Playerunknown's Battlegrounds (PC)

@copter Kuinka muuten PUBG toimii RX 480 crossfirellä sinulla? Auttaako toinen kortti mitään?

Taitaa olla koneen speksit mulla päivittämättä. RX 480 CF on hukattu jo aikaa sitten. Ryzenissä (profiilin koneessa) on R9 Nano nykyään kiinni ja itseasiassa lisäksi olen pelaillut pääosin tätä mun ITX koneella jossa GTX 1070.

Selvittelin tuota joku aika sitten ja käsitin että PUBG ei tue CF taikka SLI laisinkaan vielä tässä vaiheessa, tuki ehkä tulossa joskus hamassa tulevaisuudessa.
 
Jaa-a. Kuvan suora linkki on http://korvenmaa.net/iotech_squad.jpg .. Saatko tuolla kuitenkin avattua?
Juu, tosiaan nyt töissä koneella näkyy normaalisti.

Rupesin miettimään mikä voisi olla erona, ja kelasin voisiko olla että kotona oleva F-Secure Sense reititin blokkaa tuo domainin mistä kuva tulee. Näinhän se oli. :D
Reitittimen hallinta-applikaatiossa löytyikin ilmoituksia blokkauksesta.

Nyt töissä, missä ei ole F-Securen reititintä, päätin vierailla ihan domainissa itsessään. Täällä mulla on koneella F-Secure Safe softa, ja sehän myös blokkas pääsyn tuonne sivustolle. :)
Oletettavasti kumpikin keissi false positive.
Suora kuvan linkkaus tuolta ei tosin blokkaannu pelkällä F-Secure softalla, mutta F-Secure reititin blokkaa senkin.
 
Juu, tosiaan nyt töissä koneella näkyy normaalisti.

Rupesin miettimään mikä voisi olla erona, ja kelasin voisiko olla että kotona oleva F-Secure Sense reititin blokkaa tuo domainin mistä kuva tulee. Näinhän se oli. :D
Reitittimen hallinta-applikaatiossa löytyikin ilmoituksia blokkauksesta.

Nyt töissä, missä ei ole F-Securen reititintä, päätin vierailla ihan domainissa itsessään. Täällä mulla on koneella F-Secure Safe softa, ja sehän myös blokkas pääsyn tuonne sivustolle. :)
Oletettavasti kumpikin keissi false positive.
Suora kuvan linkkaus tuolta ei tosin blokkaannu pelkällä F-Secure softalla, mutta F-Secure reititin blokkaa senkin.

Hieman OT, mutta sinänsä ihan mielenkiintoista että milläköhän ihmeen perusteella se blokkaa tuon domainin kun siellä ei käytännössä ole yhtään mitään. Noh, pääasia että toimii nyt. Voit kyllä tuon domainin whitelistata ilman ongelmia.
 
Hieman OK, mutta sinänsä ihan mielenkiintoista että milläköhän ihmeen perusteella se blokkaa tuon domainin kun siellä ei käytännössä ole yhtään mitään. Noh, pääasia että toimii nyt. Voit kyllä tuon domainin whitelistata ilman ongelmia.
"Hieman OK" ? :D

Anyway, en osaa sano millä perusteella domaineja blokataan. Voihan siinä olla myös automaatiota jollain perusteella, joka perustuu vaikka mahdollisiin skriptoihin sivuilla tms. Toki jos siellä ei ole mitään skriptoja, niin ehkä jotain muita perusteita.
Kyselen asiasta frendiltä joka tietää kyllä vastauksen.
 
"Hieman OK" ? :D

Anyway, en osaa sano millä perusteella domaineja blokataan. Voihan siinä olla myös automaatiota jollain perusteella, joka perustuu vaikka mahdollisiin skriptoihin sivuilla tms. Toki jos siellä ei ole mitään skriptoja, niin ehkä jotain muita perusteita.
Kyselen asiasta frendiltä joka tietää kyllä vastauksen.

Piti lukea että OT, mutta jäikin sitten OK. :D Korjattu.

Eipä tuolla domainilla nyt niin väliä ole, kunhan vain ihmettelen.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Otin eilen pois päältä huvikseen niin huomasin kyllä maassa heti kun ei meinannut mitään mahtua kantamaan. Siinä beltissä lukeekin +50 capacity.

Peli pakottaa utility beltin hahmon päälle pelin alkaessa. Pelin alettua sen voi heittää pois, vaikka se toki ei kannatakaan.
 
Peli pakottaa utility beltin hahmon päälle pelin alkaessa. Pelin alettua sen voi heittää pois, vaikka se toki ei kannatakaan.
tämä kokemus siis minullakin on. Vaikka se ei olisi hahmon päällä kun lähdet peliin niin silti se näkyy siellä inventaariossa.
 
Okei, taisinpa itse silloin heittää sen pois päältä odotussaarella. Sattui vaan olemaan sama peli, kun otin kaikki varusteet pois päältä. En kyllä edes itse muista ottaneeni sitä pois vielä erikseen, mutta eiköhän se noin kuitenkin mennyt.
 
Ei mitään, liittyi TML:n viestiin ja syykin selvisi.
 
Siihen miten usein updateja tulee ulos tulee näköjään muutos:
Steam Community :: Group Announcements :: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
Muistaakseni tässäkin ketjussa jotkut puhunut siitä, että välillä tuntuvat liian usein pakottavan pätsit ulos koska lupakset.
Tämä muutos onkin periaatteessa suoraan vastine niihin keskusteluihin, eli nyt loppuu luvattujen weekly/monthly pätsien aikataulun orjallinen noudattaminen.

Mahdollisesti hyvä muutos.
Tekstissä kuitenkin painotetaan ettei kehittäminen hidastu, erona vain että ei laiteta ulos rikkinäistä vain päivän test server jakson perään.

Noh, katsotaan miten toimii. :)
 
Käytännössä tuossa vain sanotaan että QA aikaa pidennetään. Ainut asia mitä tuosta mielestäni voi seurata on, että kaikki pätsit mitä on testiservereille ajettu eivät tule tuotantoon sellaisinaan, vaan niitä voidaan yhdistellä yhdeksi isommaksi päivitykseksi tuotantoon.
 
Hyvältä kuulostaa, näin CS:GO:sta tulleena jaksaa kyllä hämmästyttää positiivisesti kommunikointi pelaajakunnan kanssa. Valve kun ei sellaisesta tuntunut välittävän mitään.
 
Osa tuosta datasta vaikuttaa kyllä erittäin kyseenalaiselta. En suostu millään uskomaan, että neljännes kranaattitapoista olisi molotoveista, tai varsinkaan tuota, että punainen zone tappaa lähestulkoon yhtä paljon kuin sininen. Erittäin harvinaista että joku kuolee pommituksiin, mutta siniseen zoneen kuolee joka pelissä ainakin 10 ihmistä.
 
Osa tuosta datasta vaikuttaa kyllä erittäin kyseenalaiselta. En suostu millään uskomaan, että neljännes kranaattitapoista olisi molotoveista, tai varsinkaan tuota, että punainen zone tappaa lähestulkoon yhtä paljon kuin sininen. Erittäin harvinaista että joku kuolee pommituksiin, mutta siniseen zoneen kuolee joka pelissä ainakin 10 ihmistä.

Varmaan otettu huomioon kaikki pelaajat jotka kuolee punaisella alueella esim. ammuttuna.
 
Niin ja en nyt kyllä tiedä tuostakaan loppufaktasta että 1/3000 ihmiseen iskee salama jossain vaiheessa elämää.
 
Juu, se oli aika yllättävä tieto, että salamiin voi kuolla tässä pelissä.

Itse ymmärsin tuon siten, että kun siinä edellisessä slidessä sanottiin että 1/6000 pelaajasta voittaa pelin ekalla yrityksellä, niin että tuo olisi ollut vertauksena siihen tyyliin "suurempi todennäköisyys on että salama iskee".

Mutta siis real life faktana en pidä tuota 1/3000 salamasta uskottavana, toki tän vois nopeesti tarkistaa Googlella.
 
Niin ja en nyt kyllä tiedä tuostakaan loppufaktasta että 1/3000 ihmiseen iskee salama jossain vaiheessa elämää.

Juu, se oli aika yllättävä tieto, että salamiin voi kuolla tässä pelissä.

Itse ymmärsin tuon siten, että kun siinä edellisessä slidessä sanottiin että 1/6000 pelaajasta voittaa pelin ekalla yrityksellä, niin että tuo olisi ollut vertauksena siihen tyyliin "suurempi todennäköisyys on että salama iskee".

Mutta siis real life faktana en pidä tuota 1/3000 salamasta uskottavana, toki tän vois nopeesti tarkistaa Googlella.
Juu, noin mä sen ymmärsin että verrattiin IRL tapahtumaan, eli kuinka epätodennäköistä ekan pelin voitto onkaan.

Tuossa on vähän väärän asian numero otettu esimerkiksi:

upload_2017-8-16_15-44-13.png
 
Onko tuo 6.8 kilometrin tappo oikeasti mahdollinen?

Mahtaa pelaajien renderöintikin loppua jo johonkin 1.5km.

Tuo 6.8km tappo saavutettu varmaan silloin, kun vasta finishaaminen laskettiin longest killiksi = Knockaa vihu -> Aja toiselle puolen peliä -> Statseissa käsittämätön matka.
 
Mahtaa pelaajien renderöintikin loppua jo johonkin 1.5km.

Tuo 6.8km tappo saavutettu varmaan silloin, kun vasta finishaaminen laskettiin longest killiksi = Knockaa vihu -> Aja toiselle puolen peliä -> Statseissa käsittämätön matka.
Ei tuollaista matkaa ajeta millään siinä ajassa. Voiko olla, että on joku ohilaukaus ja sattuman kauppa.
 
Ei tuollaista matkaa ajeta millään siinä ajassa. Voiko olla, että on joku ohilaukaus ja sattuman kauppa.

Toinen mitä jengi spekuloi, oli tuo glitchi, jossa pelaaja jäi saarelle ja sai vapaasti paukutella jengiä päähän siellä.

Ei siis millään voi olla mikään ohilaukaus tms. Onhan se maaston muotojen takiakin jo ihan mahdotonta.
 
Toinen mitä jengi spekuloi, oli tuo glitchi, jossa pelaaja jäi saarelle ja sai vapaasti paukutella jengiä päähän siellä.

Ei siis millään voi olla mikään ohilaukaus tms. Onhan se maaston muotojen takiakin jo ihan mahdotonta.
Voi kyllä olla bugikin, mutta kyllähän se joka tapauksessa aika korkealla kaarella on pitänyt ampua, eli maaston muodot ei siinä välttämättä ole este
 
Uskon että kaksi kaveria vaan joinanneet samaan soolo peliin ja ampuneet erittäin useita laukauksia. :D
 
Uskon että kaksi kaveria vaan joinanneet samaan soolo peliin ja ampuneet erittäin useita laukauksia. :D

Ennemmin uskon että kaksi duoa joinannut samaan peliin, toinen ampunut toista, rämpytellyt reviveä ja toiset ajaneet huitsin nevadaan.

Tuskin panokset edes tippuvat maahan, jos ne laukaistaan suoraan ylös
 
Muutenkin jotenkin vaikuttaa ihan hatusta revityille osa nuista statseista.

25% granaattitapoista molotoveilla? Joo aivan varmasti. Kerran nähnyt jonkun kuolevan molotoviin 400h aikana (On kai niitä enemmän ollut, mutta itse todistanut.)
40% Zone tapoista on red zonea? Joo aivan varmasti.
Zoneille kuolee matsissa 1% pelaajista? No juu, siellähän kuolee afkeja melkein joka solo pelistä sen 5%.
 
Toinen mitä jengi spekuloi, oli tuo glitchi, jossa pelaaja jäi saarelle ja sai vapaasti paukutella jengiä päähän siellä.

Ei siis millään voi olla mikään ohilaukaus tms. Onhan se maaston muotojen takiakin jo ihan mahdotonta.
Siis, aloituksen saarelle?
Sehän ei ole edes kovin kaukana, ja siellä voi käydä ihan pelissäkin.

Vai mitä tommonen glitch teki? Vai ymmärränkö kokonaan väärin? :D
 
Juu, tosiaan nyt töissä koneella näkyy normaalisti.

Rupesin miettimään mikä voisi olla erona, ja kelasin voisiko olla että kotona oleva F-Secure Sense reititin blokkaa tuo domainin mistä kuva tulee. Näinhän se oli. :D
Reitittimen hallinta-applikaatiossa löytyikin ilmoituksia blokkauksesta.

Nyt töissä, missä ei ole F-Securen reititintä, päätin vierailla ihan domainissa itsessään. Täällä mulla on koneella F-Secure Safe softa, ja sehän myös blokkas pääsyn tuonne sivustolle. :)
Oletettavasti kumpikin keissi false positive.
Suora kuvan linkkaus tuolta ei tosin blokkaannu pelkällä F-Secure softalla, mutta F-Secure reititin blokkaa senkin.

Hieman OT, mutta sinänsä ihan mielenkiintoista että milläköhän ihmeen perusteella se blokkaa tuon domainin kun siellä ei käytännössä ole yhtään mitään. Noh, pääasia että toimii nyt. Voit kyllä tuon domainin whitelistata ilman ongelmia.
F-Securelta vastaus:

Thank you for your submission.

Our analysis has found that the URL submitted is not harmful. Our security products have been updated to rate the URL as safe. The updated rating will take effect automatically via Security Cloud otherwise known as ORSP.​

:tup:

Nyt mulla kotonakin lataa kuvan, sekä itse sivuston, eli ei F-Secure Sense tai Safe blokkaa. Nopeasti päivittyy noiden kannat osoitteista mistä se noita tarkistaa.
 
Pääsinpähän vihdoin itsekin season kolmosta pelaamaan kunnolla, ja ihan hyvin nyt ainakin alussa lähtenyt käyntiin. Alkuun soolossa napsui voittoja aika rivakkaan tahtiin, mutta nyt kun alkanut tulla taas kovempia vastaan niin voittojen osuus ja kd aika rankasti laskenut. Eilen tosin onnistuin vielä voittamaan kaksi perättäistä soolomatsia, vaikka vastustajat eivät olleet enää kovinkaan huonoja. Tehnyt kyllä hyvää pelille myös nämä viimeisimmät weekly/monthly patchit. Autot tuntuu paremmilta käsitellä ja freimitkin pysyy tasaisen korkeina. Noihin askarteluanimaatioihin meni hetki tottua, mutta ei niitä enää oikeastaan edes huomaa. Harmi vaan että kaverit vähentäneet aika paljon nyt pelaamista. Pitänee änkeä joku ilta mukaan noihin io-tech peleihin kun ei huvita enää Sooloilla, jos niihin mahtuu/otetaan/jotain.


Tein snadin koosteen noista ekoista soolovoitoista kolmos seasonilla.
 
^ pitääpä katsella heti kun YouTube saanut rendattua kaikki laadut. Puhelimeen pärähti notifikaatio että videota pukannut, mutta ei raaskinut 360p laadulla pilata kokemusta. :D

Asiasta heinäseipääseen.
Nyt kun tullut noita vault/climb/jne animaatioista WIP videoita, niin odotan kyllä mielenkiinnolla kuinka hurja vaikutus niillä on peleihin.
WIP videoista yllätyksenä tullut että kiipeämisen voi keskeyttää, ja nopeus millä tulee kohti estettä vaikutta myös kuinka nopeasti yli mennään.
Se että tuossa kestää ei enää kyllä yllätä, sillä onhan tuossa ajateltu asiaa melkoisesti laajemmin kuin osasin kuvitella.
 
F-Securelta vastaus:

Thank you for your submission.

Our analysis has found that the URL submitted is not harmful. Our security products have been updated to rate the URL as safe. The updated rating will take effect automatically via Security Cloud otherwise known as ORSP.​

:tup:

Nyt mulla kotonakin lataa kuvan, sekä itse sivuston, eli ei F-Secure Sense tai Safe blokkaa. Nopeasti päivittyy noiden kannat osoitteista mistä se noita tarkistaa.

Kiitos tiedosta. Kyseinen domaini kuten nimestä jotkut voi päätellä on mun täysin oma, niin ei siellä mitään harmillista pitäisi olla. :)
 
Gamescom PUBG Invitationalista myös lisätietoja:

86529eeaaec624176f3fcf2898e6fa10a14de269.jpg


Location: ESL Arena Gamescom Hall 9
Schedule (August 23rd ~ August 26th):
August 23rd, 2017
11:00am – 3:40pm (CEST): Community Qualifier for Duo TPP Event
4:00pm – 8:00pm (CEST): Solo Invitational Event (Total prize pool of $46,000 USD)

August 24th, 2017
11:00am – 3:40pm (CEST): Community Qualifier for Duo FPP Event
4:00 – 8:00pm (CEST): Duo TPP Invitational Event (Total prize pool of $62,000 USD)

August 25th, 2017
9:00am – 2:30pm (CEST): Free to Play and Community Games
4:00pm – 8:00pm (CEST): Duo FPP Invitational Event (Total prize pool of $62,000)

August 26th, 2017
9:00am – 2:30pm (CEST): Free to Play and Community Games
4:00pm – 8:00pm (CEST): Squad Invitational Main Event (Total prize pool of $180,000)

Kasa streamereita ja "nevareita" osallistujina. Omaan korvaan TSM ja LG ylivoimaisia suosikkeja mut saas nähdä:



 
Viimeksi muokattu:
Käykö tässä samoin, kuin Quaken WC:ssä, eli kaikki halukkaat saa osallistua. Karsintoja pelattiin joku 2kk sen takia. :D

Oli kans semmosta tuheropelaajaa välillä, ettei edes viittiny kattella.
 
No tuo on invitational, eli ei mitään karsintoja. Haetaan vain näkyvyyttä kun kutsuttu streamereita jne.

Ihan hyvä tapa aloittaa kisaaminen mielestäni kun ensimmäisestä turnauksesta kyse. Kyllä tuota voisi ihan mielenkiinnosta seurata, niin näkisi vähän millaisella taktiikalla porukat pelaa.

Kunhan tässä nyt ei vain olla perustamassa mitään Overwatch tyyppistä miljoonaliigaa.
 
Tietääkö kukaan mitä timezonea noi matsien kellonajat on? CEST kun on kerta Saksassa?
Eli kello 12 alkaa meillä striimit ekat 2 päivää, ja kello 10 seuraavina päivinä?
 
Tietääkö kukaan mitä timezonea noi matsien kellonajat on? CEST kun on kerta Saksassa?
Eli kello 12 alkaa meillä striimit ekat 2 päivää, ja kello 10 seuraavina päivinä?

Joo unohtui tosta eli juurikin näin. Päivitin postaukseen. Niin ja tosiaan noi Community Qualifierit on alkuun jotka on siis käsittääkseni ilmoittautuneita nevareita jotka karsivat pelaan kutsuttuja streamereitä vastaan.
 
No tuo on invitational, eli ei mitään karsintoja. Haetaan vain näkyvyyttä kun kutsuttu streamereita jne.

Ihan hyvä tapa aloittaa kisaaminen mielestäni kun ensimmäisestä turnauksesta kyse. Kyllä tuota voisi ihan mielenkiinnosta seurata, niin näkisi vähän millaisella taktiikalla porukat pelaa.

Kunhan tässä nyt ei vain olla perustamassa mitään Overwatch tyyppistä miljoonaliigaa.

Siis about puolet pelaajista tulee noiden Community Qualifiereiden kautta, johon kuka vaan voi ilmoittautua tätä kautta ja jotka pelataan tossa ennen tota varsinaista Invitational Eventtiä. Tosin 2000 rating on minimivaatimus.
 
Onko muuten tullu mitään "virallisia" asespeksejä tai loottitableja aseiden yleisyydestä yms ulos? Vai onko nr kaikki vaan jonkun pelidatasta/mutusta/jostain kaivamia. Mulla on vähän kaverin kanssa miekipideeroja erään aseen yleisyydestä, kun kaveri väittää nähneensä jonku tablen jossa se ois harvinainen ja itellä taas tuntuu että joka toisessa matsissa tulee 1-3 vastaan kyseistä pyssyä
 
Onko muuten tullu mitään "virallisia" asespeksejä tai loottitableja aseiden yleisyydestä yms ulos? Vai onko nr kaikki vaan jonkun pelidatasta/mutusta/jostain kaivamia. Mulla on vähän kaverin kanssa miekipideeroja erään aseen yleisyydestä, kun kaveri väittää nähneensä jonku tablen jossa se ois harvinainen ja itellä taas tuntuu että joka toisessa matsissa tulee 1-3 vastaan kyseistä pyssyä

Onko kyseinen ase SKS? Itellä ainaki tämän yleisyys vaihtelee tasan laidasta laitaan. Mutta niinhän tuossa tosin näyttäs että nuo lootit vaihtelee aika kovasti, välliin tuntuu ettei löydy ko pistoolia ja pumppuhaulikkoa, sitte taas joskus, tuossa äsken viimeksi oli 3 rynkkyä samassa huoneessa. Välissä ei neljään mieheen kukkaan löyä tähtäimiä jnejne...
 
Ei, sks:ää on aika tasasesti tullu vastaan. Tokihan ne vaihtelee, siksi mä koetanki jotain kättä pidempää löytää asiaan. M416 kyse, varsinkin kun kaverilla on joku harha että tuo ois joku godlike pyssy ja varma voitto
 
Normaalisti saattaa olla peliruudussa/tai siinä lobbyssa 100 fps. Välillä laskee 60 fpsään, kunnes boottaa koneen. Mistäköhän saattaisi johtua? Pelin huonosta optimoinnista?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom