Playerunknown's Battlegrounds (PC)

tai sitten tämä pitää ylläpitää eri skill leveliä näiden eri moodien välillä?
Olen huomannut tämän joka kerta statsien nollauksen jälkeen. Molemmissa moodeissa ja kaikilla eri alueilla on omat leaderboardit ja matchmaking toimii sen mukaan. Toki TPP:llä on omasta mielestäkin hieman heikompi taso, mutta suurin ero tulee tuosta että kun oma rankki on uudella leaderboardilla alhainen jolloin severillä on paljon enemmän huonoja pelaajia.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu että se on enemmänkin pelaajien halusta mennä mähisemään alussa. Ymmärrän kyllä täysin koska on todella tylsää aina pelata varovaisesti. Voisihan tuota kokeilla niinkin että kentästä olisi jo alussa rajattu joku tietty osa kuten Arma 3 battle royale altiksella. Tosin siinä mapissa menisikin pari tuntia juosta päästä päähän vaikka staminan disabloisi :p
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu että se on enemmänkin pelaajien halusta mennä mähisemään alussa. Ymmärrän kyllä täysin koska on todella tylsää aina pelata varovaisesti.

Joo mutta kyllä hieman tuntuu, että midgame on nykyään aika hemmetin rauhallinen kun alussa kuolee nii hiivatisti jengiä ja sen jälkeen saa aika rauhassa ihmetellä sinne noin 30 parhaan joukkoon jolloin alue on tarpeeksi pieni, että alkaa väkisin kohtaamaan muita. Tiedä sitten johtuuko varjoista vai vain siitä, että jengi haluaa mennä alussa tappelee...
 
Miten kaikki tippuu saman paikkaan? Varjohan liitää sen ~2km.

Viittasin lähinnä siihen, että joskus ennen 1.0 varjolla pääsi huomattavasti pidemmälle liitämään. Jossain kohtaa oli bugi, että sukeltaessa suoraan alas maksiminopeus oli 200km/h ja sitten kun sen korjasivat, niin liitäminen tuntui jossain määrin rikki verrattuna vanhaan. Esimerkiksi nyt kun varjon avaa, hahmo tippuu aavistuksen alaspäin ja tämäkin syö matkaa.

Oli ehkä vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti saa selvää.
 
Mielestäni se ei ole kyllä edelleenkään ongelma etteikö voisi hypätä syrjään jos haluaa vaan siitä että aika suuri osa joka tapauksessa hyppää johonkin koneen reittiä lähellä olevaan hotspottiin ja sieltä ei moni selviä ulos.

Mutta se on kyllä totta että aiemmin pääsi erangelissa helposti 2 ruutua kartassa vaikka varjon antoi avautua ihan lopussa. Nyt se on ehkä 1,5 ruutua.
 
Onhan FPP/TPP sekä squad size pakko olla eri rankingit.

Miten kaikki tippuu saman paikkaan? Varjohan liitää sen ~2km.

Viittasin lähinnä siihen, että joskus ennen 1.0 varjolla pääsi huomattavasti pidemmälle liitämään. Jossain kohtaa oli bugi, että sukeltaessa suoraan alas maksiminopeus oli 200km/h ja sitten kun sen korjasivat, niin liitäminen tuntui jossain määrin rikki verrattuna vanhaan. Esimerkiksi nyt kun varjon avaa, hahmo tippuu aavistuksen alaspäin ja tämäkin syö matkaa.

Oli ehkä vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti saa selvää.
Kyllähän tällä hetkellä pääsee huomattavasti lyhyemmän matkaa kuin ennen patch 1.0:aa.
Itse en olisi välttämättä mennyt tuota muuttamaan. Tuntuu että selvästi nopeammin jengiä karsiintuu, ja se ei muuta mitenkään sitä kuinka nopeasti rinkulat etenee. Jos siis pointtina ollut nopeuttaa rundeja...

Ei kai se täysin pelkkä bugi voi olla?

1.0 update #2 (9.1.) oli maininta että:
  • Fixed the parachute movement speed issue
Mitä lie tarkoittaa, koska ei se edelleen ole samalla tasolla kuin joskus.

Mielestäni se ei ole kyllä edelleenkään ongelma etteikö voisi hypätä syrjään jos haluaa vaan siitä että aika suuri osa joka tapauksessa hyppää johonkin koneen reittiä lähellä olevaan hotspottiin ja sieltä ei moni selviä ulos.

Mutta se on kyllä totta että aiemmin pääsi erangelissa helposti 2 ruutua kartassa vaikka varjon antoi avautua ihan lopussa. Nyt se on ehkä 1,5 ruutua.
Joo, toi 1.5 ruutua tuntuu olevan lähemmäs maksimi nykyään.
Ennen helposti yli 2.

Enkä myöskään nähnyt pitkää liitoa millään tavallaan ongelmana. Ihan siksi ettei jengin kuolemisin tahti vaikuta rinkuloiden etenemiseen.
Samoihin paikkoihin ennenkin hyppi jengiä, mutta nykyään näkee jopa melko övereitä keskittymiä kun valinnanvara kapeampi.

Ei sillä etteikö voi autoa napata ja mennä kauemmas. Muutoksen myötä tullut itse tehtyä tuota paljon enemmän. Ehkä sekin tarkoituksellinen sivuvaikutus.... ? Jaa-a.

Eipä tää muutos nyt silti kauheasti häiritse. En vaan ehkä nähnyt edellisessä mallissa ongelmaa.
Noh, kohta varmaan pamahtaa liveenkin ne blue zone muutokset. Joten katsotaan mikä on yhteisvaikutus.
Tai en toki tiedä mikä oli test servun lopputulema. Tuleeko sellaisenaan liveen vai kokeillaanko jotai uutta.
 
Joo mutta kyllä hieman tuntuu, että midgame on nykyään aika hemmetin rauhallinen kun alussa kuolee nii hiivatisti jengiä ja sen jälkeen saa aika rauhassa ihmetellä sinne noin 30 parhaan joukkoon jolloin alue on tarpeeksi pieni, että alkaa väkisin kohtaamaan muita. Tiedä sitten johtuuko varjoista vai vain siitä, että jengi haluaa mennä alussa tappelee...

Olen jo itse huomannut pientä muutosta pelaamissani erissä parempaan suuntaan, vaikken tiedä onko pelaajien haussa edes mitään algoritmiä mikä etsisi pelaajia eri perustein kuin muilla. Pikku hiljaa porukka levittäytyy tasaisemmin pitkin karttaa, useammat eri paikat täyttyvät ja monia pieniäkin kyliä on usein koluttu läpi. Pelihän on parhaillaan kun porukkaa juoksee siellä täällä, eikä koko kartta olisi pääosin tyhjä ja parissa lentokoneen ohittamassa kompleksissa räiskitään täyspäiväisesti. Kun ollaan levittäydytty, niin koko pelin keston aikana tulee tilanteita jatkuvasti matkan varrella.

Fakta on että noihin komplekseihin kuolee lähes heti ja vain pari selviää, joten siihenkin porukka alkaa kyllästyä ja pelaamaan eri tavalla. Sitten on sekin fakta, kun peli on kuuluisa, että moni tulee vaan testaamaan, pelaa miten sattuu ja nyt tämän vuoden puolella ainakin toivon mukaan jonezeit sun muut vaihtavat peliä, niin jälelle jää sitä fiksumpaa porukkaa pelailemaan. Jos tahtoo räiskiä välittömästi ja antaa asen laulaa lähes tauotta, niin kannattaa ennemmin katsoa Titanfall 2 suuntaan, mikä tarjoaa tähän erinomaiset puitteet.
 
Viimeksi muokattu:
No, eipä tuota tartte kuin kerran hypätä pecadoon / lähelle niin tajuaa miksi sitä jengiä ei midgamessa juuri ole. Ite olen kovasti ihmetellyt mikä siinä viehättää, kun ei siellä "voittaneilla" ole mitään kovin ihmeellistä loottiakaan ollut. Kai se vaan on adhd-räiskijöiden tapa. Tosin pakko sanoa, että itselle miramarissa rauhaisien "perusloottipaikkojen" löytäminen on ollut / on vieläkin vaikeampaa kuin erangelissa.
 
Olen jo itse huomannut pientä muutosta pelaamissani erissä parempaan suuntaan, vaikken tiedä onko pelaajien haussa edes mitään algoritmiä mikä etsisi pelaajia eri perustein kuin muilla. Pikku hiljaa porukka levittäytyy tasaisemmin pitkin karttaa, useammat eri paikat täyttyvät ja monia pieniäkin kyliä on usein koluttu läpi. Pelihän on parhaillaan kun porukkaa juoksee siellä täällä, eikä koko kartta olisi pääosin tyhjä ja parissa lentokoneen ohittamassa kompleksissa räiskitään täyspäiväisesti. Kun ollaan levittäydytty, niin koko pelin keston aikana tulee tilanteita jatkuvasti matkan varrella.

Fakta on että noihin komplekseihin kuolee lähes heti ja vain pari selviää, joten siihenkin porukka alkaa kyllästyä ja pelaamaan eri tavalla. Sitten on sekin fakta, kun peli on kuuluisa, että moni tulee vaan testaamaan, pelaa miten sattuu ja nyt tämän vuoden puolella ainakin toivon mukaan jonezeit sun muut vaihtavat peliä, niin jälelle jää sitä fiksumpaa porukkaa pelailemaan. Jos tahtoo räiskiä välittömästi ja antaa asen laulaa lähes tauotta, niin kannattaa ennemmin katsoa Titanfall 2 suuntaan, mikä tarjoaa tähän erinomaiset puitteet.

Titanfall 2 on ihan ADHD räimettä PUBGiin verrattuna. Tällä hetkellä ei oikein löydy muuta semirealistista räiskintää, jossa pelaajamäärät olisi sellaiset että peliseuraa löytyy nappia painamalla heti. Battlefield 1 on ehkä lähin, mutta siitä puuttuu moderni aseporno, joka on monelle tärkeää.
 
No, eipä tuota tartte kuin kerran hypätä pecadoon / lähelle niin tajuaa miksi sitä jengiä ei midgamessa juuri ole. Ite olen kovasti ihmetellyt mikä siinä viehättää, kun ei siellä "voittaneilla" ole mitään kovin ihmeellistä loottiakaan ollut. Kai se vaan on adhd-räiskijöiden tapa. Tosin pakko sanoa, että itselle miramarissa rauhaisien "perusloottipaikkojen" löytäminen on ollut / on vieläkin vaikeampaa kuin erangelissa.

Miramarin "ongelma" on omasta mielestä siinä, että välimatkat ovat todella pitkiä. Käytännössä kaikki lootti on saatava sieltä mihin alkujaan laskeutuu. Pecadossa saa kyllä aina rähistä jos on yhtään lentoradan läheisyydessä, mutta sieltä aika käypäset setit saa haalittua jos voittaa. Myönnän kyllä, että harvoin tulee tuonne hypättyä, lähinnä koska meidän squad-peleissä pelaajien taitotasoerot on niin suuria, että siellä vähänkään huonommat sulaa heti alussa ja siinä meinaa heilläkin vähän motivaatio mennä pelaamiseen.
 
Titanfall 2 on ihan ADHD räimettä PUBGiin verrattuna. Tällä hetkellä ei oikein löydy muuta semirealistista räiskintää, jossa pelaajamäärät olisi sellaiset että peliseuraa löytyy nappia painamalla heti. Battlefield 1 on ehkä lähin, mutta siitä puuttuu moderni aseporno, joka on monelle tärkeää.

BF4 löytyy vielä vaikka kuin paljon pelaajia ;) Ja on se paljon paremman näkönen peli kuin PUBG ja nettikoodi on 100 kertaa parempi. Mutta siinä taas ei oo sitä jotain mitä PUBGista löytyy.

Battlefield battle royale ois niin :drool:
 
Miramarin "ongelma" on omasta mielestä siinä, että välimatkat ovat todella pitkiä. Käytännössä kaikki lootti on saatava sieltä mihin alkujaan laskeutuu. Pecadossa saa kyllä aina rähistä jos on yhtään lentoradan läheisyydessä, mutta sieltä aika käypäset setit saa haalittua jos voittaa. Myönnän kyllä, että harvoin tulee tuonne hypättyä, lähinnä koska meidän squad-peleissä pelaajien taitotasoerot on niin suuria, että siellä vähänkään huonommat sulaa heti alussa ja siinä meinaa heilläkin vähän motivaatio mennä pelaamiseen.

Ei etäisyydetkään olisi niin pahoja, jos noista pienemmistä kylistä ja hökkeleistä löytyisi jotain smg/red dot/1lvl suojia. Nykyisellään ihan yurha mennä niitä paitoja kaivelemaan niistä.

Squadina ei ole juuri pecadon liepeillä tullu käytyä (koska squadille on vaikea loottia siitä lähistöltä järkevästi löytää) mutta duona on tullut niitä "voittajia" vaanittua, melkolailla jotain m4/scar/sks+4x ja 1/2lvl suojaa niillä on näyttäny olevan, ei juuri mitään mitä ei pikku tuurilla löytäisi siitä lähistöltä.

Toki kartat on tällä hetkellä hyvinkin erilaisia pelattavuudeltaan ja se on mielestäni hyvä, vaikka miramarista en henkilökohtaisesti itse niin välitäkkään. Sais tulla kartan valinta. Tulis sitä miramaria siltikin varmaan joku 30% pelattua.
 
Yleensä squadissa tulee hypättyä johonkin tyyliin chumacera, monte nuevo, el azahar, impala tyyppiseen paikkaan siten että se on ainakin kilsan päässä lentoreitistä. Yleensä noihin tulee vain joku 0-2 squadia lisäksi niin ei ole niin randomia että selviääkö oma squadi kokonaan ja noista saa kuitenkin kaikille ihan hyvät kamat.
 
Oh god please no. Muutenkin käynyt peli jo tosi tylsäksi kun on vaan 100 pelaajaa, niin miettii sit mitä se olis jos pelaajia ois vielä vähemmän...Ehkä jos mappia pienentäis todella rajusti niin toi 64 riittäis.

Niin, tietenkin mappeja pitäisi vähän kutistaa sitten mutta jos peli vaan ei taivu 100 pelaajalle niin pakko niiden ennemmin tai myöhemmin on tehtävä jotain sen korjaamiseksi.
Itellä menny pubg melkein kokonaan paussille kun ei vaan jaksa enään rng tappeluita jossa kaikki muu paitsi skilli päättää kuka voittaa.
 
BF4 löytyy vielä vaikka kuin paljon pelaajia ;) Ja on se paljon paremman näkönen peli kuin PUBG ja nettikoodi on 100 kertaa parempi. Mutta siinä taas ei oo sitä jotain mitä PUBGista löytyy.

Battlefield battle royale ois niin :drool:

BF4 pelaajakenttä on vähän konsolidoitunut nolifereihin, joita vastaan ei oikein jaksa pelata tällainen kasuaalipelaaja. BFBC3:sta odotellessa :)
 
Kannattaa kattoo semmonen uus BR kun Darwin project, tein tossa just uuden threadin tänne io-techiin, vie PUBGia 100-0 vaikka aika erillaisethan nuo pelit on.
Todistaa myös että ei ole pakko olla 100 pelaajaa että tekis pelistä hyvän.
 
Asiaan kuulumatonta:

Saman tyylinen toinen peli mikä on tulollaan on Hunt: Showdown. Tätä ei voi silti oikein sanoa PUBG:in kilpailijaksi, koska julkaistaan vasta pidemmän ajan päästä, eikä edes hirveän saman laiseksi.
 
Eilen tuli vastaan taas pitkästä aikaa cheatteri.
Videolla ensin omasta ja kaverin näkökulmasta tilanne ja lopuksi meidät tappaneen kaverin kulma replaysta leivottuna.

 
64 pelaajaa/peli ja kartalla on heti pelin alussa randomilla ympyrä(vaikkapa 5-6km halkaisijaltaan) jonne ainoastaan voi hypätä koneesta. Siitä sitten ihan normisti eteenpäin.

Problem solved ;)
 
Tuossa kun mainittiin LAN -peluu. Lanit jonkun asteen pakkasessa ja pelaajille pakollinen päivän kahden paasto ennen peliä. Jos vielä seuraava kenttä olis sitte winter henkinen. :)
 
Siitä on nyt noin pari kuukautta, kun mun duokaveri lopetti PUBGin pelaamisen lähes kokonaan ja siirtyi elämässään eteenpäin. Eli WoWiin ja Path of Exileen. Olen useana iltana kyynel silmässä juonut itseni humalaan ja katsellut meidän vanhoja klippejä niiltä ajoilta, kun yliluonnollisen tehokkaalla tiimityöllämme tuhosimme vihuja niin duossa kuin squadissakin. Pari kertaa olen suostunut kokeilemaan duoa joidenkin ruotsalaisten leaderboardin kärkipäässä keikkuvien statsihorojen kanssa, mutta jotenkin noi ruotsalaiset onnistuvat tapattamaan itsensä aina pelin alussa ja odottavat sen jälkeen mun kantavan meidät voittoon. Tosin niinhän Isojiinkin kanssa pelatessa yleensä kävi, mutta sen kanssa pystyi juttelemaankin samalla.

Yhdistin eilen muutaman hyvän klipin meidän squadipuuhasteluista yhdelle videolle ja uppasin sen Youtubeen. Toivottavasti Isojii innostuu ton nähtyään palaamaan PUBGin pariin ja perustamaan mun kanssa taas pohjoismaiden parhaan squadin.

 
64 pelaajaa/peli ja kartalla on heti pelin alussa randomilla ympyrä(vaikkapa 5-6km halkaisijaltaan) jonne ainoastaan voi hypätä koneesta. Siitä sitten ihan normisti eteenpäin.

Problem solved ;)
Juuri näin. Eihän se vaatisi mitään muuta kuin ekan ringin heti kun kone on ilmassa, ja instagibbiä jos jalat osuu tämän eka ringin ulkopuolelle. Ei porukka lähtis edes loottailemaan sinne ns. hevonvittuun.
 
Mielestäni olisi vähän tylsää lähteä rajoittamaan pelikenttää liiaksi. Ekan ympyrän odotusajaksi 5min sijaan vaikka 2min, vähän hitaampi sulkeutuminen ja vaikka puolet enempi damagea. Kerkeät siellä perseessä suorittamaan tärkeimmät(ne parhaat tönöt) romunpenkomiset ja sitten alue kärvistelee jo persettä. Ei myöskään menisi ihan asumiseksi alueen ulkopuolella kun se tekisi vähän damageakin, mutta sitä kuitenkin pääsisi karkuun kun on halu. Näitä vois mun mielestä bluehole testauttaa testiservuilla enempi vaikka vähän perusteellisemmilla infoilla kunkin testikauden ympyräajoista tms.
 
Jos vielä seuraava kenttä olis sitte winter henkinen. :)
Kolmannesta kartasta mainitut asiat sisältää myös lumisen vuoren.
Tosin kartalla on sitten ihan lämmintä rannikkoa myös.
Tiedä sitten kuinka kutinsa pitää, kun jutut tuosta kartasta oli samaan aikaan ekojen Miramar detaljien kanssa.

Tuolla wikissä näemmä koostettu tähän mennessä valunutta infoa: Map 3

Tosin kelpaisi kyllä myös ihan kokonaan talveen sijoittuva mappi.

Map preference valintaan yhdistettynä oliskin mukava kun on vihreä, ruskea, ja valkoinen kartta.
Ennen pelaamista voisi sitten säätää jopa vaatteita sen mukaan mitä aikoo valita.
Tulisipa mahdollisuus edes preferoida karttaa jo pian, joinain iltoina alkaa palaa käpy kun nykysellään 50:50 randomilla tulee se Miramar 5 kertaa putkeen.
 
Kolmannesta kartasta mainitut asiat sisältää myös lumisen vuoren.
Tosin kartalla on sitten ihan lämmintä rannikkoa myös.
Tiedä sitten kuinka kutinsa pitää, kun jutut tuosta kartasta oli samaan aikaan ekojen Miramar detaljien kanssa.

Tuolla wikissä näemmä koostettu tähän mennessä valunutta infoa: Map 3

Tosin kelpaisi kyllä myös ihan kokonaan talveen sijoittuva mappi.

Map preference valintaan yhdistettynä oliskin mukava kun on vihreä, ruskea, ja valkoinen kartta.
Ennen pelaamista voisi sitten säätää jopa vaatteita sen mukaan mitä aikoo valita.
Tulisipa mahdollisuus edes preferoida karttaa jo pian, joinain iltoina alkaa palaa käpy kun nykysellään 50:50 randomilla tulee se Miramar 5 kertaa putkeen.
Alunperin puhuttiin aavikosta ja tundrasta, ja kieltämättä se lumirata kuulostaisi ihan luontevalta vaihtoehdolta. Tosin jos on lumista vuorta ja vehreää rantaa, niin alkaa kuulostaa vähän venäjän talviolympialaisilta. :)
 
Loottidropista sitte joko vihreä gille tai lumipuku :confused2:
Moottorikelkka olisi kans kova!
 
Vuoristoinen talvi kartta tai tiheä viidakko savanneineen olisi metka.
 
Aiheuttaako muilla nvidian shadow play kohokohtien tallentaminen fps droppeja? Jos mulla on nvidian nauhoitus päällä niin kartan tai inventaarion aukaseminen joskus tiputtaa fps tuolta 60-80 missä sattuu olemaankaan alle 20 hetkellisesti ja saattaa ihan jumia paikoilleen. Pelaan tolla profiilin koneella ja pubgin asetukset on pääosin very low, resoluutio 1080p ja screen scale 100. Alkaako vaan raudasta loppuun tehot? Resoluutiota pienentämällä fps kyllä nousee ja "lagipiikit" vähenee, mutta pelistä ei saa kyllä mitään selvää 720p resolla :dead:.
 
Uutta test buildia.

Steam Community :: Group Announcements :: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Gameplay
  • Introduced multiple pre-match starting areas on both maps in order to optimize the server and game client performance
    • Removed weapons on starting island before the match start
Language
  • Applied new Russian, Japanese and Chinese (simplified/traditional) fonts
Bug fixes
  • Fixed the issue where players were able to slide-jump from prone
Lisäksi uuden anti-cheat systeemin testausta.
Tuo starting area muutos meinaa vaan että alussa ennen konetta jengi latailee eri paikkoin.

Previously, all the players would spawn together at the same location awaiting the start of the match. Lots of interaction among multiple players in such a small area had a high impact on the servers. To solve this, we have introduced multiple areas where players gather before the match start. As a result, the performance, both server and client-side, has improved.​
 
Aseiden poisto starting areasta on ihan hyvä. Tai ei siinä mitään muuta ongelmaa ollut, kuin jousi. Se nimittäin bugasi siten, että jos sillä ampui jonkun päähän nuolen starting arealla, se nuoli oli päässä yhä itse matsissa. First person modessa tämä saattoi peittää 25-50% ruudusta, kunnes nuoli katoaa ehkä 2-3 minuutin jälkeen matsin alusta.

Muut muutokset vaikuttavat aika minimaalisilta. En tosin ole seurannut lainkaan, kuinka usein testibuildeja tulee, kun olen pelannut ihan tuon ihan normaalin pubgin puolella enkä test servereillä.

En muuten ymmärrä, miten on mahdollista pelin päävalikkoon UI-bugi, että osa kirjaimista häviää... siis minulla on useammin kuin kerran käynyt sitä, että jostain syystä päävalikosta ja menuista on hävinnyt kaikki tietyt kirjaimet, yleensä "p" tai "n". Että " lay solo alone in first- erson ers ective". Ja sitten nikkini on "mu is", kun pitäisi olla "mupis".

Olen nyt kaksi iltaa pelannut third person serverillä, ihan vaan koska siellä rankkini on ollut alhaisempi ja siten aika paljon kevyempi meno ihan yksinkin pelatessa. Ei turhan helppoa, mutta tuli jo kaksi peliä jossa sain 4 tappoa, kun aiemmin 0-1 on ollut aika reilu vakio. Top kolmoseenkin päädyin. Ehkä sitä uskaltaa kohta vihdoin käydä pelaamassa myös jossain duossa/squadissa, niin saa sen lopunkin kokemuksen pelistä. Ihan hauskaa tämä yksinkin on, kun ei ota turhia paineita ja toisaalta kun kokonaispeliaika on noin 20h.
 
Ihmetyttää miten olen niin huono ampumaan pelissä. Kuolen 8/10 kohtaamisessa. Monesti ollut kyykyssä jossain yllätyspaikassa kulman takaa ja sit vihu juoksee siihen ja lataa sarjan päähän/yläruumiiseen kun itse nappi pohjassa ehdin pari kutia ampua sinnepäin.
 
Ihmetyttää miten olen niin huono ampumaan pelissä. Kuolen 8/10 kohtaamisessa. Monesti ollut kyykyssä jossain yllätyspaikassa kulman takaa ja sit vihu juoksee siihen ja lataa sarjan päähän/yläruumiiseen kun itse nappi pohjassa ehdin pari kutia ampua sinnepäin.

Joo jengi on kyllä välillä ihan himmeän hyviä ampumaan, kun ite ehtii just sen kaks kolme laukausta ampua nii siihen vastataan sarjalla, jonka kaikki kudit osuu. Taitoa se vain on ja nimenomaan rekyylin hallintaa, pitäis itsekkin sitä reenata aika paljon, kun en ikinä oikein missään pelissä sitä ole handlannut.

Edit: Ja helpottaa myös paljon jos on aseessa paljon kaikkee rojuja kiinni.
 
Paikaltaan ampuvaan on huomattavasti helpompi osua liikkeestä kuin toisinpäin, eli liikkuvaan maaliin on vaikeampi osua paikaltaan. Tuo tuntuu olevan omissa kaveriporukan squadeissakin ei-niin-kokeneiden pelaajien ongelma kun he pysyvät paikallaan. Toki aseen hallinta on helpompaa paikaltaan ja kyykystä rekyylin muodossa, mutta vastaavasti vastustajan on paljon helpompi osua sinuun. Sitten jotkut FPS-konkarit ovat vain käsi-silmä-koordinaatioltaan todella hyviä.
 
Eikö tässä kärsi tarkkuus, jos ads ja liikkuu ampuessa? Itseä ottaa aivoon aivan suunnattomasti, kun tulee kuoltua "lonkalta" ammuttuun sarjaan, kun itse aina käytän ads:a :rage:
 
En kanssa välillä ymmärrä miten porukka ampuu liikkeestä, välillä ads:n kanssa, välillä ilman ja jumalauta osuu suurimman osan kudeistaan. Itsellä 90% kudeista ei löydä kohteeseen jos liikahtaa hiemankin ampuessa :lol:
 
En kanssa välillä ymmärrä miten porukka ampuu liikkeestä, välillä ads:n kanssa, välillä ilman ja jumalauta osuu suurimman osan kudeistaan. Itsellä 90% kudeista ei löydä kohteeseen jos liikahtaa hiemankin ampuessa :lol:

Joo sama kyllä pitää aina sekunniksi pysähtyä ampumaan jos meinaa osuakki johonki. Useimmat karri kuolemat tulee kyllä yhä siitä, kun unohtuu jotain karttaa katsomaan liian avoimeen paikkaan, tai muuten vaan kytistelemään paikalleen johonkin. Tässä pelissä ei saa pysähtyä :rofl:.
 
Paikaltaan ampuvaan on huomattavasti helpompi osua liikkeestä kuin toisinpäin, eli liikkuvaan maaliin on vaikeampi osua paikaltaan. Tuo tuntuu olevan omissa kaveriporukan squadeissakin ei-niin-kokeneiden pelaajien ongelma kun he pysyvät paikallaan. Toki aseen hallinta on helpompaa paikaltaan ja kyykystä rekyylin muodossa, mutta vastaavasti vastustajan on paljon helpompi osua sinuun. Sitten jotkut FPS-konkarit ovat vain käsi-silmä-koordinaatioltaan todella hyviä.

Ja myös kurkkiminen on hemmetin tärkeää, vaikkakin silloin jää aina pää näkyville, mutta silti aika paljon pienempi targetti johon osua.
 
En muuten ymmärrä, miten on mahdollista pelin päävalikkoon UI-bugi, että osa kirjaimista häviää... siis minulla on useammin kuin kerran käynyt sitä, että jostain syystä päävalikosta ja menuista on hävinnyt kaikki tietyt kirjaimet, yleensä "p" tai "n". Että " lay solo alone in first- erson ers ective". Ja sitten nikkini on "mu is", kun pitäisi olla "mupis".

Ottaen huomioon että päävalikko on nettisivu, kaikki on mahdollista. Aneemista, laiskaa koodausta on meikäläisen veikkaus.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Omasta mielestäni paras ampumistyyli valtaosassa tilanteita on edelleen se singlefirellä rämpytys vihollisen vatsan/rinnan alueelle. Hyvällä tuurilla rekyyli korjaa jonkin ammutuista luodeista päähänkin vielä, mutta koska erot vaadittavissa osumien määrissä pään ja keskivartalon välillä ovat niin pienet, niin parempi vain rämpyttää ne kudit sinne mihin ne todennäköisimmin osuvat. Jokaista erillistä laukaustakaan ei kannata keskittyä tähtäämään huolella, vaan laittaa vain sen tähtäimen "riittävän" kohdalleen, ja antaa ammuttujen luotien määrän ja rekyylin hoitaa loput. Todella läheltä taas autofire on kuitenkin se parempi tyyli, mutta siinäkin tulee aina muistaa kompensoida sitä rekyyliä aina vetämällä hiirtä samalla alaspäin. Sivuttaisheilumista ei pysty samalla tavalla ennakoimaan kuin ceeässässä, minkä vuoksi välillä rekyyli vain aiheuttaa häviön ja välillä se taas osuu todella hyvin kohdalleen.

Tuohon tähtäimen flickaamista vihollisen kohdalle voi periaatteessa harjoitellakin, mutta se helpottuu huomattavasti kun laittaa vain senssin riittävän alhaiseksi. Alhainen senssi ja iso hiirimatto tuntuvat itseasiassa olevan melko hyödyllinen asia kaikissa tarkkuutta vaativissa fps peleissä. Myös hyvä crosshairplacement lähi/sisätilanteissa on oleellinen asia hahmottaa. Eli pitää huolen siitä, että esim seinän ohitse kiertäessäsi tähtäimesi on aina asetettu siten, että et joudu erikseen liikuttamaan sitä siinä vaiheessa kun seinän/nurkan takana mahdollisesti odottava vihollinen tulee näkyviin. Adren avaa asiaa hyvin tässä videossa.

Itse myös pyrin yleensä nuo 1v1 tilanteet siten, että en ikinä sitoudu liikaa laukaustenvaihtoon. Jättämällä itselleen aina perääntymis/pakenemismahdollisuuden, voi pieleen menneen laukaustenvaihdon uusia pikaisesti käytetyn first-aid kitin jälkeen. Ylipäätään "reilut" duelit ovat perseestä, minkä vuoksi kannattaa aina liikkumisellaan pyrkiä hakemaan itselleen jonkinlainen "epäreilu" etu, riippuen tietenkin omasta ja vastustajan aseistuksesta, sekä tilanteen tarjoamista liikkumismahdollisuuksista. En myöskään harrasta noita kurkkimisdueleita, missä itsellä ja vastustajalla näkyy vain pää ja heitetään noppaa siitä kumman luodit sattuvat osumaan ensin. Mieluummin peräännyn ja jätän taistelun siihen tai sitten etsin suojaisan kiertoreitin vihollisen selkään.

Reilut duelit on perseestä. Sen kun oikeastaan sisäistää, niin tappojen hankkiminenkin helpottuu.
 
Itsellä vaan nykyään on se ongelma kun servut on mitä on niin kesken tappelun karkuun lähtö on yleensä aivan turhaa, kuolet nurkan taakse kuitenkin.
Parempi vaan hoitaa loppuun, kuolet tai voitat.
 
Tuli ihan aito cheateri pitkästä aikaa vastaan. . Jos jollain puutetta peliseurasta niin saa toki listä Steamissä ATTA89.
 
Onkohan tässä nyt blue zone muutokset myös, eli aiempi test build, vai vaan noi uusimman test rundin pre-match yms muutokset?

Ensi yönä patchataan livet.

 
Noniin, tulihan se täältä tilattu paita vihdoin. 30.12. tein tilauksen ja tänään saapui postilaatikkoon.
Qu9I4ih.png
 
Viimeksi muokattu:
Tänään squadille kahdet kanat putkeen techbbs kannulla. Kyllä jos sopivat jampat osuu squadiin niin taso on aika kovaa. Itse pitkällä kynäritaustalla tykkään lähteä alkumähinöihin lähes järjestään eikä tuossa miramarissakaan ole mitään muuta järkevää mestaa kuin pecado niin sinne tulee hypättyä :D ihan viihdyttävä peli vaikka ongelmia onkin.
 
Tänään squadille kahdet kanat putkeen techbbs kannulla. Kyllä jos sopivat jampat osuu squadiin niin taso on aika kolvaa. Itse pitkällä kynäritaustalla tykkään lähteä alkumähinöihin lähes järjestään eikä tuossa miramarissakaan ole mitään muuta järkevää mestaa kuin pecado niin sinne tulee hypättyä :D ihan viihdyttävä peli vaikka ongelmia onkin.
Oli kyllä oikein mukavat kanat putkeen. Itse olen myös pienellä kokemuksella todennut etten jaksa keskittyä lootin etsimiseen koko ajan. Alussa hyppää kohtalaisen suosittuun paikkaan, ottaa tapoista tarvittavat kamat ja keskittyy enemmän alueen pelaamiseen. Näin harvemmin tulee yllätetyksi kun aukealla juoksee kiireessä uudelle alueelle vaan saa mielummin itse lahdata porukkaa sinne alueen ulkopuolelle. Squadi matseissa mielestäni myös ensisijaisen tärkeää on tietysti kommunikointi selkeillä suunnilla sekä se ettei yritä hakea yksin tilanteita vaan pusketaan aina vähintään pareittain tai koko joukolla. Jää sitten aina ne revaus mahdollisuudet ja helpommin voittaa 2v1 tilanteita.
 
Live servut patchattu.
Tuli vaan ne edellisen test buildin muutokset, eli ei niitä blue zone testauksia aiemmin. Oletettavasti niitä katsotaan tarkemmin vielä.
Alla olevien lisäksi on lisätty jotain uutta anti-cheat kilkettä pellin alle. Ei sitten vissiin aiheuttanut pelien kaatumista osalle, kuten sanovat linkin takana? Tai sitten fiksasivat jo sen aiheuttajan. Jos jollain siis alkaa nyt peli kaatumaan, niin voipi olla siinä syy.

Gameplay
  • Introduced multiple pre-match starting areas on both maps in order to optimize the server and game client performance
    • Removed weapons on starting island before the match start
Language
  • Applied new Russian, Japanese and Chinese (simplified/traditional) fonts
Bug fixes
  • Fixed the issue where players were able to slide-jump from prone

Steam Community :: Group Announcements :: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

EDIT: Tai siis, servut oli vielä down tossa. Nyt vasta ylhäällä. :D

 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 306
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom