Mitä jauhoja käytätte pizzalapion päälle? Tällä hetkellä menty perus vehnäjauhoilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä jauhoja käytätte pizzalapion päälle? Tällä hetkellä menty perus vehnäjauhoilla.
Aikaisemmin menin kanssa vehnäjauhoilla. Nyt vajaa 10 pitsaa olen tehnyt käyttämällä mannasuurimoita ja on nuo minun mielestäni olleet parempia käyttää kuin vehnäjauho.Mitä jauhoja käytätte pizzalapion päälle? Tällä hetkellä menty perus vehnäjauhoilla.

Mulla samat kokemukset. Uuni ihan täysillä, keraaminen kivi ylimmällä tasolla ja grillivastus päällä, mutta ei. Vetinen pohja.Olen useamman kerran tehnyt pizzaa keraamisella pizzakivellä (olisikohan Motonetistä) ja tulokset ovat olleet heikkoja. Tuntuu että se ei vaan varastoi lämpöä riittävästi, vaan pohjasta tulee helposti löysä täytteistä riippumatta. Mökillä sitten pizzanpaistoalustaa etsiessäni löysin ison pyöreän valurautaparilan, jonka pohjapuoli on tasainen.

Minä olen tehnyt niin, että olen laittanut teräksisen (pizzasteel) levyn uunin pohjalle ja 250 asteessa pitänyt noin viisi minuuttia ja sitten nostanut ritilälle keskelle suunnilleen samaksi ajaksi. Vaikka teräksen ja pizzan välissä ollut leivinpaperi niin pohjasta on tullut sopivan rapsakka - ainakin omasta mielestäni. Taikinaa olen vääntänyt TUBAn ohjeiden mukaan.
Tuossa aika tavalla eroa jos kiveä pitää pitää 250 asteessa puolitoista tuntia ja terästä 10 minuuttia???
Mitään 70e en toki maksaa teräspalasta, mutta on tuollainen 45e valurautaparilastakin ihan hyvin. Pitääpä miettiä. Itsellä myös ongelmia kiven kanssa, ei saa kuin yhden hyvän pitsan, ja sitten on kivi jäähtynyt. Nuo ovat kyllä hiiligrillillä hyviä kun siinä toimivat päinvastaisessa tarkoituksessa.
Heitäs esimerkki cittarista pk seudulla mistä tuota saa ja millä hyllyllä tuo on? Leikkelehylly vai mikä?Niille tiedoksi muuten jotka ei ole jo kartalla niin Ndujaa saa ainakin pääkaupunkiseudulla Cittareista semmoisissa öpaut puolentoistakilon mönteissä 16€ kilo, jos ei omasta cittarista löydy niin laittakaa niille palautetta niin ne hommaa hyllyyn (näin tein itse). Ite olen käännyttänyt varmaan +15 ihmistä Ndujan käyttöön, ihan useammassa tarkoituksessa, mutta toki ylpein olen yhdestä semikasvissyöjästä joka tuota viikko sitten duunattua pizzaa(tälläkin kertaa ekan Nduja pizzan jälkeen sitä laitettiin ihan joka pizzaan) maistettuaan palasi ruotuun
Ite oon ostanu omasta cittarista jo 4 noita puolentoista kilon mönttejä, pari jäi tutuille kun tyypit ihastu tuohon hyvin nopeasti. Itse tutustuin tavaraan Via Tribunalin Diavolassa alunperin
Helpoin katsoa itse, tarkistin itsekin eilen Oulun kaakkurin cittarin tilanteen, ei ollut. Ohessa linkit, vaihda vain kauppa siihen mitä haluat tarkistaa tilanteen.Heitäs esimerkki cittarista pk seudulla mistä tuota saa ja millä hyllyllä tuo on? Leikkelehylly vai mikä?
Jop tänks, just noi tuotteet kiinnosti ja vähän jo googlailinkin.Helpoin katsoa itse, tarkistin itsekin eilen Oulun kaakkurin cittarin tilanteen, ei ollut. Ohessa linkit, vaihda vain kauppa siihen mitä haluat tarkistaa tilanteen.
![]()
K-Ruoka.fi – Madeo Salame Spianata Calabrese picante n. 1,8kg
Helpota arkeasi tilaamalla ruokaostokset netistä tai suunnittelemalla ostokset etukäteen. Meiltä saat aina tuoreimmat tuotteet. Nopea toimitus kotiovelle tai nouto kaupasta.www.k-ruoka.fi
![]()
K-Ruoka.fi – Delizie di Calabria Nduja salamilevite 180g
Helpota arkeasi tilaamalla ruokaostokset netistä tai suunnittelemalla ostokset etukäteen. Meiltä saat aina tuoreimmat tuotteet. Nopea toimitus kotiovelle tai nouto kaupasta.www.k-ruoka.fi
![]()
K-Ruoka.fi – Madeo Nduja Calabrese Picante Salami levitettävä piccante italialainen calabrian salami n. 2kg

Niille tiedoksi muuten jotka ei ole jo kartalla niin Ndujaa saa ainakin pääkaupunkiseudulla Cittareista semmoisissa öpaut puolentoistakilon mönteissä 16€ kilo, jos ei omasta cittarista löydy niin laittakaa niille palautetta niin ne hommaa hyllyyn (näin tein itse). Ite olen käännyttänyt varmaan +15 ihmistä Ndujan käyttöön, ihan useammassa tarkoituksessa, mutta toki ylpein olen yhdestä semikasvissyöjästä joka tuota viikko sitten duunattua pizzaa(tälläkin kertaa ekan Nduja pizzan jälkeen sitä laitettiin ihan joka pizzaan) maistettuaan palasi ruotuun
Ite oon ostanu omasta cittarista jo 4 noita puolentoista kilon mönttejä, pari jäi tutuille kun tyypit ihastu tuohon hyvin nopeasti. Itse tutustuin tavaraan Via Tribunalin Diavolassa alunperin
Eka pötkö oli ainakin pari kuukautta avattuna jääkaapissa ja sen verran kuivaa kamaa ettei mennyt miksikään, pidin toki kumilangalla pussukkaa kiinni.Onko mitään käryä miten kauan tuollainen köntti säilyy avattuna?
Sinänsä kysymys on ehkä turha kun hyvin todennäköisesti tuo ei kahta viikkoa kauempaa vanhene kaapissa njudan himoissaniJoskus Italiassa asuessani ostin kaupasta sellaisessa metallituubissa ns. säilykeversiota (vastaavaa kun tomaattipyrettä löytyy) ja sekin oli oikein maukasta ja siitä tulikin leivän päälle sipaistua pieni kerros aina aamuisin.
"SÄILYVYYSAIKA VALMISTUKSESTA
180 pv"
Luulisi että tuo kohtapuoliin on jo vakiotuote Cittareissa kun niin monet nykyään itse pizzaa duunaa

Ei millään tavalla tarpeellinen asia mutta kun ne kerran useamman päivän on jääkaapissa niin saisi ne pallot sinne edes jotenkin fiksusti.Paljonko pistätte suolaa pohjiin?
Mitäs suosituksia Fazerin taikinapallojen kanssa? Koska huoneenlämpöön yms?
Mitäs suosituksia Fazerin taikinapallojen kanssa? Koska huoneenlämpöön yms?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.