Hehe, minullakin melkein vastaava audiosetti kuin kaksi aikaisempaa. Creative Sound BlasterX G5 + Sennheiser HD555 + Modmic 4. Vähän on epäselviä äänien tulosuunnat, pitää vähän "skannalla" mistä suunnasta ääni tulee. Heti kyllä ilmansuunnan voi sanoa, mistä ääni tulee. Vertaa vaikka ääniin CSGO:ssa. CS:ssä pystyt jo ampumaan pelkän äänen perusteella, PUBG:ssä vähän pitää haeskella. Voitto on ratkennut useamman kerran siihen, kun kuulee vastustajan. Kerran 1v1 tilanteessa vastustaja ryömi taakseni heinikossa ja noustessaan ylös ampumaan minua, pääsi tosi pieni ääni. Säikähdin ääntä ja kierähdin puun toiselle puolelle ja sieltä thirdpersonia tottakai hyödyntäen viholliselle nappi otsaan.
BlasterX:stä pelkästään equalizerista väännetty tasoja sopivammiksi, kaikki muut ruksittu pois käytöstä. Käytössä kuitenkin 5.1 äänet. Pitänee kokeilla pelkästään stereoa, jos paranisi. Kuiten
@Kapteeni_kuolio ja
@copter mainitsivat, tämän BlasterX G5:n ja emolevyn integroidun äänikortin välillä ero kuin yöllä ja päivällä.
Tuossa ennen ääniaihetta oli keskustelua alueelle liikkumisesta. Itse aina luon tilannekuvan, mitä ympärillä ja muualla kartalla tapahtuu ja sen perusteella liikun alueelle. Jos muita pelaajia ei ole lähistöllä, liikun ronskisti ja ajoissa alueelle ja jään tarkkailemaan vain hiljaa, mitä ympärillä tapahtuu. Jos muita taas on lähellä, tilanteesta riippuen saatan hyvissä ajoin käydä metsästämässä viholliset pois, kusi sukassa hiippailla ja ryömiskellä alueelle viimetingassa tai sitten vaan hypätä autoon ja ajella toiselle puolelle/keskelle aluetta hakemaan parempaa paikkaa. Varmaan puolet peleistä kusee siihen, kun hunttaan muita pelaajia ihan turhaan, alueen raja kutistuu ja jään reilusti ulkpuolelle. Sitten vain koittaa pinkoa täysiä alueelle ja muut pelaajat tottakai alueella jo asemissaan ampumassa.
Sitten, kun alue suhkot pieni, mennään ihan fiiliksen mukaan. Yleensä jos pelaan hitaasti niin saan luodin pottaan, joten pelityyli monesti tyyliin:
Yleensä tulee pelattua vain saman kaverin kanssa duoa, nykyään FPP only. Minä monesti juoksen päätäpahkaa kohti kuolemaa ja kaveri napsuttelee viholliset pois, sitä mukaa kun he paljastavat itsensä syöttiä ampumalla. Sitten huudetaan kilpaa toisillemme, kun minä kuolen kaverin pummattua laukauksensa.
Eniten ärsyttää tässä pelissä ne pelaajat, jotka ovat jääneet alueen ulkopuolelle omaa tyhmyyttään (juuri kuten minulle usein käy
) ja ampuvat sieltä alueella olevia tai alueelle pyrkiviä pelaajia, ennen kuin kuolevat alueen ulkopuolelle. Pitäisi näkökentän jotenkin sumentua alueen ulkopuolella, välttääkseen kyseisen skenaarion.