Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Muuten totta mutta se etu ei ole molemmin puoleinen.
Yleensä toinen on jonkun kohteen takana kun toinen ei, se joka ei ole ei mitenkään voi hyödyntää sitä TPP:tä.
Joo oli vähän väärin sanottu, ajatuksissani tarkoitin juuri sitä, että kaikilla on se mahdollisuus.:tup:
 
Onko muut huomanneet että peli pyörisi nykyään huonommin?

Parina viime päivänä on droppaillut framet selkeästi alemmas kuin aiemmin :eek:
Viime patchin jälkeen ollut kauheaa stutterointia ja toisten pelaajien spectaaminen bugaa pahasti. Modelit latautuu todella hitaasti kun vaihtaa spectattavaa pelaajaa.
 
Onko muut huomanneet että peli pyörisi nykyään huonommin?

Parina viime päivänä on droppaillut framet selkeästi alemmas kuin aiemmin :eek:

Just eilen porukan pelisessiossa oli puhetta tosta ja kaikki oli huomannu ton.. :/

Varmaan tehneet tahallaan, että seuraavassa patchissa porukka ois että "Voi vidalis ku on kehittäjä laittanu kaikkensa peliin ja optimoinu tätä vihdoinki!" :rofl:
 
Just eilen porukan pelisessiossa oli puhetta tosta ja kaikki oli huomannu ton.. :/

Varmaan tehneet tahallaan, että seuraavassa patchissa porukka ois että "Voi vidalis ku on kehittäjä laittanu kaikkensa peliin ja optimoinu tätä vihdoinki!" :rofl:

Jännä, minä en oo huomannu mitään eroa.:eek:
 
Viikolla tuli anti-cheat päivitys, joka on aiheuttanut todella merkittävää FPS droppia melkein kaikille. Pelin clienttiä ajetaan jossain VM -tyyppisessä ympäristössä (joku uusi anti-cheat juttu, Themida muistaakseni?), joka tuota aiheuttaa. Itselläni myös aiheuttanut outoja freezejä, välillä pitänyt vetää virtanapista virrat pois, kun ei muuten kone tokene.
 
Mulla peli toimii muuten hyvin, mutta jos on tutkimassa vihollisen laatikkoa, niin silloin lagaa ja FPS tuntuu alhaiselta.
 
Itellä ainaki se windowsin 1709 päivitys sekotti ihan kaiken, joutu rollbackkaa et palautu. Liekkö sitte yhdistelmä windowspäivitystä ja pubgipäivitystä stutteroi nii maa kovasti..
 
Itsellä putosi fps puoleen siitä mitä on ollut aiemmin, aloitussaarella oli nyt huonoimmillaan 30fps ja maassa jatkuvasti 50-60. En tiedä johtuuko pelistä vai nvidian ajureista.
Kaveri jonka kanssa pelasin kertoi että sama juttu hänellä.

Vaihtamalla fullscreen modesta borderless window moodiin pyöri lähes yhtä hyvin kuin ennen.
 
TÄRKEIN ALUKSI: IEM OAKLAND juuri alkamaisillaan: Viasat Sport TV:stä tai

------------------------

Täällä oli puhetta siitä ettei ShadowPlay aina toimi PUBG:n kanssa. Minulla on myös samaa ongelmaa, eivätkä uudelleen asennukset sun muut auttaneet. Homma alkoi pelittämään kun käytin overlayn pois päältä GeForce Experiencestä, se overlayn kautta nauhoituksen sammuttaminen ei toimi.

Mulla peli toimii muuten hyvin, mutta jos on tutkimassa vihollisen laatikkoa, niin silloin lagaa ja FPS tuntuu alhaiselta.
Tämä tuli sen uusimman n. 130MB päivityksen matkassa ja siitä on kirjoitettu jo paljon pelin viralliselle forumille. Tiedän tämän koska valitin omista inventaariojäätymisistä, mutta samaan aikaan tuli kymmeniä valituksia tästä inventaarioluuttaus-fps-dropista ja oma valitukseni jäi sen varjoon.

Ootko koittanu ottaa sen pelaaja modelin pois päältä?
Ei auta.
 
Itellä oli jossain välissä vaihtanut itekseen fullscreeniin ja borderless windowed auttoi siinä. Näyttiksen kellot tippuivat n. 10 sekunnin välein 139mhz niin FPS ei siitä oikeen tykännyt
 
Joo-o, kaikki low/very low tätä saa pelata 8700k+970gtx. 100fps saa 1280x800, 60:een pääsee just ja just 1080p:llä. Matalalla resolla pelailu syö vähän, kun ei meinaa enää erottaa mitään mistään. Natiiviresolla pelaamisesta ei voi edes haaveilla, pitäis kai olla se 1080ti.

Tänään juoksin rinteessä eteenpäin, ja mietin et mikä vittu tässä on kun matka tyssäs tyjään. Katoin maahan ja olin kiinni pronessa olevassa vihussa.. aika kuuro kaveri meinaan.

E: samassa pelissä yks vihu alkoi ammuskella jostain kiven takaa. Nakkasin kranun molemmin puolin kiveä, ja sain 2 tappoa. Ei kai siinä, mutta toisen arkkua ei löytynyt. Lopulta se löytyi kaukaa alamäestä puun vierestä. Varmaan toinen kranu oli sitten mennyt ohi, ja vierinyt vähän ylimääräistä alamäkeen, ja säkällä joku ukko ottanut siitäkin kopin. Aika wtf-hetki tämäkin...
 
Viimeksi muokattu:
Metka homma. Oli melkosia mikro-stutterointi ongelmia. Homma ratkes käsittämättömällä tavalla. TeamSpeak3 kolmos/telkkarinäytöltä (2K 30Hz) vasemmalle(kakkos näytölle joku iän ikuinen 60Hz), ni loppu. Makes no sense. Mut jostai syystä, kolmosnäytöllä ts3 aiheutti himmeetä röpeltämistä. Täytyy jatkaa testailua vaikuttaako muuallekin.
 
Joo-o, kaikki low/very low tätä saa pelata 8700k+970gtx. 100fps saa 1280x800, 60:een pääsee just ja just 1080p:llä. Matalalla resolla pelailu syö vähän, kun ei meinaa enää erottaa mitään mistään. Natiiviresolla pelaamisesta ei voi edes haaveilla, pitäis kai olla se 1080ti.

Tänään juoksin rinteessä eteenpäin, ja mietin et mikä vittu tässä on kun matka tyssäs tyjään. Katoin maahan ja olin kiinni pronessa olevassa vihussa.. aika kuuro kaveri meinaan.

E: samassa pelissä yks vihu alkoi ammuskella jostain kiven takaa. Nakkasin kranun molemmin puolin kiveä, ja sain 2 tappoa. Ei kai siinä, mutta toisen arkkua ei löytynyt. Lopulta se löytyi kaukaa alamäestä puun vierestä. Varmaan toinen kranu oli sitten mennyt ohi, ja vierinyt vähän ylimääräistä alamäkeen, ja säkällä joku ukko ottanut siitäkin kopin. Aika wtf-hetki tämäkin...

Jossakin on kyllä vikaa jos noin alhanen fps.

Metka homma. Oli melkosia mikro-stutterointi ongelmia. Homma ratkes käsittämättömällä tavalla. TeamSpeak3 kolmos/telkkarinäytöltä (2K 30Hz) vasemmalle(kakkos näytölle joku iän ikuinen 60Hz), ni loppu. Makes no sense. Mut jostai syystä, kolmosnäytöllä ts3 aiheutti himmeetä röpeltämistä. Täytyy jatkaa testailua vaikuttaako muuallekin.

Mulla ollu aina sama ton TS:n kanssa, jos se on auki missään samaan aikaan ku pelaa niin kauheet stutterit, jos pienentää niin stutterit häviää.
 
Jossakin on kyllä vikaa jos noin alhanen fps.



Mulla ollu aina sama ton TS:n kanssa, jos se on auki missään samaan aikaan ku pelaa niin kauheet stutterit, jos pienentää niin stutterit häviää.
Nice, eli tää ei oo mikää uusin päivitys ilmentymä. Häröä tämmönen. Jos keksit ratkasun (paitti dropaa se alas tietty) ni kerro toki, sama toki toisinpäin.
 
Joo-o, kaikki low/very low tätä saa pelata 8700k+970gtx. 100fps saa 1280x800, 60:een pääsee just ja just 1080p:llä. Matalalla resolla pelailu syö vähän, kun ei meinaa enää erottaa mitään mistään. Natiiviresolla pelaamisesta ei voi edes haaveilla, pitäis kai olla se 1080ti.

Itse huomannut että jos lyöt asetukset liian alas, kuorma menee melkein kokonaan prosulle ja GPU ei tee mitään = surkeat FPS. Rupesin nostelemaan asetuksia ylemmäs niin kuorma rupesi menemään GPU:lle ja FPS:ät parani
 
Itsellä R9 Nano + Ryzen 1700X, 1440p resolla + ReShade käytössä FPS pyörii siellä 70-90 välimaastossa normaaleissa olosuhteissa. Detailit customilla low-high välillä, muistaakseni distance tapissa.

Täysin samat asetukset (reso, detailit, ReShade) i5-4690K + GTX 1070 koneessa ja siellä FPS yleensä n. 10 parempi eli 80-100 pinnassa.
 
Itellä i7-4770 4.5 ja GTX 1070 pyörittää 1440p:llä asetukset ultra low paitsi AA ja Tekstuurit ultralla n. 80-100 yleensä. Viime päivinä on kyllä takunnut toisinaan aika pahasti ja joskus jopa 40-50 käydään. Reshadessa lumasharpen ja vibrance myös käytössä.
 
Tää on välillä todella ärsyttävä peli.
Eilen pelattiin squadilla.
Mentiin autoilla hakemaan loottia ihan kartan toisesta päästä.
Saatiin rauhassa loottailtua kunnon kamat kaikille.
Lähdettiin pelipaikalle,saatiin hyvät senssit alettiin prätkyttämään. Joku 30 oli vielä elossa. Sitte koko servu kaatui.
Kukaan ei saanut yhtäkään tappoa ja 20min lootit ihan hukkaan.
 
Oli muuten eilen hyvä ku ammuin metässä vaimennetulla rynkyllä äijän aukeelle. Muutaman sekunnin kuluttua edestä läheltä rupes paukkumaan ja luulin että mua ammutaan mutta se toinen äijä ampui sitä ruumista kun boksi oli jäänyt muutaman metrin päähän niin ilmeisesti se luuli että kuollut äijä on pronessa. No ammuin sitten sen toisenkin tietty :D Ei vissiin nähny mua ollenkaan.
 
Itse huomannut että jos lyöt asetukset liian alas, kuorma menee melkein kokonaan prosulle ja GPU ei tee mitään = surkeat FPS. Rupesin nostelemaan asetuksia ylemmäs niin kuorma rupesi menemään GPU:lle ja FPS:ät parani
Tämä näin. Yksi nettituttu pelasi Planetside 2:sta pitkän aikaa huonolla fps:llä ja surkeilla asetuksilla, myöhemmin selvisi että asetuksia nostamalla myös framerate parani.
 
Kyllä tässä pelissä jotain sutturaa on vedetty, kun eilisestä alkaen pikku pätkimistä koko ajan.
 
Tää on välillä todella ärsyttävä peli.
Eilen pelattiin squadilla.
Mentiin autoilla hakemaan loottia ihan kartan toisesta päästä.
Saatiin rauhassa loottailtua kunnon kamat kaikille.
Lähdettiin pelipaikalle,saatiin hyvät senssit alettiin prätkyttämään. Joku 30 oli vielä elossa. Sitte koko servu kaatui.
Kukaan ei saanut yhtäkään tappoa ja 20min lootit ihan hukkaan.

Eilen kävi samalla tavalla myös meillä duossa. Helvetin hyvät kamat, 11 tyyppiä hengissä, oltiin Stalberin itärinteellä hyvissä asemissa, kana jo kiiltelee silmissä. Sitten "network lag detected" ja heihei peli.
 
Itellä i7-4770 4.5 ja GTX 1070 pyörittää 1440p:llä asetukset ultra low paitsi AA ja Tekstuurit ultralla n. 80-100 yleensä. Viime päivinä on kyllä takunnut toisinaan aika pahasti ja joskus jopa 40-50 käydään. Reshadessa lumasharpen ja vibrance myös käytössä.
Tuo AA taitaa olla aika raskas asetus, eli sitä pudottamalla sais muita ylöspäin jos haluaa. Toki monet pelaa tarkoituksella low-asetuksilla kun siitä saa vähän etua.
 
Tuo AA taitaa olla aika raskas asetus, eli sitä pudottamalla sais muita ylöspäin jos haluaa. Toki monet pelaa tarkoituksella low-asetuksilla kun siitä saa vähän etua.

Joo no high ei mulla vaikuttanu juuri yhtään ja matalammat asetukset näyttää paskalta niin siinä ei oo oikeen vaihtoehtoa :) Pääosinhan tuo pyörii kuitenki yli 60fps mikä riittää mulle.
 
Nice, eli tää ei oo mikää uusin päivitys ilmentymä. Häröä tämmönen. Jos keksit ratkasun (paitti dropaa se alas tietty) ni kerro toki, sama toki toisinpäin.

En oo käyttäny TSää pitkään aikaan enkä todennäkösesti tuu käyttämään koska Discord.
 
Discordi on kyllä hyvä softa, mutta pari kertaa mennyt kyllä totaalisen alas tässä viime aikoina. Sinänsä vanha IRC + TS kombo oli parempi kun kaikki ei ollut yhden järjestelmän takana, että aina toimi jompi kumpi vaikka toisessa olisi ollut ongelmia.
 
Tässä saattaa olla ens testin päts notet, on kyllä hurjasti kaikkee uutta kivaa:

 
Illan seikkailut seikkailtu, harmittavasti tein taktisen virheen, ja oletin lopputilanteen olevan muuta kuin 3vs1. Olis pitänyt ryömiä harjanteen takaa. Kuvittelin vaan, että kun kerran ei sodita niin muutkin konttaa jossain eksoottisemmissa mestoissa.

 
pätsnotet sanoi:
The area that can be reached after jumping from the plane has been expanded from the previous one.

Kohtahan se olis sama antaa pelaajien valita vapaasti spawnauspaikka kartalta ennen pelin alkua, voisi tuon lentokoneessa odottelun poistaa kokonaan.
Nytkin jo tuntuu, että ei tuolla koneen reitillä ole mitään väliä, kun samoille mestoille pääsee melkein aina liitelemään, kunhan vähän miettii, missä kohtaa hyppää.
 
Oli muuten eilen hyvä ku ammuin metässä vaimennetulla rynkyllä äijän aukeelle. Muutaman sekunnin kuluttua edestä läheltä rupes paukkumaan ja luulin että mua ammutaan mutta se toinen äijä ampui sitä ruumista kun boksi oli jäänyt muutaman metrin päähän niin ilmeisesti se luuli että kuollut äijä on pronessa. No ammuin sitten sen toisenkin tietty :D Ei vissiin nähny mua ollenkaan.
Kävi vähän samoin muutama päivä sitten. Rinkula oli jo kohtalaisen pieni ja siinä ~20 jamppaa jäljellä. Menin valtaamaan yhden talon kehän laidalta ja aloin tarkkailemaan maastoa ikkunoista. Kohta bongasinkin taloa kohti juoksevan vihollisen ja asetuin oven taakse valmiuteen. Ovi aukesi ja ammuin sarjan naamaan. Miehen lootboksi jäi talon sisäpuolelle ja ruumis kaatui ovesta ulos. Suljin oven, aloin selailemaan äijän kamoja kaikessa rauhassa ja päästin keskittymisen herpaantumaan.

Minuutin päästä hyppäsin kattoon kun aivan vierestä alkoi kuulua hirveää pauketta. Alkupaniikin jälkeen tajusin, että joku ampui äskeisen jantterin ruumista ihan oven ulkopuolella. Ennakoin, että heppu tulisi seuraavaksi ovesta sisään ja hiivin asemiin. Kaverille kävi samoin kuin edelliselle. Jos tyyppi olisi tajunnut tarkistaa maalin ennen räiskimistä, oma loruni olisi luultavasti loppunut siihen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom