Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Bannausdraamaankin tuli Playerunknownin vastine:



Edelleen toi vähän haisee kun bannit tuli ilmeisesti aika ripeästi puolen tunnin sisään tapahtuneesta.

Bannatustakin on kaivettu ristiriitaista settiä (samaan aikaan on väittänyt ettei käytä twitchiä, ei tiedä kuka streameri edes on, piilotti steam profiilin heti noiden kaivamisen jälkeen ja on ilmeisesti vacitkin alla jne.):

Bannatun viimeisin selittelypostaus:
 
Nämä draamat ovat aina hupaisaa luettavaa.

Mielestäni tuo on lähinnä yksi vitsi, että tuosta saa bännit. Sama kuin pelaisi pokeria näyttämällä kätensä muille pelaajille.

Striimaajilla on kumminki avaimet ongelmaan; laita delayta. Ja siitä "chat delaysta" turha mussuttaa, koska eivät muutenkaan kerkeä lukemaan viestejä pelatessa ja kysymyksiin vastataan muutenkin viiveellä.
 
Jep, hieman koomiseksi menneet nämä tietsikkapelailut nykyään, mitä etenkin stiimailuja seuraa. Hurja ryntäys asiaa harrastaneilta tuonne, ja ymmärrettävästi moni haluaa
olla tienestin toivossa harrastuksen parissa. Tässä tapauksessa tosin jo nysvätään melkoisesti, ja ymmärtäisin porinan paremmin, jos kyseessä olisi virallinen rahaturnaus.
Tai onhan tuossakin on raha ja maine striimaajilla kysessä, kun vilahtelee "karma" kommenttia, pyydellään anteeksi ynm vastikkeissa...joopa.

Mutta uusi aika ja oikeastaan tämä pelihän on ensimmäinen, josta saisi turnauspelejä vakavamman kilpailun merkeissä, itselleni seurattavaksi. Nuo codien ynm Esport matsit hiekkalatikoissa kun ei ole pahemmin
napanneet. Vai miltä kuulostaisi eri maiden 4-hengen ryhmiä, selviämässä Battle Royalissa ihan Esport-hengessä tämän pelin parissa. Noitahan voisi jopa ihan katsoakin/pyrkiä mukaan :)
"...enää 3 tiimiä elossa, Suomen, Venäjän ja Saksan joukkueet ja rinki on enää peltoa pienempi!"
Tuossahan oisi tunnelmaa XD

Toki pelillä on vielä matkaa sellaiseen kuntoon, että kansainvälisiä areenoita voisi alkaa järjestää, mutta mielestäni tässä olisi nyt aika vahva kandinaatti kunnon vääntöihin.

Ps: Tällaista kaunista leidiä Kanadasta katsellut paljonkin striimeissä, tosin tätä peliä hän ei ole kuin satunnaisesti pelaillut. Mukava persoona, ja silmillekin sitä :)
Hänellä on aina 5 tunnin pätkiä nuo, ja pelaa eri pelejä läpi. Viimeeksi seurasin Fallout: New Vegasin läpipelailua:

Meghan Yeah
 
Nämä draamat ovat aina hupaisaa luettavaa.

Mielestäni tuo on lähinnä yksi vitsi, että tuosta saa bännit. Sama kuin pelaisi pokeria näyttämällä kätensä muille pelaajille.

Striimaajilla on kumminki avaimet ongelmaan; laita delayta. Ja siitä "chat delaysta" turha mussuttaa, koska eivät muutenkaan kerkeä lukemaan viestejä pelatessa ja kysymyksiin vastataan muutenkin viiveellä.


Pakko nyt mussuttaa chat delaysta, jos ei ole Summitin "tasolla" vaan vielä siinä vaiheessa että chatti liikkuu normaalia vauhtia ja haluaa pitää katsojiin yhteyttä. On aika vaikea laittaa minuutin delay, sama olisi melkein tehdä videoita youtubeen siinä vaiheessa.
Paras olisi joku striimaajille tehty asetus joka randomoisi nimen, vaatteet jne jokaisen pelin alussa. Tottakai overlay myös ennen "ready" painamista auttaa.
Uskon että stream snipaamisesta pitäisi saada bännit/timeout mutta ei ehkä kuitenkaan viikkoa.
 
Pakko nyt mussuttaa chat delaysta, jos ei ole Summitin "tasolla" vaan vielä siinä vaiheessa että chatti liikkuu normaalia vauhtia ja haluaa pitää katsojiin yhteyttä. On aika vaikea laittaa minuutin delay, sama olisi melkein tehdä videoita youtubeen siinä vaiheessa.
Paras olisi joku striimaajille tehty asetus joka randomoisi nimen, vaatteet jne jokaisen pelin alussa. Tottakai overlay myös ennen "ready" painamista auttaa.
Uskon että stream snipaamisesta pitäisi saada bännit/timeout mutta ei ehkä kuitenkaan viikkoa.

Ja näitä striimaajia tuskin kukaan edes jahtaa.

Summit nyt lähinnä sen takia noiden tähtäimessä, koska herralla niin suuri katsojamäärä sekä se, että herra ottaa poppaa herkästi kuolemistaan:



Tuossakin meni yli minuutti ettei vilkaissutkaan edes chattiin.

Eipä ole ollut ongelmaa muissa peleissä näistä. Tuossa mitä Blizzard vastasi SC2 aikoinaan: https://us.battle.net/forums/en/sc2/topic/3932904642

Ja tuo olisi ollut se oikea tapa mielestäni. PU nyt vain haluaa lelliä striimaajia, koska heidän avullaan peli kasvoi näihin lukemiin + ilmaista mainontaa.

Mutta joo, olkoot mitä on. 1st personia odotellessa voi vaikka lukea tuota reddit draamaa :D.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvin pitäisi ilman delayta onnistua jos ei näytä millon alkaa jonottaa peliin, laittaa pelikuvan näkyviin kun on laskeutunut + piilottaa servu id:n.
Toki pari onnekasta snipeejää voi päästä samaan peliin silti mutta että ne pääsisi sua tappamaan edes on jo aika epätodennäköistä.

Bluehole yrittää ottaa liikaa valtaa käsiin, kyllä ne kohta varmaan vähän alkaa löysäämään kun tajuavat ettei ne kaikkea voi kontrolloida.
 
Itekki kyl tavannut/ampunut aika monta streameriä, ei ole kyllä bännivasara osunut onneksi :D Omasta mielestä striimaajien omalla vastuulla peittää kun jonottavat peliin/olevat lobbyssä. Ihan naurettavaa alkaa bännimään ilman mitää todisteita pelaajia, kun sattuvat samaan peliin.
 
Monesti streamereita tullut samaan peliin, mutta ei kyllä ole tullut edes mieleen että niitä vakoilis samaan aikaan. Luulis että menis oma peli ihan sekaisin jos vaan hunttais yhtä henkilöä välittämättä muista.
 
Mutta uusi aika ja oikeastaan tämä pelihän on ensimmäinen, josta saisi turnauspelejä vakavamman kilpailun merkeissä, itselleni seurattavaksi. Nuo codien ynm Esport matsit hiekkalatikoissa kun ei ole pahemmin
napanneet. Vai miltä kuulostaisi eri maiden 4-hengen ryhmiä, selviämässä Battle Royalissa ihan Esport-hengessä tämän pelin parissa. Noitahan voisi jopa ihan katsoakin/pyrkiä mukaan :)
"...enää 3 tiimiä elossa, Suomen, Venäjän ja Saksan joukkueet ja rinki on enää peltoa pienempi!"
Tuossahan oisi tunnelmaa XD

Toki pelillä on vielä matkaa sellaiseen kuntoon, että kansainvälisiä areenoita voisi alkaa järjestää, mutta mielestäni tässä olisi nyt aika vahva kandinaatti kunnon vääntöihin.
Kilpailulliseksi peliksi sopii ehkä, mutta todella kaukana katsojaystävällisestä pelistä. Ainoastaan viimeiset minuutit jollain tavalla mielenkiintoisia. Pelin streamaajat on suosittuja koska peli on niin suosittu tällä hetkellä. ps. codi+esports = :facepalm:, koska konsolit. PC:llä ei käsittääkseni kummempia turnauksia.
 
Omasta mielestä striimaajien omalla vastuulla peittää kun jonottavat peliin/olevat lobbyssä.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä.

Ihan naurettavaa alkaa bännimään ilman mitää todisteita pelaajia, kun sattuvat samaan peliin.
Tässähän ne todisteet on?
Uiv9v0y.png
 
Kilpailulliseksi peliksi sopii ehkä, mutta todella kaukana katsojaystävällisestä pelistä. Ainoastaan viimeiset minuutit jollain tavalla mielenkiintoisia. Pelin streamaajat on suosittuja koska peli on niin suosittu tällä hetkellä. ps. codi+esports = :facepalm:, koska konsolit. PC:llä ei käsittääkseni kummempia turnauksia.

Nojaa...jos porukka jaksaa keskittyä striimaajiinkin tässä pelissä jo, kaipa se oman suosikin/suosikkijoukkueen seuraaminenkin kilpailussa menisi?
En ole Esport-tapahtumien toiminnasta selvillä, mutta jonkinlainen spectator mode kai tuohon pitäisi saada sitten, juontajien käyttöön esimerkiksi. Eli
kartalla olevia tapahtumia ne seurailisi ja selostaisi ja toisivat esiin "kuumottovia" tilanteita steam-lähetystä seuraaville.

Haastavaahan tuollaista peliä, missä on 100 jamppaa kentällä analysoida, mutta tuskin kai se mahdotonta olisi...
Mutta saas nähdä meneekö peli koskaan ihan sinne saakka pc-alustalla. Ajatuksena olisi kyllä mielenkiintoinen. Vaikkapa seurata
Suomalaisten sotamies Väätäisten squadia mittelöissä X)


 
Nojaa...jos porukka jaksaa keskittyä striimaajiinkin tässä pelissä jo, kaipa se oman suosikin/suosikkijoukkueen seuraaminenkin kilpailussa menisi?
En ole Esport-tapahtumien toiminnasta selvillä, mutta jonkinlainen spectator mode kai tuohon pitäisi saada sitten, juontajien käyttöön esimerkiksi. Eli
kartalla olevia tapahtumia ne seurailisi ja selostaisi ja toisivat esiin "kuumottovia" tilanteita steam-lähetystä seuraaville.




Tuo Spectator mode on jo olemassa ja kattava onkin. Onhan jo 350k turnauskin tulossa.
 
Ja näitä striimaajia tuskin kukaan edes jahtaa.

Summit nyt lähinnä sen takia noiden tähtäimessä, koska herralla niin suuri katsojamäärä sekä se, että herra ottaa poppaa herkästi kuolemistaan:



Tuossakin meni yli minuutti ettei vilkaissutkaan edes chattiin.

Eipä ole ollut ongelmaa muissa peleissä näistä. Tuossa mitä Blizzard vastasi SC2 aikoinaan: https://us.battle.net/forums/en/sc2/topic/3932904642

Ja tuo olisi ollut se oikea tapa mielestäni. PU nyt vain haluaa lelliä striimaajia, koska heidän avullaan peli kasvoi näihin lukemiin + ilmaista mainontaa.

Mutta joo, olkoot mitä on. 1st personia odotellessa voi vaikka lukea tuota reddit draamaa :D.


Ei chat delay ole edelleenkään minkään tason ratkaisu mihinkään. IMHO ihan absurdia edes ehdottaa sitä jonkin sortin ratkaisuksi jolloin esim. 20k katsojaa kärsii yksittäisten idioottien takia.

Lisäksi pakko kysyä katseletko edes streamejä koskaan? Käytännössähän puolet streamistä on juurikin sitä että chat reagoi livenä tapahtumiin ja suositut streamerit ovat usein suosittuja juurikin sen takia että ne seuraavat aktiivisesti niin lahjoituksien tekstejä (joista puolet liittyvät pelitapahtumiin) sekä chattiä. Lisäksi maksavat tilaajat saavat käytännössä vain chatin, emotet rahalleen vastineeksi. VOD:t on aivan eri asia enkä tiedä kuinka moni jaksaa katsella pelkkiä gameplay videoita oikeasti jälkikäteen. Lähin analogia on varmaan joku urheilun katsominen jälkikäteen nauhoitettuna. Lisäksi esim. minuutin delaykään ei PUGB:n kaltaisessa pelissä nyt edes ratkaise ihan hirveästi. Löytyy varmasti tilanteita joissa pystyt ennakoimaan sijainnin tai tapahtumat minuutin päähän.

Ihan hyvin pitäisi ilman delayta onnistua jos ei näytä millon alkaa jonottaa peliin, laittaa pelikuvan näkyviin kun on laskeutunut + piilottaa servu id:n.
Toki pari onnekasta snipeejää voi päästä samaan peliin silti mutta että ne pääsisi sua tappamaan edes on jo aika epätodennäköistä.

Bluehole yrittää ottaa liikaa valtaa käsiin, kyllä ne kohta varmaan vähän alkaa löysäämään kun tajuavat ettei ne kaikkea voi kontrolloida.

Kyllähän ne streamajat tota tekevät jatkuvasti. Ei se silti auta kaikkeen. Esim. Summit tekee Shroudin kanssa niin että kummatkin pistävät streamin overlayn pelin päälle kun ovat päävalikossa. Kumpikin painaa ready satunnaiseen aikaan. Overlay pysyy päällä kunnes pelaajat pääsevät maahan ja sen jälkeen aletaan vasta näyttämään peliä. Tästä huolimatta riittää sankareita jotka tekevät ilmeisesti juuri tota lobbyn ja päävalikon välillä hyppimistä ja tuurittavat joka toiseen peliin tappamaan niitä. Kyllä streameritkin noita aika hyvin kestävät. Lähinnä hermot alkaa palaan siinä kohtaa kun 8h streamissä joku hyppii 3h kannoilla.

Musta on ihan hyvä että asiasta jaetaan banneja. Ei noiden tunnistaminen riittävällä varmuudella nyt mitenkään mahdotonta ole datan perusteella jos vaan analytiikkatyökalut löytyy. Eikä varmaan kovin montaa bannia tarvitse jakaa niin vähän hillitsee pahimpia tapauksia. Ei tosta kuitenkaan mitään permabanneja jaeta niin ei tohon kukaan kuole jos on päivästä viikkoon tauolla.
 
Nojaa...jos porukka jaksaa keskittyä striimaajiinkin tässä pelissä jo, kaipa se oman suosikin/suosikkijoukkueen seuraaminenkin kilpailussa menisi?
En ole Esport-tapahtumien toiminnasta selvillä, mutta jonkinlainen spectator mode kai tuohon pitäisi saada sitten, juontajien käyttöön esimerkiksi. Eli
kartalla olevia tapahtumia ne seurailisi ja selostaisi ja toisivat esiin "kuumottovia" tilanteita steam-lähetystä seuraaville.

Haastavaahan tuollaista peliä, missä on 100 jamppaa kentällä analysoida, mutta tuskin kai se mahdotonta olisi...
Mutta saas nähdä meneekö peli koskaan ihan sinne saakka pc-alustalla. Ajatuksena olisi kyllä mielenkiintoinen. Vaikkapa seurata
Suomalaisten sotamies Väätäisten squadia mittelöissä X)

On tuossa aika paljon haasteita ennen kuin tosta saadaan jonkin tason tosissaan otettava ja katsojia kiinnostava kilpailupeli. Kilpailumielessä RNG pitäisi minimoida mutta senkin jälkeen pelimuoto ja pelaajamäärä tuo haasteita kiinnostavuuteen.

Lähin verrokki on varmaan H1Z1, jonka satunnaiset turnaukset ovat maailman tylsintä katsottavaa. Ongelmia tuo pelaajamäärä, 3rd person pelaaminen ja loottaus, joka johtaa siihen että puolet ajasta tuijotetaan karttaa jossa liikkuu pelaajia esittäviä palluroita ilman mitään tapahtumia ja selostajat höpöttävät niitä näitä odotellessa. Sitten kun alkaa tapahtumaan niin kamera/selostajat eivät koskaan ehdi ajoissa pelitapahtumiin kiinni ja silloinkin kun ehtii niin selostaja/katsojat on puoliksi pihalla mitä on tapahtunut tai tapahtumassa. Lisäksi 3rd person piilottaa esim. ampumataidon ja muita "taitotekijöitä" aika tehokkaasti eikä kuitenkaan etenkään tiimipeleissä voida oikein yhtä pelaajaa tuijottaa 1st person näkymästä pitkään. PUGB:ssahan on se lentelyllä toimiva spectator moodi, jonka saa ainakin customeissa käyttöön mutta ei silläkään saa oikein kunnolla kiinni pelitapahtumista. Lisäksi kilpailullisia tiimejäkin tarvitaan aika paljon joka puolestaan vaatii säännöllisesti toistuvia kilpailuja ja palkintorahaa paljon.

Kaikesta huolimatta elokuussahan on toi ensimmäinen $350 000 Gamescom Invitational. Siinä on tornareiden mukaan erikseen solo (1st ja 3rd), duo (1st ja 3rd) sekä squad (3rd) eli yhteensä viisi sarjaa. En tiedä kuinka monta peliä pelaavat per sarja. Ihan mielenkiintoista nähdä miten tuota spektaavat ja selostavat. Streamereitä on ainakin kutsuttu pelaamaan. Aika harva jenkkistreamer on lähdössä Saksaan ton takia eli taitaa tulla aika tuntemattomia osallistujia. Veikkaan että tulevaisuus on samankaltainen kuin H1Z1:n kanssa eli järjestetään satunnaisesti markkinointimielessä noita "rahaturnauksia" ja pelaajat ovat pääasiassa noita streamereitä.

Tässä esimerkkinä viimeisin H1Z1 Crown Invitational, joka tehtiin kyllä "isolla tuotannolla" ja meni vissiin jenkkilässä suorana jonnekin kaapelikanavalle:

 
Tosiaan serverit on tällä hetkellä unranked, koska leaderboardit resetoituu.
Ensi yönä alkaa se uusi "season", ja lähtee ranked pyörimään taas.
Tästä eteenpäin joka kuukauden ensimmäinen päivä resetoituu leaderboardit, ja sitä ennen on 24h unranked pelit. Syy on että rankingia säädetään, ja pitää tiheämmin testailla muutoksia.



Asiasta toiseen, ei paha:

 
Monesti streamereita tullut samaan peliin, mutta ei kyllä ole tullut edes mieleen että niitä vakoilis samaan aikaan. Luulis että menis oma peli ihan sekaisin jos vaan hunttais yhtä henkilöä välittämättä muista.

Enhän minä nyt vaan missaa mitään; Näkeekö pelaajien nimet jossain muuallakin kuin tapahtumachatissä tai loottilaatikoiden kohdalla?

1d10h puiden takana kyttäämisiä, kiroamisia, äkkikuolemia, vastustajien tarkkuuden ihmettelyä ja ohiammuttuja laukauksia vaadittiin että tällainen perustollo sai ensimmäisen kana-ateriansa. K/d naurettava 0,77.

Miten muuten tiputan tietyn määrän esim. ammuksia pois repusta?
 
Tähän saisi kyllä tulla jo se first person moodi. Ärsyttää hulluna kiven tai kummun takana ja taloissa kyttäilijät jotka kolmannesta persoonasta näkevät kaiken olematta itse näkyvillä. Perus FPS-uunolle (meikälle) ei vaan tämä mene jakeluun ja aiheuttanut lukuisia kuolemia. En kyllä kolmannen persoonan servuihin enää koske kepilläkään kun se tulee.
 
Tähän saisi kyllä tulla jo se first person moodi. Ärsyttää hulluna kiven tai kummun takana ja taloissa kyttäilijät jotka kolmannesta persoonasta näkevät kaiken olematta itse näkyvillä. Perus FPS-uunolle (meikälle) ei vaan tämä mene jakeluun ja aiheuttanut lukuisia kuolemia. En kyllä kolmannen persoonan servuihin enää koske kepilläkään kun se tulee.

3. päivä, 3. päivä...
 
Toivottavasti ovat muuttaneet miten ranking määräytyy jo tälle resetille. Systeemi jossa pääsee top 100 ja pysyy siellä vain pelaamalla älyttömän monta peliä jatkuvasti on vähän turhauttava. Kauden edetessä luonnollisesti rating nousee mutta nykyisessä systeemissä tuntuu välillä että jos lopetit illalla top 100, olet seuraavana päivänä 150-200 välissä.

Pitänee pelata pelkkää EU:ta ensi kaudella jotta saa korkeat sijoitukset.
 
Toivottavasti ovat muuttaneet miten ranking määräytyy jo tälle resetille. Systeemi jossa pääsee top 100 ja pysyy siellä vain pelaamalla älyttömän monta peliä jatkuvasti on vähän turhauttava. Kauden edetessä luonnollisesti rating nousee mutta nykyisessä systeemissä tuntuu välillä että jos lopetit illalla top 100, olet seuraavana päivänä 150-200 välissä.

Pitänee pelata pelkkää EU:ta ensi kaudella jotta saa korkeat sijoitukset.
Tuskin muuttuu radikaalisti. Mitä enemmän pelaajia linjoilla, sen parempi pisnekselle. Todennäköisesti tässä tullaan jumppaamaan yksittäisen matsin nollapistettä ja pelaajien keskinäisten piste-erojen vaikutusta listoihin.

Onhan tässä monta näkökulmaa. Vaikka pisteitä pitäisi tulla vasta sieltä top20 sijoista, niin onko sekään reilua, että vähän huonoa tuuria matkassa ja kuolet ensimmäisten joukossa, ja otat viikon pistesaldon turpaan. Tässähän voisi soveltaa reaalimaailmasta tuttua järjestelmää, jossa kymmenestä matsista huonoin pudotetaan pois laskuista. Esimerkiksi.
 
Enhän minä nyt vaan missaa mitään; Näkeekö pelaajien nimet jossain muuallakin kuin tapahtumachatissä tai loottilaatikoiden kohdalla?

En ole ihan varma mitä tässä haetaan takaa, mutta vastaus kysymykseen: Mukaan laskettaneen keskellä ruutua vilahtava nimi kun peli ilmoittaa että tapoit / knockasit jonkun tai päinvastoin.
 
En ole ihan varma mitä tässä haetaan takaa, mutta vastaus kysymykseen: Mukaan laskettaneen keskellä ruutua vilahtava nimi kun peli ilmoittaa että tapoit / knockasit jonkun tai päinvastoin.

Veikkaan että Reksi meinaa että onko jotain listaa servulla olevista pelaajista joiden perusteella voi yrittää tuuria jos alkaa stream sniperiksi
 
Veikkaan että Reksi meinaa että onko jotain listaa servulla olevista pelaajista joiden perusteella voi yrittää tuuria jos alkaa stream sniperiksi

Kyllä. Aivan, tosiaan se nimi näkyy myös KO tai tapon yhteydessä keskellä ruutua. Kyseinen tapahtuma on itselle vaan niin harvinainen että unohtui. Mutta mitään pelaajalistaa ei ole saatavilla, eihän?

Täytyy kyllä sanoa, että onhan se vähän striimaajan oma syy kun jakelee peliään kaikille, mutta toisaalta vaatii kyllä tietyn mulkkumaisen luonteen jos tahaltaan lähtee pilaamaan toisen peliä pienen famen toivossa. Ja varsinkin kun täytyy nähdä noin paljon vaivaa, täytyy liittyä peliin samaan aikaan ja selvitä alkurähinöistä että pääsee edes aloittamaan jahtia.

FPS-päivitystä itsekin odottelen. Silloin tosin tulen jäämään vielä enemmän jalkoihin kun taito merkkaa enemmän.
 
Onhan tässä monta näkökulmaa. Vaikka pisteitä pitäisi tulla vasta sieltä top20 sijoista, niin onko sekään reilua, että vähän huonoa tuuria matkassa ja kuolet ensimmäisten joukossa, ja otat viikon pistesaldon turpaan. Tässähän voisi soveltaa reaalimaailmasta tuttua järjestelmää, jossa kymmenestä matsista huonoin pudotetaan pois laskuista. Esimerkiksi.
Ei ole kyllä helppoa tehdä täydellistä rankingsysteemiä pelistä, jossa taitotasoa mittaavia tekijöitä on vain loppusijoitus ja tappojen/osumien määrä. Ja tapoistakin palkitsemista voidaan pitää kyseenalaisena, jos pelin tarkoitus on ensisijaisesti selvitä mahdollisimman pitkälle keinolla tai toisella.

play2win on aina karsea systeemi, mutta jos toppilistalle pääsisi esim. 10 hyvin menneen pelin jälkeen, ei sekään olisi hyvä. Tietysti jos sijoitus ladderissa muodostuisi vaan puhtaasti esim. sijoitusten keskiarvosta eikä pelien suuri määrä vaikuttaisi, olisi tsiljoona pelaajaa suurinpiirtein samoissa pisteissä ja heilahtelu olisi melkoista jokaisen matsin jälkeen.
 
Ei ole kyllä helppoa tehdä täydellistä rankingsysteemiä pelistä, jossa taitotasoa mittaavia tekijöitä on vain loppusijoitus ja tappojen/osumien määrä. Ja tapoistakin palkitsemista voidaan pitää kyseenalaisena, jos pelin tarkoitus on ensisijaisesti selvitä mahdollisimman pitkälle keinolla tai toisella.

play2win on aina karsea systeemi, mutta jos toppilistalle pääsisi esim. 10 hyvin menneen pelin jälkeen, ei sekään olisi hyvä. Tietysti jos sijoitus ladderissa muodostuisi vaan puhtaasti esim. sijoitusten keskiarvosta eikä pelien suuri määrä vaikuttaisi, olisi tsiljoona pelaajaa suurinpiirtein samoissa pisteissä ja heilahtelu olisi melkoista jokaisen matsin jälkeen.

Tosiaan sijoituksella pitäisi olla paljon enemmän painoarvoa kuin tapoilla, vaikka toki tapoillakin pitää olla, sillä niitä tarvitaan aina että jäljelle jää vain 1. Itse jätän aika usein ampumatta jos tilanne ei sitä vaadi. Pyrin siis mahdollisimman pitkään menemään tutkan alla.
 
Tuossa FOV sliderin min/max arvot vertailtuna. Numeroina ne on 80-103.

DGEXftQUwAAo5m8.jpg:large

DGEXg4dVYAA7MN3.jpg:large

Source:




Tweetin vastauksissa löytyi myös kommentti ettei vault, yms ole aikataulua.
 
Itellä jää tuo 3rd person kyllä kokonaan pelaamatta heti kun nuo FPS servut tulee, sormet syyhyää jo. :nb:
 
Itellä jää tuo 3rd person kyllä kokonaan pelaamatta heti kun nuo FPS servut tulee, sormet syyhyää jo. :nb:

Sama.. tosin riippuu toki lopullisesta toteutuksesta. Toinen mikä harmittaa on se ettei vielä saada tukea squadeille. Niitä on tullut pelattua eniten. Toivottavasti tuki tulee melko nopeasti perässä.
 
Onkohan 1st person saatavuuden (solo/duo na/eu) syynä vain kerättävän datan vähentäminen, vai joku muu.
Tosin on se sentäs EU:lle, mikä on mukava. Ei olisi ollut järin epätodennäköistä pistää alkuun pelkkä NA. Toki squad olisi kiva, kuten Joda sanoi.
 
Tosiaan sijoituksella pitäisi olla paljon enemmän painoarvoa kuin tapoilla, vaikka toki tapoillakin pitää olla, sillä niitä tarvitaan aina että jäljelle jää vain 1. Itse jätän aika usein ampumatta jos tilanne ei sitä vaadi. Pyrin siis mahdollisimman pitkään menemään tutkan alla.

Tappojen painoarvo on jo nyt periaatteessa melko pieni. Kaava on ilmeisesti overall rating = win rating + (kill rating * 0.2). Toki kaava ei kerro koko totuutta koska win ratingin ja kill ratingin logiikasta ei käsittääkseni ole tarkempaa tietoa. Mutta kyllähän toi näyttää kärjistäen menevän niin että nollalla tapolla top10:ssä saa enemmän pisteitä kun kymmenellä tapolla top60:ssä.
 
Onkos teillä laskuvarjolla laskeutuessa tapana suunnata enempi kaupunkeihin, vai joihinkin pienenpiin taloryhmiin keskelle ei mitään? Itsellä tuntuu aika huonosti toimivan kaupunkiin laskeutuminen duoa/squadia pelatessa. Jos ei hyvää asetta ja tavaroita heti alkuun löydy nii alkumähinöistä on kyllä vaikea selvitä.
 
Onkos teillä laskuvarjolla laskeutuessa tapana suunnata enempi kaupunkeihin, vai joihinkin pienenpiin taloryhmiin keskelle ei mitään? Itsellä tuntuu aika huonosti toimivan kaupunkiin laskeutuminen duoa/squadia pelatessa. Jos ei hyvää asetta ja tavaroita heti alkuun löydy nii alkumähinöistä on kyllä vaikea selvitä.
Itse vedän ihan fiiliksen mukaan. Välillä vedän noihin ryppäisiin, välillä ihan johonkin laitamille yksin loottaan. Tuo "vesikaupunki" on mun suosikki.
 
Aivan vaihdellen.
Joskus kokeilee mennä heti sotimaan, joskus aivan keskelle ei mitään missä pieniä taloryppäitä. Usein menee kyllä niin, että muutamat huonot pelit niin sitten suuntaan johonkin mettämökkiin että olisi edes hetken elossa. :D
 
Yleensä kaupunkiin tai johonkin paremmalle loottialueelle mutta mahd. kauas lentokoneen lentoradasta. Tarvittaessa avaan esim. laskuvarjon puolivälissä, jotta saa kuljettua mahdollisimman pitkälle varjolla.
 
Yleensä laskeudun autolle/veneelle ja ajan kauas pois lentokoneen reitiltä jonnekkin "hyvälle" lootti paikalle.
 
Aiaiaiaiaiai. Tulihan se toinen voitto sieltä. Kylläpäs maistui kana-ateria hyvältä :drool:.

Ja vielä shadowplaylla viimeset 20min pelistä ja lopussa huutonaurua kun tallenti mikinkin :rofl:
x3BYAtA.jpg
 
Jees, katsoin juuri ONE_shot_GURL -nimisen tytsin squad-pelejä 3 peräkkäin youtubessa, sillä on jotain 250k tilaajaa.
Kaksi noista peleistä päättyi kana-ateriaan ja yksi sijalle 3. Tosi hyvä porukka niillä kasassa, eli kyllähän tuossa hyvä tiimityö korostuu.
Yllättävän viihdyttävää katsomista oli kyllä.
 

Pitääkin etsiä AndyPyro- nimellä tubesta, kiinnostaa katsella kuinka iso se ero on tällaiseen "pulliaiseen" kun ihan maailman parhaimmista puhutaan :)
Toisaalta jos asia on jo ihan päivätyö, kyllähän siinä jo ihan eri levelillä pitää olla taitojenkin suhteen, veikkaisin melkoisia tunteja.
Edit: Tuossahan sitä:
 
Kappas! Mahtavaa.

Pitääkin etsiä AndyPyro- nimellä tubesta, kiinnostaa katsella kuinka iso se ero on tällaiseen "pulliaiseen" kun ihan maailman parhaimmista puhutaan :)
Toisaalta jos asia on jo ihan päivätyö, kyllähän siinä jo ihan eri levelillä pitää olla taitojenkin suhteen, veikkaisin melkoisia tunteja.
Edit: Tuossahan sitä:

Olen äskettäin ruvennut seuraamaan ja katsomaan Andyä. Omasta mielestä varsin viihdyttävää, ja on se saatanan tarkka ukko.
Kyllähän se joka päivä taitaa Twitchissä striimata.

 
Kappas! Mahtavaa.


Olen äskettäin ruvennut seuraamaan ja katsomaan Andyä. Omasta mielestä varsin viihdyttävää, ja on se saatanan tarkka ukko.
Kyllähän se joka päivä taitaa Twitchissä striimata.

On kyllä käsittämätöntä miten hyvin kaveri huomaa viholliset paljaalla silmällä todella kaukaa. Eilen meni kyllä striimi vähän perseilyn puolelle kun leaderboardit eivät olleet käytössä :D
 
Yksi syy siihen, miksi miehellä on korkea k/d, että pelailee yksin squadeja vastaan (!). Eli taidot on sen verran kovat, että saapi 3-4 heppua aina suht samassa ajassa samaan kasaan :). Aika itsevarmuutta jo tuo. Tosin katsoin vain tuon yhden videon. Kaipa se soolojakin harventaisi tehokkaasti, mutta noin kai pysynee parhaiten terässä.
 
Yksi syy siihen, miksi miehellä on korkea k/d, että pelailee yksin squadeja vastaan (!). Eli taidot on sen verran kovat, että saapi 3-4 heppua aina suht samassa ajassa samaan kasaan :). Aika itsevarmuutta jo tuo. Tosin katsoin vain tuon yhden videon. Kaipa se soolojakin harventaisi tehokkaasti, mutta noin kai pysynee parhaiten terässä.

Squadeissa helpompi ottaa enemmän frageja kun jengi ei niin paljoa siellä istu. Yleensä solossa porukka pelaa paljon varovaisemmin, joten vaikeaa siellä mitään 20+ tapon matseja ottaa.
 
Yksi syy siihen, miksi miehellä on korkea k/d, että pelailee yksin squadeja vastaan (!). Eli taidot on sen verran kovat, että saapi 3-4 heppua aina suht samassa ajassa samaan kasaan :). Aika itsevarmuutta jo tuo. Tosin katsoin vain tuon yhden videon. Kaipa se soolojakin harventaisi tehokkaasti, mutta noin kai pysynee parhaiten terässä.
En tiedä minkä klipin katselit, mutta tässä yksi. :D

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom