Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Miks ei? Se kannattaa juuri olla niin korkealla kun näyttis antaa laittaa.

Seison sen verran korjattuna, että upscaleeminen harvoin on kannattavaa mutta tämän pelin kanssa se voi jopa olla paikallaan.

E: Piti käydä ihan servulla testaamassa, upscaleemisesta (120) ei ole mitään silminnähtävää hyötyä, vain surkeampi fps.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä myös upscale tapissa, koska jo pelkästään acogin ristikko näyttää jotenkin käsittämättömän pehmeältä /mössöltä vaikka pitää natiivireson, ja AA:n pois. Graffojen yleisilme on kuin painaisi sukkahousut päässä, värit on kalpeat ja harsomainen pehmeys päälle. Reshadella onneksi saa vibrancea ja sharpnessia sen verran, että muuten alkaa jo näyttää järkevältä. Tähtäimet vaan hämää kun on mössöä.
 
Onkos nyt jotain lagiongelmia vai perus randomia kun ei meinaa ovia saada auki EU-servulla?
 
Seison sen verran korjattuna, että upscaleeminen harvoin on kannattavaa mutta tämän pelin kanssa se voi jopa olla paikallaan.

E: Piti käydä ihan servulla testaamassa, upscaleemisesta (120) ei ole mitään silminnähtävää hyötyä, vain surkeampi fps.

Siis mitä? En oo varma mitä on menny sekasin mutta upscaling ja resolution scale ei ole sama asia.
Resolution scale eli downsamplen pitäis aina antaa hyötyä/parempi kuva. Fps:ää se syö kyllä joo mutta se riippuu näyttiksestä miten paljon sitä voi nostaa että fps on pelattava.
Ja sen pitäis toimia missä vaan pelissä mikä nyt tukee isoja resoja.

Se taas riippuu pelistä ja omista vaatimuksista onko se fps menetyksen arvosta, PUBGissa varsinkin omasta mielestä (jos fps pysyy ok:na) koska pelissä on niin paljon pixelinkyttäystä ja niin paljon saa etua jos kuva on "smooth" ja tarkka.

Normi
nyx1wxual.png


Downsamplettu
nyx2ikul1.png


Normi
lycanmqu3o.png


Downsamplettu
lyacn29cu26.png
 
Viimeksi muokattu:
Siis mitä? En oo varma mitä on menny sekasin mutta upscaling ja resolution scale ei ole sama asia.
Resolution scale eli downsamplen pitäis aina antaa hyötyä/parempi kuva. Fps:ää se syö kyllä joo mutta se riippuu näyttiksestä miten paljon sitä voi nostaa että fps on pelattava.
Ja sen pitäis toimia missä vaan pelissä mikä nyt tukee isoja resoja.

Se taas riippuu pelistä ja omista vaatimuksista onko se fps menetyksen arvosta, PUBGissa varsinkin omasta mielestä (jos fps pysyy ok:na) koska pelissä on niin paljon pixelinkyttäystä ja niin paljon saa etua jos kuva on "smooth" ja tarkka.

Normi
nyx1wxual.png


Downsamplettu
nyx2ikul1.png


Normi
lycanmqu3o.png


Downsamplettu
lyacn29cu26.png

Tänks, termit aivan sekaisin. Testasin 1080p resolla kaikki very low resscale 120, enkä nähnyt juurikaan mitään muuta eroa kuin sen että freimit tippuivat.
 
Hommaa sekoittaa vielä nyt se, että testiservulla AA oli huomattavasti blurrimpi. Ultralla pelaaminen käytännössä mahdotonta, oli pakko pitää low:lla että pelistä sai mitään selvää.
 
Hommaa sekoittaa vielä nyt se, että testiservulla AA oli huomattavasti blurrimpi. Ultralla pelaaminen käytännössä mahdotonta, oli pakko pitää low:lla että pelistä sai mitään selvää.

Saman huomasin, tosin very low AA tuntui taas paremmalta kuin normiservulla. Ps. milloinhan testiservut ovat uudelleen käytössä?
 
Tälläisiä asetuksia ei saisi edes olla moninpeleissä:
  1. Set Foliage to Very Low. This will remove a lot of bushes and grass.

Yleisesti on kuitenki tiedossa, että lähes kaikki pelaa low asetuksilla ihan tarkoituksella jolloin spottaaminen yms on helpompaa. Kunhan peli saadaan optimoitua kunnolla (jota se ei vielä todellakaan ole), niin toivottavasti tuohon tulee jotain muutoksia...

Very Low ei poista puskia ja ruohoja pois pelaajien näkyvistä, mutta poistaa ne yli kilometrin matkalta, jolloin pelaajat ei enää rendaa muutenkaan.

Tuo linkki on muutenkin about 6 kuukautta vanha ja peli on muuttunut aika radikaalisti sen aikana.
 
@Karvapallo En ole testannut, mutta onko niin että esim. loppuringissä jos kaikki on pronessa, niin foliage asetuksella ei ole enää merkitystä vastustajien näkyvyyteen lähimaastossa?

Ainakin itse olen siinä uskossa ollut vielä, että very low foliage helpottaa myös lähimaastossa vihollisten näkemistä silloin kun pensaat ja ruohikko rendataan.
 
@Karvapallo En ole testannut, mutta onko niin että esim. loppuringissä jos kaikki on pronessa, niin foliage asetuksella ei ole enää merkitystä vastustajien näkyvyyteen lähimaastossa?

Ainakin itse olen siinä uskossa ollut vielä, että very low foliage helpottaa myös lähimaastossa vihollisten näkemistä silloin kun pensaat ja ruohikko rendataan.
joo
 
Ihan sama kuinka tehokas kone niin suosittelisin kaikki very low paitsi view distance ultra. Toki jos oikein paljon tehoa löytyy niin AA:n voi laittaa ultraan mut kaikki very lown ja ultran välillä on huonoja. FPS tässä pelissä tippuu ihan kaikilla koneilla kun peli on edelleen huonosti optimoitu.
 
Eikös tämän pelin Xbox version pitänyt tulla vielä tänä vuonna? Jännä nähdä miten hyvin toimii verrattuna PC-versioon
 
12. Joulukuuta on xbox version julkaisu. Onko tosta pc 1.0 julkasusta vieläkään mitään tarkempaa tietoa?
 
pc 1.0 pitäis tulla joulukuun aikana. Varmaan parin viikon sisällä päästään kokeilemaan testiservulla tota uutta mappia.
 
Mikä tuo testiservu on? Olen ollut siinä käsityksessä, että sinne voi mennä itse leikkimään ilman muita pelaajia mutta ei taidakkaan toimia siten? En ole sitä kertaakaan vaivautunut käynnistämään.
 
Mikä tuo testiservu on? Olen ollut siinä käsityksessä, että sinne voi mennä itse leikkimään ilman muita pelaajia mutta ei taidakkaan toimia siten? En ole sitä kertaakaan vaivautunut käynnistämään.

Siis pelin kehittäjät tuo pelin uusia versioita testiin tuonne testiservulle ennen kun julkaisevat virallisesti. Testi servut on päällä aina muutaman päivän ja sinä aikana kehittäjät keräävät käyttökokemuksia. Nyt parin viikon aikana on päästy testaamaan monia uudistuksia.
 
Siis pelin kehittäjät tuo pelin uusia versioita testiin tuonne testiservulle ennen kun julkaisevat virallisesti. Testi servut on päällä aina muutaman päivän ja sinä aikana kehittäjät keräävät käyttökokemuksia. Nyt parin viikon aikana on päästy testaamaan monia uudistuksia.

Eli jos sinne koittaa mennä kun eivät ole päällä niin ei pääse peliin ollenkaan? Ja onko noissa kapasiteettia miten suurelle määrälle pelaajia?
 
Ei pääse jos ei ole testijakso päällä. Lataat siis steamin kautta kokonaan tuon pubg test server clientin ja sitten vaan odottelemaan milloin taas avaavat. Ihan normaaleja 100 pelaajan servuja noi on.
 
Mikä tuo testiservu on? Olen ollut siinä käsityksessä, että sinne voi mennä itse leikkimään ilman muita pelaajia mutta ei taidakkaan toimia siten? En ole sitä kertaakaan vaivautunut käynnistämään.
Välillä muuten toivonu iteki et testiservulla vois mennä yksin testaan kaikkea. Yleensä vaa hyppään johki, ajan prätkällä hevonkuusikkoon ja koitan siellä rauhassa testata niitä mitä haluan. Jengi pelaa tota testiservua ihan tosissaan... hah.. :D

Mutta toiseen asiaan. Testiservulla tuli testattua toi KILL CAM!! Noo, se ei ehkä oo ihan valmis vielä. :D
 
Välillä muuten toivonu iteki et testiservulla vois mennä yksin testaan kaikkea. Yleensä vaa hyppään johki, ajan prätkällä hevonkuusikkoon ja koitan siellä rauhassa testata niitä mitä haluan. Jengi pelaa tota testiservua ihan tosissaan... hah.. :D

Siellä kyllä voittaa pelaamatta tosissaan :)
 
Välillä tulee käytyä aasia-serverillä pelaamassa, nyt siellä tuli vastaan tälläisiä kummajaisia

Xiittereita vai jotain Fukushiman kasvatteja? Nämä näkyivät siis muillekin tuollaisina
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Välillä tulee käytyä aasia-serverillä pelaamassa, nyt siellä tuli vastaan tälläisiä kummajaisia

Xiittereita vai jotain Fukushiman kasvatteja? Nämä näkyivät siis muillekin tuollaisina


Pelissä oleva bugi. Ihan hauskan näköinen, joskus kaverinkin kanssa tehtiin tuota. En nyt enää ihan tasan tarkkaa muista miten tuo toteutettiin, olisikohan ollut lean ja ADS maahan tai jotain sellaista (kohtuu yksinkertaista).
 
Välillä tulee käytyä aasia-serverillä pelaamassa, nyt siellä tuli vastaan tälläisiä kummajaisia

Xiittereita vai jotain Fukushiman kasvatteja? Nämä näkyivät siis muillekin tuollaisina

Menet vain aseen tähtäimeen ja katsot kohti maata niin ukko bugaa tuollein.
 
Kokeilin eilen käydä pitkästä aikaa pelaamassa sooloa, enkä voi kyllä ymmärtää miten jossain vaiheessa jaksoin sitä niin paljon vääntää. Kyllä tää peli on parhaimmillaan hyvässä seurassa pelattaessa. Ihan vain kahdestaan pelatessakin on välillä kiva joinata vaikka squadipeleihin ja temmeltää menemään ilman sen suurempia voitontavoitteluja. Tein pienen pätkän mun ja Isojiin DUOseikkailuista. Näistä mun mielestä välittyy hyvin se yhdessä tekemisen hauskuus.

 
7.12. nähdään ensimmäistä kertaa gameplay videota uudesta kartasta. Tarkemmin meillä To-Pe yöllä, ilmeisesti kello 03:30 alkaen striimi. Ei toki tietoa missä kohtaa sitten toi PUBG.

Osana live lähetystä The Game Awards tapahtumaa.
Eli testiservulle ehkä siitä seuraavalla viikolla?

 
Veikkaan että heti Game Awardsin jälkeen alkaa se viimeinen beta jossa pääsee kokeilemaan uutta karttaa. Viime vuosina kaikki gaalan peliehdokkaat ovat olleet alennuksessa gaalapäivänä, niin varmaan PUBG ottaa myös hypestä kaiken irti.
 
Oliko uudessa 150mb patchisa jotai optimointeja, valehtelematta tullut 20fps lisää. :o
 
Joo meikälläki on hyvä framerate mutta roll back on raivostuttava. :D Mieluummin huono framerate ku taaksepäin hyppinen. Menee niin hermot ettei voi pelata edes testiservulla.
 
Vittu mikä peli. Vihdoin saat kamaa ja istut puoli tuntia paikallaan, ketään ei ole tähän mennessä näkynyt tai kuulunut. Päätät lähteä liikkeelle ja heti tulee jostain kilsan päästä kuula kalloon:rage:

Pelaat väärin. Kandee opetella pelaamaan oikein.
 
^Onkos tuo ihan pääslotin ase vai peräti "pistooli"? Pääslottiin menevänä vaikea nähdä tuommoisen järkeä vs. nykyinen doublebarreli. Haulikot on jo melko hyvin edustettuna, löytyy pumppu, double-barrel ja semi-auto. Loogisin lisä tähän asekaegoriaan olisi ehkä jonkunlainen automaattiversio, jos siis haulikoita haluttaisiin lisää. Tai sitten jos saisi vaikka slug-ammuksia noiden perinteisten patien kaveriksi (olisi mielestäni ihan mielenkiintoinen lisäys).
 
No pitääki ladata testi kun tulee tuo uus mappi. Tuo haulikko nyt tuskin eroo siitä beretan päällekkäispiippusesta paljoo toiminnaltaan. E: kolmosaseena toi ois kyllä helmi.
 
Itellä ei oo kyllä erityisesti napsunut.

Toki hyvä pelaaja voi olla vaan hyväkin, jos se osaa sua odottaa sieltä tulevaksi "näkyville" niin helpostihan se sua ohtaan ampuu ns. Heti
 
Kun tuo haulikko dataminettiin tuosta test serverin versiosta, niin se löytyi juurikin pistoolimodelien seasta. Tämä ei välttämättä toki kerro mitään, kun kyseessä WIP assetti, mutta ainakin vähän tuo vettä myllyyn tuohon huhuun, että tuo olisi kolmosslotin ase :)
 
Kun tuo haulikko dataminettiin tuosta test serverin versiosta, niin se löytyi juurikin pistoolimodelien seasta. Tämä ei välttämättä toki kerro mitään, kun kyseessä WIP assetti, mutta ainakin vähän tuo vettä myllyyn tuohon huhuun, että tuo olisi kolmosslotin ase :)

Olis kyllä oikeasti mielenkiintoinen lisä. Lähinnä vain mietityttää miten tuon tasapainottaisi. Hirveästi ei kehtaisi tehdä nykyisiäkään haulikoita heikommiksi kun ovat melkoista randomiutta jopa lähellä. Toisaalta jos on yhtä hyvä kuin nykyinen kakspiippuinen niin miksi enää käyttäisi sellaista. Josko olisi vaikka perusstatseiltaan sama mutta ilman niitä lisäkilkkeitä (choke+bullet loop).
 
Ite tekisin sen pistoolin paikalle niin, että damage ois sama mutta spreadi isompi kuin nykyisellä kakspiippuisella. Eli toimisi laaki/vainaa tyylillä vain sivan kaverin kyljessä kiinni. Muuten liian op muihin pisloihin nähden
 
No näkisin ihan hyvin katkaistun haulikon sopivan juuri pistoolislottiin. Siinä vaiheessa kun on oikeitakin aseita, niin mitä helvettiä pistooleita edes kantaa enää. Jos damage läheltä on kohdillaan, voi tuon kantamisessa olla jotain mieltäkin.
 
No näkisin ihan hyvin katkaistun haulikon sopivan juuri pistoolislottiin. Siinä vaiheessa kun on oikeitakin aseita, niin mitä helvettiä pistooleita edes kantaa enää. Jos damage läheltä on kohdillaan, voi tuon kantamisessa olla jotain mieltäkin.

Itse kannan nykyään pistoolia lähinnä red dotin säilyttämisen vuoksi. Jos AR:ssä on 4x kiinni niin saa red dotin tilapäisesti pistooliin kiinni, jottei vie repusta tilaa.
 
Ite tekisin sen pistoolin paikalle niin, että damage ois sama mutta spreadi isompi kuin nykyisellä kakspiippuisella. Eli toimisi laaki/vainaa tyylillä vain sivan kaverin kyljessä kiinni. Muuten liian op muihin pisloihin nähden

Juuri näin itsekin tasapainottaisin ton.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 794
Viestejä
4 517 035
Jäsenet
74 475
Uusin jäsen
odeTK
Back
Ylös Bottom