Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Pitäis kyllä päästä harjoittelemaan tuota ampumista, eilen kuolin paistinpannuun vaikka ehdin keräämään haulikon ja akm :D
 
Uusimman päivityksen myötä anti-cheat toimii vähän liiankin tehokkaasti :D

aIHIBUG.png


 
"Negative K/D ratio" :D On se mullakin alle ykkösen, mutta miinukselle tiputtaminen saattaa olla vähän haastavampaa
 
Klo 19 alkaa taas viikottainen XPUBG Finland turnaus. Selotus kaikkiin mappeihin tänään allekirjoittaneen toimesta!

Twitch / XpulZ_Gaming

Duo turnaus kyseessä ja 48 paria taistelee tämän viikon mestaruudesta!
 
Tullut tässä mietittyä kun kädetän PUBG:ssä tasaiseen tahtiin, että eikö siinä pelissä ole ollenkaan noobeja? Eli sellaisia, jotka ei osaa avata ovea, noukkia asetta tai mitään muutakaan. Tuntuu että kaikki jotka tulee vastaan, omaa sen muutama sata tuntia pelikokemusta. Eikö tämän pitäisi olla tilastollinen mahdottomuus? Peli myy käsittääkseni edelleen kuin häkä ja uusia pelaajia tulee jatkuvasti.
 
Tullut tässä mietittyä kun kädetän PUBG:ssä tasaiseen tahtiin, että eikö siinä pelissä ole ollenkaan noobeja? Eli sellaisia, jotka ei osaa avata ovea, noukkia asetta tai mitään muutakaan. Tuntuu että kaikki jotka tulee vastaan, omaa sen muutama sata tuntia pelikokemusta. Eikö tämän pitäisi olla tilastollinen mahdottomuus? Peli myy käsittääkseni edelleen kuin häkä ja uusia pelaajia tulee jatkuvasti.

Tulee niitäkin vastaan. Eikö tässä ole rankin mukainen mm, eli olisitkohan saamut itsellesi jonkin rankin ja sen mukaan sitten. Totaalinoobit toki on unranked.

Kuinkahan usein nuo nykyään nollaa noita rankkeja, kun itse tulee nykyään pelailtua about 1-2 kertaa viikossa semmonen muutaman tunnin rykäisy ja näyttäs melkeen koko ajan olevan oma rank "unranked". Toki nuokin tunnit pelaan sekaisin sooloa duuoa ja squadia. Peliä takana on kuitenkin juuri se n. 200 tuntia yhteensä
 
No nyt tuli roadmap!
Seuraava kartta ensi kuussa testiin, koko 1/4 nykyisistä eli 4x4km.

YBzmA0I.jpg

Saattaa myös tulla haluttu tapa testaa aseita, eli nopeampi tms pelimoodit ehkä?

I’ve been working with our amazing game design team to plan some new and interesting Game Modes for PUBG.
Neljäs kartta myös tekeillä, perinteinen 8x8km.

Another new map that we’re working on is planned to be 8x8km in size.​


PUBG 2018 Roadmap
 
No nyt tuli roadmap!
Seuraava kartta ensi kuussa testiin, koko 1/4 nykyisistä eli 4x4km.

YBzmA0I.jpg

Saattaa myös tulla haluttu tapa testaa aseita, eli nopeampi tms pelimoodit ehkä?

I’ve been working with our amazing game design team to plan some new and interesting Game Modes for PUBG.
Neljäs kartta myös tekeillä, perinteinen 8x8km.

Another new map that we’re working on is planned to be 8x8km in size.​


PUBG 2018 Roadmap
Tarkempaa listaa kerätty.

  • committing to a major content delivery cycle every two months
  • upgrade the game’s aesthetic side
  • a new 4x4km island map
  • Emote System
  • new and interesting Game Modes
  • new vehicles
  • new weapon attachments
  • new 7.62 rifle
  • a new 8x8km map
  • Achievements
  • in-game friends list
  • squad voice chat in the main menu
  • further character customisation
  • parachute and weapon skins
  • limb and vehicle bullet penetration
  • overhauling our entire TPP and FPP animation systems
  • overhaul for the parachuting system
  • improve our armed and unarmed melee combat
  • general improvements to Stability, Optimization, Security
  • increase the detail of vehicle sounds
  • improved surface sounds for different weather conditions (including rain)
  • differing gun sounds based on perspective (FPP/TPP)
  • change the sound that the player produces while moving
  • introduce different breathing sounds
  • improvements to the Esports scene
  • improvements to live 3D replay system
  • Play Data API
  • Custom Game System
  • PUBG Developer Portal
  • PUBG Developer API
 
No nyt tuli roadmap!
Seuraava kartta ensi kuussa, koko 1/4 nykyisistä eli 4x4km.

YBzmA0I.jpg

PUBG 2018 Roadmap

Tätä olin juuri tulossa postaamaan. Mutta siis ensi kuussa testiserverille, ei liveen.

Ja tuon lisäksi 8km x 8km -mappi tulossa. Saisikohan sen kartan valinnan kohta vai meinaako Bluehole taas pitää maksaneita asiakkaita ilmaisena testipalveluna painottamalla uutta karttaa servuilla. :)
 
Joo, just ehdin editoimaan että testille tulossa, ja muuta infoa. :D Huomasin kyllä että testiin, ei liveen. Jäi mainitsematta.
Silti, onhan se aika mahtavaa saada edes testiin uusi kartta ensi kuussa. :kippis:
 
Äähh, nuo vesistön ylitykset on pahinta syöpää. Saa nähdä miten toimii käytännössä.
 
Ai ei vai? Omistuista. Suoraan io-tech ladattu kuva, ei muualta hostatttu. :bored:
Imgur linkkiä tuo antaa mulle ja nehän ei nyt täällä foorumilla toimi suoraan. Noh, samapa tuo, näkyypähän kahdesti sitten :)
 
Imgur linkkiä tuo antaa mulle ja nehän ei nyt täällä foorumilla toimi suoraan. Noh, samapa tuo, näkyypähän kahdesti sitten :)
Mitähän ihmettä tuossa on käynyt? :D
Tein suoraan copy image ja paste tänne, ja tosiaan kuva mullakin näemmä imgurin kautta.
Imgurissa kuvaa mulla ei ole ladattuna, kun en sitä sinne ladannut.
Sunkin kuva imgurista. Tiedän kyllä että imgur blokkailee io-techiä.

Mystistä. :D
 
Voi olla kyllä hyvä lisäys, tuollainen vähän pidemmän matkan 7.62 kaliiberin ammuksia käyttävä rynkky. Vähän niinkuin M16 vastine 7.62 panokselle.
 
Tein suoraan copy image ja paste tänne, ja tosiaan kuva mullakin näemmä imgurin kautta.
Koska se on lähdesivullekin laitettu suoraan Imgurista, kuten moni muukin kuva siellä. Selaimen kautta kopioitujen kuvien liittäminen ei onnistu, vaan ne tulevat aina alkuperäisestä lähteestä.

upload_2018-3-8_21-32-18.png

Vaihtoehdot ovat hyvin pitkälti joko työpöydän kautta raahaaminen, Paintiin (tai muuhun vastaavaan) liittäminen ja siitä uudelleen copypaste foorumille. Pienempien kuvien (mahtuu täysikokoisena omalle näytölle, että saa varmasti kuvan koko komeudessaan) kohdalla snipping tool on kätevä; ei tarvitse kierrättää muita reittejä pitkin. Itse suosin Paint- ja snipping tool -menetelmiä.

Jos joku osaa kertoa, miten kuvan saa kopioitua suoraan selaimesta oikeasti leikepöydälle, otan neuvoja ilomielin vastaan. :comp:

E: Tässä yksi vaihtoehto lisää. Hieman nopeampi kuin työpöydän kautta drag & drop (varsinkin jos vain yksi näyttö, tai muut näytöt täynnä eikä työpöytään pääse käsiksi ilman että pienentää jotain ikkunaa). Haittapuolena toki "turhien" kuvien tallentaminen koneelle.

GIF.gif
 
Viimeksi muokattu:
Nykyisen test buildin patch notes:

Client optimization
  • Improved real-time response by reducing input lag
  • Mitigated the frame drop issue caused by the map loading process
  • Reduced burden on GPU by optimizing buildings in Erangel
  • Optimized the beginning and the end of effects
  • Optimized vehicle physics when driving under a certain speed
Server optimization
  • Optimized server network performance
  • Optimized vehicle physics when driving under a certain speed
Lobby
  • Added PUBG friends list
    • Up to 50 people can be added as PUBG friends
    • Players with PUBG accounts can search and add friends freely regardless of the platform they are using (including Steam, Mail.ru and DMM)
      • Friend list is a one-way follower concept, not a mutual acceptance between players
      • PUBG friends list is independent of the Steam friends list. You don't have to be friends on Steam to be friends in PUBG
    • Up to 30 players you were recently in a team with will be shown on RECENT
  • Added main menu voice chat
    • You can chat with the players in your team while still in the main menu
    • When using the voice chat, a speaker icon will be displayed on the right of the player's name
World
  • Made holes in the ceiling and floor of some high buildings, so that it is easier to move between different levels, to improve the gameplay experience on Miramar
Game play
  • Added 37 achievements on Steam
  • Added emote system
    • 12 default emotes will be provided now, and more emotes will be added in the future
    • While holding the emote menu key (default is ~), emote can be activated by left-clicking the emote or hot key of emote you want to use
  • Fixed the blue blood effect being more visible than the red blood effect when player gets shot
  • Added material for crops, rubber, cloth, paper and cactus
    • When shooting or attacking with a melee weapon, the right effect for each material will be displayed
  • Changed the gun scope view to be more realistic
    • Expanded the field of view through the scope
    • Added a parallax effect when moving weapons fast
    • Added color, vignetting (darker edges), chromatic aberration (color difference caused by light refraction) and distortion effect on the edge of scopes
UX/UI
  • Redesigned the 9 vehicle status icons to work better with 4K resolution
  • Replaced the red cross icon with a red tire icon for a broken tire
Sound
  • Added a hit sound effect for crops, rubber, cloth, paper and cactus material
Bug Fixes
  • Fixed a square-shaped border on the sea that could be seen when flying in the airplane
  • Fixed an issue where a player could die instantly when vaulting and climbing
  • Improved problems where characters would get stuck or die during vaulting, and be able to look through walls.
  • Fixed some incorrect UI and in-game text
  • Improved problematic character animation where the character would move abnormally if multiple actions were performed in sequence
  • Fixed abnormal appearance of some clothes, such as costumes overlapping or missing
  • Adjusted the locations of items that would spawn in places that players cannot reach
  • Fixed an issue where the mouse sensitivity option could not be set to 59
  • Fixed an issue that allowed a character to crawl quickly through a certain combination of controls
  • Fixed the issue of overlapping footstep sounds in FPP mode
  • Improved an issue where three-wheeled motorbikes would suddenly flip whenever the server performance deteriorated
  • Fixed an issue where a player would have a slower falling speed when switching seats on a three-wheeled motorcycle mid-air
  • Fixed an issue where underwater bullet penetration effect was not being applied sometimes
  • Fixed an issue where a player was unable to cancel fueling up a vehicle, even though cancel was clicked
  • Fixed an issue where throwables that had already exploded mid-air would still make a popping sounds on the ground
  • Fixed an issue where sometimes a downed player was able to drive a vehicle
  • Fixed an issue where after reconnecting a vehicle was intermittently invisible or the character and camera were misaligned
  • Fixed an issue where the character of a player with a new account would not show up in the main menu when forming a team
  • Fixed an issue where the shadow of a character was too sharp regardless of the distance
  • Fixed an issue where when jumping out of the airplane, the character fell to a fixed position, no matter the flying direction
  • Fixed an issue where when player tried to ADS with scope attached weapon, some of the scope exterior parts were shown late
  • Fixed an issue where the adjusted zoom level in 8x scope reset after swapping to your other weapon(s)
  • Fixed an issue where the item quantity adjustment popup window displays automatically when picking up/discarding items from the Inventory screen
  • Fixed an issue where sometimes the lung capacity gauge was not in sync between being in the water and out of water

"Once we see that the current test build is in a stable state, we plan to move it to the live server later next week."

Steam Community :: Group Announcements :: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
 
Pienempi kartta! Mahtavaa! PUBG kaipaa ehdottomasti tiiviimpää pelikokemusta ja tuon luulisi täyttävän sen tarpeen paremmin kuin hyvin.

Vielä kun saisivat karttavalinnan, ettei tarvitsisi lähteä lobbystä x kertaa ennen kuin saa mieleisensä kartan.
 
Kaiki muutokset kuulostavat varsin hyviltä. 4x4 kartta kuulostaa erinomaiselta nopeampiin rähinöihin, jolloin myös aseiden harjoitteleminen on huomattavasti helpompaa. Achievementit kelpaa myös, jotenkin niitä on hauska seurata.

Hienoa, että saivat roadmapin julkaistua. Toivottavasti myös toimittavat lupauksensa.
 
Jeps. Itellä yleensä fps 90-120. Niin nyt pyörii siinä 60-90. Et johtuuko päivityksistä
 
Itse taas en ole kokenut eroa, ja eilen tuli pelattua koko ilta.
Ellei toki tänään ole tullut jokin patch, mutta käsittääkseni ei.
 
Tuntuu että Fullscreen modessa on tullut droppia, mutta Fullscreen Window modessa pyörii paljon paremmin.
 
Eilen tosiaan toimi ihan normisti,mutta tänään vissiin tuli joku pieni päivitys ja ongelma alkoi sillon. Tai ainakin muistaakseni tänään joku pieni päivitys tuli? Pitääpä kokeilla tuota fullscreen windowedia että auttaako.
 
Joo tänään tullut päivitys rikko jotain pykii kummallisesti ja tulee fps droppeja.. Noh jospa se siitä taas korjaantuu.

Edit: Ei tosin niin paha kuin edellinen, joka korjaantui ottamalla killcamin ym. pois päältä. Tässä tapauksessa nuo kikat ei auttanu.
 
En tiedä. Alkaa turhauttamaan tämä peli. Viime vloppuna hommasin ajatuksella kalex+atk vloppu ja nyt 33h takana. FPP ja singlenä pelaillessa oikein helvetin usein (esim. edelliset 4 peliä) top 5 mutta chicken dinneriä ei vaan tule vaikka miten koittaa. Kohta menee uninstalliin.
 
kaverilla ei lähde peli päälle ollenkaan viimeisimmän päivärin jälkeen.. kaikkee mahdollista kokeiltu..
 
En tiedä. Alkaa turhauttamaan tämä peli. Viime vloppuna hommasin ajatuksella kalex+atk vloppu ja nyt 33h takana. FPP ja singlenä pelaillessa oikein helvetin usein (esim. edelliset 4 peliä) top 5 mutta chicken dinneriä ei vaan tule vaikka miten koittaa. Kohta menee uninstalliin.

Joo o itsellä tuli eka solo dinneri vasta joskus 80h tienoolla, että se voi antaa odottaa... oon kyllä myös aika keskinkertainen pelaaja?.
 
En tiedä. Alkaa turhauttamaan tämä peli. Viime vloppuna hommasin ajatuksella kalex+atk vloppu ja nyt 33h takana. FPP ja singlenä pelaillessa oikein helvetin usein (esim. edelliset 4 peliä) top 5 mutta chicken dinneriä ei vaan tule vaikka miten koittaa. Kohta menee uninstalliin.
Itsekin tahkosin tätä kauan soolona ja kyllä se dinneri sieltä sitten lopulta tuli (oisko ollut noin 60h takana). Kannattaa etsiä mukava peliseura noin alussa varsinkin jos kaikki
pelaa ns. samalla tasolla. Tämä on kuitenkin melko eri peli duona ja squadina noin niinkun dynamiikaltaan verrattuna sooloon.
Turhauttaahan tämä peli välillä siitä huolimatta, mutta mitäpä tuosta vittuuntumaan sen kummemmin :D
 
Mennyt kivasti, taitoa kerttynyt ja kanaakin tullut tasaisesti.

Samaa ongelmaan kuin muillakin..
Uusi päivitys sotki jotain ja GPU usaget laskee välillä ja samalla gpu kellot laskee.
Näkee hyvin wattmannin käyrästä että kaikki ei ole kunnossa.

Synteettiset testit toimii kuin ennekin.
On aika vmäinen pelata verrattuna aikaisempaan patchiin. Voisin kyllä kokeilla windowed full screeniä vaihteeksi.
 
Mennyt kivasti, taitoa kerttynyt ja kanaakin tullut tasaisesti.

Samaa ongelmaan kuin muillakin..
Uusi päivitys sotki jotain ja GPU usaget laskee välillä ja samalla gpu kellot laskee.
Näkee hyvin wattmannin käyrästä että kaikki ei ole kunnossa.

Synteettiset testit toimii kuin ennekin.
On aika vmäinen pelata verrattuna aikaisempaan patchiin. Voisin kyllä kokeilla windowed full screeniä vaihteeksi.
Jos gpu usage ja fps kyykkää, niin syystä tai toisesta cpu ei jaksa puskea tavaraa rendattavaksi. Todennäköisesti yksi looginen ydin meinaa tukehtua.

En nyt taas muista miten päin itellä on, mutta joko windowed fs tai fs puskee jatkuvasti bad moduulia ja toinen toimii mukisematta.
 
Viimeinen patchi tosiaan rikkoi pelin taas vaihteeksi. Lobbyssä istuessa tausta-animaatiot pätkii ja pelissä vähän väliä tulee vajaan sekunnin jumi. Pidempään pelatessa alkoi koko hahmo pysähtyä viideksi sekunniksi ja sitten teleportautui eteenpäin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom