Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Niillä silloilla on kyllä välillä ihan kunnon sotameininki päällä :D Kandee ajella rantaa pitkin ja spotata veneitä ja mennä niillä :)
Ihan suosiolla uintihommiin jos ei venettä löydy. Yleensä kyllä kannattaa etsiä ajoissa se vene, mielummin loottaat sen minuutin vähemmän kuin etsit paniikissa viiden muun tiimin kanssa veneitä :D
Joo pitää vissiin sitten polskia tuon joen yli tai veneellä päästellä jonnekin piilopaikkaan saaren "taakse". Tuos nopeesti laskin että kaks peliä kaverin kaa pelasin ja kummallakin kertaa alue saarelle. 1-2pv taukoa ja menin nyt yhden pelaa niin tota joo....... :beye: Muutaman kerran soolos kokeillu mennä autolla tuost yli ilman että ketään istumassa nii ne kerrat kyl pystyy laskea yhden käden sormilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Joo pitää vissiin sitten polskia tuon joen yli tai veneellä päästellä jonnekin piilopaikkaan saaren "taakse". Tuos nopeesti laskin että kaks peliä kaverin kaa pelasin ja kummallakin kertaa alue saarelle. 1-2pv taukoa ja menin nyt yhden pelaa niin tota joo....... :beye: Muutaman kerran soolos kokeillu mennä autolla tuost yli ilman että ketään istumassa nii ne kerrat kyl pystyy laskea yhden käden sormilla.
Tuolta saaren eteläpuolelta pääsee aika monesta paikkaa ylös, osaan tarvii osaa crouch-jump, osaan ei. Jos autolla meinaat yli niin suosiolla pysähdyt ja otat suojaa, tämän jälkeen ammut kaikki vihut :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Joo pitää vissiin sitten polskia tuon joen yli tai veneellä päästellä jonnekin piilopaikkaan saaren "taakse". Tuos nopeesti laskin että kaks peliä kaverin kaa pelasin ja kummallakin kertaa alue saarelle. 1-2pv taukoa ja menin nyt yhden pelaa niin tota joo....... :beye: Muutaman kerran soolos kokeillu mennä autolla tuost yli ilman että ketään istumassa nii ne kerrat kyl pystyy laskea yhden käden sormilla.
Niinpä, yleensä kun rinkula näyttää että silta pakko ylittää yritän kiirehtiä yli nopeasti ettei sinne ehdi porukkaa vahtimaan, tai sitten ainakin sillä "military"-maasturilla on pienet mahkut selvitä
hengissä ylityksestä, kun hieman kiemurtelee lisäksi. Vaarallinen paikka pelissä kyllä. Juosten, Buggylla tai moottoripyörillä kyllä kannattaa unohtaa täysin :)
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Silta-taistelut on kyllä ollu hemmetin hauskoja ja intensiivisiä, yks parhaita chokeja mitä on. Mikäs sen parempaa kuin että alue kuumottaa niskaan, napsit siltaa kämppäävältä jengiltä ukon tai kaksi pois, ne napsii sun jengistä pari, ja sit seuraa semmonen helvetinmoinen ruudinkäryinen kaaos :D

*edit*

Yksi aika validi: jos puskee tohon sillalle niin ampuu reilusti paskaksi niitä ajoneuvoja mitä sillan kämppääjät on asettanu esteeksi, tai sitten snipalla ampuu niiden pako-kulkuneuvosta renkaan/t. Se pistää sille puolustavalle jengille kanssa sellasen "no voi vittu, mitäs nyt" meiningin päälle.

Ite en juurikaan aja sillalle ilman että käyn kattoo sivustalta että onko siellä vastaanotto. Sitten tulee useesti mentyä räiskimään sen vastaanoton kanssa :D

*edit2*

Jos siihen tulee ihan tuli hännän alla aluetta pakoon niin oma moka. Ylipäätänsä alue pitäis aina ennakoida niin että voi kaikessa rauhassa edetä, eikä juosta "tohon suuntaan koska alue tullee uaa uaa kuollaan uaa uaa".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Sais laskea mm. auton ääniä, lentokoneen ääntä siinä ollessa kuin myös laskeutuessa tuulen ääntä....Välil tuntuu ettei kuule mitään mitä kaveri puhuu samalla kun ajaa esim rantakirpulla o_O sama homma laskeutuessa.
Kaverin ääntä vois laittaa isommalle joo, mut sit taas ku laskeutunu ni ois liian kovalla.

Saako tota gamesound mutea laitettuu vaan jollain hotkey ohjelmalla, ettei pelistä itessään löydy mahdollisuutta laitttaa tuota johonkin näppäinyhdistelmän taakse?
Miksi et sitten tee niin pelin asetuksista? Laita kaikki muut äänet 50% ja jätä voice 100% asetukseen.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
14
Koska askeleet yms on liian hiljasella.Itse säädän aina ääniä rullasta ajaessa ja lentokoneessa pienemmälle ja muuten sit isommalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Miksi et sitten tee niin pelin asetuksista? Laita kaikki muut äänet 50% ja jätä voice 100% asetukseen.
No kun tää ingame voice ei oikeen auta jos puhutaan Discordissa :D Eikä noi äänet muuten oo liian kovalla, vaan sit just kun on tossa autossa, lentokoneessa/hyppää lentokoneesta.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Huomasin tossa, että framet nousee melkein 30 fps, kun pelaajien lukumäärä putoo alle 20. Vähän sama homma oli aikabaab bf4:ssa. 64 pelaajan servulla huomattavasti alemmat framet.
Tuo on varma merkki siitä että prossu on pullonkaula. Moni ei vaan ymmärrä sitä että prossu tulee pullonkaulaksi heti kun yksikin pelin threadi vie paljon aikaa. Siis vaikka sulla olisi 10 muuta ydintä täysin käyttämättömänä niin se yksi raskas threadi rajoittaa pelin frameraten kyseiselle tasolle eikä niistä ylimääräisitä ytimistä ole silloin mitään hyötyä. Toki tuossa voi aina syyttää pelimoottoria tai pelintekijää ettei se osaa hyödyntää kaikkia käytössä olevia ytimiä/resusseja, mutta jotkut asiat pelissä vaan on sellaisia ettei niitä voi jakaa useammalle ytimelle.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
No kun tää ingame voice ei oikeen auta jos puhutaan Discordissa :D Eikä noi äänet muuten oo liian kovalla, vaan sit just kun on tossa autossa, lentokoneessa/hyppää lentokoneesta.
Laita sitten pelin äänet 50% ja discord 100%. Tällä tavalla saat siis säädettyä kaverin puhetta lujemalle. Ei tällä mitään tekemistä sen kanssa onko pelin äänet liian kovalla vai hiljaisella. Sitä asiaa säädetään laitteiston/windowsin master volumella.

Edit: Auton ja askelien äänien suhdetta ei voi säätää mitenkään, mutta jos kaverin äänet on liian hiljasiella niin se on oma (tai kaverin) vika.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Eilen oli huikeat pelit kyllä suomisquadissa :) Otin tuon Boom.tv käyttöön streamiin, vähän on kyllä hakusessa tuon käyttö kun se tekee automaattisesti noita klippejä, ja suurin osa niistä on sellasia täysin turhista kohdista. Eilen se teki 13 klippiä joista tää oli jotenkin edes hauska :) Tällee 95% mun peleistä päättyy :D

 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
712
Tuo on varma merkki siitä että prossu on pullonkaula. Moni ei vaan ymmärrä sitä että prossu tulee pullonkaulaksi heti kun yksikin pelin threadi vie paljon aikaa. Siis vaikka sulla olisi 10 muuta ydintä täysin käyttämättömänä niin se yksi raskas threadi rajoittaa pelin frameraten kyseiselle tasolle eikä niistä ylimääräisitä ytimistä ole silloin mitään hyötyä. Toki tuossa voi aina syyttää pelimoottoria tai pelintekijää ettei se osaa hyödyntää kaikkia käytössä olevia ytimiä/resusseja, mutta jotkut asiat pelissä vaan on sellaisia ettei niitä voi jakaa useammalle ytimelle.
Se on vähän tämmöstä vanhalla FX sarjalaisella. Sais nyt noi kaupungin framet 60+ ja epämääräset frame time piikit kuriin, niin hyvä olis. Välillä tulee rajua piikkiä, vaikka muuten hyvä fps.
 

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Joo pitää vissiin sitten polskia tuon joen yli tai veneellä päästellä jonnekin piilopaikkaan saaren "taakse". Tuos nopeesti laskin että kaks peliä kaverin kaa pelasin ja kummallakin kertaa alue saarelle. 1-2pv taukoa ja menin nyt yhden pelaa niin tota joo....... :beye: Muutaman kerran soolos kokeillu mennä autolla tuost yli ilman että ketään istumassa nii ne kerrat kyl pystyy laskea yhden käden sormilla.
Kannattaa mennä sillan päädystä mereen ja uida sillan alta yli. Toimii lähes joka kerta ja monesti kukaan ei edes tajua missä sä olet menossa saati yritä ampua ;)
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Siltaan liittyen, tässähän hauska tilanne olikin. :D

 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Tuleeko muille paljon tilanteita -> Olet uuden alueen vieressä, lasket että milloin pitää ruveta juoksemaan -> lähet juoksee alueelle ja joku vihu kerkeää yhen osuman saamaan suhun ja kuolet sen takia alueen ulkopuolelle? Mulle käy näin älyttömän usein. Äskenkin olin PUBG Map - Interactive Squad Map for PLAYERUNKNOWNS Battlegrounds Tuossa pienes kopis -> kuulin että kaksi vihua ammuskeli aivan alapuolella -> kuulin että toinen sai tapettua toisen ja lähin hetken päästä perään ja juoksin tuon kummun yli. Tasan yks osuma muhun ja kuolin sen takia sitten, en usko että ois first aid kit auttanut mitään kun sen verran lähti hp:ta :btooth:.

(Joo tiedän että kuulostaa itkupotkuraivarilta taas kerran mutta tää on aivan järkyttävän yleistä mulla, teenkö jotain mahdollisesti väärin vai mistä kiikastaa?)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
410
Tuleeko muille paljon tilanteita -> Olet uuden alueen vieressä, lasket että milloin pitää ruveta juoksemaan -> lähet juoksee alueelle ja joku vihu kerkeää yhen osuman saamaan suhun ja kuolet sen takia alueen ulkopuolelle? Mulle käy näin älyttömän usein. Äskenkin olin PUBG Map - Interactive Squad Map for PLAYERUNKNOWNS Battlegrounds Tuossa pienes kopis -> kuulin että kaksi vihua ammuskeli aivan alapuolella -> kuulin että toinen sai tapettua toisen ja lähin hetken päästä perään ja juoksin tuon kummun yli. Tasan yks osuma muhun ja kuolin sen takia sitten, en usko että ois first aid kit auttanut mitään kun sen verran lähti hp:ta :btooth:.

(Joo tiedän että kuulostaa itkupotkuraivarilta taas kerran mutta tää on aivan järkyttävän yleistä mulla, teenkö jotain mahdollisesti väärin vai mistä kiikastaa?)
Itse mä tuppaan olemaan seuraavassa ympyrässä vähän turhankin aikasin. Ei vaan halua kuolla niin turhaan kuin ympyrän ulkopuolella. Sitten kyllä joku saattaa tappaa mut tulemalla perästä ympyrään jos en oo ehtinyt asemoitua.

Kai sun vaan täytyy alkaa laskemaan noihin ennakointeihisi pari osumaa varaa. Älä vedä liian tiukalle sekunteja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
184
Miten noita juoksevia vihollisia tässä pitäisi ampua? Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun on umpilla ladannut lippaallisen ampuma-alan poikki juoksevaan viholliseen eikä yhtään osumaa saa perille. Ja etäisyyttä ehkä sen kymmenen metriä. Kaiken järjen mukaan tuolla etäisyydellä pitäisi pitää vihulaisen keskivartalo piikillä ja olla miettimättä ennakoita ynnä muita, mutta ei. Ja sitten kun lähtee sitä maltillista ennakkoa hakemaan, jos vaikka olisikin jostain kompensaatiosta kiinni, niin ei siltikään. Tuntuu tuo ennakon ottaminen kyllä ihan arpapeliltä noin muutenkin kun vertaa muihin peleihin, joissa on ballistiikkaa mallinnettu.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Mä oon katsellut sellasen tubettajan kun Aculite videoita. Noista oppii todella hyvin miten kannattaa liikkua, lootata ja ampua. Rauhallinen kaveri, videot ei ole mitään oppaita mutta kannattaa kattoo noi ajatuksella. Acu ei härvää, häröile tai juurikaan sekoile. Liikkuu hyvin alueiden mukaan, osuu liikkeessä ja liikkuviin.

Tää vaan esimerkkinä:



 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
@Juhamies huomasin tuosta videosta että sinäkään et osaa käyttää bandagea "oikein". Itsekin opin tuon vasta hetki sitten että bandagen käytön jälkeen pitää odotaa pari sekuntia ennen kuin käyttää seuraavan bandagen jotta niistä saa täyden tehon ja healtit ylös mahdollisimman nopeasti. Eli siis jos toisen bandagen käyttää liian nopeasti, niin ensimmäinen ei ehdi vaikuttaa kokonaan kun se toinen jo alkaa vaikuttamaan ja 40% ekasta bandagesta menee hukkaan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Saisiko squadia kasaan tälle illalle? Koetin discordista katsoa, mutta tyhjää täynnä.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
@Juhamies huomasin tuosta videosta että sinäkään et osaa käyttää bandagea "oikein". Itsekin opin tuon vasta hetki sitten että bandagen käytön jälkeen pitää odotaa pari sekuntia ennen kuin käyttää seuraavan bandagen jotta niistä saa täyden tehon ja healtit ylös mahdollisimman nopeasti. Eli siis jos toisen bandagen käyttää liian nopeasti, niin ensimmäinen ei ehdi vaikuttaa kokonaan kun se toinen jo alkaa vaikuttamaan ja 40% ekasta bandagesta menee hukkaan.
Kyllä mä tuon tiesin miten sitä käytetään oikein mutta en vaan jaksa odotella.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
69
Kun nyt tämän pelin äänistä ollut puhetta niin itse en erota laukauksien suuntaa millään. Sama jos auto/moottoripyörä/buggy tulee jostain niin en yhtään tiedä mistä suunnasta se ääni tulee. Pilaa pelin tunnelmaa aika paljon. Onko muilla samaa vai voiko johtua emon äänikortista?
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Kun nyt tämän pelin äänistä ollut puhetta niin itse en erota laukauksien suuntaa millään. Sama jos auto/moottoripyörä/buggy tulee jostain niin en yhtään tiedä mistä suunnasta se ääni tulee. Pilaa pelin tunnelmaa aika paljon. Onko muilla samaa vai voiko johtua emon äänikortista?
Mä oon kiroillut tuota samaa asiaa since day one. En erota laukausten suuntaa millään, en kuulokkeilla enkä ilman kuulokkeita. Suorastaan vituttaa ihan suunnattomasti koska yleensä juoksen ympyrää ja koitan löytää suojan mutta en tiedä mihin kannattaa mennä koska en tiedä mistä ammutaan. Toivoisin tähänKIN peliin sitä että veriläiskät ruudulla kertois suunnan mistä ammutaan.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
712
Stereo ei tunnu ihan täysin toimivan. Esim laukas taka- ja etuoikealla kuulostaa samalta. Tulee sen takia pyörittyä pöllön tavoin, skannaten oikeaa suuntaa. :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
69
Jos esim squadissa olen pelannut niin pelikaveri(tuntematon sotilas) löytää heti suunnan kun joku ampuu. En vain ymmärrä. Peli on muuten kyllä koukuttava, mutta tuo äänien suuntien puuttuminen häiritsee todella paljon. Vituttaa kun uaz tulee jostai ja kauhee pörinä ja ovien kolina mutta ei tiedä mistäpäin ne tulee.
 

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Stereo ei tunnu ihan täysin toimivan. Esim laukas taka- ja etuoikealla kuulostaa samalta. Tulee sen takia pyörittyä pöllön tavoin, skannaten oikeaa suuntaa. :D
Tähän kun vielä lisää sen, että etenkin maastossa edestä ja takaa tulevan luodin maahanosumisefekti on täysin samanlainen niin saa monesti ihmetellä mistä vitusta ammutaan :facepalm:

Mikähän siinä on kun varmaan ainakin 7/10 kuolemista on joko täysin käsittämättömiä, ei mitään käsitystä mistä ammutaan (lähes aina kaukaa) tai ristituleen joutuminen. Vaikka kuinka olisi tutkaillut ettei vihuja näy missään ja suojaakin löytyisi niin jostain joku alkaa ampua ja monesti ei pysty edes vastaamaan tuleen kun ei pysty tähtäimellä etsiä vihua. Ja joka vitun kerta kun joutuu ristituleen alkaa kaksi eri tyyppiä/tiimiä ampumaan samaan aikaan ja lähes koskaan ei pysty suojautumaan kummaltakin. Sitten on vielä nämä täysin mahdottomat kuolemat, esimerkiksi yhdessä pelissä, jossa kyykin puun takana lähellä alueen reunaa, joku ampui M16 kaksi laukausta varmaan 0,1 sekunnin välillä suoraan päähän ja kuolin vaikka päässä ehjä lv3 kypärä ja healthia yli 90%. Ja tyyppi ampui vielä niin kaukaa, että täysin mahdotonta osua millään burstilla.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Kannattaa katsoa alla olevat videot niin ymmärrätte miten pelin äänet toimivat. Itse en ole aikasemmin kuullut missään pelissä näin aitoa äänimaailmaa jossa ääni etenee realistisella nopeudella. Eli jos vihollinen ampuu 200m päästä niin ensin näkyy aseen välähdys, sitten tulee luodin osuma ja vasta viimeisenä aseen ääni.

Ainakin surround kaiuttimilla aseen ääni tulee juuri oikeasta suunnasta. Kuulokeilla voi olla vaikeampi erottaa edestä ja takaa tulevaa ääntä. Asiaa sotkee myös ohi menevän ja maahan osuvien luotien äänet. Noiden perusteella ei välttämättä voi paikantaa missä suunnassa ampuja on eli kannattaa yrittää keskittyä itse aseen äänen suunnan paikantamiseen.



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Äänet kyllä pitäisi toimia jos omassa setupissa ei ole jotain vikaa.
Jos on esim jotkut 7.1 kuulokkeet niin niillä ei toimi äänet oikein, kannattaa laittaa stereolle.
Myös niihin ääniin menee jonkun aikaa opetella miten sitä kuunnella jos vasta on alottanut.
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
67
Kummallista että joillain noi äänet toimii ja toisilla ei. :confused: Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia kuulla mistä päin ammutaan, mutta osa omista kaverista ei tunnu ikinä tietävän mistä ammutaan vaikka itse sen kuulisi hyvin. Taitaa olla yleinen pulma?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Jokainen jonka kanssa pelannut, on valitellut joskus kusisista äänistä. Oon myös nähnyt niin monen streamaajan valittavan niistä.
Itellä myös välillä sama ongelma, panosten lähde vaihtelee edestä taakse pienelläkin liikkeellä. Monesti myös turhemmissa asioissa, kuten "killcamissa" äänet kusevat usein. Esim. kuulen loottaavan kaverin juoksentelevan takanani vaikka on suoraan ruumiillani ja tavallaan edessäni?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Itse pelaan AKG K240- studiokuulokkeilla, ja hyvin kertonut äänien suunnat ja pienimmätkin risaukset tähän saakka. Kyseiset mallit on siis loistavat pelaamiseenkin, toki se mikrofoni on sitten oltava erikseen. Uskoisin omissa asetuksissa olevan jotain häikkää, jos sanomista löytyy.

Hämmentävin asia monelle voi olla se, kun ammutaan kaukaa. Luoti tippuu esim eteen, ja ääni tulee hieman jäljessä, kuten kuuluukin, takaa. Sanoin tosin aiemminkin, että tässä hyvillä kuulokkeilla on merkitystä, ja stereo-asetukset on syytä olla oikein. Omassa Asuksen äänikortissa olisi vielä vaikka mitä vahvistuksia äänimaailmaan, mutta mielestäni pelin omat asetukset ja hyvät kuulokkeet kyllä riittää kun oikeat asetukset.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
64
Täytyy kompata myös AKG:n luureja. Itsellä K712 + soundblaster Z. Ennen hankintaa kuulostelin näitä eri virtualsurround vaihtoehtoja ja SBX kuulosti omaan korvaan parhaimmalta (pätkiä löytyy tubesta).
Viime aikoita tullut tosin pelatua pelkällä stereollakin ja kolikonheitoksi taitaa mennä tämän suhteen. Kuulokevahvistimia pidän jo vähän overkillina ainakin pelailuun.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Mulla on audiotechnican ATH-M40x:t sekä Sound Blaster X G5 USB-kuulokevahvistin/äänikortti. Pidän stereo-moodissa ja on toiminut hyvin. Joskus pari pätsiä sitten sisätilojen äänet kuului miten sattuu, mutta se ainakin notesien mukaan korjattiin. En pidä päällä mitään creativen 'tilaääniä' tai muuta.

Jännä kuulla että monilla on tässä äänien kanssa ongelmia, mutta toi kyllä selittää aika monta juttua duo ja squadipeleistä. Minä siis kuulen hyvin selvästi mistä äänet kuuluvat, ja samaan aikaan tuntuu että tiimikaveri on ihan pihalla ja vaan kuulee että "ammutaan jossain". Mä kuulen yleensä että "Ammutaan vasemmalla, medium tai longi, ehkä suunnassa X". Samoin tiimikaveri kuulee että "auto tulee, aika lähellä kuuluu" ja mun vastaus on "joo kuuluu et tulee tosta kukkulan takana, nyt pysähtyy varmaan tolle talolle X".

P.S.

Voin muuten suositella jos joku haeskelee budjetilla hyvää kuuloke + vahvistin + äänikortti-settiä.

ATH-M40x on halvat studiomonitorit joissa ei korostu yksikään äänialueen osa-alue. Eli ei ole bassomonsterit. Äänimaisema on selkeä ja terävä, joten pelatessa on helppo erottaa esim. askeleet vaikka lähellä ois enemmänkin meteliä (pubgissa esim. tykistökeskitys).

Kuulokkeet pitäis irrota reilusti alle satasen, ja ovat pelaamiseen todella hyvät ja mukavat:


Audio-Technica ATH-M40x -studiomonitorikuulokkeet 89,90 €

Ja kuulokevahvistin-äänikorttina tosiaan toi Soundblaster X G5, ja vaikka jonneblastereilla on enemmän kuin vähän "Gamery" imago niin tämä on oikeasti ihan pätevä kuulokevahvistin & äänikortti. Sisältää vielä noi creativen game-engine kikat ja "virtuaaliset 7.1 äänet" jos jotain tommonen käärmeöljypaska kiinnostaa. Itselle tuli yllätyksenä että tämä on tosiaan hyvä laite, testasin alunperin ihan sen perusteella että oli kuulokevahvarille tarve, luin tästä monta hyvää arvostelua ja oli super-halvennuksessa black-fridayssä. Siltikin, normihinnallakin todella hyvä hinta/laatu suhde! Hakkaa emolevyjen äänikortit + useimmat alle 200e erillisäänikortit sekä monet +200e "hipsteri"kuulokevahvarit suohon.

Creative G5 discussion and reviews
Purely based on sound quality, Schiit, FiiO, Fostex, and others should watch as the G5 sounds surprisingly close for less money. The G5 has it’s own implementation of the amping chip also used in the FiiO E09k, Fostex HP-A4, Asus STX, and Creative’s own ZxR, while sharing the same DAC chip as used in several of Astell & Kern’s DAPs and sounds nigh-indistinguishable in A/B tests with Schiit’s Modi DAC. Let that sink in for a little… The G5 is no gaming gimmick.


Sound BlasterX G5
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
@Kapteeni_kuolio Hyvä setti tuo, komppaan ehdottomasti. Itsellä myös Sound BlasterX G5 ja sen kavereina ATH-M50x + Modmic. Todella hyvin kuuluu äänet ja pystyy helposti spottaamaan mistä suunnasta tulee.

Tosin olen myös pelannut HyperX Cloud headsetilla tuon G5 kanssa ja silloinkin kyllä äänet erottuu todella hyvin.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
@madmaxmel Siellä tais olla ihan PUBG kanava TechBBS alla. Muistaakseni jostain kohtaa sivua löytyi linkkiä yläkulmasta Facebook tms nappien vierestä.

Itse pelailen yleensä illemmalla, tyyliin klo 20 jälkeen.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Monesti myös turhemmissa asioissa, kuten "killcamissa" äänet kusevat usein. Esim. kuulen loottaavan kaverin juoksentelevan takanani vaikka on suoraan ruumiillani ja tavallaan edessäni?
Tämä on tosiaan tilanne jossa pelin äänet tulevat väärästä suunnasta. Ongelma lienee se että äänet tulevat pelihahmon näkökulmasta eikä sieltä missä kamera on.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
206
Hehe, minullakin melkein vastaava audiosetti kuin kaksi aikaisempaa. Creative Sound BlasterX G5 + Sennheiser HD555 + Modmic 4. Vähän on epäselviä äänien tulosuunnat, pitää vähän "skannalla" mistä suunnasta ääni tulee. Heti kyllä ilmansuunnan voi sanoa, mistä ääni tulee. Vertaa vaikka ääniin CSGO:ssa. CS:ssä pystyt jo ampumaan pelkän äänen perusteella, PUBG:ssä vähän pitää haeskella. Voitto on ratkennut useamman kerran siihen, kun kuulee vastustajan. Kerran 1v1 tilanteessa vastustaja ryömi taakseni heinikossa ja noustessaan ylös ampumaan minua, pääsi tosi pieni ääni. Säikähdin ääntä ja kierähdin puun toiselle puolelle ja sieltä thirdpersonia tottakai hyödyntäen viholliselle nappi otsaan.

BlasterX:stä pelkästään equalizerista väännetty tasoja sopivammiksi, kaikki muut ruksittu pois käytöstä. Käytössä kuitenkin 5.1 äänet. Pitänee kokeilla pelkästään stereoa, jos paranisi. Kuiten @Kapteeni_kuolio ja @copter mainitsivat, tämän BlasterX G5:n ja emolevyn integroidun äänikortin välillä ero kuin yöllä ja päivällä.

Tuossa ennen ääniaihetta oli keskustelua alueelle liikkumisesta. Itse aina luon tilannekuvan, mitä ympärillä ja muualla kartalla tapahtuu ja sen perusteella liikun alueelle. Jos muita pelaajia ei ole lähistöllä, liikun ronskisti ja ajoissa alueelle ja jään tarkkailemaan vain hiljaa, mitä ympärillä tapahtuu. Jos muita taas on lähellä, tilanteesta riippuen saatan hyvissä ajoin käydä metsästämässä viholliset pois, kusi sukassa hiippailla ja ryömiskellä alueelle viimetingassa tai sitten vaan hypätä autoon ja ajella toiselle puolelle/keskelle aluetta hakemaan parempaa paikkaa. Varmaan puolet peleistä kusee siihen, kun hunttaan muita pelaajia ihan turhaan, alueen raja kutistuu ja jään reilusti ulkpuolelle. Sitten vain koittaa pinkoa täysiä alueelle ja muut pelaajat tottakai alueella jo asemissaan ampumassa.

Sitten, kun alue suhkot pieni, mennään ihan fiiliksen mukaan. Yleensä jos pelaan hitaasti niin saan luodin pottaan, joten pelityyli monesti tyyliin:



Yleensä tulee pelattua vain saman kaverin kanssa duoa, nykyään FPP only. Minä monesti juoksen päätäpahkaa kohti kuolemaa ja kaveri napsuttelee viholliset pois, sitä mukaa kun he paljastavat itsensä syöttiä ampumalla. Sitten huudetaan kilpaa toisillemme, kun minä kuolen kaverin pummattua laukauksensa. :lol:

Eniten ärsyttää tässä pelissä ne pelaajat, jotka ovat jääneet alueen ulkopuolelle omaa tyhmyyttään (juuri kuten minulle usein käy :D) ja ampuvat sieltä alueella olevia tai alueelle pyrkiviä pelaajia, ennen kuin kuolevat alueen ulkopuolelle. Pitäisi näkökentän jotenkin sumentua alueen ulkopuolella, välttääkseen kyseisen skenaarion.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Jännä toi ettei osa muka osaa sanoa mistä äänet tulee.
Itsellä on ihan vaan emolevyn äänikortti, perus realtek, ja kuulokkeina Astro A50. Ihan hyvin osaa sanoa mistä äänet tulee. Sellainen huomio, että olen disabloinut (jo jostain BF4 ajoilta) kuulokkeiden oman Dolby surroundin. Joskus jo aikoinaan luin juttua ja katselin videoita että sen kanssa on vaikeampi erottaa suunnat, olettaen että peli itse hoitaa ne hyvin.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Mulla homma toimii kuulokkeilla (AKG K550 MkII + DAC) oikein hyvin, ja äänten tulosuunta vaikuttaa selkeältä. Kaiuttimilla (G One) ei äänistä saa mitään järkevää selkoa ellei laita volyymia kovalle. En epäile etteikö tuo äänten paikannuksen ongelma olisi todellinen, kun niin moni siitä valittaa, mutta ilmeisesti siitä kärsii vain osa pelaajakunnasta?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
106
Itsellä ja kaverilla kuuluu äänet välillä ihan miten sattuu. Melkoisen hauskoja hetkiä on kun molemmat kuulee saman äänen ihan eri suunnasta ja sit alkaa armoton härväys ja panikointi :lol:

Kaverilla joku creativen "neljäntonnin" langaton pelikuuloke-dac-setti ja itsellä procasterin dac + beyerin dt990 prot:t :tdown:

Joo, ei selkeästi ole mitään ongelmia näiden äänien kanssa.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
121
Pääsääntösesti itelläkään ei oo äänien tulosuunnan kanssa ongelmaa, fiio e10k+sennheiser hd598 kombolla, mutta kyllä ne välillä silti heittää täysin häränpyllyä tämän pelin äänet. Etenkin jossai kaupungeissa ja lähitilanteissa nuo äänet tuntuu sekoavan, kaukana kuuluvat laukaukset ja ajoneuvojen äänet kyllä erottaa helposti tosin näissäkin tulee välillä sekoiltua jos itseä ammutaan, menee varmaan siihen pieneen paniikkiin ja kovaan plöts ääneen joka kuuluu kun äijä ottaa osumaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Tällein ku siivoo talot niin ei kyllä kämppereistä oo mitään vastusta



Löyty myös tämmönen video Vaultingista, näköjään on mahdollisuus myös cancellaa se eli ei jää jumiin 5sec siihen animaation jos just huomaakin et vihu jossain vieressä.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 590
Viestejä
4 205 477
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom