olin epäileväinen, mutta pikku hiljaa minäkin alan olla innoissani tuosta tulevasta pienestä kartasta. Ehkäpä vihaamani vesistön ylitys tuleekin olemaan tärkeä taktinen osa matsia johon oma pelaaminen pitää yrittää sopeuttaa. Toivottavasti ei käy niin että parempi tuurisen saaren asukit saavat ilmaisia tappoja kun toiset uivat epätoivoisesti minuutin verran vastarannalle.

Voit sinäkin joskus olla se onnekkaampi, joka saa rannalle ampua.
Onhan se välillä mukavaa :cool:
 
Sysopin striimuleita kun katsoo, niin pelkällä tuurilla pärjää paremmin kuin taidolla :rofl:

Siksi itse tykkäänki enemmän pelata duo/squadia, kun saa enempi taisteluita eikä niin helposti tule joku selkään ja tapa koko squadia vs solo.
Jos pärjääminen on tyyliin 50 joukkoon pääsemistä niin ehkä. Mut voittamista on turha yrittää "tuurilla." 0 tapon voittoja on olemassa mut harvinaista.
 
Mä oon kyllä alkuaikoina voittanut tuurilla. Meni juoksemiseksi alueen perässä, ketään ei näy, meen talon pihaan kämppäämään muurin ja laatikoiden väliin kun kuumotti joka puolelta kuuluvat dmr ja ar äänet, itellä kädessä umppi. Alueet osu ja olin kolmanneksi viimeinen, toiset kaks juoksee vieressä yhteen ja mulle jäi ampua se viimeinen milli selkään. Kaks laukausta umpilla, 1 tappo ja kana..
 
Tuli vastaan hauka tapaus soolossa: kaverilla oli ilmeisesti mikki kokoajan päällä ja "all" kanavalla eli kun lähestyin äijää niin alkoi kuulua kohinaa ja hengistystä ja tiesin lopulta täsmälleen missä kaveri on niin ei ollut kuin katsoa kulman taakse ja poks :D Sen jälkeen kuului jotai cyka blyat tyyppistä
 
Kukaan muu sitä mieltä, että M4 sietäisi saada vähän nerffiä? Ei ole mitään syytä käyttää muita ei-crate rynkkyjä jos sellaisen löytää. AK on toki tehokkaampi per laukaus ja M16 aavistuksen tarkempi kauas ampuessa, mutta M4:n teho vs. rekyyli (varsinkin täysin "pimpattuna") vie sen kirkkaasti kärkeen melkein tilanteessa kuin tilanteessa.
 
Kukaan muu sitä mieltä, että M4 sietäisi saada vähän nerffiä? Ei ole mitään syytä käyttää muita ei-crate rynkkyjä jos sellaisen löytää. AK on toki tehokkaampi per laukaus ja M16 aavistuksen tarkempi kauas ampuessa, mutta M4:n teho vs. rekyyli (varsinkin täysin "pimpattuna") vie sen kirkkaasti kärkeen melkein tilanteessa kuin tilanteessa.

Miksi aseiden pitäisi olla samalla viivalla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom