• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Alueen vääristyminen (kaikki siirtyy 3m vasemmalle) kun katsoo alueen ulkopuolelta on vanha juttu, mutta sattui eilen ensimmäistä kertaa minullekin. Siitä pääsee eroon kun laittaa effectsit alimmalle, mutta luin jostain että samalla aseiden suuliekit eivät näkyisi niin hyvin. Paskapuhetta ja arvailua varmaan.

Ah ok. 80h takana, ja eilen kävi ensinmäistä kertaa.
 
Vittu että kiristää noi kaikenmaailman huijaajat, käyttivät sitten jotain kusista scriptiä pelkästään tai aimbottia jne. Ei vois ylipäätänsä vähempää kiinnostaa mitkään rankit yms. tilastot.
 
Ikinä niistä ei kokonaan eroon päästä, mutta tehtäisiin edes kyllin kalliiksi ja vaikeaksi harrastukseksi.
 
Vittu että kiristää noi kaikenmaailman huijaajat, käyttivät sitten jotain kusista scriptiä pelkästään tai aimbottia jne. Ei vois ylipäätänsä vähempää kiinnostaa mitkään rankit yms. tilastot.

Ihan samaa mieltä, vaikka minua todellakin kiinnostaa ne rankit yms tilastot. Se onkin lähes ainoa syy miksi pelaan - on kiva taistella itseään vastaan ja parantaa peliään jatkuvasti. Totta kai pelaaminen itsessään on ihan hauskaa, mutta itse ainakin saan ilman muuta motivaatiota selkeistä tavotteista. Olkoon se sitten tehtävät pelin sisällä tai ranking-listalla nouseminen. En kuitenkaan pelaa tryhardina, en haaveile mistään ammattilaisuudesta enkä muutenkaan kaipaa mitään Euroopan ykköspaikkaa. Lähinnä haluan vain parantaa jatkuvasti omaa suoritustani ja ranking järjestelmä on siihen varsin kätevä. Ei tule tylsää, kun tietää että tänään voi yrittää pelata paremmin kuin eilen.

Mutta kyllä, totta kai ne huijarit vituttaa. Eikä sekään siksi, että "varastaisivat" paikkani siellä rankingissä. Vaan ihan siksi, että silloin ne matsit eivät ole enää keskenään vertailukelpoisia kun osassa on mukana huijauksia käyttäviä pelaajia. En voi tietää onko kehitys ruvennut sakkaamaan, olenko itse ruvennut pelaamaan huonommin, vai onko huijareita vain enemmän.

Tänään napsahti itselleni 11. kana-ateria. Tunteja takana about 270 ja pelaan lähes ainoastaan soolo-FPP. En muuten itse tunne huijaamisen/koodareiden lisääntyneen, mutta toisaalta en ihan kauheasti myöskään niitä kill cameja ja replayta tuijottele. Replay-tilaa kokeilin kerran ja kill camin olen vilkaissut ehkä 5-10 kertaa, lähinnä tilanteissa missä en ihan oikeasti tiennyt edes suuntaa mistä ampuminen tuli. Pitäkää positiivinen mieli ja jatkakaa harjoittelua, kaikissa nettipeleissä on huijareita ja varmasti Blueholekin tekee kaikkensa niiden vähentämiseksi. :kippis:
 
Ainakin näin jonkun tube ohjeen miten AHK:lla voi tehdä sellaisen vertikaalisen rekyylin poistavan makron eli kun aktivoi sen makron niin se samalla aikaa ampuu ja vetää hiirtä taaksepäin. Yksi päivä kun katsoin death camia niin vihollinen ampui mut ja kaverin scar-l:llä molemmat peräkkäin sarjalla ilman mitään rekyyliä. Joko sillä oli aika helvetin hyvä hiiren hallinta tai sitten se makro.

Onhan noita skriptejä recoiliin ollut tässä jo todella pitkään. Varmaan joskus 1-2kk sitten kävin pelaamassa muutaman pelin random porukan kanssa PUBG Finland puolella kun io-tech discordista ei löytynyt squadia. Alkurähinöissä tuli itse tiputtua ja spektasin sitten yhtä jäsentä meidän tiimistä. Kaveri onnistui saamaan AK:n käteensä ja sillä sitten laittoi yhden squadin sileäksi rappusten yläpäästä. Kiinnitin huomiota häntä spektatessa että käytännössä aseessa ei ollut mitään recoilia. Nappi pohjaan ja menoksi, helppoa oli.

Kysyin sitten voicessa että miten tuo oikein onnistuu, niin aika pitkä hiljaisuus oli ensin ja sitten joku kämänen vastaus tyyliin "siihen on sellainen juttu" tms tuli sieltä.
 
Tuon takia AHK on aika monessa kilpapelissä kiellettyjen softien listalla, eli peli ei käynnisty jos AHK on käynnissä.
 
Mä en kyllä ymmärrä cheattaamista en sitten yhtään. Kyllä se on tollasten 14v junnujen hommaa. Mitä kiksiä saa edes pelaamisesta jos sulla on joku vitun recoil macro tms.. Huh huh.

#idiots
 
Kaverilla on äänien kanssa pariakin ongelmaa.
Aiemmin sillä aaltoili ääni ja sitä tehnyt pitemmänkin aika, ja tänään ekaa kertaa oli äänet nurinpäin. Eli vasen > oikea, etc.
Onko jollain muulla ollut äänien kanssa yleisesti ongelmia? Muistaakseni jollain ketjussa on ollut.
Ongelmat koskevat vain PUBG:ia.

EDIT: Saattaakin olla headset muuten aivan sekaisin. Äsken nettitesti missä napit esim. "left channel sound", jne, niin mulla kuuluu sitä painamalla vaan vasemmasta. Kaverilla kuuluu kummastakin. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Meltdown ja Spectre bugien päivitykset vei vissiin PUBG:in viimeisetkin serveri tehot. Parissa matsissa otin osumaa reilusti seinän takana ja kaveri pystyi ampumaan vaikka oli minun ruudulla seinän takana.
 
Meltdown ja Spectre bugien päivitykset vei vissiin PUBG:in viimeisetkin serveri tehot. Parissa matsissa otin osumaa reilusti seinän takana ja kaveri pystyi ampumaan vaikka oli minun ruudulla seinän takana.
Tuossa jo ennen patcheja testeissä oli jopa yli sekunnin viiveitä. Eli saatat juosta sekunnin piiloon, ja toisen ruudulla se ehtii ampumaan sua.
Hurjia dippejä jo pre-Meltdown patchit serverin tickratessa, joten kun oletettavasti servut patchattu mennyt vielä kamalammaksi.
Noita dippejä tulee jopa loppurundissa, eli serverin tickrate dippailee johonkin 2Hz.
 
Meltdown ja Spectre bugien päivitykset vei vissiin PUBG:in viimeisetkin serveri tehot. Parissa matsissa otin osumaa reilusti seinän takana ja kaveri pystyi ampumaan vaikka oli minun ruudulla seinän takana.
Ei liity mitenkään tähän peliin vaan prosessoreihin! Tälläistä päivitystä ei ole tullut PUBG:iin.
Ps. Vai onko!? :D En pääse lukemaan virallisia sivuja ja reddit on täynnä väärää infoa.

Tuossa jo ennen patcheja testeissä oli jopa yli sekunnin viiveitä. Eli saatat juosta sekunnin piiloon, ja toisen ruudulla se ehtii ampumaan sua.
Hurjia dippejä jo pre-Meltdown patchit serverin tickratessa, joten kun oletettavasti servut patchattu mennyt vielä kamalammaksi.
Noita dippejä tulee jopa loppurundissa, eli serverin tickrate dippailee johonkin 2Hz.
Normi homma, mutta harvinaista.

Yhteys on client side ja client-server-client, ei p2p. Eli jos näen sinut ruudulla ja ammun se osuu vaikka omalla ruudulla olisit jo piilossa. Tuo korostuu aivan vitusti jos pelaa jollain muulla kuin EU-servulla ja se on "tasapuolinen." Harvinaista, kunhan kaikki ovat samassa maan osassa (hyvä pingisiä). Sais tulla ne latenssirajoitukset ihan oikeasti.

Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että kerkesin itsekin vannomaan yhden low-ping tyypin huijariksi kun (server side) uusinta näytti aivan muuta mitä näin itse ja mitä hän näki. Näytti että hän ampui seinän läpi uusinnassa vaikka näimme kummatkin toisemme selvästi välissä.

pre-Meltdown patchit serverin tickrate
plz! wat?
 
Ei liity mitenkään tähän peliin vaan prosessoreihin! Tälläistä päivitystä ei ole tullut PUBG:iin.
Amazonin AWS virtuaaliserverit, joiden päällä peliservut pyörii ovat saaneet päivitykset tuohon kyseiseen reikään ja siksi niiden suorituskyky on huonontunut.
Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että kerkesin itsekin vannomaan yhden low-ping tyypin huijariksi kun (server side) uusinta näytti aivan muuta mitä näin itse ja mitä hän näki.
Tarkoitat varmaan high ping tyypin? Viive on kaverilla suurempi -> näkee tapahtumat pienellä viiveellä.
pre-Meltdown patchit serverin tickrate
Tarkoittaa tuon Intelin prossujen reiän paikkausta servereissä ja siitä seuraavaa suorituskyvyn heikkenemistä. Eli jo ennen tuota korjausta tickrate dippaili 2hz randomisti myös myöhemmin rundin aikana ja nyt ehkä vielä pahemmin.
 
Amazonin AWS virtuaaliserverit, joiden päällä peliservut pyörii ovat saaneet päivitykset tuohon kyseiseen reikään ja siksi niiden suorituskyky on huonontunut.
Ahaa, kyllä vain kuulostaa järkevältä ja olisihan tuo pitänyt itsekin tajuta. Nykyään serverit ovat Microsoftin Azurelta, mutta samat päivitykset niihinkin on varmasti ajettu.

Ps. Ei liity PUBG:iin mutta tässä pieni infopaketti Spectrestä ja Meldownista Rasberry Pi ukkelin blogista.
 
Nyt on tullut muutamat rundit hakattua soolona ja alkaa vähän ymmärtää peliä enemmän. Frägejä ei kovin montaa ole tullut kun aika menee enemmänkin loottailuun ja siirtymisiin ringissä. Toki muutama maukas paikka on tullut mutta top6 parempaa sijoitusta ei ole tainnut tulla. Ei oikein ole ehkä mitään taktiikkaa itsellä loppumähinoihin. Yritän aina koittaa hiiviskellä uuteen ympyrään mutta silti joku kämpperi aina lopussa yllättää jostain. Nyt voisi ehkä kehdata jo squadi pelejäkin koittamaan kun ei tarvi koko ajan miettiä mitä poimii ja mitä niillä tekee.
 
En ole vielä katsonut uusinta battle(non)sensen videota kertooko se riittävän tarkasti missä tilaneesa tuo 2 Hz tickrate on mitattu. Jos ei kerro, niin asiasta ei voi tehdä sitä johtopäästä että tickrate on noin huono satunnaisesti tai kun pelaajat ampuvat toisiaan. Tässä pelissä täytyy olla jonkinlaineni dynaaminen tickrate eli jos pelaaja on yksinään jossain mapin reunalla niin ei siinä tilanteessa tarvitse päivittää niin usein. Asia pitäisi mitata tilanteessa jossa tarvittaan mahdolliisimman suurta tickratea eli kun pelaajia on lähekkäin/näköetäisyydellä ja ne ampuvat toisiaan.
 
No kyllähän se syökin, etenkin kun peli on vihdoin päivitysten myötä muuttunut sulavammaksi ni vihdoin olen uskaltanut muuttaa pelityyliä agressiivisemmaksi. Jotkut pelaajat ovat kertoneet saaneet bannit Autohotkey -ohjelman käytöstä. Itselläni on Logitech G105 näppis käytössä ja olen asettanut G1 ja G2 näppäimille volumesäädön. Vahvin veikkaus tällä hetkellä, että BattleEye on sen tulkinnut huijaukseksi. Laitoin valituksen menemään myös suoraan BattleEyelle. Jos tuo tosiaan olisi syy ikuiselle bannille niin täytyy sanoa, että pitäkööt tunkkinsa. Onpahan noita pelejä kertynyt mitä en ole ehtinyt pelaamaan PUBG:n takia ja Fortnitekin testaamatta.
Päivittettyä tutkimustietoa: Minulla on käytössä SBZ Switcher -ohjelma, jolla saan helposti vaihdettua kuulokkeiden, kaiuttimien ja eri kuunteluprofiilien välillä. Olen sitä Soundblaster Z -äänikortin hankinnasta asti käyttänyt sen kummempia miettimättä. En tajunnut, että se on näköjään kirjoitettu AtoHotKey scriptinä. Mitä ilmeisimmin tämän takia ikuiset bannit heilahti ja Steam -profiiliin ikuinen huijarin leima. Varmaksi en kuitenkaan voi sanoa, koska mitään vastausta en ole saanut Blueholeta tai BattleEyelta.

Redditiin oli tullut eilen uusi keskustelu
aiheesta, jossa tuon softan syyllisyyttä veikkailtiin. Hyvä tietää, etten ole yksin asian kanssa, mutta vaikea toisaalta todistaa syyttömyys. Eli jos käytät kyseistä softaa, suosittelen deletoimaan tai sulkemaan pelin ajaksi sen ainakin siihen asti kunnes jotain infoa tulee pelintekijöiltä aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:
Noihin aikaisemmin keskustelluihin norecoil-macroihin liittyen: Useamman videopätkän ja replayn olen nähnyt, missä vastustajan singleshotin rämpytysnopeus tai autofiren tarkkuus on vaikuttanut todella epäilyttävältä. Samoiten kaikki mäkien/puiden lävitse tapahtuva jatkuva tähtäily ja tähtäimen nopea heiluttelu pisteestä toiseen vihollisen oletettuun suuntaan antaa usein "varman" kuvan aimlockista tai wallhackista.

Nyt kun olen kuitenkin jo useamman kuukauden verran tallentanut valtaosan PUBGin pelaamisestani, täytyy sanoa että nuo varmana pitämäni cheattausklipit eivät kuitenkaan poikkea ollenkaan siitä, miltä ihan tavallisen ihmisen pelaaminen näyttää silloin kun tähtäys, crosshairplacement ja rämpytys/autofiren rekyylinhallinta on kohdallaan. Monessa tallentamassani klipissä, missä tiukka dueli tai 1vX tilanne on päättynyt edukseni, on sekä tähtäimen liikuttelu että rekyylinhallinta ollut sellaista, mistä olisin varmaankin itse reporttia laittanut jos omalle kohdalle olisi sattunut.

Esim tämän jo aiemmin postaamani videon ensimmäisessä, kolmannessa ja viimeisessä klipissä tapahtuu niin epäilyttävää rämpytystä ja tähtäimen liikuttelua, että helposti voisi kuvitella olevan jonkinlaisia "apuohjelmia" käytössä.


Lähinnä kai tarkoitan sanoa, että täysin ilmiselviä tilanteita lukuunottamatta on lähes mahdoton sanoa, milloin käytössä on jokin rämpytys/norecoil makro ja milloin vastustajalla on vain peli hallussa. Tämä on sinänsä sangen perseestä, kun ei ikinä voi olla täysin varma milloin on joutunut cheatterin "uhriksi". En tiedä onko väärin laittaa reporttia sellaisissa tilanteissa, milloin ei voi olla täysin varma oliko kyseessä vastustajan hyvä hetki vaiko cheattaaminen. Itse kuitenkin olen muutaman kerran "varmuuden vuoksi" reportoinut, vaikka en olekaan ollut täysin varma. Tuskinpa aiheettomista reporteista kenellekään bannia tulee. Itseäni vain vituttaa cheatterit sen verran paljon, että soisin heille mieluummin ankarampiakin seurauksia, kuin pelkkiä accountiin kohdistuvia banneja (esim käytössä olevaan rautaan kohdistuva ban tjsp). Mä tosin suhtaudun videopeleihin ja niissä huijaamiseen aika tunteella.
 
Jokusia tunteja tullut nyt hakattua tätä ja tuntuu että top10 sakkiin pääsee yleensä aika kivuttomasti. Paras suoritus taitaa olla 3. sija. Sekin tuli Uazilla kaahaamalla pitkin rantaa ja vastustajat sohi toisiaan kun totesivat että liikkuvampi maalitaulu on hankalampi vaikkei tuo uazikaan mikään hyvä suoja ole jos vaan ampuu hiukan isommalla tykillä. Ampumista pitäisi vielä harjotella rutkasti. Usein vastustaja vetää sen pidemmän korren jos tulee avomaastossa kohdattua. Koukuttava peli kyllä kaikinpuolin. :)
 
Nykyään serverit ovat Microsoftin Azurelta, mutta samat päivitykset niihinkin on varmasti ajettu.
Ainakin vielä 3.1. ne olivat AWS:llä.
Onko sen jälkeen tullut infoa että ne on siiirretty?

Xbox pelit saattavat olla siellä jo.
 
Ainakin vielä 3.1. ne olivat AWS:llä.
Onko sen jälkeen tullut infoa että ne on siiirretty?

Xbox pelit saattavat olla siellä jo.
No perkule eivätpä olekaan! Luin marraskuussa vain tuon ensimmäisen uutisen ja nyt huomasin että pari päivää sen jälkeen oli tullut tarkempaa tietoa.

Tämän mukaan ne olivat siellä jo Oct 28, 2017.
PlayerUnknown's Battlegrounds is now using Microsoft Azure instead of Amazon Web Services

Mutta...
Microsoft's CEO says the biggest game of the year chose its cloud — here's what really happened
  • Last week, Microsoft CEO Satya Nadella said that "PlayerUnknown's Battlegrounds," the hottest game of 2017, is now running on the Microsoft Azure cloud platform.
  • However, "PUBG" is still largely using Amazon Web Services, Azure's biggest rival.
 
Äsken tuli vastaan niin selkeä huijari, että oli pakko ottaa videolle.

Voiko näitä bustata jotenkin?
 
Ostin tämän pelin tietystä syystä, mutta nopean kokeilun jälkeen en koe peliä kovinkaan viihdyttävänä.

PUBG koostuu käytännössä pitkälti odottelusta, liikkumisesta pitkiä etäisyyksiä ja tavaran etsimisestä. Ammuskelua tulee silloin tällöin ja ne tilanteet ovat nopeasti ohi. Minusta pelin tulee olla mahdollisimman viihdyttävä interaktiivisuudellaan ja antaa pelaajalle tekemistä tai vaihtoehtoisesti pohdittavaa jatkuvasti. Mitään liian yksitoikkoista täyte toimintaa ei kuitenkaan sovi olla, kuten liikaa katsomista, lukemista tai yhtä napin painallusta/rämpytystä.

PUBG on pitkälti odottelua ja paikasta toiseen siirtymistä ilman sen kummempaa kliimaksia. Mikään ei sinänsä aja haluun voittaa, koska voittaminen perustuu samaan ytimeen mitä muissa räiskinnöissä, eli tähtäämiseen, mutta sillä erolla että ennen sitä pitää kerätä jonkin aikaa varusteita pärjätäkseen paremmin. En ymmärrä kuka haluaa nettiräiskinnässä ensin varustaa hahmoa viitisen minuuttia joka erässä. Kuka taas haluaa siirtyä pitkiä etäisyyksiä ilman minkään laista toimintaa paikasta toiseen? En minä ainakaan.

Veikkaan että peli umpi mähkäisyytensä ja löyhän hahmon kehityksen takia on monille mieleen ja iso kartta tuo tietyn vapauden tuntemuksen, mutta mikään näistä ei palvele mielekästä sisältöä, vaan umpimielistä toistoa, missä voiton ratkaisee puoliksi tähtääminen ja puoliksi nettikoodi, joka on tällä hetkellä hyvinkin arvaamaton jopa sekunnin viiveillä. Ymmärtäisin tällaisen pelin pienemmällä kartalla ja hahmoilla, jotka olisivat kestävämpiä ja jotka voisivat hyppiä korkealle ja väistellä nopeasti tehden taistelusta kiihkeää, mutta PUBG:ssa pelaajat sihtaavat toisiaan kävellen hitaasti maan kamaralla ja sitten luodit viuhuvat.

Tämä viesti on niille, jotka harkitsevat peliä epäluuloisesti ja voin vahvistaa, ettet todennäköisesti tule tästä nauttimaan.

EDIT. Sen verran korjaan kun pelasin uudestaan kaverin kanssa, että peliin tulee huomattavasti eloa kun mukana on sosiaalinen puoli. Yhteistyö on hyvin tärkeää tällaisessa pelissä ja ryhmän tai yhdenkin toverin kanssa kokemus on hyvin eri lainen. Eli peli saattaa soveltua vain vähän tästä kiinnostuneillekin silloin, jos on peliseuraa.
 
Viimeksi muokattu:
Äsken tuli vastaan niin selkeä huijari, että oli pakko ottaa videolle.

Voiko näitä bustata jotenkin?


Viime yönä oli ihan samanlainen tyyppi pelaamassa, tais vetää 32 headshottia matsissa. Räiski minne sattuu ilman rekyyliä jumalattomilla roikuilla. Laitoin menemään nickin ja tiedot tältä sivustolta: PUBG Support

Ja tietty squadi paino reporttia. Tuossa oikeella ylhäällä on submit request nappi. Vitutti kyllä koko homma, pelattiin kuitenkin 30min ja menossa loppu kahinoihin, ärsyttää tuhlata kelpo vapaa-aikaa tuollasiin mulkkuihin. Hope deletoivat koko steam tilin.
 
Viime yönä oli ihan samanlainen tyyppi pelaamassa, tais vetää 32 headshottia matsissa. Räiski minne sattuu ilman rekyyliä jumalattomilla roikuilla. Laitoin menemään nickin ja tiedot tältä sivustolta: PUBG Support

Ja tietty squadi paino reporttia. Tuossa oikeella ylhäällä on submit request nappi. Vitutti kyllä koko homma, pelattiin kuitenkin 30min ja menossa loppu kahinoihin, ärsyttää tuhlata kelpo vapaa-aikaa tuollasiin mulkkuihin. Hope deletoivat koko steam tilin.
Kiitos, kävin ilmiantamassa! Tuolla kiekalla ei ollut niin väliä, kun homma meni muutenkin munilleen siinä vaiheessa, kun partnerini joutui lähtemään kesken kaiken pois linjoilta. Ärsyttää se toki silti.
 
Jaa uutena ”ominaisuutena” tullu tuo ihme friisailu. Ei voi tehdä sekunttiin mitään. Toisena ”ominaisuuten” nade saa pelin pysähtymään 10-15 sekunniksi hirveän rätinän kanssa. Löydät sitten itsesi parin kymmenen metrin päästä vaikka kuva on ollut pysähtyneenä.
 
Tuntuu itselläni tulevan joka pelissä näitä huijareita, jos ei tule vastaan itselläni niin sarjaa kuuluu kauempaa ja squadi kerrallaan lakoaa saman pelaajan toimesta.
Toivottavasti bluehole nyt ottaa rankan käden näihin, kiinalaisethan taitaa olla pahimpia huijareita mitä netin syövereistä on lueskellut(?)
 
Huomannut että omalla kohdalla käy aina joku kolmesta skenaariosta:

1) Ei tarvitse liikkua mihinkään ennen top10 ympyrää, koska hyppään sopivaan kohtaan MUTTA löytyy vain pistooli ja haulikko, ei edes suojia. Vaikka koluaa lähitalot läpi.

2) Löydän lvl 3 suojat ja hyviä aseita+tähtäimet yms. MUTTA hyppään liian kauas pelialueesta enkä ehdi sinne koska autoa ei löydy.

3) Sama kuin ykköskohdassa, mutta löydän vain tähtäimiä ja ammuksia + lvl3 suojat, en lainkaan aseita. Tai löytyy aseet ja tähtäimet muttei ammuksia.

Kohtiin 1-3, kannattaa liikkua pelissä niin saa hyvät varusteet. Lisäksi kannattaa muutama tulitaistelu hakea ennen loppurinkejä, niin saa paremmat kamat. Silloin ku alle 15 hengissä, ei oikein pitäisi enää joutua loottailemaan.
Autoja löytyy suht hyvin teiden ääriltä ja muutamista spawneista, mitkä löytää netistä.

Se on aika rasittavaa jos on alle 10 ukkoa jäljellä ja itsellä vain mikrouzi. Siinähän on mennyt 25 min ihan turhaan.
 


Nyt osui ensimmäinen selvä tapaus omallekin kohdalle. Ei edes yrittänyt peitellä aimbottiansa.
 
Melkein se on että ehtii 1-3 rykelmää/mestaa loottimaan vaikka mihin hyppis. Menee aika joko tapellessa tai sitten liikkuessa.

Harvemmin enää nykyään on alueisiin tullut kuoltua, kerran pari per 30 peliä menee vihkoon kun aluetta on tullut useamman kerran peräkkäin mahdollisimman kauas ja jostain syystä ei ole autoa..

Kaukaakin pääsee pois, kun liikkuu. Juoksemallakin. Ei se ole pakko joka tönöä loottia, niitä voi juosta "läpi" mitä kohdille osuu esim noukkien pelkät aseet. Sitä voi sieltä kaukaa lähteä menemään nopeastikkin.

Tosin en kyllä tiiä mihin te oikein hypittw, jos ei jonkinlaista "perussettiä" saa loottimalla about 2 rykelmää läpi, toki ei sieltä lvl3 kamoja ja 8x yleensä vielä löydy mutta lvl1+ase kaks+punapiste/holo/rd pitäs tossa vaiheessa jo olla, jonkinlainen reppukin. Medikaalit boonusta.

Loput saakin sitten kun tappaa ne loottimaan unohtuneet kun ne juoksentelee tuli perseessä aluetta kohti.
 
Miten niin sama viive molempiin suuntiin, jos toisella on isompi pingi eli viive? :confused::confused::confused::confused:
Ei se riitä että data liikuu pelkästään sinulta serverille, vaan sen pitää jatkaa siitä vielä vastustajalle asti. Samoin vastustajan tapahtumat siirtyvät ensin serverille ja sieltä sinulle. Kokonaisviive pelaajalta pelaajalle on sama molempiin suuntiin.
 
Ei kantsi syytellä huijareiksi jos joku tappaa jengiä kovemmin ku ite. Melkee joka pelis huijareita...nope! Ainaki ite FPP eu solo duo squadit ni pari kertaa tullu mielee et joku EHKÄ huijaa. Pelaan kuitenki monta tuntia per päivä. Eikä noissa Breakin ja andyn jne peleiskää paljo moisia o näkyny. Toki huijareita varmasti on, ja ihan liikaa, mut ei nyt liiotella. Ei ollenkaan o omaa pelikokemusta pilannu huijareiden määrä.

Ette vaa osaa lootata jos loottia ei löydy, harvassa on matsit ettei sais scar tai m4 täyteen terään plus snipu ja väh 2lvl kamaa plus skouppia.

Harjottelemaa vaa ja viat löytyy yleensä sieltä peilistä.
 
Ei kantsi syytellä huijareiksi jos joku tappaa jengiä kovemmin ku ite. Melkee joka pelis huijareita...nope! Ainaki ite FPP eu solo duo squadit ni pari kertaa tullu mielee et joku EHKÄ huijaa. Pelaan kuitenki monta tuntia per päivä. Eikä noissa Breakin ja andyn jne peleiskää paljo moisia o näkyny. Toki huijareita varmasti on, ja ihan liikaa, mut ei nyt liiotella. Ei ollenkaan o omaa pelikokemusta pilannu huijareiden määrä.

Ette vaa osaa lootata jos loottia ei löydy, harvassa on matsit ettei sais scar tai m4 täyteen terään plus snipu ja väh 2lvl kamaa plus skouppia.

Harjottelemaa vaa ja viat löytyy yleensä sieltä peilistä.

Tä, jos noiden videoiden perusteella ei näe huijariksi, niin en sitte tiedä onko katsojassa vai missä vika.
Itellä 80h takana ja kerran on ehkä kuollut xiitteriin, mutta en siitäkään satavarmuuteen mene.
Ärsyttää itseä jo katsoa noita videoita.

Ja kyllä melkein joka peliin saa hyvät kamat, jos edes muutaman tapon ottaa ennen loppua.
 
Miten niin sama viive molempiin suuntiin, jos toisella on isompi pingi eli viive? :confused::confused::confused::confused:

Ei se riitä että data liikuu pelkästään sinulta serverille, vaan sen pitää jatkaa siitä vielä vastustajalle asti. Samoin vastustajan tapahtumat siirtyvät ensin serverille ja sieltä sinulle. Kokonaisviive pelaajalta pelaajalle on sama molempiin suuntiin.
Toki korkealla viiveellä varustetulle pelaajalle tulee lag compensation. Sehän se ongelma on, eli serveri ei "korjaa" (tai oikeastaan hylkää osumia) korkeaa pingiä kovin aikaisin. Monissa peleissä sille on katto, ja vaikka tässäkin olisi se on liian korkea.
Eli serveri ei jätä rekisteröimättä osumaa, jos toinen pelaaja olikin oikeasti jo vaikka 600ms suojassa. Korkean pingin pelaaja kun näki sen suojan ulkopuolella viiveen takia.

Tämä nyt ei toki liity suoraan siihen, että viive on pelaajalta toiselle sama oli pingit mitkä vaan.

Toki ongelmat tässä pelissä ei edes ehkä niinkään tuohon liity, vaan serverin Hz dippailuihin yleensä.
Joku jo sanoikin että tässä on varmaan dynaaminen tickrate, ja onkin. Yksi spekulaatio oli vaan pitäisikö sille olla katto, kun vaikuttaa siltä että tällä hetkellä dynaamisen tickraten nousu liian korkeaksi aiheuttaa perään dipin tosi alas kun servu ei handlaa. Olisi ehkä tasaisempi kokemus rajoittaa serverin tickrate esim. 20Hz, ja nostaa kattoa kun koodi ja serverit antaa myöden.
 
Toki korkealla viiveellä varustetulle pelaajalle tulee lag compensation. Sehän se ongelma on, eli serveri ei "korjaa" (tai oikeastaan hylkää osumia) korkeaa pingiä kovin aikaisin. Monissa peleissä sille on katto, ja vaikka tässäkin olisi se on liian korkea.
Eli serveri ei jätä rekisteröimättä osumaa, jos toinen pelaaja olikin oikeasti jo vaikka 600ms suojassa. Korkean pingin pelaaja kun näki sen suojan ulkopuolella viiveen takia.
Tämä on tietenkin makuasia, mutta minusta osumien hylkääminen on huonompi vaihtoehto kuin seinän taakse kuoleminen. Tuossa käy nimittäin niin että kun sinä ammut pelaajaa joka on juoksemassa suojaan niin se muuttuu kuolemattomaksi pari metriä ennen kuin se on suojassa. Eihän tuossa ole mitään mieltä. Pelajaan tulee kuolla jos siihen osuu vaikka se onkin ikävää kuolla suojaan. Mutta se tuntuu vääryydeltä vain siksi että pelaajat luulevat että heidän olisi tullut jäädä henkiin.
 
Sama cheatti paska jatkuu tänään, 10 matsia ja kolmessa tullu vastaan näitä autofire en edes tähtää sinnepäin headshotteja.. yks vieläpä jostain 500m päästä. Killcamissa näky että kudit osu 100m ylemmäks mihin realistisesti tähtäämällä olis osunut! VMP
 
Ei kantsi syytellä huijareiksi jos joku tappaa jengiä kovemmin ku ite. Melkee joka pelis huijareita...nope! Ainaki ite FPP eu solo duo squadit ni pari kertaa tullu mielee et joku EHKÄ huijaa. Pelaan kuitenki monta tuntia per päivä. Eikä noissa Breakin ja andyn jne peleiskää paljo moisia o näkyny. Toki huijareita varmasti on, ja ihan liikaa, mut ei nyt liiotella. Ei ollenkaan o omaa pelikokemusta pilannu huijareiden määrä.

Ette vaa osaa lootata jos loottia ei löydy, harvassa on matsit ettei sais scar tai m4 täyteen terään plus snipu ja väh 2lvl kamaa plus skouppia.

Harjottelemaa vaa ja viat löytyy yleensä sieltä peilistä.
En nyt tiedä oliko tämä minulle osoitettu, mutta kyllähän tuossa hitusen vilunkipeli haisee, kun kaveri ampuu auton kyydistä noin kilometrin päästä kaksi kertaa putkeen liikkuvan buggyn kuljettajaa päähän. Muissakin videoissa ammutaan aika surutta lonkalta pitkän matkan pääosumia. No, ehkä sitten pitäisi vaan harjoitella enemmän. :kahvi:
 
Tämä on tietenkin makuasia, mutta minusta osumien hylkääminen on huonompi vaihtoehto kuin seinän taakse kuoleminen. Tuossa käy nimittäin niin että kun sinä ammut pelaajaa joka on juoksemassa suojaan niin se muuttuu kuolemattomaksi pari metriä ennen kuin se on suojassa. Eihän tuossa ole mitään mieltä. Pelajaan tulee kuolla jos siihen osuu vaikka se onkin ikävää kuolla suojaan. Mutta se tuntuu vääryydeltä vain siksi että pelaajat luulevat että heidän olisi tullut jäädä henkiin.
Mun puolesta servereillä voisi olla ihan katto pingille. Esimerkiksi 300ms, joka sekin aika korkea.
Näinhän on H1Z1:ssä, yli 200ms pingillä et saa liittyä peliin.
Toki edelleen tän pelin isommat ongelmat on ihan muualla, kuin siinä millainen lag compensation on. :)
En tiedä kuinka moni pelaa "väärällä" regionilla, jolloin pingi väkisin joku ainakin +100ms. Huonojen servujen ja tickraten myötä semmosen vaikutus onkin jo suuri. Tuskin niitä kamalasti on, emt.

Ongelmat toki käytännössä poistuu kaikki, jos "netcode" saadaan oikeasti kuntoon ja servut on priimaa.
Tosin en tiedä saavatko ikinä näin monen pelaajan peliin oikeasti korkeaa tickratea. H1Z1 siinä näemmä onnistuu, mutta engine ja palvelimet on eri. Enginellä taitaa olla myös valtava vaikutus tässä, ja se tuskin tulee vaihtumaan.

Ymmärrän kyllä pointin tuosta ettei ole mielekästä jos vihut on kuolemattomia.
Ongelmaa toki ei olisi, jos on hyvä tickrate/"netcode" (+servut) ja lisäksi jonkinlainen katto pingille.
 
Tä, jos noiden videoiden perusteella ei näe huijariksi, niin en sitte tiedä onko katsojassa vai missä vika.
Itellä 80h takana ja kerran on ehkä kuollut xiitteriin, mutta en siitäkään satavarmuuteen mene.
Ärsyttää itseä jo katsoa noita videoita.

Ja kyllä melkein joka peliin saa hyvät kamat, jos edes muutaman tapon ottaa ennen loppua.

No tottakai nuo videol oli huijareita, mutta sanoin vaan että ei niitä ny joka matsis tuu vastaan, eikä edes kovin usein - ainakaan itselläni. Toki en mee kattoo jokaista kuolemaani uudelleen, mutta aika normi tilanteis tullu vaa turpii ihan reilul pelil.
 
500h takana ja harvoin on kyllä varmoja tsiittaajia tullu vastaan, tästä lonkalta 2 peliä muistan missä on aimbotteri tullu vastaan. Jossain oli puhetta että noita pelimaailman alimpia kastilaisia pyöris enempi 3rd person peleissä, 1st personia pelaan ite.

Yhtäkuinka, jotku rautabannit tommosille olis ihan asiaa. Siis käsiraudat ja kuonokoppa tyyliin.
 
No tottakai nuo videol oli huijareita, mutta sanoin vaan että ei niitä ny joka matsis tuu vastaan, eikä edes kovin usein - ainakaan itselläni. Toki en mee kattoo jokaista kuolemaani uudelleen, mutta aika normi tilanteis tullu vaa turpii ihan reilul pelil.
500h takana ja harvoin on kyllä varmoja tsiittaajia tullu vastaan, tästä lonkalta 2 peliä muistan missä on aimbotteri tullu vastaan. Jossain oli puhetta että noita pelimaailman alimpia kastilaisia pyöris enempi 3rd person peleissä, 1st personia pelaan ite.
Sama täällä, reilut 500h pelikellossa enkä ole saanut yhtäkään huijaria kiinni FPP:ssä kill camista ja replaysta huolimatta. Siksi näihin huijarisyytöksiin tulee aina suhtauduttua nuivasti jos ei ole videota todisteena kun niihin ei yksinkertaisesti törmää FPP:ssä.

TPP:ssä on tullut vastaan kaksi huijaria joista toisen sain videolle, mutta sitä en ole pelannut enää moneen kuukauteen "pelin pilaavan" nurkkien taakse kurkkimis kameran takia. Redditin huijarivideot näyttävät myös olevan 99% TPP:stä ja siellä tilanne taitaa olla täysin eri.
 
Ilmeisesti tässä on joskus ollut mahdollista säätää vertikaalinen senssi samaksi kuin horisontaalinen? Suhteellisen tyhmä päätös antaa normaali hiiren liikehdintä ja parempi rekyylinhallinta vain joillekin razerin käyttäjille, jotka voi ajureista ne säätää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom