Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Itse harrastelen sitä, että hyppään esim. hospitalin viereen ja loottaan sieltä jonkun tuliluikun. Tästä suoraan kohti sairaalaa ja ennakoin ensimmäisen rinkulan perusteella mistäpäin tämmöinen sairaalan sankari mahtaa tulla ulos. Aina ei onnistu mutta kun onnaa niin saa tapon ja koko sairaalan lootin samalla. Easy peasy. Toimii myös muilla vastaavilla mestoilla.

Jep, tämä on ihan toimivaksi todettu taktiikka.
 
Jep, tämä on ihan toimivaksi todettu taktiikka.

Tätä tuli jossain vaiheessa syksyllä harrastettua prisonilla, että hyppäsin niille punaisille taloille pikkasen prisonista itään/pohjoiseen. Keräsin lootit ja sitten menin odottelemaan että porukka alkaa poistumaan sieltä, kun pois ei pääse muuta kuin yhtä reittiä.
 
2 promillen kerhoon koitettiin päästä. Video sisältää humalaista horinaa, Avataan omalla vastuulla. Ei myöskään liity oikeasti mitenkään koodareihin, kunhan nyt pelattiin AS servulla IO-Techin porukan kanssa. Äänet hiljemmalle. Varoitus on annettu.

 
Enemmän seuranneet, onko missään ollut juttua korjaavatko missään kohtaa tuota piirtoetäisyysmokaa, eli ruohon näkymistä liian lyhyen matkaa?

Tänään taas 10 jäljellä kyttäilyn alussa joku ruiskasi pääosuman toiselta puolelta jo kohtuu pientä ympyrää. Death camista kattelin niin päivä yö ero siinä millaisessa suojassa olin. :(
 
Tässä on nyt varmaan 10 vikaa peliä päättynyt siihen, kun joku vartin samassa nurkassa istunut on tappanut kun olen johonkin hökkeliin mennyt tarkoituksena katsoa karttaa. Ei luoja

Jokaseen hökkeliin naatti edellä :)
 
Enemmän seuranneet, onko missään ollut juttua korjaavatko missään kohtaa tuota piirtoetäisyysmokaa, eli ruohon näkymistä liian lyhyen matkaa?
Ei taida olla tulossa, laajenevan näkökentän takia piirrettävän ruohon määrä moninkertaistuisi kokoajan kauemmaksi mentäessä. Vältyin tuolta kun kuulin ensimmäisten pelipäivien aikana isoilta pojilta, ettei pronessa kannata olla muutenkaan, kun ei sieltä näe mitään FPP:tä pelatessa ja jos joku huomaa niin ylös nouseminen on liian hidasta. Parempi tähystellä jos on edes jonkinlaista suojaa.

Miramarissa tuota ongelmaa ei oikeastaan ole koska maasto on sen verran kuoppaista, että pronena voi olla suojassa yllättävän hyvin täysin aukealta näyttävällä paikalla.
 
Joo se on itselle ainakin viimeinen vaihtoehto makuulleen heittää. Ihan viimeisessä ympyröissä ehkä jos ei suojaa ole tai jollain 8x kilometriin ammuskellessa (jos olen varma ettei ammuta takaisin.) Muuten aina kyykky/pysty suojassa ja pikkuliikkeessä ellen yritä olla hipihiljaa

Kaverilla (ja olen nähnyt muitakin) oli outo tapa heittää makuulle aina kun joku ampui, helppohan ne on nakuttaa siihen paikoilleen.
 
Ei huhhuh. 408 tuntia pubgia takana mutta mikään ei ole tärisyttänyt näin eikä mikään tule tuntumaan samalta enää. 1-man squadista kana. Tossa lopussa oli täysi squad mikä piti lahdata. On toi DP-28 vaan kova. Imgur
 
Miramarissa tuota ongelmaa ei oikeastaan ole koska maasto on sen verran kuoppaista, että pronena voi olla suojassa yllättävän hyvin täysin aukealta näyttävällä paikalla.
Tämä on yksi syy, miksi tykkään Miramarista enemmän. Sitä on haukuttu liian avoimesta maastosta, mutta käytännössä joka paikasta löytyy noita kuoppia ja kumpareita joita voi käyttää suojana. Erangelissa maasto on tasainen lätty ja puita.
 
Ihme nykimistä ollut tänään, joka pelissä kun putoo maahan niin ensimmäinen minuutti lähes pelikelvotonta. Jos pystyy pysymään hengissä yli minuutin niin sitten toimii taas normaalisti.

e: voi helvetti, oli VPN päällä :D:facepalm::facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Oikeastaan hauskempia nämä pelit, joissa sattuu ja tapahtuu paljon, vaikka ei pääsisi edes top 5-10 sisään. Toissapelissä alussa ensin 4 haulikolla (jälkimmäiset kaksi ilman kypärää, armoria tai muutakaan ja sentti helaa, mutta hyvä yhteistyö pelasi), sitten yksi täysin tuuri osumalla 50+m päästä AKM:llä pelkällä rautatähtäimellä ikkunasta sisään. Pööpöilin hieman ja kaveri kuoli, mutta sain downatun ja sen kaverin vielä tiputettua molemmat, vaikka olivat saaneet vielä itsensä ylös. Lopussa yksin pelatessani Hit-And-Run Dacialla, jossa ajoin paikalle, ammuin yhden lähennelleen, ja kun jäin jumiin hävivään tilanteeseen, heitin 3x savukranaatteja jotta pääsin savujen verhoissa Dacialle ja karkuun :D Saldo 7 tappoa.

Toisessa pelissä taas Miramarin silloilla yli puolen pelin sniputtelut sillan toisia pelaajia + alapuolen kerrostaloihin, jossa tilanteet olivat tiukkoja mutta kukaan ei kuollut. Jotenkin saatiin itsemme pois sieltä, ja en ymmärrä miten, mutta kun istuin kiven vieressä, metrin päähän tippui myöhemmin care package (en ollut seurannut konetta lainkaan). Laatikosta kaivetulla Grozalla sai vielä yhden duo-tiimin tiputettua kun olin jättänyt kaverini uhriksi ja kiertänyt selkään. Tässä jäi 2 tappoon ja johonkin sijalle ~8-12.

Molemmissa peleissä loppu tuli typerään "menin alueelle, ja joku muu tuli myöhässä hakemaan minusta ilmaisen tapon siitä ainoasta suunnasta jota en vartioinut", mutta itse pelit olivat niin vauhdikkaita ja koko ajan jännitettä ilmassa, ettei haitannut yhtään.

Vaikea vaan sanoa miten noita vauhdikkaampia pelejä saisi, kun en minä tästä huolimatta halua hypätä johonkin kouluun/Pecadoon/Pochinkiin, jossa aina löytyy näitä supernopeasti aseet kerääviä jotka ovat ampuneet selkään ennen kuin ehdin kissaa sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Erangelissa: shelter, prisonin ympäristö (joko ne talot tai mäen päälle), ruins, quarrystä psri taloryhmää keskelle päin, stalhberi (varauksella), sjooting range

Miramar: power grid, pecadon ympäristö, minas generalssin eteläpuoli, impalasta vähän alas päin, chumachera ynnä muut "pikkukylät".

Noihin tulee ite pompittua jos haluaa nopeasti päästä tappelemaan niin, että saa kuitenkin aseen noukittua ja ei yli kymmentä äijää/ryhmää tule samaan tönöön.
 
Muutaman kerran nähnyt, kun vastustaja ampuu mut itse heinikossa maaten täysin sokeana. Toki voi tuurilla ollut vedellyt sokkona, mutta välillä tuntuu, että joku on keksinyt keinon estää ruohojen piirtymisen kokonaan.
 
Mulle kävi kerran niin, että makasin ruohikossa röllipuku päällä ja joku hermanni ajoi autolla päältä. Toki tuo saattoi olla hyvää tuuriakin.
 
Laita 4x scope siihen kiinni ja tee sama.

Olisi ollut vain helpompaa. Se kamera tärisee ihan täysillä mutta kun keskittyy siihen ristikkoon niin huomaa että siinä ei juuri rekyyliä ole. Tuo kameran extra-täriseminen antaa kuvan että olisi epätarkempi. Enkä nyt kehu itseäni koska olen keskinkertainen pelaaja vaan DP:tä.
 
Joo paitsi että se SKS tai kunnon tarkkuuskivääri heittäisi porukat parhaimmillaan kanveesiin yhdestä pääosumasta. Tottakai LMG:n pitäisi tuolta matkalta heittää bipodille asetettuna porukkaa kanveesiin, jos eivät osaa edes mennä suojaan. Sä kuitenkin roiskit noihin koko lippaallisen (47 kutia) kun SKS:llä riittäisi 4-6 hyvin tähdättyä osumaa ja KARilla 2.
 
Joo paitsi että se SKS tai kunnon tarkkuuskivääri heittäisi porukat parhaimmillaan kanveesiin yhdestä pääosumasta. Tottakai LMG:n pitäisi tuolta matkalta heittää bipodille asetettuna porukkaa kanveesiin, jos eivät osaa edes mennä suojaan. Sä kuitenkin roiskit noihin koko lippaallisen (47 kutia) kun SKS:llä riittäisi 4-6 hyvin tähdättyä osumaa ja KARilla 2.

Juu no toki jos on taitoa sen verran että osuu kumpaakin päähän. Jooh mut vähän kieli poskessa tässä näitä DP-ylistyksiä heitän. Mutta siitä ei pääse mihinkään että on muuten nautinnollista laittaa se koko lipas vihu-squadiin! Seuraavana olis listalla asemoitua tien viereen ja laittaa dacia räjähtämään täysi squadi sisällään.

Edit. Parastahan tässä pelissä on että kaikilla tuntuu olevan ne omat suosikkipyssyt, kertonee siitä että on hyvin tasapainotettu aseet keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän PUBG huomattavaa parannusta on saanut aikaan netcodeen parissa kuukaudessa.

upload_2018-3-5_12-56-29.png

 
Mitä enempi tätä peliä pelaa, sitä enemmän harmittaa kunnollisen ampumaharjoittelutilan puute. Ja ei, heti alussa hotspottiin hyppääminen ei ole sellainen, enimmillään tosipaska korvike, jossa on liikaa randomimuuttujia ja etenkin ihan vitusti liian pitkä odottelu ennen kuin peli alkaa.
 
Joo paitsi että se SKS tai kunnon tarkkuuskivääri heittäisi porukat parhaimmillaan kanveesiin yhdestä pääosumasta. Tottakai LMG:n pitäisi tuolta matkalta heittää bipodille asetettuna porukkaa kanveesiin, jos eivät osaa edes mennä suojaan. Sä kuitenkin roiskit noihin koko lippaallisen (47 kutia) kun SKS:llä riittäisi 4-6 hyvin tähdättyä osumaa ja KARilla 2.
MORE DAKKA! Puuttuva ampumataito on parasta korvata ammuttujen kutien määrällä. Kaikkein tärkein asia aseessa on lipaskoko. Vihollisen saa paljon varmemmin hengiltä, kun losottaa 50 paukkua sen yleiseen ilmansuuntaan vs. kaksi tarkkaan tähdättyä luotia, joista vähintään toinen menee ohi, ja lataaminen kestää minuutin. Tämän vuoksi paras tarkkuuskivääri on SKS ja paras konepistooli Tommy Gun. En ole tuota DP:tä hirveästi kokeillut, mutta näyttää kyllä videon perusteella tosi lupaavalta. Olisikohan siitä snipun korvikkeeksi?
 
MORE DAKKA! Puuttuva ampumataito on parasta korvata ammuttujen kutien määrällä. Kaikkein tärkein asia aseessa on lipaskoko. Vihollisen saa paljon varmemmin hengiltä, kun losottaa 50 paukkua sen yleiseen ilmansuuntaan vs. kaksi tarkkaan tähdättyä luotia, joista vähintään toinen menee ohi, ja lataaminen kestää minuutin. Tämän vuoksi paras tarkkuuskivääri on SKS ja paras konepistooli Tommy Gun. En ole tuota DP:tä hirveästi kokeillut, mutta näyttää kyllä videon perusteella tosi lupaavalta. Olisikohan siitä snipun korvikkeeksi?

Jos ei ole mikään shroud tai aculite niin kyllähän siitä on. Jos saa napsittua niitä Kar98 headshotteja liikkeessä oleviin vihuihin muutenkin niin sitten ei. Tuli tuossa muuten juuri verrattua M249:iä DP:een ja mielestäni DP:ssä on paljon hallittavampi rekyyli ja spray pattern pronessa kuin M249:ssä. Vaikka tuo käyttää 7.62:sta.
 
DP:tä on tullut käytettyä harvoin ja silloin minua on hämännyt juuri tuo kameran heiluminen, vaikka tähtäin ei tosiaan näytä paljoa liikkuvan. Harmi ettei siihen käy 8x kuten ei M16:stakaan. Nykyään suosikkiase on Scar-L koska saan sen sarjan pidettyä paremmin hallinnassa kun M4:n. Viime viikkoina on tullut myös ammuttua enemmän kertalaukauksia ja M16 on noussut toiseksi suosikiksi nopean luodin ja olemattoman bullet dropin takia. Vielä kun saisi vähän otetta AKM:stä, ei sillä tehokkuudella paljoa tee jos luodit menevät huti kertalaukauksillakin.

Mitä enempi tätä peliä pelaa, sitä enemmän harmittaa kunnollisen ampumaharjoittelutilan puute. Ja ei, heti alussa hotspottiin hyppääminen ei ole sellainen, enimmillään tosipaska korvike, jossa on liikaa randomimuuttujia ja etenkin ihan vitusti liian pitkä odottelu ennen kuin peli alkaa.
Sama täällä, ja nyt kun aloitusalueelta on poistettu aseet voi aloittelijoilla olla ihan oikeita ongelmia niiden käyttäytymisen oppimisen kanssa.

Battle Royale Trainer (4.99€)
Battle Royale Trainer on Steam
Ostin tuon kuukausi sitten pelkästään sarjojen ampumisen opetteluun, mutta jouduin palauttamaan kun rynkkyjen rekyylit eivät tuntuneet pitävän paikkaansa ollenkaan. Snipereiden ja liikkuvien kohteiden harjoitteluun tuo varmaan toimii silti hyvin. Toivottavasti päivittelevät tuota ahkerasti, mutta ainakin Steamin forumin mukaan rekyylit ovat vieläkin vain "sinnepäin."
 
Eikai tuolla ole pubgin kanssa mitään tekemistä?
Vähän sinnepäin kopioitu menu ja ui? Vai enkö nyt ymmärrä jotain?
 
Eikai tuolla ole pubgin kanssa mitään tekemistä?
Vähän sinnepäin kopioitu menu ja ui? Vai enkö nyt ymmärrä jotain?

Ymmärsit ihan täysin oikein, mutta juuri niinhän @Jumi antoikin ymmärtää. Kyseessä on siis sinnepäin kopioitu harjoittelumode-pelitekele, joka ihan selvästi yrittää täyttää PUBGin jättämää aukkoa kunnon harjoittelutilasta. Epäilemättä 99% tuon ostajista ostaa sen juuri siksi, että haluaa tulla paremmaksi nimenomaan PUBGissa. Tässä ei kuitenkaan ole onnistuttu ja esimerkiksi rekyylit eivät tuntuneet pitävän paikkaansa ollenkaan PUBGiin verrattuna. Tämä toisaalta tuskin ketään yllättää?

Itse jättäisin ostamatta jo ihan kuvauksen perusteella.
 
Eikö steamissä ole ihan pubg training camp tms nimellä myös jokin harjoittelupeli? Tuon kai pitäisi paremmin vastata pelkästään pubgia.
 
Mitä enempi tätä peliä pelaa, sitä enemmän harmittaa kunnollisen ampumaharjoittelutilan puute. Ja ei, heti alussa hotspottiin hyppääminen ei ole sellainen, enimmillään tosipaska korvike, jossa on liikaa randomimuuttujia ja etenkin ihan vitusti liian pitkä odottelu ennen kuin peli alkaa.

Täysin samaa mieltä. Joku tdm ois nasta...
 
Täysin samaa mieltä. Joku tdm ois nasta...

Itse kaavailin sellaista FFA moodia, jossa porukka (joku 20 pelaajaa voisi olla optimi) spawnaa randomisti ympäri esim. Los Leonesia kädessään pelkkä pistooli ja taskussa pari lipasta ammuksia. Lootteja ei ole, vaan aina kun tapat vihollisen saat paremman aseen suoraan käteen ja ammukset taskuun, plus ehkä hieman healthia takaisin. Respawniaika lyhyt max. 20 sekuntia ja spawnaat tietty aina taas pelkkä pisla kourassa. Eka pelaaja, joka saa tietyn pituisen killstreakin voittaa (tai jos aika loppuu kesken niin pisimmän killstreakin haltija).

BF3 Gunmaster-moodia pelanneet tietävät mistä on kyse.
 
Itse kaavailin sellaista FFA moodia, jossa porukka (joku 20 pelaajaa voisi olla optimi) spawnaa randomisti ympäri esim. Los Leonesia kädessään pelkkä pistooli ja taskussa pari lipasta ammuksia. Lootteja ei ole, vaan aina kun tapat vihollisen saat paremman aseen suoraan käteen ja ammukset taskuun, plus ehkä hieman healthia takaisin. Respawniaika lyhyt max. 20 sekuntia ja spawnaat tietty aina taas pelkkä pisla kourassa. Eka pelaaja, joka saa tietyn pituisen killstreakin voittaa (tai jos aika loppuu kesken niin pisimmän killstreakin haltija).

BF3 Gunmaster-moodia pelanneet tietävät mistä on kyse.
Ja cs:ssä gungame/armsrace [emoji14]
 
Ja cs:ssä gungame/armsrace [emoji14]

Joo varmaan tätä moodia on kopioitu aika moneen peliin. Toimisi kyllä erinomaisesti ammuntaharjoitteluna eri aseilla ja veisi ehkä sitä pahinta tärinää ja jännitystä pois kun saisi kunnolla "turruttaa" itsensä jatkuvilla viholliskontakteilla.
 
Joo varmaan tätä moodia on kopioitu aika moneen peliin. Toimisi kyllä erinomaisesti ammuntaharjoitteluna eri aseilla ja veisi ehkä sitä pahinta tärinää ja jännitystä pois kun saisi kunnolla "turruttaa" itsensä jatkuvilla viholliskontakteilla.
Ihan jo pelkkä tdm toimis hyvin, kun sais valita itse aseen/aseet mitkä ottaisi käyttöön. [emoji14]
 
Pari kuukautta takaperin Erangelin lobbyssa oli vielä aseita, joita pääsi kokeilemaan nopein ehtii -periaatteella.
 
Pari kuukautta takaperin Erangelin lobbyssa oli vielä aseita, joita pääsi kokeilemaan nopein ehtii -periaatteella.

Jep. Ei siinä tosin varsinaista ampumaharjoittelua vielä saanut, kun ei tiennyt kumpi olis kuollut ja/tai porukka ammuskeli mihin sattuu huvikseen.
 
Löytyiskö peliseuraa +30v aloittelijalle? Discord löytyy ja pelitunteja takana 6h.
 
Hehee! Eilen otettiin velipojan kanssa pari erää nopsaan kun sain koneen takas läjään. Pari ekaa matsii otettiin pataan heti alussa. Sit kolmas matsi lähti hyvin liikkeelle ja saatiin pari vihuakin pudotettua, kunnes jossain vaiheessa unohduttiin siirtyä uudelle alueelle ja kuoltiin siirtymälle, kun oli n.25 pelaajaa jäljellä :lol: noob... Sitten pitikin jo lopetella.
 
Pitkästä aikaa ehtinyt vähän pelailemaan taas, ja kaivelin replaystä hienon kohtaamisen. Kaveri ei tajua yhtään mistä ammutaan, muttei myöskään suostu kuolemaan.
Edelleen sitä mieltä, että touhu olisi vähän mielekkäämpää, jos healtin palauttelu vaikka kestäisi vähän pidempään kuin 5s. Tai aseet olis vaarallisia. Myös mielenkiintoisia haamulauksia ja tuplia replayssä. Jälkikäteen olis tietenkin voinut vaikka ampua sen nostavan kaverin, mutta eipä sitä väsyneenä tajua. Kai se kana vaatii välillä kuulaa, mutta onneksi se on halpaa. :D

 
Viimeksi muokattu:
Onkos muilla tämän pelin kans ongelmia jos prossua on kelloteltu? Mulla tekee semmosta että fps:t kyllä nousee, mutta esim juostessa huomaa hyvin että peli nykäsee noin 10 sekunnin välein sen verran että juoksu loppuu. Semmonen mikrojumi. Tasaisin väliajoin ja tapahtuu vain jos kelloja nostaa. Kellojen kans ollaan vallan maltillisia, prossuna 3750k ja vesijäähy. Eikä tosiaan muitten pelien kans ole ongelmia ollu. Näyttistä en ees ole kellottanu.

Noniin, talviloman aikana tätä hieman testaillu. CPU ja GPU käyttöasteet pysyy 85-99 prosentilla, kuitenki alle tuon sadan. Ja tuo nykäsy ei näy käyttöasteissa näillä softilla mitä käytän. Testattu muille peleille vakailla kelloilla, ja siitä kelloja tiputtaen, volttien pysyessä noille muille peleille max kellojen volteissa.

Sama pätkiminen jatkuu, mystinen homma kyllä. Ja ne kellot mitä käytän tällä prosalla, maksimit on 4,2ghz ja siitä alaspäin 4,01 ja 3,9. Ja sama homma kaikilla.

Joku viisas se tuossa tuumasi että väärin kellotettu, no näinhän se varmaan on, saapi tulla kellottaan oikein. Tai sitte vain pidän vakikellot. Olis vain mukava tietää mistä tuo loppuviimein johtuu.
 
Noniin, talviloman aikana tätä hieman testaillu. CPU ja GPU käyttöasteet pysyy 85-99 prosentilla, kuitenki alle tuon sadan. Ja tuo nykäsy ei näy käyttöasteissa näillä softilla mitä käytän. Testattu muille peleille vakailla kelloilla, ja siitä kelloja tiputtaen, volttien pysyessä noille muille peleille max kellojen volteissa.

Sama pätkiminen jatkuu, mystinen homma kyllä. Ja ne kellot mitä käytän tällä prosalla, maksimit on 4,2ghz ja siitä alaspäin 4,01 ja 3,9. Ja sama homma kaikilla.

Joku viisas se tuossa tuumasi että väärin kellotettu, no näinhän se varmaan on, saapi tulla kellottaan oikein. Tai sitte vain pidän vakikellot. Olis vain mukava tietää mistä tuo loppuviimein johtuu.
Ei ole kyllä hajuakaan, mutta vika voi olla jossain aivan muualla. Minulla oli joskus 2005 sellainen vika että yksi peli (UT2004) alkoi tekemään koko pelin pilaavaa mikropätkimistä säännöllisin väliajoin. Syylliseksi paljastui Audiophile 2496 äänikortti, joka ei tykännyt kun asensin uuden näytönohjaimen. Kaikki korjaantui kun asensin äänikortin ajurit uusiksi.
 
Nojoo, kyllä tämä ihmeeltä haisee tosiaan, vikahan voi olla ihan missä vain, jännä vain että kaikki nuo muut mitä pellailee niin pelittää hienosti. Vaan ei jaksa niin paljon ennään näillä aamuila välittää että alkasin tosissaan tonkiin mikä tuon aiheuttaa, vaikka semisti kiinnostaaki. Pyörii tämä vakiokelloillaki ihan jees mulle. Ei muutako paistinpannu tulille ja kanat kuumenemmaan =)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom