Playerunknown's Battlegrounds (PC)

https://i.imgur.com/MHJb1pD.jpg

Onnistuin sitten tälläsessäkin. Roudin voitto ilman tappoja. En yrittänyt mitään piilotella pahemmin. Ei vaan osunut ketään ikinä kohdalle ja nekin mitkä osui, niin haavoittamisen jälkeen lähtivät karkuun jonnekkin. Lopussa sitten voitin, kun ainoa elossa oleva kuoli taikaseinään.

Hyvä suoritus. Seuraavaksi sitten pasifisti-kana-ateria ilman asetta ja hitpointseja ;)
 
Ainakin toistaiseksi suomalainen AndyPyro vielä pystyssä. En tosin tiedä millainen on tuossa delay, ja onhan tuossa vielä 69 elossa mun striimissä. Omassa striimissä tietenkin rankka delay. Oletan että sama matsi siellä.
 
Melkosta paskaa tämä twitchin turnaus. Sekavaa seuraamista jne. Ei oo tästä esporttiin.
 
Siis kaverit pelaa kilpaa third personissa..? eh.. :confused2:
Siellä tietääkseni myös FPP, jos muistan oikein.
Muistelisin että Andy osallistuu siihenkin?

Ehkä syy 3PP peleihin on se, että se on ollut niin paljon kauemmin.
Toisaalta kai se on silti jatkossakin, mutta rinnalla FPP turneet.

Toisaalta itse olen edelleen sitä mieltä, että 3PP on omat hommansa. Ei se siis ns. helpompi ole ainakaan korkealla tasolla.
FPP:ssä on omat kämppimiset mitkä ei 3PP onnistu, jne.
Itse pidän enemmän FPP.
 
Onkos tää Pyro jotenkin tunnettukin tms maailmalla vaiko pelkästään Suomessa?
 
Suomalainen streameri muutamalla tuhannella katsojalla eli aika nevari maailmalla. Tosin brittiläisen verkoston "palkkalistoilla" streamaa.

Ok. Lähinnä mietin sitä, että kun @virtuaali sanoi ettei ole esportiksi, niin jos vertaa sitten johonkin CS:GO turnaukseen ja siellä sitten jonkun pienemmän suomalaisen joukkoeen omaan striimiin esim., niin ne on jotain 100-500 katsojaa yleensä. 2k katsojaa on mielestäni siis ihan hyvin kun ottaa huomioon taustat.
 
Pitää kyllä muutama peli pelata tällä formaatilla, että löydetään se "paras". Kuitenkin sen verran tuuriakin matkassa.
 
Ok. Lähinnä mietin sitä, että kun @virtuaali sanoi ettei ole esportiksi, niin jos vertaa sitten johonkin CS:GO turnaukseen ja siellä sitten jonkun pienemmän suomalaisen joukkoeen omaan striimiin esim., niin ne on jotain 100-500 katsojaa yleensä. 2k katsojaa on mielestäni siis ihan hyvin kun ottaa huomioon taustat.

En kyllä puhunut kenestäkään pelaajasta vaan tarkoitin että koko peli ei ole oikein mukavaa katsottavaa kun pelaajia niin paljon ja ei tiedetä ketä seurataan ja milloin tapellaan jne. Kaikki action menee ohi vaikka vertaamalla cs turnauksiin.
 
Pitää kyllä muutama peli pelata tällä formaatilla, että löydetään se "paras". Kuitenkin sen verran tuuriakin matkassa.

Ne pelaa vissiin kolme peliä per pelimuoto ja jokaisesta saa pisteitä perustuen sijoitukseen tjsp. DUO FPP pelataan tosiaan huomenna. SOLO ja SQUAD FPP ei vissiin pelata.
 
Kolme kyllä tuntuu hieman vähältä. Pari lisää olis hyvä.

On kyllä pelaajat pantu tiukkaan pakettiin tuolla. :D
 
Break aloitti kevyesti... 11 tappoo ja voitto jolla 555 pistettä (500 voitosta ja 5p per tappo). AndyPyro oli vissiin 31.
 
Alku oli tosi sekava, mutta loppua kohti kun pelaajat väheni niin ihan mielenkiintoista seuratavaa. Toki edelleen hakee tuo observaus ja välillä tuli vääriä valintoja mutta muuten meni ok. Kyllähän tuo on nyt jo paljon mukavampaa seurattavaa kuin esim OW.
 
Tuossa pitäs olla semmonen pieni ikkuna missä näkyy replayt tapoista (ainakin osasta). Tuntuu tosiaan että kamerat kuvaa aina väärää paikkaa. :vihellys:
 
Tuossa pitäs olla semmonen pieni ikkuna missä näkyy replayt tapoista (ainakin osasta). Tuntuu tosiaan että kamerat kuvaa aina väärää paikkaa. :vihellys:

Joo on toi just semmosta säätäämistä mitä odotinkin. Karkein esimerkki toi että top4 jäljellä joista kaksi päällekkäin talossa ja kesti joku 30sec säätää kamera sinne. Suurin osa tapoista jää kameran ulkopuolelle ja 3rd person vielä extrana viemässä osan taisteluiden "näyttävyydestä".
 
Tuo selostajien spec mode on luultavasti melkoisen kehityksen alla vielä.
Samassa varmaan myös muotoutuu se pelaajille tarjolle tuleva replay mode rundeista. Oletan että melko samoja teknisiä toteutuksia käyttävät.

Etenkin loppua kohden oli silti mun mielestä selostajien kera varsin viihdyttävää kamaa.
 
Evermorella oli hyvät taktiikat. :D Kyllä tuo loppua kohtin tosiaan paranee kun ei tarvitse seurata 100 pelaajaa.
 
Uutta kuvaa desert mapista.

DH6tEnAUAAEyhlP.jpg:large

 
Evermore yhteensä neljällä tapolla kolmessa pelissä turnausvoittoon. Todellista selviytymistä ainakin viimeisessä. :)
 
Evermorella oli hyvät taktiikat. :D Kyllä tuo loppua kohtin tosiaan paranee kun ei tarvitse seurata 100 pelaajaa.

Joo EVERMORE:lla kävi vikassa säkää ja vei lopulta koko soolon. Se ilmeisesti vahingossa juuttui milisaaren rantakiven väliin (twiitin kuva). Sillä oli kuitenkin medicaleja riittävästi ja tajusi pysyä elossa niin pitkään kuin pystyi päätyen lopulta kahdeksanneks. Break pelasi hölmösti ympyrätakua jossa se istui vartin sinisellä Primorskin vieressä (twiitin kuva) ja ilmeisesti kuoli lopulta sinne tapellen paria muuta vastaavalla takulla pelannutta vastaan. Sillä oli moottoripyörä vieressä muttei lähtenyt ajoissa ajamaan. IMHO aikamoinen "taktinen virhe" ratkaisevaan peliin. Olisi pitänyt lähteä rinkiin viimeistään siinä kohtaa kun se meni saareen. Turhaa riskiä siihen nähden että oli kuitenkin johdossa kahden pelin jälkeen.

 
Viimeksi muokattu:
Melko hölmöä painottaa pisteytyksessä voittoa näinkin raakalla kädellä, kuitenkin rng suuressa roolissa ja mikäli peli ei crashaa pilaten alkua (kuten Andyllä 3 roundis).
Sijoitusten pisteytystä tulisi loiventaa ja tapoista enemmän pointseja. Ehkä tähän tulee jotain tolkkua joskus, tosin vielä mitään väliäkään kun 3rd personilla loikoillaan talojen katoilla.
 
Mutta tuskin tuo tuli yllätyksenä kellekkään pelaajalle että helpoin tapa saada pisteitä on sijoituksella eikä tapoilla. Pelin koko idea on kuitenkin olla viimeinen elossa, olisko järkeä jos joku saisi enemmän pisteitä esim kymmenellä tapolla kuin voittaja jolla oli yksi tappo.
Olisko Andyllä ollu mahdollisuudet vielä voittoon tuossa jos olisi vaikka voittanut kolmannen rundin? En nyt muista missä vaiheissa kuoli peleissä.
 
Mutta tuskin tuo tuli yllätyksenä kellekkään pelaajalle että helpoin tapa saada pisteitä on sijoituksella eikä tapoilla. Pelin koko idea on kuitenkin olla viimeinen elossa, olisko järkeä jos joku saisi enemmän pisteitä esim kymmenellä tapolla kuin voittaja jolla oli yksi tappo.
Olisko Andyllä ollu mahdollisuudet vielä voittoon tuossa jos olisi vaikka voittanut kolmannen rundin? En nyt muista missä vaiheissa kuoli peleissä.

Ei sillä tainnut enää mahkuja olla. Kaksi ekaa meni niin huonosti. Sinänsä tämä balanssihan noudatteli aika pitkälti PUBG:n normaalia rankingia jossa myös painotetaan sijoitusta huomattavasti enemmän vs. tapot.
 
Kamera"miehen" säätäminen oli aivan vitun naurettavaa, esim. vaihto kesken tulitaistelun johonkin pusikossa istuvaan tyyppiin. :facepalm:
 
Mutta tuskin tuo tuli yllätyksenä kellekkään pelaajalle että helpoin tapa saada pisteitä on sijoituksella eikä tapoilla. Pelin koko idea on kuitenkin olla viimeinen elossa, olisko järkeä jos joku saisi enemmän pisteitä esim kymmenellä tapolla kuin voittaja jolla oli yksi tappo.
Olisko Andyllä ollu mahdollisuudet vielä voittoon tuossa jos olisi vaikka voittanut kolmannen rundin? En nyt muista missä vaiheissa kuoli peleissä.

Eli jos voitat yhden niin kannattaa vaan muissa roundeissa leiriytyä alueen ulkopuolelle varsinkin jos löytynyt paljon boosteja ja healia. Mielestäni esim 6 sijoittuva pelaaja 12 tapolla tulisi saada samat pisteet kun voittaja yhdellä tapolla.
Kuka tuollaista strategisesti nerokasta pelkuruutta jaksaa tuntitolkulla vahdata? Ei tainnut Andyllä olla edes 3roundin voitolla saumaa, oliko suunnilleen 30 ja 50 parissa ensimmäisessä.
 
Eli jos voitat yhden niin kannattaa vaan muissa roundeissa leiriytyä alueen ulkopuolelle varsinkin jos löytynyt paljon boosteja ja healia. Mielestäni esim 6 sijoittuva pelaaja 12 tapolla tulisi saada samat pisteet kun voittaja yhdellä tapolla.
Kuka tuollaista strategisesti neroskasta pelkuruutta jaksaa tuntitolkulla vahdata? Ei tainnut Andyllä olla edes 3roondin voitolla saumaa, oliko suunnilleen 30 ja 50 parissa ensimmäisessä.

Eikös Break tuota rajan ulkona runkkausta harrasta, ainakin streameissaan (IIRC)
 
Eli jos voitat yhden niin kannattaa vaan muissa roundeissa leiriytyä alueen ulkopuolelle varsinkin jos löytynyt paljon boosteja ja healia. Mielestäni esim 6 sijoittuva pelaaja 12 tapolla tulisi saada samat pisteet kun voittaja yhdellä tapolla.
Kuka tuollaista strategisesti nerokasta pelkuruutta jaksaa tuntitolkulla vahdata? Ei tainnut Andyllä olla edes 3roundin voitolla saumaa, oliko suunnilleen 30 ja 50 parissa ensimmäisessä.

Mutta sitten pelin pääidea ei olisi enään olla viimeinen elossa vaan juosta tappojen perässä. Ei kai sitä kukaan jaksa katsoa kauhean pitkään, mutta miksi mennä vastakarvaan turnauksessa kun kyseessä on ihan ok rahasumma. Uskon tosiaan että kaikki pelaajat tiesivät että sijoituksella voitetaan taino ainakin Evermore tiesi. :D
 
Mutta sitten pelin pääidea ei olisi enään olla viimeinen elossa vaan juosta tappojen perässä. Ei kai sitä kukaan jaksa katsoa kauhean pitkään, mutta miksi mennä vastakarvaan turnauksessa kun kyseessä on ihan ok rahasumma. Uskon tosiaan että kaikki pelaajat tiesivät että sijoituksella voitetaan taino ainakin Evermore tiesi. :D

En varsinaisesti ehdottanut tappojen perässä juoksua, jotain tapasainoa lähinnä. Tottakai nyt pelaajat tietävät miten kannattaa taktikoida voittaakseen tuhansia euroja, ainakin luulisi tietävän.
Bluehole ja Playerunknown tarjoavat eväät millaisella pelillä voittoa on järkevintä tavoitella, turha pelaajia on siitä moittia.

Yhteen irralliseen kokonaisuuteen (1roundi) suunniteltu ranking (randomien pelaajien kesken, toki matchmakingia on mukana) toimii kehnosti 3 roundin pro-pelaajien turnaukseen.
 
E-sports viihdyttävyyden kannalta pitäisi kyllä fiksata vähän tuota sijoitus / tappo balancea. Viihdyttävää on seurata mayhemiä, ei-viihdyttävää on nysvätä puskassa (Vaikka sillä tavalla pelejä voitetaan)

Ei kuitenkaan mitään 5 tappoa = voiton verran pojoja, mutta ymmärtänette pointin.
 
Pisteiden painotusta olisi voinut tosiaan vähän edes miettiä. 5p / tappo on jotain käsittämätöntä, olisi edes 15, 20p ehkä parasta jos kerran voitosta saa 500p. No ehkä sit ensi kerralla.
 
Alku oli tosi sekava, mutta loppua kohti kun pelaajat väheni niin ihan mielenkiintoista seuratavaa. Toki edelleen hakee tuo observaus ja välillä tuli vääriä valintoja mutta muuten meni ok. Kyllähän tuo on nyt jo paljon mukavampaa seurattavaa kuin esim OW.

"välillä" :D
Tuntu että nuo kameran hallitsijat oli vedetty ihan puskista.
Joku joka vähänkin enemmän tietää pelistä osais mennä katsomaan oikeita tilanteita.
Tai sitten siellä on ne perus kamerajantterit ja joku pukumiesboss käskemässä niitä mitä tehdään, pukumiesboss tietenkin haluaa hienoja hitaita kamerakulmia eikä tiedä pelistä mitään.

Tässä mun arvaukset miksi tämä spectaus oli ehkä paskinta mitä ikinä nähny missään.
 
Yleensä FPP, tosin eilen pelattiin muutama peli myös 3rd personista.
 
Onko steam nickit samat? Sopiiko lisätä?

Steam Community :: c0pter

Tuolta io-tech discordista aina kasataan squadia sen perusteella ketä on milloinkin linjoilla, eli siellä kannattaa hengata. Yleensä siinä klo 20-22 välillä ollaan aloittelemassa riippuen päivästä. Välillä on sitten useampaakin squadia tehty riippuen paljon on pelaajia jne.
 
Viimeksi muokattu:
Viideltä pitäs alkaa sitte duot turnauksessa. Toivottavasti tuota spectator kameraa tällä kertaa nyt osattais vähä paremmin hallita ja niitä tappoja ja äksöniä näkyis enemmän tänään. Tollasenaan tuo ei kyllä esports rintamalla ole pitkäikäinen peli katsojien kannalta mikäli tuohon ei keksitä jotain järkevää tapaa seurata sitä missä se äksöni on :)

EDIT: ja jos uusia turnauksia tulee niin tuota pistehommaa pitää muuttaa täysin. Nythän palkitaan se joka piileskelee parhaiten :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 786
Viestejä
4 516 741
Jäsenet
74 474
Uusin jäsen
jimbo12
Back
Ylös Bottom