Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Havaitsitko fps-droppia? Taidan testata tuota itsekin jossain välissä.

En mielestäni mitään suurempaa minkä voisi liittää suoraan freestyleen. Nostin samalla post processingin medium-tasolle joka aiempien kokeilujen perusteella vaikutti jonkin verran fps:ään. Tästä löytyy lisää juttua mm pubgin foorumilta nVIDIA Freestyle. Redditissä oli mainittu asetuksesta joka vaikuttaisi myös fps:ään
 
Kyllähän tuolla freestylellä voi samalla tavalla kikkailla itselleen pelillistä etua kuin reshadellakin. Katsokaapa videosta 4:00 kohdalta mitä HDR säätö tekee varjoisille kohdille:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kyllähän tuolla freestylellä voi samalla tavalla kikkailla itselleen pelillistä etua kuin reshadellakin. Katsokaapa videosta 4:00 kohdalta mitä HDR säätö tekee varjoisille kohdille:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


No aika kivasti kyllä alkaa näkymään.
 
Onko kellään muulla ollu fps kanssa ongelmaa uuden päivityksen myötä 2500k 4.3ghz ja 56 vega mid 60 fps kun aikasemmin 90-110
 
Onko kellään muulla ollu fps kanssa ongelmaa uuden päivityksen myötä 2500k 4.3ghz ja 56 vega mid 60 fps kun aikasemmin 90-110

On ollu. Johtuu tosin siitä, että poistin Reshaden ja jouduin laittamaan pp:n mediumille. Kun näin tein, cpu:n kuorma tippui 30-40 %:iin ja fps 110 -> 40. Hieman kyllä ketuttaa.
 
Kokeilin nyt tuota freestyleä ja ihan mukavasti toimii. Tuntuis vaan rivatunerin kanssa aihuttavan jäätävää pykimistä mutta sehän ratkeaa laittamalla toinen pois. Näköjään mulla oli nvidian control panelista defaulttina jääny FXAA päälle mikä blurraaa aika ikävästi sekin eli auttoi myös laittaa se pois pubgissa.
 
En tiedä mikä selittää nämä FPS dropit jollain. Itsellä kun muutin detailit jne, niin ei mitään merkittävää droppia tullut. Voisiko olla että vanhemman generaation prossut ottaa enemmän hittiä tästä päivityksestä jostain syystä?

@Flashing Psychedelic Kid

Samoin jos noita detaileja nostaa, niin se lisää VRAM käyttöä. 970 mallissahan on se "fake" muisti siellä loppupäässä, eli 4GB muistista vain 3.5GB on nopeaa ja se viimeinen 0.5GB huomattavasti hitaampaa (oliko että sen nopeus on 1/8 kokonaiskaistasta vain)

Jos detailien nosto lisää VRAM käyttöä yli 3.5GB GTX 970 kortilla, niin se ihan varmasti hidastaa peliä oleellisesti. Eli kannattaa Afterburnerilla tms tarkkailla sitä muistinkäyttöä ja säätää detailit siten, että tuo maaginen 3.5GB ei ylity tai ainakin varmistaa että näin on tällä hetkellä, ennen kuin alkaa etsimään ongelmaa muualta.

Nano kortilla jossa oli 4GB tuli tuota muistinkäyttöä jossain välissä tarkkailtua ja mielestäni jos tekstuurit nosti Medium -> High, niin silloin VRAM hyppäri yli 3.5GB. Normaalilla 4GB kortilla tämä ei ollut ongelma, mutta GTX 970 kanssa kyllä aiheuttaa ongelmia. Sinällään hauskaa että ainakin AMD kokoonpanolla peli pyörii sujuvammin kun tekstuurit on High eikä Medium. :)

@Juha™[FIN] on tämän kanssa ainakin tapellut, ehkä osaa sanoa jotain asiasta (btw sun nimimerkki on h*mmetin vaikee tägätä). :D
 
Peli paskottu ihan täysin, ei ole enää yhtään peliä ettei kaatuis vähintään kerran :mad::tdown::tdown:
 
Tänään kävin testaamassa uutta pätsiä.
Itellä ehkä toimii peli parhaiten nyt mitä ikinä on toiminut, tasanen 144fps ihan kummassa vaan mapissa ihan missä vaan, pienimmillään oli fps tippunut jossain kohdassa 120.
 
Eilen meni pari kertaa niin jumiin peli, että joutuu loggaan winukasta ulos jos meinaa saada pelin suljettua.
 
Eilen meni pari kertaa niin jumiin peli, että joutuu loggaan winukasta ulos jos meinaa saada pelin suljettua.

Tää kannattaa laittaa päälle niin ei enään tapahdu.

VJVjm5s.png
 
Ah thx Vipu, loistovinkki! Pari kertaa tosiaan kaatunu sillee ettei o päässy käsiks task manageriin.
 
On se kyllä jännä peli.

Vähän reilu viikon tauon jälkeen tuli kaverien kanssa pelattua. Vähän jouhevampi peli toimi päivityksen jälkeen mutta henk. koht. peli samaa rämpimistä kuin aiemminkin.

Sitten, hetken streamien katsomisen jälkeen tuli vielä pikkuhimot pelata vielä "yksi erä".

Erähän alkoi niin että peli kaatui, boottamisen jälkeen huomaan että afk-paikoillehan sitä mennään kolmen pelaajan kanssa. Yksi pelaaja odottaa pistoolin kanssa muiden nirhaamista. Itelle sattui talosta M416 käteen ja pääsen lahtaamaan minua metsästäneen pelaajan sekä AFK tyypin.

Lopputuloksena tämä:
bLwuY5
yMOEIZT.jpg

Kaikki se vitutus ja turhautuminen vaihtuu sekunnissa täysillä karjumiseen ja riemunkiljahduksiin :rofl:. Uskomaton peli kyllä, kuumotus Top 10 on kyllä käsinkosketeltavaa, varsinkin jos on hyvä erä valmiiksi alla.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kippas joka rundilla peli. :facepalm:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Onko tässä joku tosi typerä ominaisuus/bugi, että rekyyli on pienempi ammuttaessa kallistellessa? Tai että toiseen osuminen on jotenkin vaikeampaa? Vaihdoin pitkästä aikaa FPP servereille. Pari peliä Miramarissa olivat oikein hauskoja, toisessa tulikin 4 tappoa ja top 10 ihan tuurilla, ja kuolemaan johtaneen tulitaistelunkin hävisin lähinnä koska vastustajan lippaaseen mahtui enemmän panoksia. Pari kertaa sitten päätin hypätä pahamaineiseen Pecadoon tai muihin riehuntapaikkoihin, ja nappi tuli otsaan hetkessä... molemmilla kerroilla deathcamissa pelaaja kääntyy ihan sika nopeasti minun suuntaani ja kallistuu ampuakseen, vaikka kallisteluun ei ole mitään oikeaa syytä.

Löysin myös googletellessa vihdoin syyn, minkä vuoksi Zeroing distance tuntui niin epäjohdonmukaiselta, ja luulin sen ensin olevan vaan eri aseista kiinni. Eipä olekaan, vaan zeroing distance on mahdollista ainoastaan 8x ja 15x kiikaritähtäimillä. Heti selkeni.
 
Pari kertaa sitten päätin hypätä pahamaineiseen Pecadoon tai muihin riehuntapaikkoihin, ja nappi tuli otsaan hetkessä... molemmilla kerroilla deathcamissa pelaaja kääntyy ihan sika nopeasti minun suuntaani ja kallistuu ampuakseen, vaikka kallisteluun ei ole mitään oikeaa syytä.

Onhan siihen kallistelevaan päähän hankalampi osua kuin ei-kallistelevaan.
 
En tiedä mikä selittää nämä FPS dropit jollain. Itsellä kun muutin detailit jne, niin ei mitään merkittävää droppia tullut. Voisiko olla että vanhemman generaation prossut ottaa enemmän hittiä tästä päivityksestä jostain syystä?

@Flashing Psychedelic Kid

Samoin jos noita detaileja nostaa, niin se lisää VRAM käyttöä. 970 mallissahan on se "fake" muisti siellä loppupäässä, eli 4GB muistista vain 3.5GB on nopeaa ja se viimeinen 0.5GB huomattavasti hitaampaa (oliko että sen nopeus on 1/8 kokonaiskaistasta vain)

Jos detailien nosto lisää VRAM käyttöä yli 3.5GB GTX 970 kortilla, niin se ihan varmasti hidastaa peliä oleellisesti. Eli kannattaa Afterburnerilla tms tarkkailla sitä muistinkäyttöä ja säätää detailit siten, että tuo maaginen 3.5GB ei ylity tai ainakin varmistaa että näin on tällä hetkellä, ennen kuin alkaa etsimään ongelmaa muualta.

Nano kortilla jossa oli 4GB tuli tuota muistinkäyttöä jossain välissä tarkkailtua ja mielestäni jos tekstuurit nosti Medium -> High, niin silloin VRAM hyppäri yli 3.5GB. Normaalilla 4GB kortilla tämä ei ollut ongelma, mutta GTX 970 kanssa kyllä aiheuttaa ongelmia. Sinällään hauskaa että ainakin AMD kokoonpanolla peli pyörii sujuvammin kun tekstuurit on High eikä Medium. :)

@Juha™[FIN] on tämän kanssa ainakin tapellut, ehkä osaa sanoa jotain asiasta (btw sun nimimerkki on h*mmetin vaikee tägätä). :D

"Sweet spot" tämän pelin kanssa ja 1440p resolla on textuureille tosiaan medium-taso, silloin gpu-muistin käyttö pysyy alle 3.5GB. Omistan siis Gtx 970:n.
Olen kokeillut myös pelata High-asetuksellakin ja framet tuntuu olevan vielä tasaisia sinä 3.7GB:n kohdalla, vaikka osa muistista pitää ladata tuonne kortin "hitaalle" puolelle.
Jätin asetuksen kuitenkin mediumiin ettei tarvitse jännittää sattuuko jossain intensiivisessä kohdassa ne dropit, sillä liian lähellä tuo varmasti menisi highilla.
Re-shaderilla saa siis nopeasti pelin tukkoon gtx970:lla, jollei ole varovainen
mitä asetuksia laittaa mikäli pelin omat textuurit on jo ennestään medium/high-tasolla. En tosin tuota käytä kun kikkailin color vibrancen kanssa ynm, nvidian ajureista.

Tilanne liene toinen jos pelaa 1080p-resolla, textuurit voinee laittaa ultralle sitten (luulisin). Ainakin jos artikkelia on uskominen.
How much VRAM do you really need at 1080p, 1440p and 4K?

Tuo High-reson parempi pyöriminen high:lla kuin mediumilla (ainakin amd:lla) pitää paikkansa, löysin saman vinkin joskus redditin videoista jossa developer sen jakoi,
sen syvällisemmin selittämättä. Minulla oli silloin Radeon r9 380 4gb ja tosiaan paremmin pyöri peli resot high:lla kuin mediumilla...
 
Viimeksi muokattu:
Mites muille uppoaa tuo Miramar mappi? Mulle tuli mitta täyteen siitä ja annoin deleteä sen mapin tiedostoille niin eipä tarvi enää joinata siihen. Olispa ymmärtäny tehä jo aikasemmin :facepalm:
 
Mites muille uppoaa tuo Miramar mappi? Mulle tuli mitta täyteen siitä ja annoin deleteä sen mapin tiedostoille niin eipä tarvi enää joinata siihen. Olispa ymmärtäny tehä jo aikasemmin :facepalm:

Aloitin pelaamaan vasta kun molemmat tasot oli saatavilla, ja aluksi en pitänyt lainkaan siitä että Miramaria tuli lähes jatkuvasti. Nyt taas sanoisin, että se iskee minuun jopa paremmin kuin Erangel erityisesti teemansa puolesta.

Ei noissa minusta mitään kovin suurta merkittävää eroa ole, miksi toinen olisi toista parempi, ainakaan näin soolona pelaavan urpokkeen näkökulmasta.
 
Maistuu ihan ok, tosin viime peleillä taas änki sitä kokoajan. Jos ois ees lähellä 50/50 niin menisi hyvin..
 
Miramar ko tuli betaan (tai siis test serverille) niin tykkäsin alkuun kovasti, ja sitte äkkiä kyllästyin. Nyt julkasun jälkeen on kääntyny niin että tykkään kohtapa enemmän miramarista ko erangelista, vaikka pelillisesti ehkä tuo erangel on parempi/monipuolisempi, lähinnä sen takia että miramar on niin avonainen monin paikoin. Mutta tykkään siitä että mapit on erilaisia, ja vaativat erilaista pelityyliä.
 
Itse tykkään enemmän Erangelista kuin Miramarista. Tosin ei Miramarikaan huono ole. Vaatii vaan vähän erilaista pelityyliä juuri avonaisuuden takia. Ja itsellänikään peli ei ole ollut kuin marraskuun alusta asti niin ei tuohon Erangeliinkaan ole kyllästynyt. Onkos kolmannesta mapista ollut mitään uutta tietoa missään?
 
Miramar ei ole innostanut vielä, alkuun se innosti enemmän mutta nykyään tuntuu pakkopullalta. Kyllä se silti tulee pelattua loppuun asti aina. Onko siihen muita säätiloja kuin se kirkas keskipäivä? Se tuntuu niin kohtuuttoman kirkkaalta Erangelin päivään verrattuna että illalla/yöllä on jopa ärsyttävää pelata.
 
Itsekin kyllä tykkään enemmän Erangelista. Jotenkin tuo Miramar ei nappaa. Voi osittain vaikuttaa sekin että on tuttu mutta ehkä tuo metsämaasto miellyttää enemmän kuin nuo Miramarin monitasoiset suurkaupungit.
 
Tänään opittua. Maahan maastoutunut vihu ei kuole kahden metrin päästä lippaallisella 7.62:a, panosten loputtua vihu ampuu kuoliaaksi parilla... :(
 
Joko lagimisia tai nappipohjassa kaikki yli tai ammuit johonkin titaaniseen ruohonkorteen :darra:
 
Joko Miramarista ei ole vielä uutuudenviehätys haihtunut tai sitten muuten vaan tykkään siitä paljon enemmän kun Erangelista. Teema uppoaa länkkärifaniin kuin 7.62 kalloon, läheskään kaikkia paikkoja en ole vielä tutkinut ja pelityyli on erilainen kuin Erangelissa (ajoneuvojen dynamiikka, avonainen maasto, lootin jakauma). Nykyään pelaan Erangelia vähän rämäpäisesti tappelua hakien, ensinnäkin siksi että saisin tulitaisteluharjoitusta, mutta myös siksi että saisin matsin loppumaan nopeammin. Tahtoo takaisin aavikolle samoilemaan.
 
Erangel on alueeltaan pienempi ja maastoltaan monipuolisempi. Avointa tai metsää, tasaista tai mäkistä, kaikkea löytyy. Tästä syystä maastoon päättyvät pelit päättyvät monipuolisemmin erilaisiin maastoihin ja peli on mielekkäämpää. Metsistä johtuen myös liikkuminen stealthisti on halutessaan helppoa. Noista syistä maaston monipuolisuuden kannalta tykkään enemmän erangelista.
 
Jos on porukkaa hereillä niin iobbs-discordiin siitä hopi hopi ;) Tässois pirusti vielä harjoteltavaa itsellä niin musta saa peliseuraa hyvin usein.
 
Kumpikin on ihan jees, mutta Miramar mieluummin. Siellä hyvä luutti näyttää keskittyvän enemmän tietynlaisiin rakennuksiin ja aseet löytyvät nopeammin. Hyvän aseen saaminen heti alkupelistä on tärkein juttu mulle, vain milirinkula ja vesistön ylitys voi sen jälkeen vetää mielen matalaksi. :D Pari päivää vanha päivitys taisi tasoittaa luutin jakautumista mutta vakiopaikat tuntuvat toimivan vielä. Puiden puuttuminen saa kartan tuntumaan avonaisemmalta, mutta samalla kumpareet antavat paremmin suojaa. Saisivat kyllä merkitä karttaan ne uudet kinttupolut kun niistä on oikeasti hyötyä rotaatioissa.
 
Mites muille uppoaa tuo Miramar mappi? Mulle tuli mitta täyteen siitä ja annoin deleteä sen mapin tiedostoille niin eipä tarvi enää joinata siihen. Olispa ymmärtäny tehä jo aikasemmin :facepalm:
Pelin paras mappihan se on. Helvetin nopee lootata ja tarpeeks avoin. Siis miten tuo peli wörkkii kun poistaa mapin tiedostot, tuleeko mitään erroria? Taidan tehdä erangerin kartalle saman tempun. Ei kestä pää sitä helvetin hidasta taloloottausta
 
Uusimman anti-cheat päivityksen tiedoissa luki, että pelitiedostoihin koskeminen VOI tuottaa ichiä, itse en uskaltaisi tässä vaiheessa poistellakaan mitään, ennen kuin joku muu varmistaa asian :D
 
Pelin paras mappihan se on. Helvetin nopee lootata ja tarpeeks avoin. Siis miten tuo peli wörkkii kun poistaa mapin tiedostot, tuleeko mitään erroria? Taidan tehdä erangerin kartalle saman tempun. Ei kestä pää sitä helvetin hidasta taloloottausta
Hyvinhän tuo toimii. Silloinko matsia hakee ja tulee se mappi kohdalle mistä on poistanut ne tiedostot niin palaa saman tien lobbyyn ja sitten vaan uutta matsia hakuun. En kyllä suosittele kelleen mutta omalla vastuulla tehe mitä lystää.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän päivän perusteella on pakko kallistua kyllä Miramarin puoleen.

Erangelin teema on myös se ongelma. Se että suurin osa paikoista kasvaa heinää ja ruohoa on tavallaan siistiä, mutta samaan aikaan helvetin ärsyttävää kun ei meinaa nähdä mitään kävellessään heinikossa, mutta samalla vastustajan näkökulmasta olet täysin avoimessa maastossa helppo kohde. Miramarissa ei samaa ongelmaa ole, koska suurin osa sijainneista on tuota kallioaavikkoa, jossa ei tarvitse huolehtua samanlaisesta kasvustosta.

Kaikenlaiset tekniset ongelmat todella rumana popuppina, eri asioiden piirtoetäisyydet ja epäreiluudet grafiikoiden säädöissä tulevat erangelin kohdalla ihan huomattavasti paremmin esiin kuin Miramarissa. Ainakin näin 24" näytöllä varustettuna tunnun että pärjään spottaamisen osalta ihan äärettömästi paremmin Miramarissa, ja tällä on aika suora yhteys nautintooni. Miramar kaipaisi vaan hitusen lisää moninaisempaa ympäristöä: Erangelin korkeaa mäkeä, tulvinutta kylää tai raunioitunutta kirkkoa vastaavia alueita ei oikein löydy. Toisaalta Erangelissa nämä ovat etenkin tuon kirkon ja tulvivan kylän osalta niin lähellä ja toisaalta niin räikeitä omia kokonaisuuksia, että tulee mieleen vähän sellainen koominen Fortniten tyylinen taso, jossa vaan monta hauskaa pikkuideaa isketty vierekkäin kuin teemapuistossa.
 
Miramar päivitys muuten ihan hyvä, mutta se tunne kun Broncolla mennään tuhatta ja sataa "tuttua reittiä" ja sitten joku on mennyt siihen tekemään poikittaisen tien ja kaivamaan sille oikein penkatkin .. Ilmalennosta kymmenen pistettä ja papukaijan merkki. ;)
 
Onhan tuo pepusta kun Reshadea ei enää voi käyttää.. jotenkin vain niin ankeaa joka paikassa kun ehti siihen Reshadeen tottua :darra:
 
Kaikenlaiset tekniset ongelmat todella rumana popuppina, eri asioiden piirtoetäisyydet ja epäreiluudet grafiikoiden säädöissä tulevat erangelin kohdalla ihan huomattavasti paremmin esiin kuin Miramarissa.
Tämäpä juuri. Olisiko porukalla antaa vinkkejän miten helvetissä näistä tilanteista selviäisi, kaikki graff. asetukset niin paskalle kun vaan mahdollista? Koitan kattoa noita samoja replytä kaikki asetukset Vero Low:lla enkä silti nähnyt itseäni nurmikoissa. Suht paljon näissä tilanteissa vituttaa tuo kartta. Tässä pari clippiä kun multa lähtee henki :D
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

ja tuoreempi
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Pistää myös tuossa silmään tyypin rekyyli kun pistää tiimikaverin ensin hengiltä :eek: Mutta eipä tuo rekyyli nyt ollut jutun pointti. Varmaan tosiaan vähemmällä vitutuksellä selviäis kun poistais tuon kartan. Vai onko vinkkejä asetuksiin?
 
Tämäpä juuri. Olisiko porukalla antaa vinkkejän miten helvetissä näistä tilanteista selviäisi, kaikki graff. asetukset niin paskalle kun vaan mahdollista? Koitan kattoa noita samoja replytä kaikki asetukset Vero Low:lla enkä silti nähnyt itseäni nurmikoissa. Suht paljon näissä tilanteissa vituttaa tuo kartta. Tässä pari clippiä kun multa lähtee henki :D
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

ja tuoreempi
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Pistää myös tuossa silmään tyypin rekyyli kun pistää tiimikaverin ensin hengiltä :eek: Mutta eipä tuo rekyyli nyt ollut jutun pointti. Varmaan tosiaan vähemmällä vitutuksellä selviäis kun poistais tuon kartan. Vai onko vinkkejä asetuksiin?

Suurin ongelma on se, että vietät liikaa aikaa käärmeenä. Ja noi savut paljastaa sijainnin. Pysy enemmän pystyssä niin pystyt ampumaan takaisinkin. Pystyssä ollessa puista saa hyvin suojaa. Ja ota ne duelit äläkä jää sinne maahan makaamaan.
 
Suurin ongelma on se, että vietät liikaa aikaa käärmeenä. Ja noi savut paljastaa sijainnin. Pysy enemmän pystyssä niin pystyt ampumaan takaisinkin. Pystyssä ollessa puista saa hyvin suojaa. Ja ota ne duelit äläkä jää sinne maahan makaamaan.
Voihan se olla, tokassa videossa olin kylläkin kyykyssä. Kummassakin pätkässä smoket oli vihollisen puolesta laitettu.. Mut miten noi grafiikat?
 
Oli kyllä kaverilla senssi kohillaan ton AK:n rekyylin hallinnassa. Tuo aasialainen nimi saa toki aina epäilemään mutta toi ei sentään lonkalta laittanu sarjaa.
 
Minusta alkaa tuntumaan, että deathcam ja replay ovat hyvin, hyvin pahasti pielessä, eikä niistä voi tehdä oikeastaan minkäänlaisia johtopäätöksiä varsinkaan rekyylin puolesta tai senkään puolesta kuinka nopeasti vihollinen pääsi jyvälle.

Eilen lähes jokainen deathcam oli omalla kohdallani sitä, että vastustaja tuntuu ensin katselevan lähinnä tyhjyyteen tai ihan toiseen suuntaan, sitten spottaa minut aivan älyttömän nopeasti, tähtäin liitää suoraan päähän ja naps. Tai vihollinen käännähtää kun olen jo ampumassa häntä ja pistää 2 kutia otsaan.

Aloin epäilemään tätä kun katsoin muutamia omia replayta. Yhdessä katselen huomattavan osan aikaa lähinnä lattiaa silloin kun tiedän seuranneeni kahta eri oviaukkoa tiiviisti. Muuallakin oli aivan selviä eroavaisuuksia siihen, miten olin itse pelannut, tai replayn mielestä ammuin vielä lisää, kun vihollinen oli jo kuollut. Serverin näkemys ei siis tunnu vastaavan edes omalla kohdalla toimintaani kovin hyvin, miksi se vastaisi vastustajien kohdalla? Kun kuolin viholliseen joka tuntui kierähtävän 180 astetta ja ampuvan kerrasta päähän, niin uskoisin todellisuudessa hänen huomanneen minut jo esim. puoli sekuntia aikaisemmin ja siten ehdinneen tähtäämään paremmin, koska itsekin tuossa tilanteessa tiirasin ensin toiseen suuntaan ja ehdin ampumaan vasta kun heppu oli jo kävelemässä päin. Ja täysin tyhjästä minut ampunut kiikarikivääriheppu saattoi aivan hyvin seurata minua sen parin metrin kävelyn jo aiemmin, koska samasta ikkunasta näki paikalle hyvin, jolloin taas olisin ollut älyttömän helppo paikallaan istuva kohde, jos aikaa tähtäämiseen olisi hetkenkin käyttänyt. Vielä kun tähän lisää nämä PUBGin lagiominaisuudet, niin nämä tilanteet alkavat näyttämään jo huomattavasti reilummilta.
 
Minusta alkaa tuntumaan, että deathcam ja replay ovat hyvin, hyvin pahasti pielessä, eikä niistä voi tehdä oikeastaan minkäänlaisia johtopäätöksiä varsinkaan rekyylin puolesta tai senkään puolesta kuinka nopeasti vihollinen pääsi jyvälle.

Eilen lähes jokainen deathcam oli omalla kohdallani sitä, että vastustaja tuntuu ensin katselevan lähinnä tyhjyyteen tai ihan toiseen suuntaan, sitten spottaa minut aivan älyttömän nopeasti, tähtäin liitää suoraan päähän ja naps. Tai vihollinen käännähtää kun olen jo ampumassa häntä ja pistää 2 kutia otsaan.

Aloin epäilemään tätä kun katsoin muutamia omia replayta. Yhdessä katselen huomattavan osan aikaa lähinnä lattiaa silloin kun tiedän seuranneeni kahta eri oviaukkoa tiiviisti. Muuallakin oli aivan selviä eroavaisuuksia siihen, miten olin itse pelannut, tai replayn mielestä ammuin vielä lisää, kun vihollinen oli jo kuollut. Serverin näkemys ei siis tunnu vastaavan edes omalla kohdalla toimintaani kovin hyvin, miksi se vastaisi vastustajien kohdalla? Kun kuolin viholliseen joka tuntui kierähtävän 180 astetta ja ampuvan kerrasta päähän, niin uskoisin todellisuudessa hänen huomanneen minut jo esim. puoli sekuntia aikaisemmin ja siten ehdinneen tähtäämään paremmin, koska itsekin tuossa tilanteessa tiirasin ensin toiseen suuntaan ja ehdin ampumaan vasta kun heppu oli jo kävelemässä päin. Ja täysin tyhjästä minut ampunut kiikarikivääriheppu saattoi aivan hyvin seurata minua sen parin metrin kävelyn jo aiemmin, koska samasta ikkunasta näki paikalle hyvin, jolloin taas olisin ollut älyttömän helppo paikallaan istuva kohde, jos aikaa tähtäämiseen olisi hetkenkin käyttänyt. Vielä kun tähän lisää nämä PUBGin lagiominaisuudet, niin nämä tilanteet alkavat näyttämään jo huomattavasti reilummilta.
Jos teillä on vaikkapa molemmilla 100ms pingi näin liioitellusti niin vihollisen havainto sinusta on 0,2 sekuntia ennen kuin sinä sen havaitset omalta koneeltasi. Vihollisen spottauksessa suht lähietäisyydellä tuossa ajassa on kuitenkin jo parempi pelaaja lähtenyt siirtämään tähtäintä ja valmistautuu ampumaan.
 
Jos teillä on vaikkapa molemmilla 100ms pingi näin liioitellusti niin vihollisen havainto sinusta on 0,2 sekuntia ennen kuin sinä sen havaitset omalta koneeltasi.
Pelaajien välinen viive on aina suurempi kuin pelkkä pelaajien ping. Eihän 50 GB pelin lataaminenkaan valmistu heti vaikka sun pingi olisi 50 ms. Datan pitää siirtyä kokonaan pelaajien välillä joka kestää kauemmin kuin pelkkä ping joka on vain se aika mikä menee yhden pienen paketin edestakaiseen siirtoon.

Battlenonsense on mitannut 1.0 version damage/gunfire/movement viiveeksi 173/172/139 ms silloin kuin molempien pelaajien ping on vain 25 ms. Jos molempien pelaajien ping 100 ms niin noihin lukemiin pitää lisätä vielä 75 ms.
 
Mun ymmärtääkseni usein rekyyliä ei näy siis lainkaan death cam / replay. Ihan siiss lukenut asiasta. Eli sen osalta ei voi päätellä mitään. En oikeastaan ole varma näkyykö sitä ikinä? Saisihan siinä aika määrän dataakin tallentaa käyttäjän hiiren liikkeet yms että voi näyttää rekonstruktiossa.
Mitä nyt hieman ase tärisee noissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 378
Viestejä
4 968 301
Jäsenet
79 780
Uusin jäsen
jeppe91

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom