Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Nämä on jo valmiiksi kaikki laitettu. Eli näillä ei vaikutusta
Mulla on kaks näyttöä eikä tätä ole tapahtunut, mutta twitchissä yhden striimaajan squadikaverilla peli siirtyi yhtäkkiä väärään näyttöön ja ratkaisuksi siihen auttoi väärän näytön kaapelin irroitus ja takaisin laitto. Peli hyppäsi ilmeisesti silloin oikeaan näyttöön.
 
Tuleeko kellään muulla aseiden spawnaus pienellä viiveellä?
Kuollut nyt pari kertaa siihen, etten itse näe asetta kyseisessä kohdassa mutta hetken päästä toinen pelaaja poimii sen maasta.
Tässä alempana havainnoillistava esimerkki muttei kuitenkaan nuin iso viive kuten tuossa videossa.


Joo oon havainnu samaa ja ihmetellyt... Pätee oikeestaan kaikkeen, autoihin yms...
 
Noh tein itekki nyt vähän omaa epätieteellistä testausta niin en kyllä saanut mitenkään näkviin että olisi eri senssi.
Se kyllä tuntuu että senssi olisi pienempi kun hiirtä liikuttaa ylös ja alas vähä niinku joka pelissä.
Mutta kun sormimitalla about kokeilin mittailla niin kyllä se aika sama oli vaaka ja pysty suunnassa.
Mut tämä tosiaan tämmösellä ihan sormimittailulla hiirimatosta ja näytöstä jne.
Kokeilin myös tätä kun olen aina kaikissa peleissä mitannut vain sen kuinka paljon hiirtä pitää liikuttaa sivuttain jotta pelaaja kääntyy 180 astetta. Ero on selvä, vaakasuuntaan 15 cm, ja pystysuuntaan silmämääräisesti arvioituna noin 3-4 cm enemmän. Senssin mittatikkuna minulla on aina peukalon kärjestä etusormen kärkeen.

@Namelessi Oletko kokeillut vaihtaa pelin windowed moodiin ja sitten siirtää sen ikkunan päänäytölle. Sen jälkeen sen voi laittaa takaisin fullscreen tai mitä nyt käytätkin.
 
Tuleeko kellään muulla aseiden spawnaus pienellä viiveellä?
Kuollut nyt pari kertaa siihen, etten itse näe asetta kyseisessä kohdassa mutta hetken päästä toinen pelaaja poimii sen maasta.
Tässä alempana havainnoillistava esimerkki muttei kuitenkaan nuin iso viive kuten tuossa videossa.


Todellakin tulee ja varsinkin ihan alussa kun on maahan laskeutunut. Esimerkiksi talon katolla laskeuduttuasi ei ole mitään, mutta odotat noin 5 sekuntia niin saattaa ilmestyä vaikka ja mitä sinne... :confused2:
 
Mulla on kaks näyttöä eikä tätä ole tapahtunut, mutta twitchissä yhden striimaajan squadikaverilla peli siirtyi yhtäkkiä väärään näyttöön ja ratkaisuksi siihen auttoi väärän näytön kaapelin irroitus ja takaisin laitto. Peli hyppäsi ilmeisesti silloin oikeaan näyttöön.

Näyttöjen irti käyttämistä on myös kokeiltu eikä vaikuttanut asiaan
 
Kokeilin myös tätä kun olen aina kaikissa peleissä mitannut vain sen kuinka paljon hiirtä pitää liikuttaa sivuttain jotta pelaaja kääntyy 180 astetta. Ero on selvä, vaakasuuntaan 15 cm, ja pystysuuntaan silmämääräisesti arvioituna noin 3-4 cm enemmän. Senssin mittatikkuna minulla on aina peukalon kärjestä etusormen kärkeen.

@Namelessi Oletko kokeillut vaihtaa pelin windowed moodiin ja sitten siirtää sen ikkunan päänäytölle. Sen jälkeen sen voi laittaa takaisin fullscreen tai mitä nyt käytätkin.

Ok hyvä tietää, nyt vaan kun löytyis tapa jolla saa tuota X ja Y dpi:tä vaihdettua hiiressä.
Tai vaikka itse pelissä jos olis joku komento ini tiedostoon.
 
80h oon nyt pelaillu, ja ennen tätä päivää varmaan 2 reporttia laittanu. Ja tänään joku 5. Onko ollu vaan huonoa säkää, vai onko noita xiittereitä noin paljon?
Pitäisi vissiin alkaa ottamaan talteen noita videoita.
Mutta yhdessä tilanteessa meikällä kolmosen potta päässä, niin yli 100m ampuu wincesterillä päähän vaikka meikä juoksee. Kuoltiin molemmat.
Sitte yks ampu M4 4x scopella sarjatulella molemmat hedulla. Sitte yks kaveri ampuu rinteen läpi.
Uskomatonta paskaa.
 
Itsellä kerran "alttabbaessa" peli siirtyi kakkosruudulle. Muistaakseni auttoi kun pelin sammutin ja käytin toista ruutua päänäyttönä ja vaihdoin takaisin.
Oli villin näköinen 1440x2540 resolla
 
Tuosta näyttö asiasta vielä, niin voiko asiaan vaikuttaa se että päänäyttö on kiinni hdmillä ja muut näytöt dvi ja vgalla?
 
Tuosta näyttö asiasta vielä, niin voiko asiaan vaikuttaa se että päänäyttö on kiinni hdmillä ja muut näytöt dvi ja vgalla?
Ei vaikuta. Minulla ainakin toimi minkä tahansa ikkunan siirto mille tahansa näytölle niin että painaa Windows napin pohjaan ja nuoli oikealle näppäintä niin monta kertaa että ikkuna siirtyy halutulle näytölle. Kokeile ensin vaikka selaimella miten tuo toimii. Jos pelin ikkunan siirto ei toimi samalla tavalla niin se pitää siirron ajaksi laittaa pelin asetukista display mode: windowed. Sen jälkeen peli pysyy samalla näytöllä niin kauan kuin sen siirtää itse toiselle näytölle.
 
Mistä johtuu että välillä peli jää välillä latausruutuun kun joinaa lobbyyn, äänet kuuluu ja hahmolla voi liikkua?
 
Ei vaikuta. Minulla ainakin toimi minkä tahansa ikkunan siirto mille tahansa näytölle niin että painaa Windows napin pohjaan ja nuoli oikealle näppäintä niin monta kertaa että ikkuna siirtyy halutulle näytölle. Kokeile ensin vaikka selaimella miten tuo toimii. Jos pelin ikkunan siirto ei toimi samalla tavalla niin se pitää siirron ajaksi laittaa pelin asetukista display mode: windowed. Sen jälkeen peli pysyy samalla näytöllä niin kauan kuin sen siirtää itse toiselle näytölle.

Kun yritän siirtää pelin toiselle näytölle windowed fullscreen tilassa käy kuvan kaltaisesti. Kun taas laitan display moden windowed niin peli siirtyy samallalailla kuin kuvassa ja kun vaihtaa takaisin fullscreen windowed se siirtyy taikaisin sille näytölle mistä sen siirsinkin kokonäytölle. Kun pistän kokonäytölle display moden niin peli menee ihan sekaisin vihreiden viirujen kera jolloin se pitää kaataa.

Edit. reshadesta ei ole show fps ja show clock päällä liittyen vihreisiin viiruihin.
widowedfullscreen.png
 

Ei yleensä tule ketään kovin heppoisin perustein hakseriksi haukuttua mutta mutta :think: Ei taida tuon pubgin nickin perusteella päästä Steamin profiilia mitenkään kurkkimaan? Olisi sinänsä ihan mielenkiintoista pistää näitä tapauksia seurantaan.
 
Liittyn näyttöhommiin, on tässä pelissä jotain muutakin hämärää liittyen ikkunoihin.
Usein PUBG:in lopetettua, tuntuu että alla olevia ikkunoita ei voi klikata. Siirrän toiselle näytölle ja takaisin niin toimii taas. Tavallaan niitä jos klikkaa se menee "läpi", eli jos takana toinen toimiva ikkuna se ottaa vastaan klikin. Ainakin Spotify ja Steam jos on alla tekee tuota joskus. Chrome ei tunnu välittävän.
 

Ei yleensä tule ketään kovin heppoisin perustein hakseriksi haukuttua mutta mutta :think: Ei taida tuon pubgin nickin perusteella päästä Steamin profiilia mitenkään kurkkimaan? Olisi sinänsä ihan mielenkiintoista pistää näitä tapauksia seurantaan.


En näe mitään haksia tuossa. On voinut kuulla ja/tai nähdä sinut, ja näki selvästi mihin huoneeseen menit. Ihan normaali tilanne.
 

Ei yleensä tule ketään kovin heppoisin perustein hakseriksi haukuttua mutta mutta :think: Ei taida tuon pubgin nickin perusteella päästä Steamin profiilia mitenkään kurkkimaan? Olisi sinänsä ihan mielenkiintoista pistää näitä tapauksia seurantaan.


Tääl o kyl vainoharhast porukkaa jos joku osaa edes jotenkin pelata tätä videopelii :). Ehkä kuuli sut alakerrasta? Tossa "Hakkerin" statseja TheeLizac - Overview - PUBG Player Stats
 

Ei yleensä tule ketään kovin heppoisin perustein hakseriksi haukuttua mutta mutta :think: Ei taida tuon pubgin nickin perusteella päästä Steamin profiilia mitenkään kurkkimaan? Olisi sinänsä ihan mielenkiintoista pistää näitä tapauksia seurantaan.


Jooh mikäs tässä nyt oli? Meni pahasti ohi.
 
Ite tuuminu että lieköhän minustakin yksi ilta raporttia lähti, kun kuultiin ammuskelua mäen toiselta puolwn ja nakkasin tuurilla kranaatin sinnepäin. Repläystä kattelin että tipahti sniputtelijaa kypärään ja räjähti :vihellys:
 

Ei yleensä tule ketään kovin heppoisin perustein hakseriksi haukuttua mutta mutta :think: Ei taida tuon pubgin nickin perusteella päästä Steamin profiilia mitenkään kurkkimaan? Olisi sinänsä ihan mielenkiintoista pistää näitä tapauksia seurantaan.

Ei tuossa näy kyllä mitään koodeja. Oot laskeutunu prisonille, 64 elossa eli peli on vasta alkanut. Toi tyyppi on nähny sun laskeutuvan samaan paikkaan, kattonu kaikki mestat läpi ja kuullu sut lopulta ton kerrostalon alakerrasta. Tolla ampumisella se koitti saada sut liikkumaan ja onnistu siinä. Mut miks sä tähtäät kohti, mutta et edes ammu?
 
Juu se on tainnut kuulla sisään tullessa askelia ja tiennyt mennä yläkertaan koska sieltä tulevat askeleet ovat erikuuloisia.

Helppo sanoa tietysti näin jälkikäteen, mutta joskus tuollaisissa tilanteissa missä vihu tietää oman sijainnin eikä voi hypätä ikkunasta on mennä proneksi maahan tai jopa pöydälle. Tuossa tilanteessa vihu tähtäsi päähän holon läpi eikä olisi huomannut pronettavaa ukkelia. Toinen juttu on alkaa valmiiksi ampumaan sarjaa kun askeleet ovat aivan vieressä vaikkei vihua näy. Pitkän sarjan jälkeen vaihtaa vain toiseen aseeseen niin vihu voi luulla että tyyppi jäi lataamaan ja suorastaan juoksee huoneeseen.
 
Niin kyllähän tätä voi pelata viekkaasti tai puolihuolimattomasti. Tällä tarkoitan sitä, että laskeutuessaan katselee ympärilleen mihin ne muut laskeutuu, viimeiseen saakka.
Ja jos jo tietää, että viereiseen taloon on vihu yksinään mennyt, ja ase ja itseluottamus antaa myöten niin moni lähtee hakemaan sitä tappoa. Sitten se voi herkästi näyttää tuolta deathcamissa uhrista, että toinen tulee jo piippu edellä
valmiina ja muka seinien läpi nähden, vaikka todellisuudessa tilanne alkoi jo aiemmin. Plus nuo askeleet kaikuu hurjasti kerrostaloissa.

Mitä tulee puolihuolimattomuuteen, itse syyllistyn joskus liikaa vaikkapa pc-osista keskusteluun discortissa laskeutumisvaiheessa, ja siinä sitten maassa tuleekin mieleen että montakohan tuli ympärille.
Sitten se voi kostautua nopeastikin niin, että Juhaa sattuu leukaan :rofl:.
700 pelitunnin aikana selkeitä huijareita tullut vastaan kuitenkin vielä se alle 10 kpl suunnilleen. Tällä tarkoitan sitä, että on käytetty speed-hackia tai muuta HYVIN selkeää keinoa.
Yksi esimerkki selkeästä oli, kun sumumapissa makasin kerran pensaassa, ja chatissa heppu tappaa yksin kokonaisia squadeja sekunttien sisään ja lopulta ampuun nuolen kalloon vaikka piilossa ja en edes näy sumussa, heh.
Epämääräisiä tapauksia varmaan onkin sitten kymmeniä, mutta paha niistä on lähteä mitään kuitenkaan sanomaan. Arviointi on toki nyt helpompaa, kun tappo-kameraan voi katsoa.

Viimeeksi kun se Andy Puro tappoi oman tiimini, niin kyllähän se ammattilaisen nopeus ja tuhannet pelitunnit näkyi siinä.
Jos en tietäisi nimestä kuka oli, olisi ajatus kyllä siinä äkkiä ollut että mitenhän tämä juttu taas menikään. Äkkiä huomasi
sitten että sehän on tuo "päivätyönään" tätä tekevä tapaus joten no wonder anymore.

Toisaalta en moiti ketään siitä, että on tämän tuotteen kanssa vainoharhainen toisinaan. Tämä pc-peli nostaa välillä kaikki pahimmat peikot esiin ihmisessä, heh!
 
Ei mulla ole tunteja kuin 172, mutta vielä en ole yhteenkään huijariin törmännyt? Toki pelaan vain FPP, jossa niitä voi olla vähemmän.
 
Liittyn näyttöhommiin, on tässä pelissä jotain muutakin hämärää liittyen ikkunoihin.
Usein PUBG:in lopetettua, tuntuu että alla olevia ikkunoita ei voi klikata. Siirrän toiselle näytölle ja takaisin niin toimii taas. Tavallaan niitä jos klikkaa se menee "läpi", eli jos takana toinen toimiva ikkuna se ottaa vastaan klikin. Ainakin Spotify ja Steam jos on alla tekee tuota joskus. Chrome ei tunnu välittävän.

Parasta tässä on se, että joskus peli kaatuu siten että tämä moodi jää päälle ja task managerista ei pysty tappamaan prosessia tästä johtuen.

Onneksi kaatuilua ei enää pahemmin tapahdu, aikaisemmin tämän efektin takia pidin task manageria päällä aina kakkosnäytöllä että pystyi tappamaan sen tslgame.exe kun tämä tapahtui. :)
 
Parasta tässä on se, että joskus peli kaatuu siten että tämä moodi jää päälle ja task managerista ei pysty tappamaan prosessia tästä johtuen.

Onneksi kaatuilua ei enää pahemmin tapahdu, aikaisemmin tämän efektin takia pidin task manageria päällä aina kakkosnäytöllä että pystyi tappamaan sen tslgame.exe kun tämä tapahtui. :)
Kaatuilua ei tosiaan tapahdu, mutta tämä "BAD MODULE INFO" ponnahtaa aina välillä edelleen peliä käynnistäessä. Onneksi tuon voi vain ignoorata ja mennä takaisin peliin sulkematta tuota virheilmoitusta. Muilla tälläista vielä?
 
Kaatuilua ei tosiaan tapahdu, mutta tämä "BAD MODULE INFO" ponnahtaa aina välillä edelleen peliä käynnistäessä. Onneksi tuon voi vain ignoorata ja mennä takaisin peliin sulkematta tuota virheilmoitusta. Muilla tälläista vielä?

Ei ole itselle tapahtunut pitkään aikaan, mutta olikohan se eilen vaiko perjantaina kun squadissa jollain kaatu tuohon ilmoitukseen taas.
 
Ja joskus ne ei itekkään usko tuota hakkeri-syytöstä minkä heittää ilmoille, sanoo sen vaan turhautumistaan siinä hetkessä kun koittaa jotain, itsestään riippumatonta selitystä omalle huonoudelleen keksiä :D
 
Mulla kaatui pari pv sitten. Sitä ennen mentiin viikkotolkulla ilman.

Nyt tullu iha hiton useesti itelle näitä kaatumisia. Yhessä pelissä sit en päässy takasi ilman kaatumista.

Toivottavasti sais ton korjattua nopeasti.

Edit:Jaaha toine peli missä 1min kohalla peli crash enkä pääse takas enään samaan peliin...
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten tuo joku bugi vai cheat kun kill camista katsoo miten kuoli niin vastustaja ei ammu lähellekkään minua mutta silti kuolen. Ampuu siis paljon jäljessä maahan yms. mutta silti jotenkin kuolen.
 
Onko muuten tuo joku bugi vai cheat kun kill camista katsoo miten kuoli niin vastustaja ei ammu lähellekkään minua mutta silti kuolen. Ampuu siis paljon jäljessä maahan yms. mutta silti jotenkin kuolen.
Luultavasti siitä kyse, että death cam tai edes replay eivät ole tarkkoja representaatioita tapahtuneesta.
Se on pelidatasta uudelleen rakennettu.
Se ei varmaan osaa huomioida eroja viiveissä yms.

Jos kuvitellaan tilanne että pingit olisi kaikilla 10ms, niin saattaisi olla lähempänä totuutta.
Tosin siinäkin tilanteessa varmasti on bugeja jotka sitten vääristää. Jos muistellaan vaikka kuinka rikkinäiseltä speccaaminen joskus näytti, ja näyttää usein edelleen. Eli specattava ei näytä osuvan ladon seinään yms.
 
Onko muuten tuo joku bugi vai cheat kun kill camista katsoo miten kuoli niin vastustaja ei ammu lähellekkään minua mutta silti kuolen. Ampuu siis paljon jäljessä maahan yms. mutta silti jotenkin kuolen.

Bugi siinä death cam / replay että tähtäin ei aina ole oikein siinä paikassa missä se ihan tarkalleen oikeasti on.
 
Aiemmin oli joku versio paidasta, mutta nyt siitä on ihan virallinen myös. Muistaakseni virallista ei linkattu aiemmin.



En kyllä tiedä kehtaisinko moista pitää. :D
 
Replay näyttäisi toimivan niin että serveri tallentaa jokaisen pelaajan liikkeet siten miltä asiat ovat näyttäneet pelaajaan omalla koneella reaaliajassa. Se ei siis vastaa sitä miltä tilanne näytti pelin aikana jossa vain oma pelaaja liikuuu reaaliajassa ja muiden pelaajien liikkeet näkyvät viivästyneenä. Eli jos pelin aikana ammut lähellä juoksevaa vihollista suoraan kohti niin replayssä se näyttää kuin olisi ampunut sen taakse, koska replayssa näkyy vihollisen todellinen paikka missä se on ollut omalla koneellaan tuolla hetkellä.

Replayssa on toki myös rajallinen määrä näytteitä pelaajan liikeistä joiden välillä siten interpoloidaan joten se ei ole pikselintarkka toisinto tapahtuneesta, mutta suurin ero tulee kuintenkin tuo että pelaajien välistä viivettä ei ole kompensoitu mitenkään. Sama ongelma on myös spectator kamerassa ja tuo olisikin aika tärkeää saada toimiamaan paremmin jos tästä halutaan saada esport kelpoinen peli.
 
Viimeksi muokattu:
Siihen onkin sitten matkaa, ainakin helpointa tietä joka olisi korkea tickrate ja kauttaaltaan matalat viiveet.
En tiedä taipuuko peli koskaan BF4/CSGO tyyppisiin lukemiin meidän pelien puolella, eli vuokratuilla servereillä ja netin yli pelattaessa. Isoissa turnauksissa oletettavasti paikalliset serverit ja viiveet todella matalat? Eli siis näissä missä ne kaikki 100 pelaajaa on paikan päällä.

Sitten joku vaihtoehtoinen fiksi noille eli viiveiden kompensointi specissä tai replayssä taitaa mennä melko mustan magian puolelle. Saisi varmaan melkoisesti taiteilla koodin puolella. Jatkuvaa heittoa kuitenkin yms, ja pitäisi seurata sekä tallentaa arvoja.

Noh, on toi replay ja death cam edelleen mahtava lisä vaikka ongelmia on.
Näkeehän niistä kuitenkin karkean kuvan siitä mitä kävi, mistä ammuttiin yms. Plus räikeimmät huijaukset näkyy vaikka todellisuus hieman heittääkin.
 
Tämän pelin toimivuudessa on kyse pitkälti moottorista. Uskon kehittäjän valinneen Unreal Enginen siksi, että se soveltuu hyvin räskintöihin ja sitä on käsittääkseni aika nopea oppia käyttämään verrattuna vaihtoehtoihin, mutta se ei ole moottorina vissiin todellakaan paras valinta tällaiselle pelille, sillä siinä ei ole tarvittavia ominaisuuksia massiivisten pelaajamäärien nettipeleille. Onneksi Fortniten menestys on saanut Epic Gamesin parantelemaan moottoriaan ja jo tuomaankin joitakin parannuksia, mitkä voidaan mahdollisesti päivittää sitten PUBG:iin myös. Minulla on aika vahva mutu ettei PUBG:in kehittäjätiimissä välttämättä edes ole mitään verkkoliikenne-eskperttiä, joka osaisi ratkaista koko ongelmaa. Rahaa on kuitenkin palkata sellainen, mutta laittaisin toivoni Epic Gamesin panokseen.
 
Siihen onkin sitten matkaa, ainakin helpointa tietä joka olisi korkea tickrate ja kauttaaltaan matalat viiveet.
En tiedä taipuuko peli koskaan BF4/CSGO tyyppisiin lukemiin meidän pelien puolella, eli vuokratuilla servereillä ja netin yli pelattaessa. Isoissa turnauksissa oletettavasti paikalliset serverit ja viiveet todella matalat? Eli siis näissä missä ne kaikki 100 pelaajaa on paikan päällä.

Sitten joku vaihtoehtoinen fiksi noille eli viiveiden kompensointi specissä tai replayssä taitaa mennä melko mustan magian puolelle. Saisi varmaan melkoisesti taiteilla koodin puolella. Jatkuvaa heittoa kuitenkin yms, ja pitäisi seurata sekä tallentaa arvoja.

Noh, on toi replay ja death cam edelleen mahtava lisä vaikka ongelmia on.
Näkeehän niistä kuitenkin karkean kuvan siitä mitä kävi, mistä ammuttiin yms. Plus räikeimmät huijaukset näkyy vaikka todellisuus hieman heittääkin.

Muistaakseni TSM_BreaK taisi tätä jossain striimissään kommentoida, ettei lan-ympäristössä peli ole lähelläkään sitä mitä voisi olettaa lagin osalta.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Muistaakseni TSM_BreaK taisi tätä jossain striimissään kommentoida, ettei lan-ympäristössä peli ole lähelläkään sitä mitä voisi olettaa lagin osalta.

Vaatinee melko kovaa rautaa pyörittämään palvelintakin, kun 100 pelaajaa loottii kilpaa kamaa alussa.
 
Ennen PUBG:ia pelasin Planetside 2:sta (1000 heppua 6km x 6km alueella) ja siinä tuli kuoltua seinien taakse jne. niin paljon ettei ole satunnaiset viiveet tässä pelissä haitanneet. Koko peli taitaa toimia konepellin alla erillä tavalla kuin 16vs16 fps:t ja se pitää vain hyväksyä. Kaikkien etu olisi silti että laittaisivat pingirajat tai continent lockit päälle. Joulukuussa devit puhuivat ping lockista pelin virallisilla sivuilla ja silloin he pelkäsivät että se jättäisi liian suuren osa pelaajista kokonaan ulkopuolelle.
 
Tämän pelin toimivuudessa on kyse pitkälti moottorista. Uskon kehittäjän valinneen Unreal Enginen siksi, että se soveltuu hyvin räskintöihin ja sitä on käsittääkseni aika nopea oppia käyttämään verrattuna vaihtoehtoihin, mutta se ei ole moottorina vissiin todellakaan paras valinta tällaiselle pelille, sillä siinä ei ole tarvittavia ominaisuuksia massiivisten pelaajamäärien nettipeleille. Onneksi Fortniten menestys on saanut Epic Gamesin parantelemaan moottoriaan ja jo tuomaankin joitakin parannuksia, mitkä voidaan mahdollisesti päivittää sitten PUBG:iin myös. Minulla on aika vahva mutu ettei PUBG:in kehittäjätiimissä välttämättä edes ole mitään verkkoliikenne-eskperttiä, joka osaisi ratkaista koko ongelmaa. Rahaa on kuitenkin palkata sellainen, mutta laittaisin toivoni Epic Gamesin panokseen.
Tosiaan puhe on ollut että tällä hetkellä nimenomaan ongelma tuntuu olevan engine. Se ei sovellu niin hyvin suuren pelaajamäärän ja/tai alueen verkkopelaamiseen, vaikka FPS pelaamiseen muuten soveltuisi hyvin.
Tosiaan toivoa on Fortnite puolelta, jos Epic Games sitten itse parantaa tuota. Se on toki kysymysmerkki pääseekö Bluehole hyötymään noista muutoksista, kun kerta pelikin jollain tasolla kilpailee PUBG kanssa.

Esimerkkinä H1Z1: King of the Kill, joka pyörii eri enginellä ja eri servereillä, puskee todella korkeaa tickratea ja viiveet on aivan eri tasolla.
Pelissä keskiverto tickrate on melkein 80Hz, kun taas PUBG:issa se on ~18Hz ja dippailee jopa 2Hz. Vai oliko se 4Hz. Todella matalalle kuitenkin.

upload_2018-1-22_18-34-31.png


upload_2018-1-22_18-35-11.png

Noh, katsotaan onko Azureen vaihdolla jotain merkitystä. Kuulemma on tapahtumassa.
Toki se engine ja ns. "netcode" on isoin asia.

Muistaakseni TSM_BreaK taisi tätä jossain striimissään kommentoida, ettei lan-ympäristössä peli ole lähelläkään sitä mitä voisi olettaa lagin osalta.
Okei, jännä.
Noh, varmaan kuitenkin jonkinlainen vaikutus voisi olla mutta muita ongelmia on selvästi edelleen.
 
Tosiaan toivoa on Fortnite puolelta, jos Epic Games sitten itse parantaa tuota. Se on toki kysymysmerkki pääseekö Bluehole hyötymään noista muutoksista, kun kerta pelikin jollain tasolla kilpailee PUBG kanssa.

Totta kai pääsevät jos haluavat kun ovat asiakkaita Epic Gamesille.

Noh, katsotaan onko Azureen vaihdolla jotain merkitystä. Kuulemma on tapahtumassa.
Toki se engine ja ns. "netcode" on isoin asia.

Tästä vaihdosta olen iloinen, koska uudemmat Azurit pyörivät kaiken päälle Ryzeneillä. En tiedä onko Azureita Ryzeneillä vielä olemassa, mutta Microsoft on tehnyt jo kauppaa, liittyen siis Intelin haavoittuvuusjuttuun ja serveri puolen hidastumiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
"Client not responding" ja nakkaa pelistä lobbyyn, "Match is in progress, continue" ja tähän peli tuumaa että connection failed. Mikä tätä vaivaa?
Tyhjensin Saved -kansion TslGame -kansiosta mutta ei vaikutusta mihinkään. Pelin uudelleenkäynnistää, ei viakutusta, steam uusiks, ei. Pelin tiedostot verifyyn, ei puutteita. Keskeneräiseen peliin ei pääse takaisin mutta uuteen peliin kyllä voi mennä.
 
Pubg vois helposti korjata lagiongelmat vähentämällä max pelaajat 100 -> 64
 
Oh god please no. Muutenkin käynyt peli jo tosi tylsäksi kun on vaan 100 pelaajaa, niin miettii sit mitä se olis jos pelaajia ois vielä vähemmän...Ehkä jos mappia pienentäis todella rajusti niin toi 64 riittäis.
 
Jos ne nyt vaikka korjais tuon varjolla liitämisen, niin kaikki ei tippuis samaan paikkaan ja suuremmalla todennäköisyydellä pelin puolivälissä olis enemmän porukkaa hengissä.
 
Tasoerot tuntuvat 3rd ja 1st personin välillä olevan aika jäätäviä, tai sitten tämä pitää ylläpitää eri skill leveliä näiden eri moodien välillä?

Eksyin nimittäin tässä pari kertaa pelaamaan 3rd personia, koska unohdin klikkailla first personin päälle main menussa. Molemmilla kerroilla tuli 4 tappoa, ja toisella kerralla tapot tulivat henkilöistä, joista kaksi ei osunut lähietäisyydeltä lähellekään, kolmas jäi tähtäilemään minua kaukoetäisyydeltä niin hitaasti että ehdin itse kääntyä 90 astetta ja ampua ensin, ja neljäs yritti vielä ~20 pelaajan kärjessä ampua minua kaukoetäisyydellä haulikolla.

...vertaa vähän siihen, että 1st personissa olen saanut ihan maksimissaan 2 tappoa, ja yleensä jos en saa selvää yllätysetua, kuolen lähes automaattisesti vähänkin pidemmiltä välimatkoilta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom