Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Lisää kuvia aavikko mapista


Meikällä ei näy twiitti, mutta tuo on varmaan se playerunknownin twiitti jossa on nämä 4 kuvaa?

Näyttää erittäin hyvältä!
DONlW7FUIAA8rO-.jpg

DONlW7CV4AAI1yI.jpg

DONlW7BU8AAMM4x.jpg

DONlW7DU8AAsf4x.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Miten ihmeessä tää peli tulee toimimaan Xboxilla. :eek:

Brendan Greene totesi jossain twiitissä tai vastaavassa, että heillä on jo tiimi joka saanut pelin toimimaan Xboxilla.
Eli käsitin että palkattu heput ihan muualta vääntämään peliä tuolle alustalle. Voisin veikata, että pitää
rakentaa alusta käsin, että saadaan konsolin rajoitteet sopimaan Battlegroundsiin. Ei varmasti helppo urakka, kun pc-versionkin
optimoinnissa työtä edelleen.
 
Brendan Greene totesi jossain twiitissä tai vastaavassa, että heillä on jo tiimi joka saanut pelin toimimaan Xboxilla.
Eli käsitin että palkattu heput ihan muualta vääntämään peliä tuolle alustalle. Voisin veikata, että pitää
rakentaa alusta käsin, että saadaan konsolin rajoitteet sopimaan Battlegroundsiin. Ei varmasti helppo urakka, kun pc-versionkin
optimoinnissa työtä edelleen.

Käsittääkseni microsoftin(kin?) väkeä mukana sorvaamassa tätä boxille, joten oletettavasti ei pitäs ainakaa tekijöistä olla pulaa.
 
Voihan se olla, että tämä peli pyörii 900p/30fps konsolilla
Niin...unreal on raskas pc:nkin pyöritettäväksi. Mutta kaipa sitä muokkaillaan nyt raskaasti boxiin istuvaksi.
Kuten macc1 totesi, microsoftin porukkaa lienee asialla.
Gears of War 4 pyöri kuin unelma pc:nkin puolella eli toisinpäinkin osaavat homman siellä, vaikka pelisarja ollut konsoli-kansan hupia aiemmin.
 
Käsittääkseni microsoftin(kin?) väkeä mukana sorvaamassa tätä boxille, joten oletettavasti ei pitäs ainakaa tekijöistä olla pulaa.
Joo on, ja:
".@PUBATTLEGROUNDS reached an amazing milestone this weekend, passing 20 million copies sold! I know a lot of you are frustrated by issues w/ the game but the team is working hard to deliver a truly great Battle Royale expierence for everyone. Bear with us, change is coming!"


"Actually, working with the @Xbox team has already helped us find some optimization bottlenecks we can fix, and they will be carried over to the PC version once complete!"



Noin kuukausi sitten oli juttua myös siitä että peliä tehdään yötä päivää useammassa vuorossa, en silti usko että joulukuussa olisi käsissä bugiton tekele. Kunhan nyt saataisiin se uusi kartta, eri regionilla pelaaminen sallittaisiin vain custom servereillä ja bugikorjauksia.

Kannattaa muuten seurata https://playbattlegrounds.com/ löytyvää dev blogia ja pelin virallista forumia niin saa oikeaa tietoa. Redditissä liikkuu turhan väärää tietoa ja arvailua.
 
Viimeisimmän nvidian ajuripäivityksen jälkeen ei toi highlight ominaisuus enää toimi. Eli siis Experience näyttää, että in-game overlay on päällä ja alt+z toimii. Pelissä settings kohdassa ei kuitenkaan voi valita mitään. Sitten jos koitan experiencen valikosta laittaa overlayn pois ja uudestaan päälle niin jää vaan jumittamaan eikä overlay enää aukea ollenkaan. Asensin ajurit uudestaan, mut silti sama vika. Ennen päivitystä toimi pitkään hyvin.

Muilla tullu vastaavaa?
 
Muistaakseni joku tässä ketjussa sanoi saman.
En vaan muista miten korjasi, tai ei korjannut mutta oli joku tapa miten sen sai toimimaan. Voin muistaa väärin, ja ei ollut mitään workaround.
Mulla on joskus muuten seonnut toi koko Shadowplay. Ei mm auennut overlay lainkaan. Taisin poistaa koko softan, ja asensin uudestaan.
 
Täh, mikä hiton järki koko pelis on enää sen jälkee?? :D

Ei taida kovin monta ampumapeliä konsoleilta löytyä jossa jonkun tapasta aim assistia ei olis.

Viimeisimmän nvidian ajuripäivityksen jälkeen ei toi highlight ominaisuus enää toimi. Eli siis Experience näyttää, että in-game overlay on päällä ja alt+z toimii. Pelissä settings kohdassa ei kuitenkaan voi valita mitään. Sitten jos koitan experiencen valikosta laittaa overlayn pois ja uudestaan päälle niin jää vaan jumittamaan eikä overlay enää aukea ollenkaan. Asensin ajurit uudestaan, mut silti sama vika. Ennen päivitystä toimi pitkään hyvin.

Muilla tullu vastaavaa?

Muistaakseni joku tässä ketjussa sanoi saman.
En vaan muista miten korjasi, tai ei korjannut mutta oli joku tapa miten sen sai toimimaan. Voin muistaa väärin, ja ei ollut mitään workaround.
Mulla on joskus muuten seonnut toi koko Shadowplay. Ei mm auennut overlay lainkaan. Taisin poistaa koko softan, ja asensin uudestaan.

Shadowplay toimii kun asentaa kokonaan jotkut vanhemmat ajurit, täyttä paskaa nuo uudemmat ajurit kun tosiaan shadowplay toimii about 10% varmuudella.
Sit pitää muistaa blockata koko nvidian roska netistä ettei se mene itestään päivittämään sitä.
 
Experience on ihan paska, mut toi shadowplay highlight ihan hauska pubg:ssa. Miten muuten toi vanhojen ajurien asennus onnistuu kun vedin puhtaalla asennuksella noi uudet et ei voi tehdä rollbackkia.
 
Joo on, ja:
".@PUBATTLEGROUNDS reached an amazing milestone this weekend, passing 20 million copies sold! I know a lot of you are frustrated by issues w/ the game but the team is working hard to deliver a truly great Battle Royale expierence for everyone. Bear with us, change is coming!"


"Actually, working with the @Xbox team has already helped us find some optimization bottlenecks we can fix, and they will be carried over to the PC version once complete!"



Noin kuukausi sitten oli juttua myös siitä että peliä tehdään yötä päivää useammassa vuorossa, en silti usko että joulukuussa olisi käsissä bugiton tekele. Kunhan nyt saataisiin se uusi kartta, eri regionilla pelaaminen sallittaisiin vain custom servereillä ja bugikorjauksia.

Kannattaa muuten seurata https://playbattlegrounds.com/ löytyvää dev blogia ja pelin virallista forumia niin saa oikeaa tietoa. Redditissä liikkuu turhan väärää tietoa ja arvailua.

En nyt oikein jaksa uskoa, että varsinaisesti kolmessa vuorossa koodailtaisiin. Miten helvetissä iltavuoron jamppa voi tietää mitä aamuvuoron kaveri on yrittänyt väsätä, ja yövuoroon tuleva tuijottaa tyhjin katsein edellisten vuorojen aikaansaannoksia, ja päättääkin vetää karmeat perseet. Tietty jos palasia jaetaan tehtäväksi sitä mukaa kun projekti etenee, niin ihan mahdollista, mutta kuulostaa vähän tehottomalta.
Luonnollisestikin kokemus koodaamisesta on nolla, kuten jo nimimerkistäkin voisi olettaa.
 
Experience on ihan paska, mut toi shadowplay highlight ihan hauska pubg:ssa. Miten muuten toi vanhojen ajurien asennus onnistuu kun vedin puhtaalla asennuksella noi uudet et ei voi tehdä rollbackkia.
Aika harvoin ShadowPlay sekoilee minulla, mutta joskus kuukausi sitten se ketale söi aivan kaiken RAM:n muiden ohjelmien sammumiseen ja Win10:n kaatumiseen asti. Koneen buuttaamisen jälkeen se ei enää lähtenyt käyntiin.

Kokeilin niin montaa juttua parin päivän ajan etten enää muista miten se sitten yhtäkkiä lähtikin pelittämään, mutta ainakin päivitin alaspäin 385.28 ajureihin. Se muuten ei muistaakseni koskenut GeForce Experiencen asennukseen vaikka valitsin sen poista-kaikki-ja-asenna-uusiksi. Asensinkohan sen käsin uusiksi ja vaihdoin tallennus & temppi hakemistot ja vaihtelin asetuksista videoiden pituuksia?

Ilman ShadowPlaytä tämäkin äsken sattunut highlight olisi jäänyt näkemättä.


En nyt oikein jaksa uskoa, että varsinaisesti kolmessa vuorossa koodailtaisiin. Miten helvetissä iltavuoron jamppa voi tietää mitä aamuvuoron kaveri on yrittänyt väsätä, ja yövuoroon tuleva tuijottaa tyhjin katsein edellisten vuorojen aikaansaannoksia, ja päättääkin vetää karmeat perseet. Tietty jos palasia jaetaan tehtäväksi sitä mukaa kun projekti etenee, niin ihan mahdollista, mutta kuulostaa vähän tehottomalta.
Luonnollisestikin kokemus koodaamisesta on nolla, kuten jo nimimerkistäkin voisi olettaa.
Kyllä se on mahdollista, mutta nyt kun luin uudestaan tämän lauseen niin se voi tarkoittaa että XBOX-tiimi tekee hommia Amerikassa "yöllä" Koreasta katsottuna. :D
"To make sure we deliver PC 1.0 version and Xbox Game Preview by the end of this year, our development team is hard at work day and night."
Update: Road to Launch, Patch Notes for This Week
 
Tän päivän parit klipit.

Mihin lie heinän korteen osu panos kun ei tappanu


Olisko ollut 9 peliä tänään joista 7 voittoo, tässä viimesin.
 
Mistään ei löydy faktaa. Joskus muinoin ku sitä käytin ni variablea se tunki. Yli 10min pätkä ni äänet oli täysin sekasin videon suhteen.

Varmaan pari vuotta tullut Shadowplaylla nauhoiteltua, ja ainakin sen ajan on ollut mulle se parhaiten toimiva nauhoitussofta. Ei mitään ongelmia kuvan ja äänen epäsynkan suhteen, fps on aina se mitä tilaa.

EDIT: Nykyään sillä saa mikrofonin tallennettua kokonaan omaan ääniraitaansa, niin pääsee sitäkin muokkaamaan aiempaa helpommin.
 
Varmaan pari vuotta tullut Shadowplaylla nauhoiteltua, ja ainakin sen ajan on ollut mulle se parhaiten toimiva nauhoitussofta. Ei mitään ongelmia kuvan ja äänen epäsynkan suhteen, fps on aina se mitä tilaa.

EDIT: Nykyään sillä saa mikrofonin tallennettua kokonaan omaan ääniraitaansa, niin pääsee sitäkin muokkaamaan aiempaa helpommin.
Mut siis nauhottaako se nykyään VFR sijaan CFR? Ei niis mitään ongelmaa ookkaan jos suoraan kattelee, mut ku lyö editointi softaan ni oli ihan helvetinmoisia ongelmia. Siirryin suoraa OBS ni saa nauhotettua just semmosta ku haluaa.
 
Tälle ois käyttöä mutten löydä mitään asetusta sille?
Siirry suoraa käyttää OBS. Tosta hiton shadowplaystä löydä mitään asetuksia, saatika sitte infoa et millä koodekilla se tekee mitä saatikka, muista statseista, tai ainaki ni en rajotettu jotenki. Se on vähän tollanen konsolijeejee.
 
Tälle ois käyttöä mutten löydä mitään asetusta sille?
Otin haasteen vastaan ja lähdin itsekkin etsimään mistä tämmöinen löytyy. Meni 15 sekuntia löytää näemmä enkä ehtinyt kahvea edes hörppiä välissä.

ALT+Z --> Settings --> Audio --> Separate tracks

Tässä vielä tietoa eri näytönohjain mallien kodekkikomboista.

NVIDIA VIDEO CODEC SDK
 
Viimeksi muokattu:
Siirry suoraa käyttää OBS. Tosta hiton shadowplaystä löydä mitään asetuksia, saatika sitte infoa et millä koodekilla se tekee mitä saatikka, muista statseista, tai ainaki ni en rajotettu jotenki. Se on vähän tollanen konsolijeejee.

Kyllä mulle kelpaa Shadowplayllä nauhoitella 1440p60fps ilman, että pelin ruudunpäivitys hidastuu paria prosenttia enempää... Tosin OBS:n kokemukset rajoittuvat siihen, että käynnistänyt sen kerran ja todennut heti että ei tämä ainakaan pelkkien peliclippien nauhoittamiseen ole edes haastaja. Tarkoitettu selvästikin ihan muunlaiseen käyttöön.

upload_2017-11-12_9-16-10.png
 

Liitteet

  • upload_2017-11-12_9-17-32.png
    upload_2017-11-12_9-17-32.png
    47 KB · Luettu: 25
Otin haasteen vastaan ja lähdin itsekkin etsimään mistä tämmöinen löytyy. Meni 15 sekuntia löytää näemmä enkä ehtinyt kahvea edes hörppiä välissä.

ALT+Z --> Settings --> Audio --> Separate tracks

Tässä vielä tietoa eri näytönohjain mallien kodekkikomboista.

NVIDIA VIDEO CODEC SDK
HEI! Etsin ja etsin mutta ei overlaysta löytynyt mitään audioasetusta, kuten ei juuri muitakaan asetuksia. Sitten huomasin käynnistää GeForce Experiencen joka päivitti itsensä ja nyt siellä overlayssa tosiaan sellainen Audio möllöttää!
 
Onko Radeonin kanssa mitään automaatiota saataville ReLiven osalta? Esim. tuo tappojen automaattinen tallennus, ettei tarvitsisi itse olla nappia painamassa joka tapon jälkeen (unohtuu kuitenkin)?

Toki olisi mainiota jos vaikka PUBG lisäisi toiminnon, että lähettäisi joka tapon jälkeen konffatun napinpainalliuksen ReLivelle.
 
Siirtyminen tpp solosta fpp duoon oli varsin onnistunut
Dropbox - IMG-20171112-WA0003.jpg

Pahoittelut puhelimella otetusta kuvasta. En ole enää koneen äärellä vähään aikaan.

Saatiin hyviä klippejä matkan varrella niin teen niistä varmaan jonkin kollaasin jossain vaiheessa. Nyt tulee kuitenkin viikko taukoa pelaamisesta kun vaimo pakotti lomamatkalle.
 
Kyllä mulle kelpaa Shadowplayllä nauhoitella 1440p60fps ilman, että pelin ruudunpäivitys hidastuu paria prosenttia enempää... Tosin OBS:n kokemukset rajoittuvat siihen, että käynnistänyt sen kerran ja todennut heti että ei tämä ainakaan pelkkien peliclippien nauhoittamiseen ole edes haastaja. Tarkoitettu selvästikin ihan muunlaiseen käyttöön.

upload_2017-11-12_9-16-10.png
No se vaatii sen et jaksaa kerran laittaa asetukset ittelleen sopiviks. Sitte klikkaa näppiksestä ku haluaapi replayn talteen. Ite downscaleen sen 1440p -> 1080p lennosta kun youtubeen menee kuitenkin. Kevyempi editoida sitten, eikä syö kovotilaa iha holtittomasti. :D
 
En ihmettelis jos pc versiota aletaan karsia koska casuaalikonsolijonnet :)

Voi olla et joutuvat karsimaan eikä liity konsoleihin mitenkään.
Koska nettikoodi ei vaan taida taipua tuohon 100 pelaajan pelailuun niin omasta mielestä saisivat pudottaa sen maksimin sinne 64-80 pelaajaan.
 
AUZOM PREMIER LEAGUE - GRAND FINAL alkaa ihan kohta noin klo. 20.
Twitch

Joukkueet:
auzom - Auzom Premier League - Grand Final (Season 1)
Hyvin menestynyt Saunabois on nykyään HAVU kun pääsi HAVU Gamingin suojiin ja ennakkosuosikki Gorilla Coren osti pari päivää itselleen FaZe. HAVU on täysin suomalainen, FaZe:n kotimaiset ovat mxey & Jembty ja Methodissa on AndyPyro.
 
IEM Oakland on myös ensi viikonloppuna. Tiimeistä ja muusta on julkaistu lisätietoja: PUBG | Intel Extreme Masters
Suomalaisista mukana ainakin FaZen mxey & Jembty ja Methodin AndyPyro.

iemoakland_pubg-schedule_2017-1050.jpg


Pisteytys vissiin seuraavasti (Qualifier):
  • Every kill is worth 10 points
  • Placement/Placement Points:
  • 1. 300p
  • 2. 225p
  • 3. 190p
  • 4. 165p
  • 5. 145p
  • 6. 130p
  • 7. 115p
  • 8. 100p
  • 9. 85p
  • 10. 70p
  • 11.-12. 60p
  • 13.-15. 50p
  • 16.-20. 40p
  • 21.-25. 30p
 
Viimeksi muokattu:
AUZOM PREMIER LEAGUE - GRAND FINAL alkaa ihan kohta noin klo. 20.
Twitch

Joukkueet:
auzom - Auzom Premier League - Grand Final (Season 1)
Hyvin menestynyt Saunabois on nykyään HAVU kun pääsi HAVU Gamingin suojiin ja ennakkosuosikki Gorilla Coren osti pari päivää itselleen FaZe. HAVU on täysin suomalainen, FaZe:n kotimaiset ovat mxey & Jembty ja Methodissa on AndyPyro.
Onpa paska striimi! :D :D :D

Aivan aluksi dubstep soi alkujuonnon päälle 5 minuuttia tupla voimakkuudella, sen jälkeen juontajien mikeillä on eri äänenvoimakkuudet ja pelistä on äänet pois päältä. Pelin äänet saatiin onneksi matkaan jossain välissä eikä niitä laitettu liian isolle. Siitä iso plussa, mutta nyt erätauolla taas saa lollailla.
 
Voi olla et joutuvat karsimaan eikä liity konsoleihin mitenkään.
Koska nettikoodi ei vaan taida taipua tuohon 100 pelaajan pelailuun niin omasta mielestä saisivat pudottaa sen maksimin sinne 64-80 pelaajaan.

Voisi muutenkin kuin suorituskyvyn kannalta olla kyllä ihan hyvä ratkaisu tuo pelaajamäärän tiputtaminen. Itseä lähinnä vituttaa tuo alun ryysis ja sen mukanaan tuomat lieveilmiöt.
 

Kyttäilyä ja toimintaa viime aikaisista. Kokeilin tuossa yhdessä kohtaa yksin neljän tiimejä vastaa... aika kuumottavaahan se oli, lähinnä autolla sai jyrättyä osan porukkaa matalaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom