Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Sanokaa nyt joku miten tota mopoo ohjataan ilmassa :kahvi: Kuulemma sitä saa jotenkin vähän ohjattua ilmassa, mutta meikäläinen vetää aina keula edellä maahan ja sarvien yli :D
Oletuksena Ctrl, välilyönti, Q ja E. Laskeutuminen kannattaa suorittaa eturenkaalle. Takarenkaan kautta pyörä tuppaa heittämään voltin ja vituiksi, koska fysiikat. :comp:

GameUserSettings.ini-tiedostosta voi myös muuttaa ne esim. WASD-nappeihin, jos huvittaa.

C:\Users\KÄYTTÄJÄNIMI\AppData\Local\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor\

Etsi AirControl-säädöt ja korvaa haluamillasi näppäimillä:

Oletus: (AxisName="AirControlPitch",Scale=1.000000,Keys=((Key=SpaceBar))),(AxisName="AirControlPitch",Scale=-1.000000,Keys=((Key=LeftControl))),(AxisName="AirControlRoll",Scale=1.000000,Keys=((Key=E))),(AxisName="AirControlRoll",Scale=-1.000000,Keys=((Key=Q))))

WASD: (AxisName="AirControlPitch",Scale=1.000000,Keys=((Key=S))),(AxisName="AirControlPitch",Scale=-1.000000,Keys=((Key=W))),(AxisName="AirControlRoll",Scale=1.000000,Keys=((Key=D))),(AxisName="AirControlRoll",Scale=-1.000000,Keys=((Key=A))))
 
saahan nuo vaihdettua ihan pelin asetuksistakin
Tottahan toki, jos haluaa laittaa ne näppäimiin, jotka eivät ole vielä käytössä.

AxvFHaR.gif


Tältä se näyttää inin muokkaamisen jälkeen:

upload_2017-8-6_20-0-13.png
 
Viimeksi muokattu:
Itellä jäi kerran talot renderöimättä. Muilla käynyt näin?

Päädyin sit vaan katteleen jonkun heebo loottailua talossa. Kämppäs siellä jonkun 10min ainakin. :D
 
kaveril käy kokoajan mut sil ei oo tää ssd:llä. itsellä teki samaa kunnes raivasin tilaa ssd:lle ja pistin sinne :)
 
kaveril käy kokoajan mut sil ei oo tää ssd:llä. itsellä teki samaa kunnes raivasin tilaa ssd:lle ja pistin sinne :)

Itsellä on peli 500GB samsungin ssd:llä ja pystyin ajamaan koulun läpi uazilla ja en nähnyt ensimmäistäkään kivijalkaa koulusta. :)

@Andy
 
Itsellä on peli 500GB samsungin ssd:llä ja pystyin ajamaan koulun läpi uazilla ja en nähnyt ensimmäistäkään kivijalkaa koulusta. :)

@Andy
Noh annan itse aivan helvetisti anteeksi. Viimeksi kun mikään on koukuttanut näin pahasti niin se on kyllä ollu se eka helvetin kerta ku pelasin mitään fps internetissä.... counter-strike (BETA!) vuonna 2001 jonnena ylä-asteella xD.

Tässä pelissä on vaan niin vitusti potentiaalia ja silloin kun pääsee peliin ja alku sujuu niin parasta viihdettä vuosi kausiin.

Aikalailla 1% tällä hetkellä win rate squadeis, lanit ihan tän pelin takia ja kaikki ollaan nyyppiä. Yks kaveri pelaa vielä ihan paskalla koneella xD. Joku 40h tullu pelattua varmaankin vkl aikana eikä minkään sortin kyllästymistä havaittavissa.

Miksi?

-Joka ikinen pelikerta on erilainen
-Se fiilis, kun tiukasta tilanteessa tapatte kaikki ja pääsettä loottiaarteille puhumattakaan...
-... siitä fiiliksestä kun kaiken jälkeen tulee chicken dinner...

Tätä listaa vois jatkaa pitkästi, mutta kyllähän tässä kaikesta huomaa, että keskeneräinen. Pakko kuitenkin nostaa hattua siitä, että kun peliin sitten pääset, niin monesti ei itse pelissä ole mitään ongelmia ollut.

Eilen yksi voitto joten tänään syötiin kanakeittoa xD.

Lähetetty minun HTC 10 laitteesta Tapatalkilla
 
Mikähän noissa ikkunoissa on ollut ajatuksena noin pelillisesti, kun menee niin maan perkeleesti pysty- ja poikkipienaa joista ei pysty ampumaan läpi? Aika turhauttavaa, kun on ukko jyvällä (ampui sitten itse talosta tai pihalta) ja luoti pysähtyy siihen ikkunankarmiin.
 
Mikähän noissa ikkunoissa on ollut ajatuksena noin pelillisesti, kun menee niin maan perkeleesti pysty- ja poikkipienaa joista ei pysty ampumaan läpi? Aika turhauttavaa, kun on ukko jyvällä (ampui sitten itse talosta tai pihalta) ja luoti pysähtyy siihen ikkunankarmiin.

Juuri sen takia, että talossa olevalla ei olisi niin paljoa etua?
 
Ihan yhtä lailla ne haittaa ulkoa päin ampumista/kranaattien heittelyä, siksi tuntuukin vähän oudolta ratkaisulta, jos siinä on tuo idea.
 
Itsellä oli myös tuota connecting ongelmaa reilusti aiemmin.
Olisikohan nyt fiksattu.

 
Ihan yhtä lailla ne haittaa ulkoa päin ampumista/kranaattien heittelyä, siksi tuntuukin vähän oudolta ratkaisulta, jos siinä on tuo idea.

Kyllä se enemmän haittaa sisältäpäin ampumista kuin ulkoapäin. Helposti saa ulkoa napsittua naamaosumia sisältähaastajiin.
 
Ei huhhuh. Oli tossa soolopeli, oli meikän lisäksi 2 jäljellä. Yksi tyyppi paljastuikin olevan todella lähellä, niin heitin siihen 2 kranaattia, näistä toinen ilmeisesti kimposi(?) kypärästä takaisin minuun ja räjähdettiin kummatkin... :darra::facepalm::shifty::rage:
 
Hah ensimmäinen chicken dinner oli melkein käsillä:

3 pelaajaa jälellä ja tiesin, että toinen tyyppi A on talossa sisällä ja kolmas B tietää sen ku ne oli ammuskellu aiemminkin mut en ollu varma missä tämä B on. Sit kuulin kun taas vaihtui laukauksia ja hiivin taloon sisälle avoimesta ovesta ja näin samalla sivuikkunasta kun pihalla oleva B juos toiseen suuntaan taloa ympäri, sit samalla se talossa ollu hlö A hyppäs jostain yläkerrasta mun taakse ulko-oven ulkopuolelle ja haulikon kertalaaki tuli kohtaloksi. Ei edes jaksanut vituttaa pahemmin, mutta melko varma, että oisin saanut sen B:n niitattua vielä talosta jos se olisi ampunut A:n eikä olis tiennyt talossa olevan vielä toisenkin :D

Eniten tässä pelissä tuntuu nyppivän:

- ns. keskivaiheilla tulevat kuolemat oman huolimattomuuden takia tai jostain kaukaa, kun juuri olo että on saanut jees kamat kasaan
- juuri top 10 rajoilla tapetuksi tuleminen
- lagaava pelaaja ilmestyy ja fragaa

Vähemmän taas painaa ihan alkuvaiheilla kuoleminen kun lähelle laskeutunut pelaaja kerkeää saamaan ensin oikean aseen ja itsellä joku kämänen pistooli tai myöhemmillä vaiheilla "rehellisessä 1v1 gunfightissa" kakkoseksi jääminen. Koukutus on kova ottaa aina vielä se "yksi" rundi!
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän noissa ikkunoissa on ollut ajatuksena noin pelillisesti, kun menee niin maan perkeleesti pysty- ja poikkipienaa joista ei pysty ampumaan läpi? Aika turhauttavaa, kun on ukko jyvällä (ampui sitten itse talosta tai pihalta) ja luoti pysähtyy siihen ikkunankarmiin.

Panos lähtee aseesta, ei silmistä, siksi.
Ja myös siksi kun maailma ja ukot on skaalattu väärin, ei ikkunat olisi noin korkealla muuten.
 
Ummm mitähän just tapahtu, peli EU:lla alko ihan normaalisti ja yhtä-äkkiä tuli "host has closed connection", en oo aikaisemmin törmänny moiseen.
 
Ummm mitähän just tapahtu, peli EU:lla alko ihan normaalisti ja yhtä-äkkiä tuli "host has closed connection", en oo aikaisemmin törmänny moiseen.

Itse törmännyt monesti AS-servuilla, en tiedä mikä syynä. Servu kaatuu?
Kerran muistan että näin kävi, ja koko oma squad lensi pihalle.
Veikkaan että kyse on servun kaatumisesta.

Eilen unohdin laittaa videoo niin tässä vähän parempi laatusta toimintaa eiliseltä ja tänään:


"what the fuck?" :D

Komeeta peliä kyllä.
 
Onko täällä muilla ollut bugia ainakaan fpp:ssä että pystyt ajamaan autolla jonkun rakennuksen läpi ja et näe koko rakennusta missään, ainoastaan lootit? Oli ihan mielenkiintoinen bugi että pystyin ajamaan uazilla koulun läpi tappaen yhden tyypin samalla :rofl::rofl:. Ja koko tapahtuma vielä videolle :tup:

Laitoin ny Youtubee videon tuosta bugista. :rofl: Ei ole napsahtanut bannia kun tapoin tuon tyypin koulun sisältä UAZ:illa :cool:
 
Alle jääneen kaverin reaktio olis kyl komee nähdä. :D

Juurikin noin itselläkin oli kerran talot kateissa.
 
Alle jääneen kaverin reaktio olis kyl komee nähdä. :D

Juurikin noin itselläkin oli kerran talot kateissa.

No mieti omalle kohdallesi tilanne että oot koulussa ja joku tappaa sut uazilla :rofl::rofl:. Olis ainakin itellä report-sormi herkässä ellei jo laittanut reportin menemää :D
 
Hieman kyllä muuten kummastuttaa tuo report-nappi, kun ei ole edes mitään killcamia tms. Mistä sitä voi tietää kenelle ja miten kuoli? Toki voihan tuota käyttää jos joku lahtaa kaikki heti alun ilmalennon aikana mutta muuten tuntuu aika hölmöltä.
 
Hieman kyllä muuten kummastuttaa tuo report-nappi, kun ei ole edes mitään killcamia tms. Mistä sitä voi tietää kenelle ja miten kuoli? Toki voihan tuota käyttää jos joku lahtaa kaikki heti alun ilmalennon aikana mutta muuten tuntuu aika hölmöltä.
Oon miettinyt samaa.
Jotenkin se report nappi heti kuoltua exit to lobby napin vieressä saattaa kyllä melko komeasti floodaa noiden community tiimiä.

Olisiko niissä sitten jokin automaatio ensimmäisenä suodattamassa reportteja.
 
Oon miettinyt samaa.
Jotenkin se report nappi heti kuoltua exit to lobby napin vieressä saattaa kyllä melko komeasti floodaa noiden community tiimiä.

Olisiko niissä sitten jokin automaatio ensimmäisenä suodattamassa reportteja.

En ole tosissaan koskaan kokeillut miten tuo toimii ja painanut kyseistä nappia mutta voin kuvitella, että moni kuumaverinen voi kuoltuaan hakata tuota raivoissaan. Noita hakkerihuutelijoita kun riittää peleissä (etenkin niissä missä ei toisteta sitä omaa kuolemaa vihollisen silmistä, esim. Battlefieldit).
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Hieman kyllä muuten kummastuttaa tuo report-nappi, kun ei ole edes mitään killcamia tms. Mistä sitä voi tietää kenelle ja miten kuoli? Toki voihan tuota käyttää jos joku lahtaa kaikki heti alun ilmalennon aikana mutta muuten tuntuu aika hölmöltä.
Mä ajattelisin, että kyseinen nappi liittyy pikemminkin 1st person -pelimoodin bugiraporttien lähettämiseen. Vai löytyykö tämä samainen nappi myös 3rd person -peleistä?
 
Mä ajattelisin, että kyseinen nappi liittyy pikemminkin 1st person -pelimoodin bugiraporttien lähettämiseen. Vai löytyykö tämä samainen nappi myös 3rd person -peleistä?

Löytyy, ja ihan siellä on "suspect cheater" etc. vaihtoehdot tarjolla.

Enemmän tuo nappi houkuttaa kyllä vit***ksissaan painamaan nappia, kuin "oikeasti" reporttaamaan. Sitäpaitsi, mistä sitä tietää onko joku oikeasti sitten koodari kun ei killcamia ole. Ellei nyt millään spinbotilla tms. selvästi näkyvällä vetele.
 
Olin just tsekkaamassa tuota report napin funktiota patch notes kautta katsomalla Steamin uutisia. Siellähän tosiaan oli "Added a new feature to report players" viime pätsissä, mutta P0rtier sen jo vahvisti.

Huomasin samalla että jengi käynyt laittaa not recommended arvosteluja paljon, koska patchissa tuli nuo boksit mitkä vaatii maksullisen avaimen. Voi ei.
Ilmeisesti "ongelma" on se, että sanoivat ettei noita tuoda EA aikana.
Mulla ainakin ihan sama. Kosmeettiset tavarat on kosmeettisia.
 
Selvä, on kyllä sitten jokseenkin juosten kusten toteutettu tuo raportointikokonaisuus. Ehdottomasti pitäisi juurikin esimerkiksi killcam olla, jotta edes osa turhista reporteista saataisiin pois.

Toisaalta, kyllä niitä turhia raportteja tehdään myös esimerkiksi CS:ssä ilman killcamia, ja Valvella on oma tapansa käsitellä nämä koneellisesti.
 
Se nappi on kyllä ihan OK, mutta kun kuolee niin aina nopeasti pitää katsoa että kuka ampui. Vai pystyykö sitä "kill lokia" jostain skrollaamaan sen jälkeen kun on kuollut?

Siinähän mielestäni näkyy vain joku 3-4 riviä kerrallaan jos sitäkään ja eilen esim. kun oltiin squadin kanssa ja otettiin ihan huolella turpaan, niin se täyttyy aika nopeasti kun tulee esim. toisen squadin 2 pelaajasta ja toisen 3 pelaajasta ensiksi knocked ja sen jälkeen dead ilmoitukset.
 
Ai tässä on jonkinlainen kill log? Miten sen saa auki? :btooth:
Tarkoittaa varmaan sitä vasemmalla alhaalla juoksevaa tekstiä.
Eihän sitä tietääkseni voi mitenkään scrollata, plus eikö se kuollessa jää sen "round report" UI:n alle.
Sun tappaneen nimi jää tosin siihen joksikin aikaa leijumaan keskelle näyttöä. Sekin taitaa tosin olla tummana sen round reportin alla.
 
Ai tässä on jonkinlainen kill log? Miten sen saa auki? :btooth:

Siis ei mitään muuta kuin ne ilmoitukset jotka tulee sinne oikeaan alareunaan normaalisti. Sitä tässä meinasinkin että jos sen saisi jotenkin auki ja kelattua, niin voisi tuota raportointia helpottaa.

Tosin ei nyt siten että olisi tarvetta, kyllä omat kuolemat on varmaan 99% mennyt ihan omaan piikkiin taikka "tarkoitetulla tavalla". Ainoa poikkeus on tuo aikaisemmin kirjoittamani tapaus jossa koko squadi vedettiin sileäksi yhden kaverin toimesta melko epäilyttävästi.

---

Asiasta toiseen kysymykseen, onko muillakin samaa että oman squadin knocked pelaajien päällä ei aina näy indikaattoria? Pari kertaa olen päästänyt hengiltä oman squadin kaverin joka konttaa lattialla kun indikaattoria ei ole näkynyt. Reilu meininki periaatteella siis mennään.
 
Ei varsinainen loki, vaan vasemmassa alareunassa rullaa knockatut/tapetut ja tappajat.

Tosin en ole ikinä nähnyt omaa kuolemaa siinä fiidissä?
 
Se nappi on kyllä ihan OK, mutta kun kuolee niin aina nopeasti pitää katsoa että kuka ampui. Vai pystyykö sitä "kill lokia" jostain skrollaamaan sen jälkeen kun on kuollut?

Kun Report-nappia painaa, voi reporttaa vain sinut tappaneen henkilön, eli nimi on automaattisesti täytetty reporttiin.
 
Asiasta toiseen kysymykseen, onko muillakin samaa että oman squadin knocked pelaajien päällä ei aina näy indikaattoria? Pari kertaa olen päästänyt hengiltä oman squadin kaverin joka konttaa lattialla kun indikaattoria ei ole näkynyt. Reilu meininki periaatteella siis mennään.
Tässäkin ketjussa muistaakseni oli puhetta että sellainen bugi on näyttäytynyt lähiaikoina.
Joku taisi linkkaa videon missä joku Twitchaaja tappo tiimikaverinsa kun ei näkynyt edes sen nimeä siinä.

Tosin en ole ikinä nähnyt omaa kuolemaa siinä fiidissä?
Siinä ei muistaakseni näy omat tapot, eikä varmaan myöskään oma kuolema.
Muistan näin lukeneeni tässä ketjussa, itse en sitä juuri koskaan ole katsonut enkä siten ajatellut.
Oma kuolema näkyy keskellä ruutua.
 
Ei tuo kill cam toimisi kuin solossa. Duo/squadissa kuolleen on helppo kertoa muulle tiimille mistä tappavat luodit tuli. Ei jatkoon.
 
Tässäkin ketjussa muistaakseni oli puhetta että sellainen bugi on näyttäytynyt lähiaikoina.
Joku taisi linkkaa videon missä joku Twitchaaja tappo tiimikaverinsa kun ei näkynyt edes sen nimeä siinä.

Juurikin näin. Eilen viimeksi kävi näin itselle kun taloon hyökättiin jossa oltiin ja savua tms siinä sitten oli ilmassa. Savusta paljastui ryömivä kaveri joka näitty ihan viholliselta kun ei mitään indikaattoria tms nimeä. Tämän tietysti lahtasin siihen paikkaan vaikka olikin sitten squadin jäsen, joka oli tulossa kohti kulman taakse että voin elvyttää..


Siinä ei muistaakseni näy omat tapot, eikä varmaan myöskään oma kuolema.
Muistan näin lukeneeni tässä ketjussa, itse en sitä juuri koskaan ole katsonut enkä siten ajatellut.
Oma kuolema näkyy keskellä ruutua.

Olisihan se ihan näppärä jos siinä näkyisi ainakin oma kuolema ja sitä voisi skrollata oman kuoleman jälkeen. Yleensä jos on joku ambush tms ollut niin tuosta sitten vähän koettanut katsoa että monta jamppaa siellä on tyyliin jos muut tiimistä kuollut. Ehkä tietty vähän turhaa informaatiota tollanen, mutta pitäähän se hyödyntää kun kerta on saatavilla.
 
Ei tuo kill cam toimisi kuin solossa. Duo/squadissa kuolleen on helppo kertoa muulle tiimille mistä tappavat luodit tuli. Ei jatkoon.

Toimisi se jos näytetään se kill cam siinä vaiheessa kun koko tiimi on kuolleena. :)
 
Killcam ei jatkoon. Jotkut spotit on ihan hyviä mitä ei kaikki välttämättä tiedä, sekä tavat miten lähestyy vihollista.

Tulee joistain tavoista liian meta, kuten sillalla istuminen oli / on.
 
Mielestäni kill cam solossa olisi ihan jees, mutta tietty duo / squad ei missään tapauksessa. Sen takia tuota kannatan että voisi hieman oppia pelistä lisää sitä kautta kun aika nyyppä tässä ja voisi hieman loiventaa laskua vs pelaajat joilla useampi kuukausi enemmän peliä takana.
 
Toimiiko PUBG vieläkin niin, että jos CPU hakkaa maksimit, mutta GPU menee jossain 50% hujakoilla, niin detailien nostaminen saattaisi parantaa FPS:ää?
 
Huomasin samalla että jengi käynyt laittaa not recommended arvosteluja paljon, koska patchissa tuli nuo boksit mitkä vaatii maksullisen avaimen. Voi ei.
Ilmeisesti "ongelma" on se, että sanoivat ettei noita tuoda EA aikana.
Mulla ainakin ihan sama. Kosmeettiset tavarat on kosmeettisia.

Just lueskelin noita palautteita kanssa. Se on mielestäni ihan validi pointti, että nyt kehittäjän resursseja menee noiden oheiskilkkeiden lisäämiseen ja päivittämiseen, kun sekin aika ja työvoima voisi olla itse pelin kimpussa. En ole sen kummemmin perehtynyt asiaan ja peliäkin pelannut vasta 1,5h.
 
Just lueskelin noita palautteita kanssa. Se on mielestäni ihan validi pointti, että nyt kehittäjän resursseja menee noiden oheiskilkkeiden lisäämiseen ja päivittämiseen, kun sekin aika ja työvoima voisi olla itse pelin kimpussa. En ole sen kummemmin perehtynyt asiaan ja peliäkin pelannut vasta 1,5h.
Eiköhän siellä ole eri tiimit hieromassa nahkoja ja kehittämässä peliä.
 
Raivohetero tuossa sen jo totesi. Siellä on joka tapauksessa kehittäjiä ja suunnittelijoita joiden työ on enemmän kosmeettiset asiat pelissä.

Tämähän on se sama rumba jokaisen päivityksien muutoslokien kommenteissa. "Please fix the lag before giving us new hats" jne, ja joskus siihen jaksaa joku devaaja vastailla että eri tiimit tekee eri asioita. Se että tehdään uusi takki ei tarkoita sitä, että on yksi silmäpari vähemmän korjaamassa bugeja.

Toki noiden avaimellisten laatikoiden kohdalla pitää tehdä jopa jotain järjestelmää taustalle.
Mielellään toki sitäkin tekee EA vaiheessa, koska sen on ollut tarkoitus tulla releasiin. Ehkä sitä voisi testailla ilmaisilla avaimilla, mutta eipä mua haittaa jos devaajat saa vähän enemmän euroja niiltä ketkä haluaa noita ostaa.

Tietyllä tasolla ymmärrän kyllä tuon aiheuttaman närän, mutta en mä lähtisi mitään "not recommended" arvosteluja heittämään liukuhihnalta. :)
 
Ite en peleihin mitään vaatteita osta koskaan oikealla rahalla, joten en myöskään käytä oikeaa rahaa että ostaisin noita avaimia noihin gamescom arkkuihin. Sen sijaan olen ostanut niitä arkkuja ja myynyt niitä steamissa 2-3euron kappalehintaan :) Kohta on pelistä tullut ilmainen itselleni :P
 
Ei tuo kill cam toimisi kuin solossa. Duo/squadissa kuolleen on helppo kertoa muulle tiimille mistä tappavat luodit tuli. Ei jatkoon.
Siksipä killcamin näkemistä pitäisi joutua odottamaan pari minuuttia, niin ehtii siinä ajassa pahimmat höyryt päästä pihalle ;) Saattaisi siinä odotellessa jo mielikin muuttua reportin suhteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom