• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Tuota uutta rifleä ei oo vissiin vielä paljastettu? :think:

latest

En pahottais mieltäni tästä :cigar:
 
Joku normidroppi bullpup voisi olla hauskaa vaihtelua. P90, AUG, Famas, F2000, tms. Toisaalta 5.56 ja joku raaka tulinopeus voisi olla överiä hommaa, ellei sitä tietty nerfaa reload speedillä ja mag koolla.
Tuo oli vaan heitto perstuntumalta, ilman sen suurempaa ajattelua takana. :)

Kysymys varmaan on, että millä patruunalla olisi paras uusi ase pistää?

Toivottavasti ei ainakaan ole crate droppi tällä kertaa. Siellä on nyt imho sopiva kirjo niitä aseita.
 
Sais tuoda uuden panostyypin omasta mielestä, ihan sit vaikka kokeiluun vaan. :rolleyes:
mut kai se 5.56 menis noista, kun viimeks tullut 7.62 ja sitä ennen 9mm. (Groza, VSS)
 
Bullpuppeja olisi montakin mielenkiintoista, jos 5.56 sieltä tulisi. Sanomattakin selvää tietenkin ettei se saisi olla niin monsteri kuin Groza, jos sen (toivottavasti) saa ihan world droppina.
 
Oon ihan yllättynyt miten vähän oon tolle aseelle kuollut. Paras ase pelissä imo
 
Kyllä paras ase on silullinen umppi :D täysin äänetön jo aika lyhyen matkan päästä ja voi full auto sarjaa räimiä menemään tilanteessa ku tilanteessa :kippis:
 
:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Miten voin taas kuolla metrin päähän kun tuo alue tappo mut :rage::rage::rage:

Alkaa olla siinä pisteessä meikän pelaaminen tässä pelissä saa lykätä "paskaa" osioon.
 
:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Miten voin taas kuolla metrin päähän kun tuo alue tappo mut :rage::rage::rage:

Alkaa olla siinä pisteessä meikän pelaaminen tässä pelissä saa lykätä "paskaa" osioon.
Seuraisit sitä aluetta paremmin ? :D ite kuollu tosi vähän alueeseen, etenkin viimesen 150 tunnin aikana
 
Seuraisit sitä aluetta paremmin ? :D ite kuollu tosi vähän alueeseen, etenkin viimesen 150 tunnin aikana

Siis tilannehan oli sellane että istuin sen hetkisen alueen sisällä -> Tyyppi A juoksi kohti ja ammuin makuultaan sen -> alue pieneni kuvassa olevaan punaiseen rinkulaan (n. suurinpiirtein)---------->Tyyppi B juoksi kans kohti ja ammuin senkin -> Ei ollut juurikaan kuteja aseissa joten ajattelin käydä loottaa nopeesti se Tyyppi B vielä ja sit lähin juoksee aluetta kohti -> Kuolin 1-5m ennen nykyistä aluetta.

VFcf8uY.png

Tuloksena sitten oli että peli lenti "Paskaa" kategoriaan steamissa. Katsellaan vaikka ens vuosikymmenellä jos tässä ois jotain pointtia koko pelissä.
 
No onhan se nyt ihan sun oma vika jos otat riskin ja lähdet luuttaamaan jonkun janarin ammukset ihan alueen reunalta, kun ihan hyvin tiedät että 1. sieltä se alue tulla jollottaa ja 2. kuolet siihen :D

Samaan hengenvetoon sitten muistutettava että PUBG:iin on tulossa täysi modituki aikanaan, joten voit @Waldo tehdä sitten vaikka rinkulattoman pelimoodin jossa jengi vaan harhailee pitkin mappia toisiaan etsien.
 
Eiköhän taida olla ensimmäisiä modeja mitä tulee et saa ringin hidastumaan. Tiedä sit onko se oikeasti hyvä asia...
 
itse kaipaisin tuohon shrinkkisysteemiin jotain muutosta että ei olisi lopussa ihan niin random... Vaikke muutama pienin shrink tulisi keskelle tms... Muutama voitto, ja muutama kakkossija tullut nyt parin viikon sisään ihan sen takia, että shrinkki ratkaissut kaiken. Vaikea nauttia voitosta, mikä tulee sen takia että oma huono positio muuttuukin vikan shrinkin takia ihan godlikepositioksi, ja voitto tulee tyyliin katsellen kun kuseen joutuneet vastustajat telovat toisiaan.
 
Siis tilannehan oli sellane että istuin sen hetkisen alueen sisällä -> Tyyppi A juoksi kohti ja ammuin makuultaan sen -> alue pieneni kuvassa olevaan punaiseen rinkulaan (n. suurinpiirtein)---------->Tyyppi B juoksi kans kohti ja ammuin senkin -> Ei ollut juurikaan kuteja aseissa joten ajattelin käydä loottaa nopeesti se Tyyppi B vielä ja sit lähin juoksee aluetta kohti -> Kuolin 1-5m ennen nykyistä aluetta.

Tuloksena sitten oli että peli lenti "Paskaa" kategoriaan steamissa. Katsellaan vaikka ens vuosikymmenellä jos tässä ois jotain pointtia koko pelissä.

Asia on tosiaan ihan niin yksinkertainen, että et vain osaa pelata. Luovuttamalla tuskin koskaan opitkaan, mutta ehkä tämä peli ei vain ole sinua varten. Se voi siis sinulla mennä henkilökohtaiseen "paskaa" kategoriaan, mutta toivottavasti ymmärrät tuon ympyrän olevan todella oleellinen osa tätä peliä ja sen tyylilajia? Se siis kuuluu olennaisesti peliin eikä hyvillä pelaajilla ole asian kanssa mitään ongelmaa.

Itselläni on pelitunteja takana reilu 120 ja matseja ehkä noin 250. Tällä hetkellä rank on jossain 7000 hujakoilla EU-solossa. En todellakaan koe olevani edes kovin hyvä vielä, mutta alueen ulkopuolelle olen kuollut kokonaisuudessaan ehkä 5 kertaa. Näistäkin kerroista kaikki oli varmasti ekan 100 pelin aikana, jonka jälkeen opin kiinnittämään siihen aina sen vaatiman huomion.

Käytännössä sinun pitäisi tuossa vaiheessa sijoittaa itsesi oikein. Katso uusi alue heti kun se tulee karttaan. Näet kuitenkin ne aluelaskurit ihan jatkuvasti sekunnin tarkkuudella sieltä ruudun oikeasta reunasta, eli aika vaikea keksiä selityksiä sille mikset niitä pysty seuraamaan jos se sijoitus on kunnossa. Tee seuraavat päätökset vasta (ja heti) sen uuden alueen mukaan ja tietysti priorisoidusti. Tässä pelataan voitosta eikä tappojen määrästä. Sinun tilanteessasi olisi siis yksinkertaisesti pitänyt jättää se B:n ampuminen ehkä kokonaan ja koittaa vain itse irtautua aluetta kohden. Jos tämä ei olisi mitenkään mahdollista ilman omaa varmaa kuolemaa, niin et nyt ainakaan juokse loottaamaan sitä vaikka niitä omia ammuksia olisi yksi jäljellä. Rinkuloiden ollessa pienet ei niitä vihollisiakaan voi paljoa olla jäljellä? Jos ne taas on vielä isoja, niin eiköhän sieltä alueen sisältäkin löydy ammuksia. Ja kai sinulta nyt vähintään pistooli löytyy yms? Muutenkin jos tuossa vaiheessa lähtee henkensä uhalla juoksemaan lisää ammuksia ruumiilta, niin virhe on tapahtunut jo aiemmassa vaiheessa peliä kun niitä ei ole hankittu tarpeeksi. Vähintään pistooli ja 9mm löytyy kirjaimellisesti joka nurkalta, eli ei siinäkään juuri jää tekosyille varaa jos olisi pelattu alusta asti hyvin.

Joillekkin vain sopii ne suoraviivaisemmat ja yksinkertaisemmat Counter-Strike/Overwatch -tyyliset räiskinnät paremmin. Tässä pitää jatkuvasti ajatella omaa sijoittumista kartalla, huomioida pienenevää aluetta, pitää oma varustus kunnossa ja muistissa, arvioida muiden sijoittumista ja varustusta äänten perusteella sekä tietysti tajuta milloin kannattaa ottaa viholliseen kontakti ja milloin ei kannata. Ei se tee pelistä kuitenkaan yleisesti paskaa jos sinä et osaa pelata etkä pidä tyylilajista. :smoke::kippis:
 
Eikö tosiaan vielä ole postattu Battle(non)sense päivitettyä PUBG netcode tutkimuksia. 4.7. julkaistu jo, itseltä mennyt täysin ohi. Yhden se teki jo aiemmin, mutta teki toisen kun tuli joitain muutoksia peliin.
Pahoittelen jos oli jo.

Erinomaisia netcode analyysejä tekee.

 
Monellako tulee an error occured kun yrittää squadilla mennä matsiin???

edit. näköjään sama homma myös DUO:ssa.
 
Oli se, valitse eri peli jos ei miellytä. Adhdjonneille sit omat pelinsä.

Toki jos opettelisit ees vähän alusta
..:facepalm:
 
Itse vain haluaisin että sininen alue tappaisi heti, taino ainakin nopeammin. Alku ympyrässähän ei sinänsä nyt ole oikeastaan järkeä, kunhan sinulla on vain yksi kitti ja boosti niin voit asua sen ulkopuolella.
Autoihin olisi mukava lisäys semmoinen että jos autolla on ajettu vastottain, sen moottorista kuuluu "tikitystä" mutta tämä olisi tosiaan suurimmalta osalta vain näön vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitkä haastis. Ihan mielenkiintoisia juttuja.

The past, present and future of Battlegrounds - according to PlayerUnknown

1st person servuilla on muuten poistettu crosshair. Lonkalta ampusiin se toki vain vaikuttaa. Silti, enpä ajatellut.

Oli siellä myös Xbox versiosta kommenttia.
Niillä on Xbox One X prototyyppi, ja sillä ne pystyy vissiin connectaa ihan live servuille. 30-40 fps pyörii 100-man. Säätöjä varmasti vielä rutkasti, eli varmaan ihan hyvälle tasolle saadaan fps.
Ei sillä että itse tuolla pelailen ikinä.
 
Moni muukin vissiin sanonut, mutta kyllä noilla aasian servuilla pelaaminen on paljon helpompaa. Lagikin on vaan pieni osa mikä tuossa saattaa auttaa, enimmäkseen tuolla on vaan ihme töhöjä, jotka tekee ihan käsittämättömiä ratkaisuja :rofl:

Juuh ilmeisesti. Kokeilin tästä inspiroituneena aasiaservua, heti ekalla pelillä voitto. Porukalla hirvee viimeisen ringin paniikki ja juoksee sitä ympäri räiskien toisiaan... Taidan jättää aasiapelit kuitenkin tähän niin säilyy 100% voittoprosentti!
 
Oli se, valitse eri peli jos ei miellytä. Adhdjonneille sit omat pelinsä.

Toki jos opettelisit ees vähän alusta
..:facepalm:
Olen minäkin paska, mutta en pistä sitä pelin syyksi. :D

Kerro ihmeessä, mikä kohta tuosta oli soopaa ja perustele se. :kahvi:

Ihan vaan kaikkien hyödyksi niin en ala sen enempää kertomaan syytä tai toista.

Oletin kyllä oikeasti että te olisitte sanoneet tuon mutta minkä sille voi jos tykkää tapella :kahvi:
 
Onko kellään foorumilaisilta kokemuksia 21:9 PUBGissa? Hiukan houkuttelee uusi näyttö, kenties jopa ultrawide. Toimiiko tuo hyvin?
Kattelin videon 3kk takaa, missä videon tekijä sanoi pelin sitä käytännössä tukevan, mutta saadakseen "kattavan kokemuksen" täytyy yhteen pelin tiedostoon käydä laittamassa pari riviä tekstiä.

Kokemuksia? Miten hyvin pyörii ja millä raudalla? :happy:
 
Kiinnostava ominaisuus. Voisi teipata näyttöön oman crosshairin. Kuka nyt huijausohjelmia tarvitsee?
Osassa pelinäytöistä on myös ihan asetuksena oma crosshair. :D

maxresdefault.jpg


Tuo on vissiin Asus VG248QE.

Nyt kun googlasin missä malleissa tuo on, niin vissiin on myös ihan crosshair overlay softia. Tosin tuloksista päätellen osasta noista overlay softista on aiheutunut banneja joissain peleissä. "PSA: Don't use Crosshair Overlays(VAC ban)" :D :D
 
Aika jännä jos overlay softasta saa bannin.. o_O
Juu, en mä tästä pelistä tiedä. Joissain peleissä vissiin ollut näin.
Se on varmaan vähän että missä menee raja. Entä jos overlay puskee vaikkapa äänien suunnan hyvin näkyvästi ruudulle tms? :)
Overwatch tais pitkään painia äänien kanssa, eli kun ne teki helvetin hienon ns. raytracing (tjsp) äänet. Ongelmaksi muodostui se, että siitä olisi helppo datasta lukea suoraan äänien suunnat. En nyt muista tarkelleen miten se meni, mutta jossain niiden sound devin esitelmässä oli.

Diablo III jengi sai bannia kun käytti sitä jotain overlay:tä joka näytti laskurit jne koska cooldownit valmiita yms. Vissiin se muutenkin tehosti pelaamista, siis antamalla selkeää infoa asioista.
 
Moni muukin vissiin sanonut, mutta kyllä noilla aasian servuilla pelaaminen on paljon helpompaa. Lagikin on vaan pieni osa mikä tuossa saattaa auttaa, enimmäkseen tuolla on vaan ihme töhöjä, jotka tekee ihan käsittämättömiä ratkaisuja :rofl: Tässä esimerksi yhden pelin tulos

Juuh ilmeisesti. Kokeilin tästä inspiroituneena aasiaservua, heti ekalla pelillä voitto. Porukalla hirvee viimeisen ringin paniikki ja juoksee sitä ympäri räiskien toisiaan... Taidan jättää aasiapelit kuitenkin tähän niin säilyy 100% voittoprosentti!

Sitä en mene kieltämään, etteikö aasialaiset voisi olla keskimääräisesti yksinkertaisesti muita huonompia tässä pelissä. Ehkäpä?

Muistakaa kuitenkin, että suurin syy siihen miksi ne pelit ovat todella helpon tuntuisia on yksinkertaisesti tuo ranking järjestelmä. Eri pelimuodoissa ja eri alueiden servereillä on kullakin omat rankingit. Jos olet pelannut 100 rundia vaikka sitä EU-soloa, niin sinun kokonaisrating on mitä luultavimmin noussut sieltä aloitustonnista ja sinut pyritään matchaamaan vastaavan ratingin omaavien pelaajien kanssa.

Luonnollisesti jos siis menet ensimmäistä kertaa serverille missä et ole pelannut aiemmin, niin saat suurimmaksi osaksi vastaasi niitä pelaajia jotka ovat juuri ostaneet pelin ja pelaavat ensimmäistä peliään. Totta kai sellaisia pelaajia on helppo napsutella kylmäksi jos itsellä on satoja tunteja takana. Tämän huomaa jo ihan sillä aloitussaarella selvästi; pelaa ensimmäinen pelisi "uudella" serverillä jolla et ole ennen pelannut ja tulet huomaamaan että todella monella on ihan ne normaalit aloituskuteet päällä kun edes ensimmäistä Pioneer-laatikkoa ei ole vielä tienattu tai avattu.

Siksi ne pelit on ekojen testailujen aikana aina naurettavan helppoja. Verratkaa niitä servereitä ja niiden tasoa tosissaan keskenään vasta sitten, jos teillä on täsmälleen sama rating kummallakin serverillä.
 
Verratkaa niitä servereitä ja niiden tasoa tosissaan keskenään vasta sitten, jos teillä on täsmälleen sama rating kummallakin serverillä.

AS ja EU servuja about saman verran nyt pelanneena, omalle kohdalle ainakin tullut hitusen huonompia vastustajia AS servuilla. Molemmissa nyt siis jo useita kymmeniä pelejä takana. Mut tääkin kyl vaihtelee aikalail jokaises pelissä. Jotkut tyypit ampuu instana päähän riflellä, kun taas toiset ampuu kaikki ohi vaik seisoisit paikallas. :lol:
 
Aliaksella hyvä pointti toki.
Suurin vaikutus on tietenkin tuolla, eli jos vain lähtee ekoja pelejä testailee siellä ja EU:ssa alla satoja tunteja.
Hieman aihetta sivuten, pelillä on vissin yllättävän suuri painoarvo rundien määrällä kun lasketaan rankkia. Periaatteessa siis suht korkealla rankilla voi tulla vastaan pelaajia, jotka eivät ole kovin hyviä mutta ovat yksinkertaisesti pelanneet paljon. Jossain tässäkin ketjussa oli tuosta puhetta.
Toki kärjessä mennään sitten tuloksien perusteella.

Takaisin tuohon AS pelihommaan, niin on myös yhtenä "ominaisuutena" lag compensation.
Huonomman pingin omaava saa hyödyn.
AS servuille noi pingit on melkosen karmeita, myös NA mutta ei ihan niin paha.

Tuolta voi testailla pingit: PUBG Servers Ping
 
Huonomman pingin omaava saa hyödyn.
Tämä näyttää olevan yleinen uskomus, mutta se ei ole totta. Peakaajalla on aina etu riippumatta siitä kummalla on huonompi pingi. Sillä ei ole merkitystä johtuuko viive sinun vai vastustajan pingista, pelitilanteen päivityminen kestää aina saman verran molempiin suuntiin, joten on ihan sama onko sinun ping 10 ms ja vastustajan 190 ms vai toisinpäin. Datan liikkuminen pelaajien välillä kestää tuossa sen 200ms joka tapauksessa ja molemmat näkevät toisen tekemisen samalla viiveellä.
 
Tämä näyttää olevan yleinen uskomus, mutta se ei ole totta. Peakaajalla on aina etu riippumatta siitä kummalla on huonompi pingi. Sillä ei ole merkitystä johtuuko viive sinun vai vastustajan pingista, pelitilanteen päivityminen kestää aina saman verran molempiin suuntiin, joten on ihan sama onko sinun ping 10 ms ja vastustajan 190 ms vai toisinpäin. Datan liikkuminen pelaajien välillä kestää tuossa sen 200ms joka tapauksessa ja molemmat näkevät toisen tekemisen samalla viiveellä.
Katso toki tämä ensin.



Joo, varmasti on tilanteita missä sillä ei ole etua.
 
Katso toki tämä ensin.
Ei tarvitse katso, koska minä ymmärrän miten nämä asiat toimivat ja millon battlenonsense on oikeassa ja millon väärässä. Esimerkiksi battlenonsense valittaa aina noissa videoissaan seinän taakse kuolemista vaika todellisuudessa se ei ole mikään ongelma, koska jos peli toimisi paremmin niin sillon pelaaja kuolisi ennen kuin ehtii seinän taakse suojaan. Battlenonsense ja enemmistö vai tekee tuossa tilanteessa sen virheellisen oletuksen että koska olin seinän takana niin minun olisi pitänyt jäädä henkiin. Kannattaisi joskus miettiä asiaa molempien pelaajien näkökulmasta niin ymmärtää mitä siinä oikeasti tapahtuu ja miten se tilanne muuttuisi jos viivettä olisi vähemmän.
 
Taitaa olla probleemia servujen kanssa? Disconnectia heittää koko ajan, onko muilla sama?
 
Käynnistin Steamin uudestaan. Toinen päivitys tälle päivälle.

E:

 
Itsellä on Asus MG248Q, tässä on juurikin nuo sisäänrakennetut crosshairit. Aika jännä jos overlay softasta saa bannin.. o_O
Omassa asuksessa sama ominaisuus x)
Mitenhän siitä voi jäädä sitten kiinni, en tiedä. Kerran räpläsin sen vahingossa päälle enkä meinannut millään saada pois.
 
Mitenhän siitä voi jäädä sitten kiinni, en tiedä. Kerran räpläsin sen vahingossa päälle enkä meinannut millään saada pois.
Vissiin meinasi ihan erillistä ohjelmaa, joka tuollaisen mahdollistaa, ei näytön ominaisuutta. :comp:

E: Oli edellisellä sivulla:

Nyt kun googlasin missä malleissa tuo on, niin vissiin on myös ihan crosshair overlay softia. Tosin tuloksista päätellen osasta noista overlay softista on aiheutunut banneja joissain peleissä. "PSA: Don't use Crosshair Overlays(VAC ban)" :D :D
 
Eihän tuollaista monitorin omaa voi varmasti tunnistaa mitenkään. Sen takia olisi varmaan ihan sama tunkea myös siihen 1st person moodiin crosshair myös lonkalle.
Monitori kuitenkin piirtää sen itse kuvan päälle, eikä siitä välity takaisin koneelle infoa. Ellei jotain nykyisiä voi hallita sitten työpöydältä softan kautta?

Tosiaan overlay softista on joissain peleissä tullut banaania. Sellaiset softat jotka ns. lisää jotain peliin.
Jossain noista reddit threadeistä monitorien crosshair overlay:stä oli myös maininta overlay softasta joka piirtää kuvan päälle äänen suunnan. Tiedä sitten.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom